Δρ. Αυγερινοπούλου στις εργασίες της αρμόδιας Επιτροπής του Συμβουλίου της Ευρώπης στη Βουλή: «Η προστασία του νερού είναι προστασία της ίδιας της ζωής»

Στις εργασίες της Επιτροπής Κοινωνικών, Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ) που φιλοξενήθηκε στη Βουλή με θέμα την πρόσβαση σε ασφαλές νερό, την ποιότητα των υδάτων και την σύνδεσή τους με τη δημόσια υγεία μετείχε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Στην εισήγησή της, η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε εκτενώς στην ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων και χαρακτήρισε το νερό ως το θεμέλιο της ζωής, της ανθρώπινης υγείας, της οικονομικής ανάπτυξης και της ειρήνης, το οποίο βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση, λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, των πλαστικών και μικροπλαστικών, των γηρασμένων υποδομών που οδηγούν σε σημαντικές απώλειες υδάτων, της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της αγροτικής χρήσης. Υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την ενίσχυση της διακυβέρνησης των υδάτων, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών νερού, τη βελτίωση της επεξεργασίας των λυμάτων, τη μείωση των απωλειών νερού και την ενδυνάμωση της ανθεκτικότητας τόσο έναντι των ξηρασιών όσο και των πλημμυρών. Μεγάλες επενδύσεις κατευθύνονται προς την αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης, τη βελτίωση της αποδοτικότητας της άρδευσης, την επέκταση της επαναχρησιμοποίησης των λυμάτων και την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών για τη διαχείριση του νερού». Η Δρ. Αυγερινοπούλου παρουσίασε, επίσης, την αποστολή, το έργο και τις προτεραιότητες της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων. Σημείωσε ότι ο ρόλος των κοινοβουλίων είναι, μεταξύ άλλων, η ανάδειξη και υποστήριξη καινοτόμων τεχνολογιών στις υπηρεσίες του περιβάλλοντος, ενώ υπογράμμισε ότι απαιτείται ενδυνάμωση της συνεργασίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, της επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών, καθώς και πρόσθετη χρηματοδότηση.

Please follow and like us:

Σημαντική ενίσχυση για το Πρωτοδικείο Ηλείας με 8 νέες προσλήψεις και μια μετακίνηση υπαλλήλου

Οκτώ νέες μόνιμες θέσεις προσωπικού εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το Πρωτοδικείο Ηλείας (έδρα Πύργου) και θα καλυφθούν από τις προσλήψεις του επόμενου διαστήματος, ενώ παράλληλα εξασφαλίστηκε και μία  επιπλέον θέση μέσω άμεσης μετακίνησης υπαλλήλου από άλλο Πρωτοδικείο της χώρας. Για την θετική αυτή εξέλιξη ενημερώθηκε η  Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου κατά την διάρκεια συνάντησης που είχε σήμερα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. 

Είχε προηγηθεί ενημέρωση της Βουλευτού από  τον Πρόεδρο του Δ.Σ του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων Πρωτοδικείου Ηλείας, κ. Γιάννη Βαρελά, και μέλη του καθώς και την  Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Ηλείας, κα Μαρίνα Μπεβούδα. Στη συνάντηση εκείνη καταγράφηκαν λεπτομερώς όλες οι ελλείψεις, οι οποίες άμεσα μεταφέρθηκαν από την κα. Αυγερινοπούλου στην ηγεσία του Υπουργείου, ζητώντας την επιπλέον στελέχωση των υπηρεσιών.

Η Βουλευτής Ηλείας, ευχαρίστησε την ηγεσία του Υπουργείου για την άμεση ανταπόκριση, καθώς η στελέχωση του Πρωτοδικείου αποτελεί κοινωνική αναγκαιότητα και βασικό πυλώνα για την επιτυχή εφαρμογή του νέου Δικαστικού Χάρτη, με στόχο την επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης. 

 

Please follow and like us:

Δήλωση για την ένταξη πέντε νέων έργων στην Ηλεία, στο Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027»

Με αφορμή την επίσημη ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την ένταξη νέων σημαντικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 8,7 εκατομμυρίων ευρώ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι τα πέντε από τα έξι αυτά έργα αφορούν αποκλειστικά την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, γεγονός που αποδεικνύει την προτεραιότητα που έδωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στις ανάγκες του τόπου μας. Θέλω να συγχαρώ θερμά την Περιφερειακή Αρχή για αυτόν τον στρατηγικό σχεδιασμό, καθώς πρόκειται για έργα που αποτελούν κοινοβουλευτικούς και κυβερνητικούς στόχους, για την ανάδειξη της Ηλείας σε πρότυπο πολιτιστικής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται κρίσιμες παρεμβάσεις και συγκεκριμένα η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του Ναού Επικούριου Απόλλωνα Βασσών, η κατασκευή των πεζοδρομίων προσβασιμότητας ΑμεΑ στη Γλύφα, καθώς και η προστασία και ανάδειξη του Οκταγώνου στην Αρχαία Ολυμπία. Παράλληλα, ενισχύεται η περιβαλλοντική μας υποδομή με το Πράσινο Σημείο στον Δήμο Ανδρίτσαινας – Κρεστένων, ενώ τίθενται οι βάσεις για την εξωστρέφεια της παραγωγής μας μέσω της ανάδειξης της αγροδιατροφικής ταυτότητας και του “Brand Ηλείας”.»

Κλείνοντας, η κα Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι στόχος παραμένει η αμέριστη υποστήριξη κάθε πρωτοβουλίας που προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη, αναδεικνύει την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και διασφαλίζει ένα καλύτερο μέλλον για τις τοπικές κοινωνίες της Ηλείας.

Please follow and like us:

Η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, συνυπέγραψε την ιστορική πρόταση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

 

Η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, συνυπέγραψε σήμερα στη Βουλή την πρόταση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος για την έναρξη της διαδικασίας αναθεώρησης του Συντάγματος. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η παρούσα Βουλή να προσδιορίσει εγκαίρως τις διατάξεις που χρειάζονται επικαιροποίηση, ώστε η επόμενη αναθεωρητική Βουλή να αποφασίσει για το περιεχόμενό τους, ακολουθώντας με ακρίβεια τις προβλεπόμενες συνταγματικές διαδικασίες.

Σε δήλωσή της, η κα Αυγερινοπούλου επεσήμανε: «Η έναρξη της συζήτησης για τη Συνταγματική Αναθεώρηση αποτελεί μια κορυφαία δημοκρατική και βαρύνουσας σημασίας κοινοβουλευτική διαδικασία με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά και χρέος μας απέναντι στις επόμενες γενιές. Με την υπογραφή της πρότασης, ανταποκρινόμαστε στο καθήκον μας να εξετάσουμε με προσοχή και υπευθυνότητα τις αναγκαίες βελτιώσεις στον καταστατικό χάρτη της χώρας. Συμμετέχουμε σε αυτή τη μεγάλη θεσμική επανεκκίνηση, με γνώμονα τη σταθερότητα και τον εκσυγχρονισμό των θεσμών μας. Στόχος μας είναι ένα Σύνταγμα πιο σύγχρονο, πιο λειτουργικό και ανθεκτικό, το οποίο θα ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της εποχής μας και θα εγγυάται την πρόοδο, την ασφάλεια και την ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.»

Please follow and like us:
Στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής η αξιοποίηση, προστασία και ανάδειξη της τεχνητής Λίμνης και του Φράγματος Πηνειού Ν. Ηλείας

Στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής η αξιοποίηση, προστασία και ανάδειξη της τεχνητής Λίμνης και του Φράγματος Πηνειού Ν. Ηλείας

Η πορεία των μεγάλων αναπτυξιακών έργων και η οικολογική αναβάθμιση της τεχνητής Λίμνης και του Φράγματος Πηνειού στην Ηλεία βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, υπό την προεδρία της Δρος Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου.

Όπως σημειώθηκε, το έργο έχει χαρακτηριστεί Εθνικού Επιπέδου ενώ έχει ήδη εγκριθεί η ένταξή του στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Ήδη, εκπονείται μελέτη ύψους 3.468.285 + ΦΠΑ ευρώ για τα συμπληρωματικά έργα του φράγματος, την προσβασιμότητα, την ασφάλιση, καθώς και για τα έργα ταμίευσης, άρδευσης και ύδρευσης του πρώην Δήμου Ωλένης. Σύμφωνα με την ενημέρωση, η πρώτη φάση των μελετών έχει ολοκληρωθεί και το έργο βρίσκεται στη φάση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Με την έγκρισή της, θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση των οριστικών μελετών, διάρκειας 7 μηνών, οδηγώντας στη συνολική ολοκλήρωση του μελετητικού έργου το 2027. Το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί πολιτική  προτεραιότητα της κας Αυγερινοπούλου, καθώς η  Βουλευτής Ηλείας έχει αναλάβει σταθερά και διαχρονικά πρωτοβουλίες για την προώθηση της ανάδειξης του Φράγματος και της Λίμνης. Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, επεσήμανε ότι αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2027, θα προχωρήσει η φάση της κατασκευαστικής υλοποίησης.

Παράλληλα, η συνεδρίαση έβαλε τέλος στις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας, καθώς λύθηκαν οριστικά τα προβλήματα που είχαν ανακύψει με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών περιμετρικά της λίμνης. Όπως ξεκαθαρίστηκε από τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Ανδρέα Φίλια, τον Δήμαρχο Ήλιδας κ. Χρήστο Χριστοδουλόπουλο, αλλά και τον Πρόεδρο της ΡΑΑΕΥ κ. Κωνσταντίνο Τσιμάρα, το εν λόγω έργο στη συγκεκριμένη ζώνη δεν υφίσταται πλέον και αναζητείται εναλλακτικός χώρος εγκατάστασης.

Στο τεχνικό σκέλος, ο Χαράλαμπος Μυγδάλης, Ειδικός Γραμματέας Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων, ο Κωνσταντίνος Μίχος, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Χωροταξίας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και ο Πολιτικός Μηχανικός Δρ. Σπύρος Μίχας παρουσίασαν αναλυτικά τα στοιχεία της μελέτης. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της προμελέτης για τη βελτίωση της περιμετρικής οδοποιίας και την ανάπλαση 35 στρεμμάτων γύρω από το αναψυκτήριο, όπου σχεδιάζεται η λειτουργία λεμβαρχείου κωπηλασίας.

Από την πλευρά του Υπουργείου Περιβάλλοντος, η Προϊσταμένη της ΔΙΠΑ κα. Κωνσταντίνα Νίκα επεσήμανε ότι η νέα Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) θα ενσωματώνει σύγχρονα δεδομένα για την κλιματική αλλαγή και τη διαχείριση πλημμυρών, επιβάλλοντας κλειστά δίκτυα για τον μηδενισμό των απωλειών νερού. Παράλληλα, ο κ. Μυγδάλης υπογράμμισε την ανάγκη αυστηρής εφαρμογής του κανονισμού ασφάλειας των φραγμάτων για τον ταμιευτήρα των 370 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης μετέφεραν την έντονη επίδραση της κλιματικής κρίσης. Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Ανδρέας Φίλιας και ο Πρόεδρος του ΓΟΕΒ κ. Παναγιώτης Παρασκευόπουλος εξήγησαν ότι μετά τη δραματική λειψυδρία της περιόδου 2023-2025, το 2026 έφερε ακραίες βροχοπτώσεις που γέμισαν το φράγμα, απαιτώντας πλέον ελεγχόμενη εκτόνωση. Για την καλύτερη διαχείριση της κατάστασης, και ενώ οι απωλειες νερού αγγίζουν το 30% με 40% λόγω των παλαιωμένων δικτύων, με τη συνδρομή του Πανεπιστημίου Πατρών, τοποθετήθηκαν σύγχρονα πλωτά συστήματα μέτρησης και παροχόμετρα. Παράλληλα, απευθύνθηκε κάλεσμα στους αγρότες να εγκαταλείψουν την παραδοσιακή άρδευση με «αυλάκι» υπέρ της άρδευσης ακριβείας. Στην κατεύθυνση αυτή συμφώνησε και ο Καθηγητής κ. Παντελής Μπαρούχας, αποκαλύπτοντας ότι στην Ηλεία το 92% των υδάτων κατευθύνεται στην άρδευση, όταν σε αντίστοιχες περιοχές της Ιταλίας το ποσοστό αυτό περιορίζεται μόλις στο 60%.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την άμεση εκπόνηση μελετών στατικότητας μετά τους πρόσφατους σεισμούς. Παράλληλα, παρουσίασε το όραμα του Δήμου για την τουριστική αξιοποίηση της περιοχής μέσω της τοποθέτησης πλωτών εξέδρων και της δημιουργίας ενός υπόσκαφου μουσείου βιοποικιλότητας.

Τέλος, η κα. Αυγερινοπούλου πρότεινε την επέκταση των μελετών ώστε να τεθεί υπό την αιγίδα της UNESCO η ιστορική περιοχή της Αρμάτοβας (τόπος εκεχειρίας των Αρχαίων Ελλήνων κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες). Στο πλαίσιο αυτό, οι κ.κ. Μίχος και Μίχας χαρακτήρισαν την προστασία της Αρμάτοβας ως ένα απαιτητικό αλλά τεχνικά εφικτό έργο. Οι ίδιοι πρότειναν εξειδικευμένες παρεμβάσεις ώστε ο αρχαιολογικός χώρος να μην κατακλύζεται πλέον από τα ύδατα της λίμνης, ενώ υπογράμμισαν την ανάγκη στενής συνεργασίας με το Υπουργείο Πολιτισμού για τη σωστή οριοθέτηση και ανάδειξη της περιοχής.

Please follow and like us:
Κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής

Κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής

Στο επίκεντρο η ελαιοπαραγωγή και η κλιματική κρίση – Ανάγκη για μια νέα Εθνική Στρατηγική για τη βιωσιμότητα της ελαιοπαραγωγής και νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο για τις χώρες του Νότου

Τη διαμόρφωση μιας νέας ολοκληρωμένης Εθνικής Στρατηγικής για τη βιωσιμότητα της ελληνικής ελαιοπαραγωγής, προσαρμοσμένης στα νέα κλιματικά δεδομένα, καθώς και τη δημιουργία ενός νέου Ευρωπαϊκού Ειδικού Ταμείου για τις χώρες του Νότου, με στόχο την αντιμετώπιση των καταστροφών στην αγροτική παραγωγή από την κλιματική κρίση, πρότεινε η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, κατά την κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής. Οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στην ελληνική ελαιοπαραγωγή, η ανάγκη προσαρμογής του πρωτογενούς τομέα και η σύνδεση της ελαιοκομίας με την περιφερειακή ανάπτυξη απασχόλησαν την συνεδρίαση, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για την ελαιοκομία με απώτερο στόχο τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη βιωσιμότητα της ελληνικής ελαιοπαραγωγής και την προστασία των αγροτικών περιοχών της χώρας.

Κατά την εισαγωγική της τοποθέτηση, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, υπογράμμισε ότι η ελληνική ελαιοκομία συνιστά βασικό πυλώνα της αγροτικής οικονομίας και των εξαγωγών της χώρας, αλλά και αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτιστικής ταυτότητας και της μεσογειακής διατροφής. Τόνισε ότι η κλιματική κρίση επηρεάζει ολοένα και πιο έντονα την παραγωγή, μέσω της παρατεταμένης ξηρασίας, των ακραίων θερμοκρασιών, των πλημμυρικών φαινομένων, της μείωσης των υδατικών πόρων και της οργανικής ουσίας και γονιμότητας των εδαφών, καθώς και της εξάπλωσης ασθενειών και εντόμων, όπως ο δάκος. Παράλληλα, επισήμανε ότι οι επιπτώσεις αυτές δεν είναι μόνο περιβαλλοντικές, αλλά και βαθιά οικονομικές και κοινωνικές, επηρεάζοντας το εισόδημα χιλιάδων παραγωγών, την ανθεκτικότητα των τοπικών οικονομιών και τη βιωσιμότητα πολλών αγροτικών και νησιωτικών περιοχών της χώρας. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη υιοθέτησης πρόσθετων μέτρων ενεργητικής προστασίας, αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και καλλιεργητικών πρακτικών, ορθής διαχείρισης των υδάτων και θεσμικής στήριξης των παραγωγών, ενώ υπογράμμισε ότι απαιτείται νέα ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για την  ελαιοπαραγωγή που θα λαμβάνει υπόψιν τα νέα κλιματικά δεδομένα. Αναδείχθηκε η ανάγκη να δοθεί έμφαση στη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων, στην επιστημονική έρευνα, στις νέες τεχνολογίες, στη στήριξη των παραγωγών και στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των τοπικών κοινωνιών και των Περιφερειών της χώρας με κίνητρα για τη διατήρηση του πληθυσμού στην ύπαιθρο. Παράλληλα, επεσήμανε την ανάγκη δημιουργίας νέου Ευρωπαϊκού Ειδικού Ταμείου για τις χώρες του Νότου, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, με αποκλειστικό αντικείμενο την κάλυψη των καταστροφών στην αγροτική παραγωγή που προκαλούνται από την κλιματική κρίση.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών, κ. Μάνος Κόνσολας, υπογράμμισε ότι η κλιματική κρίση επηρεάζει πλέον άμεσα την παραγωγική και κοινωνική συνοχή των νησιωτικών και αγροτικών περιοχών της χώρας και επισήμανε την ανάγκη διαμόρφωσης ειδικών πολιτικών στήριξης για τις νησιωτικές και μειονεκτικές περιοχές, αλλά και διάθεσης ευρωπαϊκών κονδυλίων σε εστιασμένα ερευνητικά προγράμματα.

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης, ενημέρωσε τα Μέλη των Επιτροπών για την στήριξη που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης στον πρωτογενή τομέα με κυρίαρχο το Πρόγραμμα «Αγροδιατροφή, πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση αγροτικών προϊόντων», ενώ ανέφερε ότι ήδη υλοποιούνται 163 επενδυτικά σχέδια σε όλη την επικράτεια με συνολικό προϋπολογισμό πάνω από 270 εκατ. ευρώ και κρατική ενίσχυση που φτάνει τα 140 εκατ. ευρώ. Σημείωσε δε ότι το Υπουργείο αποδίδει απόλυτη έμφαση στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής και στη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων και ότι σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία υλοποιείται και η πρωτοβουλία «Εξωστρεφής Γεωργία» επενδύοντας 25,5 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ο κ. Υφυπουργός υπογράμμισε, επίσης, ότι το Υπουργείο υποστηρίζει έμπρακτα την προσαρμογή των καλλιεργειών στις νέες κλιματικές συνθήκες και ανήγγειλε ότι εντός του 2026 προγραμματίζεται νέα προκήρυξη του καθεστώτος ενίσχυσης για την αγροδιατροφή με συνολικό προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ. Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Τσαβδαρίδης σημείωσε ότι όλες οι ανωτέρω πρωτοβουλίες συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των παραγωγών και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ελαιολάδου, διευκολύνοντας και τις εξαγωγές, ενώ χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «η ελιά άντεξε στον τόπο μας χιλιάδες χρόνια, με τη συνεργασία όλων μας και το σωστό σχεδιασμό θα συνεχίσει να ευημερεί».

Ο Πρόεδρος του ΕΛΓΑ, κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος, ανέλυσε τις προκλήσεις που δημιουργεί η κλιματική κρίση για τους γεωργοασφαλιστικούς οργανισμούς και τις αποζημιώσεις των παραγωγών. Επισήμανε ότι οι ζημίες του έτους 2025 φθάνουν ήδη τα 244.000.000 ευρώ και ότι ο ΕΛΓΑ ασφαλίζει τις ελαιοκαλλιέργειες με το μικρότερο δυνατό ποσοστό της Ειδικής Ασφαλιστικής Εισφοράς. Όπως ανέφερε δεν υπάρχουν τόσοι διαθέσιμοι πόροι ώστε ο οποιοσδήποτε γεωργοασφαλιστικός οργανισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαίτερα στις μεσογειακές χώρες που πλήττονται περισσότερο από την κλιματική κρίση, να μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις και τις ανάγκες και πρότεινε την ίδρυση ενός Ευρωπαϊκού Ταμείου για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στη γεωργία. Παρουσίασε επίσης τη βελτίωση του πλαισίου αποζημιώσεων για τα ελαιόδεντρα που πλήττονται από φυσικές καταστροφές και στάθηκε στη σημασία προστασίας του ελληνικού ελαιολάδου ως εθνικού προϊόντος.

Ο Ευρωβουλευτής και μέλος της Επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κ. Εμμανουήλ Κεφαλογιάννης, παρέθεσε, στο σημείωμά του, στατιστικά δεδομένα για την παραγωγή του ελαιολάδου, όπου οι ακραίες μεταβολές ανά καλλιεργητική περίοδο επιβεβαιώνουν το μέγεθος της αβεβαιότητας που δημιουργεί η κλιματική κρίση για ολόκληρο τον αγροτικό τομέα της Μεσογείου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της πρόκλησης και πρέπει να διεκδικήσει πιο ισχυρή ευρωπαϊκή στήριξη για έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, σύγχρονες αρδευτικές υποδομές, επενδύσεις στην αγροτική έρευνα και στήριξη βιώσιμων καλλιεργητικών πρακτικών που θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα της παραγωγής».

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΝΠΕ, κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης, υπογράμμισε τις σοβαρές επιπτώσεις της παρατεταμένης ανομβρίας και των ακραίων βροχοπτώσεων στην παραγωγικότητα των ελαιόδεντρων. Στο πλαίσιο αυτό, πρότεινε την ανάπτυξη μικρών φραγμάτων και ταμιευτήρων για τη συγκράτηση νερού και την υποστήριξη της άρδευσης, καθώς και την αξιοποίηση πρακτικών κομποστοποίησης για τη βελτίωση της συγκράτησης υγρασίας στα εδάφη. Παράλληλα, ανέδειξε τα προβλήματα έλλειψης εργατικών χεριών και τις προκλήσεις της δακοκτονίας, ζητώντας εκσυγχρονισμό των μεθόδων φυτοπροστασίας.

Ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕΔΕ, κ. Δημήτριος Καφαντάρης, κατά την τοποθέτησή του, ανέδειξε τη σημασία της βιωσιμότητας της ελαιοκαλλιέργειας, καθώς και τον καθοριστικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στη νέα εποχή της προσαρμογής, της ανθεκτικότητας και της περιφερειακής ανάπτυξης. Υπογράμμισε ότι το ζήτημα δεν αφορά μόνο τον πρωτογενή τομέα ή την παραγωγή ελαιολάδου, αλλά τη βιωσιμότητα της ελληνικής περιφέρειας, την κοινωνική συνοχή της υπαίθρου, την οικονομική επιβίωση χιλιάδων οικογενειών και την ίδια την ταυτότητα της χώρας. Παράλληλα, στάθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ισχυρών συλλογικών σχημάτων και εθνικής στρατηγικής προώθησης του ελληνικού ελαιολάδου.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, Δρ Σπυρίδων Μάμαλης, ενημέρωσε τα Μέλη για τις δράσεις του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, όπως την Εθνική Συλλογή Γενετικού Υλικού, την αξιολόγηση των ποικιλιών και τα σεμινάρια σε αγρότες και παραγωγούς, ενώ στάθηκε στην σημασία της επιστημονικής έρευνας, της καινοτομίας και της μεταφοράς τεχνογνωσίας προς τους παραγωγούς, ώστε η ελληνική ελαιοκομία να προσαρμοστεί στα νέα κλιματικά δεδομένα, όπως με την εγκατάσταση ανεμοφρακτών για προστασία από καταιγίδες, την κατασκευή δεξαμενών αποθήκευσης ύδατος, την προσαρμογή του χώρου συγκομιδής, την κομποστοποίηση και τη φυτοπροστασία. Ανέδειξε δε τη διάσταση του ελαιολάδου ως στοιχείο της γαστρονομικής ταυτότητας της Ελλάδας, καθώς και την σημασία της επένδυσης στην εκπαίδευση τόσο των αγροτών όσο και των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του εδάφους.

Ο Διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Δρ Χρήστος Γιαννακόπουλος, παρουσίασε επιστημονικά στοιχεία για την αύξηση της θερμοκρασίας και τη μεταβολή των βροχοπτώσεων στη Μεσόγειο, επισημαίνοντας ότι η περιοχή συγκαταλέγεται μεταξύ των πλέον ευάλωτων στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως, ενώ ανέφερε τις προβλέψεις των κλιματικών μοντέλων.

Ο Καθηγητής Δενδροκομίας – Ελαιοκομίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Πέτρος Ρούσσος, εξήγησε τις επιπτώσεις των ακραίων θερμοκρασιών και της έλλειψης νερού στην ανθοφορία, την καρπόδεση και την ποιότητα του ελαιολάδου ανά εποχή, ενώ παρουσίασε προτάσεις για νέες καλλιεργητικές πρακτικές και ανθεκτικότερες ποικιλίες.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ελαιοκομίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, κ. Εμμανουήλ Καμπουράκης, τόνισε την ανάγκη μετάβασης σε πιο βιώσιμα και ανθεκτικά μοντέλα καλλιέργειας, λαμβάνοντας υπόψιν το συνολικό αγροοικοσύστημα του ελαιώνα. Ειδική αναφορά πραγματοποίησε και στο σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Άνθρακα.

Η κυρία Ιωάννα Τσαλακανίδου, Υπάλληλος του Τμήματος Κλιματικής Αλλαγής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσίασε τον σχεδιασμό για την προσαρμογή της γεωργίας στην κλιματική κρίση, όπως το έργο Life adapting, adapt2klima και Land Eval, καθώς και τη σύνδεση των εθνικών πολιτικών με τις ευρωπαϊκές στρατηγικές για το κλίμα, όπως την ΚΑΠ.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΥΠΕΤΕΕΛ, κ. Βασίλειος Ζαμπούνης, και το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου, κ. Χρήστος Τάγαρης, αναφέρθηκαν στις προκλήσεις της αγοράς ελαιολάδου, στο αυξημένο κόστος παραγωγής, στην ανάγκη στήριξης των παραγωγών και στη σημασία διατήρησης της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού προϊόντος στις διεθνείς αγορές.

Please follow and like us:
Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου στο «Επί Γης VI»: Στρατηγικός σχεδιασμός και έργα για την υδατική θωράκιση της Ηλείας

Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου στο «Επί Γης VI»: Στρατηγικός σχεδιασμός και έργα για την υδατική θωράκιση της Ηλείας

Στην ανάγκη για μια ριζική αλλαγή παραδείγματος στη διαχείριση των υδάτων, με επίκεντρο την Ηλεία, αναφέρθηκε εκτενώς η Βουλευτής Ηλείας, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, κατά την κεντρική τοποθέτησή της στο συνέδριο «Επί Γης VI» στον Πύργο. Συμμετέχοντας στην ενότητα για τη βιωσιμότητα στον αγροτικό τομέα, η κα Αυγερινοπούλου υπογράμμισε αρχικά την παγκόσμια πρωτοτυπία του Ελληνικού Κοινοβουλίου, το οποίο αποτελεί το μοναδικό σε ολόκληρο τον ευρωπαϊκό χώρο που διαθέτει ειδική Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων, γεγονός που αναδεικνύει την κρισιμότητα του ζητήματος σε εθνικό επίπεδο.
Η διαχείριση του νερού δεν αποτελεί πλέον έναν μεμονωμένο παράγοντα, αλλά μέρος ενός κρίσιμου «συνδέσμου» (nexus) που περιλαμβάνει τη διατροφική ασφάλεια, την ενέργεια και το κλίμα. Όπως τόνισε η Βουλευτής, η αγροτική παραγωγή είναι παγκοσμίως ο πλέον επιβαρυντικός παράγοντας για την εξάντληση των υδάτινων πόρων, με την Ελλάδα να χρησιμοποιεί το 80% έως 84% του νερού της για άρδευση, καταλαμβάνοντας τη 19η θέση παγκοσμίως σε κίνδυνο λειψυδρίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ηλεία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς διαθέτει τον σημαντικότερο κάμπο της χώρας στην παραγωγή τροφίμων, καθιστώντας την ορθή διαχείριση του νερού στην περιοχή εθνική προτεραιότητα για τη διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας. Η κα Αυγερινοπούλου περιέγραψε την τρέχουσα κατάσταση, επισημαίνοντας ότι πάνω από το 50% του νερού χάνεται λόγω των παλαιών και φθαρμένων δικτύων πριν καν φτάσει στο χωράφι, ενώ η υποβάθμιση του εδάφους από την κακή διαχείριση του παρελθόντος εμποδίζει τη φυσική συγκράτηση των υδάτων. Για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης, προωθείται ένα μοντέλο «έξυπνης» και κυκλικής άρδευσης, αξιοποιώντας τα εργαλεία της νέας ΚΑΠ που διαθέτει πάνω από 58 δισεκατομμύρια ευρώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη βιώσιμη παραγωγή.
Κεντρικός πυλώνας της στρατηγικής αυτής είναι η «αναγέννηση» του Φράγματος Πηνειού, ένα έργο που παρέμενε ασυντήρητο για δεκαετίες. Η μελέτη εκσυγχρονισμού του ανέρχεται στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό έργο αναμένεται να αγγίξει τα 270 εκατομμύρια ευρώ, αποτελώντας το μεγαλύτερο περιφερειακό έργο στη χώρα. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη συντήρηση του φράγματος, τη δημιουργία νέων δικτύων 114.000 στρεμμάτων στην περιοχή των Μυρτουντίων, την ύδρευση του πρώην Δήμου Ωλένης και την περιβαλλοντική αναβάθμιση του ταμιευτήρα. Παράλληλα, στρατηγικός στόχος παραμένει η καθολική υπογειοποίηση όλων των αρδευτικών δικτύων της Ηλείας, ξεκινώντας από τον ΤΟΕΒ Γαστούνης με μια επένδυση 18 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να εκμηδενιστούν οι απώλειες και να ψηφιοποιηθούν οι υποδομές.
Κλείνοντας, η κα Αυγερινοπούλου συνεχάρη την Περιφέρεια για τη δημιουργία του νέου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου που διασφαλίζει την ποιότητα του πόσιμου νερού για 74.000 κατοίκους και αναφέρθηκε στην ανάγκη ενεργειακής θωράκισης των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων μέσω φωτοβολταϊκών. «Χωρίς νερό και αγροτική παραγωγή δεν υπάρχει επιβίωση», δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι τα αρδευτικά έργα αποτελούν την ισχυρότερη ασπίδα προστασίας για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή της Ηλείας.

Please follow and like us:
Συνάντηση της Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, Δρ. Δ. Αυγερινοπούλου, με τον Γάλλο ομόλογό της, Πρέσβη Olivier Poivre d’Arvor

Συνάντηση της Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, Δρ. Δ. Αυγερινοπούλου, με τον Γάλλο ομόλογό της, Πρέσβη Olivier Poivre d’Arvor

Στο επίκεντρο η ελληνογαλλική θαλάσσια διπλωματία

Σε κλίμα στενής συνεργασίας και με κοινό όραμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς και Πρόεδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, με τον Πρέσβη Olivier Poivre d’Arvor, Ειδικό Απεσταλμένο του Γάλλου Πρωθυπουργού και του Προέδρου Emmanuel Macron για τους Ωκεανούς και τους Πόλους. Στο επίκεντρο της συζήτησης τους βρέθηκε η εμβάθυνση της ελληνογαλλικής συνεργασίας για την προστασία των θαλασσών, η οποία αποκτά πλέον κεντρικό ρόλο στην ευρωπαϊκή ατζέντα, σε συνέχεια και της πρόσφατης κοινής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία ομάδας προστασίας των θαλασσών στο πλαίσιο των Συμβουλίων Υπουργών της ΕΕ.

Οι δύο Απεσταλμένοι, οι οποίοι έχουν ήδη οικοδομήσει μια στενή συνεργασία από την 9η Διάσκεψη «Our Ocean Conference» που φιλοξενήθηκε στην Αθήνα και την 3η Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς (UNOC-3) στη Νίκαια, εστίασαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση διμερών και πολυμερών πρωτοβουλιών. Οι δύο πλευρές συνομίλησαν για τις διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και εστίασαν ειδικότερα στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την παρατήρηση και επιτήρηση των Ωκεανών «OceanEye», καθώς και στο επενδυτικό πακέτο «Ocean Pact», ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, το οποίο χρηματοδοτεί περισσότερες από 90 δράσεις που εκτείνονται από τη θαλάσσια επιστήμη έως τη στήριξη των παράκτιων και νησιωτικών περιοχών. Αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσε δε η απόφαση συμμετοχής της Ελλάδας στον διακυβερνητικό οργανισμό «Mercator» με έδρα τη Γαλλία, ο οποίος αναπτύσσει προηγμένα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης, αλλά και στον εθελοντικό συνασπισμό «Πρωτοπόροι των Ωκεανών» που πρωτοστατεί στην εφαρμογή της Συμφωνίας του ΟΗΕ για τη Βιοποικιλότητα πέραν της Εθνικής Δικαιοδοσίας, συμβάλλοντας ενεργά στην ενσωμάτωση των ωκεανών στις πολιτικές για το κλίμα και στη διεθνή συζήτηση για την αναστολή των εξορύξεων σε βαθέα ύδατα.

Μετά το πέρας της συνάντησης τους, η κα Αυγερινοπούλου δήλωσε:

«Η Ελλάδα ενισχύει σταθερά τον ρόλο της στη διεθνή διακυβέρνηση των θαλασσών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως ναυτική δύναμη με παγκόσμια ευθύνη.

Η κοινή βούληση του Έλληνα Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του Γάλλου Προέδρου, Emmanuel Macron και η στρατηγική σύμπλευση Ελλάδας -Γαλλίας επιβεβαιώνει ότι η προστασία των ωκεανών και της Μεσογείου αποτελεί κοινή ευρωπαϊκή προτεραιότητα για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις επόμενες γενιές».

Please follow and like us:
Στρατηγική συνεργασία Δ. Αυγερινοπούλου με την Αντιπρόεδρο του Κοινοβουλίου του Κατάρ για την ανάπτυξη της Ηλείας και της Αρχαίας Ολυμπίας

Στρατηγική συνεργασία Δ. Αυγερινοπούλου με την Αντιπρόεδρο του Κοινοβουλίου του Κατάρ για την ανάπτυξη της Ηλείας και της Αρχαίας Ολυμπίας

Στο επίκεντρο της κοινοβουλευτικής διπλωματίας και των στρατηγικών επενδύσεων βρέθηκε η Ηλεία και η Αρχαία Ολυμπία, κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με την Αντιπρόεδρο του Κοινοβουλίου του Κατάρ, Α.Ε Dr. Hamda bint Hassan Al-Sulaiti, στην οποία συμμετείχαν και τα μέλη του Κοινοβουλίου του Κατάρ Α.Ε. κ. Mohammed bin Mahdi Al-Ahbabi και Α.Ε. κ. Abdullah bin Jaber Al-Labdah

Η συνάντηση αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης της καταρινής αντιπροσωπείας στην Αθήνα, αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην πορεία της διμερούς τους συνεργασίας. Υπενθυμίζεται ότι η Αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου του Κατάρ είχε επισκεφθεί την Ηλεία το περασμένο καλοκαίρι, συμμετέχοντας στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της IPU ως εκπρόσωπος της Αραβικής Γεωπολιτικής Ομάδας, κατόπιν πρόσκλησης της βουλευτού Ηλείας και μέλους της Επιτροπής.

Με στόχο την ενίσχυση του ακαδημαϊκού χάρτη της περιοχής, η Δρ. Αυγερινοπούλου κατέθεσε πρόταση φιλοξενίας ενός διεθνούς εκπαιδευτικού ινστιτούτου για τον αθλητισμό στην Αρχαία Ολυμπία. Η πρόταση αφορά στη σύνδεση της αθλητικής διπλωματίας με σύγχρονους τομείς, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και η διαχείριση μεγάλων αθλητικών γεγονότων, ένας χώρος στον οποίο το Κατάρ επενδύει συστηματικά, αξιοποιώντας παράλληλα την παγκόσμια εμβέλεια του ονόματος της Ολυμπίας. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί συνέχεια των επαφών που πραγματοποίησε η κα. Αυγερινοπούλου κατά τη θεσμική της επίσκεψη στη Ντόχα τον περασμένο Ιανουάριο. Τότε, είχε συζητήσει με την ηγεσία του Πανεπιστημίου του Κατάρ τη δυνατότητα σύμπραξης σε ακαδημαϊκά προγράμματα με αυτό το αντικείμενο.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις αναπτυξιακές προοπτικές του Νομού Ηλείας. Η κα. Αυγερινοπούλου ανέδειξε την εκτεταμένη ακτογραμμή της Ηλείας ως πεδίο στρατηγικών επενδύσεων, προτείνοντας τη δημιουργία σύγχρονων μαρίνων. Υπογράμμισε ότι η περιοχή είναι έτοιμη να υποδεχθεί επενδύσεις που σέβονται τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ευημερία για την τοπική κοινωνία.

Η συνάντηση επιβεβαίωσε το εξαιρετικό επίπεδο των διμερών σχέσεων και τη βούληση για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας με επίκεντρο την Ηλεία, η οποία αναδεικνύεται σε γέφυρα πολιτισμού, εκπαίδευσης και ανάπτυξης μεταξύ των δύο χωρών.

Please follow and like us:
Δρ. Αυγερινοπούλου στο διεθνές συνέδριο του Columbia University για το κλίμα και την ενέργεια στην Ελλάδα

Δρ. Αυγερινοπούλου στο διεθνές συνέδριο του Columbia University για το κλίμα και την ενέργεια στην Ελλάδα

«Η Ελλάδα εξελίσσεται σε πρότυπο πράσινης μετάβασης, ενεργειακής ασφάλειας και θαλάσσιας διπλωματίας»

 

Στο διεθνές συνέδριο με τίτλο “The Evolving Climate and Energy Landscape in Greece”, που διοργάνωσε το Columbia Global Centers Athens του Columbia University, συμμετείχε ως ομιλήτρια η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Ειδική Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς.

Το συνέδριο, που διεξήχθη στο Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννης Σ. Λάτσης, συγκέντρωσε κορυφαίους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας, της πολιτικής, της ενέργειας και της επιχειρηματικότητας, με αντικείμενο τις εξελίξεις στην ελληνική ενεργειακή και κλιματική πολιτική, την πράσινη μετάβαση και τις προκλήσεις της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο.

Κατά την παρέμβασή της, η Δρ. Αυγερινοπούλου ανέδειξε τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτύχει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια στον τομέα της πράσινης μετάβασης και της κλιματικής πολιτικής, επισημαίνοντας τη ραγδαία μείωση της χρήσης λιγνίτη και την σημαντική διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο, καθώς πλέον πάνω από το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουμε προέρχεται από ΑΠΕ.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην σημασία της ενεργειακής ασφάλειας μετά την ευρωπαϊκή ενεργειακή κρίση, τονίζοντας ότι η Ελλάδα εξελίσσεται σε στρατηγικό ενεργειακό κόμβο της περιοχής μέσω της διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών, των επενδύσεων στις υποδομές και της ενίσχυσης των διασυνδέσεων. Υπογράμμισε δε τη σημασία των νησιωτικών διασυνδέσεων και της δημιουργίας «πράσινων νησιών», ενώ αναφέρθηκε και στην σημασία επιτάχυνσης των υποδομών αποθήκευσης σε όλα τα στάδια του ενεργειακού κύκλου, καθώς η αποθήκευση δίνει δυνατότητες για μείωση του κόστους της ενέργειας για τον καταναλωτή.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου τόνισε, τέλος, ότι η Ελλάδα αξιοποιεί σημαντικούς πόρους από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την προώθηση επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενεργειακές διασυνδέσεις, πράσινες μεταφορές, βιώσιμες υποδομές και δράσεις ανθεκτικότητας απέναντι στην κλιματική κρίση.

Please follow and like us: