Στο επίκεντρο της κυβερνητικής μέριμνας η έμπρακτη στήριξη της οικογένειας και η ισότητα στην εργασία

Σε στοχευμένες κυβερνητικές πρωτοβουλίες που θωρακίζουν την ελληνική οικογένεια και  ενισχύουν την ισότητα στην αγορά εργασίας προχωρούν το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Με αφορμή την έναρξη των αιτήσεων για την κοινωνική δράση «Νταντάδες της Γειτονιάς» και τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου για την ισότητα των αμοιβών, η Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου αναδεικνύει το ολοκληρωμένο πλέγμα κρατικής φροντίδας που ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες των πολιτών ολόκληρης της χώρας και της Ηλείας, διευκολύνει τη συμφιλίωση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής και θεσμοθετεί την ισονομία. 

Ειδικότερα, η επίσημη ψηφιακή πλατφόρμα ntantades.gov.gr είναι πλέον ανοιχτή για την υποβολή αιτήσεων από τους δικαιούχους της δράσης του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, προσφέροντας μια απλή, γρήγορη και χωρίς γραφειοκρατία διαδικασία λόγω της διαλειτουργικότητας του Δημοσίου. Το πρόγραμμα αφορά κατ’ οίκον φροντίδα για βρέφη και νήπια από 2 μηνών έως 2,5 ετών, παρέχοντας μηνιαία οικονομική ενίσχυση (voucher) έως 500 ευρώ για πλήρη απασχόληση επιμελητή και έως 300 ευρώ για μερική απασχόληση από πιστοποιημένα πρόσωπα. 

Παράλληλα, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβών μεταξύ ανδρών και γυναικών για όμοια ή ίσης αξίας εργασία εισάγει ένα πρωτοποριακό πλαίσιο διαφάνειας, αποτελώντας ένα καθοριστικό βήμα για την πλήρη εναρμόνιση της χώρας μας με την αυστηρή Ευρωπαϊκή Οδηγία για τη μισθολογική διαφάνεια. Η θέση του νομοσχεδίου σε δημόσια διαβούλευση υπογραμμίζει τη βούληση της κυβέρνησης να θεσπίσει ένα ξεκάθαρο ευρωπαϊκό πλαίσιο κανόνων, όπου πριν από την πρόσληψη οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να ενημερώνουν για το μισθολογικό εύρος χωρίς να ερωτούν για τον προηγούμενο μισθό του υποψηφίου, ενώ κατά τη διάρκεια της εργασίας θα οφείλουν να υποβάλλουν στοιχεία για το μισθολογικό χάσμα, δίνοντας στον εργαζόμενο το νόμιμο δικαίωμα ενημέρωσης για τις μέσες αμοιβές. 

Please follow and like us:

Συνάντηση της Επιτρόπου περιβάλλοντος, Ανθεκτικότητας των Υδάτων και ανταγωνιστικής Κυκλικής Οικονομίας, κας Roswall με την Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Αυγερινοπούλου – Στο επίκεντρο η πράσινη μετάβαση, η απανθρακοποίηση, η γαλάζια οικονομία και οι χρηματοδοτήσεις για το νερό

Μια σειρά από καίρια ζητήματα που άπτονται της πράσινης μετάβασης και της κυκλικής και γαλάζιας οικονομίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της πρόσφατης συνάντησης του Α’ Αντιπροέδρου της Βουλής, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, και της Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς και Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, με την Επίτροπο Περιβάλλοντος, Ανθεκτικότητας των Υδάτων και Ανταγωνιστικής Κυκλικής Οικονομίας, κα Jessika Roswall. Η εν λόγω συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης της Ευρωπαίας Επιτρόπου στη χώρα μας.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις κρίσιμες προκλήσεις για τη βιωσιμότητα στους τομείς της περιβαλλοντικής διακυβέρνησης, της ανθεκτικότητας των υδάτων, της βιοποικιλότητας, της κυκλικής οικονομίας, της διαχείρισης των αποβλήτων, της δίκαιης πράσινης μετάβασης και της πρόληψης και αντιμετώπισης των φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών. 

Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος ενημέρωσε την Επίτροπο σχετικά με το έργο και τις προτεραιότητες της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, οι οποίες αφορούν, μεταξύ άλλων, στην περιβαλλοντική διακυβέρνηση και την ανθεκτικότητα, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, την ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων, την κυκλική οικονομία και την προστασία της βιοποικιλότητας. Η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε, επίσης, στην ηγεσία που επιδεικνύει η Ελλάδα στη διεθνή θαλάσσια πολιτική και τη γαλάζια οικονομία. Αναφερόμενη στις σημερινές προκλήσεις της παγκόσμιας κοινότητας και της πολυμερούς συνεργασίας, η Δρ. Αυγερινοπούλου, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «είναι κρισιμότερο από ποτέ η Ε.Ε. να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια περιβαλλοντική διακυβέρνηση», ενώ σημαντική είναι και η στενότερη θεσμική συνεργασία.

Από την πλευρά της, η Επίτροπος σημείωσε ότι οι σύγχρονες κρίσεις (γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή) αναδεικνύουν την ανάγκη για στενότερη συνεργασία. Η  Επίτροπος τόνισε, επίσης, ότι το περιβάλλον και η ανταγωνιστικότητα αποτελούν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, οι οποίες συνδέονται άμεσα με την πρόκληση της ασφάλειας των, υδάτων.  Εξέφρασε δε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, αναγνωρίζοντας τον μοναδικό συνδυασμό φυσικού περιβάλλοντος, ιστορίας και θαλάσσιας εμπειρίας που καθιστά τη χώρα πρότυπο εταίρο για τις ευρωπαϊκές πολιτικές νερού και γαλάζιας οικονομίας.

 

Please follow and like us:

Η υποθαλάσσια ηχορύπανση και η προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας στο επίκεντρο της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής

 

Το φλέγον και διεθνώς αναγνωρισμένο περιβαλλοντικό ζήτημα της υποθαλάσσιας ηχορύπανσης και των επιπτώσεων στη θαλάσσια βιοποικιλότητα απασχόλησε την συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, υπό την προεδρία της Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Στη συζήτηση συμμετείχε ένα ευρύ φάσμα υψηλόβαθμων προσκεκλημένων, εκπροσώπων της Κυβέρνησης, της ακαδημαϊκής κοινότητας, διεθνών οργανισμών και της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Στην εναρκτήρια ομιλία της, η Πρόεδρος της Υποεπιτροπής, καλωσόρισε τους Έλληνες και ξένους προσκεκλημένους, επισημαίνοντας ότι η συνεδρίαση συμπίπτει με τα Ποσειδώνια 2026, μια από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις ναυτιλίας παγκοσμίως, η οποία φιλοξενεί στην πρωτεύουσα πάνω από 2.500 εξειδικευμένα στελέχη. Η κυρία Αυγερινοπούλου τόνισε ότι η Ελλάδα, ως η πρώτη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία αλλά και ως κράτος που επιδεικνύει σταθερή ηγεσία στην προστασία των θαλασσών, επιδιώκει μέσα από τέτοιες συναντήσεις να θέσει τις βάσεις για γόνιμες διεθνείς συνεργασίες που θα επιλύσουν τα ζητήματα της περιβαλλοντικής ατζέντας. 

Η Δρ. Αυγερινοπούλου επεσήμανε ότι η Ελλάδα, ως η πρώτη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία αλλά και ως κράτος που επιδεικνύει σταθερή ηγεσία στην προστασία των θαλασσών, επιδιώκει να θέσει τις βάσεις για γόνιμες διεθνείς συνεργασίες. Τόνισε, παράλληλα, ότι οι ωκεανοί αποτελούν καθοριστικό πυλώνα για την οικολογική ισορροπία, την επισιτιστική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και την οικονομία, ιδιαίτερα για χώρες με έντονη νησιωτικότητα και ναυτική παράδοση, όπως η Ελλάδα. 

Αναλύοντας τις επιστημονικές και πολιτικές παραμέτρους του προβλήματος, η κυρία Αυγερινοπούλου χαρακτήρισε τον ανθρωπογενή υποθαλάσσιο θόρυβο ως μια «αόρατη» μορφή ρύπανσης που εξελίσσεται παράλληλα με την παγκόσμια οικονομία. Σημείωσε ότι περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται μέσω θαλάσσης και η εφοδιαστική αλυσίδα συνεισφέρει άνω του 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα στηρίζει σθεναρά τη ναυτιλία, αλλά οφείλει να μεριμνήσει για τη μείωση των περιβαλλοντικών της επιπτώσεων. Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, οι ανθρωπογενείς δραστηριότητες έχουν αυξήσει σημαντικά το χαμηλό συχνοακουστικό υπόβαθρο των ωκεανών από τη δεκαετία του 1960 έως σήμερα. Ο εν λόγω θόρυβος συμπίπτει με τις συχνότητες επικοινωνίας των κητοειδών και προκαλεί στα θαλάσσια θηλαστικά αυξημένο στρες, διακοπή σίτισης, ενεργειακή επιβάρυνση, απώλεια προσανατολισμού και χωρική μετατόπιση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τουλάχιστον 55 είδη θαλάσσιων οργανισμών, μεταξύ των οποίων θηλαστικά, ψάρια και ασπόνδυλα, πλήττονται αποδεδειγμένα, ενώ οι συνολικοί επηρεαζόμενοι οργανισμοί εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 150 είδη. 

Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, η Πρόεδρος επεσήμανε την ανάγκη ανάπτυξης χαρτών υποθαλάσσιου θορύβου, συνεχούς ακουστικής παρακολούθησης και ενσωμάτωσης του θορύβου ως δείκτη οικολογικής κατάστασης στα ευρωπαϊκά και διεθνή πλαίσια. Χαιρέτισε τις υπάρχουσες τεχνολογικές λύσεις, όπως τη βελτιστοποίηση των προπελών, τη μείωση της ταχύτητας και τις νέες σχεδιάσεις πρόωσης, ενώ εξήρε την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τη δημιουργία «πράσινου διαδρόμου» με σκοπό την προστασία των θηλαστικών. Κλείνοντας, ανακοίνωσε ότι, καθώς η ελληνική Βουλή κατέχει την Προεδρία του Κύκλου Βουλευτών της Μεσογείου για την Αειφόρο Ανάπτυξη, θα θέσει άμεσα το ζήτημα προς επεξεργασία και στα υπόλοιπα μεσογειακά Κοινοβούλια, προκειμένου να αναληφθούν συντονισμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες. 

Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβαν οι προσκεκλημένοι ομιλητές, εστιάζοντας στις επιπτώσεις και την αντιμετώπιση της υποθαλάσσιας ηχορύπανσης. Ο Δρ. Χαράλαμπος Δημητριάδης (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) εξήγησε ότι ο ήχος διαδίδεται ταχύτερα στη θάλασσα, επηρεάζοντας άμεσα τη θαλάσσια πανίδα, και προανήγγειλε τη δημιουργία δικτύου παρακολούθησης θορύβου, καθώς και την εφαρμογή αυστηρών περιορισμών ταχύτητας και μετατόπισης ναυτιλιακών διαδρομών στα νέα θαλάσσια πάρκα. 

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Εμμανουήλ Κουτουλάκης, υπογράμμισε την ανάγκη για μια ολιστική προσέγγιση χωρίς τη στοχοποίηση της ναυτιλίας, προτείνοντας την αξιοποίηση των ίδιων των πλοίων ως πλατφόρμες συλλογής δεδομένων και αναδεικνύοντας ως θετικό παράδειγμα την πρωτοβουλία «Αμοργόραμα».

Στις ανησυχητικές διαστάσεις του φαινομένου αναφέρθηκε η Τζίνα Παναγιώτου (Oceans Arena), σημειώνοντας ότι ο υποθαλάσσιος θόρυβος αυξάνεται κατά 3 ντεσιμπέλ ανά δεκαετία, ενώ πρόσθεσε ότι ο IMO επεξεργάζεται σχέδιο δράσης με ορίζοντα το 2028 για τη θεσμοθέτηση υποχρεωτικών μέτρων. 

Τις τεχνικές παραμέτρους ανέλυσαν οι Καθηγητές του World Maritime University, Ασπασία Πάστρα και Δημήτριος Δαλακλής, επισημαίνοντας ότι ο θόρυβος προέρχεται κυρίως από το μηχανοστάσιο και την προπέλα, με τη μείωση της ταχύτητας να αποτελεί την πιο άμεση λύση, ενώ τονίστηκε και η αρνητική επίδραση στην υγεία των ναυτικών.

Ένα απτό παράδειγμα διαχείρισης παρουσίασε ο Καπετάνιος Lee Darren Nicholas Clarke (Isle of Man Maritime), προτείνοντας τη διάθεση των χωρικών υδάτων της Νήσου του Μαν ως «ζωντανό εργαστήριο» για τη δοκιμή τεχνολογιών αιχμής. 

Παράλληλα, η Jamila El Mir (WAVE) έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τον αναμενόμενο τριπλασιασμό της ναυτιλιακής δραστηριότητας στα επόμενα 20 χρόνια, υπενθυμίζοντας τους στόχους της Ε.Ε. για μείωση της ηχητικής επιβάρυνσης και παροτρύνοντας τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν σε λύσεις αποανθρακοποίησης που μειώνουν ταυτόχρονα και τον θόρυβο. 

Τέλος, ο Γεώργιος Δογιβάνης (HELDECO) έθεσε τη διάσταση της καταστροφικής αλιείας με εκρηκτικά και ερώτησε για το ενδεχόμενο πλήρους απαγόρευσης διέλευσης πλοίων από ευαίσθητες ζώνες του ελληνικού τόξου.

Κοινή παραδοχή αποτέλεσε ότι απαιτείται συνδυασμός επιστημονικής γνώσης, τεχνολογικής καινοτομίας και διεθνούς συνεργασίας για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της υποθαλάσσιας ηχορύπανσης και την προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας.

Please follow and like us:

Περαιτέρω ενίσχυση του Γαστρεντερολογικού Ιατρείου του Γ.Ν. Ηλείας με ιδιώτη ιατρό

 

Καθήκοντα για την περαιτέρω ενίσχυση του Γαστρεντερολογικού Ιατρείου του Γενικού Νοσοκομείου Ηλείας ανέλαβε γαστρεντερολόγος από τον ιδιωτικό τομέα, ενισχύοντας ουσιαστικά τη λειτουργία του. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να στηρίξει και να επεκτείνει την ήδη πολύτιμη δουλειά που επιτελείται στο τμήμα από τον υπάρχοντα γαστρεντερολόγο, ο οποίος προσφέρει υπηρεσίες στους πολίτες της Ηλείας. Με την προσθήκη του νέου ιατρού, το σημαντικό αυτό έργο ενισχύεται έμπρακτα, βάζοντας σε τροχιά υλοποίησης την πλήρη υγειονομική κάλυψη των ασθενών. Προς την επίτευξη αυτού του στόχου, καίρια και αποτελεσματική ήταν η διαμεσολάβηση της Βουλευτού Ηλείας της Ν.Δ., Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου.

Μέχρι σήμερα, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες και το υποδειγματικό έργο του υπηρετούντος ιατρού, ο παλαιός οργανισμός του Νοσοκομείου προέβλεπε μόνο μία μόνιμη θέση για το Γαστρεντερολογικό Τμήμα. Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τις ημέρες που το τμήμα δεν καλυπτόταν από εφημερία, οι ασθενείς να έρχονται αντιμέτωποι με την ταλαιπωρία αναγκαστικών διακομιδών σε νοσοκομεία άλλων νομών. Αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης και με στόχο να θωρακιστεί η καθημερινή προσπάθεια που ήδη γίνεται στο νοσοκομείο, η κα Αυγερινοπούλου ανέλαβε πριν από μερικούς μήνες μια καθοριστική πρωτοβουλία. Αξιοποιώντας τη δυνατότητα που έχει δώσει η Πολιτεία ώστε ιδιώτες γιατροί να μπορούν να ενισχύουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας, διαμεσολάβησε ώστε να υπάρξει πρόταση συνεργασίας από εξειδικευμένο ιδιώτη γαστρεντερολόγο, ο οποίος εξέφρασε τη διάθεση να συμβάλει στη λειτουργία του ανάλογου τμήματος.

Κατόπιν της πρωτοβουλίας αυτής, ο Διοικητής του Νοσοκομείου, κ. Σπύρος Πολίτης, υπέβαλε άμεσα το σχετικό αίτημα προς το Υπουργείο Υγείας, διασφαλίστηκε πλήρως η χρηματοδότηση, ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο διαγωνισμός και πλέον ο γιατρός, κ. Θοδωρής Θεοδωρακόπουλος εντάχθηκε στο δυναμικό του. Η συνέργεια των δύο πλέον ιατρών θα επιτρέψει την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του τμήματος και θα συμβάλει στην πιο ορθολογική και ασφαλή διαχείριση των ασθενών.

Με αφορμή την εξέλιξη αυτή, η Βουλευτής Ηλείας υπογράμμισε ότι «το Γαστρεντερολογικό Ιατρείο του Νοσοκομείου επιτελεί ήδη ένα σπουδαίο και εξαιρετικά ποιοτικό έργο. Στόχος μας ήταν να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια και να την ενισχύσουμε, ώστε οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας να είναι διαθέσιμες για τους πολίτες κάθε ημέρα, χωρίς κενά. Η ενίσχυση της δημόσιας υγείας στην Ηλεία επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση κάθε σύγχρονου εργαλείου που δίνει ο νόμος. Η συγκεκριμένη συνεργασία και η είσοδος του νέου γιατρού στο δυναμικό του Νοσοκομείου έρχεται να πολλαπλασιάσει τις δυνάμεις του τμήματος.»

Κλείνοντας, η κα Αυγερινοπούλου, η οποία συνεχίζει σταθερά να διεκδικεί λύσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση των υγειονομικών υπηρεσιών του τόπου, ευχαρίστησε τη Διοίκηση του Νοσοκομείου και την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για την άμεση ανταπόκριση.

 

 

Please follow and like us:

Κοινό σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης και ανάδειξης της Λίμνη και του Φράγματος Πηνειού, με πρωτοβουλία Δ. Αυγερινοπούλου – Σειρά επαφών στα Υπουργεία για νέα έργα και συμπλήρωση της υφιστάμενης μελέτης

Με συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και κοινές παρεμβάσεις προς τα αρμόδια Υπουργεία προχωρά η επόμενη φάση της αναπτυξιακής πρωτοβουλίας για τη Λίμνη και το Φράγμα Πηνειού. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως συνέχεια της ευρείας σύσκεψης που συγκάλεσε στο Τζαμί Πηνείας η Βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τη συμμετοχή των Δημάρχων Ήλιδας, Χρήστου Χριστοδουλόπουλου, και Ανδραβίδας – Κυλλήνης, Γιάννη Λέντζα και του Αντιδημάρχου Δημοτικής Ενότητας Πηνείας και Πρωτογενούς Τομέα, κ. Κώστα Αναγνωστόπουλου. Στη συνάντηση συμμετείχαν ενεργά οι πρόεδροι των κοινοτήτων Κρυονερίου, Βουλιαγμένης, Δάφνης, Αυγής, Κάμπου-Λουκά και Ανθώνα, καθώς και εκπρόσωποι του Συλλόγου Λίμνης Πηνειού και τοπικών φορέων, οι οποίοι κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις και παρατηρήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια των σημαντικών εξελίξεων που δρομολογήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και λίγες ημέρες μετά τη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, όπου, υπό την προεδρία της κας. Αυγερινοπούλου, συζητήθηκε και αναδείχθηκε η ανάγκη ολοκληρωμένης αξιοποίησης της περιοχής με όρους περιβαλλοντικής προστασίας, αγροτικής ανάπτυξης, ασφάλειας των υποδομών και βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η ανάγκη συμπλήρωσης της υφιστάμενης μελέτης, ώστε να αποτυπώνει συνολικά τις ανάγκες της περιοχής και να ενσωματώνει έργα που αφορούν τόσο τον Δήμο Ήλιδας όσο και τον Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ολοκλήρωση του οδικού δικτύου πρόσβασης προς τη Λίμνη, στη δημιουργία και αναβάθμιση τουριστικών υποδομών, στην ενίσχυση των χώρων αναψυχής και στην υλοποίηση παρεμβάσεων που θα ενισχύσουν τη συνολική επισκεψιμότητα και λειτουργικότητα της περιοχής. Για τον σκοπό αυτό, αποφασίστηκε ο άμεσος συντονισμός επαφών με τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με στόχο την ενίσχυση και διεύρυνση του σχεδιασμού που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη για την αξιοποίηση της Λίμνης Πηνειού, ενός έργου που αποτελεί διαχρονική πρωτοβουλία και σταθερή προτεραιότητα της Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου.

Αποφασίστηκε, ειδικότερα, να πραγματοποιηθεί κοινή συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να ζητηθεί η επέκταση και συμπλήρωση της εγκεκριμένης μελέτης για τη Λίμνη Πηνειού. Στόχος είναι να ενταχθούν πρόσθετα έργα που έχουν προταθεί από τους δήμους και τις τοπικές κοινότητες, όπως η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου πρόσβασης, παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, αντιπλημμυρικά έργα, καθώς και νέες υποδομές που θα εξυπηρετούν την επισκεψιμότητα και την ανάπτυξη.

 

Στρατηγική για την ανάδειξη της περιοχής ως ορεινό προορισμό 

 

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με την Υπουργό Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, με αντικείμενο την ένταξη της Λίμνης Πηνειού στον εθνικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη ορεινών και ημιορεινών περιοχών. Στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστούν οι δυνατότητες χρηματοδότησης έργων τουριστικής ανάδειξης, η δημιουργία υποδομών αναψυχής και περιήγησης, η ανάπτυξη σημείων ενημέρωσης και υποδοχής επισκεπτών, καθώς και η αξιοποίηση του φυσικού πλούτου της περιοχής μέσα από σύγχρονες μορφές εναλλακτικού και βιώσιμου τουρισμού.

Επιπλέον, συμφωνήθηκε η πραγματοποίηση συνάντησης με το Υπουργείο Πολιτισμού, με στόχο την ανάδειξη και προστασία της ιστορικής περιοχής της Αρμάτοβας και τη σύνδεσή της με το συνολικό αναπτυξιακό και τουριστικό σχέδιο για τη Λίμνη Πηνειού, αναδεικνύοντας τη μοναδική πολιτιστική και ιστορική ταυτότητα της περιοχής.

Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί και στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπου θα τεθούν ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, τη στήριξη της αγροτικής παραγωγής και την αξιοποίηση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων για τον πρωτογενή τομέα. 

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τονίστηκε ακόμη η ανάγκη ενεργού συμμετοχής όλων των όμορων δήμων, των κοινοτήτων και των τοπικών φορέων στον σχεδιασμό των παρεμβάσεων, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της περιοχής και να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης με ευρεία κοινωνική αποδοχή.

Η κα. Αυγερινοπούλου, κλείνοντας τη σύσκεψη, τόνισε ότι η Λίμνη Πηνειού μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πρότυπο συνδυασμού περιβαλλοντικής προστασίας, αγροτικής ανάπτυξης και βιώσιμου τουρισμού. «Η μέχρι σήμερα προσπάθεια έχει δημιουργήσει μία ισχυρή βάση, όμως τώρα είναι η ώρα να περάσουμε από τον σχεδιασμό στη δρομολόγηση συγκεκριμένων έργων και χρηματοδοτήσεων.
Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο ανάπτυξης που θα σέβεται το περιβάλλον και θα παράγει προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες.
Πηγαίνουμε στα αρμόδια Υπουργεία με συγκεκριμένες και ώριμες προτάσεις. Διεκδικούμε έργα υποδομών, τουριστικής ανάπτυξης, πολιτιστικής ανάδειξης και αγροτικής ενίσχυσης, ώστε η Λίμνη Πηνειού να αποκτήσει τον ρόλο που της αξίζει ως αναπτυξιακός πυλώνας για ολόκληρη την Ηλεία. Με ενότητα, συνεργασία και τεκμηριωμένες προτάσεις, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι κοινότητες, οι φορείς και η πολιτεία μπορούμε να πετύχουμε μία ολοκληρωμένη αναπτυξιακή παρέμβαση που θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ευρύτερη περιοχή της Λίμνης Πηνειού και θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τις επόμενες γενιές», υπογράμμισε.

Please follow and like us:

Δρ. Αυγερινοπούλου στις εργασίες της αρμόδιας Επιτροπής του Συμβουλίου της Ευρώπης στη Βουλή: «Η προστασία του νερού είναι προστασία της ίδιας της ζωής»

Στις εργασίες της Επιτροπής Κοινωνικών, Υποθέσεων, Υγείας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ) που φιλοξενήθηκε στη Βουλή με θέμα την πρόσβαση σε ασφαλές νερό, την ποιότητα των υδάτων και την σύνδεσή τους με τη δημόσια υγεία μετείχε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Στην εισήγησή της, η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε εκτενώς στην ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων και χαρακτήρισε το νερό ως το θεμέλιο της ζωής, της ανθρώπινης υγείας, της οικονομικής ανάπτυξης και της ειρήνης, το οποίο βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση, λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, των πλαστικών και μικροπλαστικών, των γηρασμένων υποδομών που οδηγούν σε σημαντικές απώλειες υδάτων, της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της αγροτικής χρήσης. Υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την ενίσχυση της διακυβέρνησης των υδάτων, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών νερού, τη βελτίωση της επεξεργασίας των λυμάτων, τη μείωση των απωλειών νερού και την ενδυνάμωση της ανθεκτικότητας τόσο έναντι των ξηρασιών όσο και των πλημμυρών. Μεγάλες επενδύσεις κατευθύνονται προς την αναβάθμιση των δικτύων ύδρευσης, τη βελτίωση της αποδοτικότητας της άρδευσης, την επέκταση της επαναχρησιμοποίησης των λυμάτων και την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών για τη διαχείριση του νερού». Η Δρ. Αυγερινοπούλου παρουσίασε, επίσης, την αποστολή, το έργο και τις προτεραιότητες της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων. Σημείωσε ότι ο ρόλος των κοινοβουλίων είναι, μεταξύ άλλων, η ανάδειξη και υποστήριξη καινοτόμων τεχνολογιών στις υπηρεσίες του περιβάλλοντος, ενώ υπογράμμισε ότι απαιτείται ενδυνάμωση της συνεργασίας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, της επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών, καθώς και πρόσθετη χρηματοδότηση.

Please follow and like us:

Σημαντική ενίσχυση για το Πρωτοδικείο Ηλείας με 8 νέες προσλήψεις και μια μετακίνηση υπαλλήλου

Οκτώ νέες μόνιμες θέσεις προσωπικού εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το Πρωτοδικείο Ηλείας (έδρα Πύργου) και θα καλυφθούν από τις προσλήψεις του επόμενου διαστήματος, ενώ παράλληλα εξασφαλίστηκε και μία  επιπλέον θέση μέσω άμεσης μετακίνησης υπαλλήλου από άλλο Πρωτοδικείο της χώρας. Για την θετική αυτή εξέλιξη ενημερώθηκε η  Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου κατά την διάρκεια συνάντησης που είχε σήμερα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης. 

Είχε προηγηθεί ενημέρωση της Βουλευτού από  τον Πρόεδρο του Δ.Σ του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων Πρωτοδικείου Ηλείας, κ. Γιάννη Βαρελά, και μέλη του καθώς και την  Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Ηλείας, κα Μαρίνα Μπεβούδα. Στη συνάντηση εκείνη καταγράφηκαν λεπτομερώς όλες οι ελλείψεις, οι οποίες άμεσα μεταφέρθηκαν από την κα. Αυγερινοπούλου στην ηγεσία του Υπουργείου, ζητώντας την επιπλέον στελέχωση των υπηρεσιών.

Η Βουλευτής Ηλείας, ευχαρίστησε την ηγεσία του Υπουργείου για την άμεση ανταπόκριση, καθώς η στελέχωση του Πρωτοδικείου αποτελεί κοινωνική αναγκαιότητα και βασικό πυλώνα για την επιτυχή εφαρμογή του νέου Δικαστικού Χάρτη, με στόχο την επιτάχυνση της απονομής της Δικαιοσύνης. 

 

Please follow and like us:

Δήλωση για την ένταξη πέντε νέων έργων στην Ηλεία, στο Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027»

Με αφορμή την επίσημη ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την ένταξη νέων σημαντικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 8,7 εκατομμυρίων ευρώ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι τα πέντε από τα έξι αυτά έργα αφορούν αποκλειστικά την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, γεγονός που αποδεικνύει την προτεραιότητα που έδωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στις ανάγκες του τόπου μας. Θέλω να συγχαρώ θερμά την Περιφερειακή Αρχή για αυτόν τον στρατηγικό σχεδιασμό, καθώς πρόκειται για έργα που αποτελούν κοινοβουλευτικούς και κυβερνητικούς στόχους, για την ανάδειξη της Ηλείας σε πρότυπο πολιτιστικής και βιώσιμης ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται κρίσιμες παρεμβάσεις και συγκεκριμένα η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του Ναού Επικούριου Απόλλωνα Βασσών, η κατασκευή των πεζοδρομίων προσβασιμότητας ΑμεΑ στη Γλύφα, καθώς και η προστασία και ανάδειξη του Οκταγώνου στην Αρχαία Ολυμπία. Παράλληλα, ενισχύεται η περιβαλλοντική μας υποδομή με το Πράσινο Σημείο στον Δήμο Ανδρίτσαινας – Κρεστένων, ενώ τίθενται οι βάσεις για την εξωστρέφεια της παραγωγής μας μέσω της ανάδειξης της αγροδιατροφικής ταυτότητας και του “Brand Ηλείας”.»

Κλείνοντας, η κα Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι στόχος παραμένει η αμέριστη υποστήριξη κάθε πρωτοβουλίας που προωθεί τη βιώσιμη ανάπτυξη, αναδεικνύει την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και διασφαλίζει ένα καλύτερο μέλλον για τις τοπικές κοινωνίες της Ηλείας.

Please follow and like us:

Η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, συνυπέγραψε την ιστορική πρόταση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

 

Η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, συνυπέγραψε σήμερα στη Βουλή την πρόταση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος για την έναρξη της διαδικασίας αναθεώρησης του Συντάγματος. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η παρούσα Βουλή να προσδιορίσει εγκαίρως τις διατάξεις που χρειάζονται επικαιροποίηση, ώστε η επόμενη αναθεωρητική Βουλή να αποφασίσει για το περιεχόμενό τους, ακολουθώντας με ακρίβεια τις προβλεπόμενες συνταγματικές διαδικασίες.

Σε δήλωσή της, η κα Αυγερινοπούλου επεσήμανε: «Η έναρξη της συζήτησης για τη Συνταγματική Αναθεώρηση αποτελεί μια κορυφαία δημοκρατική και βαρύνουσας σημασίας κοινοβουλευτική διαδικασία με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά και χρέος μας απέναντι στις επόμενες γενιές. Με την υπογραφή της πρότασης, ανταποκρινόμαστε στο καθήκον μας να εξετάσουμε με προσοχή και υπευθυνότητα τις αναγκαίες βελτιώσεις στον καταστατικό χάρτη της χώρας. Συμμετέχουμε σε αυτή τη μεγάλη θεσμική επανεκκίνηση, με γνώμονα τη σταθερότητα και τον εκσυγχρονισμό των θεσμών μας. Στόχος μας είναι ένα Σύνταγμα πιο σύγχρονο, πιο λειτουργικό και ανθεκτικό, το οποίο θα ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της εποχής μας και θα εγγυάται την πρόοδο, την ασφάλεια και την ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.»

Please follow and like us: