Αυγερινοπούλου: Έναρξη υλοποίησης των προγραμμάτων αγροτικής κατάρτισης από τον  ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ

Αυγερινοπούλου: Έναρξη υλοποίησης των προγραμμάτων αγροτικής κατάρτισης από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ

– Για την βιώσιμη απασχόληση, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, σύμφωνα με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις

Στις στοχευμένες στρατηγικές της Κυβέρνησης, προς όφελος των γεωργών νεαρής ηλικίας, αναφέρθηκε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με αφορμή την έναρξη σήμερα, 30 Ιανουαρίου, της υλοποίησης Προγραμμάτων Κατάρτισης για Νέους Γεωργούς.

Μεταξύ των 14.627 δικαιούχων Νέων Αγροτών, περιλαμβάνονται και 1.765 από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την Ηλεία, που θα συμμετάσχουν σε 94 προγράμματα. Συγκεκριμένα, στην πρώτη φάση των προγραμμάτων, που θα πραγματοποιηθούν έως τις 15 Μαρτίου, θα λάβουν μέρος δικαιούχοι από την περιοχή της Αμαλιάδας.

Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και του Υπουργείου περιλαμβάνουν τον συνδυασμό διαφόρων παρεμβάσεων και δράσεων, με επίκεντρο τον Πρωτογενή τομέα, με το νέο αυτό πρόγραμμα να επικεντρώνεται στην στήριξη για γεωργούς νεαρής ηλικίας, για την κατάρτιση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων για μικρές γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Για να καλύπτουν τις ανάγκες, ανάλογα με την παραγωγική κατεύθυνση και τον προσανατολισμό της γεωργικής τους εκμετάλλευσης, τα προγράμματα κατάρτισης χωρίζονται σε τρεις βασικές θεματικές κατηγορίες, φυτική παραγωγή, ζωική παραγωγή και μελισσοκομία.

Τα Προγράμματα Κατάρτισης θα υλοποιηθούν σε πανελλαδική κλίμακα στις 38 δομές αγροτικής κατάρτισης τα Κέντρα «ΔΗΜΗΤΡΑ» του Οργανισμού, τα οποία διαθέτουν σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό και στην υλοποίησή τους, θα συμμετέχουν εκπαιδευτές από́ το επικαιροποιημένο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλικών του ΕΛΓΟ- ΔΗΜΗΤΡΑ, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι για την επιστημονική́ τους γνώση, την επαγγελματική́ εμπειρία τους και είναι σε θέση να καλύψουν με επιτυχία τους μαθησιακούς στόχους.

Μέσω των ποιοτικά αναβαθμισμένων προγραμμάτων κατάρτισης προωθείται η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα σύμφωνα με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και προσφέρονται εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες, για να είναι σε θέση οι συμμετέχοντες αγρότες να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αγροτικού επαγγέλματος, να ενσωματώνουν την καινοτομία, να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις της τεχνολογίας και να ανταποκριθούν στο ρόλο του αγρότη επιχειρηματία.

Τα προγράμματα κατάρτισης έχουν συνολική διάρκεια 150 ώρες, από τις οποίες οι τουλάχιστον 30 ώρες αφορούν πρακτική́ εξάσκηση στο πεδίο. Μετά την ολοκλήρωσή τους οι καταρτιζόμενοι λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Όπως τόνισε σε δήλωσή της η κα. Αυγερινοπούλου,

«Με το πρόγραμμα αυτό, το Υπουργείο στοχεύει στην προσέλκυση και διατήρηση στον τομέα νέων σε ηλικία γεωργών, στη διευκόλυνση της βιώσιμης επιχειρηματικής ανάπτυξης σε αγροτικές περιοχές καθώς και στην προώθηση της απασχόλησης και της ανάπτυξης».

Please follow and like us:
Κοινή ερώτηση για τα δάνεια των πυροπλήκτων

Κοινή ερώτηση για τα δάνεια των πυροπλήκτων

-Να εξεταστεί η δυνατότητα νομοθετικής ρύθμισης ζητούν από το ΥΠΟΙΚ οι Βουλευτές Γιάννης Λαμπρόπουλος και Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου

 

Ενημέρωση για τη δυνατότητα νομοθετικής ρύθμισης που θα δίνει στους πυρόπληκτους δανειολήπτες της Ηλείας και της Μεσσηνίας το δικαίωμα να ρυθμίσουν με ευνοϊκούς όρους τα τραπεζικά δάνεια με την εγγύηση του Δημοσίου, ζητούν με κοινή τους ερώτηση οι Βουλευτές Μεσσηνίας και Ηλείας, Γιάννης Λαμπρόπουλος και Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Όπως επισημαίνουν στο κείμενο της ερώτησής τους, παραθέτοντας όλο το ιστορικό της χορήγησης αυτών των δανείων μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 από την τότε κυβέρνηση της Νέας  Δημοκρατίας, η οικονομική κρίση που ακολούθησε στην Ελλάδα, δεν επέτρεψε στους πυρόπληκτους δανειολήπτες να ανταποκριθούν στην έγκαιρη αποπληρωμή τους.
Αυτή η εξέλιξη έχει ως αποτέλεσμα σήμερα οι πυρόπληκτοι δανειολήπτες των δύο νομών να μην μπορούν να ρυθμίσουν τις δανειακές οφειλές τους, αλλά να επέρχεται συνήθως η κατάπτωση των κρατικών εγγυήσεων και οι οφειλές να μεταφέρονται στην Εφορία, δημιουργώντας ζητήματα φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας στους πυρόπληκτους οφειλέτες, παρά τις σωστές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης με τη δυνατότητα ρύθμισης σε 120 δόσεις αυτών των οφειλών.

Παράλληλα, οι δύο Βουλευτές επισημαίνουν ότι η μαζική κατάπτωση των εγγυήσεων του Δημοσίου έχει αυξήσει τις δημοσιονομικές υποχρεώσεις του κράτους, αφού οι συσσωρευμένες απαιτήσεις των τραπεζών έναντι του Δημοσίου για «κόκκινα» δάνεια με κρατική εγγύηση, πλησιάζουν το 1 δισ. ευρώ.
Για τον λόγο αυτό, ζητούν από το υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει τη δυνατότητα θέσπισης μιας ειδικής νομοθετικής ρύθμισης που θα περιορίζει τις μαζικές καταπτώσεις των κρατικών εγγυήσεων στα δάνεια των πυροπλήκτων της Ηλείας, της Μεσσηνίας και άλλων περιοχών που είχαν πληγεί (Αρκαδία, Αχαΐα, Λακωνία κλπ), παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να τα ρυθμίσουν με ευνοϊκούς όρους και να αποφύγουν τη μετατροπή τους σε οφειλές προς την Εφορία.

Please follow and like us:
Παράταση έως 10 Ιανουαρίου για την παράδοση της κορινθιακής σταφίδας

Παράταση έως 10 Ιανουαρίου για την παράδοση της κορινθιακής σταφίδας

Συνάντηση Αυγενάκη με Βουλευτές των σταφιδοπαραγωγών νομών

«Το Υπουργείο με αυτή την απόφαση ικανοποιεί το αίτημα των Ηλείων σταφιδοπαραγωγών για την παράταση της προθεσμίας παράδοσης της σταφίδας για τη χορήγηση της συνδεδεμένης ενίσχυσης».

Αυτό τόνισε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, μετά την ολοκλήρωσης της σύσκεψης βουλευτών της Ν.Δ με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, το απόγευμα του Σαββάτου.

Ένα αίτημα που η κα. Αυγερινοπούλου είχε μεταφέρει το προηγούμενο διάστημα στον Υπουργό, τονίζοντας ότι ήταν δύσκολο για τους σταφιδοπαραγωγούς να συγκεντρώσουν την προβλεπόμενη ποσότητα ως την καταληκτική ημερομηνία της 30ής Νοεμβρίου, καθώς η φετινή παραγωγή είναι αρκετά μειωμένη λόγω του περονόσπορου. Είχε, δε, τονίσει την ανάγκη διευκόλυνσης των σταφιδοπαραγωγών για να μη χάσουν την ενίσχυση, ένα αίτημα που μεταφέρθηκε εκ νέου στην συνάντηση του Σαββάτου.

Όπως τόνισε η Ηλεία Βουλευτής με την ολοκλήρωση της σύσκεψης, το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει νέα συνάντηση του Υπουργού με τους Βουλευτές, με στόχο να τεθεί σε νέες βάσεις το σύστημα στήριξης του προϊόντος, με πρώτο βήμα την δημιουργία διεπαγγελματικής οργάνωσης για την σταφίδα.

Παράλληλα, ευχαριστεί ιδιαιτέρως τον κ. Αυγενάκη για την υποστήριξη στους σταφοδοπαραγωγούς και συνολικά στους φορείς που συνδέονται με το σημαντικό αυτό εθνικό προϊόν.

Για το θέμα της παράτασης εξέδωσε δελτίο τύπου και το ΥΠΑΑΤ, στο οποίο αναλυτικά αναφέρονται τα εξής:

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης συναντήθηκε νωρίς το απόγευμα στη Βουλή, με βουλευτές των νομών Αχαΐας, Ζακύνθου, Ηλείας, Κορινθίας και Μεσσηνίας που παράγουν σταφίδα, μετά από συλλογικό αίτημά τους, προκειμένου να συζητήσουν ζητήματα που αφορούν την σταφίδα.

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν ενδελεχώς τα προβλήματα που υπάρχουν στην παραγωγή και εμπορία του προϊόντος, τα αίτια των στρεβλώσεων της αγοράς καθώς και ο ρόλος και οι ευθύνες όλων των εμπλεκομένων.

Αποφασίσθηκε να δοθεί παράταση έως τις 10 Ιανουαρίου 2024, προκειμένου να παραδώσουν οι σταφιδοπαραγωγοί στους μεταποιητές το προϊόν τους, για να ενεργοποιήσουν το μέτρο της συνδεδεμένης ενίσχυσης για την κορινθιακή σταφίδα.
Παράλληλα οι βουλευτές ανάλαβαν την ευθύνη να πάρουν πρωτοβουλίες για τη σύσταση Διεπαγγελματικής Οργάνωσης για τη Σταφίδα, που αποτελεί θεσμοθετημένο συλλογικό όργανο μέσω ευρωπαϊκού κανονισμού και εκπροσωπεί το σύνολο των εμπλεκομένων με το προϊόν, παραγωγούς, μεταποιητές, εμπόρους, μεταφορείς, εξαγωγείς, ώστε να υπάρχει άμεση και επίσημη επαφή και διαβούλευση με το σύνολο του κλάδου.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος οι Βουλευτές Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου και Ιάσων Φωτήλας, Κορινθίας Χρ. Δήμας, Νικ. Ταγαράς, Μαρία – Ελένη Σούκουλη – Βιλιάλη, Ηλείας Διονυσία Αυγερινοπουλου, Μεσσηνίας, Μιλτιάδης Χρυσομάλης και Περικλής Μαντάς και Ζακύνθου Διον. Αχτύπης, καθώς και ο ΓΓ του ΥπΑΑΤ Γιώργος Στρατάκος και ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ Ανδρέας Λυκουρέντζος.

Στη σύσκεψη μετείχε και εκπρόσωπος του βουλευτού Ηλείας Δημ. Αβραμόπουλου, ενώ ο Υπουργός Λευτέρης Αυγενάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τους βουλευτές της ΝΔ που δεν μπόρεσαν να παραστούν στη σύσκεψη.

Please follow and like us:
Δ. Αυγερινοπούλου: Προδημοσίευση πρόσκλησης για στήριξη νέων  αγροτών

Δ. Αυγερινοπούλου: Προδημοσίευση πρόσκλησης για στήριξη νέων αγροτών

Για επαρκές εισόδημα, βιώσιμη απασχόληση, επενδύσεις σε καινοτόμα σχήματα και προστιθέμενη αξία στην παραγωγή

Στις στοχευμένες στρατηγικές της Κυβέρνησης, προς όφελος των γεωργών νεαρής ηλικίας, αναφέρθηκε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με αφορμή την προδημοσίευση της 1ης πρόσκλησης για την υποβολή αιτήσεων στήριξης προς ένταξη στην παρέμβαση Π3-75.1 «Εγκατάσταση Γεωργών Νεαρής Ηλικίας», ένα πρόγραμμα ύψους 590 εκατ. ευρώ. Το νέο πρόγραμμα ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη και τον αρμόδιο Υφυπουργό, Διονύση Σταμενίτη, σε συνεργασία με τον Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών, Δημήτρη Παπαγιαννίδη.

Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και του Υπουργείου περιλαμβάνουν τον συνδυασμό διαφόρων παρεμβάσεων και δράσεων, με επίκεντρο τον Πρωτογενή τομέα και τις βιώσιμες καλλιέργειες, με το νέο αυτό πρόγραμμα να επικεντρώνεται στην στήριξη για γεωργούς νεαρής ηλικίας, την εγκατάσταση γεωργών νεαρής ηλικίας και νέων γεωργών και την εκκίνηση αγροτικών επιχειρήσεων.

«Στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής (ΚΓΠ) 2023-27 που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023, περισσότεροι από 65.000 νέοι αγρότες κάτω των 40 ετών θα λάβουν ειδική υποστήριξη για τη δημιουργία της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας. Θα λάβουν επίσης πρόσθετη εισοδηματική στήριξη για να εξασφαλίσουν επαρκές εισόδημα και να διευκολύνουν την πρόσβαση σε πιστώσεις και γη. Επιπλέον, η στήριξη της ΚΑΠ αναμένεται να δημιουργήσει περισσότερες από 70.000 νέες θέσεις εργασίας σε αγροτικές περιοχές. Το ελληνικό σχέδιο αποσκοπεί επίσης στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της γεωργίας και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των φυσικών πόρων.

Με το πρόγραμμα αυτό, το Υπουργείο στοχεύει στην προσέλκυση και διατήρηση στον τομέα νέων σε ηλικία γεωργών, στη διευκόλυνση της βιώσιμης επιχειρηματικής ανάπτυξης σε αγροτικές περιοχές καθώς και στην προώθηση της απασχόλησης, της ανάπτυξης, της ισότητας των φύλων, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής των γυναικών στη γεωργία», τόνισε.

Το ποσό στήριξης παρέχεται υπό την μορφή κεφαλαίου μη επιστρεπτέας ενίσχυσης (κατ’ αποκοπή ποσό) και διαμορφώνεται για εκμετάλλευση με προσανατολισμό στη φυτική παραγωγή ή και τη μελισσοκομία από 30.000-32.5000 ευρώ και για εκμετάλλευση με προσανατολισμό στη ζωική παραγωγή από 40.000 42.5000 ευρώ ενώ ο δικαιούχος λαμβάνει το 70% του ποσού στήριξης με την ένταξή του στο μέτρο και το 30% μετά την πιστοποίηση της ορθής ολοκλήρωσης του επιχειρηματικού σχεδίου.
Το συνολικό ποσό που προβλέπεται για τη χρηματοδότηση της παρέμβασης Π3-75.1 για την περίοδο 2023-2027, συμπεριλαμβανομένων των ανειλημμένων υποχρεώσεων από το ΠΑΑ 2014-2022, ανέρχεται σε 590 εκ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης «Ε.Γ.Τ.Α.Α.») και από το Ελληνικό Δημόσιο.

 

*Αναλυτικότερες πληροφορίες θα βρείτε στην προδημοσίευση της παρέμβασης, στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις www.minagric.gr και www.agrotikianaptixi.gr

Please follow and like us:
Δ. Αυγερινοπούλου: Διαρκές ενδιαφέρον για την στήριξη της ελαιοκαλλιέργειας

Δ. Αυγερινοπούλου: Διαρκές ενδιαφέρον για την στήριξη της ελαιοκαλλιέργειας

Με την ολοκλήρωση της ελαιοκομικής περιόδου θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τη στήριξη των Ηλείων παραγωγών ελαιολάδου με εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους, σύμφωνα με την απάντηση που έλαβε στην ερώτησή της η Διονυσία Αυγερινοπούλου, από τον αρμόδιο υπουργό.
Από την πλευρά της, η βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, η οποία παρακολουθεί σε σταθερή βάση την εξέλιξη του ζητήματος, υπογράμμισε την ανάγκη να ενισχυθούν οι ελαιοκαλλιεργητές εφόσον επιβεβαιωθεί και επίσημα η μεγάλη μείωση στη φετινή ελαιοπαραγωγή.

Please follow and like us:
14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας – ίδρυση Διεπαγγελματικής Μελιού

14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας – ίδρυση Διεπαγγελματικής Μελιού

Στοχευμένα μέτρα και πολιτικές από το ΥΠΑΑΤ

Την ίδρυση Διεπαγγελματικής Μελιού, στην οποία αναφέρθηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρης Αυγενάκης στο πλαίσιο του 14ου Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας, χαιρετίζει η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Όπως τονίζει, η εξέλιξη αυτή θα είναι καθοριστικής για την ενίσχυση της μελισσοκομίας και την εκπροσώπηση του κλάδου στην ΕΕ.

Όπως τονίζει η κα. Αυγερινοπούλου, η στήριξη του κλάδου της μελισσοκομίας αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και το Υπουργείο και τα καλύτερα αποτελέσματα θα προκύψουν μέσα από τον διάλογο για τη δημιουργία μιας σύγχρονης, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, διεπαγγελματικής οργάνωσης μελιού καθώς και διεπαγγελματικών ενώσεων και για αλλά προϊόντα, όπως η σταφίδα. Επιπρόσθετα, στάθηκε και στην επικείμενη δημιουργία μελισσοκομικού συλλόγου στην Ηλεία και την ουσιαστική στήριξη των μελισσοκόμων με δράσεις από το Τομεακό Πρόγραμμα για τους πληγέντες από πλημμύρες ή πυρκαγιές το 2023, ύψους 61 εκατ.

Στόχος του Υπουργείου, με τα μέτρα και τις πρωτοβουλίες που λαμβάνει, είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει με την υφιστάμενη λειτουργία του ΕΛΓΑ, η ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού τροφίμων για την πάταξη της νοθείας στο μέλι, καθώς και των παράνομων ελληνοποιήσεων, η ανάγκη συντονισμού με άλλα Υπουργεία, όπως Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ζητήματα των παραγωγών.

Παράλληλα, χαράσσοντας συγκεκριμένη πολιτική για το μέλι, το Υπουργείο στηρίζει τη λειτουργία, την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτιστοποίηση του Ηλεκτρονικού Μελισσοκομικού Μητρώου και με τη συμβολή πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων, όπως το ΜΑΙΧ, ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, αλλά ακόμη και το ΙΓΕ, στοχεύει στην κατάρτιση των μελισσοκόμων και στην υλοποίηση εφαρμοσμένης έρευνας στον τομέα της μελισσοκομίας.

Βασικό μέτρο προς αυτήν την κατεύθυνση είναι η δημιουργία κέντρων μελισσοκομίας με στόχο την παραγωγή προϊόντων ανώτερης ποιότητας, που θα βρουν την θέση που τους αξίζουν στην αγορά.

Please follow and like us:
Επικοινωνία με τον ΕΛΓΑ για τις εκτός «Κοπέρνικου» αποζημιώσεις η βουλευτής Ηλείας ΝΔ, Δ. Αυγερινοπούλου

Επικοινωνία με τον ΕΛΓΑ για τις εκτός «Κοπέρνικου» αποζημιώσεις η βουλευτής Ηλείας ΝΔ, Δ. Αυγερινοπούλου

Την Πέμπτη οι πληρωμές στους πυροπλήκτους της Ηλείας 

Την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου αναμένεται να καταβληθούν στους πυρόπληκτους παραγωγούς της Ηλείας οι προκαταβολές των αποζημιώσεων από την πυρκαγιά του 2021, σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε ύστερα από επικοινωνία της με τον ΕΛΓΑ η βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία Αυγερινοπούλου, η οποία εδώ και αρκετό διάστημα είναι σε διαρκή επικοινωνία με τους αρμόδιους υπουργούς για την επιτάχυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών που αφορούν τη χορήγηση των προκαταβολών.

Όπως τόνισε μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών για τις πληρωμές, η κυβέρνηση είναι σταθερά δίπλα στους πληγέντες και διορθώνει παθογένειες του παρελθόντος συντομεύοντας τους χρόνους καταβολής των αποζημιώσεων με ένα σύστημα κρατικής αρωγής, καινοτόμο σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από την πρώτη στιγμή αύξησε το ποσό της αποζημίωσης στους πυρόπληκτους αγρότες και συντόμευσε το χρονικό διάστημα της πληρωμής, ψηφίζοντας τροπολογίες που έλυναν χρόνιες γραφειοκρατικές παθογένειες. Στην περίπτωση των περιοχών που έμειναν εκτός του συστήματος “Κοπέρνικος”, ένα πρόβλημα που μετέφερα άμεσα και επίμονα στους αρμόδιους υπουργούς, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την πληρωμή των προκαταβολών»,

δήλωσε η βουλευτής Ηλείας.

Η Διονυσία Αυγερινοπούλου είχε αρχικά επικοινωνήσει με τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης & Προστασίας, Χρήστο Τριαντόπουλο, στις 7 Αυγούστου και στις 31 Οκτωβρίου, από τον οποίο και ενημερώθηκε ότι έχουν διευθετηθεί οι νομικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες και ότι απομένει η έγκριση του υπουργείου Οικονομικών για να γίνουν οι πληρωμές.

Στη συνέχεια επικοινώνησε στις 14 Νοεμβρίου με τον υφυπουργό  Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά, από τον οποίο έλαβε τη διαβεβαίωση για την άμεση υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, κάτι που έγινε πράξη στις 16 Νοεμβρίου και ακολούθησε η έκδοση του ΦΕΚ 6563/Β/17-11-2023 με την οποία εγκρίνεται η παροχή προκαταβολής έναντι επιχορήγησης στους πληγέντες παραγωγούς που είχαν μείνει εκτός του συστήματος «Κοπέρνικος», με αποτέλεσμα να μην καταγραφεί έγκαιρα η ζημιά τους.

Please follow and like us:
Σε πλήρη εξέλιξη το έργο εκτιμήσεων των ζημιών από το χαλάζι του Σεπτεμβρίου – Ενίσχυση του Υποκαταστήματος ΕΛΓΑ με προσωπικό για έγκαιρη ολοκλήρωση των εκτιμήσεων και με εφάπαξ πληρωμή των δικαιούχων

Σε πλήρη εξέλιξη το έργο εκτιμήσεων των ζημιών από το χαλάζι του Σεπτεμβρίου – Ενίσχυση του Υποκαταστήματος ΕΛΓΑ με προσωπικό για έγκαιρη ολοκλήρωση των εκτιμήσεων και με εφάπαξ πληρωμή των δικαιούχων

Απάντηση του ΥφΑΑΤ, κ. Σταμενίτη, σε ερώτηση και αναφορά της Βουλευτού

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το έργο των εκτιμήσεων για τις ζημίες που προκλήθηκαν στην Π.Ε.
Ηλείας από το χαλάζι του Σεπτεμβρίου 2023 κυρίως σε ελαιοκαλλιέργειες, αλλά και σε
αμπελοκαλλιέργειες, και συγχρόνως για τη διασφάλιση της έγκαιρης και έγκυρης
ολοκλήρωσης της διαδικασίας, το αρμόδιο Υποκατάστημα του ΕΛΓΑ ενισχύεται με γεωτεχνικό
προσωπικό ως και 50 άτομα, επιπλέον του μονίμου. Αυτά τονίζονται στην απάντηση του
Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σταμενίτη, στην ερώτηση που είχε
καταθέσει στις 5 Σεπτεμβρίου η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα
Αυγερινοπούλου προς το Υπουργείο.
Η Δρ. Αυγερινοπούλου, με γνώμονα την ενίσχυση και την στήριξη του πρωτογενούς τομέα στο
Νομό, είχε επισημάνει στην ερώτησή της την ανάγκη άμεσης καταγραφής των ζημιών που
προκλήθηκαν σε ελαιοκαλλιέργειες και αμπελοκαλλιέργειες από το χαλάζι του Σεπτεμβρίου
στην Ηλεία και κυρίως σε περιοχές του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς και την ανάγκη
ουσιαστικής στήριξης των πληγέντων παραγωγών.
Στην απάντηση του Υπουργείου επισημαίνεται ότι έγιναν 28 αναγγελίες και υποβλήθηκαν 288
δηλώσεις ζημιάς και θα ακολουθήσει η προβλεπόμενη διαδικασία κοινοποίησης των
πορισμάτων και καταβολής των αποζημιώσεων των ασφαλιστικά ενήμερων δικαιούχων
παραγωγών, μετά την απαιτούμενη διασταύρωση με το αρχείο του ΟΣΔΕ, που λαμβάνει χώρα
τον Οκτώβριο. Επιπλέον, ο Υφυπουργός τόνισε στην απάντηση ότι:

«πλέον η καταβολή των αποζημιώσεων ξεκινά την ίδια χρονιά που συμβαίνει το ζημιογόνο αίτιο και ολοκληρώνεται το αργότερο αρχές της επόμενης, σε αντίθεση με την πρακτική προηγούμενων ετών που η καταβολή ολοκληρωνόταν στο τέλος του επομένου έτους, δηλαδή ως και 17 μήνες αργότερα.
Αποκατέστησε μάλιστα και μια μεγάλη αδικία, επαναφέροντας το καθεστώς σε μια εφάπαξ πληρωμή».

Ανέφερε δε, τέλος, ότι πλέον είναι εφικτή η έγκαιρη και έγκυρη διαδικασία
εκτιμήσεων και πληρωμών, καθώς η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτή που για
πρώτη φορά, το 2020, ενεργοποίησε το άρθρο 7 του Ν.3877/2010 και επιχορήγησε τον ΕΛΓΑ
με τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας, ύψους 366 εκ. ευρώ ως τώρα.
Απάντηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και στο ζήτημα των αποζημιώσεων για τη
μειωμένη παραγωγή σε ελιές και σταφίδα, λόγω ακαρπίας

«Από τις επισημάνσεις που διενεργήθηκαν στις Π.Ε. της Δυτικής Ελλάδας από τους
γεωτεχνικούς του αρμόδιου Υποκαταστήματος ΕΛΓΑ, διαπιστώθηκε ακαρπία των ελαιοδένδρων και των αμπελιών. Παρακολουθείται η εξέλιξη της καλλιέργειας και συγκεντρώνονται τα απαραίτητα στοιχεία ώστε, με τη λήξη της καλλιεργητικής περιόδου, να είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε και την κατάσταση».

Αυτό τονίζεται στην απάντηση που έδωσε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Διονύσιος Σταμενίτης, στην αναφορά που είχε καταθέσει η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για την ανάγκη στήριξης των ελαιοπαραγωγών και σταφιδοπαραγωγών της Δυτικής Ελλάδας, λόγω της ακαρπίας στις ελιές και τη σταφίδα, η οποία δεν καλύπτεται από το πλαίσιο αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ.

Όπως υπογραμμίζει το Υπουργείο, τότε θα είναι σε θέση να πει αν και σε ποιες παρεμβάσεις θα προχωρήσει, εφόσον αυτές κριθούν απαραίτητες, εξαντλώντας κάθε δυνατό μέσο και εργαλείο που δίνει η εθνική και ενωσιακή νομοθεσία. Σε ότι αφορά την ενίσχυση της καλλιέργειας της ελιάς, τονίζεται ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έλαβε το ποσό των 24.406.620 € για τη συγκεκριμένη καλλιέργεια, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία. Αντίστοιχα, επισημαίνεται στην απάντηση ότι για τα αμπέλια έχουν δοθεί κρατικές ενισχύσεις 34.431.695,27 εκ €, εκ των οποίων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αντιστοιχούσε ποσό ύψους 7.660.212,12 €.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου – Σταμενίτης – Φερετζάνης: Ολοκληρώνεται η αποτίμηση των ζημιών που υπέστησαν παραγωγοί της Ηλείας από τον παρατεταμένο καύσωνα

Αυγερινοπούλου – Σταμενίτης – Φερετζάνης: Ολοκληρώνεται η αποτίμηση των ζημιών που υπέστησαν παραγωγοί της Ηλείας από τον παρατεταμένο καύσωνα

Τα καίρια ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό τομέα της Ηλείας έθεσε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τόσο στον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Διονύση Σταμενίτη, όσο και στον Αντιπρόεδρο του ΕΛΓΑ, κ. Γιώργο Φερετζάνη, ενώ τους διαβίβασε, συμπληρωματικά, και τις σχετικές επιστολές των αγροτικών συνεταιρισμών του Νομού, όπου αναλύονται εκτενώς τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα.

Ειδικότερα, σε σχέση με την αποζημίωση των παραγωγών της Ηλείας για τις ζημίες που υπέστησαν οι καλλιέργειές τους (ελιά, σταφίδα, αμπέλια, κ.α.) από τον περονόσπορο, την ακαρπία και τον παρατεταμένο καύσωνα, ο Υφυπουργός, κ. Σταμενίτης, και ο Αντιπρόεδρος του ΕΛΓΑ, κ. Φερετζάνης, ενημέρωσαν ότι, με ταχύτητα, ολοκληρώνεται η διαδικασία αποτίμησης των ζημιών και αναμένονται, εν συνεχεία, άμεσα οι σχετικές αποφάσεις του Υπουργείου για τις αποζημιώσεις.

Επιπρόσθετα, η κυρία Αυγερινοπούλου και ο κύριος Σταμενίτης συνομίλησαν για την οργάνωση της παραγωγής της σταφίδας στην Ηλεία και δη την πρωτοβουλία για την σύσταση διεπαγγελματικής οργάνωσης για την σταφίδα. Μια πρωτοβουλία, η οποία χαίρει της στήριξης του Υπουργείου, καθώς θα συμβάλλει στην οργάνωση της παραγωγής, θα τονώσει την εγχώρια κατανάλωση και θα ενδυναμώσει την εξωστρέφεια και την εξαγωγή του προϊόντος, δίνοντας τα απαιτούμενα εφόδια για το restart της σταφίδας και την ισχυροποίηση της θέσης του προϊόντος στην αγοραστική αλυσίδα.

Please follow and like us:
Δ. Αυγερινοπούλου: Μειώνεται ο ΦΠΑ για τα αγροτικά μηχανήματα και εργαλεία

Δ. Αυγερινοπούλου: Μειώνεται ο ΦΠΑ για τα αγροτικά μηχανήματα και εργαλεία

«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, πιστή στις δεσμεύσεις της, βρίσκεται κοντά στους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα, αναγνωρίζοντας σε αυτούς τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν και την συμβολή τους στην οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη της χώρας μας και κυρίως της ελληνικής περιφέρειας».

Αυτό υπογράμμισε σε δηλώσεις της η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με αφορμή την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή και η οποία προβλέπει μείωση του ΦΠΑ, από 24% σε 13% για αγροτικά εργαλεία και μηχανήματα.
Συγκεκριμένα, από την 1η Νοεμβρίου 2023 μειώνεται, από το 24% στο 13%, ο ΦΠΑ για τα αγροτικά μηχανήματα, όπως γεωργικούς ελκυστήρες και ελκυστήρες δασών, γεωργικές μηχανές, συσκευές και εργαλεία, θερμοκήπια, δεξαμενές ιχθυοκαλλιέργεια, αντλίες για υγρά, κινητά σιλό κ.α.

«Με αυτή την στοχευμένη απόφαση της Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, ενισχύεται ο πρωτογενής τομέας, μειώνεται το κόστος παραγωγής και στηρίζονται οι αγρότες καλλιεργητές, μέσα  από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για
παρέκκλιση από τους προβλεπόμενους συντελεστές ΦΠΑ. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με ρεαλιστικό σχέδιο, στέκονται αρωγοί στους παραγωγούς ενώ παράλληλα συμβάλλουν έμπρακτα, με αυτή την τροπολογία, στην μείωση των τιμών για τα αντίστοιχα αγαθά και υπηρεσίες»,

τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου.

Please follow and like us: