Δρ. Αυγερινοπούλου, στη Διεθνή Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα στο Κατοβίτσε: «Επείγουσα ανάγκη  η υιοθέτηση ενός ισχυρού Βιβλίου Κανόνων προς εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων»

Δρ. Αυγερινοπούλου, στη Διεθνή Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα στο Κατοβίτσε: «Επείγουσα ανάγκη η υιοθέτηση ενός ισχυρού Βιβλίου Κανόνων προς εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων»

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, μετέχει στην 24η Διάσκεψη των Κρατών της Σύμβασης-Πλαίσιο του ΟΗΕ για τις Κλιματικές Αλλαγές (UNFCCC COP24) που λαμβάνει χώρα αυτές τις ημέρες στο Κατοβίτσε της Πολωνίας εκπροσωπώντας στη Διάσκεψη το σύνολο της παγκόσμιας επιχειρηματικής και βιομηχανικής κοινότητας μέσω του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου. Ενόψει των διαπραγματεύσεων των Κρατών για την υιοθέτηση ενός Βιβλίου Κανόνων για την Εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων (Paris Rulebook) απηύθυνε στο Σύνολο των Κρατών παραίνεση εκ μέρους της διεθνούς επιχειρηματικής κοινότητας να υιοθετήσουν το Βιβλίο Κανόνων και προχωρήσουν στην εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων, ώστε να υπάρξει γρήγορη και αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η διεθνής επιχειρηματική κοινότητα δέχεται και στηρίζεται για το σχεδιασμό των δράσεών της στην έρευνα του Διακυβερνητικού Οργανισμού για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC), σύμφωνα με την οποία, παρά τις ως σήμερα προσπάθειες οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακος έχουν αυξηθεί κατά τον τελευταίο χρόνο, ενώ η στόχευσή μας πρέπει να είναι, πλέον, η αύξηση της θερμοκρασίας όχι έως το πολύ 2 οC, αλλά 1,5 οC. Συνεπώς προτρέπει τα κράτη να λάβουν περισσότερα μέτρα δράσης.
 
Η δήλωση, η οποία απευθύνθηκε στο σύνολο των συμμετεχόντων κρατών έχει ως εξής:
 
«Εξοχότατοι, διακεκριμένοι εκπρόσωποι, κυρίες και κύριοι,
Ονομάζομαι Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου και είμαι Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, καθώς και Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Παγκοσμίου Οργανισμού Συνεργασίας για το Νερό.
 
Είναι τιμή μου να απευθύνομαι σε εσάς εκ μέρους του επιχειρηματικού και βιομηχανικού χώρου σε αυτή τη συνάντηση και θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να ευχαριστήσω τη Πολωνική Προεδρία για τη φιλοξενία μας εδώ στο Κατοβίτσε.
 
Κατόπιν της υπογραφής της Συμφωνίας των Παρισίων το 2015, παρατηρήθηκε ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός δεσμεύσεων και δράσεων σε ολόκληρο τον ιδιωτικό τομέα, από τη χρηματοδότηση έως τις επενδύσεις, από τη γεωργία μέχρι την ενέργεια, από τα καταναλωτικά αγαθά έως τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις επιχειρήσεις.
 
Αυτές οι δεσμεύσεις και δράσεις αποτελούν την απάντηση των επιχειρήσεων και του κλάδου, σε προπαρασκευαστικό τουλάχιστον επίπεδο, για τις επόμενες δεκαετίας, όπου οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες της κλιματικής αλλαγής πρέπει να ληφθούν υπόψη και να ενσωματωθούν στα δικά τους αναπτυξιακά σενάρια.
 
Αυτό που οδήγησε τον ιδιωτικό τομέα στην ανάληψη τόσο φιλόδοξων πρακτικών και δράσεων είναι οι ηγετικές ικανότητες!
 
Είμαστε εδώ στη COP24 για να σας ζητήσουμε να δείξετε επίσης ηγετικές ικανότητες. Βασιζόμαστε σε εσάς να επιδείξετε τις ηγετικές σας ικανότητες εδώ στο Κατοβίτσε και να παραδώσετε ένα ισχυρό Βιβλίο Κανόνων για την Εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων που θα στείλει ένα ηχηρό μήνυμα ότι η κλιματική αλλαγή είναι στρατηγική προτεραιότητα και παραμένει υψηλά στη πολιτική ατζέντα.
Οι επιχειρήσεις και η βιομηχανία αναγνωρίζουν τη πολυπλοκότητα των αποφάσεων που πρόκειται να ληφθούν από την COP. Ωστόσο, το μέγεθος των συνεπειών δεν ήταν πότε σαφέστερο και πρέπει να επιτύχετε όλα όσα σας έχουν ανατεθεί.
 
Σε αυτό το σημείο, οι επιχειρήσεις και η βιομηχανία θα στηρίζονται στην έρευνα του Διακυβερνητικού Οργανισμού για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) για το σχεδιασμό των δράσεων, των επενδύσεων και των μελλοντικών επιχειρήσεων που θα διεξάγουν.
 
Εξοχότατοι, διακεκριμένοι αντιπρόσωποι, κυρίες και κύριοι:
– Η επιστήμη είναι σαφής!
– Η βούληση όλων των ενδιαφερομένων μερών είναι σαφής!
– Τα μηνύματα του επιχειρηματικού χώρου είναι ξεκάθαρα!
 
Σας ζητούμε να καταστήσετε την Συμφωνία των Παρισίων πραγματικά ιστορική και να παραδώσετε τις κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή της που θα της επιτρέψουν να παρέχει καθοδήγηση για το μέλλον, να ενισχύσει τη φιλοδοξία και να επιτύχει σήμερα μια βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη.»

Please follow and like us:
Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για το Νερό της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου εξελέγη η Δρ. Αυγερινοπούλου

Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για το Νερό της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου εξελέγη η Δρ. Αυγερινοπούλου

(scroll down for English)

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τ. Βουλευτής Ν. Ηλείας Ν.Δ. και Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Παγκοσμίου Οργανισμού Συνεργασίας για το Νερό, η οποία διατελεί μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, εξελέγη Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για το Νερό.

Το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC) αποτελεί το παγκόσμιο επιχειρηματικό οργανισμό που εκφράζει επιχειρήσεις από όλους τους τομείς δραστηριοτήτων και από κάθε μέρος του κόσμου. Ιδρύθηκε το 1919, ώστε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της παγκοσμιοποίησης, με όραμα τη προώθηση του ελεύθερου διεθνούς εμπορίου και των επενδύσεων. Μέχρι στιγμής, το Επιμελητήριο έχει προωθήσει υψηλής σπουδαιότητας ζητήματα, όπως η καταπολέμηση της διαφθοράς, η πολιτική ανταγωνισμού, το περιβάλλον και η ενέργεια, μέσα από τη δημιουργία αντίστοιχων επιτροπών. Πρωταρχικό μέλημα της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ειδικότερα, αποτελεί η ανάπτυξη συστάσεων πολιτικής και εργαλείων για την αντιμετώπιση σημαντικών παγκόσμιων περιβαλλοντικών και ενεργειακών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένων της κλιματικής αλλαγής και της πράσινης οικονομίας, καθώς και η ουσιαστική συμβολή σε μείζονες διακυβερνητικές διαβουλεύσεις.

Η Ομάδας Εργασίας για το Νερό αποτελεί τη μετουσίωση της ανανεωμένης στρατηγικής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου ευρύτερα και της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας ειδικότερα. Η νέα στρατηγική, προϊόν εκτεταμένων διαβουλεύσεων, προσβλέπει στην συστηματική προώθηση της υπεύθυνης επιχειρηματικής δέσμευσης για βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς οικονομική ανάπτυξη, σύμφωνα με τους στόχους του ΟΗΕ για την αλλαγή του κλίματος και τη βιώσιμη ανάπτυξη, με τρόπο που να προσδίδει προστιθέμενη αξία στην διαδικασία ανάπτυξης πολιτικών.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, ως Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για το Νερό, δεσμεύτηκε τόσο να χαράξει τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο αναφορικά με το νερό, λαμβάνοντας υπόψιν τα τρέχοντα ζητήματα της αγοράς και των επιχειρήσεων, όσο και να καταρτίσει τη παγκόσμια επιχειρηματική θέση για το νερό, συνυπολογίζοντας τις οπτικές των τεχνικών και πολιτικών εμπειρογνωμόνων. Επιπλέον, έχει επενδύσει προσωπικά στην υλοποίηση τόσο των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης 6 και 14 όσο και στην βιώσιμη διαχείριση των υδάτων που θα αποτελέσουν το κύριο πεδίο δράσης της Ομάδας Εργασίας για το Νερό.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου θα ήθελε, μέσω του παρόντος δελτίου τύπου, να εκφράσει την ευγνωμοσύνη της προς την Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το διορισμό της σε ένα τόσο σημαντικό ρόλο.

 

Dr. Avgerinopoulou appointed as Head of the Working Group on Water of the ICC Commission on Environment and Energy

Dr. Dionysia – Theodora Avgerinopoulou, Vice-Chair of the Steering Committee of the Global Water Partnership Organization, member of the ICC Committee on the Environment and Energy and Chairman of the Committee on the Environment and Energy of the ICC Hellas, was appointed as Head of the Working Group on Water of the ICC Commission on Environment and Energy for a two-year term.

The International Chamber of Commerce (ICC) develops global business policy views on key issues that affect companies’ ability to trade and invest across borders, and meet the challenges and opportunities of an increasingly integrated global economy. It was founded in 1919 to assist businesses in tackling the challenges and opportunities of globalization with a vision of promoting free international trade and investment. So far, the Chamber has promoted highly important issues, such as the fight against corruption, competition policy, environment and energy, through the creation of relevant Commissions. The mandate of the Environment and Energy Commission is, in particular, primarily concerned with developing policy recommendations and tools to address major global environmental and energy issues, including climate change and green economy within the framework of sustainable development, and making a substantive contribution to key intergovernmental discussions in these areas.

The Working Group on Water will strive to ensure that the ICC will continue to be a leader in responsible business engagement that promotes sustainable, inclusive economic growth in line with the UN Climate Change and Sustainable Development Goals, adding value to the policy development process. The Working Group is part of the evolution of the Commission’s strategy towards this direction, coupled with the ICC’s role as UNFCC’s Focal Point for business and industry as well as ICC’s Observer Status at the UN General Assembly.

Dr. Avgerinopoulou has pledged to drive the strategic direction of ICC’s work on water, taking into account current market and business issues, as well as develop a global business position on water, considering the views of technical and policy experts at governmental, stakeholder and business level. She is, also, personally invested in the realization of Sustainable Development Goals No. 6 and 14 and the sustainable water management, which will be the main field of action of the Working Group.

Dr. Avgerinopoulou would like to extend her gratitude towards the ICC Commission on Energy and Environment on her appointment to such a prestigious and influential role.

 

Please follow and like us:
Συμμετοχή Δρ. Αυγερινοπούλου στη Διεθνή Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα στο Κατοβίτσε της Πολωνίας

Συμμετοχή Δρ. Αυγερινοπούλου στη Διεθνή Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα στο Κατοβίτσε της Πολωνίας

(Scroll down for English)

Στο Κατοβίτσε της Πολωνίας διεξάγεται αυτές τις μέρες η 24η Διεθνής Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα (Συνάντηση των Συμβαλλομένων Μερών της Σύμβασης – Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για τη Κλιματική Αλλαγή, UNFCCCCOP24) με μήνυμα ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να κάνει περισσότερα, καθώς η κλιματική αλλαγή «κινείται πιο γρήγορα από εμάς», όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, κ. Αντόνιο Γκουτέρες κατά τη δεύτερη ημέρα των εργασιών. Αντικείμενο της Διάσκεψης είναι η οριστικοποίηση των κανόνων και το πλαίσιο λειτουργίας που θα διευκολύνει την εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων που συνομολογήθηκε το 2015 με κεντρική στόχευση τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας στους 2 βαθμούς Κελσίου, σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, και την προσπάθεια για περιορισμό στον 1,5 βαθμό Κελσίου. Μάλιστα, αναμένεται ότι στο διάστημα των δύο εβδομάδων της Διάσκεψης θα εξευρεθούν τρόποι καταγραφής των προσπαθειών που καταβάλλονται από τα κράτη για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ώστε να επιτευχθεί η κεντρική στόχευση της Συμφωνίας των Παρισίων.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μετέχει στη Διάσκεψη με την ιδιότητά της ως Επικεφαλής της Ομάδας Εργασίας για το Νερό της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (https://iccwbo.org/) και ως Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας (http://www.iccwbo.gr/) της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC Hellas). Η Δρ. Αυγερινοπούλου, εκπροσωπώντας τον επιχειρηματικό χώρο, θα επισημάνει το καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι επιχειρήσεις στη  δίκαιη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ θα επιστήσει τη προσοχή τόσο στην ανάγκη ύπαρξης διαφάνειας για τη διευκόλυνση του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και επενδύσεων του ιδιωτικού τομέα όσο και στην ανάγκη προώθησης χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών και προϊόντων. Άλλωστε, πιστεύει ακράδαντα ότι η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στον καθορισμό ενός σαφούς και περιεκτικού βιβλίου κανόνων για την εφαρμογή της Συμφωνίας των Παρισίων είναι απαραίτητη για την επίτευξη μιας δίκαιης μετάβασης και την αντιμετώπιση της κλιματικής πρόκλησης, προωθώντας παράλληλα μια βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, καθώς το βιβλίο κανόνων θα παρέχει το πλαίσιο που θα δώσει στις επιχειρήσεις την απαιτούμενη ώθηση για να ενδυναμώσουν τη κλιματική τους δράση. Άλλωστε, «κάθε καθυστέρηση στην ανάληψη δράσεων θα καταστήσει, πλέον, πιο δύσκολη και πιο δαπανηρή την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής», όπως εξέφρασαν και οι πρόεδροι των τεσσάρων προηγούμενων COP. Σύμφωνα, μάλιστα και με την επιστημονική κοινότητα, απαιτείται μια πιο φιλόδοξη αντίδραση έναντι της κλιματικής αλλαγής, καθώς όπως διαπίστωσε και η πρόσφατη Έκθεση της Διακυβερνητικής Ομάδας για τη Κλιματική Αλλαγή η αύξηση της θερμοκρασίας θα μπορούσε να φτάσει τον 1,5°C μόλις το 2030 με καταστροφικές συνέπειες.

 

Dr. Avgerinpoulou’s Participation at the 24th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change in Katowice, Poland

In Katowice, Poland, the 24th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change or COP24 as generally known, takes place with the message that “climate change is running faster than we do” as stated by the UN Secretary General, Mr. António  Guterres at the opening ceremony of the Conference. The goal remains the same as in COP23 to assess the impact of countries’ efforts to maintain or reduce their emissions to meet the Paris Agreement target of 2 °C, pre-industrial levels, and pursuing efforts to limit the temperature rise to 1.5 °C. This year’s annual Conference of the Parties is crucial for the implementation of the Paris Agreement on climate change, which was signed in 2015, since the countries are aiming to finalize a detailed set of rules to put the adopted accord into practice worldwide. Adopting a clear and comprehensive Work Programme consistent with what was agreed in Paris is necessary for putting the Agreement into practice, especially under the light of the recent special report from the Intergovernmental Panel on Climate Change, which found that warming could reach 1.5 degrees as soon as 2030, with devastating impacts.

Businesses, local governments, cities and other organizations play a key role in the transition to a low-carbon and climate-resilient world, as was recognized in the Paris Agreement. The sharing of experience from the private sector side, on the conditions to achieve sustainability in practice, is extremely valuable. Under this perspective, the International Chamber of Commerce (ICC) plays an active role in the Conference, represented, among others, by Dr. Dionysia – Theodora Avgerinopoulou, Head of the Working Group on Water of the ICC Commission on Environment and Energy and Chair of the Commission on Environment and Energy of the ICC Hellas. Dr. Avgerinopoulou will, having a strong background leading business engagement on sustainable development, draw attention to the need for transparency to facilitate long term private sector planning and investments as well as to the necessity of promoting low carbon and environmentally friendly technologies and products. Dr. Avgerinopoulou strongly believes that involving the private sector in defining a clear and comprehensive Paris rulebook is essential to achieving a just transition and tackling the climate challenge, while promoting simultaneously a sustainable economic growth as the Work Programme will provide the framework upon which businesses could strengthen their climate action. After all, “any delay in taking action will make it more difficult and more costly to tackle climate change,” as the presidents of the four previous COPs have stated.

Please follow and like us:
Δήλωση της Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Δήλωση της Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η 3Η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από το 1992 ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία  δίνοντας μέσα από δράσεις και ενημερώσεις την ευκαιρία να αναδειχθούν τα καθημερινά προβλήματα των ατόμων με αναπηρία και  παράλληλα δε να ευαισθητοποιήσει την ευρύτερη κοινωνία και να την κινητοποιήσει ώστε να γίνει κατανοητό ότι η διαφορά δεν είναι πρόβλημα, πρόβλημα είναι η αντιμετώπιση. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι 1 στους 7 ανθρώπους αντιμετωπίζει πρόβλημα με αναπηρία. Η δε Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, έχει υπογραφεί σε πάνω από 168 χώρες και έχει τεθεί σε ισχύ πριν από μια δεκαετία.

            Στην Ελλάδα, το άρθρο 21 του Συντάγματος ρητά ορίζει ότι: «Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας». Κατά την συνταγματική αυτή υποχρέωση, το κράτος ενώ θα έπρεπε να είναι αρωγός και συμπαραστάτης, σύμφωνα με την ως άνω νομοθετική του δέσμευση, απέναντι στους πολίτες του που αντιμετωπίζουν μια αναπηρία, παρόλα αυτά δεν έχει εφαρμόσει ουσιαστικά μέτρα ώστε η καθημερινότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες να είναι λειτουργική και άνετη, όπως τις αναγκαίες υποδομές για την ομαλή πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στις υπηρεσίες, στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην ψυχαγωγία τους.

            Με αφορμή την ιδιαίτερη αυτή μέρα, που είναι αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία, δίνουμε το ηχηρό μήνυμα της ισότιμης κοινωνικής ένταξης   και της ελεύθερης δράσης των ατόμων με αναπηρία στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

            Καθημερινά όμως, στηρίζω τις δράσεις που γίνονται μέσα από ομάδες, συλλόγους, ειδικά σχολεία προκειμένου τα άτομα με αναπηρία να είναι πλήρως ενταγμένα και να απολαμβάνουν των ίδιων δικαιωμάτων, στην εκπαίδευση, στην ψυχαγωγία και στην εργασία. Στο προσεχές διάστημα, με προσωπική μου χορηγία, διοργανώνω σε συνεργασία με δασκάλους, σεμινάρια όπου άτομα με ειδικές ανάγκες θα ενημερώνονται, δωρεάν για τον αθλητισμό και την αυτοάμυνα.

            Δεν είναι οι διαφορές που μας χωρίζουν από τα άτομα με αναπηρία αλλά είναι οι ομοιότητες που μας ενώνουν ώστε να ζούμε, όλοι μαζί, σε μια  καλύτερη και ανθρώπινη κοινωνία.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Ούτε μια μέρα κλειστό – Μόνιμο προσωπικό η λύση για το Μουσείο του Πύργου

Αυγερινοπούλου: Ούτε μια μέρα κλειστό – Μόνιμο προσωπικό η λύση για το Μουσείο του Πύργου

*Το υπ. Πολιτισμού γνώριζε τι θα συμβεί αλλά δεν έκανε άμεσες κινήσεις…

Την ανάγκη άμεσης επαναλειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου του Πύργου, που έκλεισε τις πόρτες του για το κοινό εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, επεσήμανε με χθεσινή δήλωσή της, η τ. βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

«Πληροφορήθηκα τις δυσάρεστες εξελίξεις και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο πολιτιστικό σημείο αναφοράς για την πόλη θα παραμείνει κλειστό και μάλιστα για άγνωστο χρονικό διάστημα. Είναι λυπηρό και παράλληλα, δείχνει την αδυναμία και ανικανότητα του Υπουργείου Πολιτισμού, να μπορέσει να διαχειριστεί μια δύσκολη κατάσταση, και πολύ περισσότερο να προβλέψει εγκαίρως, το τι θα μπορούσε να συμβεί» ανέφερε η κα Αυγερινοπούλου, η οποία πρόσθεσε τα εξής:

«Γνώριζαν εδώ και πολύ καιρό ότι λήγουν οι συμβάσεις του εποχικού προσωπικού, την ίδια ώρα που είχαμε συνταξιοδοτήσεις και θα συρρίκνωναν περαιτέρω τους μόνιμους υπαλλήλους. Δημιουργείται έτσι αυτομάτως, έντονο πρόβλημα που ήταν δεδομένο ότι θα επηρέαζε την λειτουργία του Μουσείου στον Πύργο. Και τί έκαναν γι’ αυτό; Απλώς περίμεναν χωρίς επί της ουσίας να αντιδράσουν. Αυτό όμως τώρα έρχεται να το «πληρώσει» η πόλη αφού έχει στηρίξει πολλά για την αύξηση της επισκεψιμότητά της στον συγκεκριμένο χώρο. Δεν υπάρχει αμφιβολία – τονίζει η κα Αυγερινοπούλου – ότι θα απαιτηθούν προσλήψεις μονίμου προσωπικού, για να λειτουργήσει σωστά το Μουσείο. Ήδη από ότι γνωρίζουμε, η Αρχαιολογική υπηρεσία έχει ζητήσει συγκεκριμένο αριθμό ατόμων, όμως με βάση την προκήρυξη για την πρόσληψη αρχαιοφυλάκων, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί λίγο πριν τις γιορτές, η αποστολή δύο και μόνο ημερήσιων φυλάκων δεν θα λύσει το πρόβλημα. Αντιθέτως θα κάνει αμφίβολη την επαναλειτουργία και ίσως παρατείνει την αγωνία αλλά και τον κίνδυνο να μείνει το κτήριο της Δημ. Αγοράς κλειστό ακόμη και μέσα στις γιορτές.»

«Κατόπιν τούτου – σημειώνει η κα Αυγερινοπούλου – πρέπει να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση προς το Υπ. Πολιτισμού για την ευέλικτη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων σύμφωνα με τις ανάγκες και με σκοπό την ομαλή και διαρκή του λειτουργία, ώστε να είναι ανοικτό πάντα για τους επισκέπτες. Όσο παραμένει κλειστό και ανενεργό ζημιώνει την περιοχή, την πολιτιστική της κουλτούρα και ασφαλώς την τουριστική – οικονομική της τόνωση.»  Και είναι κρίμα…

Please follow and like us:
«Διαλύουν» τα Μουσικά Σχολεία – Η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου στο πλευρό γονέων και μαθητών των μουσικών σχολείων

«Διαλύουν» τα Μουσικά Σχολεία – Η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου στο πλευρό γονέων και μαθητών των μουσικών σχολείων

Την άμεση απόσυρση ή ουσιαστική αλλαγή του άρθρου 40 του Νομοσχεδίου με τίτλο  «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας µε τα ΤΕΙ Θεσσαλίας»,  το οποίο επιφέρει αλλαγές προς το χειρότερο για τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων ζητά η τ. Βουλευτής Ηλείας Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου επισημαίνοντας την αγωνία, όπως και τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών.

Η κυβέρνηση- τονίζει η κα Αυγερινοπούλου- κατά την προσφιλή της τακτική απαξιώνει για άλλη μια φορά τη μαθητική, καθώς και εκπαιδευτική κοινότητα και με απαράδεκτο τρόπο, δεν μπήκε καν στον κόπο της διαβούλευσης, αρνούμενη κάθε συνεργασία και συζήτηση χωρίς να θέλει να ακούσει την άποψη εκείνων που τουλάχιστον βιώνουν τα πολλά και μεγάλα προβλήματα στα μουσικά σχολεία της χώρας μας. Χωρίς διάλογο και διαβούλευση στερούν τη δυνατότητα Μουσικής Παιδείας στα παιδιά μας, σε μια εποχή που λόγω της οικονομικής κρίσης, δεκάδες μαθητές – μουσικά ταλέντα σε όλη τη χώρα δεν θα μπορέσουν χωρίς ιδίους πόρους να σπουδάσουν.

Αποτέλεσμα της τακτικής της Κυβέρνησης είναι να καταστήσει τα Μουσικά Σχολεία επί της ουσίας ανενεργά και όχι πλέον καθοριστικά για την κατάρτιση των παιδιών, που στόχος και βασική επιδίωξή τους είναι να ασχοληθούν σοβαρά και σε επαγγελματικό επίπεδο με τη μουσική και την παιδεία της μουσικής.

Άραγε λοιπόν τι νόημα έχει η λειτουργία αυτών των σχολείων; Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση όπως προσθέτει η κα Αυγερινοπούλου, ότι δεν υπάρχει καν η αναγκαιότητα για τον ειδικό εξοπλισμό στα Μουσικά Σχολεία (όργανα μουσικά εργαστηρίου κτλ.), ενώ τα μαθήματα θα γίνονται αφού ολοκληρώνονται όλα τα υπόλοιπα. Κοντά σ’ αυτά πρέπει να επισημανθεί η έλλειψη καθηγητών, η οποία με τα νέα δεδομένα αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη υποβαθμίζοντας έτσι περαιτέρω τη λειτουργία αυτών των σχολείων.

Η κατάργηση της παροχής εξειδικευμένων γνώσεων μουσικής παιδείας στους μαθητές και η μη διδασκαλία μαθημάτων αισθητικής παιδείας είναι το μεγαλύτερο πλήγμα που φέρνει το άρθρο 40, ενώ ένα ακόμη «κτύπημα» είναι και η διάλυση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής που είναι υπεύθυνη ακριβώς για την εποπτεία των Μουσικών Σχολείων.

Ύποπτο και εξαιρετικά απαράδεκτο χαρακτηρίζει επίσης η κα Αυγερινοπούλου και το γεγονός ότι το άρθρο 40 «εμφανίστηκε» αιφνιδιαστικά με την κατάθεση του Σχεδίου Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, χωρίς να προηγηθεί όπως τα υπόλοιπα έστω και την τυπική «περίοδο της διαβούλευσης».

«Να το ξανασκεφθούν και να το πάρουν πίσω, πριν επέλθει η οριστική υποβάθμιση και διάλυση των Μουσικών Σχολείων που έχουν να δώσουν τόσα πολλά ακόμη σε παιδιά», είπε η κα Αυγερινοπούλου.

Please follow and like us:
Συνάντηση Αυγερινοπούλου με Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, Στ. Αραχωβίτη, για το λάδι

Συνάντηση Αυγερινοπούλου με Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, Στ. Αραχωβίτη, για το λάδι

Συνάντηση εργασίας είχε η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τ. Βουλευτής Ν. Ηλείας, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Σταύρο Αραχωβίτη, και τους συνεργάτες του, παρουσία της Υφυπουργού Οικονομικών, κα Αικατερίνη Στεργίου Παπανάτσιου, για το φλέγον ζήτημα των ζημιών στην ελαιοπαραγωγή.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μετέφερε στον Υπουργό την σοβαρότατη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο Νομό Ηλείας μετά από την καταστροφή της ελαιοπαραγωγής σε μεγάλο ποσοστό τόσο από το δάκο όσο και από το γλοιοσπόριο, αλλά και λόγω της κλιματικής αλλαγής και αιτήθηκε το Υπουργείο να προβεί σε σειρά ενεργειών, ώστε αφενός να αποζημιωθούν οι ελαιοπαραγωγή για τη ζημία τους φέτος, αλλά και να προστατευθούν από ανάλογη ζημία στο μέλλον. Η Δρ. Αυγερινοπούλου συγκεκριμένα ζήτησε:

  • πρόβλεψη αποζημίωσης προς τους ελαιοπαραγωγούς για τις ζημίες από τον δάκο, το γλοιοσπόριο και τις κλιματικές αλλαγές είτε από εθνικούς πόρους, μέσω του προϋπολογισμού που θα κατατεθεί κατά το επόμενο χρονικό διάστημα στη Βουλή, είτε από Ευρωπαϊκούς πόρους, τους οποίους θα πρέπει να αιτηθεί ο Υπουργός και κατά το Συμβούλιο Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης το οποίο λαμβάνει χώρα αυτή την εβδομάδα στις Βρυξέλλες,
  • αίτηση προς την Κομισιόν για πρόσθετα κονδύλια για τη γεωργική παραγωγή της χώρας μας, ώστε η γεωργική παραγωγή να προσαρμοστεί καλύτερα στις κλιματικές αλλαγές (special adaptation fund for agriculture in Greece),
  • νομοθετική ρύθμιση, ώστε οι προκηρύξεις και ο διαγωνισμός για την δακοκτονία να ολοκληρώνονται εγκαίρως κατά τα επόμενα χρόνια και να μην υπάρχουν πάλι αντίστοιχες καθυστερήσεις, καθώς επίσης και αύξηση των κονδυλίων για το δάκο και
  • έρευνα για την πρόληψη και αντιμετώπιση για το γλοιοσπόριο, ώστε να προβούν ενημερωμένοι πλέον οι ελαιοπαραγωγοί στις κατάλληλες προληπτικές ενέργειες.

Ο κ. Υπουργός ενημέρωσε την κα Αυγερινοπούλου ότι πράγματι θα ζητήσει οικονομική ενίσχυση από τις Βρυξέλλες, ενώ δεν δεσμεύτηκε επί του παρόντος για παροχή αποζημίωσης είτε από Ευρωπαϊκά είτε από εθνικά κονδύλια για τους ελαιοπαραγωγούς. Επίσης, ενημέρωσε ότι κατά την διυπουργική σύσκεψη που έλαβε χώρα μεταξύ του ιδίου και του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Χαρίση, κατέληξαν σε κείμενο νομοθετικής ρύθμισης η οποία ευελπιστούν να βελτιώσει το πλαίσιο της δακοκτονίας, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις την επόμενη χρονιά, παρόλα αυτά, το ζήτημα δεν φαίνεται να έχει ρυθμιστεί πλήρως, εναπόκειται δε ιδίως στις Περιφέρειες η έγκαιρη ολοκλήρωση του Προγράμματος Δακοκτονίας.

Νέο Πιλοτικό Πρόγραμμα Δακοκτονίας

Περαιτέρω, η Δρ. Αυγερινοπούλου ενημερώθηκε και για το νέο πιλοτικό πρόγραμμα δακοκτονίας, το οποίο θα αρχίσει σε λίγες εβδομάδες σε περιοχές της Κρήτης υπό του Ινστιτούτου Ελιάς, Υποτροπικών Φυτών και Αμπέλου του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ στα Χανιά, με βάση το οποίο θα παρακολουθείται ο δάκος με ηλεκτρονική μέτρηση. Η παρουσίαση του πιλοτικού προγράμματος θα γίνει στις 29 Δεκεμβρίου. Η Δρ. Αυγερινοπούλου ζήτησε, αν το πρόγραμμα επιτύχει στην πιλοτική του εφαρμογή φέτος, την εφαρμογή του και στο Ν. Ηλείας για την επόμενη χρονιά, καθώς φαίνεται να έχει πολλά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.

Συνάντηση με Γραμματέα Αγροτικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μπαγινέτα

Η Δρ. Αυγερινοπούλου σήμερα το απόγευμα θα συναντηθεί για το φλέγον ζήτημα της στήριξης των ελαιοπαραγωγών με τον κ. Μπαγινέτα, Γραμματέα Αγροτικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας.

Please follow and like us:
Άμεσες αποζημιώσεις και μέτρα  έγκαιρης δακοκτονίας από τώρα! – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Τ. ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΔ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Άμεσες αποζημιώσεις και μέτρα έγκαιρης δακοκτονίας από τώρα! – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Τ. ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΔ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Αποτελεσματικές  παρεμβάσεις  για την αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος  των ελαιοπαραγωγών μετά την εξέλιξη  της ασθένειας και των σοβαρών καταστροφών στην παραγωγή αλλά και μέτρα σε έγκαιρο χρόνο για την αποφυγή του δυσάρεστου αυτού φαινόμενου  και  στη νέα καλλιεργητική περίοδο  ζητά με κατεπείγον υπόμνημά της  προς τον Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης Σταύρο Αραχωβίτη η τ. βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Για το ίδιο θέμα μάλιστα,  έχει ήδη προγραμματισθεί  συνάντηση  της κας Αυγερινοπούλου  στο Γραφείο του κ. Αραχωβίτη με συνεργάτες του που θα γίνει την Παρασκευή το μεσημέρι στο Υπουργείο και η οποία αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ουσιαστική. Και αυτό γιατί η κα Αυγερινοπούλου θα παρουσιάσει στον κυβερνητικό παράγοντα τα σημαντικά στοιχεία  που συνηγορούν για την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών ενώ θα γίνει και ειδικότερη αναφορά για την εικόνα των ελαιοπαραγωγών της Ηλείας για πρώτη φορά  σε επίπεδο Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης  μετά την διαπιστωθείσα καταστροφή.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑΣ και η ανάγκη κατάθεσης τροπολογίας

Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που θέτει άμεσα η κα Αυγερινοπούλου  είναι αυτό του νευραλγικού τομέα της δακοκτονίας. Ζητά έτσι, από τον κ. Αραχωβίτη να προχωρήσει σε τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας στη Βουλή  προκειμένου να ξεπεραστούν οι χρονοβόρες διαδικασίες και  να επισπευσθεί το πρόγραμμα, έτσι  ώστε να γίνει πολύ πιο γρήγορα και στον ενδεικνυόμενο χρόνο καλύπτοντας όλες τις ελαιοπαραγωγικές ζώνες του Νομού .

Δεν είναι δυνατόν επισημαίνει η τ. βουλευτής κάθε χρόνο να βλέπουμε το ίδιο σκηνικό δηλαδή να καθυστερούν οι εγκρίσεις υπερβολικά και να γίνονται οι διαγωνισμοί της δακοκτονίας, όταν ήδη η παραγωγή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη πολλές φορές δε, ακόμη και λίγο πριν από το στάδιο της συγκομιδής του προϊόντος! Τα χρήματα δε που δεσμεύονται για τον Ν. Ηλείας είναι πολύ λιγότερα εκείνων που κρίνονται απαραίτητα.

Αυτό πρέπει κάποτε να σταματήσει. Αν πραγματικά θέλουμε να διασώσουμε την αξιοπιστία  και την αίγλη ενός εκ των πλέον εισοδηματικών προϊόντων  για τους αγρότες του τόπου μας  που αποτελεί  και το παράδειγμα υψηλής ποιότητας  για την χώρα μας  στα ράφια όλων των αγορών….  Θα πρέπει να κατανοηθεί και από τους αρμόδιους παράγοντες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  που κάθε φορά δίνουν και την τελική έγκριση εφαρμογής του προγράμματος.

Η Ελληνική κυβέρνηση που οφείλει με την σειρά της να μην αγνοεί την σπουδαιότητα του προβλήματος θα πρέπει να τους πείσει για την αναγκαιότητα απλοποίησης των ενεργειών  που θα επιδιώξουν  τη λύση προκειμένου όλα να γίνουν πιο σύντομα πιο ευέλικτα και πιο αποτελεσματικά δίνοντας  «κτύπημα» στην «έφοδο» του δάκου και των ασθενειών.

ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

 Ένα ακόμη σοβαρό θέμα πού έχει σχέση με τα σημερινά δεδομένα είναι  η δυσμενής οικονομική κατάσταση των χιλιάδων ελαιοπαραγωγών  και κατ’ επέκταση των μεγάλων προβλημάτων που έρχονται ως συνέπεια στις τοπικές αγορές και όχι μόνο καθώς χάνονται πολλά εκατομμύρια ευρώ που θα μπορούσαν να τονώσουν την κίνηση την περίοδο του χειμώνα και θα βοηθούσαν τους πολύπαθους αγρότες μας να εξυπηρετήσουν τις οφειλές αλλά και κάποιες από τις ανάγκες των οικογενειών τους.

Δυστυχώς αυτό τώρα δεν μπορεί να συμβεί για αυτό και τα αντανακλαστικά της Πολιτείας οφείλουν να  λειτουργήσουν προς μια τέτοια κατεύθυνση.

Ζητά λοιπόν η κα Αυγερινοπούλου  να ενημερωθεί από τον Υπουργό για τις προθέσεις του, τονίζοντας ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα ειδικό καθεστώς έκτακτων αποζημιώσεων προς τους πληγέντες ελαιοπαραγωγούς. Και τούτο θα πρέπει να ζητηθεί  και από το Συμβούλιο Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης  που θα γίνει τις επόμενες μέρες με την συμμετοχή βεβαίως και του κ. Αραχωβίτη.

 

ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ 2013

Στο μεταξύ η κα Αυγερινοπούλου φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τις… απλήρωτες αποζημιώσεις του 2013 επίσης  μετά την σχεδόν ολοκληρωτική ζημιά που είχαν υποστεί εκείνη την περίοδο οι ελαιοπαραγωγοί χωρίς όμως ποτέ να μπορέσουν να πάρουν αποζημιώσεις . Το θέμα είχε αποκαλύψει η ίδια η τ. βουλευτής όταν μετά από μια σειρά επίμονων προσπάθειών της διαπιστώθηκε ότι παρά τα όσα έλεγαν και διαβεβαίωναν τους αγρότες το αρμόδιο οικονομικό Υπουργείο δεν είχε κάνει ποτέ αίτημα στην Ε.Ε. για να προχωρήσει η διαδικασία…

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε αρχικά στην κα Αυγερινοπούλου  και πριν την συνάντηση της Παρασκευής θα προηγηθεί  σήμερα Πέμπτη  Διυπουργική συνάντηση μεταξύ των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αραχωβίτη και Εσωτερικών κ. Χαρίτση  με την συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων και ειδικών συνεργατών  από τα δύο Υπουργεία  για όλα τα παραπάνω θέματα  και γενικότερα για την κατάσταση  που επικρατεί με το λάδι και τις επιπτώσεις  στην οικονομία.

Η τ. βουλευτής παράλληλα έχει ενημερώσει και τον κ. Μπαγινέτα από τον Τομέα  Αγροτιικού της ΝΔ καθώς θα αναληφθούν σχετικές πρωτοβουλίες και από το κόμμα της Αξιωμ. Αντιπολίτευσης.

Please follow and like us:
Η Εκτεταμένη Καταστροφή στην Ελαιοπαραγωγή Μετατρέπεται σε Οδυνηρή Απώλεια Εισοδήματος – Το Κράτος Οφείλει να Στηρίξει τους Ελαιοπαραγωγούς.-Επικοινωνία με τον Αν. Τομεάρχη Αγροτικού της Ν.Δ.

Η Εκτεταμένη Καταστροφή στην Ελαιοπαραγωγή Μετατρέπεται σε Οδυνηρή Απώλεια Εισοδήματος – Το Κράτος Οφείλει να Στηρίξει τους Ελαιοπαραγωγούς.-Επικοινωνία με τον Αν. Τομεάρχη Αγροτικού της Ν.Δ.

«Τα πρώτα σημάδια της ελαιοσυγκομιδής  έδειξαν την επερχόμενη συμφορά.. Και η διαπίστωση δεν άργησε να έρθει  για το μέγεθος της τεράστιας καταστροφής στην φετινή παραγωγή του ελαιολάδου. Η εικόνα στους ελαιώνες ανησυχεί και προβληματίζει. Δεν υπάρχει αμφιβολία όπως λένε οι αγρότες μας, πως αυτή η περίοδος είναι μία από τις χειρότερες των τελευταίων ετών στον συγκεκριμένο τομέα. Το Κράτος οφείλει να σταθεί κοντά στους αγρότες και να τους αποζημιώσει εγκαίρως για τις απώλειές τους.»

Τα παραπάνω επισημαίνει η τ. Βουλευτής της ΝΔ  στην Ηλεία, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, επισημαίνοντας την ανάγκη άμεσης συνδρομής και παρεμβάσεων για την στήριξη των ελαιοπαραγωγών από τον ΕΛΓΑ και τους υπόλοιπους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας. Προς αυτό το σκοπό, η Δρ. Αυγερινοπούλου επικοινώνησε τόσο με το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και τον ΕΛΓΑ, όσο και με τον αν. Τομεάρχη Αγροτικού της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γεώργιο Στύλιο.

Η φετινή παραγωγή θα είναι εξαιρετικώς δύσκολο να ξεπεράσει έστω και το μισό της παραγωγής της προηγούμενης χρονιάς. Ο δάκος έχει καταστρέψει μεγάλο μέρος της παραγωγής. Παράλληλα η ποιότητα εμφανίζεται σε μέτρια επίπεδα γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά την πώληση και προώθηση του προϊόντος. Ήδη όπως αναφέρουν έμπειροι ελαιοπαραγωγοί, αλλά και ελαιοτριβείς τα οξέα που καταμετρώνται κατατάσουν την ελιά μας σε υποδεέστερη κατηγορία κάτι που αυτομάτως θα ρίξει και την τιμή της!

Η Δρ. Αυγερινοπούλου τονίζει παράλληλα το ισχυρό πλήγμα που δέχεται πλέον η τοπική μας οικονομία, καθώς σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις του Επιμελητηρίου θα χαθούν πολλά χρήματα από την Ηλεία με την απώλεια να «αγγίζει» τα 50 εκατ. Ευρώ. Γνωρίζουμε όλοι ότι η αγορά μας στηρίζεται ως ένα μεγάλο βαθμό για τους επομένους μήνες ακριβώς στα αποτελέσματα της πώλησης του ελαιολάδου, ενώ το ίδιο το προιόν αποτελεί βασική εισοδηματική πηγή για αρκετούς από τους ανθρώπους της ηλειακής υπαίθρου.

 Ο κίνδυνος να ακυρωθούν συμφωνίες και παραγγελίες με διεθνείς αγορές είναι πλέον πολύ μεγάλος  και ταυτοχρόνως είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν  και οι ηλείοι επιχειρηματίες  με τις μικρές ποσότητες που θα παραχθούν. Τα μηνύματα δεν είναι καθόλου καλά και έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια  και έντονο προβληματισμό για το τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα  οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να δείξουν γρήγορα αντανακλαστικά  και να παρέμβουν  προστατεύοντας τους αγρότες και το προιόν. Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έχει ευθύνη και την υποχρέωση να μην αγνοήσει τα  στοιχεία που παρατίθενται και το μέγεθος αυτής της καταστροφής  που ενδεχομένως θα αποδειχθεί οδυνηρή και για το σύνολο της οικονομίας μας.

Please follow and like us: