Μήνυμα Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την επέτειο των πυρκαγιών το 2007 στην Ηλεία

Μήνυμα Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την επέτειο των πυρκαγιών το 2007 στην Ηλεία

Δεκαοκτώ χρόνια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 στην Ηλεία, με σεβασμό και συγκίνηση τιμούμε τη μνήμη των συμπολιτών μας και των πυροσβεστών που χάθηκαν στην άνιση μάχη με τις φλόγες. Ήταν φλόγες που πλήγωσαν βαθιά τη ζωή, την κοινωνία και τη φύση μας.

Οι μνήμες εκείνης της τραγωδίας παραμένουν άσβεστες και μας υπενθυμίζουν το χρέος μας: να ενισχύσουμε την εθνική προσπάθεια για ουσιαστική πρόληψη, άμεση απόκριση και ολοκληρωμένη αποκατάσταση. Η πρόληψη, το σημαντικότερο εργαλείο που διαθέτουμε, πρέπει να είναι στο επίκεντρο κάθε στρατηγικής.

Η φύση είναι ο πολύτιμος πλούτος μας, η ίδια η πηγή της ζωής. Η προστασία της αποτελεί δέσμευση και υποχρέωση απέναντι στις επόμενες γενιές. Σήμερα, οι προκλήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες, καθώς η κλιματική αλλαγή επιτείνει τους κινδύνους: παρατεταμένοι καύσωνες, ισχυροί άνεμοι, ακραία καιρικά φαινόμενα δημιουργούν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, μαζί με τα μέλη της, εργαζόμαστε συστηματικά για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της πρόληψης: με καλύτερο σχεδιασμό, σύγχρονες υποδομές, τεχνολογικά εργαλεία, αλλά και με ουσιαστική ενδυνάμωση των πυροσβεστικών και δασικών δυνάμεων, καλύτερο συντονισμό των υπηρεσιών και ενεργή συμμετοχή της κοινωνίας.

Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει τη βούλησή της για σημαντική ενίσχυση των συστημάτων πρόληψης και αντιμετώπισης, μέσα από τα προγράμματα Anti-Nero και ΑΙΓΙΣ, που αποτελούν στρατηγικά εργαλεία για τη θωράκιση της χώρας. Ωστόσο, η προσπάθεια δεν σταματά εδώ· χρειάζεται να συνοδευτεί από ακόμη πιο ισχυρές υποδομές και συνεχή εγρήγορση.

Please follow and like us:
Εισήγηση της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, στη συνεδρίαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τις πυρκαγιές

Εισήγηση της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, στη συνεδρίαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τις πυρκαγιές

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου παρενέβη στη συνεδρίαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με θέμα τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την Πάτρα, την Αχαΐα, την Ηλεία και άλλες περιοχές όπου και εξέφρασε τη θλίψη της για τις καταστροφές, αλλά και τη στήριξή της προς τις τοπικές κοινωνίες, τονίζοντας ότι η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής θα σταθεί αρωγός στην Περιφέρεια και στους Δήμους της Δυτικής Ελλάδας.

Η Πρόεδρος συνεχάρη θερμά τα στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πολιτικής Προστασίας, τους εθελοντές, καθώς και την τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού για την καθοριστική συμβολή τους, σημειώνοντας ότι «με αυτοθυσία, επαγγελματισμό και αποφασιστικότητα έσωσαν ζωές, περιουσίες και φυσικό πλούτο».

Αναφερόμενη στις αιτίες και στις αυξανόμενες προκλήσεις, επισήμανε ότι η χώρα μας βιώνει πλέον με έντονο τρόπο τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, με τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τους παρατεταμένους καύσωνες και τους ισχυρούς ανέμους να δημιουργούν συνθήκες υψηλού κινδύνου. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη εντατικότερης διερεύνησης και αντιμετώπισης των εμπρησμών, οι οποίοι πλήττουν κατ’ επανάληψη τη Δυτική Ελλάδα.

Η κα Αυγερινοπούλου παρουσίασε τρεις βασικές προτεραιότητες της Επιτροπής:

  • Ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της πρόληψης με καλύτερο σχεδιασμό, νέες υποδομές, τεχνολογικά εργαλεία όπως drones και δορυφορικές εικόνες, περισσότερες υδατοδεξαμενές και καθαρισμό δασικών εκτάσεων, ρεμμάτων και οικοπέδων.
  • Άμεση απόκριση και αποτελεσματική αντιμετώπιση μέσω της περαιτέρω ενδυνάμωσης των πυροσβεστικών και δασικών δυνάμεων, καλύτερου συντονισμού των υπηρεσιών και ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας.
  • Αποκατάσταση και στήριξη των πληγέντων, με μέτρα ανακούφισης, αποζημιώσεις, έργα αποκατάστασης και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των πυρκαγιών.

Επιπλέον, σημείωσε ότι για πρώτη φορά η κυβέρνηση έχει ενισχύσει σημαντικά τα συστήματα πρόληψης και απόκρισης μέσω των προγραμμάτων Anti-Nero και ΑΙΓΙΣ, ενώ τόνισε την ανάγκη να συνεχιστεί και να επεκταθεί η χρηματοδότηση για τη δασική διαχείριση, την υπογειοποίηση δικτύων και την ενίσχυση των υποδομών.

Κλείνοντας την παρέμβασή της, η Δρ. Αυγερινοπούλου κάλεσε τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να καταθέσουν και στην Επιτροπή τις προτάσεις τους, ώστε να μεταφέρονται άμεσα στην κυβέρνηση, και προανήγγειλε συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος για περαιτέρω συζήτηση και αποτίμηση των γεγονότων.

«Οι πυρκαγιές λόγω της κλιματικής κρίσης θα βαίνουν όλο και πιο δυνατές. Πιο δυνατοί, όμως, πρέπει να βγούμε κι εμείς μέσα από αυτή τη δοκιμασία. Είναι μια μάχη που πρέπει να κερδίσουμε όλοι μαζί», κατέληξε.

 

Please follow and like us:
Παγκόσμια Ημέρα Φάρων – Επίσκεψη της Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου στον Φάρο Ιχθύ Κατακόλου

Παγκόσμια Ημέρα Φάρων – Επίσκεψη της Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου στον Φάρο Ιχθύ Κατακόλου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Αυγούστου με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Φαροφυλάκων, η Βουλευτής Ν. Ηλείας με τη Νέα Δημοκρατία, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, επισκέφθηκε σήμερα τον ιστορικό Φάρο Ιχθύ στο Κατάκολο.

Η κ. Αυγερινοπούλου τόνισε ότι οι φάροι δεν είναι μόνο βοηθήματα της ναυσιπλοΐας, αλλά και σύμβολα πολιτισμού, μνήμης και ελπίδας, καθώς στέκουν ακοίμητοι φρουροί των ακτών μας.

Στην Ηλεία, λειτουργούν δύο φάροι με ιδιαίτερη ιστορική και πολιτιστική αξία:

  • Ο Φάρος του Κατακόλου, κατασκευασμένος το 1865, ο οποίος δεσπόζει στο ακρωτήρι Ιχθύ και φωτίζει τα νερά του Ιονίου.
  • Ο Φάρος της Καυκαλίδας, χτισμένος το 1906 στο μικρό νησάκι απέναντι από την Κυλλήνη, που συνδυάζει τη ναυτική σημασία με αρχαιολογικά και πολιτιστικά στοιχεία.

«Οι φάροι μας είναι κομμάτι της ταυτότητας της Ηλείας. Οφείλουμε να τους αναδείξουμε και να τους αξιοποιήσουμε, όχι μόνο ως ναυτιλιακές υποδομές, αλλά και ως μνημεία πολιτισμού, τουρισμού και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης», δήλωσε η Βουλευτής.

Για περισσότερες επίσημες πληροφορίες σχετικά με τους φάρους στην Ελλάδα, οι πολίτες μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Φάρων του Πολεμικού Ναυτικού: https://yf.hellenicnavy.gr/

Please follow and like us:
Επίσκεψη Αυγερινοπούλου στο Δασονομείο Ζαχάρως

Επίσκεψη Αυγερινοπούλου στο Δασονομείο Ζαχάρως

Νέα επάνδρωση της δασικής υπηρεσίας 

 

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας με τη Νέα Δημοκρατία και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, πραγματοποίησε επίσκεψη στο Δασονομείο Ζαχάρως, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους εργαζομένους της Δασικής Υπηρεσίας, παρουσία και του Δασάρχη Ολυμπίας, κ. Δημήτρη Κωνσταντόπουλου.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις ανάγκες της Υπηρεσίας σε υλικοτεχνική υποδομή, με έμφαση στην προμήθεια νέων οχημάτων και σύγχρονου εξοπλισμού έγκαιρης προειδοποίησης και πυρανίχνευσης, όπως drones και θερμικές κάμερες. Η Δρ. Αυγερινοπούλου έχει ήδη μεταφέρει τα σχετικά αιτήματα της Δασικής Υπηρεσίας στον Γενικό Γραμματέα Δασών, κ. Στάθη Σταθόπουλο.

Με αφορμή τις πρόσφατες πυρκαγιές, μεταξύ των οποίων και εκείνης που εκδηλώθηκε στην περιοχή της Ζαχάρως τα ξημερώματα της ίδιας ημέρας, όπου υπήρξε αγαστή συνεργασία μεταξύ Δασαρχείου, Πυροσβεστικής, Δήμου, λοιπών φορέων και εθελοντών, τέθηκε εκ νέου το ζήτημα της άμεσης εμπλοκής της Δασικής Υπηρεσίας στην κατάσβεση των πυρκαγιών, ιδίως στην “πρώτη πλήξη της φωτιάς”, δηλαδή  την πρώτη φάση εκδήλωσής τους, καθώς και ο αντίστοιχος εξοπλισμός τους.

Ακόμα συζητήθηκε η εφαρμογή του πλέον σημαντικού προγράμματος διαχείρισης δασών το οποίο έχει εφαρμοστεί στη χώρα μας, το AntiNero, με βάση το οποίο έχει ήδη καθαριστεί και γίνει αντικείμενο ορθής διαχείρισης ήδη το 30% των δασικών εκτάσεων αρμοδιότητας του Δασαρχείου Ολυμπίας, ενώ οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.  Μέσω του Anti-Nero έχουν διατεθεί περί των 415 εκατ. Ευρώ για την φροντίδα και την αντιπυρική προστασία των δασών μας και είναι ένα σπουδαίο πρόγραμμα το οποίο αξίζει να συνεχιστεί.

Επιπλέον, συζητήθηκαν υπηρεσιακά ζητήματα, όπως η ένταξη των οδηγών δασικών οχημάτων στα βαρέα και ανθυγιεινά, καθώς και η περαιτέρω επάνδρωση της Δασικής Υπηρεσίας. Σημειώνεται ότι στο Δασαρχείο Ολυμπίας, μετά την ολοκλήρωση του πρόσφατου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, θα προστεθούν τρία νέα μόνιμα μέλη προσωπικού.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι η ενίσχυση της Δασικής Υπηρεσίας, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε μέσα, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, αλλά και για την προστασία του φυσικού πλούτου της Ηλείας.

Please follow and like us:
Επικοινωνία Δρος Αυγερινοπούλου με ΕΛΓΑ για τις επιπτώσεις του καύσωνα στην σταφίδα και εν γένει τις καλλιέργειες της Ηλείας

Επικοινωνία Δρος Αυγερινοπούλου με ΕΛΓΑ για τις επιπτώσεις του καύσωνα στην σταφίδα και εν γένει τις καλλιέργειες της Ηλείας

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας με τη Νέα Δημοκρατία, προχώρησε σε επικοινωνία με τον ΕΛΓΑ, προκειμένου να ενημερώσει για τις σοβαρές επιπτώσεις που είχαν οι πρόσφατοι καύσωνες στις καλλιέργειες της Ηλείας.

Κατά τη φετινή θερινή περίοδο, ο Νομός Ηλείας βίωσε ήδη δύο περιόδους καύσωνα, οι οποίες επηρέασαν αρνητικά μεγάλο μέρος της αγροτικής παραγωγής, με τη σταφίδα να υφίσταται σημαντικές ζημιές. Η Βουλευτής αιτήθηκε την  επίσπευση της καταγραφής των ζημιών και την άμεση ενεργοποίηση των διαδικασιών αποζημίωσης, ώστε να στηριχθούν οι παραγωγοί που πλήττονται.

«Η προστασία του πρωτογενούς τομέα και η στήριξη των αγροτών μας αποτελούν προτεραιότητα. Οι καλλιέργειες της Ηλείας, όπως η σταφίδα, που είναι συνδεδεμένη με την οικονομική και πολιτιστική μας ταυτότητα, χρειάζονται τη μέγιστη δυνατή μέριμνα», δήλωσε η κα Αυγερινοπούλου.

Please follow and like us:
Δήλωση Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου Βουλευτή Ν. Ηλείας – Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής Για τις καμένες εκτάσεις στην Ηλεία, 8 και 9 Αυγούστου 2025 Αυτοψία σε Ηράκλεια, Χελιδόνι, Λατζόι

Δήλωση Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου Βουλευτή Ν. Ηλείας – Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής Για τις καμένες εκτάσεις στην Ηλεία, 8 και 9 Αυγούστου 2025 Αυτοψία σε Ηράκλεια, Χελιδόνι, Λατζόι

«Με αφορμή το μέτωπο της πυρκαγιάς στο Νομό Ηλείας την 8η και 9η Αυγούστου πραγματοποίησα αυτοψία στις πυρόπληκτες περιοχές των Δήμων μας οι οποίες υπέστησαν ζημίες, κυρίως στην Ηράκλεια, το Χελιδόνι και το Λατζόι, αλλά και σε γειτονικές περιοχές, όπου γίνονται συνεχείς προσπάθειες πρόληψης και ετοιμότητας, όπως η Καυκωνία. Οι πληγείσες περιοχές θα κηρυχθούν πυρόπληκτες και θα ξεκινήσει αμέσως τόσο η καταγραφή των ζημιών από τον ΕΛΓΑ όσο και η διαδικασία αποζημιώσεων και των πρώτων αναγκαίων έργων, τόσο από την Κυβέρνηση όσο και από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Δεν μπορώ όμως να μην παρατηρήσω ότι κάθε σχεδόν καλοκαίρι, η χώρα μας και η περιοχή μας δοκιμάζεται από το φαινόμενο των δασικών πυρκαγιών, και είναι λυπηρό να γινόμαστε μάρτυρες της καταστροφής της φύσης, της απώλειας ζώων και περιουσιών και, δυστυχώς, ανθρώπινων ζωών.

Χάρη στην αυξημένη μέριμνα της Κυβέρνησης, τον ενισχυμένο στόλο νέων πυροσβεστικών οχημάτων, τα εναέρια μέσα, τον πρόσθετο εξοπλισμό μέσω του Προγράμματος “ΑΙΓΙΣ”, που κατανέμεται επαρκώς και στην Ηλεία, αλλά και τη λειτουργία της νέας, άρτια στελεχωμένης μονάδας ΕΜΟΔΕ, καθώς και τα εκτεταμένα μέτρα πρόληψης της Κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το μέτωπο της πρόσφατης πυρκαγιάς στην Ηλεία περιορίστηκε γρήγορα και αποφασιστικά. Ωστόσο, οι ζημιές στις καλλιέργειες, στις κατοικίες και στο φυσικό μας περιβάλλον παραμένουν σοβαρές. Στην Αττική, μάλιστα, θρηνούμε και την απώλεια ενός συμπολίτη μας.

Η κλιματική κρίση αποτελεί πλέον έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες που εντείνουν την ένταση και τη συχνότητα των πυρκαγιών, ενώ τα μεσογειακά δάση μας είναι ιδιαίτερα ευάλωτα. Γι’ αυτό χρειάζεται να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την πρόληψη. Η αναβάθμιση και η ανακαίνιση των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η διαρκής θωράκιση κρίσιμων υποδομών, οι καθαρισμοί οικοπέδων και οικισμών και η εντατικοποίηση των περιπολιών είναι μέτρα που πρέπει να συνεχιστούν με αμείωτη ένταση.

Η προστασία των δασών μας, της βιοποικιλότητάς μας και της ανθρώπινης ζωής είναι συλλογικό καθήκον. Οφείλουμε όλοι να είμαστε σε εγρήγορση απέναντι σε κάθε κίνδυνο, είτε προέρχεται από εμπρησμούς είτε από ανθρώπινα λάθη. Γιατί κάθε παράλειψη ή αμέλεια μπορεί να κοστίσει ανεπανόρθωτα στον τόπο μας.»

 

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Προτεραιότητα η προστασία των θαλασσών και των ακτών – Δρομολογείται η άμεση απομάκρυνση του σκάφους “Madison” από την παραλία Θινών Βαρθολομιού

Αυγερινοπούλου: Προτεραιότητα η προστασία των θαλασσών και των ακτών – Δρομολογείται η άμεση απομάκρυνση του σκάφους “Madison” από την παραλία Θινών Βαρθολομιού

Η προστασία του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος αποτελεί σταθερή προτεραιότητα της Κυβέρνησης, δήλωσε η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε στην παραλία Θινών Βαρθολομιού, όπου έχει εξοκείλει από τον Οκτώβριο του 2023 το ιδιωτικό επιβατηγό-ιστιοφόρο σκάφος “Madison”, με σημαία ΗΠΑ.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου επισκέφθηκε την περιοχή, ενημερώθηκε επιτόπου από κατοίκους και επαγγελματίες για τις επιπτώσεις της παραμονής του σκάφους στην ακτή και τις δυσκολίες ανέλκυσής του, και προχώρησε άμεσα σε συντονισμένες ενέργειες για την επίλυση του ζητήματος. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης, επισπεύδονται πλέον οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του σκάφους.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Στέφανος Γκίκας, ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα της Βουλευτού και δρομολόγησε τη σχετική διαδικασία, για την οποία η Δρ. Αυγερινοπούλου τον ευχαριστεί θερμά. Όπως ανακοίνωσε, ήδη προκηρύχθηκε δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός, ανοιχτός προς κάθε ενδιαφερόμενο, με ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών τη Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου 2025.

Σε σχετική της δήλωση, η Δρ. Αυγερινοπούλου επισήμανε:

«Το σκάφος έχει παραμείνει για μακρό χρονικό διάστημα στην ακτή των Θινών, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, επιβαρύνοντας το περιβάλλον και υποβαθμίζοντας την εικόνα της περιοχής, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η Ηλεία επενδύει στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Η παραμονή ναυαγίου σε μια ακτή φυσικού κάλλους δεν συνάδει με τις αρχές της γαλάζιας ανάπτυξης και της βιώσιμης διαχείρισης του παράκτιου χώρου. Εκφράζω τις θερμές μου ευχαριστίες προς την Κυβέρνηση, το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης για την ταχύτητα και τη συνεργασία, καθώς και στους ευαισθητοποιημένους πολίτες που με ενημέρωσαν. Ελπίζω τις αμέσως επόμενες εβδομάδες να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα της πλήρους και ασφαλούς απομάκρυνσης του σκάφους, καθώς και της τελικής διάθεσής του με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.»

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσεων της Κυβέρνησης και της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής προστασίας των θαλασσών, των ακτών και της γαλάζιας οικονομίας.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου – Κεφαλογιάννης: Ενίσχυση της ΕΜΟΔΕ με νέο προσωπικό και θωράκιση της Ηλείας με επτά (7) νέα πυροσβεστικά οχήματα

Αυγερινοπούλου – Κεφαλογιάννης: Ενίσχυση της ΕΜΟΔΕ με νέο προσωπικό και θωράκιση της Ηλείας με επτά (7) νέα πυροσβεστικά οχήματα

Με αφορμή τη νέα κατανομή πυροσβεστικών οχημάτων στο πλαίσιο του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ», η Βουλευτής Ν. Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη, τον οποίο ευχαρίστησε θερμά για τη σημαντική ενίσχυση της Ηλείας με επιπλέον μέσα πυρόσβεσης.

Η Ηλεία, ως περιοχή υψηλής προτεραιότητας για την Κυβέρνηση σε θέματα πρόληψης και απόκρισης στις δασικές πυρκαγιές, λαμβάνει αυτή τη φορά ενισχυμένο εξοπλισμό με επτά (7) νέα πυροσβεστικά οχήματα, που κατανεμήθηκαν ως εξής:

  • 2 υδροφόρα πυροσβεστικά οχήματα (6×4), χωρητικότητας 12.000 λίτρων
  • 1 υδροφόρο όχημα μεταφοράς νερού (6×4 ή 8×4), χωρητικότητας 20.000 λίτρων
  • 2 βοηθητικά οχήματα μεταφοράς προσωπικού (4×4) Mercedes-Benz Sprinter, 9 θέσεων
  • 2 οχήματα ISUZU D-Max (4×4)

Επιπλέον, ο Υπουργός διαβεβαίωσε την κα Αυγερινοπούλου ότι η Ειδική Μονάδα Δασικών Επιχειρήσεων (ΕΜΟΔΕ) που εδρεύει στην Ηλεία θα ενισχυθεί άμεσα με νέο προσωπικό, συμβάλλοντας στην ενδυνάμωση της επιχειρησιακής ετοιμότητας της περιοχής.

Η κα Αυγερινοπούλου δήλωσε:
«Η προστασία του δασικού μας πλούτου είναι ύψιστη εθνική προτεραιότητα. Η θωράκιση της Ηλείας με νέα μέσα και ανθρώπινο δυναμικό αποδεικνύει τη σταθερή προσήλωση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στην αποτελεσματική πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών. Η Ηλεία γίνεται πιο ανθεκτική, πιο ασφαλής, πιο προετοιμασμένη.»

Please follow and like us:
Δήλωση της Βουλευτού Ν. Ηλείας, Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, για τα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου από τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Δήλωση της Βουλευτού Ν. Ηλείας, Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, για τα εγκαίνια του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου από τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Η Ηλεία γυρίζει σήμερα σελίδα. Μπαίνει σε μια νέα εποχή. Η έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου αποτελεί ένα εμβληματικό ορόσημο για τον τόπο μας, για τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και για τη χώρα συνολικά. Ένα έργο που για χρόνια είχε βαλτώσει, γίνεται πλέον πραγματικότητα με την υπογραφή και την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η παράδοση του τμήματος Πύργος–Καμίνια της Ολυμπίας Οδού σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας εποχής οδικής ασφάλειας και ανάπτυξης για την Ηλεία. Με τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, η απόσταση Αθήνα–Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ η Ολυμπία Οδός καθίσταται πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας. Είναι ο πρώτος δρόμος στο οποίο εφαρμόζονται ηλεκτρονική χρέωση διοδίων για δικαιότερη χρέωση ανάλογα με τη χρήση του, ενώ έχουν τεθεί και πρότυπες περιβαλλοντικές προδιαγραφές που μειώνουν το περιβαλλοντικό και ανθρακικό αποτύπωμα του δρόμου και καθιστούν τις μεταφορές πλέον βιώσιμες και ανθεκτικές.

Αναβαθμίζεται ουσιαστικά η οδική ασφάλεια – που για εμάς υπήρξε πάντοτε αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα – και δημιουργούνται νέες προοπτικές για την τουριστική και παραγωγική αναγέννηση της περιοχής μας. Η σύνδεση με σύγχρονες υποδομές αποτελεί απαραίτητο θεμέλιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Ως Βουλευτής του Νομού Ηλείας αισθάνομαι δικαίωση για αυτό το έργο, καθώς η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου ήταν ένα από τα κορυφαία αιτήματα και των βουλευτών του Νομού Ηλείας προς την Πολιτεία. Εργαστήκαμε με επιμονή και συστηματικότητα, ασκώντας διαρκείς κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, ενώ η ίδια σε συνεργασία με το Υπ. Υποδομών  πραγματοποίησα συστηματικά  συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια, να επανενταχθεί το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και να επιταχυνθεί η υλοποίηση. Αισθάνομαι ιδιαίτερα την ανάγκη να ευχαριστήσω σε αυτό το σημείο την τ. Επίτροπο Vestager. Ο κοινός αυτός αγώνας όλων μας, προεξαρχόντως του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη,  σήμερα δικαιώνεται.

Θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στις Κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας διαχρονικά στις οποίες οφείλουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου, από την πρώτη στιγμή της δημοπράτησής του έως και τη σημερινή παράδοσή του στους κατοίκους του Νομού μας, από τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στην πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών διαχρονικά, τον κ. Κ. Καραμανλή, τον κ. Χρ. Σταϊκούρα και τον κ. Χρ. Δήμα, τους Υφυπουργούς μας και τους Γενικούς Γραμματείς, και σε όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση του έργου – μηχανικούς, εργαζόμενους, δημόσιους λειτουργούς και στελέχη της Ολυμπίας Οδού.

Η Ηλεία απέκτησε τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει. Και σήμερα αποδεικνύεται ότι, όταν υπάρχει πολιτική βούληση, σχέδιο και συνέπεια, τα έργα προχωρούν και αποδίδονται στους πολίτες. Συνεχίζουμε μπροστά, με ακόμη περισσότερη αισιοδοξία και σιγουριά για το μέλλον του τόπου μας.

 

Please follow and like us:
Συμμετοχή Δρος Αυγερινοπούλου στη 6η Παγκόσμια Διάσκεψη των Προέδρων Κοινοβουλίων

Συμμετοχή Δρος Αυγερινοπούλου στη 6η Παγκόσμια Διάσκεψη των Προέδρων Κοινοβουλίων

Στο ιστορικό κτήριο των Ηνωμένων Εθνών στη Γενεύη διεξάχθηκε μεταξύ 29 και 31 Ιουλίου η 6η Παγκόσμια Διάσκεψη των Προέδρων των Κοινοβουλίων, την οποία συγκαλεί η Διακοινοβουλευτική Ένωση (IPU) σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη. Η Διάσκεψη συγκεντρώνει τους Προέδρους των Κοινοβουλίων από όλον τον κόσμο και συγκεκριμένα από 121 Κοινοβούλια εκ των 181 Κοινοβουλίων μελών της IP, στην μεγαλύτερη υψηλού επιπέδου  κοινοβουλευτική συνάντηση που έχει γίνει ως σήμερα με στόχο την προώθηση του διαλόγου, της ειρήνης, της δημοκρατίας και της αναβάθμισης της πολυμερούς και της κοινοβουλευτικής συνεργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Την Ελληνική Βουλή εκπροσωπεί ο Αντιπρόεδρος της Βουλής, κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, ενώ η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας και Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής (Executive Committee) της IPU, συμμετέχει με την ιδιότητά της ως ένα από τα 15 ανώτατα θεσμικά μέλη της παγκόσμιας διακυβέρνησης της Ένωσης.

Η Διάσκεψη πραγματοποιήθηκε εν μέσω αυξανόμενων παγκόσμιων εντάσεων και περιφερειακών συγκρούσεων. Μετά από τρεις ημέρες συζητήσεων και διαπραγματεύσεων, οι Πρόεδροι των Κοινοβουλίων υιοθέτησαν μια Διακήρυξη που καθορίζει τις κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθήσουμε για την μετάβαση που απαιτείται για την προώθηση της ειρήνης, της δικαιοσύνης και της ευημερίας, στηριγμένες σε μια ανανεωμένη δέσμευση για την εμβάθυνση της κοινοβουλευτικής συνεργασίας με τα Ηνωμένα Έθνη, και την έκκληση για ένα ισχυρότερο και αποτελεσματικότερο πολυμερές σύστημα.

Η Διακήρυξη υπογραμμίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία και ενισχυμένη πολιτική βούληση ώστε να αντιμετωπιστούν ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή, οι ένοπλες συγκρούσεις, η οικονομική αστάθεια και ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Οι κοινοβουλευτικοί ηγέτες τόνισαν την άποψη ότι οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν συντονισμένες απαντήσεις και αλληλεγγύη μεταξύ των εθνών.

Bottom of Form

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, με μακρά εμπειρία σε διεθνή κοινοβουλευτικά και θεσμικά fora, υπογραμμίζει ότι «η διεθνής συγκυρία απαιτεί από τα Κοινοβούλια να επιδείξουν μεγαλύτερη εγρήγορση, θεσμική ενότητα και υπευθυνότητα στην υπεράσπιση της δημοκρατίας, της ειρήνης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Ο Michael Douglas, διακεκριμένος ηθοποιός και Πρεσβευτής Ειρήνης του ΟΗΕ, απηύθυνε μια εμπνευσμένη ομιλία υπέρ της ειρήνης, της δημοκρατίας και της πολυμέρειας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συλλογική δράση σε έναν κόσμο που αντιμετωπίζει αυξανόμενες κρίσεις, ανισότητες και απειλές. Επικαλέστηκε τις προσωπικές του εμπειρίες από τον κινηματογράφο και την παγκόσμια δράση του, ενώ τόνισε τη σημασία της ελπίδας, της διεύρυνσης της συμμετοχής, και της αφήγησης ιστοριών ως μέσων ενίσχυσης των θεσμών και αποκατάστασης της εμπιστοσύνης των πολιτών. Κάλεσε τα Κοινοβούλια να «είναι ρήματα» – να δρουν, να επικοινωνούν και να συνεχίζουν να ελπίζουν παρά τις αντιξοότητες και μέσω αυτού να προωθούν την θετική ατζέντα.

Η Παγκόσμια Διάσκεψη των Προέδρων Κοινοβουλίων αποτελεί έναν μοναδικό θεσμό διαλόγου και συνεργασίας, ενισχύοντας τον ρόλο των Κοινοβουλίων ως πυλώνων διεθνούς ειρήνης, δικαιοσύνης και βιώσιμης προόδου.

 

 

Press Release
Participation of Dr. Avgerinopoulou in the 6th World Conference of Speakers of Parliament
Geneva, 30 July 2025

The 6th World Conference of Speakers of Parliament took place from 29 to 31 July at the historic United Nations headquarters in Geneva. The Conference is convened by the Inter-Parliamentary Union (IPU) in cooperation with the United Nations. It brings together Speakers of Parliament from across the globe, and this year welcomed representatives from 121 of the IPU’s 181 member parliaments, making it the largest high-level parliamentary gathering ever held. The Conference aims to promote dialogue, peace, democracy, and the strengthening of multilateral and parliamentary cooperation at the global level.

The Hellenic Parliament is represented by its Vice President, Mr. Ioannis Plakiotakis, while Dr. Dionysia-Theodora Avgerinopoulou, Member of Parliament for Ilia and Member of the IPU Executive Committee, participates in her capacity as one of the 15 highest institutional members of the Union’s global governance body.

The Conference took place amid growing global tensions and regional conflicts. After three days of deliberations and negotiations, the Speakers adopted a Declaration outlining the directions to be followed for the necessary transition toward advancing peace, justice, and prosperity. This is grounded in a renewed commitment to deepen parliamentary engagement with the United Nations and a call for a stronger and more effective multilateral system.

The Declaration emphasizes the need for greater collaboration and enhanced political will to address key global challenges such as climate change, armed conflict, economic instability, and digital transformation. Parliamentary leaders underscored the view that global challenges require coordinated responses and solidarity among nations.

Dr. Avgerinopoulou, who has extensive experience in international parliamentary and institutional fora, stressed that “the current international landscape calls on Parliaments to demonstrate heightened vigilance, institutional unity, and responsibility in defending democracy, peace, and human rights.”

Distinguished actor and UN Messenger of Peace, Michael Douglas, delivered an inspiring address in support of peace, democracy, and multilateralism. He emphasized the need for collective action in a world facing growing crises, inequalities, and threats. Drawing from his personal experiences in film and global advocacy, he highlighted the importance of hope, broader inclusion, and storytelling as tools to strengthen institutions and restore public trust. He urged Parliaments to “be verbs”—to act, to communicate, and to keep hope alive despite adversity, thereby advancing a positive global agenda.

The World Conference of Speakers of Parliament constitutes a unique forum for dialogue and cooperation, reinforcing the role of Parliaments as pillars of international peace, justice, and sustainable development.

Bottom of Form

 

 

Please follow and like us: