Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για επίσκεψη Κατσαφάδου και Καμπούρη στην Ηλεία

Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για επίσκεψη Κατσαφάδου και Καμπούρη στην Ηλεία

«Η σημερινή παρουσία του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Κώστα Κατσαφάδου, και του Γενικού Γραμματέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, κ. Πέτρου Καμπούρη, στην Ηλεία επιβεβαιώνει με τον πλέον έμπρακτο τρόπο ότι ο Νομός μας βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος. Από την πρώτη στιγμή της εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων, ο κρατικός μηχανισμός και τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών βρέθηκαν στο πεδίο, προχωρώντας σε άμεσες αυτοψίες σε κτίρια και υποδομές.
Στη σημερινή διευρυμένη σύσκεψη, τέθηκαν τις βάσεις για την ταχεία αποκατάσταση των ζημιών.

Η ανακοίνωση της χρηματοδότησης  για τους Δήμους, σε συνδυασμό με την επιπλέον σημαντική ενίσχυση που θα κατευθυνθεί προς την Περιφέρεια, αποτελεί μια κρίσιμη “ανάσα” για την περιοχή μας. Πρωταρχικός μας στόχος δεν είναι μόνο η αποκατάσταση, αλλά η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών μας. Μέσα από τη στενή συνεργασία με την κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση, προχωράμε στην οριοθέτηση έργων που θα θωρακίσουν τον Νομό μας απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, προασπίζοντας την ασφάλεια του τόπου μας και των συμπολιτών μας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής.»

Please follow and like us:
Στο πλευρό των κατοίκων της Πηνείας

Στο πλευρό των κατοίκων της Πηνείας

Τις περιοδείες της στις πληγείσες περιοχές της Ηλείας συνεχίζει η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ. και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Στο πλαίσιο αυτό, η κα. Αυγερινοπούλου επισκέφθηκε τη Δ.Ε. Πηνείας, το Μαζαράκι, το Σκλίβα, τη Βουλιαγμένη, τα Άγναντα, το Πανόπουλο και το Αγραπιδοχώρι. Κατά την παρουσία της στις κοινότητες αυτές, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί και να συνομιλήσει με τους Προέδρους κ.κ. Νίκο Αυγερινόπουλο, Νίκο Καραβέλα, Γιώργο Ντελή, Κανέλλο Βλασσόπουλο και Χρύσανθο Μπαντούνα, αντίστοιχα, καταγράφοντας τα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία.

Η κα. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι πέρα από την αναγκαία αποκατάσταση των ζημιών, αποτελεί πολύ σημαντική προτεραιότητα για την ίδια, την Επιτροπή Περιβάλλοντος αλλά και την Κυβέρνηση η υλοποίηση έργων πρόληψης και η συνολική ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών απέναντι στην κλιματική κρίση, μέσω της εκπόνησης στοχευμένης μελέτης θα λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Για το σκοπό αυτό, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τον Δήμαρχο Ήλιδας, κ. Χρήστο Χριστοδουλόπουλο, καθώς και με τον Αντιδήμαρχο, κ. Κώστα Αναγνωστόπουλο, με τον οποίο πραγματοποίησε αυτοψία στις περιοχές που επλήγησαν από τα πρόσφατα έντονα φαινόμενα, επιβεβαιώνοντας πως τόσο ως εκπρόσωπος του νομού όσο και από τη θεσμική της θέση, βρίσκεται διαρκώς στο πλευρό των χωριών και των κατοίκων τους.

Παράλληλα, η Βουλευτής είχε άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Κώστα Κατσαφάδο, τον οποίο ενημέρωσε αναλυτικά για την κατάσταση στην Πηνεία, εν όψει και της προγραμματισμένης επίσκεψής του στην Ηλεία την προσεχή Τετάρτη. Εξάλλου, έχει ήδη μεταφέρει αρμοδίως στα Υπουργεία Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας τα αιτήματα για αυξημένη χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων ενώ θα συνεχίσει τις επόμενες ημέρες τις επισκέψεις της και σε άλλες πληττόμενες περιοχές.

Please follow and like us:
Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Βουλευτού Ηλείας της ΝΔ Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας: “Give to Gain” – Δίνω για να Κερδίσω

Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Βουλευτού Ηλείας της ΝΔ Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας: “Give to Gain” – Δίνω για να Κερδίσω

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας αποτελεί μια σταθερή υπενθύμιση ότι η πρόοδος των κοινωνιών μας μετριέται από τον βαθμό ισότητας, δικαιοσύνης και ουσιαστικής συμμετοχής των γυναικών και των κοριτσιών, σε κάθε επίπεδο δημόσιας και ιδιωτικής ζωής. Το φετινό μήνυμα της Ημέρας της Γυναίκας έχει τίτλο: “Give to Gain” – «Δίνω για να Κερδίσω» και εκφράζει μια βαθιά αλήθεια:
όταν επενδύουμε στα δικαιώματα, στην εκπαίδευση, στην υγεία, στην πολιτική και οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών, δεν «χάνουμε» πόρους, κερδίζουμε κοινωνική συνοχή, δημοκρατική ποιότητα και βιώσιμη ανάπτυξη.

Δίνουμε χώρο στις γυναίκες στην πολιτική- και κερδίζουμε ισχυρότερη δημοκρατία.

Δίνουμε ίσες ευκαιρίες στην εργασία- και κερδίζουμε ανταγωνιστικότερη οικονομία.

Δίνουμε πρόσβαση στη γνώση και την καινοτομία- και κερδίζουμε ένα πιο φωτεινό μέλλον για τις επόμενες γενιές.

Οι γυναίκες έχουμε μάθει να “δίνουμε”. Είναι ώρα να στηρίξουμε με αλληλεγγύη η μία την άλλη, είναι ώρα η κοινωνία να μας στηρίξει ακόμα περισσότερο, για να μπορέσει να αναπτυχθεί δίκαια, ισόρροπα και βιώσιμα.

Ας δώσουμε, λοιπόν, περισσότερη στήριξη, περισσότερη εμπιστοσύνη, περισσότερη εκπροσώπηση στις γυναίκες όλων των ηλικιών. Γιατί κάθε βήμα ενδυνάμωσης μιας γυναίκας είναι ένα άλμα προόδου για ολόκληρη την κοινωνία.

Σήμερα, ας δεσμευτούμε ότι θα δίνουμε, για να κερδίζουμε μαζί!

Please follow and like us:
Η Ηλεία «ανοίγει φτερά»

Η Ηλεία «ανοίγει φτερά»

ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΗΛΕΙΑΣ, ΔΙΟΝΥΣΙΑΣ-ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Η Ηλεία «ανοίγει φτερά»

Με την πρώτη πτήση υδροπλάνου στην Κυλλήνη ξεκινά μια νέα εποχή ανάπτυξης και εξωστρέφειας

 

«Σήμερα, είχα την ξεχωριστή χαρά να συμμετάσχω στην πρώτη, ιστορική δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου προς το λιμάνι της Κυλλήνης. Η εμπειρία της πτήσης και της προσθαλάσσωσης στα νερά του Ιονίου, στην καρδιά ενός από τα πιο στρατηγικά λιμάνια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της χώρας μας, επιβεβαιώνει ότι η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να τεθεί στην υπηρεσία της ανάπτυξης και της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας.

Η εξέλιξη αυτή είναι το αποτέλεσμα συστηματικής συνεργασίας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης, το Λιμενικό Ταμείο και την εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια”. Στόχος μας παραμένει η ένταξη της Ηλείας σε ένα σύγχρονο, βιώσιμο δίκτυο πολυτροπικών μεταφορών.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, αισθάνομαι ιδιαίτερη ικανοποίηση, διότι τα υδροπλάνα υπηρετούν πλήρως τις αρχές της «Γαλάζιας Οικονομίας» και της βιώσιμης κινητικότητας, με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η Κυλλήνη μετατρέπεται σε έναν κεντρικό συγκοινωνιακό κόμβο που μηδενίζει τις αποστάσεις με τα νησιά του Ιονίου και τις υπόλοιπες παράκτιες περιοχές, ενισχύει τον ποιοτικό τουρισμό, προσφέροντας στους επισκέπτες μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και τονώνει την τοπική οικονομία, σπάζοντας την απομόνωση και προσφέροντας νέες προοπτικές εξωστρέφειας στον τόπο μας.

Η σημερινή άφιξη είναι μόνο η αρχή. Συνεχίζουμε όλοι μαζί για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων στην περιοχή μας, επενδύοντας στην εξωστρέφεια και την πρόοδο της Ηλείας.»

 

Please follow and like us:
Επικοινωνία με τον Κ. Κατσαφάδο για την στήριξη της Ηλείας και τη θωράκιση απέναντι στην κλιματική κρίση

Επικοινωνία με τον Κ. Κατσαφάδο για την στήριξη της Ηλείας και τη θωράκιση απέναντι στην κλιματική κρίση

Την Τετάρτη η αυτοψία του Υφυπουργού στην περιοχή

Επικοινωνία με τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Κώστα Κατσαφάδο, είχε η  Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για την άμεση αντιμετώπιση των πληγών που άφησαν πίσω τους οι πρόσφατες έντονες καιρικές συνθήκες στην Ηλεία, την άμεση ανακούφιση των πληγέντων και την αποκατάσταση των υποδομών της Ηλείας. Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους, η κα Αυγερινοπούλου μετέφερε το σύνολο των αιτημάτων και των αναγκών που έχουν προκύψει στον Νομό, υπογραμμίζοντας την άμεση ανάγκη για πρόσθετη στήριξη και ενίσχυση της περιοχής.

Η Βουλευτής έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή ευαλωτότητα της Ηλείας, η οποία δοκιμάζεται συστηματικά από τα έντονα φαινόμενα, επισημαίνοντας ότι η κλιματική κρίση απαιτεί πλέον μια νέα προσέγγιση που να υπερβαίνει την απλή διαχείριση ζημιών, αναδεικνύοντας την ανάγκη για μια συνολική στρατηγική θωράκισης.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος επεσήμανε ότι η κλιματική ευαλωτότητα αποτελεί πλέον εθνική πρόκληση που αφορά ολόκληρη τη χώρα και πρότεινε τη χάραξη μιας στρατηγικής μέσω της οποίας η Ελλάδα θα διεκδικήσει ακόμη πιο στοχευμένους πόρους και πρόσθετα κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με σκοπό την ενίσχυση των μηχανισμών πρόληψης, την αποτελεσματική αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την αποκατάσταση των ζημιών με όρους βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας και την ενίσχυση των τοπικών οικονομιών που πλήττονται από τη φυσική καταστροφή.

Στο πλαίσιο αυτής της διαρκούς συνεργασίας για την προστασία του Νομού, ο κ. Κατσαφάδος αναμένεται να επισκεφθεί την Ηλεία την προσεχή Τετάρτη. Κατά την παρουσία του στην περιοχή, θα πραγματοποιήσει επιτόπια αυτοψία ώστε να διαπιστώσει από κοντά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και να συζητηθεί το πλάνο των περαιτέρω ενεργειών για την άμεση ενίσχυση των υποδομών.

Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου «η Ηλεία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των συνεπειών της κλιματικής κρίσης. Δεν αρκούμαστε στην απλή καταγραφή των ζημιών, αλλά διεκδικούμε δυναμικά τα μέσα και τους πόρους –τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο– που θα επιτρέψουν στον τόπο μας όχι μόνο να επουλώσει τις πληγές του, αλλά να θωρακιστεί οριστικά για το μέλλον. Η επίσκεψη του κ. Κατσαφάδου την Τετάρτη σηματοδοτεί την άμεση ανταπόκριση της Πολιτείας στις ανάγκες των συμπολιτών μας».

Please follow and like us:
Επίσκεψη στη Φρίξα για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων και την ενίσχυση των υποδομών

Επίσκεψη στη Φρίξα για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων και την ενίσχυση των υποδομών

Την πληγείσα Τοπική Κοινότητα Φρίξας του Δήμου Ανδρίτσαινας-Κρεστένων επισκέφθηκε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ., Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, μια περιοχή που κουβαλά το «τραύμα» των κατολισθήσεων του 1999 και των πυρκαγιών του 2007, γεγονός που την καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτη. Η κα. Αυγερινοπούλου συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας, κ. Γιάννη Μπαλιούκο, καθώς και με κατοίκους της περιοχής, και πραγματοποίησε αυτοψία στα σημεία που σημειώθηκαν σοβαρές καταστροφές από την πρόσφατη κακοκαιρία και εκτεταμένα προβλήματα για την ασφάλεια των πολιτών και την τοπική οικονομία.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης εξετάστηκε η κατάσταση στον άξονα Παλαιά Σκιλλουντία – Φρίξα, όπου οι διαρκείς κατολισθήσεις καθιστούν τις μετακινήσεις επισφαλείς και πλήττουν τις υποδομές. Η επίσκεψη περιελάμβανε και την εξέταση των υποδομών που στηρίζουν την τοπική επιχειρηματικότητα, όπως ο δρόμος προς την τοπική κατασκήνωση, η οποία αποτελεί πηγή θέσεων εργασίας για την περιοχή και αναδείχθηκε η ανάγκη για διαπλάτυνση και βελτίωση του δρόμου που συνδέει τη Φρίξα με τα Καλυβάκια. Όπως επεσήμαναν οι κάτοικοι, η συγκεκριμένη οδός αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή και προσφέρει μια απαραίτητη δεύτερη πρόσβαση στην Τοπική Κοινότητα, ζωτικής σημασίας τόσο για την καθημερινότητά τους όσο και σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

Εκσυγχρονισμός με έμφαση στην ανθεκτικότητα

Η Βουλευτής υπογράμμισε ότι, πέρα από τις άμεσες παρεμβάσεις αποκατάστασης των ζημιών, αναδεικνύεται αναγκαία η συνολική βελτίωση της ανθεκτικότητας των υποδομών, μέσω της εκπόνησης στοχευμένης μελέτης που θα δίνει έμφαση σε μόνιμες και τεχνικά άρτιες λύσεις και θα λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής. «Η περιοχή βρίσκεται πλέον στο “μάτι” της κλιματικής κρίσης. Η κρίση αυτή μπορεί να γίνει ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών μας», ανέφερε μιλώντας με τους κατοίκους η κ. Αυγερινοπούλου. Η ίδια μάλιστα το επόμενο διάστημα είναι διατεθειμένη να αναλάβει πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, με στόχο την εφαρμογή λύσεων ορεινής υδρολογίας για την αντιμετώπιση της διάβρωσης των εδαφών.

Η κ. Αυγερινοπούλου βρίσκεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον Δήμο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, ώστε μόλις ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες καταγραφής των αναγκών, να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις η εκταμίευση πόρων αποκατάστασης καθώς η επιστροφή στην κανονικότητα αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα.  Παράλληλα, έχει ήδη μεταφέρει αρμοδίως στα Υπουργεία Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας τα αιτήματα για αυξημένη χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων ενώ θα συνεχίσει τις επόμενες ημέρες τις επισκέψεις της και σε άλλες πληττόμενες περιοχές.

 

Please follow and like us:
Στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής η πρόληψη και αντιμετώπιση των πλημμυρικων φαινομένων

Στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής η πρόληψη και αντιμετώπιση των πλημμυρικων φαινομένων

Στο επίκεντρο η οικοδόμηση της ανθεκτικότητας των υποδομών και των τοπικών κοινωνιών

Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2026

Η πρόληψη και  η αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων με εστίαση στο κομμάτι της ανθεκτικότητας βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, υπό την προεδρία της Βουλευτού Ηλείας, Ν.Δ., Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Πρόληψη και αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων: Οικοδομώντας την ανθεκτικότητα» και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των συναρμόδιων Υπουργείων και της Περιφερειακής και τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Στην εισαγωγική της τοποθέτηση, η Πρόεδρος της Υποεπιτροπής, Δρ. Αυγερινοπούλου, τόνισε ότι τα πλημμυρικά φαινόμενα αποτελούν μία από τις σοβαρότερες εκφάνσεις της κλιματικής κρίσης στη χώρα μας, με αυξανόμενη ένταση και συχνότητα. Υπογράμμισε ότι στόχος της συνεδρίασης είναι η μετάβαση από την αποσπασματική διαχείριση κρίσεων σε ένα συνεκτικό και ολιστικό μοντέλο πρόληψης, βασισμένο στη διαχείριση των λεκανών απορροής, στην ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στο χωροταξικό σχεδιασμό και στην ενίσχυση των φυσικών και πράσινων υποδομών.

Επισήμανε ότι οι Περιφέρειες που συμμετείχαν εκπροσωπούν διαφορετικά στάδια επιβάρυνσης και ετοιμότητας: η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με τα διασυνοριακά ζητήματα του Έβρου, η Θεσσαλία που βρίσκεται ακόμη σε φάση αποκατάστασης μετά από εκτεταμένες πλημμύρες, η Αττική με διαχρονικά προβλήματα στεγάνωσης εδαφών και υπερφόρτωσης δικτύων, και η Δυτική Ελλάδα που επλήγη πρόσφατα από ακραία καιρικά φαινόμενα. Τόνισε ότι απαιτείται συντονισμός όλων των επιπέδων διακυβέρνησης – κεντρικού κράτους, Περιφερειών και Δήμων – τόσο στο στάδιο της πρόληψης όσο και στο στάδιο της απόκρισης, ενώ υπογράμμισε ότι η προσαρμογή δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγκη για μετριασμό της κλιματικής αλλαγής.

Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων κ. Πέτρος Βαρελίδης, ανέφερε ότι τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας, τα οποία εκπονούνται στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής Οδηγίας 2007/60/ΕΚ, αποτελούν στρατηγικά εργαλεία πρόληψης και ιεράρχησης παρεμβάσεων, με τις πλημμύρες να αντιμετωπίζονται με έναν συνδυασμό ενεργητικών και παθητικών μέτρων. Υπογράμμισε δε τη σημασία της διαχείρισης σε επίπεδο λεκάνης απορροής και της συνεχούς επικαιροποίησης των χαρτογραφήσεων κινδύνου με βάση νέα δεδομένα. Επισήμανε, παράλληλα, την αξία του διαρκούς καθαρισμού των κοιτών και των ρεμάτων από τις Περιφέρειες, ώστε να μην φράζουν οι δίοδοι του νερού από φερτά υλικά. Σημείωσε, τέλος, ότι ιδιαίτερη σημασία αποδίδει το Υπουργείο και στα συστήματα έγκαιρης πρόγνωσης και προειδοποίησης, τα οποία είναι εγκατεστημένα στον Έβρο και στον Αξιό, μέσω δύο προγραμμάτων Interreg, και βασίζονται σε μετεωρολογικά, υδρολογικά και υδραυλικά προγνωστικά μοντέλα και έγκαιρα προβλέπουν τον κίνδυνο.

Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Νικόλαος Παπαευσταθίου παρουσίασε την πρόοδο του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ», το οποίο περιλαμβάνει τη σύνταξη στρατηγικών σχεδίων (master plans) για αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα, καθώς και το σχέδιο «ΔΑΡΔΑΝΟΣ» για τον βέλτιστο συντονισμό των φορέων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Επισήμανε ότι η Πολιτική Προστασία έχει ενισχύσει σημαντικά τόσο τα επίπεδα πρόληψης και απόκρισης όσο και τα επίπεδα της έγκαιρης αντιμετώπισης των καταστροφικών φαινομένων, με έμφαση στον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τη διαλειτουργικότητα και την έγκαιρη ενεργοποίηση προληπτικών μέτρων. Ενημέρωσε ότι με τις κηρύξεις των περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από το 2005 μέχρι και σήμερα, έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα χωρικής και χρονικής καταγραφής όλων των πλημμυρικών φαινομένων, σε επίπεδο μέχρι και δημοτικής ενότητας, έτσι ώστε να ξέρουμε τα πλημμυρικά φαινόμενα τα οποία έχουν προκύψει τα τελευταία 20 χρόνια και τις επιπτώσεις τις οποίες έχουν σε επίπεδο ακόμα και δήμων. Ο κ. Παπαευσταθίου τόνισε ότι η συνεχής βελτίωση του μηχανισμού αποτελεί διαρκή προτεραιότητα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στο κομμάτι της ενημέρωσης του κοινού.

Ο Υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγος Αναστάσιος Παππάς παρουσίασε τον επιχειρησιακό ρόλο του Πυροσβεστικού Σώματος στην αντιμετώπιση πλημμυρικών περιστατικών και εμβάθυνε στο σχέδιο «ΔΑΡΔΑΝΟΣ», υπογραμμίζοντας τη σημασία της εκπαίδευσης, της διαθεσιμότητας μέσων και της συνεργασίας με την Πολιτική Προστασία.  Ανέφερε δε χαρακτηριστικά ότι υπάρχει πλέον ζεύξη επιστημονικής πληροφορίας και επιχειρησιακών ενεργειών με απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Κουρέτας αναφέρθηκε στην εμπειρία της Θεσσαλίας από τα εκτεταμένα πλημμυρικά φαινόμενα των προηγούμενων ετών. Ως παράδειγμα καλής πρακτικής ο Περιφερειάρχης παρουσίασε τη δημιουργία του σύγχρονου Κέντρου Πολιτικής Προστασίας, εξοπλισμένου με drones και κάμερες εγκατεστημένες σε περισσότερα από 70 σημεία σε όλη τη Θεσσαλία, καθώς και με σταθμήμετρα και μετεωρολογικούς σταθμούς. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στη γειτνίαση του Κέντρου με την Περιφερειακή Διεύθυνση της Πυροσβεστικής, γεγονός που διευκολύνει τον άμεσο και αποτελεσματικό συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων και ενισχύει τη δυνατότητα έγκαιρης πρόβλεψης και παρέμβασης. Παράλληλα, ενημέρωσε αναλυτικότερα τα μέλη της Επιτροπής για τις επενδύσεις που υλοποιούνται στους τομείς της πρόληψης, της έγκαιρης προειδοποίησης, της ορθής διαχείρισης και του αποτελεσματικού συντονισμού, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για μια ουσιαστική επένδυση στο μέλλον.

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης ανέφερε ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν παρατεταμένοι περίοδοι ξηρασίας με πτώση της στάθμης των υδροφορέων και αυξημένο δείκτη επικινδυνότητας για πυρκαγιές, ενώ σήμερα, μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρόνο, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έντονες πλημμύρες και κορυφαίο παράδειγμα τον ποταμό Έβρο με περιοχές που άγγιξαν τα 1.600 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο. Αυτή η διαδοχή από την απόλυτη ξηρασία στην πρωτοφανή πλημμύρα, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, συνιστά τη μετάβαση σε ένα νέο καθεστώς κινδύνου. Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης λόγω των διασυνοριακών υδάτων του Έβρου και επισήμανε τη σημασία της διακρατικής συνεργασίας και της ενίσχυσης των αναχωμάτων και υποδομών.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Λίνος Μπλέτσας αναφέρθηκε στις πρόσφατες πλημμυρικές και κατολισθητικές επιπτώσεις στη Δυτική Ελλάδα και ανέπτυξε την στρατηγική της Περιφέρειας για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, ενώ ενημέρωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η επικαιροποίηση των σχεδίων διαχείρισης κινδύνου πλημμύρας. Επισήμανε, επίσης, τη λειτουργία της ειδικής Οργανικής Μονάδας Κλιματικής Αλλαγής στην Περιφέρεια, καθώς και την ίδρυση του Παρατηρητηρίου Κλιματικής Αλλαγής για τη συλλογή δεδομένων μέσω αισθητήρων για πλημμύρες σε ποτάμια και παράκτια διάβρωση καθώς και η συμμετοχή στο ευρωπαϊκό έργο «LIFE IP ADAPTING GR», με πιλοτική δράση στην Ηλεία, που εστιάζει στην πρόληψη δασικών πυρκαγιών.

Ο Προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Περιφερειακού Προγράμματος «Αττική» κ. Δημήτριος Δρόσης αναφέρθηκε στο πλαίσιο χρηματοδότησης έργων αντιπλημμυρικής προστασίας μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος «Αττική», επισημαίνοντας ότι οι παρεμβάσεις εντάσσονται σε έναν ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό πρόληψης και ανθεκτικότητας, ενώ ιδιαίτερη σημασία απέδωσε στην οριοθέτηση, τον καθαρισμό και την αστυνόμευση των ρεμάτων. Σημείωσε ότι δίνεται προτεραιότητα σε ώριμα έργα που βασίζονται σε εγκεκριμένες μελέτες και εναρμονίζονται με τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών ωρίμανσης ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων. Ανέφερε επίσης ότι η συνεργασία με την Περιφέρεια, τους Δήμους και τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες είναι καθοριστική για την αποτελεσματική υλοποίηση των παρεμβάσεων και για τη διασφάλιση της συμπληρωματικότητας μεταξύ των χρηματοδοτικών εργαλείων.

Ο Δήμαρχος Γλυφάδας κ. Γεώργιος Παπανικολάου μετέφερε την εικόνα από την πρόσφατη αιφνίδια και έντονη βροχόπτωση που έπληξε τη Γλυφάδα, η οποία οδήγησε στην τραγική απώλεια μιας συμπολίτισσάς μας και προκάλεσε συσσώρευση υδάτων σε κεντρικούς οδικούς άξονες και σε χαμηλά σημεία του αστικού ιστού και σοβαρά προβλήματα στο αστικό περιβάλλον. Τόνισε ότι απαιτείται σαφής κατανομή αρμοδιοτήτων και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών, ιδίως σε παρεμβάσεις που αφορούν ρέματα και υδατορέματα εντός οικιστικών ιστών. Υπογράμμισε, επίσης, τη σημασία της πρόληψης και της τακτικής συντήρησης των υποδομών, καθώς και την ανάγκη ενίσχυσης των τεχνικών υπηρεσιών με εξειδικευμένο προσωπικό, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η συχνότερη εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Αναστάσιος Μάνος αναφέρθηκε στις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων στα δίκτυα ηλεκτροδότησης και σημείωσε ότι, μέσω του συστήματος τηλεμετρίας και των έξυπνων μετρητών, ο οργανισμός έχει πλέον πλήρη εικόνα των βλαβών σε πραγματικό χρόνο. Υπογράμμισε δε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ επενδύει συστηματικά στην υπογειοποίηση δικτύων και στην αντικατάσταση ξύλινων στύλων με στύλους σκυροδέματος για την ενίσχυση της αντοχής των υποδομών σε ακραία φαινόμενα.

Ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών Δρ. Ευάγγελος Γερασόπουλος και ο Διευθυντής Ερευνών του ΙΑΑΔΕΤ και Επιστημονικός Υπεύθυνος της μονάδας BEYOND Δρ. Χαράλαμπος (Χάρης) Κοντοές ανέδειξαν τη συμβολή των επιστημονικών δεδομένων, της πρόγνωσης και της δορυφορικής παρακολούθησης στην έγκαιρη προειδοποίηση και στη χαρτογράφηση των πλημμυρικών εκτάσεων, τονίζοντας ότι η τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων αποτελεί κρίσιμο παράγοντα πρόληψης. Ενημέρωσαν δε τα Μέλη της Υποεπιτροπής για το Πρόγραμμα NOA AEGIS με χρηματοδότηση 45 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και την Ελληνική Πολιτεία, το οποίο αποσκοπεί στη δημιουργία μιας νέας κεντρικής υποδομής του Εθνικού Αστεροσκοπείου πάνω στην ασφάλεια, την προστασία και την ανθεκτικότητα σε κινδύνους τόσο ανθρωπογενών όσο και φυσικών καταστροφών.

Κοινός τόπος των παρεμβάσεων αποτέλεσε η ανάγκη ενίσχυσης της πρόληψης, του συντονισμού και της αξιοποίησης επιστημονικών εργαλείων, με στόχο την προστασία ανθρώπινων ζωών, υποδομών και οικοσυστημάτων.

Κλείνοντας την συνεδρίαση, η Πρόεδρος της Υποεπιτροπής, Δρ. Αυγερινοπούλου, τόνισε ότι η οικοδόμηση ανθεκτικότητας απαιτεί διαρκή επαγρύπνηση, στρατηγικό σχεδιασμό και συνέργεια όλων των θεσμικών επιπέδων, υπογραμμίζοντας ότι η Υποεπιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί συστηματικά την πρόοδο των σχεδίων διαχείρισης κινδύνου πλημμύρας και την υλοποίηση των αναγκαίων έργων, λειτουργώντας ως επιταχυντής για την επίλυση των προβλημάτων και την οικοδόμηση της ανθεκτικότητας.

Please follow and like us:
Άμεση παρέμβαση για τα πλημμυρικά φαινόμενα στη Λίμνη Καϊάφα

Άμεση παρέμβαση για τα πλημμυρικά φαινόμενα στη Λίμνη Καϊάφα

Την ενεργοποίηση των αρμόδιων φορέων για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα ζητά με επιστολή της προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.), η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η κα. Αυγερινοπούλου περιγράφει την κατάσταση που διαμορφώθηκε πρόσφατα στην περιοχή, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων, που είχαν σαν αποτέλεσμα την ραγδαία ανύψωση της στάθμης της Λίμνης και την εκδήλωση πλημμυρών σε παρακείμενες ιδιοκτησίες και δρόμους.

Η Βουλευτής επισημαίνει τις επιπτώσεις περιμετρικά της Λίμνης αλλά και την ανάγκη διαφύλαξης της οικολογικής ισορροπίας ενός ιδιαίτερα ευαίσθητου και προστατευόμενου υδροβιότοπου και ζητά από τους αρμόδιους φορείς την ταχεία εξέταση του φαινομένου και τη δρομολόγηση στοχευμένων παρεμβάσεων, όπου κριθεί ότι απαιτούνται, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών, την προστασία των υποδομών και τη διαφύλαξη του πολύτιμου οικοσυστήματος.

Please follow and like us:
Αυτοψία στις πληγείσες περιοχές της Νότιας Ηλείας

Αυτοψία στις πληγείσες περιοχές της Νότιας Ηλείας

Τις πληγείσες περιοχές των Δήμων Ζαχάρως-Φιγαλείας και Ανδρίτσαινας-Κρεστένων επισκέφθηκε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ. και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η Βουλευτής, η οποία ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα έχει μεταφέρει με αναφορά της στα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσαν τα πρόσφατα έντονα καιρικά φαινόμενα στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, πραγματοποίησε το Σάββατο αυτοψίες στα σημεία που σημειώθηκαν καταστροφές στις υποδομές και την αγροτική παραγωγή, καταγράφοντας τα προβλήματα που ανακύπτουν για την τοπική οικονομία και την καθημερινότητα των πολιτών.
Συνοδευόμενη από τους εθελοντές Πολιτικής Προστασίας Θάνο Χουλιάρα και Γεώργιο Γενναίο, η κ. Αυγερινοπούλου διαπίστωσε τις εκτεταμένες ζημιές στο οδικό δίκτυο της Δ.Ε Φιγαλείας, οι οποίες δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις, καθώς και στους αγροτικούς δρόμους. Με τον Πρόεδρο του Λεπρέου, Δημήτρη Νεοφώτιστο, επιθεώρησε την καθίζηση στην Επαρχιακή Οδό, ενώ στη Νέα Φιγαλεία συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Παναγιώτη Πάλλα όπου αναδείχθηκε η ανάγκη ολοκλήρωσης του τοιχίου αντιστήριξης στην περιφερειακή οδό, που έχει υποστεί καθίζηση. Στα Πετράλωνα και τη Λινίσταινα, ενημερώθηκε από τους Προέδρους Χαράλαμπο Καππή και Αντώνη Παναγούλια, καθώς και από μηχανικούς, για τις σοβαρές καθιζήσεις που οδήγησαν στη διακοπή της κυκλοφορίας σε σημεία του οδικού δικτύου στην περιοχή. Παράλληλα, στη Γέφυρα της Νέδας, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο Φιγαλείας Αθανάσιο Κοκκίνη, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Φιγαλέων Χαράλαμπο Θεοχαρόπουλο και τον εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Επαρχίας Ολυμπίας Γιάννη Κοκκίνη, εξετάζοντας τον αποκλεισμό της σύνδεσης Ηλείας-Μεσσηνίας.
Η Βουλευτής επισκέφθηκε επίσης τον Καϊάφα, όπου πρόσφατα σημειώθηκαν πλημμύρες σε ιδιοκτησίες από την υπερχείλιση της λίμνης. Στον κάμπο του Αλφειού, σε Μακρίσια και Καλυβάκια, συνοδευόμενη από τον Αντιδήμαρχο Παναγιώτη Γριβάκη, τους Προέδρους Παναγιώτη Γιαννιώτη και Παναγιώτη Γεωργακόπουλο, καθώς και τους πρώην Προέδρους Γιώργο Παρασκευόπουλο και Θανάση Δάγλαρη, διαπίστωσε τις μεγάλες καταστροφές σε καλλιέργειες και αγροτικές υποδομές. Η κ. Αυγερινοπούλου δεσμεύθηκε να μεταφέρει αρμοδίως τα αιτήματα για την άμεση καταγραφή των ζημιών στην αγροτική παραγωγή και τη διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων για μόνιμες τεχνικές λύσεις στις υποδομές. Η Ηλεία Βουλευτής τόνισε την ανάγκη για ουσιαστική θωράκιση των περιοχών απέναντι σε φυσικές καταστροφές, με έμφαση στην πρόληψη, την ανθεκτικότητα των υποδομών και τον έγκαιρο συντονισμό όλων των αρμόδιων φορέων καθώς και για ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Διαχείρισης του Αλφειού Ποταμού. Το ζήτημα της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Ηλείας θα συζητηθεί, εξάλλου, την Πέμπτη, στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής, με τη συμμετοχή αρμόδιων Υπουργών, εκπροσώπων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ειδικών επιστημόνων.

Please follow and like us:
Κατεπείγουσα παρέμβαση για την ενίσχυση των φορέων και την αντιμετώπιση της πλημμυρικής κρίσης στον Δήμο Πηνειού και την Ηλεία

Κατεπείγουσα παρέμβαση για την ενίσχυση των φορέων και την αντιμετώπιση της πλημμυρικής κρίσης στον Δήμο Πηνειού και την Ηλεία

Σε άμεση παρέμβαση προς την ηγεσία των αρμόδιων Υπουργείων, αναφορικά με την εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση που βιώνει ο Νομός Ηλείας και ειδικότερα ο Δήμος Πηνειού από τις επιπτώσεις της υπερχείλισης του ποταμού Πηνειού, προχώρησε η Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Με κατεπείγουσα επιστολή της προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη, τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Θεόδωρο Λιβάνιο, και τον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης, κ. Κωνσταντίνο Κατσαφάδο, η κα. Αυγερινοπούλου ενημέρωσε την κυβέρνηση για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον κάμπο του Δήμου Πηνειού.

Η Βουλευτής παρουσίασε την κατάσταση που επικρατεί στις πληγείσες περιοχές, με το Βαρθολομιό να βρίσκεται στο επίκεντρο της κρίσης, αλλά και την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου που οδήγησε τη δημοτική αρχή στην απόφαση να παραμείνουν κλειστές όλες οι σχολικές μονάδες και οι αθλητικοί χώροι.

Παράλληλα, η κα Αυγερινοπούλου ανέδειξε το πλήγμα που δέχεται ο παραγωγικός ιστός της Ηλείας, καθώς χιλιάδες στρέμματα καλλιεργειών στα Καλύβια, το Λευκοχώρι, τα Καβάσιλα και το Καρδιακαύτι έχουν καλυφθεί από τα νερά. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ολική καταστροφή των θερμοκηπιακών καλλιεργειών υπερ-πρώιμου καρπουζιού, μια απώλεια που οδηγεί τους παραγωγούς της περιοχής σε οικονομικό αδιέξοδο.

Στο πλαίσιο της παρέμβασής της, η Βουλευτής μετέφερε την έντονη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας και των φορέων και ζήτησε την άμεση και συντονισμένη παρέμβαση των Υπουργείων για τη διασφάλιση της προστασίας των ανθρωπίνων ζωών, για την αποτροπή της περαιτέρω χειροτέρευσης και την ενίσχυση των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να ληφθούν επιπλέον προληπτικά μέτρα καθώς και την ουσιαστική στήριξη της Ηλείας που δοκιμάζεται για ακόμη μία φορά. Η κα. Αυγερινοπούλου παραμένει στη διάθεση των αρμοδίων για οποιαδήποτε περαιτέρω συνεργασία απαιτηθεί για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Please follow and like us: