Συνάντηση της Προέδρου Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος κυρίας Διονυσίας -Θεοδώρας  Αυγερινοπούλου με τον Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Αθήνα κ. Juseong Lim

Συνάντηση της Προέδρου Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος κυρίας Διονυσίας -Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με τον Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Αθήνα κ. Juseong Lim

Η Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, κυρία Διονυσία -Θεοδώρα Αυγερινοπούλου συναντήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, την Παρασκευή 23 Μαΐου τ.έ., με τον Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα κ. Juseong Lim.

Από κοινού επεσήμαναν το εξαιρετικό επίπεδο διμερούς συνεργασίας, με αναφορές στις τακτικές συναντήσεις κυβερνητικών και κοινοβουλευτικών αντιπροσωπειών σε όλο το φάσμα τομέων ενδιαφέροντος και αμοιβαίων συμφερόντων των δύο χωρών.

Αναφερόμενη στη συμμετοχή της στη 10η Διάσκεψη για την προστασία των ωκεανών, που έλαβε χώρα στην Κορέα τον Απρίλιο τ.έ., η κυρία Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στις προοπτικές περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Δημοκρατίας της Κορέας στους τομείς της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της ναυτιλίας, της πράσινης ανάπτυξης και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς και στον μεγάλο όγκο ελληνόκτητων πλοίων που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία της Κορέας. Τέλος, η κ. Αυγερινοπούλου πρότεινε την συνεργασία ελληνικών και κορεατικών εταιρειών στον τομέα της αισθητικής.

Από την πλευρά του, ο Πρέσβης της Δημοκρατίας της Κορέας επεσήμανε την αξιοσημείωτη αναβάθμιση των σχέσεων των δύο χωρών σε όλα τα  επίπεδα, με έμφαση στους τομείς της ναυτιλίας και της συνεργασίας των πανεπιστημίων, και έκλεισε κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Please follow and like us:
Συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για τα «Πράσινα – Αειφόρα Κτίρια»

Συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για τα «Πράσινα – Αειφόρα Κτίρια»

Με θέμα: «Πράσινα – Αειφόρα Κτίρια», συνεδρίασε την Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025, η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, υπό την προεδρία της κας. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Σκοπός της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση των μελών για τις σύγχρονες πολιτικές και τεχνολογίες στον τομέα της βιώσιμης δόμησης.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ως ομιλητές οι κ.κ.:

  • Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ)
  • Γεράσιμος Γεωργόπουλος, Προϊστάμενος Τμήματος Θεσμικών Ρυθμίσεων Εταιρειών (Υπουργείο Ανάπτυξης)
  • Αλέξανδρος Αθανασούλας, Πρόεδρος Δ.Σ. Συμβουλίου Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας
  • Αντώνης Γιαννικουρής, Γενικός Γραμματέας Προεδρείου ΤΕΕ
  • Παντελεήμων Λεβαντής, Μέλος Δ.Σ. Συμβουλίου Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας

Ο κύριος Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσίασε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την προώθηση της ενεργειακής αναβάθμισης και της ανθεκτικότητας των κτιρίων. Υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο της θερμομόνωσης και των παθητικών ηλιακών συστημάτων, καθώς και τη σημασία της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών και συστημάτων συμπαραγωγής σε παλιά και νέα κτίρια, προκειμένου να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές CO₂ και το ενεργειακό κόστος. Τόνισε ότι, μέσα από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία όπως τα προγράμματα «Εξοικονομώ», «ΗΛΕΚΤΡΑ» και «ΔΙΑΤΗΡΩ», υποστηρίζεται η αναβάθμιση τόσο των δημόσιων κτιρίων όσο και των ιδιωτικών διατηρητέων – των τελευταίων μέσω του “ΔΙΑΤΗΡΩ ΙΙ” το οποίο θα ανοίξει σε λίγο καιρό, ενώ σε συνεργασία με την ΕΤΑΔ εξετάζεται η ενεργειακή αναμόρφωση του χαρτοφυλακίου των δημόσιων ακινήτων.

Στη συνέχεια, ο κύριος Γεράσιμος Γεωργόπουλος, Προϊστάμενος του Τμήματος Θεσμικών Ρυθμίσεων Εταιρειών του Υπουργείου Ανάπτυξης, επισήμανε την ανάγκη συνδυασμένης προσέγγισης νομοθετικών ρυθμίσεων, κινήτρων και εκπαίδευσης, ώστε να ξεπεραστούν οι υφιστάμενες δυσκολίες στην υλοποίηση αειφόρων έργων. Υποστήριξε ότι η προσέγγιση πρέπει να είναι ολιστική – από τη χαλάρωση ορισμένων αυστηρών όρων αδειοδότησης για παρεμβάσεις μικρής κλίμακας έως τη δημιουργία εθνικού συστήματος πιστοποίησης, που θα αναγνωρίζει διεθνή πρότυπα βιωσιμότητας και θα διευκολύνει τον σχεδιασμό και την κατασκευή «πράσινων» κτιρίων.

Ο κύριος Αλέξανδρος Αθανασούλας, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συμβουλίου Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας, παρουσίασε τα οφέλη που συνεπάγονται από τη διάδοση διεθνών πιστοποιήσεων όπως LEED, BREEAM και DGNB: οικονομική εξοικονόμηση πόρων, αύξηση της αξίας συναλλαγών, σημαντική μείωση δαπανών αποκατάστασης σε περιπτώσεις κρίσεων, βελτίωση της υγείας και της παραγωγικότητας των χρηστών κατά έως 20% και προσέλκυση επενδύσεων ESG. Πρότεινε ειδικά κίνητρα για δημόσια έργα – όπως ταχεία έκδοση αδειών, χαμηλότερα επιτόκια και μειώσεις δημοτικών τελών – καθώς και την υποχρεωτική πιστοποίηση αειφορίας για έργα άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ, μέσα σε ένα πλαίσιο εθνικής στρατηγικής αειφόρου δόμησης.

Την τοποθέτησή τους συμπλήρωσαν ο κύριος Αντώνης Γιαννικουρής, Γενικός Γραμματέας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που επεσήμανε την ανάγκη τα δημόσια κτίρια – από σχολεία μέχρι νοσοκομεία και δημαρχεία – να λειτουργήσουν ως πρότυπα βιωσιμότητας, και ο κύριος Παντελεήμων Λεβαντής, που τόνισε πως τα οφέλη ενός κτιρίου με χαμηλό κύκλο ζωής (50–80 έτη) αναδεικνύουν την υπεροχή των αειφόρων επιλογών ακόμη και αν κοστίζουν ελαφρώς περισσότερο στην αρχή.

Κατά τις δευτερολογίες, επισημάνθηκε ξανά η ανάγκη στενότερης συνεργασίας με τους Δήμους μέσω των Σχεδίων Αστικής Ανθεκτικότητας και των Συμφώνων Κλιματικής Ουδετερότητας, ενώ επιβεβαιώθηκε ότι σε όλες τις μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας προωθούνται χρηματοδοτήσεις μέσω του Πράσινου Ταμείου για την ωρίμανση και υλοποίηση πράσινων παρεμβάσεων.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής, Δρ. Αυγερινοπούλου, κατέληξε υπενθυμίζοντας ότι η Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος θα επεξεργαστεί όλες τις τοποθετήσεις, θα τις καταγράψει στην ετήσια Έκθεσή της προς την Ολομέλεια – η οποία θα υποβληθεί επίσημα στην Κυβέρνηση το φθινόπωρο – και θα παρακολουθήσει την υλοποίηση των προτάσεων μέσα από νομοθετικές πρωτοβουλίες, διαβουλεύσεις με τους συναρμόδιους φορείς και την εντατικοποίηση των χρηματοδοτικών και εκπαιδευτικών μηχανισμών για τη μετάβαση σε 100% αειφόρα κτίρια, με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική κληρονομιά της χώρας. Τόνισε πως η συζήτηση για τα «Πράσινα – Αειφόρα Κτίρια» δεν είναι απλώς τεχνική άσκηση, αλλά ουσιαστική δέσμευση απέναντι στις μελλοντικές γενιές να ζήσουν σε πόλεις βιώσιμες, υγιείς και ανθεκτικές στην κλιματική κρίση.

Η συζήτηση χαρακτηρίστηκε ως πλούσια σε τεκμηριωμένες παρατηρήσεις και ουσιαστικές προτάσεις, καθώς και δράσεις της Κυβέρνησης οι οποίες σηματοδοτούν μια νέα εποχή για το ελληνικό δομημένο περιβάλλον.

 

Παρακολουθήστε ολόκληρη τη Συνεδρίαση ΕΔΩ:

 

Please follow and like us:
Συνάντηση Αυγερινοπούλου – Καννή με τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Θανάση Δαβάκη για την ΣΕΤΤΗΛ

Συνάντηση Αυγερινοπούλου – Καννή με τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Θανάση Δαβάκη για την ΣΕΤΤΗΛ

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Θανάση Δαβάκη, αρμόδιο για τη διοίκηση και διαχείριση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, πραγματοποίησαν η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ., Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, και ο Δήμαρχος Πύργου, κ. Στάθης Καννής.

Κεντρικό θέμα της συνάντησης αποτέλεσε η διαχείριση της ΣΕΤΤΗΛ, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχεδιασμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την αναδιάρθρωση των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, ο οποίος έχει πυροδοτήσει έντονη φημολογία για το μέλλον της. Στην εκτεταμένη συζήτηση που αναπτύχθηκε, μεταφέρθηκε στον κ. Υφυπουργό η ανησυχία ένστολου και πολιτικού προσωπικού για το ενδεχόμενο παύσης λειτουργίας της Σχολής στην Ηλεία, καθώς αποτελεί πυλώνα της στρατιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα, με μοναδική προσφορά και μεγάλη ιστορία.

Τόσο η Δρ. Αυγερινοπούλου όσο και ο κ. Καννής ευχαρίστησαν τον κ. Δαβάκη για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που επέδειξε  και για την εκτενέστατη ενημέρωση που έγινε από  τους επιτελικούς, τους οποίους κάλεσε να συμμετάσχουν στην συνάντηση, για τον ρόλο και τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της ΣΕΤΤΗΛ αλλά και το σύγχρονο προφίλ της, καθώς με πρωτοβουλία της Δρ. Αυγερινοπούλου, ως Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η ΣΕΤΤΗΛ αποτέλεσε το πρώτο “πράσινο” στρατόπεδο της χώρας, με πλήρη ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών της, ενισχύοντας τον ρόλο της ως πρότυπο βιώσιμης και περιβαλλοντικά φιλικής εγκατάστασης. Ο κ. Δαβάκης άκουσε με προσοχή τα αιτήματα τους και τόνισε ότι «είμαστε σε αγαστή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και αρχές».

Η Βουλευτής Ηλείας υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο της Σχολής ως εκπαιδευτικού κέντρου των Ενόπλων Δυνάμεων. Παράλληλα, επισήμανε τα οφέλη από την διατήρηση της Σχολής Εκπαίδευσης Τεχνικών Τηλεπικοινωνίας στον Πύργο και την αξιοποίηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων καθώς και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής της λειτουργίας με πρόσθετα προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων. Επίσης, και προς αξιοποίηση της μεγάλης έκτασης των εγκαταστάσεων, θα μπορούσε να υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και φορέων, ώστε να λειτουργήσει Πανεπιστημιακή Σχολή σε τμήμα των υποδομών που ήδη υφίστανται.

Σε αυτή την κατεύθυνση, ο δήμαρχος Πύργου, κ. Στάθης Καννής, επανέφερε πρόσφατη πρότασή του για την αναβάθμιση της ΣΕΤΤΗΛ σε Πανεπιστημιακό Τμήμα με αντικείμενο τα επιστημονικά πεδία των Τηλεπικοινωνιών και της Ηλεκτρονικής, ενταγμένο στη δομή της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (Σ.Σ.Ε.), που είναι πια Ανώτατο Στρατιωτικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Σ.Ε.Ι.). Παράλληλα, τόνισε ότι μπορεί να μετατραπεί σε σημαντικό ερευνητικό κέντρο στον τομέα των επικοινωνιών και να λειτουργήσει ως Κέντρο Έρευνας και πειραματικής διερεύνησης για νέες καινοτόμες τεχνολογίες με την απαραίτητη ενίσχυση και αναβάθμιση της ήδη υπάρχουσας υλικοτεχνικής υποδομής.

Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμαρχος τόνισε ότι «οι εγκαταστάσεις της ΣΕΤΤΗΛ πρέπει να αξιοποιηθούν με τον βέλτιστο τρόπο υπέρ της τοπικής κοινωνίας του Πύργου, για τη λειτουργία εκπαιδευτικών και λοιπών δομών, που θα δώσουν την απαραίτητη αναπτυξιακή ώθηση στην πρωτεύουσα της Ηλείας. Έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση και είμαστε έτοιμοι να τις υποβάλλουμε αρμοδίως, όταν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για τη λειτουργία της ΣΕΤΤΗΛ».

Please follow and like us:
Επικοινωνία με Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις απαλλοτριώσεις της Πατρών-Πύργου

Επικοινωνία με Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις απαλλοτριώσεις της Πατρών-Πύργου

Ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα η διαδικασία αποζημίωσης απαλλοτριωμένων εκτάσεων της νέας Πατρών – Πύργου στο τμήμα Βουπρασίας. Η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, είχε επικοινωνία με το γραφείο του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκου Ταχιάου, τόσο για το παραπάνω τμήμα όσο και αυτό του Πηνείου, ζητώντας την επίσπευση των διαδικασιών εκκαθάρισης της αποζημίωσης και απόδοσης στους δικαιούχους.

Σε ό,τι αφορά στην περιοχή της Βουπρασίας και την υπ’. αρ 208/2013 απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πατρών, η κα. Αυγερινοπούλου ενημερώνει τους ενδιαφερομένους ότι τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα και η ολοκλήρωση των διαδικασιών προχωρά απρόσκοπτα, με απαραίτητη πλέον την υποβολή εκ μέρους των ιδιοκτητών αιτήματος πληρωμής στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, όπου έχουν προσκομιστεί οι αναγνωριστικές αποφάσεις.

Η Βουλευτής Ηλείας, που παρακολουθεί με διαρκές ενδιαφέρον την πορεία της οριστικοποίησης των αποζημιώσεων, σε ό,τι αφορά στο ΣΤ ‘ Τμήμα Πηνειού και προκειμένου να προχωρήσει η εφαρμογή της υπ’.αρ 136/2021 απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πατρών, ζήτησε από το Υπουργείο την επιτάχυνση της σύνταξης των διορθωτικών κτηματολογίων.

Η κα. Αυγερινοπούλου, σε δηλώσεις της, αναφέρθηκε στην συμβολή του Υπουργείου ώστε να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια που υπήρξαν στο παρελθόν, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αναγνωρίζει τη συνολική δαπάνη των απαλλοτριώσεων στο τμήμα της Δ.Ε. Βουπρασίας και σύντομα να προχωρά στην καταβολή των αποζημιώσεων στους δικαιούχους. Παράλληλα, το επόμενο διάστημα αναμένεται να καταβληθούν οι αποζημιώσεις και στους δικαιούχους του Τμήματος Πηνειού, με την ολοκλήρωση του 3ου ολοκληρωτικού κτηματολογικού πίνακα.

Please follow and like us:
Επικοινωνία με Τσιάρα, Στρατάκο και Παπαγιαννίδη, για την ένταξη καλλιεργειών της Ηλείας στο Μέτρο 23

Επικοινωνία με Τσιάρα, Στρατάκο και Παπαγιαννίδη, για την ένταξη καλλιεργειών της Ηλείας στο Μέτρο 23

Άμεση πρωτοβουλία για τη στήριξη των πληγέντων αγροτών του Νομού Ηλείας ανέλαβε η Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, διεκδικώντας την ένταξή τους στο πρόγραμμα «Έκτακτη Προσωρινή Στήριξη Ρευστότητας στους Γεωργούς που έχουν πληγεί από Φυσικές Καταστροφές μετά την 1η Ιανουαρίου 2024».

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, από τις 13 Μαΐου, οπότε και παρουσιάστηκε επίσημα το μέτρο, απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξη, κ. Κ. Τσιάρα και τους Γενικούς Γραμματείς, κ.κ Γ. Στρατάκο και Δ. Παπαγιαννίδη, ζητώντας την άμεση ένταξη καλλιεργειών όπως το αμπέλι, η σταφίδα, το βαμβάκι και τα αμύγδαλα ποικιλίας “makako” στο μέτρο.

Σε επικοινωνία που είχε με τον κ. Στρατάκο, ενημερώθηκε πως το μέτρο βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης και επεξεργασίας σε επίπεδο εθνικών και ευρωπαϊκών αρχών καθώς τελεί υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Βουλευτής Ηλείας ζήτησε εκ νέου να περιληφθούν επιπλέον καλλιέργειες που έχουν πληγεί, οι οποίες είναι καθοριστικές για την αγροτική οικονομία της Ηλείας, στο πλαίσιο της διεύρυνσης του πεδίου εφαρμογής του μέτρου την οποία επιδιώκει το Υπουργείο.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε, επίσης, την ανάγκη συντονισμένων ενεργειών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ιδίως υπό το βάρος των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, προκειμένου να προωθηθούν επιπλέον μέτρα που ενισχύουν την ανθεκτικότητα των καλλιεργειών και διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της γεωργικής δραστηριότητας.

 

Please follow and like us:
Η Δ. Αυγερινοπούλου, στο Δελτίο Ειδήσεων του KONTRA CHANNEL

Η Δ. Αυγερινοπούλου, στο Δελτίο Ειδήσεων του KONTRA CHANNEL

Στη σημασία μιας συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας που θα ενισχύει ουσιαστικά τις υποδομές και την ασφάλεια στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας μας, αναφέρθηκε Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, μιλώντας, στις 11 Μαΐου, στο  Δελτίο Ειδήσεων του KONTRA CHANNEL με τον Κωνσταντίνο Μαραβελίδη.

Η Βουλευτής Ηλείας εστίασε στη συνεργασία μεταξύ του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie dello Stato,  μητρική της Hellenic Train, και του ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών, μια ημέρα πριν την ελληνοϊταλική συμφωνία, όπως αυτή ανακοινώθηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την Ιταλίδα Πρωθυπουργό Giorgia Meloni, για επενδύσεις σε νέα τρένα και αμαξοστάσια στην Ελλάδα.

Η κα. Αυγερινοπούλου υποστήριξε ότι η ασφάλεια και ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα αποτελεί κοινή ευθύνη της χώρας μας και της Ιταλίας, ένα θέμα που επιβάλλει εκατέρωθεν ουσιαστικές παρεμβάσεις, τις οποίες διασφαλίζει το αποτέλεσμα των επαφών του Πρωθυπουργού για την αναβάθμισή τους, με δεδομένη τη σειρά επενδύσεων του ελληνικού κράτους για την υλικοτεχνική αναβάθμιση των σιδηροδρόμων και την δέσμευση του ιταλικού ομίλου για  επενδύσεις ύψους 360 εκατομμυρίων ευρώ.

Please follow and like us:
Ημέρα της Ευρώπης στον EPLO | Συμμετοχή της Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου στην εκδήλωση για τη γυναικεία ενδυνάμωση και την κυκλική οικονομία

Ημέρα της Ευρώπης στον EPLO | Συμμετοχή της Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου στην εκδήλωση για τη γυναικεία ενδυνάμωση και την κυκλική οικονομία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Ευρώπης, η Δρ. Διονυσία–Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων και Ειδική Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, συμμετείχε ως ομιλήτρια στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (EPLO) στις εγκαταστάσεις του στην Πλάκα, με τίτλο «Γυναίκες και Ευρώπη: Μια συνέργεια δύναμης και κινητήριας δύναμης».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Κυκλικής Οικονομίας και Κλίματος του EPLO και των ΜΚΟ More Women in Power και Women Act, συγκεντρώνοντας προσωπικότητες της πολιτικής, της επιστήμης και της κοινωνίας των πολιτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου συμμετείχε στο πάνελ με θέμα «Γυναίκες ως ηγέτιδες της κυκλικής επιχειρηματικότητας», όπου ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο των γυναικών στην προώθηση της κυκλικής οικονομίας και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Στην παρέμβασή της, επισήμανε πως οι γυναίκες συχνά επιδεικνύουν υψηλότερη περιβαλλοντική ευαισθησία και αποτελεσματικότητα στη λήψη αποφάσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, ωστόσο εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται σε ηγετικές θέσεις σε τομείς όπως το περιβάλλον, η ενέργεια και η οικονομική διακυβέρνηση.

Η ίδια υπογράμμισε τη χαμηλή συμμετοχή των γυναικών στα διεθνή φόρα λήψης αποφάσεων, στις παγκόσμιες διασκέψεις για την κλιματική κρίση, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική διακυβέρνηση, και τόνισε την ανάγκη να υπάρξει θεσμική και κοινωνική ώθηση για αλλαγή.

Με ιδιαίτερη έμφαση, κάλεσε τις παριστάμενες να ανατρέψουν τα στατιστικά, να διεκδικήσουν ενεργά θέσεις στις διεθνείς διαπραγματεύσεις και να προωθήσουν τη διοργάνωση ειδικών πάνελ που να εστιάζουν στη διασύνδεση γυναικών και περιβάλλοντος.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου ευχαρίστησε θερμά τον EPLO και τις συνεργαζόμενες οργανώσεις για την πρωτοβουλία της εκδήλωσης και δήλωσε τη διαθεσιμότητά της να συμβάλει ενεργά στις μελλοντικές δράσεις που ενδυναμώνουν τις γυναίκες και ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Please follow and like us:
Μήνυμα Φιλίας και  Συνεργασίας από την Επίσκεψη του Πρέσβη της Κίνας στην Αρχαία Ολυμπία

Μήνυμα Φιλίας και Συνεργασίας από την Επίσκεψη του Πρέσβη της Κίνας στην Αρχαία Ολυμπία

– Ενίσχυση των Δεσμών Ελλάδας–Κίνας

 

Η επίσκεψη του Πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, κ. Fang Qiu, στην Αρχαία Ολυμπία, το πρωί της Τρίτης, κατόπιν πρόσκλησης της Βουλευτού Ηλείας, Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, ανέδειξε με τον πλέον συμβολικό τρόπο τους διαχρονικούς δεσμούς φιλίας, πολιτισμού και αμοιβαίου σεβασμού που ενώνουν την Ελλάδα και την Κίνα. Στο επίκεντρο της επίσκεψης τέθηκε η πρόθεση των δύο χωρών να εμβαθύνουν περαιτέρω τη στρατηγική τους συνεργασία σε κρίσιμους τομείς όπως η παιδεία, οι επιστήμες, ο πολιτισμός και η καινοτομία.

Τον Κινέζο Πρέσβη υποδέχθηκαν η Δρ. Αυγερινοπούλου και ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού, κ. Παναγιώτης Μπράμος ενώ ακολούθησε ξενάγηση στον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας από την αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας, κα. Ράλλη Αθανασία και την αρχαιολόγο κα. Μαρία Γεωργοπούλου. Ο Πρέσβης εξέφρασε βαθιά συγκίνηση και χαρακτήρισε την εμπειρία «εκπλήρωση ενός προσωπικού του ονείρου». Εντυπωσιασμένος από τη διαχρονική αξία του Ολυμπισμού, έκανε λόγο για τη σημασία της Ολυμπίας ως σύμβολο ειρήνης, ανθρώπινης ενότητας και πολιτιστικής κληρονομιάς παγκοσμίου εμβέλειας.

Ακολούθησε συνάντηση με τον Δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Άρη Παναγιωτόπουλο, την Αντιδήμαρχο Πολιτιστικών Δράσεων, κα. Αθηνά Ηλιοπούλου, τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας Ηλείας, κ. Νίκο Καρυώτη και τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ολυμπίας, Κ. Γιάννη Μαμούση, κατά την οποία συζητήθηκαν οι δυνατότητες εμβάθυνσης της συνεργασίας Ελλάδας–Κίνας στα πεδία του πολιτισμού, της παιδείας, του τουρισμού, της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της συνάντησης, παρόλο που την Κίνα και την Ελλάδα χωρίζουν χιλιάδες χιλιόμετρα, η επιθυμία για γνώση είναι βαθιά ριζωμένη στη νοοτροπία των ανθρώπων. Ο διάλογος πολιτισμού πέρα από το χρόνο και το χώρο αναδεικνύει επίσης τις κοινές πολιτιστικές  κληρονομιές και τις παρόμοιες αξίες της Κίνας και της Ελλάδας.

Οι δύο χώρες είναι στρατηγικοί εταίροι με ευρείες προοπτικές και τεράστιες δυνατότητες συνεργασίας. Έχουν πλούσιους τουριστικούς πόρους και οι λαοί τους ανέκαθεν έτρεφαν φιλικά συναισθήματα ο ένας για τον άλλον. Με την επικείμενη επέκταση των απευθείας πτήσεων μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας και τη λήψη μέτρων που διευκολύνουν τις μετακινήσεις των δύο λαών, η τουριστική συνεργασία μεταξύ των χωρών θα αναβαθμιστεί, με την Ολυμπία και την Ηλεία να μπορούν να διαδραματίσουν  σημαντικό ρόλο και να αποτελέσουν πόλο έλξης για αύξηση των τουριστικών ροών από την Κίνα.

Ο Πρέσβης δήλωσε ότι η Κίνα και η Ελλάδα, ως χώρες με αρχαίους πολιτισμούς, διατηρούν παραδοσιακή φιλία που βασίζεται στη μακρά ιστορία και τη λαμπρή πολιτιστική τους κληρονομιά και αυτός ο μοναδικός δεσμός αποτελεί αφετηρία αναπτυξιακών ευκαιριών. Ο ίδιος εξέφρασε την προθυμία του  να στηρίξει ενεργά την εμβάθυνση αυτής της συνεργασίας, ιδιαίτερα στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και εκπαίδευσης, ενισχύοντας περαιτέρω την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των λαών και την ανταλλαγή και αμοιβαία μάθηση μεταξύ των πολιτισμών.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην συνεργασία των δύο χωρών στους τομείς της πολιτιστικής κληρονομιάς ενώ, σε συνέχεια του επιτυχημένου διαλόγου που αναπτύχθηκε κατά την επίσκεψη του Πρέσβη στην Ολυμπίας, τόνισε την σημασία της ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων μεταξύ Ολυμπίας και Πεκίνου, ενίσχυση των συνεργασιών μεταξύ πανεπιστημίων, όπως αυτό της Πάτρας, την ανταλλαγή φοιτητών και την προώθηση κοινών ερευνητικών πρωτοβουλιών. Όπως ανέφερε σε δηλώσεις της «η επίσκεψη του Πρέσβη αποτελεί γέφυρα φιλίας και ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία ενός κοινού μέλλοντος βασισμένου στην ειρήνη, τον σεβασμό, τον πολιτισμό και τη γνώση. Η Αρχαία Ολυμπία στέλνει διαχρονικά μήνυμα παγκόσμιας συνεργασίας και η Ηλεία είναι έτοιμη να συμβάλει ενεργά στη διαμόρφωση αυτής της σχέσης. Είναι  ιδιαίτερα σημαντικές οι προοπτικές συνεργασίας μεταξύ Πεκίνου και Αρχαίας Ολυμπίας, αδελφοποιημένη πόλη με την πόλη Χαϊντιέν, στους τομείς της εκπαίδευσης, του πολιτισμού και των νέων τεχνολογιών. Ένα πρώτο βήμα θα μπορούσαν να είναι οι ανταλλαγές επισκέψεων μεταξύ μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και να ανάπτυξη προγραμμάτων μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών, της ΔΟΑ, του δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, της Περιφέρειας και εκπαιδευτικών φορέων της Κίνας. Σημαντικές προοπτικές αναδεικνύονται και στο πεδίο του τουρισμού, καθώς ήδη η Ολυμπία και η Ηλεία αποτελούν μια από τις κορυφαίες επιλογές ταξιδιωτών από την Κίνα».

Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας απηύθυνε επίσημη πρόσκληση στον Κινέζο Πρέσβη να παραβρεθεί στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας στις 26 Νοεμβρίου 2025, οπότε η Ολυμπιακή Φλόγα θα ανάψει και πάλι από τις αχτίδες του ήλιου σηματοδοτώντας την έναρξη του ταξιδιού της για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Μιλάνο-Κορτίνα 2026. Παράλληλα, κοινή βούληση αποτελεί η προώθηση διαφημιστικής καμπάνιας της Αρχαίας Ολυμπίας στην Κίνα ενώ ο κ. Παναγιωτόπουλος ζήτησε την στήριξη του Κινέζου πρέσβη ώστε τεχνολογικές εταιρείες να επενδύσουν στην περιοχή της Ολυμπίας, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της τεχνολογικής της ανάπτυξης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού αναφέρθηκε στην μακρά φιλία των δύο χωρών αλλά και στην  συνεργασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μέσα από αδελφοποιήσεις και ενεργά μνημόνια συνεργασίας με κινέζικες επαρχίες  στα πεδία του πολιτισμού και του εμπορίου, οι οποίες το επόμενο διάστημα θα ενισχυθούν. Παράλληλα, ο κ. Μπράμος πρότεινε στον Πρέσβη να στηρίξει την διεξαγωγή μέρους των esports, που για πρώτη φορά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2028, στην Αρχαία Ολυμπία.

Η επίσκεψη του Πρέσβη της Κίνας στην Ηλεία ολοκληρώθηκε στο λιμάνι του Κατακόλου, όπου είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, κ. Κώστα Νικολούτσο. Κατά την συνάντηση υπογράμμισαν τη σημασία της θαλάσσιας διασύνδεσης και των τουριστικών ροών ενώ εξέτασαν από κοινού και τις επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η περιοχή. Η Κίνα αποτελεί ανερχόμενη τουριστική αγορά για την Ελλάδα, με σημαντική δυναμική. Στο πλαίσιο αυτή, συζητήθηκαν δράσεις για την ενίσχυση του θεματικού τουρισμού, την αναβάθμιση των υποδομών αλλά και την προώθηση κοινών πακέτων πολιτιστικού τουρισμού με σεβασμό στο περιβάλλον, στο πλαίσιο της ελληνοκινεζικής συνεργασίας για την ανάπτυξη της θαλάσσιας διασύνδεσης.

Η Βουλευτής Ηλείας, κα Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, εξέφρασε την ικανοποίησή της για το υψηλό επίπεδο των συνομιλιών και τη δέσμευση των δύο πλευρών να συνεχίσουν την κοινή προσπάθεια για έναν διάλογο βασισμένο στον αμοιβαίο σεβασμό, την ιστορική φιλία και τις προοπτικές του μέλλοντος.

Please follow and like us:
Μήνυμα της Βουλευτού Ηλείας Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για τη Γιορτή της Μητέρας

Μήνυμα της Βουλευτού Ηλείας Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για τη Γιορτή της Μητέρας

Η σημερινή Γιορτή της Μητέρας αποτελεί αφορμή για να εκφράσουμε τον σεβασμό, την τιμή και την ευγνωμοσύνη μας στο ιερό πρόσωπο της μάνας – στο πρόσωπο της αδιάκοπης προσφοράς, της αγκαλιάς που δεν κουράζεται ποτέ, της ανιδιοτελούς αγάπης που μας συνοδεύει σε κάθε μας βήμα. Είναι μια ημέρα που συμβολίζει και επιβεβαιώνει τη μοναδική αξία και σημασία του ρόλου της μητέρας στην οικογένεια, στην κοινωνία, στη ζωή την ίδια.

Η μητρότητα είναι συνυφασμένη με τη φροντίδα και την αγάπη χωρίς όρια, με θυσίες, με δύναμη και στοργή. Είναι για εμένα ευλογία να γιορτάζω τη Γιορτή της Μητέρας όχι μόνο ως μητέρα ενός υπέροχου γιου, αλλά και ως κόρη, με βαθιά ευγνωμοσύνη προς τη δική μου μητέρα.

Χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες που είναι δίπλα μας, που κρατούν με αγάπη και ευθύνη τις οικογένειες όρθιες. Στις μητέρες που έχουν φύγει αλλά ζουν στις καρδιές μας. Στις γυναίκες που παλεύουν να γίνουν μητέρες, σε εκείνες που αγκάλιασαν με τρυφερότητα «παιδιά της καρδιάς», στις μητέρες που ζουν σε εμπόλεμες περιοχές και παλεύουν καθημερινά για τη ζωή των παιδιών τους.

Η σημερινή μέρα είναι αφιερωμένη σε όλες αυτές τις γυναίκες ως ελάχιστος φόρος τιμής στην προσφορά και τον αγώνα τους.

Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι μητέρες – όπως και όλες οι γυναίκες – πρέπει να φροντίζουν πρώτα και πάνω απ’ όλα την υγεία τους, τόσο σωματική όσο και ψυχική. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να συνεχίσουν να προσφέρουν με όλη τους την καρδιά στα παιδιά και στις οικογένειές τους, να συνεχίσουν να είναι το στήριγμα και η έμπνευση για τις επόμενες γενιές.

Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στις μεγάλες ηρωίδες της ζωής!

Εύχομαι από καρδιάς, χρόνια πολλά σε όλες τις μητέρες! Να είναι πάντοτε υγιείς, δυνατές και χαμογελαστές!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Στιγμιότυπα από την συμμετοχή της Βουλευτού Ηλείας, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου στην ξεχωριστή γιορτή που διοργάνωσε το τμήμα Πολιτισμού σε συνεργασία με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου Ήλιδας, για να τιμήσει την Γιορτή της Μητέρας, στο πάρκο Μπελογιάννη, με σύνθημα «Ελάτε να γιορτάσουμε μαζί το θαύμα της μητρότητας, εκεί που αρχίζει και τελειώνει η Αγάπη!».

Please follow and like us:
Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου: Υπαγωγή του Κέντρου Υγείας Αρχαίας Ολυμπίας στις «Άγονες Περιοχές»

Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου: Υπαγωγή του Κέντρου Υγείας Αρχαίας Ολυμπίας στις «Άγονες Περιοχές»

Την ένταξη νέων περιοχών στο καθεστώς των «άγονων» για την προσέλκυση ιατρικού προσωπικού στο Εθνικό Σύστημα Υγείας αποφάσισε το Υπουργείο Υγείας. Στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφεται από τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη, την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιο Πετραλιά και τον Υφυπουργό Υγείας Μάριο Θεμιστοκλέους, περιλαμβάνεται πλέον και το Κέντρο Υγείας Αρχαίας Ολυμπίας.

Η απόφαση αυτή προβλέπει τη χορήγηση αυξημένων οικονομικών κινήτρων για την προσέλκυση και παραμονή ειδικευμένων ιατρών στην περιοχή. Την ένταξη του Κέντρου Υγείας είχε ζητήσει από τον Σεπτέμβριο η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, μέσω επαφών της με τον Υπουργό Υγείας και την Αναπληρώτρια Υπουργό.

Το Κ.Υ. Αρχαίας Ολυμπίας εντάσσεται πλέον στην κατηγορία Β’, γεγονός που συνεπάγεται σημαντικά ενισχυμένα κίνητρα για τους ιατρούς. Παράλληλα, επίκειται προκήρυξη πολλών θέσεων, που εκτιμάται ότι θα κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον του ιατρικού κόσμου, ώστε να στελεχωθεί επαρκώς η μονάδα.

Σε δηλώσεις της, η κα. Αυγερινοπούλου ευχαρίστησε την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για την ανταπόκρισή της και υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία ουσιαστική παρέμβαση, με στόχο την αντιμετώπιση της χρόνιας υποστελέχωσης της δομής. Το Κέντρο Υγείας καλείται να εξυπηρετήσει όχι μόνο τον μόνιμο πληθυσμό μιας ευρείας περιοχής, αλλά και τις αυξημένες ανάγκες χιλιάδων επισκεπτών, που κατακλύζουν την Αρχαία Ολυμπία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η Βουλευτής χαρακτήρισε την εξέλιξη ως ιδιαίτερα θετική, καθώς συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σε μια καίρια περιοχή, με στόχο τη βιώσιμη και εύρυθμη λειτουργία της μέσω της στελέχωσης με το αναγκαίο ιατρικό δυναμικό.

Please follow and like us: