Η συνεργασία Ελλάδας και Μονακό, παράδειγμα για τη διατήρηση της μοναδικής θαλάσσιας βιοποικιλότητας της Μεσογείου

Η συνεργασία Ελλάδας και Μονακό, παράδειγμα για τη διατήρηση της μοναδικής θαλάσσιας βιοποικιλότητας της Μεσογείου

-Ομιλία της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής στην Elafonisos Eco Week 2025, παρουσία του Πρίγκιπα Αλβέρτου Β’

Στη συνεργασία μεταξύ του Μονακό και της Ελλάδος σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και συγκεκριμένα προστασίας θαλάσσιας βιοποικιλότητας αναφέρθηκε η  Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, στην ομιλία της, στο πλαίσιο της τριήμερης συνάντησης διεθνούς διαλόγου και δράσης για το περιβάλλον Elafonisos Eco Week 2025. Το συνέδριο πραγματοποιείται με τη συμμετοχή του Πρίγκιπα Αλβέρτου Β’ του Μονακό και προσωπικοτήτων απ’ όλη τη Μεσόγειο ενώ επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα και την προστασία των φυσικών πόρων.

Στην ομιλία της η Δρ. Αυγερινοπούλου χαιρέτισε την οργάνωση της Elafonisos Eco Week από τον κ. Ενρίκο Τόγια και την ομάδα της Elafonisos Eco, η οποία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην οικολογική ενημέρωση και την προστασία του θαλασσίου οικοσυστήματος του νησιού, θέματα που έχουν αναπτυχθεί και στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Περιβάλλοντος.

Ένα από τα κεντρικά σημεία της ομιλίας αφορούσε στον έντονο σεβασμό προς τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β′ του Μονακό, με τον οποίο η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία που έχει ενταθεί τον τελευταίο χρόνο, καθώς οι Ελλάδα και Μονακό έχουν υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΟΦΥΠΕΚΑ (Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής) και Ωκεανογραφικού Ινστιτούτου του Μονακό, για μια σειρά δράσεων που αφορούν την προστασία της Μεσογείου, δράσεις τις οποίες η Δρ. Αυγερινοπούλου στηρίζει έμπρακτα και συντονίζει αρκετές από αυτές. Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ιδιαίτερα την έντονη, παγκόσμια περιβαλλοντική δράση του Πρίγκιπα Αλβέρτου, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στις πρωτοβουλίες Monaco Blue Initiative και Blue Economy & Finance Forum (BEFF) επισημαίνοντας παράλληλα την συμβολή του στην διπλωματία του περιβάλλοντος και την ενδυνάμωση των διμερών σχέσεων μεταξύ Μονακό και Ελλάδας.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε  στην επιτυχία της 9ης Διάσκεψης για τους Ωκεανούς (9th Our Ocean Conference), η οποία, υπό την αιγίδα του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, συγκέντρωσε πάνω από 11,3 δισ. δολάρια και έφερε 471 δεσμεύσεις από όλο τον κόσμο. Από την πλευρά της Ελλάδας, έχουν αναληφθεί συγκεκριμένες δεσμεύσεις, μεταξύ των οποίων η δημιουργία δύο νέων προστατευόμενων θαλασσίων περιοχών στον Ιόνιο και στον Αιγαίο, ως μέρος των προσπαθειών για επίτευξη του στόχου 30×30 για τη βιοποικιλότητα.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος ανέδειξε τα μέτρα που έχει υιοθετήσει η Ελλάδα στον τομέα της βιώσιμης αλιείας (με την απαγόρευση του ψαρέματος με τράτες βυθού) καθώς και την εγκατάσταση κέντρων αριστείας για την προστασία των θαλάσσιων θηλαστικών και τον βιώσιμο τουρισμό. Παράλληλα, μίλησε για τις επενδύσεις σε ψηφιακή διακυβέρνηση, τεχνολογίες αιχμής όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον έλεγχο των θαλασσίων οικοσυστημάτων, καθώς και τα μέτρα για το πρασίνισμα της ναυτιλίας, την προώθηση της τεχνολογίας ψυχρού σύζευξης (cold ironing) και τη δημιουργία πράσινων διαδρόμων για την προστασία των θαλασσίων θηλαστικών με την συνδρομή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Σε ό,τι αφορά στην προστασία των ελληνικών θαλασσίων υδάτων, η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην ποιότητα των ελληνικών θαλασσίων υδάτων που κατατάσσουν την Ελλάδα ανάμεσα στις καλύτερες στην ΕΕ. Παράλληλα, επεσήμανε ότι περιοχές όπως ο Παγασητικός, ο Θερμαϊκός, ο Κορινθιακός και ο Σαρωνικός Κόλπος απαιτούν επιπρόσθετη δράση αποκατάστασης της οικολογικής τους ισορροπίας μέσω προγραμμάτων απορρύπανσης, για τις οποίες υπάρχουν ήδη δεσμευμένοι πόροι.  Επιπλέον, αναφέρθηκε στο ταμείο  για την αποανθρακοποίηση των νησιών με πόρους περί το 1,6 δισ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση πράσινων μεταφορικών μέσων, υποδομών αφαλάτωσης και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κ.α.

Αναφερόμενη στο κρίσιμο ζήτημα της φετινής διοργάνωσης που αφορούσε την εξάπλωση των Εισβολικών Ειδών της Μεσογείου με επίκεντρο το λεοντόψαρο, ένα ταχέως εξαπλούμενο εισβολικό είδος που απειλεί τη θαλάσσια βιοποικιλότητα της Μεσογείου, την αλιεία και τις παράκτιες οικονομίες της περιοχής, η Δρ. Αυγερινοπούλου πρότεινε μια ολοκληρωμένη στρατηγική που περιλαμβάνει:

  • Νομιμοποίηση της αλιείας και εμπορίας του λεοντόψαρου,
  • Χρηματοδότηση μέτρων περιορισμού και ανάπτυξης νέων προϊόντων (όπως τρόφιμα και καλλυντικά),
  • Στήριξη της επιστημονικής έρευνας και παρακολούθησης,
  • Ενίσχυση της εκπαίδευσης και της συμμετοχής της κοινωνίας,
  • Ενδυνάμωση των τοπικών οικονομιών και συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την υιοθέτηση αυστηρότερων ρυθμίσεων.

Ευχαριστώντας τον πρόεδρο της οικολογικής οργάνωσης «Elafonisos Eco» Ενρικό Τόγια, τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β’ του Μονακό και τον επίτιμο πρόξενο του Μονακό στην Ελλάδα, Βασίλη Αποστολόπουλο, για την αμέριστη δέσμευσή τους για την προστασία του περιβάλλοντος, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής απηύθυνε κάλεσμα για άμεση δράση, επισημαίνοντας τη συλλογική ευθύνη για την προστασία του ωκεανού και της θαλάσσιας βιοποικιλότητας. Τόνισε, δε, τη σημασία της συνένωσης γνώσης και πολιτικής βούλησης ώστε να διασφαλιστεί ένα βιώσιμο μέλλον για τις επερχόμενες γενιές, με έμφαση στην ανάγκη αντιμετώπισης της εξάπλωσης του λεοντόψαρου και των περιβαλλοντικών προκλήσεων που απειλούν τη Μεσόγειο. «Η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς ένας στόχος, αλλά καθήκον απέναντι στις μελλοντικές γενιές. Ας αποτελέσει αυτή η συνάντηση κάτι περισσότερο από μια θεωρητική συζήτηση, ας αποτελέσει ένα κάλεσμα για δράση. Σας ευχαριστώ που πιστεύετε σε ένα βιώσιμο μέλλον για τους ωκεανούς μας και για όλη τη ζωή που φιλοξενούν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Please follow and like us:
Αναφορά στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση των παραγωγών σταφίδας και οινοποιήσιμων σταφυλιών

Αναφορά στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση των παραγωγών σταφίδας και οινοποιήσιμων σταφυλιών

Αναφορά στην Βουλή κατέθεσε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για την ανάγκη στήριξη της παραγωγής κορινθιακής σταφίδας και οινοποιήσιμων σταφυλιών, εξαιτίας των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Η κ. Αυγερινοπούλου, καταθέτοντας μαζί με την αναφορά της την σχετική επιστολή του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κ. Νεκτάριου Φαρμάκη, τόνισε την ανάγκη αποζημίωσης των πληγέντων παραγωγών.

Παράλληλα, όπως υπογράμμισε στην αναφορά της προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα, είναι αναγκαία η λήψη μέτρων στήριξης για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο καθώς και διερεύνησης όλων των πιθανών δυνατοτήτων οικονομικής βοήθειας μέσω εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων για την όσο το δυνατόν κάλυψη μέρους του  ποσοστού της απώλειας εισοδήματος. Επιπρόσθετα, η Βουλευτής Ηλείας πρότεινε την άμεση κατάρτιση σχεδίου διαχείρισης και βιωσιμότητας, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, για να μειωθούν οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης στην σταφιδοπαραγωγή και την αμπελοκαλλιέργεια.

Όπως υπογράμμισε, η καλλιέργεια σταφίδας και οινοποιήσιμων σταφυλιών αποτελούν δυναμικούς κρίκους της τοπικής οικονομίας της Ηλείας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μοχλούς ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα, του τοπικού εισοδήματος, της μεταποίησης και των εξαγωγών. Η στήριξη των παραδοσιακών αυτών προϊόντων με μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης και συγκεκριμένα σχέδια αξιοποίησης και ανάδειξης, θα συμβάλει στην ανάπτυξη της περιοχής και στην αξιοποίηση της μοναδικότητας των προϊόντων. Η αποζημίωση των παραγωγών ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους και να συνεχίσουν να καλλιεργούν αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα ενώ οι στρατηγικές παρεμβάσεις που πρέπει να ακολουθήσουν, θα πρέπει να έχουν ως στόχο τη βιωσιμότητα της παραγωγής.

Please follow and like us:
Παρέμβαση από τη Διον. Αυγερινοπούλου για τον Κυλλήνιο Κόλπο

Παρέμβαση από τη Διον. Αυγερινοπούλου για τον Κυλλήνιο Κόλπο

-Από το Κοτύχι θα ξεκινήσει εθνικό ερευνητικό πρόγραμμα για τις ευάλωτες ακτές

Το ζήτημα της απορρύπανσης του Κυλλήνιου Κόλπου έθεσε η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής την Πέμπτη, 10 Απριλίου 2025.

Η βουλευτής Ηλείας επισήμανε στην Προϊσταμένη του Τμήματος Θαλασσίων Υδάτων & Ακτών Κολύμβησης της Διεύθυνσης Προστασίας & Διαχείρισης Υδάτινου Περιβάλλοντος, κ. Στυλογιάννη, αλλά και στον καθηγητή Γεωλογικής & Περιβαλλοντικής Ωκεανογραφίας του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, κ.Παπαθεοδώρου, ότι θα πρέπει το Υπουργείο να προβλέψει τις σχετικές χρηματοδοτήσεις για να συμβάλει στην επίλυση του προβλήματος.

Όπως τόνισε η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, είναι απαραίτητη η στήριξη του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στην αξιολόγηση της περιβαλλοντικής κατάστασης του Κυλλήνιου κόλπου από συγκεκριμένους ρυπαντές, καθώς είναι μια περιοχή κατά κύριο λόγο αγροτική, η οποία αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα αστικά λύματα, στερώντας εδώ και αρκετά χρόνια από τους κατοίκους της περιοχής τη δυνατότητα να κάνουν μπάνιο στη θάλασσα.

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαθεοδώρου αποκάλυψε ότι ο Κυλλήνιος Κόλπος και συγκεκριμένα η περιοχή του Κοτυχίου έχει επιλεχθεί ως πιλοτική περιοχή για την εφαρμογή ερευνητικού προγράμματος που χρηματοδοτείται από την πρωτοβουλία 21 και από το Ίδρυμα Ωνάση για τη χαρτογράφηση όλων των ευάλωτων ακτών της Χώρας, σε Εθνική κλίμακα της διάβρωσης, όπως και η Λιμνοθάλασσα του Καϊάφα.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος ανέφερε επίσης ότι θα απευθύνει κάλεσμα για συνάντηση αυτό το καλοκαίρι στον Κυλλήνιο κόλπο, προκειμένου να γίνει η σχετική αυτοψία και να δρομολογηθούν οι αναγκαίες ενέργειες.

Υπενθυμίζεται πως τον Δεκέμβριο του 2024 η βουλευτής Ηλείας συζήτησε το πρόβλημα με τον γενικό γραμματέα του ΥΠΕΝ, Πέτρο Βαρελίδη, σημειώνοντας ότι ο Κυλλήνιος Κόλπος εντάσσεται στο Εθνικό Πάρκο Ιονίου και πως η απορρύπανσή του θα ενισχύσει τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και θα θωρακίσει περιβαλλοντικά τις ακτές της Ηλείας, μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο πολύ σημαντικών δράσεων.

Please follow and like us:
Αυτοψία στο Εθνικό Πάρκο της Δαδιάς από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής και συνεδρίαση με θέμα την πορεία των έργων αποκατάστασης

Αυτοψία στο Εθνικό Πάρκο της Δαδιάς από την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής και συνεδρίαση με θέμα την πορεία των έργων αποκατάστασης

Ενημέρωση για τα έργα αποκατάστασης – Προώθηση μέτρων βιώσιμης ανάπτυξης

Επίσκεψη των βουλευτών – μελών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής στο Εθνικό Πάρκο του Δάσους της Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου, πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της Προέδρου της Επιτροπής, Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, για να διαπιστωθεί η εικόνα της περιοχής μετά την πυρκαγιά του 2022 και του 2023.

Στο κλιμάκιο της Επιτροπής συμμετείχαν η Πρόεδρος, οι βουλευτές-μέλη της Επιτροπής, κ. Γιώργος Αμυράς, κ. Γιάννης Δελλής, κ. Μάρκος Καφούρος, κα. Διαμάντω Μανωλάκου, κ. Σπύρος Μπιμπίλας, κα. Θωμαΐς Οικονόμου και ο Βουλευτής Έβρου, κ. Σταύρος Κελέτσης.

Η επίσκεψη περιελάμβανε επιτόπια αυτοψία στα έργα αντιδιαβρωτικής προστασίας και στο νεοανεγερθέν Παρατηρητήριο Πουλιών, το οποίο είχε καταστραφεί ολοκληρωτικά από την πυρκαγιά, και περιήγηση στις αναγεννημένες δασικές εκτάσεις.

Ακολούθησε ευρεία σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στο Κέντρο Ενημέρωσης του Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α., κατά την οποία ο κ. Στάθης Σταθόπουλος, Γενικός Γραμματέας Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η κα Άννα Κωνσταντινίδου,  Προϊσταμένη της Μονάδας Διαχείρισης Δέλτα Έβρου και Δαδιάς, ενημέρωσαν αναλυτικά τους παρευρισκόμενους για τα έργα και τις παρεμβάσεις που έγιναν για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πυρκαγιάς, καθώς και για όσες δράσεις έχουν δρομολογηθεί για τα επόμενα χρόνια.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τόνισε πως η πλήρης αποκατάσταση του Εθνικού Πάρκου της Δαδιάς αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Πολιτεία. Επίσης, ανέφερε ότι θα συνταχθεί πλήρης Έκθεση με όλα τα συμπεράσματα της Επιτροπής Περιβάλλοντος, η οποία αφού κατατεθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής, θα τεθεί υπόψη της Κυβέρνησης. Επίσης, αφού ευχαρίστησε θερμά τα μέλη της Επιτροπής που συμμετείχαν στην επίσκεψη και επιτόπια αυτοψία στον Έβρο, καθώς και τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων και τους καθηγητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης για την ουσιαστική τους συμβολή, υπογράμμισε το έντονο ενδιαφέρον και τη σημασία που αποδίδει η Επιτροπή στην περιοχή του Έβρου και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το φυσικό του περιβάλλον.

«Στόχος μας είναι η ουσιαστική αξιολόγηση της προσπάθειας αποκατάστασης του Εθνικού Πάρκου Δαδιάς και η ενεργή συμβολή μας σε αυτή τη διαδικασία, μέσα από τη διατύπωση τεκμηριωμένων προτάσεων εκ μέρους της Επιτροπής, που θα ληφθούν υπόψη τόσο από την κεντρική κυβέρνηση όσο και από τους αρμόδιους φορείς. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδουμε στην ενσωμάτωση των προτάσεων των τοπικών κοινωνιών. Είναι κρίσιμο να επιταχύνουμε τις ενέργειες πλήρους θωράκισης και προστασίας του Πάρκου, καθώς η ανάκτηση της οικολογικής ισορροπίας απαιτεί χρόνο και συνεχή φροντίδα. Ήδη, καταγράφονται ενθαρρυντικά σημάδια φυσικής αναγέννησης και επαναφοράς της βιοποικιλότητας – με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αύξηση του αριθμού των φωλιών αρπακτικών πουλιών. Οφείλουμε να απλώσουμε ένα σταθερό δίχτυ προστασίας στα πολύτιμα οικοσυστήματά μας, γιατί τα χρειαζόμαστε – όχι μόνο για το παρόν, αλλά για τις επόμενες γενιές.», δήλωσε η Δρ.  Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Ο Γενικός Γραμματέας Δασών, κ. Στάθης Σταθόπουλος, στάθηκε στην ταχύτητα με την οποία δρομολογήθηκαν και εκτελέστηκαν τα έργα αποκατάστασης στον Έβρο, επισημαίνοντας ότι το Υπουργείο έχει στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων την αποκατάσταση του Εθνικού Πάρκου Δαδιάς μετά την περιβαλλοντική καταστροφή που υπέστη.

«Στο Πρόγραμμα Αποκαταστασης και Αναπτυξης Έβρου που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τον Οκτώβριο 2024 στην Ορεστιάδα και εφαρμόζεται ήδη, το σύνολο των έργων δασικής αποκατάστασης που εντάχθηκε για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει προϋπολογισμό 86.400.000 € για Έβρο και Ροδόπη μέσω του Προγράμματος Antinero. Σε διάστημα ενός (1) μήνα μετά την πυρκαγιά, συντάχθηκαν και εγκρίθηκαν συνολικά 18 μελέτες για την εκτέλεση αντιδιαβρωτικών έργων σε περιοχές που επελέγησαν, με βάση κριτήρια περιβαλλοντικά και κοινωνικά. Σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ εκδώσαμε 3 Προσκλήσεις ύψους 60 εκ. ευρώ, που ξεκίνησαν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, για τα Δασαρχεία Σουφλίου και Αλεξανδρούπολης και τη Διεύθυνση Δασών Έβρου, ώστε να αποκατασταθεί το συντομότερο η ζημιά που υπέστη το Δάσος της Δαδιάς. Αναλυτικά: Με χρηματοδότηση από ΤΑΑ εκτελέστηκαν αντιδιαβρωτικά έργα στην περιοχή Σουφλίου, π/υ 1.243.127,58 € και την Αλεξανδρούπολη, π/υ 8.285.308,76 €. Με χρηματοδότηση από ΤΑΑ ξεκινούν άμεσα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης, π/υ 50.036.560,20 €. Συνεπώς, τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν τις αρχές καλοκαιριού 2026. Το νέο δάσος της Δαδιάς θα έχει τη θωράκιση που του αξίζει, ενσωματώνοντας όλα τα διδάγματα της μεγάλης καταστροφής του 2023.», δήλωσε.

Την ενημέρωση συμπλήρωσαν, από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο κ. Πέτρος Ανθόπουλος, Διευθυντής Δασών Ν. Έβρου, ο κ. Γεώργιος Πιστόλας, Δασάρχης Αλεξανδρούπολης, η κα. Γιαννούλα Δαγκάκη, Δασάρχης Σουφλίου, και η κα. Άννα Κωνσταντινίδου, Προϊσταμένη Μονάδας Διαχείρισης Δέλτα Έβρου & Δαδιάς. Ενώ παρευρέθηκαν από πλευράς αυτοδιοίκησης, ο Δήμαρχος Σουφλίου, κ. Παναγιώτης Καλακίκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας, κ. Κώστας Βενετίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου, κ.  Ευάγγελος Πουλιλιός, και η Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Πολιτισμού και Εθελοντισμού, κα. Φανή Μπαχαρίδου. Συμμετείχαν επίσης από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ο Πρόεδρος Τμήματος Δασολογίας & Διαχείρισης Περιβάλλοντος & Φυσικών Πόρων, Καθηγητής Τσαντόπουλος Γεώργιος και ο Κοσμήτορας Σχολής Επιστημών Γεωπονίας & Δασολογίας Ορεστιάδος, Καθηγητής Γαλατσίδας Σπύρος. Καθώς και ο Πρόεδρος Εταιρίας Προστασίας Βιοποικιλότητας Θράκης, κ. Λευτέρης Καψάλης, ανάδοχος σε έργα αναδάσωσης στην περιοχή.

Η επίσκεψη των Βουλευτών ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στο Μουσείο Τέχνης Μεταξιού, στην περιοχή του Σουφλίου.

Την αυτοψία ακολούθησε συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος στη Βουλή με θέμα: «Αποτελέσματα επίσκεψης της Επιτροπής Περιβάλλοντος στη Δαδιά του Έβρου».

Η διπλή αυτή δράση – αυτοψία και συζήτηση στη Βουλή – ανέδειξε σημαντικά συμπεράσματα και προτάσεις πολιτικής. Μεταξύ των οποίων διαπιστώθηκε η ύπαρξη ενός συνεκτικού και ολοκληρωμένου σχεδίου αποκατάστασης και διαχείρισης του δάσους της Δαδιάς, αποτέλεσμα συνεργασίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, της τοπικής κοινωνίας και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Η Επιτροπή έθεσε ως επόμενο βήμα την ταχεία υλοποίηση του Προγράμματος Αποκατάστασης και Ανάπτυξης του Έβρου, όπως το ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός τον Οκτώβριο του 2024, το οποίο συνδυάζει την περιβαλλοντική ανάταξη με την τοπική βιώσιμη ανάπτυξη. Τονίστηκε η ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης των δασικών συνεταιρισμών και της στελέχωσης των δασικών υπηρεσιών με εξειδικευμένο προσωπικό – μια διαδικασία που ήδη δρομολογείται από το Υπουργείο. Προτάθηκε η δημιουργία στοχευμένων δράσεων οικοτουρισμού και οικολογικής επιχειρηματικότητας, με τη συμβολή και του ΕΟΤ. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην διενέργεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικών με το περιβάλλον στην περιοχή, με σκοπό την ενίσχυση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της επιστημονικής παρουσίας στον Έβρο.

 

Please follow and like us:
Αποζημιώσεις 828.915 ευρώ σε αγρότες και κτηνοτρόφους της Ηλείας

Αποζημιώσεις 828.915 ευρώ σε αγρότες και κτηνοτρόφους της Ηλείας

Αποζημιώσεις ύψους 828.915,32 ευρώ, σε 419 δικαιούχους αγρότες και κτηνοτρόφους της Ηλείας, πιστώθηκαν σήμερα στους λογαριασμούς τους από τον ΕΛΓΑ. Όπως ενημερώνει η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τα παραπάνω ποσά αφορούν στην εκκαθάριση πορισμάτων που καταχωρήθηκαν στα πληροφοριακά συστήματα της κεντρικής υπηρεσίας του ΕΛΓΑ, για ζημιές φυτικής παραγωγής και απώλειες ζωικού κεφαλαίου έτους 2024. Σε επίπεδο επικράτειας, ο οργανισμός κατέβαλε ποσά ύψους 56 εκ. ευρώ, καθώς ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας και ο Πρόεδρος του ΕΛ.Γ.Α., Ανδρέας Λυκουρέντζος, αποφάσισαν την καταβολή αποζημιώσεων, οι οποίες πιστώθηκαν στους λογαριασμούς 17.315 δικαιούχων παραγωγών. Με αυτή την πληρωμή, ο Οργανισμός Ασφαλίσεων κλείνει το μεγαλύτερο μέρος των εκκρεμοτήτων για το καλλιεργητικό έτος 2024.

Όπως αναφέρει η Βουλευτής Ηλείας, η Κυβέρνηση επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι βρίσκεται στο πλευρό των αγροτών και λαμβάνει όλα  τα απαιτούμενα μέτρα για να ενισχύσει τον πρωτογενή τομέα. «Η πολιτική ηγεσία του ΥπΑΑΤ και η Διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α., τις οποίες ευχαριστούμε, έχουν αποδείξει έμπρακτα ότι στέκονται δίπλα στους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα, αγρότες και κτηνοτρόφους, ακούγοντας τα αιτήματά τους και αντιμετωπίζοντας δομικά ζητήματα. Η Διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α. συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς την προώθηση του έργου της εκκαθάρισης των πορισμάτων, ώστε μέχρι τα τέλη του A΄ εξαμήνου 2025, να έχουν εξοφληθεί όλοι οι δικαιούχου παραγωγοί για τις ζημίες οι οποίες καλύπτονται από την Ενιαία Δήλωση Καλλιέργειας / Εκτροφής (ΔΚΕ) 2024», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Please follow and like us:
Συνεδρίαση Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής – Η Σημασία της ψηφιακής διακυβέρνησης των θαλασσών για την Ελλάδα και ο ρόλος του  Διακυβερνητικού Οργανισμού Mercator

Συνεδρίαση Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής – Η Σημασία της ψηφιακής διακυβέρνησης των θαλασσών για την Ελλάδα και ο ρόλος του Διακυβερνητικού Οργανισμού Mercator

Διάλογος πολιτικής και επιστήμης για τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή στη διαχείριση των θαλασσίων υποθέσεων

Στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής των Ελλήνων της 19ης Μαρτίου, υπό την προεδρία της Βουλευτού Ν. Ηλείας και Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για την Προστασία των Ωκεανών, Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, ο βασικός άξονας συζήτησης επικεντρώθηκε στην παρουσίαση του έργου του Διακυβερνητικού Οργανισμού Mercator Ocean International για την διαχείριση του θαλασσίου περιβάλλοντος. Η σύγχρονη εποχή επιτάσσει την αξιοποίηση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (AI) και ψηφιακών εργαλείων για την συλλογή επαρκών επιστημονικών δεδομένων και την αξιοποίηση τους με στόχο την βιώσιμη διαχείριση των θαλάσσιων πόρων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα που εφαρμόζεται στη χώρα μας και χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Mercator αποτελεί το ψηφιακό δίδυμο του ωκεανού (Digital Twin of the Ocean), μια πλήρης ψηφιακή αναπαράσταση των ωκεανών, στην περιοχή της Κρήτης. Το Coastal Crete θα αποτελέσει το πρώτο ελληνικό ψηφιακό δίδυμο της θάλασσας, παρέχοντας στους χρήστες υπηρεσίες πληροφόρησης για ασφαλή χρήση του θαλάσσιου χώρου και λεπτομερείς προγνώσεις, συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης (ακραίοι κυματισμοί και επιπτώσεις σε εγκαταστάσεις), βελτιστοποίησης δρομολόγησης πλοίων (για μείωση εκπομπών CO2), αντιμετώπισης περιβαλλοντικών κινδύνων καθώς και δεδομένα πεδίου σε πραγματικό χρόνο.

Με τις τεχνολογίες ψηφιακής ωκεανογραφίας να αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς, το Mercator Ocean International παρέχει πολύτιμα δεδομένα για την κατάσταση των ωκεανών, την πρόγνωση των καιρικών φαινομένων και την ανάλυση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Αυτές οι πληροφορίες, συνδυασμένες με την τεχνητή νοημοσύνη, δημιουργούν νέες δυνατότητες για την παρακολούθηση, πρόβλεψη και διαχείριση των θαλάσσιων περιοχών, κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας και της προστασίας του κλίματος.

Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών με τη εφαρμογή συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτιστοποίηση της πλοήγησης, της πρόγνωσης και της διαχείρισης των θαλάσσιων πόρων οφείλουν να αποτελέσουν προτεραιότητα για τη χώρα μας. Η χώρα μας, διαθέτοντας μία από τις μεγαλύτερες ακτογραμμές παγκοσμίως αλλά και ως παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της ναυτιλίας, πρέπει να ενστερνιστεί την ανάγκη για εκσυγχρονισμό, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική και να αξιοποιήσει τα οφέλη της ψηφιακής εποχής.

Η μεταβατική διαδικασία του Mercator Ocean International και η αναγωγή του σε διεθνή οργανισμό, με έδρα στην Ευρώπη, ενισχύει την ανάγκη να επενδύσουμε σε προηγμένες τεχνολογίες, οι οποίες όχι μόνο συμβάλλουν στη διαχείριση των θαλάσσιων πόρων, στην  προώθηση της γαλάζιας οικονομίας αλλά και στη διαμόρφωση ενός πιο ασφαλούς και αποτελεσματικού ναυτιλιακού τοπίου.

Στη συνεδρίαση που είχε ως στόχο την ενημέρωση των Βουλευτών – μελών της επιτροπής για όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, συμμετείχαν αξιόλογοι ομιλητές αλλά και ένα πλήθος παρατηρητών, τόσο από το χώρο της πολιτικής όσο και από της επιστήμης.

Δεν παρέλειψαν να εκφράσουν την ικανοποίηση τους και να ευχαριστήσουν την Πρόεδρο της Επιτροπής, για την πρωτοβουλία της να αναδείξει ένα τόσο σημαντικό θέμα, ο κ. Pierre Bahurel, Γενικός Διευθυντής της Mercator Ocean International, ο οποίος ταξίδεψε ειδικά για να παραστεί στη συνεδρίαση της Επιτροπής και να παρουσιάσει τη σημασία του οργανισμού στην πρόγνωση και τη διαχείριση των θαλάσσιων δεδομένων. Επίσης, σημαντική ήταν η παρουσία του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Διονύση Σταμενίτη, καθώς και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Μανώλη Κουτουλάκη, αλλά και των εκπροσώπων των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και εξωτερικών, που ενημέρωσαν την Επιτροπή για τα προγράμματα της ελληνικής κυβέρνησης σχετικά με την ψηφιακή συλλογή και διαχείριση δεδομένων, καθώς και της κας Tatiana Hema, επικεφαλή του Μεσογειακού Σχεδίου Δράσης του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΟΗΕ.

Επιπλέον, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε και τον κ. Eivind Lorentzen, Σύμβουλο του Νορβηγικού Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Αλιείας, καθώς η Νορβηγία είναι μία από τις χώρες-μέλη που συμμετέχουν στον Οργανισμό Mercator, και την κα. Laurence Auer, Πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα, η παρουσία της οποίας ενίσχυσε τη διεθνή διάσταση της συνεδρίασης.

Η συνεισφορά του ΕΛΚΕΘΕ, μέσω του Καθηγητή Γεράσιμου Κορρέ, Διευθυντή Ερευνών του ΙΩ/ΕΛΚΕΘΕ, και άλλων καθηγητών και ερευνητών, ήταν επίσης πολύτιμη για τη συζήτηση γύρω από τα ψηφιακά εργαλεία που ενισχύουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Επιπρόσθετα, η παρουσία της κας Μαριάννας Ναθαναήλ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία αναφέρθηκε στις χρηματοδοτήσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κλιματική αλλαγή, ενίσχυσε τη συζήτηση γύρω από τη σύνδεση των ψηφιακών εργαλείων με τις διεθνείς προσπάθειες για την κλιματική αλλαγή και την περιβαλλοντική διαχείριση.

Η λίστα των παρευρισκομένων και των παρατηρητών στην εκδήλωση περιλάμβανε επιπλέον σημαντικές προσωπικότητες από την ακαδημαϊκή κοινότητα, τα Ηνωμένα Έθνη και άλλους διεθνείς οργανισμούς.

Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε με την επιβεβαίωση ότι η ψηφιακή μετάβαση στις διαχείρηση των θαλασσών μας, αποτελεί αδήριτη ανάγκη και για την Ελλάδα και ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί τόσο στο Μπουσάν της Ν. Κορέας κατά την διάρκεια της 10ης Διάσκεψης για τους Ωκεανούς, όσο και στη Νίκαια της Γαλλίας, στην τρίτη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για τους Ωκεανούς (UNOC3) που θα πραγματοποιηθεί τον Ιουνίο του 2025.

Λίγα λόγια για τον Mercator:

Η Πρόεδρος, υπενθύμισε στους παρευρισκομένους ότι ο Γεράρδος Μερκάτορ (Gerardus Mercator ήταν Φλαμανδός χαρτογράφος, γεωγράφος και κοσμογράφος. Ήταν διάσημος για τη δημιουργία του παγκόσμιου χάρτη το 1569, που βασίστηκε σε μία νέα προβολή που παρουσίαζε ναυτικές σταθερές πορείες (λοξοδρομίες) ως ευθείες γραμμές -μία καινοτομία που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε ναυτικούς χάρτες.

Ο Μερκάτορ υπήρξε επίσης ο πρώτος που χρησιμοποίησε τη λέξη «Άτλας» για την περιγραφή συλλογών χαρτών.

Please follow and like us:
Μετάβαση της Δρος Αυγερινοπούλου στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν για την 150η Συνέλευση της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης

Μετάβαση της Δρος Αυγερινοπούλου στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν για την 150η Συνέλευση της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης

Μια ιστορική στιγμή για την δημοκρατία και τον κοινοβουλευτισμό

Ως μια ιστορική στιγμή για τη δημοκρατία και τα κοινοβούλια παγκοσμίως οργανώνεται η επετειακή 150η Συνέλευση της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (Interparliamentary Union – IPU), η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν από τις 5 έως τις 9 Απριλίου, στην οποία θα συμμετάσχει η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, ως Μέλος της Αντιπροσωπείας της Βουλής των Ελλήνων. Η Δρ. Αυγερινοπούλου μεταβαίνει στην Τασκένδη ήδη από σήμερα, 2 Απριλίου, καθώς διατελεί  μέλος της Διοικούσας Επιτροπής της IPU, η οποία θα συνεδριάσει ήδη από τις 3 και 4 Απριλίου προσφέροντας κατευθυντήριες οδηγίες για την Διάσκεψη, ενώ θα συμμετάσχει και στις συνεδριάσεις της Γεωπολιτικής Ομάδας Twelve Plus στις οποίες μετέχει και η χώρα μας.  Αυτή η σημαντική Συνέλευση δεν αποτελεί μόνο έναν εορτασμό της μακρόχρονης ιστορίας και των επιτευγμάτων της IPU, που αποτελεί τον ιστορικότερο πολιτικό οργανισμό στον κόσμο, με έτος ίδρυσης 1889, αλλά προωθεί σε διεθνές επίπεδο την δημοκρατία, την ειρήνη και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την βιώσιμη ατζέντα διεθνώς.

Κατά τη διάρκεια της διάσκεψης, οι εκπρόσωποι κοινοβουλίων από κάθε γωνιά του πλανήτη θα συζητήσουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνουν το παγκόσμιο τοπίο. Ως κεντρικό θέμα της Διασκέψεως έχει οριστεί η “Κοινοβουλευτική δράση για κοινωνική ανάπτυξη και δικαιοσύνη”, ενώ θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε κοινωνικά  θέματα, όπως η εξάλειψη της φτώχειας, η προώθηση αξιοπρεπούς εργασίας, η ενίσχυση της κοινωνικής ενσωμάτωσης και η αύξηση της συμμετοχής των περιθωριοποιημένων ομάδων στη λήψη αποφάσεων.

Βασικά σημεία της εκδήλωσης περιλαμβάνουν:

  • Η IPU θα τιμήσει τη σημαίνοντα 150η Συνέλευσή της, η οποία θα περιλαμβάνει την κύρια ομιλία του Προέδρου του Ουζμπεκιστάν, Σαβτσάτ Μιρζιγιογιέφ.
  • Το Forum των Γυναικών Κοινοβουλευτών της IPU θα γιορτάσει επίσης την 40η επέτειό του, ένα σημαντικό ορόσημο στο φόντο των νέων προκλήσεων για τα δικαιώματα των γυναικών σε ορισμένες χώρες και της στασιμότητας του ποσοστού των βουλευτών που είναι γυναίκες στο 27,2%, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της IPU.
  • Όλοι οι υπόλοιποι φορείς της IPU θα συγκεντρωθούν, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων θεματικών Μόνιμων Επιτροπών της, του Forum των Νέων Κοινοβουλευτών, της Επιτροπής για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των Κοινοβουλευτών, της Επιτροπής για τα Θέματα της Μέσης Ανατολής και της Ομάδας Εργασίας για την ειρηνική επίλυση του πολέμου στην Ουκρανία.
  • Η IPU είναι σε τροχιά να πλησιάσει την παγκοσμιότητα με την αναμενόμενη αύξηση των μελών της σε 182 Κοινοβούλια με την ένταξη του Μπελίζ.
  • Αναμένεται ότι οι βουλευτές θα υιοθετήσουν ψηφίσματα για την προώθηση λύσης δύο κρατών στην Παλαιστίνη και για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των συγκρούσεων στη βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ θα ζητηθούν και άλλα θέματα έκτακτης επικαιρότητας με στόχο μεταξύ άλλων και των μετριασμό των μακροχρόνιων συγκρούσεων.
  • Η Συνέλευση θα περιλαμβάνει εργαστήρια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την κοινοβουλευτική διπλωματία και τους κοινωνικούς κανόνες που επηρεάζουν την υγεία των γυναικών.
  • Κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης, η IPU θα ανοίξει επίσης τις υποψηφιότητες για την έκδοση του βραβείου Cremer-Passy του 2025, αναγνωρίζοντας τους βουλευτές με εξαιρετικά αρχεία στη ισότητα των φύλων, το θέμα της χρονιάς της IPU.

Η 150η Διάσκεψη της IPU αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για ανασκόπηση των επιτευγμάτων των τελευταίων εκατοντάδων χρόνων και για τον προβληματισμό σχετικά με τις προκλήσεις που παραμένουν στο πεδίο της δημοκρατίας, της ειρήνης, της βιώσιμης ανάπτυξης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Καθώς ο κόσμος μεταβάλλεται με ραγδαίο ρυθμό, η ανάγκη για λειτουργικά και διαφανή κοινοβούλια γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική. Το όραμά μας είναι η λειτουργία ενός παγκοσμίου δικτύου δημοκρατίας, όπου κάθε πολίτης αισθάνεται ότι έχει φωνή και ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες του.

Η σημασία της IPU έγκειται στην ικανότητά της να λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ διαφορετικών πολιτικών, πολιτισμικών και κοινωνικών πλαισίων. Μέσα από τη διασύνδεση των κοινοβουλίων, η IPU διαμορφώνει ένα παγκόσμιο χώρο ανταλλαγής ιδεών και εμπειριών, όπου οι αντιπρόσωποι των λαών μπορούν να συζητούν ελεύθερα και να επιδιώκουν κοινούς στόχους. Αυτή η διαδικασία ενδυναμώνει την εμπιστοσύνη μεταξύ των κρατών και προωθεί μια παγκόσμια κουλτούρα δημοκρατίας, η οποία είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ζωής κάθε πολίτη.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου δήλωσε: «Η Διάσκεψη της Τασκένδης δεν είναι απλώς μια επετειακή συνάντηση, αλλά και μια ακόμα ευκαιρία συντονισμού των εκπροσώπων των απανταχού πολιτών, των βουλευτών όλων των κομμάτων οι οποίου μπορούν να θέσουν και να αναζητήσουν λύσεις και  απαντήσεις σε σειρά κρίσιμων ζητημάτων για την εποχή μας. Σε έναν κόσμο όπου οι προκλήσεις είναι ολοένα και πιο σύνθετες και διεθνείς, και ενώ φαίνεται να υπάρχουν τριγμοί – έστω και παροδικοί κατά την γνώμη μου – στα θεμέλια υφιστάμενων διακυβερνητικών οργανισμών, η συνεργασία και ο διάλογος ανάμεσα στα κοινοβούλια καθίστανται κρίσιμα εργαλεία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και τη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους και για αυτό τον λόγο το έργο της IPU είναι κρίσιμο να διαφυλαχθεί και να στηριχθεί.  Πρέπει να ενισχύσουμε την IPU, ώστε να γίνει ένας ακόμα πιο σύγχρονος και αποτελεσματικός για την διακυβέρνηση διεθνής οργανισμός. Για την  δημοκρατία. Για τον κάθε πολίτη ξεχωριστά. Για όλους μας.

Θα ήθελα δε να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες σε όλους τους συνεργάτες της IPU και σε όλους τους συνεργάτες των εθνικών κοινοβουλίων που μετέχουν στις εργασίες του, και πρωτίστως στο Ελληνικό Κοινοβούλιο που στηρίζει ουσιαστικά και αδιάκοπα το έργο της IPU, καθώς και σε όλους τους βουλευτές και τους πολίτες που συμβάλλουν καθημερινά στην ενίσχυση της δημοκρατίας και στην προώθηση των κοινοβουλευτικών αξιών. Η επιτυχία της IPU είναι αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας και της αφοσίωσης σε έναν κοινό στόχο: τη δημιουργία ενός καλύτερου, πιο διαφανούς και συμμετοχικού κόσμου.

Είμαι βεβαία ότι η επικείμενη συνάντησή μας στην Τασκένδη θα αποτελέσει ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της IPU και θα ενισχύσει περαιτέρω το έργο μας για την προώθηση της δημοκρατίας και της κοινοβουλευτικής συνεργασίας παγκοσμίως. Καλώ όλους όσους  συμμετέχουμε ενεργά σε αυτό το ιστορικό γεγονός και να συμβάλλουμε στην υλοποίηση του οράματός μας για ένα μέλλον όπου η δημοκρατία θα είναι πραγματικότητα για κάθε πολίτη.»

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκδήλωση και το πρόγραμμα της συνάντησης, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το γραφείο δημοσίων σχέσεων της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης.

 

 

Please follow and like us:
Δήλωση της βουλευτή Ηλείας, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με αφορμή την αυτοψία του υπουργού Υποδομών, Χρ. Δήμα, στην Πατρών-Πύργου

Δήλωση της βουλευτή Ηλείας, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με αφορμή την αυτοψία του υπουργού Υποδομών, Χρ. Δήμα, στην Πατρών-Πύργου

«Διαπιστώνουμε με μεγάλη χαρά ότι οι εργασίες υλοποιούνται εντός του χρονοδιαγράμματος. Το τμήμα από τον Πύργο ως τον Αλισσό θα παραδοθεί στο τέλος του Ιουλίου, ενώ συνολικά ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους. Είναι ένα από τα σημαντικότερα μεγάλα έργα της χώρας μας, το οποίο εξυπηρετεί όχι μόνο την Ηλεία, αλλά συνολικά τέσσερις νομούς (Ηλεία, Αχαΐα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά), των οποίων οι κάτοικοι θα έχουν εξασφαλισμένη οδική ασφάλεια. Επίσης, είναι νομοί των οποίων το εισόδημα εξαρτάται από τον τουρισμό, άρα μπαίνουν βάσεις για ισχυρότερη τουριστική ανάπτυξη, αλλά και στις αγροτικές εξαγωγές, καθώς ο αυτοκινητόδρομος διασχίζει και τον Ηλειακό Κάμπο, τον δεύτερο πιο παραγωγικό κάμπο της Ελλάδας.

»Ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάζεται με υψηλής τεχνολογικής στάθμης προδιαγραφές και προβλέπει πολλά συνοδά έργα, ανταποκρινόμενα στις σύγχρονες συνθήκες κλιματικής κρίσης. Εκτελούνται αντιπλημμυρικά έργα τα οποία προσδίδουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στον αυτοκινητόδρομο, βελτιώνουν την εξοικονόμηση της ενέργειας και την ορθή διαχείριση υδάτων και αποβλήτων, παρέχοντας σύγχρονες υπηρεσίες και χαμηλότερο κόστος λειτουργίας για τον πολίτη. Είναι πολύ σημαντικό και δίκαιο το ότι υπάρχει αναλογικότητα στα διόδια, αφού κάθε χρήστης του δρόμου θα χρεώνεται αναλογικά με τα χιλιόμετρα διανύει και όχι με ενιαία τιμή.

»Επίσης, συζητήσαμε με τον υπουργό την επέκταση του αυτοκινητόδρομου στην Αρχαία Ολυμπία, με την οποία πρέπει σαφέστατα να συνδεθεί η Ολυμπία Οδός, καθώς και την ανάγκη επιτάχυνσης των μελετών, ώστε σύντομα να ξεκινήσουν και οι εργασίες για το τμήμα Πύργος-Καλό νερό-Τσακώνα».

Please follow and like us:
Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Βουλευτού Ηλείας, για τα εγκαίνια Π.Υ Λεχαινών

Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Βουλευτού Ηλείας, για τα εγκαίνια Π.Υ Λεχαινών

«Η στέγαση της Π.Υ Λεχαινών στις νέες εγκαταστάσεις που εγκαινιάστηκαν σήμερα, σηματοδοτεί το αποτέλεσμα της κοινής προσπάθειας όλων μας ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας για το προσωπικό της υπηρεσίας, παράλληλα με την ανανέωση και ενίσχυση του εξοπλισμού της.

Έτσι, πλήρως εξοπλισμένο, με νέες εγκαταστάσεις, με ενίσχυση με προσωπικό, το Πυροσβεστικό Σώμα είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της νέας αντιπυρικής περιόδου. Έχουμε ενίσχυση του Π.Σ ειδικά στην Δυτική Ελλάδα, με νέες θέσεις εργασίας και στελέχη με εμπειρία και θέληση να αντιμετωπίσουν της πυρκαγιές και τις φυσικές καταστροφές με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Θα είμαστε δίπλα τους στην μεγάλη αυτή προσπάθεια, στις προκλήσεις και στα αιτήματά τους, προκειμένου να επιτύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για τους πολίτες, το περιβάλλον και την ασφάλεια των υποδομών.

Κλείνοντας, και με τις πρώτες πυρκαγιές να εκδηλώνονται ήδη παρά το γεγονός ότι απέχουμε ακόμη χρονικά από την τυπική έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, θα ήθελα να τονίσω ότι θα πρέπει όλοι μας ως πολίτες να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί ώστε να μην θέτουμε σε κίνδυνο πυρκαγιάς το μεγάλο κοινό μας «σπίτι», το περιβάλλον,  με πράξεις ή παραλήψεις μας».

   

Please follow and like us:
Μήνυμα για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου

Μήνυμα για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου

«Γιορτάζουμε με περηφάνια τη διπλή, εθνική και θρησκευτική εορτή της 25ης Μαρτίου, ημέρα που αντικατοπτρίζει την αδάμαστη ψυχή της Ελλάδας μας. Είναι μια στιγμή όπου τιμούμε την Ελλάδα, τις αξίες της και όλους τους Έλληνες, όπου κι αν βρίσκονται στον κόσμο.

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία, τον πολιτισμό και την πίστη της, αποτελεί φάρο ελπίδας και ελευθερίας. Οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, οι γυναίκες και οι άνδρες που τιμούν τη χώρα μας, εκπέμπουν το αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας και προσήλωσης στις αρχές μας. Η Εκκλησία μας γιορτάζει την Θεοτόκο και την ιδία συμβολή στην ανεξαρτησία του Γένους.

Από τους ηρωικούς αγώνες του 1821 μέχρι τη σύγχρονη Ελλάδα, η πορεία μας είναι γεμάτη θριάμβους και μαθήματα αντοχής και προόδου. Η ανεξαρτησία και η ελευθερία της Ελλάδας παραμένουν αδιαπραγμάτευτες αξίες, που οδηγούν την κοινωνική συνοχή και την ανάπτυξη της χώρας μας.

Η 25η Μαρτίου είναι υπενθύμιση της ενότητας του ελληνικού έθνους και των υψηλών ιδανικών των προγόνων μας: την υπεράσπιση της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Με γνώμονα την Ορθόδοξη πίστη και τον πολιτισμό μας, η Ελλάδα στέλνει ένα μήνυμα ειρήνης, ισότητας και αλληλοσεβασμού σε όλο τον κόσμο. Η ιστορία μας και ο πολιτισμός μας αποτελούν πολύτιμα διαμάντια που φωτίζουν τη διεθνή σκηνή.

Σήμερα, αποτίουμε φόρο τιμής στους προγόνους μας και την πατρίδα μας, ενώ νιώθουμε βαθιά την ευθύνη να διαφυλάξουμε τις αξίες που μας ενώνουν ως Έλληνες τόσο για την γενιά μας όσο και για τις μέλλουσες γενεές.  Η Ελλάδα συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στον κόσμο με αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία και ανυπέρβλητο πνεύμα.

Χρόνια πολλά στην Ελλάδα μας και σε όλους τους Έλληνες! Ζήτω η Ελλάδα!»

Please follow and like us: