Καίριας σημασίας η συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας στην αντιμετώπιση των υπαρξιακών περιβαλλοντικών ζητημάτων -Ομιλία στη Βουλή στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Ορθόδοξης Θεολογίας

Καίριας σημασίας η συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας στην αντιμετώπιση των υπαρξιακών περιβαλλοντικών ζητημάτων -Ομιλία στη Βουλή στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Ορθόδοξης Θεολογίας

Ως μια εξαιρετική ευκαιρία ώστε Εκκλησία και Πολιτεία να εξετάσουν από κοινού τις προκλήσεις της εποχής μας και να αναδείξουν τόσο τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για την Ορθόδοξη Θεολογία στο σύγχρονο διάλογο, όσο κυρίως τους δρόμους τους οποίους η ίδια η Ορθόδοξη Θεολογία με τη διδασκαλία της δύναται να ανοίξει υπέρ ημών, χαρακτήρισε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Πρόεδρος της Επιτροπής Υδατικών Πόρων, Βουλευτής Ηλείας Διονυσία-Θεοδώρα, Αυγερινοπούλου το μεγάλο Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας «Η Ορθόδοξη Θεολογία στον 21ο αιώνα. Προκλήσεις και Προοπτικές». Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ενώ η έναρξή του έγινε παρουσία της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, της Α.Θ.Π. του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικού Πατριάρχη, κ. Βαρθολομαίου Α΄ και του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμου Β.

Η κα. Αυγερινοπούλου, μιλώντας στην συνεδρία με θέμα «Η Θεολογία και τα μεγάλα προβλήματα του 21ου αιώνα: Κλιματική αλλαγή, προσφυγικό πρόβλημα, οικονομική κρίση και ανεργία», που φιλοξενήθηκε στην Αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής, εξήρε την πρωτοβουλία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για την διοργάνωσή του, τονίζοντας την σημασία της ανάδειξης, της διερεύνησης και της συμβολής του σε καίρια ζητήματα που απασχολούν την Ορθόδοξη Θεολογία σε πανορθόδοξο επίπεδο.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος μίλησε για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, η οποία έχει πλέον χαρακτηριστεί ως υπαρξιακό ζήτημα, καθώς απειλεί την συνέχιση της ίδιας της  ζωής στον πλανήτη, με την μορφή που την γνωρίζουμε ως σήμερα. «Η θεολογία, με τις αιώνιες αρχές της περί αγάπης, ταπεινότητας και φροντίδας για την πλάση, για όλα τα έμβια και άβια όντα που δημιουργήθηκαν από τον Θεό, μας υπενθυμίζει ότι το φυσικό περιβάλλον δεν είναι απλώς ένας ακόμα πόρος προς εκμετάλλευση. Είναι ένας χώρος ιερός, μια θεία δημιουργία, που οφείλουμε να σεβόμαστε και να διαφυλάσσουμε. Συνεπώς, ουσιαστική επίδραση της θρησκεία μας αποτελεί το γεγονός ότι δημιουργεί με την διδασκαλία της στον άνθρωπο το κατάλληλο εκείνο πνευματικό και ψυχικό υπόβαθρο για την εσωτερική αλλαγή του που τον κάνει να επιλέγει έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, έναν πιο βιώσιμο τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης των φυσικών πόρων του πλανήτη», υπογράμμισε.

Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά της στην περιβαλλοντική και κλιματική δράση του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «η μέριμνά του για την φύση, η παγκόσμια δράση του και η διδασκαλία του για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και του κλίματος αποτελούν πηγή έμπνευσης για πολλούς συνανθρώπους μας σε όλον τον πλανήτη, ομοίως και για την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής. Μας ενέπνευσε δε προσφάτως με την ομιλία του στην παγκόσμια 9η Διάσκεψη για τους Ωκεανούς που διοργάνωσε η Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 στην Αθήνα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην απαρχή της ζωής, το νερό. Tο νερό – με την πνευματική και τη συμβολική του έννοια – κατέχει κεντρικό ρόλο και στο τελετουργικό μέρος της θρησκεία μας, υπενθυμίζοντας ότι δεν είναι ιδιωτικός πόρος για λίγους, αλλά ιερό δώρο για όλους. Η δε Βουλή των Ελλήνων, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του ύδατος για τον πλανήτη και τον άνθρωπο, ίδρυσε – υπό την Επιτροπή Περιβάλλοντος – την πρώτη στον Ευρωπαϊκό χώρο Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων». Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στα σημαντικά διδάγματα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμου, και στην καθοδήγησή του στα περιβαλλοντικά ζητήματα της χώρας μας, όπως για την διαχείριση των δασών και την ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξης της κυκλικής οικονομίας και της εξοικονόμησης ενεργειακών πόρων.

Παράλληλα, η Δρ. Αυγερινοπούλου μίλησε για την  διαχείριση των δασών, την ανάγκη να αναπτύξουμε έτι περαιτέρω την κυκλική οικονομία και να εξοικονομήσουμε ενεργειακούς πόρους, χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερα σημαντική την ένταξη περιβαλλοντικών μηνυμάτων στα κηρύγματα των ιερών πατέρων της Εκκλησίας της Ελλάδος. Δεν παρέλειψε, δε, αναφερθεί στην έννοια της «οικολογικής μετάνοιας» που δεν περιορίζεται μόνο στην προσωπική σωτηρία του ανθρώπου, αλλά επεκτείνεται και στη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον. «Είναι καθοριστικής σημασίας το γεγονός ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί την προστασία του περιβάλλοντος ως μέρος της πνευματικής ζωής και της ηθικής ευθύνης του ανθρώπου. Καλεί τους πιστούς να ζουν σε αρμονία με τη φύση και να αναλαμβάνουν δράση για την προστασία της, έχοντας ως στόχο την ευημερία της Δημιουργίας και τη σωτηρία του κόσμου» τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι μόνο ζήτημα νομοθεσίας, αλλά και της εφαρμογής της, μεταστροφής του τρόπου σκέψης και της νοοτροπίας, κατεύθυνση καθοδηγεί προς την οποία οδηγεί τον άνθρωπο η Εκκλησία μας. Η συνεργασία πολιτείας και Εκκλησίας στην αντιμετώπιση των υπαρξιακών περιβαλλοντικών ζητημάτων της εποχής μας είναι συνεπώς καίριας σημασίας.

«Ας συνεργαστούμε πάνω σε ένα κοινό όραμα. Μην ξεχνάμε ότι η προστασία του περιβάλλοντος, η αγκαλιά μας προς τη φύση, όπως μας αγκαλιάζει και εκείνη, είναι πάνω από όλα μια πράξη αγάπης ως όλα τα έμβια όντα, τις παρούσες και τις μέλλουσες γενεές. Είναι μια κοινή αποστολή που απαιτεί την ενότητα της πολιτείας, της Εκκλησίας, της επιστήμης και της κοινωνίας. Η χριστιανική παράδοση μας καλεί να δούμε τον κόσμο όχι ως ιδιοκτησία μας, αλλά ως δώρο του Θεού. Εμείς είμαστε μόνο οι διαχειριστές αυτού του δώρου, έχοντας την υποχρέωση να το παραδώσουμε στις επόμενες γενιές. Όπως αναφέρει και ο Απόστολος Παύλος, «ἡ γῆ τοῦ Κυρίου καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς» (Ψαλμ. 23:1). Η γη ανήκει στον Κύριο, και εμείς είμαστε οι φύλακες αυτής της πολύτιμης παρακαταθήκης του. Ας ανταποκριθούμε στην εντολή του Κυρίου» κατέληξε.

 

Please follow and like us:
Πρώτη επίσημη ελληνική αποστολή στην Ανταρκτική Ομιλία της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, στην εσπερίδα της ΕΛΕΠΟΖ

Πρώτη επίσημη ελληνική αποστολή στην Ανταρκτική Ομιλία της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, στην εσπερίδα της ΕΛΕΠΟΖ

«Η κρυόσφαιρα είναι ένας κρίσιμος ρυθμιστής του κλίματος και η προστασία της είναι ζωτικής σημασίας για την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής και την απρόσκοπτη συνέχιση της ζωής στον πλανήτη». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, κατά την διάρκεια της ομιλίας στην Εσπερίδα με θέμα «ΠΟΛΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Η Επίδρασή τους για τον Πλανήτη μας», που διοργάνωσε με επιτυχία η Ελληνική Εταιρεία Πολικών Ζωνών(ΕΛΕΠΟΖ) σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης και το ΕΚΠΑ, στο Αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου. Παράλληλα, η κα. Αυγερινοπούλου χαιρέτισε την πρωτοβουλία της ΕΛΕΠΟΖ για την πρώτη επίσημη αποστολή Ελληνίδων επιστημόνων στην Ανταρκτική.

Η συμμετοχή για πρώτη φορά της Ελλάδας στις έρευνες στην Ανταρκτική είναι ιδιαίτερα σημαντική με στόχο, στο άμεσο μέλλον, να δημιουργηθεί ελληνική βάση έρευνας εκεί. Η Ελληνική Εταιρία Πολικών Ζωνών είχε ζητήσει την στήριξη  του εγχειρήματος από το Προεδρείο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ενώ συμμετείχε από κοινού με το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και στην 9η Διάσκεψη για τους Ωκεανούς που έλαβε χώρα στην Αθήνα στις 15-17 Απριλίου 2024.  Το απόγευμα της Τετάρτης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Πρόεδρος της ΕΛΕΠΟΖ, κ. Συμεών Κωνσταντινίδης, ευχαρίστησε την Δρ. Αυγερινοπούλου για την θερμή ανταπόκριση και τις άμεσες ενέργειές της που είχαν ως αποτέλεσμα την επίσημη στήριξη της Πολιτείας στην εν λόγω σπουδαία αποστολή. Η ίδια συνεχάρη τον πρόεδρο και τα μέλη της Εταιρίας που, όπως είπε χαρακτηριστικά, «κράτησαν ζωντανό το όνειρο της συμμετοχής της Ελλάδας στις έρευνες» ενώ στην ομιλία της ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, το  Υπουργείο Εξωτερικών και το Υπουργείο Ανάπτυξης, και ιδίως την Υφυπουργό κα Ράπτη και την ομάδα της καθώς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη στήριξή τους στο εγχείρημα. Παράλληλα, ξεχωριστή ήταν η αναφορά της στο Ίδρυμα  Αικατερίνης Λασκαρίδη για την οικονομική και ηθική στήριξη στο εγχείρημα και στο Βουλγαρικό Ινστιτούτο για την Ανταρκτική, για την φιλοξενία των επιστημόνων της αποστολής,  κας Χριστίνας Μπαλωμενάκη και κας Ευχάρεως Γουρουντή,  στην βάση τους, για την εν γένει συνεργασία και καθοδήγηση.

Κατά την διάρκεια της ομιλίας της, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος έκανε ειδική μνεία στους Έλληνες επιστήμονες που ήδη έχουν συμμετάσχει μεμονωμένα ή με ξένες αποστολές σε ερευνητικές εργασίες στην Ανταρκτική και ευχήθηκε τα επόμενα χρόνια, η Ελλάδα να αναπτύξει την εθνική στρατηγική για την Ανταρκτική, να αποκτήσει την δική της βάση στην Ανταρκτική και να πολλαπλασιάσει τις αποστολές της εκεί.

Οι αλλαγές στην κρυόσφαιρα, πρωταρχικοί ενδείκτες της κλιματικής αλλαγής

Ο Δρ. Αυγερινοπούλου, μιλώντας στο κοινό, αναφέρθηκε εξάλλου στην «Έκθεση για την Κατάσταση της Κρυόσφαιρας 2024» που παρουσιάστηκε στην 29η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP29), που πραγματοποιήθηκε στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν. Στην Έκθεση αυτή, περισσότεροι από 50 κορυφαίοι επιστήμονες προειδοποιούν για τις δραματικές επιπτώσεις της επιταχυνόμενης απώλειας πάγου στον πλανήτη, τονίζοντας την ανάγκη για άμεση δράση με σκοπό την ανάσχεση της κλιματικής κρίσης. Όπως υπογράμμισε μεταξύ άλλων η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, η κρυόσφαιρα, σημαντικό μέρος της οποίας είναι η Ανταρκτική, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο κλιματικό σύστημα της Γης, καθώς επηρεάζει το ποσοστό της αντανάκλασης της ηλιακής ακτινοβολίας πίσω στην, την ρύθμιση της θερμοκρασίας,  την κυκλοφορία του νερού και τη στάθμη της θάλασσας. Οι αλλαγές στην κρυόσφαιρα λόγω της υπερθέρμανσης του πλανήτη αποτελούν έναν από τους βασικούς και – ιστορικά – πρωταρχικούς ενδείκτες της κλιματικής αλλαγής. «Οι επιστήμονες καλούν για άμεση και δραστική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, προκειμένου να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στον 1,5°C, όπως ορίζει η Συμφωνία του Παρισιού και εμείς ενώνουμε τη φωνή μας με αυτούς.  Η Γη είναι μία, το φυσικό περιβάλλον, οι ωκεανοί, το νερό σε κάθε του μορφή, υγρό ή στερεό είναι ενιαίο, αποτελεί τον πολυτιμότερο πόρο στη ζωή και οφείλουμε να το προστατεύσουμε», κατέληξε.

 

Please follow and like us:
Συνάντηση με τον Υφυπουργό Πολιτισμού για την πολιτιστική δημιουργία

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Πολιτισμού για την πολιτιστική δημιουργία

Η υποστήριξη της σύγχρονης πολιτιστικής δημιουργίας αλλά και οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στον πολιτισμό απασχόλησαν την συνάντηση εργασίας που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου με τον Υφυπουργό Πολιτισμού, αρμόδιο για τα θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, κ. Ιάσονα Φωτήλα.

Πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης σύγχρονων δημιουργών

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν οι δράσεις του Υπουργείου και η πρωτοβουλία «Δημιουργική Ελλάδα – Επιχορηγήσεις Σύγχρονου Πολιτισμού 2024». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει στόχο να ενισχύσει φορείς και συλλόγους μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με πολιτιστικούς και κοινωφελείς σκοπούς, για υποβολή αιτημάτων επιχορήγησης και παροχής αιγίδας για πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα και αναμένεται να υλοποιηθεί εντός Δεκεμβρίου. Όπως υπογράμμισε ο κ. Φωτήλας, το Υπουργείο Πολιτισμού παραμένει αρωγός σε μία σειρά από δημιουργικές δράσεις που έχουν ως σκοπό να ενισχύσουν το πολιτιστικό αποτύπωμα σε όλη την Ελλάδα. Η ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση και προσβασιμότητας των δράσεων στο πλαίσιο του προγράμματος «Δημιουργική Ελλάδα» βρίσκεται στον πυρήνα της δράσης του Υπουργείου, ενισχύοντας τις τέχνες με μόνο στόχο την εξωστρέφεια και την ενίσχυση της πολιτιστικής κουλτούρας “Ενισχύουμε τον πολιτισμό, στηρίζουμε τους καλλιτέχνες, δημιουργούμε ανάπτυξη“, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ.Φωτήλας.

Από την πλευρά της, η κα. Αυγερινοπούλου, που έχει επιδείξει έντονο, διαχρονικό ενδιαφέρον για την ανάδειξη και προώθηση της πολιτιστικής ταυτότητας της Ηλείας, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με πολιτιστικούς συλλόγους, φορείς και καλλιτέχνες της περιοχής για να προβάλλει το έργο τους. Χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι το Υπουργείο στηρίζει δράσεις στον τομέα της τέχνης, στη μουσική, στον χορό, στον κινηματογράφο και τα φεστιβάλ, προσφέροντάς τους χρηματοδοτικά εργαλεία που τους επιτρέπουν να υλοποιήσουν την έμπνευσή τους. «Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Πολιτισμού υποστηρίζουν έμπρακτα την σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία και γίνονται αρωγοί στην ανάδειξη της δυναμικής της και συνεισφέρουν στη δημιουργία και ανάδειξη εστιών του πολιτισμού και σημείων πολιτιστικής αναφοράς, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο. Ανάλογες πρωτοβουλίες και δράσεις δίνουν την ευκαιρία στους δημιουργούς να εκφραστούν και να συμβάλλουν στην διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτιστικής ταυτότητας του τόπου μας. Στηρίζουμε όλες αυτές τις προσπάθειες και την εξωστρέφεια των σύγχρονων δημιουργών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δράσεις για την πρόληψη της κλιματικής κρίσης στον πολιτισμό

Την συνάντηση απασχόλησαν, εξάλλου, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στον πολιτισμό, θέμα που τέθηκε και στον υψηλού επιπέδου υπουργικό διάλογο στην COP29 στο Μπακού, με την συμμετοχή της υπουργού Πολιτισμού, κα. Λίνας Μενδώνη. Το Υπουργείο Πολιτισμού, ήδη από το 2019, εργάζεται εντατικά, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, για την πρόληψη των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στην πολιτιστική κληρονομιά.

Η κα. Αυγερινοπούλου, ως μέλος της ελληνικής αποστολής στην 29η Σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, τόνισε την ανάγκη προληπτικών δράσεων στους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς για να αντιμετωπιστεί η κλιματική τρωτότητα ενώ χαρακτήρισε καθοριστικής σημασίας την μέριμνα της Κυβέρνησης και του υπουργείου για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς από τις κλιματικές απειλές.

Από την πλευρά του, ο κ. Φωτήλας υπογράμμισε ότι η Ελλάδα ηγείται σε θέματα πολιτισμού και πρωτοβουλιών για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή. Σε αυτό το πλαίσιο, υιοθετούνται στοχευμένες προσεγγίσεις για τις πολιτιστικές υποδομές, τα μουσεία, τις πινακοθήκες, τις βιβλιοθήκες και τα αρχεία, με στόχο την σταδιακή μετατροπή τους σε εγκαταστάσεις μηδενικού ισοζυγίου. Η δράσεις αυτές συνδέονται με τέσσερις άξονες κοινών δράσεων των χωρών της Μεσογείου και εδράζονται στη μείωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, την πράσινη μετάβαση για τις υποδομές πολιτισμού με μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον δημιουργικών και πολιτιστικών βιομηχανιών και την ενσωμάτωση συστημάτων γνώσης για τη λήψη αποφάσεων στον τομέα της πρόληψης.

Please follow and like us:
Χαρακτηρίστηκε «Άγονο» το Κ.Υ Ζαχάρως -Ευνοϊκότερο πλαίσιο για την ενίσχυσή του με ιατρικό προσωπικό

Χαρακτηρίστηκε «Άγονο» το Κ.Υ Ζαχάρως -Ευνοϊκότερο πλαίσιο για την ενίσχυσή του με ιατρικό προσωπικό

Θετική ήταν η ανταπόκριση του Υπουργείου Υγείας στο αίτημα της τοπικής κοινωνία της Ζαχάρως να ενταχθεί το Κ.Υ της περιοχής στην β΄κατηγορία «Άγονων», σύμφωνα με την πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση με τις τελευταίες τροποποιήσεις. Το θέμα είχε θέσει στην ηγεσία του Υπουργείου η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου ήδη από τα μέσα Ιουλίου, οπότε και ανακοινώθηκαν οι αλλαγές πανελλαδικά-στις οποίες δεν συμπεριλαμβανόταν το Κ.Υ-σε συνάντησή της με τον υπουργό, κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Επίσης, στις αρχές Σεπτεμβρίου, με την επίσημη υπογραφή της πρώτης ΚΥΑ, είχε εκ νέου επικοινωνία για το θέμα με την Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας, κα. Ειρήνη Αγαπηδάκη.
Η Ηλεία Βουλευτής είχε χαρακτηρίσει πολύ σημαντική την προσπάθεια της Κυβέρνησης να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των «άγονων» προκηρύξεων και του ανύπαρκτου ενδιαφέροντος των γιατρών να διοριστούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, τονίζοντας ότι το Κ.Υ Ζαχάρως καλύπτει μια μεγάλη πληθυσμιακά περιοχή με υψηλό φόρτο εργασίας και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Είχε, δε, επισημάνει ότι οι κενές θέσεις ιατρών είναι πολλές, με αποτέλεσμα και λόγω των πρόσθετων εφημερίων των γιατρών του τόσο στο νοσοκομείο Πύργου όσο και στο Περιφερειακό Ιατρείο Κακοβάτου, η δομή να εφημερεύει μόλις 11 ημέρες τον μήνα.
Η κ. Αυγερινοπούλου χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την υπογραφή της νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την επέκταση των προβληματικών και άγονων περιοχών και των κατηγοριών τους, για τη χορήγηση οικονομικού κινήτρου προσέλκυσης και παραμονής σε αυτές ειδικευμένων ιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα που υπήρξαν σε έναν νευραλγικό τομέα, όπως είναι η παροχή υπηρεσιών υγείας. «Η ενίσχυση του Κ.Υ Ζαχάρως, μέσω των κινήτρων που δίνει ο καθορισμός των προβληματικών και άγονων περιοχών για την προσέλκυση και παραμονή σε αυτά του απαιτούμενου ιατρικού προσωπικού, θα συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία του», υπογράμμισε.

Please follow and like us:
Διμερής συντονιστική συνάντηση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με τον Kim Sung-bum στο περιθώριο της COP 29

Διμερής συντονιστική συνάντηση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με τον Kim Sung-bum στο περιθώριο της COP 29

Συνεργασία της Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς με τον Αναπληρωτή Υπουργό Θαλάσσιας Πολιτικής του Υπουργείου Ωκεανών και Αλιείας της Δημοκρατίας της Κορέας

Σε κλίμα συνεργασίας και κοινής δέσμευσης για τη βιώσιμη διαχείριση των ωκεανών, πραγματοποιήθηκε διμερής συντονιστική συνάντηση μεταξύ της Βουλευτού Διονυσίας Αυγερινοπούλου, Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη για τους Ωκεανούς και επικεφαλής της διοργάνωσης του 9ου Our Ocean Conference, και του Kim Sung-bum, Αναπληρωτή Υπουργού Θαλάσσιας Πολιτικής του Υπουργείου Ωκεανών και Αλιείας της Κορέας. Η συνάντηση έλαβε χώρα στο Korean Pavilion στο περιθώριο της 29ης Συνόδου των Μερών της Σύμβασης για την Κλιματική Αλλαγή (COP 29) που διεξήχθη στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν καθώς και στο πλαίσιο της μετάβασης της διοργάνωσης του συνεδρίου από την Ελλάδα στη Δημοκρατία της Κορέας, με την Ελλάδα να κατέχει τη συμπροεδρία του Συμβουλευτικού Συμβουλίου του.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι δύο πλευρές εξέφρασαν τη δέσμευσή τους να εργαστούν από κοινού για την επιτυχία του 10ου “Our Ocean Conference”, το οποίο θα φιλοξενηθεί στη Δημοκρατία της Κορέας. Το συνέδριο αποτελεί μια παγκόσμια πλατφόρμα για τη διαμόρφωση πολιτικών και δράσεων που στοχεύουν στην προστασία των ωκεανών, την προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών πρακτικών και την ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας. Κατά τη συνάντηση, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της ναυπηγοκατασκευαστικής, τόσο όσον αφορά την ανάπτυξη νέων, καινοτόμων πλοίων με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα όσο και τη βελτίωση των ήδη υπαρχόντων στόλων με σύγχρονες, βιώσιμες λύσεις.

Οι δύο πλευρές εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για την ενίσχυση των διμερών σχέσεων και τη διαμόρφωση ενός δυναμικού πλαισίου συνεργασίας ενόψει του 10ου “Our Ocean Conference”. Με κοινό όραμα και στρατηγική, Ελλάδα και Κορέα ενώνονται με στόχο τη διοργάνωση μιας ακόμη επιτυχούς Διάσκεψης, προωθώντας καινοτόμες λύσεις και δράσεις που θα διασφαλίσουν την προστασία των ωκεανών και τη μετάβαση σε μια γαλάζια οικονομία, προς όφελος των επόμενων γενεών.

Σημειώνεται πως η χώρα μας φιλοξένησε με μεγάλη επιτυχία το 9ο Our Ocean Conference στις Απρίλιο του 2024, με τη συμμετοχή άνω των 3.500 συμμετεχόντων από 130 χώρες. Το συνέδριο κατέληξε σε 471 νέες δεσμεύσεις συνολικής αξίας 11,3 δις ευρώ, εισάγοντας τέσσερις νέες κατευθύνσεις: Βιώσιμο Τουρισμό στις Παράκτιες Περιοχές, Μείωση Ρύπανσης από Πλαστικά, Πράσινη Ναυτιλία και Πράσινη Μετάβαση στη Μεσόγειο. Από πλευράς της, η Ελλάδα δεσμεύτηκε για 21 μέτρα με εκτιμώμενο προϋπολογισμό υλοποίησης άνω των 780 εκατομμυρίων ευρώ: μεταξύ αυτών, συμπεριλαμβάνονται η δημιουργία δύο θαλάσσιων πάρκων και η απαγόρευση της αλιείας με μηχανότρατες σε όλες τις προστατευόμενες περιοχές. Η χώρα μας, επιπλέον, εγκαινίασε Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα ελληνικά νησιά, ενώ προωθήθηκαν δράσεις για την απομείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και την ενίσχυση του ρόλου των γυναικών στη Γαλάζια Οικονομία.

Please follow and like us:
Επίσκεψη σε πληγείσες από την πρόσφατη κακοκαιρία περιοχές

Επίσκεψη σε πληγείσες από την πρόσφατη κακοκαιρία περιοχές

Τοπικές κοινότητες που επλήγησαν από την πρόσφατη κακοκαιρία επισκέφθηκε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προκειμένου να ενημερωθεί από κοντά για τα προβλήματα που προκάλεσε η χαλαζόπτωση και η ισχυρή βροχόπτωση στην αγροτική παραγωγή, το αγροτικό οδικό δίκτυο και τις υποδομές.

Στην Κορυφή του Δήμου Πύργου, η κα. Αυγερινοπούλου συναντήθηκε με τον πρόεδρο κ. Μαρίνη Μαρινόπουλο, τον Πρόεδρο Δημ.Τ.Ο Πύργου Νέας Δημοκρατίας, κ. Τάκη Θανόπουλο και κατοίκους της κοινότητας, οι οποίοι την ενημέρωσαν για τις μεγάλες καταστροφές στις καλλιέργειες της ελιάς, ενώ επισκέφθηκε και ελαιοτριβείο της περιοχής. Όπως τόνισαν, θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν οι εκτιμήσεις από τους γεωπόνους ώστε να προχωρήσει η διαδικασία των αποζημιώσεων. Η Ηλεία Βουλευτής, η οποία έχει ήδη μεταφέρει την εικόνα του προβλήματος τόσο στα αρμόδια υπουργεία όσο και στον ΕΛΓΑ, υπογράμμισε την ανάγκη να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν η καταγραφή της ζημιάς από τους ανταποκριτές του ΕΛΓΑ, ώστε να δρομολογηθεί η έγκαιρη και επαρκής αποζημίωσή τους, καθώς πρόκειται για καλλιέργειες πολύ σημαντικές για την αγροτική οικονομία και το τοπικό εισόδημα και δεσμεύθηκε για την πλήρη στήριξη των αιτημάτων τους.

Παράλληλα, η κα. Αυγερινοπούλου επισκέφθηκε την τοπική κοινότητα του Αμπελώνα την οποία έπληξε η κακοκαιρία καθώς πλημμύρισε ο κεντρικός δρόμος αλλά και διάφορα άλλα σημεία του χωριού. Όπως ενημερώθηκε από τον πρόεδρο, κ. Διονύσιο Σπηλιωτόπουλο, είναι αναγκαίο να γίνουν παρεμβάσεις και τεχνικά έργα στο κέντρο του χωριού, ώστε να αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα που ανέκυψε.

Εξάλλου, όπως ανέφεραν οι κάτοικοι των πληγεισών περιοχών, σημαντικά προβλήματα διαπιστώνονται στο αγροτικό οδικό δίκτυο. Όπως τόνισε η Βουλευτής, έχει ήδη επικοινωνήσει με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να ληφθεί μέριμνα για την αποκατάσταση των ζημιών στο αγροτικό οδικό δίκτυο, λόγω της παράσυρσης μεγάλου όγκου χωμάτων, καθιζήσεων και κατολισθήσεων, στο σύνολο των δήμων της Ηλείας. Παράλληλα, έχει ζητήσει την ενίσχυση των δήμων με έκτακτα κονδύλια ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν στις αναγκαίες παρεμβάσεις στις υποδομές που έχουν πληγεί.

Η κα. Αυγερινοπούλου εξέφρασε την πρόθεσή της, με την ολοκλήρωση της καταγραφής και μόλις σχηματιστεί εικόνα για το σύνολο των καταστροφών, να επικοινωνήσει εκ νέους με τους αρμόδιους υπουργούς, συμβάλλοντας έτσι στην προώθηση των αιτημάτων των πληγέντων, για την χρηματοδότηση και αποκατάσταση των ζημιών.

Αναφορά στην Βουλή για καταγραφή ζημιών στην ελιά και αποζημιώσεις

Εξάλλου, η Βουλευτής Ηλείας υπέβαλλε αναφορά στην Βουλή για το θέμα της καταγραφής των ζημίων στην καλλιέργεια της ελιάς και την καταβολή αποζημιώσεων, καταθέτοντας και την σχετική επιστολή του Αντιδημάρχου Αγροτικής Ανάπτυξης και Παραγωγής του δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Κωνσταντίνου Σοφιανού. Συγκεκριμένα, στην αναφορά της προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα, τονίζει ότι είναι αναγκαία η χορήγηση αποζημιώσεων μετά τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην καλλιέργεια της ελιάς στην περιοχή, εξαιτίας του παρατεταμένου καύσωνα και της ανομβρίας. Παράλληλα, έθεσε και το αίτημα για την τροποποίηση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ ώστε να καλύπτει τις ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και συγκεκριμένα αναθεώρηση των άρθρων που σχετίζονται με την καταγραφή των ζημιών από καύσωνα μόνο όταν η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 40 βαθμούς Κελσίου.

Η Ηλεία Βουλευτής υπογραμμίζει στην αναφορά της ότι η παραγωγή του ελαιόλαδου διαδραματίζει καίρια παράμετρο στην οικονομική ζωή  του τόπου ωστόσο οι παραγωγοί του δήμου Αρχαίας Ολυμπίας αλλά και πολλών άλλων περιοχών της Ηλείας βιώνουν μεγάλες απώλειες εισοδήματος, καθώς η πολύμηνη ανομβρία και κυρίως οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού αλλά και του φθινοπώρου, τόσο σε διάρκεια όσο και σε ένταση, επηρέασαν την απόδοση του καρπού και επέφεραν μεγάλη μείωση της παραγωγής και απώλεια εισοδήματος.

Please follow and like us:
Συμμετοχή της Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος, στο Ετήσιο Συνέδριο Αειφορίας 2024 “Sustainability Reframed: Technology, Education, Business & Community Engagement”

Συμμετοχή της Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος, στο Ετήσιο Συνέδριο Αειφορίας 2024 “Sustainability Reframed: Technology, Education, Business & Community Engagement”

Στο Ετήσιο Συνέδριο Αειφορίας 2024, το οποίο διοργανώθηκε από το SBC Greece  στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στην Αθήνα, συμμετείχε η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Με κεντρικό θέμα Sustainability Reframed: Technology, Education, Business & Community Engagement, το συνέδριο έδωσε βήμα ανάδειξης των σύγχρονων τάσεων και του καθεστώτος της αειφορίας στο δομημένο περιβάλλον από εκπροσώπους των μεγαλύτερων φορέων αειφορίας στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια, σε θέματα κυκλικής οικονομίας, υγείας και ευεξίας στον κτιριακό τομέα, εργαλεία σχεδιασμού, κατασκευαστικά υλικά και έξυπνα συστήματα διαχείρισης αειφόρων κτιρίων.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, η Δρ. Αυγερινοπούλου με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του SBC Greece και Πρόεδρο του Stirixis Group, κ. Αλέξανδρο Αθανασούλα, απένειμαν βραβείο στον Δρ. Γιάννη Κοντούλη, General Manager Greece, Cyprus and Malta, Knauf Insulation – και μέλους του SBC Greece – για το πολύτιμο έργο του και την συμβολή του σε θέματα αειφορίας στο δομημένο περιβάλλον.

Στο χαιρετισμό της, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που ενισχύουν το έργο των φορέων σε θέματα αειφορίας ενώ δεσμεύθηκε ​​να φέρει στην Επιτροπή το ζήτημα της σχετικής νομοθεσίας.

Το Ετήσιο Συνέδριο τίμησε με την παρουσία της η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κ. Σοφία Ζαχαράκη, η οποία παρουσίασε την στρατηγική της Κυβέρνησης με βασική στόχευση και μέριμνα της πολιτικής της να στέκεται δίπλα στις οικογένειες και στους ευάλωτους πολίτες. Βασικό πεδίο δράσης η στέγαση με βιώσιμα πάντα κριτήρια και στόχο πάντοτε την αειφορία.

Για θέματα διαχείρισης αποβλήτων μίλησε στο Συνέδριο ο κος Μανώλης Γραφάκος, Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ, τονίζοντας το πλάνο της Κυβέρνησης στον σημαντικό αυτό τομέα, και την συμβολή του στην Περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Λίγα Λόγια για το SBC Greece

Το Συμβούλιο Αειφόρων Κτιρίων Ελλάδας (SBC Greece) είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός φορέας, ο οποίος αποτελεί το μοναδικό και επίσημο μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρων Κτιρίων (WGBC) στην Ελλάδα. Με όραμα την εγκαθίδρυση κουλτούρας αειφορίας και με στρατηγικούς πυλώνες την έρευνα, την εκπαίδευση και τη διαβούλευση, το SBC Greece ηγείται της προσπάθειας για τη βιώσιμη μεταμόρφωση του δομημένου περιβάλλοντος στη χώρα μας.

Please follow and like us:
Η Δρ. Αυγερινοπούλου Ηγείται Βασικών Πρωτοβουλιών στην COP29, Υποστηρίζοντας την Ισότητα των Φύλων, την Προστασία των Δασών και τη Διατήρηση των Ωκεανών

Η Δρ. Αυγερινοπούλου Ηγείται Βασικών Πρωτοβουλιών στην COP29, Υποστηρίζοντας την Ισότητα των Φύλων, την Προστασία των Δασών και τη Διατήρηση των Ωκεανών

Η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Ειδική Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στις δραστηριότητες της ελληνικής αντιπροσωπείας στην COP29. Ενεργά συμμετέχοντας σε συζητήσεις υψηλού επιπέδου, και πάνελ, η Δρ. Αυγερινοπούλου ηγείται πρωτοβουλιών για κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα, εστιάζοντας στα θέματα της ισότητας των φύλων, της ανθεκτικότητας των μεσογειακών δασών και της διατήρησης των ωκεανών.

Ως συντονίστρια και διοργανώτρια πολλαπλών πάνελ, η Δρ. Αυγερινοπούλου ηγήθηκε ενός δυναμικού side event με τίτλο “Γυναίκες Ηγέτιδες για το Περιβάλλον και το Κλίμα”, τo οποίο συγκέντρωσε εξέχουσες γυναίκες ηγέτιδες από όλο τον κόσμο. Το πάνελ συζήτησε τη σημασία της ενδυνάμωσης των γυναικών στη δράση για το κλίμα και τη χάραξη περιβαλλοντικής πολιτικής, διερευνώντας πώς η γυναικεία ηγεσία μπορεί να οδηγήσει σε απτές λύσεις για την ανθεκτικότητα στο κλίμα και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η συζήτηση τόνισε την ανάγκη ενσωμάτωσης των έμφυλων ζητημάτων στη χρηματοδότηση και τις πολιτικές για το κλίμα, δεδομένου ότι οι τρέχοντες μηχανισμοί χρηματοδότησης συχνά παραβλέπουν τις συγκεκριμένες ανάγκες των γυναικών. Η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε σε πρόσφατα δεδομένα του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι οι γυναίκες, ιδιαίτερα σε ευάλωτες περιοχές, αντιμετωπίζουν αυξημένους κινδύνους από καταστροφές που σχετίζονται με το κλίμα, ωστόσο η πρόσβαση στη χρηματοδότηση για το κλίμα παραμένει περιορισμένη. Στο πάνελ συμμετείχαν διακεκριμένες ομιλήτριες, όπως υπουργοί, διευθύνοντες σύμβουλοι και νέοι παγκόσμιοι ηγέτες, οι οποίοι μοιράστηκαν ιδέες για την προώθηση της ισότητας των φύλων στη δράση για το κλίμα.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου οργάνωσε επίσης ενός πάνελ υψηλού επιπέδου με επίκεντρο την προστασία των μεσογειακών δασών, αντιμετωπίζοντας τις επείγουσες προκλήσεις που θέτει η κλιματική αλλαγή, όπως οι πυρκαγιές, οι ξηρασίες και η ερημοποίηση. Η συζήτηση διερεύνησε στρατηγικές για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας αυτών των μοναδικών οικοσυστημάτων, τονίζοντας την ανάγκη για περιφερειακή συνεργασία και εναρμόνιση πολιτικών. Η Δρ. Αυγερινοπούλου τόνισε τη σημασία της κινητοποίησης πόρων και της ενίσχυσης των συνεργασιών για την προστασία αυτών των ζωτικών δασών, τα οποία είναι κρίσιμα για τη βιοποικιλότητα, τη δέσμευση άνθρακα και την οικονομική σταθερότητα των τοπικών κοινοτήτων.

Εκτός από το έργο της για την ισότητα των φύλων και την προστασία των δασών, η Δρ. Αυγερινοπούλου είχε κεντρικό ρόλο στο event για την προστασία των θαλασσών, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το 10ο Συνέδριο Our Ocean. Αυτό το πάνελ υπογράμμισε τη σημασία των διεθνών δεσμεύσεων για τη διατήρηση των ωκεανών, αναλογιζόμενο την ουσιαστική πρόοδο που έχει σημειωθεί μέσω παγκόσμιων δεσμεύσεων από το πρώτο συνέδριο. Η Δρ. Αυγερινοπούλου, αναφέρθηκε αναλυτικά στα αποτελέσματα της πετυχημένης Διάσκεψης για τους Ωκεανούς που διοργάνωσε η χώρα μας τον Απρίλιο του 2024. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι  τις νέες δεσμεύσεις για την προστασία των θαλασσών που ανήλθαν σε 471, ύψους περίπου 11,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων στους ακόλουθους τομείς δράσης: Σύνδεση Κλιματικής Αλλαγής και Ωκεανού, Βιώσιμη Αλιεία, Βιώσιμη Γαλάζια Οικονομία, Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές, Ασφάλεια στη Θάλασσα, Θαλάσσια Ρύπανση, ενώ μόνο η Ελλάδα, από την πλευρά της, ανακοίνωσε είκοσι μία (21) συγκεκριμένες δεσμεύσεις, συνολικού ύψους 780 εκατομμυρίων ευρώ, κυρίως στους τομείς των θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών, της αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, της βιώσιμης αλιείας και της γαλάζιας οικονομίας.Η Δρ. Αυγερινοπούλου παρέδωσε την σκυτάλη στον Εξοχότατο Kim Sungbum από τη Δημοκρατία της Κορέας, για τη συνέχιση αυτής της δυναμικής, με στόχο την προώθηση μετασχηματιστικής δράσης με θέμα “Ο Ωκεανός μας, η Δράση μας” στη φετινή διάσκεψη για τους ωκεανούς, Our Ocean 10, που θα πραγματοποιηθεί στην Κορέα. Ο κ. Kim παρουσίασε το όραμα της Κορέας για την 10η Our Ocean Conference και τις πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης των ωκεανών.

Σε κλίμα συνεργασίας και κοινής δέσμευσης για τη βιώσιμη διαχείριση των ωκεανών, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Δρ. Αυγερινοπούλου διμερής συντονιστική συνάντηση μεταξύ της ιδίας και του Kim Sungbum, Αναπληρωτή Υπουργού Θαλάσσιας Πολιτικής του Υπουργείου Ωκεανών και Αλιείας της Κορέας. Η συνάντηση έλαβε χώρα στο Korean Pavilion στο περιθώριο Συνόδου καθώς και στο πλαίσιο της μετάβασης της διοργάνωσης του συνεδρίου από την Ελλάδα στη Δημοκρατία της Κορέας, με την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Δρ. Αυγερινοπούλου να κατέχει τη συμπροεδρία του Συμβουλευτικού Συμβουλίου του.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι δύο πλευρές εξέφρασαν τη δέσμευσή τους να εργαστούν από κοινού για την επιτυχία του 10ου “Our Ocean Conference”, το οποίο θα φιλοξενηθεί στη Δημοκρατία της Κορέας.

Μέσω της δράσης της στην COP29, η Δρ. Αυγερινοπούλου υποστηρίζει σθεναρά την ενισχυμένη διεθνή συνεργασία και τη συμπερίληψη διαφορετικών φωνών στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Η εστίασή της στην ενδυνάμωση των γυναικών, την προστασία κρίσιμων οικοσυστημάτων και την κινητοποίηση συλλογικής δράσης για τη διατήρηση των ωκεανών αντικατοπτρίζει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση των πιο πιεστικών περιβαλλοντικών προκλήσεων της εποχής μας.

Please follow and like us:
Μήνυμα για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων

Μήνυμα για την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων

Στον διπλό εορτασμό των Εισοδίων της Θεοτόκου και της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων συμμετείχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η κα. Αυγερινοπούλου το πρωί της Πέμπτης παρακολούθησε την καθιερωμένη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στον Πύργο και την επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο του Μίλτωνος Ιατρίδη, όπου κατέθεσε στεφάνι.

Εξάλλου, το απόγευμα της Τετάρτης παρέστη στις εορταστικές εκδηλώσεις και τον μεγάλο πανηγυρικό Αρχιερατικό Εσπερινό μετά αρτοκλασίας για τα Εισόδια της Θεοτόκου, στον ομώνυμο Ι.Ν. του Στρατοπέδου της ΣΕΤΤΗΛ στον Πύργο, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Αθανασίου και παρουσία πλήθους κόσμου.

Στο μήνυμά της, η κα. Αυγερινοπούλου αναφέρει:

«Η 21η Νοεμβρίου αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία υπενθύμισης της σπουδαίας συνεισφοράς των  Ένοπλων Δυνάμεων για την υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και τη διατήρηση της ασφάλειας της Χώρας μας. Είναι μια μέρα τιμής για την προσφορά τους στο Έθνος και στον Λαό, ως εγγυητές της σταθερότητας και της ειρήνης. Οι Ένοπλες Δυνάμεις διαδραματίζουν, δε, σπουδαίο ρόλο στην έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών, προστατεύοντας την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον μέχρις αυτοθυσίας».

Please follow and like us:
Δυναμική Διεκδίκηση για το λιμάνι του Κατάκολου

Δυναμική Διεκδίκηση για το λιμάνι του Κατάκολου

Συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, είχε η Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου προκειμένου να ενημερωθεί για το πλάνο αξιοποίησης του λιμένος Κατακόλου.

Η κα. Αυγερινοπούλου διεκδίκησε έντονα την ανάπτυξη του λιμανιού, κάτι που άλλωστε κάνει πάντα όταν πρόκειται για θέματα που άπτονται της ανάπτυξης της Ηλείας. Έθεσε «κόκκινες γραμμές» για την αυτόνομη αξιοποίηση του επινείου του Πύργου, που κάθε χρόνο υποδέχεται χιλιάδες επισκέπτες κρουαζιέρας από ολόκληρο τον κόσμο, υποστηρίζοντας σθεναρά έναν σχεδιασμό που να αναπτύσσει περαιτέρω το περιφερειακό τουριστικό λιμάνι της Ηλείας, να το κάνει πιο σύγχρονο, ασφαλές και λειτουργικό, με όσα έργα απαιτούνται προς αυτή την κατεύθυνση, στο πλαίσιο του εθνικού σχεδιασμού για τον νέο αναπτυξιακό χάρτη του νομού.

Please follow and like us: