Συνάντηση με τον CEO της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος– Καλό Νερό- Τσακώνα

Συνάντηση με τον CEO της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος– Καλό Νερό- Τσακώνα

Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της  Ολυμπίας Οδού, κ. Παναγιώτη Παπανικόλα, είχε η Βουλευτής Ηλείας, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προκειμένου να ενημερωθεί για τις εξελίξεις των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος και των μελετών για το τμήμα Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα. Παράλληλα, την συνάντηση απασχόλησαν και οι περιβαλλοντικές διαστάσεις της Ολυμπίας Οδού, ενός από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.

Η κα. Αυγερινοπούλου, η οποία στήριξε διαχρονικά με την διαρκή δράση και τις παρεμβάσεις της τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το κομβικής σημασίας έργο για την Ηλεία που ξεκίνησε και ολοκληρώνει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, στάθηκε ιδιαίτερα στην διαπιστούμενη επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των εργασιών που θα έχει ως αποτέλεσμα στα μέσα του 2025 να είναι έτοιμο το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος (Κάτω Αχαΐα- Πύργος) το οποίο αποτελεί νέα χάραξη ενώ θα ακολουθήσουν τα 13 χιλιόμετρα του τμήματος Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα, το οποίο κατασκευάζεται και ταυτόχρονα είναι σε κυκλοφορία.

Η Βουλευτής Ηλείας ζήτησε να ενημερωθεί και για τις εξελίξεις που αφορούν στο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, καθώς όπως τόνισε το νότιο τμήμα του νομού είναι το μοναδικό στη χώρα χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη κατασκευής του έργου για να γίνουν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις και να ολοκληρωθεί το οδικό «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου. Ο κ. Παπανικόλας την ενημέρωσε για την προμελέτη από την Ολυμπία Οδό για την επέκταση του δρόμου σε αυτό το τμήμα και τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζονται για την περιβαλλοντολογικά ευαίσθητη περιοχή του Καϊάφα. Παράλληλα, επεσήμανε την αναγκαιότητα να γίνει ο Περιφερειακός του Πύργου και συγκεκριμένο το τμήμα Πύργος-Αλφειός, έργο που αποτελεί προτεραιότητα καθώς, με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης θα φέρει τον δρόμο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία, τονίζοντας ότι ο πολιτισμός είναι πολύ σημαντικό κομμάτι και αυτή η σύνδεση θα συμβάλλει στον αναπτυξιακό χαρακτήρα της περιοχής αλλά και τον τουρισμό.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής έκανε ιδιαίτερα αναφορά στην περιβαλλοντική προσαρμογή του έργου στην κλιματική αλλαγή και ζήτησε να ενημερωθεί από τον κ. Παπανικόλα για την εξέλιξη και τις αλλαγές -όπου κρίθηκε απαραίτητο- των υδρολογικών μελετών του αυτοκινητόδρομου, τα αποστραγγιστικά και αντιπλημμυρικά έργα και έργα απορροής και αποστράγγισης και οριοθέτησης τμημάτων ρεμάτων κατά μήκος τμημάτων του νέου αυτοκινητόδρομου. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι αλλαγές στην υδρολογική μελέτη στο ύψος της Βάρδας, θέμα που είχε συζητηθεί και σε συνάντηση της Δρος. Αυγερινοπούλου, του δημάρχου Ανδραβίδας-Κυλλήνης, κ. Γιάννη Λέντζα και του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας, κ. Διονύση Κεκάτου, με τον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών, κ. Νικόλαο Ταχιάο.

Επίσης, ο κ. Παπανικόλας ενημέρωσε την Βουλευτή για την εφαρμογή του υβριδικού συστήματος πληρωμής διοδίων στην Πατρών – Πύργου από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου άξονα, υπογραμμίζοντας ότι η χιλιομετρική χρέωση με κάρτα πολλαπλών διαδρομών Olympia Pass, μπορεί να προσφέρει σημαντική έκπτωση στους χρήστες.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις της η κα. Αυγερινοπούλου, «η πορεία των έργων είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων και μάλιστα σε ορισμένα τμήματα προχωρούν ταχύτερα από τις προβλέψεις, γεγονός που σημαίνει πως ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του εθνικού οδικού δικτύου εντός του 2025 θα είναι ένας ασφαλής και σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Οι δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού μας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, και της Κυβέρνησης της Ν.Δ γίνονται πράξη. Η Ηλεία και η Δυτική Ελλάδα αποκτούν τις αναγκαίες υποδομές που θα συμβάλλουν στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, δημιουργούν συνθήκες ασφαλούς πρόσβασης σε δημοφιλείς προορισμούς όπως οι παραλιακές περιοχές της Ηλείας και στα Ιόνια νησιά, βελτιώνουν την εμπορική δραστηριότητα και την αγροτική παραγωγή με την μείωση του χρόνου μεταφοράς προϊόντων και συνδέουν τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Αττικής. Η Ηλεία περνά σε μια νέα εποχή καθώς η ολοκλήρωσή της Πατρών-Πύργου θα έχει ευεργετικές επιδράσεις στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής».

Please follow and like us:
Άμεση παρέμβαση για τις ζημιές από το χαλάζι και την ισχυρή βροχόπτωση

Άμεση παρέμβαση για τις ζημιές από το χαλάζι και την ισχυρή βροχόπτωση

-Με τα αρμόδια υπουργεία και τον ΕΛΓΑ επικοινώνησε η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου

Άμεσο ενδιαφέρον για τις ζημιές που προκάλεσε η χαλαζόπτωση και η ισχυρή βροχόπτωση στην αγροτική παραγωγή, το αγροτικό οδικό δίκτυο και τις υποδομές σε πολλές περιοχές της Ηλείας, επέδειξε η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, μεταφέροντας την εικόνα του προβλήματος στα αρμόδια υπουργεία και στον ΕΛΓΑ. Παράλληλα, είχε επικοινωνία με τους κατά τόπους δημάρχους και προέδρους Τοπικών Κοινοτήτων, προκειμένου να ενημερωθεί για την έκταση των ζημιών και να συμβάλει από την πλευρά της στην διαδικασία κήρυξης των περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο, αλλά και στην άμεση αποζημίωση των πληγέντων. 

Όπως ανέφερε, οι ζημιές είναι σοβαρές στις καλλιέργειες της ελιάς που ήταν στο στάδιο της συγκομιδής αλλά και σε κηπευτικά, εξέλιξη που έχει προκαλέσει ισχυρό πλήγμα στο αγροτικό εισόδημα των παραγωγών του νομού. Η βουλευτής Ηλείας υπογράμμισε την ανάγκη να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν η καταγραφή της ζημιάς από τους ανταποκριτές του ΕΛΓΑ, ώστε να δρομολογηθεί η έγκαιρη και επαρκής αποζημίωσή τους, καθώς πρόκειται για καλλιέργειες πολύ σημαντικές για την αγροτική οικονομία και το τοπικό εισόδημα.

Παράλληλα, η κα. Αυγερινοπούλου επικοινώνησε με τα αρμόδια υπουργεία ώστε να ληφθεί άμεσα μέριμνα για την αποκατάσταση των σημαντικών ζημιών που παρουσιάζει το αγροτικό, οδικό δίκτυο στο σύνολο των δήμων της Ηλείας, καθώς η ελαιοκομική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και οι παραγωγοί δεν έχουν πλέον πρόσβαση στα χωράφια τους, λόγω της παράσυρσης μεγάλου όγκου χωμάτων, καθιζήσεων και κατολισθήσεων. Παράλληλα, ζήτησε την ενίσχυση των δήμων με έκτακτα κονδύλια ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν στις αναγκαίες παρεμβάσεις στις υποδομές που έχουν πληγεί, όπως στον δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, όπου καταγράφονται, λόγω πλημμύρας, σοβαρές ζημιές στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του Βιολογικού Καθαρισμού και άλλες υποδομές του δήμου.

«Είναι αναγκαία η γρήγορη καταγραφή της ζημιάς στις καλλιέργειες των πληγέντων αγροτών της Ηλείας, προκειμένου να προχωρήσουν το συντομότερο εφικτό οι αποζημιώσεις και να αναπληρωθεί το χαμένο εισόδημα. Έθεσα στον ΕΛΓΑ την ανάγκη άμεσης καταγραφής και εκτίμησης των ζημιών λόγω της έντονης κακοκαιρίας και των κατά τόπους χαλαζοπτώσεων, ώστε η αποζημίωση να είναι άμεση, αλλά και να αποτυπώνει τη σημαντική ζημία που έχουν υποστεί οι καλλιέργειες στον Νομό. Παράλληλα, ζήτησα από τα αρμόδια υπουργεία την άμεση ενεργοποίηση της κρατικής μηχανής ώστε να αντιμετωπιστούν οι καταστροφές από τη κακοκαιρία», δήλωσε η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Η κα. Αυγερινοπούλου εξέφρασε την πρόθεσή της, με την ολοκλήρωση της καταγραφής και μόλις σχηματιστεί εικόνα για το σύνολο των καταστροφών, να επικοινωνήσει εκ νέους με τους αρμόδιους υπουργούς, συμβάλλοντας έτσι στην προώθηση των αιτημάτων των πληγέντων, για την χρηματοδότηση και αποκατάσταση των ζημιών.

Please follow and like us:
Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την υπογραφή της σύμβασης για το έργο υπογειοποίησης αρδευτικών δικτύων Γαστούνης

Δήλωση Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την υπογραφή της σύμβασης για το έργο υπογειοποίησης αρδευτικών δικτύων Γαστούνης

Με αφορμή την υπογραφής συμβάσης «υπογειοποίηση δικτύων φυσικής ροής ΤΟΕΒ Γαστούνης», η Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Με την σημερινή υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρία, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα κομβικό έργο με στόχο την βέλτιστη διαχείριση του νερού, αυτό της  υπογειοποίησης των αρδευτικών δικτύων της Γαστούνης. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Δημήτρη Παπαγιαννίδη, που συνεργάστηκαν στενά για την προτεραιοποίηση και επίσπευση του χρονοδιαγράμματος για την έναρξη του έργου, το οποίο δημοπρατήθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο Υποδομών. Ο εκσυγχρονισμός και η υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου θα συμβάλλουν στην περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη διαχείριση του ύδατος, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου πλαισίου και υιοθέτησης στοχευμένων και σύγχρονων πολιτικών για αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Το επόμενο διάστημα ξεκινά  ένα από τα μεγαλύτερα έργα του Κάμπου της Ηλείας, το οποίο θα εξασφαλίσει μηδενικές διαρροές στο δίκτυο, εξοικονόμηση υδάτινων πόρων αλλά και ποιοτική αναβάθμιση των καλλιεργητικών πρακτικών και μεθόδων».

Please follow and like us:
«Διαμορφώνουμε μια ανθεκτική, βιώσιμη Ελλάδα, που θα ηγείται πνευματικά το 2050» -Ομιλία της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Αυγερινοπούλου, στην εκδήλωση του The Club of Rome

«Διαμορφώνουμε μια ανθεκτική, βιώσιμη Ελλάδα, που θα ηγείται πνευματικά το 2050» -Ομιλία της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Αυγερινοπούλου, στην εκδήλωση του The Club of Rome

Για την Ελλάδα το 2050, ως μια χώρα με υψηλή τεχνολογία, πράσινη και γαλάζια ανάπτυξη, θεματοφύλακα του πολιτισμού και αξιών για τις μέλλουσες γενεές, μίλησε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην εκδήλωση που διοργάνωσε το ελληνικό τμήμα του The Club of Rome, το ξενοδοχείο Divani Caravel.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, που άνοιξε με την ομιλία της τον κύκλο συζήτησης με θέμα «Οδεύοντας προς το 2050. Η Ελλάδα σήμερα», συνεχάρη τους διοργανωτές για την επιλογή της συγκεκριμένης θεματικής με τίτλο «Ελληνισμός – Όραμα 2050», η οποία πραγματεύεται μια νέα προοπτική την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας,  υπογραμμίζοντας ότι το όραμα για την Ελλάδα το 2050 επικεντρώνεται σε μια βιώσιμη, καινοτόμο και ανθρωποκεντρική χώρα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής και θα είναι ανθεκτική στις παγκόσμιες προκλήσεις.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η Κυβέρνηση  έχει δημιουργήσει για πρώτη φορά την Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού υπό τον Πρωθυπουργό, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στους τομείς που πρέπει να αναπτυχθούν, ώστε να αξιοποιήσει η Ελλάδα τις τρέχουσες εξελίξεις και να κατέχει ηγετική θέση στα επόμενα χρόνια, αλλά και να δημιουργήσει εκείνες τις απαραίτητες δομές που θα την θωρακίσουν έναντι των κινδύνων και των πιέσεων που δημιουργούνται από τους παρόντες και τους αναδυόμενους τομείς».

Η Δρ. Αυγερινοπούλου τόνισε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη και η περιβαλλοντική προστασία, με ιδιαίτερη έμφαση πλέον στην γαλάζια ανάπτυξη, η τεχνολογική καινοτομία, η ρομποτική και η τεχνολογική νοημοσύνη μαζί με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις τεχνολογίες διαστήματος, μια ανθεκτική και συνεκτική οικονομία σε συνδυασμό με τον τουρισμό, τον πολιτισμό και την αγροτική παραγωγή για την χώρα μας, και η βελτίωση στους τομείς της υγείας, της εργασίας και της εκπαίδευσης, είναι ουσιώδεις συστάδες πολιτικής που θα πρέπει να εξετάσουμε ενεργά την πορεία τους και την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να τις οδηγήσουμε και να της αναπτύξουμε τα επόμενα χρόνια.

Αναφερόμενη στον στόχο της μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, μίλησε για τις πράσινες πολιτικές και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καθώς και την μετατροπή του βιοτεχνικού, βιοτεχνικού και αγροτικού τους τομέα σε ακριβείας και έξυπνους ενεργειακά τομείς, υπογραμμίζοντας ότι το νέο Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα και την Ενέργεια, το οποίο πρόσφατα αναθεωρήθηκε, δίνει τον βηματισμό αυτό.  Επιπρόσθετα όπως είπε, οι πόλεις μας πρέπει να καταστούν πιο βιώσιμες, με αστικά κέντρα και χωριά που θα λειτουργούν με επαρκείς χώρους πρασίνου και συστήματα ακριβείας για την χρήση του νερού, νέα δομικά υλικά, συστήματα ανακύκλωσης και βελτιωμένες υποδομές για ενεργειακή απόδοση.

Μιλώντας για την προστασία της βιοποικιλότητας, επεσήμανε ότι τίθεται από τις διεθνείς συμβάσεις ένας νέος στόχος για την αναστροφή της απώλειας της βιοποικιλότητας ως το 2050, με ενδιάμεσο στόχο την προστασία του 30% των εδαφών και θαλάσσιων περιοχών του πλανήτη έως το 2030. «Η Ελλάδα ως προς την επίτευξη αυτού του στόχου βρίσκεται ήδη μπροστά. Σήμερα, το δίκτυο Natura 2000 περιλαμβάνει ήδη 446 περιοχές, οι οποίες καλύπτουν περίπου το 28% της χερσαίας έκτασης της χώρας, ενώ ήδη με την ανακοίνωση των δύο θαλασσίων πάρκων, ένα στο Ιόνιο και ένα στο Αιγαίο κατά τη παγκόσμια διάσκεψη Our Ocean Conference 9 που φιλοξένησε η χώρα μας τον Απρίλιο 2024, θέτουμε πλέον υπό αυξημένη προστασία άνω του 31% των θαλασσών της».

Ξεχωριστή ήταν η αναφορά που έκανε στην 9η Διάσκεψη για τους Ωκεανούς σε σχέση με την ανάδειξη των δυνατοτήτων που έχει η γαλάζια οικονομία για την χώρα μας, μια χώρα η οποία έχει στηρίξει την ανάπτυξή της, ανά τους αιώνες, στην ναυτιλία, την αλιεία και την τουριστική ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών και των νησιών της.  «Το 2050 η γαλάζια οικονομία, που περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως η αλιεία, η υδατοκαλλιέργεια, η ναυτιλία, ο τουρισμός και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη θάλασσα, θα αποτελέσει κρίσιμο πυλώνα της οικονομίας της χώρας» είπε.

Τέλος, η Δρ. Αυγερινοπούλου μίλησε για την ανάγκη επενδύσεων στην έρευνα και την καινοτομία για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης που θα συμβάλλουν στη βελτίωση των διαδικασιών σε τομείς όπως η εκπαίδευση, η υγεία και η βιομηχανία και οι εξαγωγές, στην προσέλκυση περισσότερων καινοτόμων επιχειρήσεων και την ενίσχυση του ψηφιακού της τομέα αλλά και την ανάπτυξη και εφαρμογή των επιστημών και τεχνολογιών διαστήματος, τομείς στους οποίους οι Έλληνες επιστήμονες και τα εθνικά μας προγράμματα ήδη διακρίνονται. «Χωρίς ποτέ όμως να ξεχνούμε τα θεμέλια της ελληνικής εκπαίδευσης και τους πολιτισμού μας που είναι η ανθρωποκεντρική, κλασική μας παιδεία, η μόνη που μπορεί, με τις αξίες του Ελληνισμού, να διαμορφώσει τον πολίτη του μέλλοντος και μια ανθεκτική, βιώσιμη Ελλάδα, μια Ελλάδα που θα ηγείται πνευματικά το 2050. Με σχέδιο, όλοι μαζί ας εργαστούμε για την χώρα μας στα χρόνια που έρχονται, ώστε να πάμε την Ελλάδα μπροστά!», κατέληξε, αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού.

Το όραμα του The Club of Rome είναι ένας διασυνδεδεμένος κόσμος για την προαγωγή της ευημερίας για όλους σε ένα πιο υγιές οικοσύστημα. Στόχο του αποτελεί να θέσει τις βάσεις για μακροπρόθεσμες συστημικές αλλαγές στα παγκόσμια κοινωνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά συστήματα, η εφαρμογή ολιστικής, διεπιστημονικής και μακροπρόθεσμης σκέψης για να εξασφαλίσει ευρύτερη κοινωνική και πλανητική ευημερία, πιο δίκαια οικονομικά, χρηματοπιστωτικά και κοινωνικοπολιτικά μοντέλα και ένα καλύτερο μέλλον για όλους, μέσα από την αντιμετώπιση των παγκόσμιων απειλών, όπως η κλιματική κρίση.  Υποστηρίζει την ενίσχυση ενός ζωντανού διαλόγου μεταξύ των γενεών και την από κοινού αναζήτηση λύσεων που να εξασφαλίζουν μια ευρύτερη κοινωνική και πλανητική ισορροπία, για το μακροπρόθεσμο μέλλον της ανθρωπότητας και του πλανήτη.

Please follow and like us:
ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Με αφορμή εορτασμό του προστάτη της  Πολεμικής  Αεροπορίας Αρχάγγελου Μιχαήλ, η Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία παρακολούθησε τις εορταστικές εκδηλώσεις στην 117 Π.Μ Ανδραβίδας, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Με αφορμή τον εορτασμό του προστάτη της Πολεμικής μας Αεροπορίας,  Αρχαγγέλου Μιχαήλ, εκφράζω τις θερμότερες ευχές μου σε όλα τα στελέχη και τους ένστολους της Πολεμικής Αεροπορίας. Η εθνική ασφάλεια και η προστασία της αεροπορικής κυριαρχίας μας αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας, για τη διασφάλιση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή μας.

Οι πιλότοι μας, με το υψηλό ηθικό και την μέγιστη φιλοπατρία που τους διακρίνει, είναι εκείνοι που εγγυούνται πρώτα από όλους την ακεραιότητα της Πατρίδας μας. Ειδικά στην Ηλεία είμαστε περήφανοι που φιλοξενούμε την 117 Πτέρυγα Μάχης και το ΚΕΑΤ και στηρίζουμε τη δράση τους. Εύχομαι Ολόψυχα Χρόνια Πολλά σε όλο το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας και τις οικογένειές τους. Υγεία και Πρόοδο σε όλους εκείνους που μάχονται και ξαγρυπνούν νυχθημερόν για την ασφάλεια της Χώρας μας”.

Please follow and like us:
Μήνυμα για την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυση της ΟΝΝΕΔ

Μήνυμα για την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυση της ΟΝΝΕΔ

Η επέτειος των 50 ετών από την ίδρυση της ΟΝΝΕΔ, σηματοδοτεί μισό αιώνα προσφοράς στον πολιτικό και κοινωνικό βίο της Ελλάδας, με στόχο την προώθηση των αξιών της δημοκρατίας, της νεολαίας και της προόδου. Η ΟΝΝΕΔ παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην υποστήριξη των νέων και τη διαμόρφωση  ενός καλύτερου μέλλοντος,  μέσα από τη συνεχή δράση και τα οράματα που εμπνέουν τις επόμενες γενιές. Όπως τόνισε σήμερα και ο Πρωθυπουργός μας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης,  η διαγενεακή δικαιοσύνη αποτελεί θεμελιώδη αρχή για την διασφάλιση της ευημερίας τόσο των σημερινών όσο και των μελλοντικών γενεών.  Η ΟΝΝΕΔ, με την ενεργή συμμετοχή της νεολαίας, συμβάλει και θα συνεχίσει να συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση πολιτικών που ενισχύουν την διαγενεακή αλληλεγγύη και τη βιώσιμη ανάπτυξη, διασφαλίζοντας ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Please follow and like us:
Παραλαβή του λευκώματος “Μακεδονικός Αγώνας 120 χρόνια μετά”

Παραλαβή του λευκώματος “Μακεδονικός Αγώνας 120 χρόνια μετά”

Το λεύκωμα “Μακεδονικός Αγώνας 120 χρόνια μετά” του Γενικού Επιτελείου Στρατού, το οποίο εκδόθηκε με τη συνεργασία του Πολεμικού Μουσείου, παρέλαβε η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

Αναφορά στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση των ελαιοπαραγωγών

Αναφορά στο Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση των ελαιοπαραγωγών

Αναφορά στην Βουλή κατέθεσε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ., Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για τα προβλήματα που έχουν προκύψει στην καλλιέργεια της ελιάς στην Ηλεία, εξαιτίας του παρατεταμένου καύσωνα και της ανομβρίας. Η κ. Αυγερινοπούλου, καταθέτοντας μαζί με την αναφορά της την σχετική επιστολή του Συλλόγου Γεωπόνων Ελεύθερων Επαγγελματιών Ν. Ηλείας, τόνισε την ανάγκη διερεύνησης όλων των πιθανών δυνατοτήτων οικονομικής βοήθειας μέσω εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων για την όσο το δυνατόν κάλυψη μέρους του  ποσοστού της απώλειας εισοδήματος καθώς και άμεσης κατάρτισης σχεδίου διαχείρισης παρεμβάσεων, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, αυτών για να μειωθούν οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης.

Όπως υπογράμμισε η Βουλευτής στην αναφορά της προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα, η παραγωγή του ελαιόλαδου διαδραματίζει καίρια παράμετρο στην οικονομική ζωή  του τόπου καθώς η Ηλεία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ελαιοπαραγωγικούς  νομούς της χώρας, με το παραγόμενο ελαιόλαδο να βρίσκεται στην πλειοψηφία του στην κατηγορία του έξτρα παρθένου. Ωστόσο, τον Αύγουστο του 2021 η περιοχή επλήγη από την καταστροφική πυρκαγιά  και καταστράφηκε  μεγάλο ποσοστό  παραγωγικών ελαιόδεντρων ενώ την ελαιοκομική περίοδο 2023-24 η παραγωγή, λόγω και των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν, ήταν αρκετά μειωμένη.

Παρότι η φετινή παραγωγή προμηνυόταν ιδιαίτερα αυξημένη και είχε δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες εσόδων στον αγροτικό κόσμο της Ηλείας, η πολύμηνη ανομβρία και κυρίως οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού αλλά και του φθινοπώρου, τόσο σε διάρκεια όσο και σε ένταση, επηρέασαν την απόδοση του καρπού και επέφεραν μεγάλη μείωση της παραγωγής, ιδιαίτερα σε ξερικά χωράφια, λόγω του θερμικού στρες και της υδατικής καταπόνησης.

Η κα. Αυγερινοπούλου επεσήμανε ότι το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επικρατεί έντονος προβληματισμός μεταξύ των παραγωγών για την απόδοσης του δέντρου της ελιάς, την υποβάθμιση της ποιότητας και των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του παραγόμενου ελαιόλαδου καθώς και την παραγωγή της επόμενης καλλιεργητικής περιόδου. Αναγνωρίζοντας την συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται από την Κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξη, κ. Τσιάρα, για την ουσιαστική στήριξη του πρωτογενούς τομέα, η Βουλευτής Ηλείας ζήτησε, στο πλαίσιο των χρηματοδοτικών εργαλείων της ΚΑΠ και των δυνατοτήτων του Υπουργείου, να προχωρήσουν άμεσα όλες εκείνες οι ενέργειες που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που προκλήθηκαν και να καλυφθεί η απώλεια εισοδήματος, σε όλες τις περιοχές του νομού που παρουσιάζεται ανάλογο πρόβλημα.

Please follow and like us:
Vice-President of the Inter-Parliamentary Union Dr. Avgeninopoulou Addresses Critical Global Security Concerns Amid War in Ukraine

Vice-President of the Inter-Parliamentary Union Dr. Avgeninopoulou Addresses Critical Global Security Concerns Amid War in Ukraine

Dr. Dionysia-Theodora Avgeninopoulou, Vice-President of the Inter-Parliamentary Union (IPU), delivered a compelling speech today, addressing the ongoing conflict in Ukraine and its far-reaching consequences on global security and stability.

Her remarks were made at the Third Parliamentary Summit hosted by the Parliaments of Ukraine and Latvia in Riga, with Dr. Avgeninopoulou highlighting the IPU’s firm stance against military aggression and its advocacy for international peace through parliamentary diplomacy.

Expressing her gratitude, Dr. Avgeninopoulou commended the parliaments of Ukraine and Latvia for the invitation to participate in the important discussions. “Europe is facing security challenges it had not seen since the Cold War. The war in Ukraine has shaken the foundations of international peace and stability to their core,” she stated, underscoring the severity of the current geopolitical landscape.

In her capacity as Vice-President of the IPU, Dr. Avgeninopoulou reaffirmed the organization’s strong condemnation of the Russian Federation’s military aggression. “Through two resolutions, we have strongly rejected the illegal annexation of Ukrainian territories and called on all nations to adhere strictly to the United Nations Charter and international law,” she emphasized.

Dr. Avgeninopoulou also touched upon the dangers of eroding international principles, stating that the war in Ukraine has brought the world closer to dangerous scenarios that haven’t been seen in decades. “For the first time, the world is hearing rhetoric that invokes the potential use of nuclear weapons,” she warned, calling for the protection of the nuclear taboo and condemning any threat or use of weapons of mass destruction.

The speech further highlighted the critical role of parliamentarians in navigating these unprecedented times. Dr. Avgeninopoulou stressed that, as lawmakers and opinion leaders, parliamentarians have the responsibility to foster dialogue and cooperation, noting that for over 135 years, the IPU has championed peace through parliamentary engagement. She emphasized the IPU’s recent Geneva Declaration on Parliamentary Diplomacy, which acknowledges parliamentary diplomacy as a key tool for resolving conflicts and building bridges in times of crisis.

Dr. Avgeninopoulou also addressed the work of the IPU’s Task Force on the Peaceful Resolution of the War in Ukraine, which has been instrumental in fostering dialogue on critical issues such as nuclear safety, food security, and the protection of Ukrainian children during the war.

Concluding her speech, Dr. Avgeninopoulou called for the continuation of diplomatic efforts. “Even in the fog of war, the option for diplomacy and dialogue must be maintained,” she stated, emphasizing that lasting peace must be built on the principles of human security and common security.

She expressed her deep appreciation for the opportunity to speak before the distinguished audience and thanked her colleagues in Ukraine and Latvia for their leadership in hosting the event.

Please follow and like us:
Νέα παρέμβαση Αυγερινοπούλου για το πλαφόν στη σταφίδα

Νέα παρέμβαση Αυγερινοπούλου για το πλαφόν στη σταφίδα

Το θέμα της μείωσης του ελάχιστου πλαφόν των 150 κιλών ανά στρέμμα για την παροχή της συνδεδεμένης ενίσχυσης της σταφίδας εξετάζει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, μετά και την νέα παρέμβαση της Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Η Βουλευτής Ηλείας είχε επικοινωνία με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, κ. Γιώργο Στρατάκο, ζητώντας την στήριξη των αγροτών και τη μείωση του ελάχιστου πλαφόν για τη σταφίδα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του παρατεταμένου καύσωνα του φετινού καλοκαιριού και της ξηρασίας και οι παραγωγοί να μην χάσουν, λόγω μειωμένων αποδόσεων, τις ειδικές ενισχύσεις.

Η Βουλευτής Ηλείας χαρακτήρισε την ανάγκη αναπροσαρμογής των ελάχιστων ορίων ως άμεση και επιτακτική καθώς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καλυφθεί το πλαφόν και πλέον το Υπουργείο εξετάζει τα μέτρα που θα λάβει για τη στήριξη των παραγωγών.

Please follow and like us: