Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για το μνημόσυνο των πεσόντων πυροσβεστών στις φονικές πυρκαγιές του 2007

Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για το μνημόσυνο των πεσόντων πυροσβεστών στις φονικές πυρκαγιές του 2007

«24 Αυγούστου 2007 – 2022. Δεκαπέντε χρόνια μετά από εκείνη τη μοιραία μέρα θυμόμαστε και τιμούμε την μνήμη των πυροσβεστών και των συμπολιτών μας που χάθηκαν στην άνιση μάχη με τη φωτιά και εκφράζουμε τα βαθιά μας συλλυπητήρια στις οικογένειές τους. Στις φονικές εκείνες πυρκαγιές καταστράφηκαν, ακόμη, περιουσίες, αποτεφρώθηκαν δεκάδες χιλιάδες εκτάρια γης, ενώ πολλά ζώα έχασαν τη ζωή τους.

Η φύση και οι άνθρωποι, ευάλωτοι στις φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές, προσπαθούν να επανακάμψουν. Οι δασικές πυρκαγιές του 2007 υπήρξαν το ορόσημο βάσει του οποίου προσπαθούμε να βελτιώσουμε ουσιαστικά το σύστημα πρόληψης, ετοιμότητας, αντιμετώπισης, αλλά και αποκατάστασης των φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών. Στόχος, ο οποίος σε σημαντικό βαθμό, έχει  επιτευχθεί από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Φέτος, επί παραδείγματι, είδαμε την αποτελεσματικότητα του Πυροσβεστικού  Σώματος στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών στην περιοχή μας. Ένα σπουδαίο επίτευγμα για το οποίο επιθυμώ, για άλλη μια φορά, να συγχαρώ θερμά τους πυροσβέστες και τους εθελοντές μας.

Η πυρκαγιά αποτελεί έναν κίνδυνο, τις διαστάσεις του οποίου δεν μπορούμε να προβλέψουμε, και, για αυτό, πρέπει τόσο να  αντιμετωπίσουμε άμεσα τις περιπτώσεις εμπρησμών, όσο και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να εξαλείψουμε τις περιπτώσεις πυρκαγιών εξ αμελείας.

Η φύση είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε. Είναι το κοινό μας «σπίτι», η βάση και η πηγή της ζωής μας! Ας την προστατεύσουμε».

Please follow and like us:
Δήλωση Αυγερινοπούλου για την Επίσκεψη Αναπ. Υπουργού Υγείας κας Γκάγκα στην Ηλεία

Δήλωση Αυγερινοπούλου για την Επίσκεψη Αναπ. Υπουργού Υγείας κας Γκάγκα στην Ηλεία

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θέτει σε προτεραιότητα τις δομές της υγείας. Η δεύτερη κατά σειρά επίσκεψη της Αναπ. Υπουργού Υγείας κας Γκάγκα εντός του έτους δηλώνει το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Κυβέρνησης για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στον Νομό μας.  Το σύνολο των δομών υγείας του Νομού βρίσκουν τη θέση τους στον νέο υγειονομικό χάρτη της χώρας και αναβαθμίζονται, ώστε να παρέχονται σημαντικές υπηρεσίες υγείας στον πολίτη. Πέντε θέσεις παθολόγων προκηρύσσονται στο Νοσοκομείο Πύργου ενώ αναμένεται προκήρυξη νέων θέσεων και για την περιοχή της Αμαλιάδας.

Σημαντική είδηση είναι η επιβεβαίωση και από την Αναπ. Υπουργό, της έναρξης σε λίγο καιρό της μονάδας χημειοθεραπείας η οποία θα δημιουργηθεί στο Νοσοκομείο Αμαλιάδας και η οποία στόχο έχει να ανακουφίσει δεκάδες ογκολογικούς ασθενείς και τις οικογένειές τους από όλο τον Νομό. Οι ασθενείς, χρονίως πάσχοντες και οι οικογένειές μέχρι σήμερα πρέπει να μεταβαίνουν στην Πάτρα για τις θεραπείες τους. Με την δημιουργία αυτής της δομής θα μπορούν να λαμβάνουν τις θεραπείες τους εντός του νομού μας αποφεύγοντας τις μακρές μετακινήσεις οι οποίες είναι επιβαρυντικές, ενώ το Κράτος θα εξοικονομεί χρήματα που τώρα αφιερώνονται για τις μετακινήσεις τους, ώστε να δομήσει μια κατάλληλη δομή για τις χημειοθεραπείες πλησίον τους. Είναι ένα εγχείρημα το οποίο επιδιώκαμε συστηματικά και ευχαριστώ ιδιαιτέρως την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την άμεση ανταπόκρισή τους σε αυτό το σκοπό. Είναι ένας καλός σκοπός τον οποίο θα ήταν ευχής έργον αν τον αγκάλιαζε όλη η κοινωνία.

Έχουμε πλέον την δικαιολογημένη πεποίθηση ότι οι υπηρεσίες υγείας στο Νομό μας πράγματι θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο που απαιτείται.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου – Πλεύρης: Θα λειτουργήσει Ογκολογική Μονάδα στο  Νοσοκομείο της Αμαλιάδας

Αυγερινοπούλου – Πλεύρης: Θα λειτουργήσει Ογκολογική Μονάδα στο Νοσοκομείο της Αμαλιάδας

Μια σπουδαία είδηση για την Ηλεία και μια νότα αισιοδοξίας στην καθημερινότητα δεκάδων ογκολογικών ασθενών φέρνει η συνάντηση της Βουλευτού Ν. Ηλείας, κας Διονυσίας- Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, με τον Υπουργό Υγείας κ. Θάνο Πλεύρη: την ανακοίνωση ότι στο Νοσοκομείο Αμαλιάδας θα δημιουργηθεί Ογκολογική Μονάδα. Η κα Αυγερινοπούλου σταθερά και επί σειρά ετών υποστηρίζει την  ανάγκη δημιουργίας μιας δομής για τους ογκολογικούς ασθενείς και, άμα της στηρίξεως του Υπουργού στην πρότασή της, προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση:

Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τον Υπουργό, κ. Πλεύρη, ο οποίος άκουσε με μεγάλο ενδιαφέρον την πρότασή μου και αποφάσισε να στηρίξει την ίδρυση μιας ογκολογικής μονάδας στο Νομό μας. Η στήριξή του είναι ουσιώδους σημασίας για την ευόδωση του εγχειρήματος. Ευχαριστώ επίσης ιδιαιτέρως για την θερμή στήριξη της προτάσεως αυτής τον Μητροπολίτη Ηλείας, κ.κ. Γερμανό, του οποίου η πνευματική  καθοδήγηση υπήρξε καθοριστική, καθώς και όσους γιατρούς στηρίζουν την πρόταση αυτή, καθώς επίσης και το νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό και τους πολίτες που βρίσκονται κοντά σε μια τόσο σημαντική προσπάθεια.
Μάλιστα γιατροί οι οποίοι προσφέρουν ήδη σχετικές υπηρεσίες στο Νομό Ηλείας έχουν εδώ και καιρό επισημάνει την σπουδαιότητα μιας ανάλογης δομής. Η ίδρυση μιας ογκολογικής δομής στον Νομό μας είναι ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς θα ανακουφίσει τους ογκολογικούς ασθενείς προσφέροντας σειρά υπηρεσιών, κυρίως την παροχή των φαρμάκων τους, εντός του Νομού μας, χωρίς να χρειάζεται η μετακίνησή τους στην Πάτρα.”

Η κα Αυγερινοπούλου συνεργάζεται εθελοντικά εδώ και χρόνια με δομές ανακουφιστικής φροντίδας ασθενών από νεοπλασματικές  ασθένειες, τόσο στις ΗΠΑ όπου διέμενε, όσο και στην Ελλάδα. Ήδη από το 2011 είχε επιτύχει, μαζί με τον κ. Κώστα Καζάκο, την  υπογραφή ενός Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Νοσοκομείου Πύργου και του Ιδρύματος Τζένη Καρέζη για την ανακουφιστική και  παρηγορητική φροντίδα ογκολογικών ασθενών και χρονίως πασχόντων. Κατά τα τελευταία έτη, προτείνει σταθερά την δημιουργία μιας  δομής τουλάχιστον για την παροχή φαρμάκων και την παρακολούθηση ασθενών στην Ηλεία.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου – Αυγενάκης: Παράταση στα αθλητικά σωματεία για την εγγραφή τους στο μητρώο

Αυγερινοπούλου – Αυγενάκης: Παράταση στα αθλητικά σωματεία για την εγγραφή τους στο μητρώο

Μια τροπολογία αιχμής έδωσε «ανάσα» στα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία την οποία συνυπογράφει η βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ.  Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου από κοινού με συναδέλφους της βουλευτές και με τη στήριξη του υφυπουργού Αθλητισμού Λ. Αυγενάκη. Με την τροπολογία δίδεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ο αναγκαίος χρόνος στα σωματεία να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες διαδικασίες μέσα σε 17 ημέρες, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τις παροχές της πολιτείας.

Στην τροπολογία αναφέρεται η διαπίστωση των βουλευτών για την εξαιρετική ανταπόκριση των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων στην υποχρέωσή τους εγγραφής στο Μητρώο Αθλητικών Σωματείων. Όπως σημειώνεται στην τροπολογία που κατατέθηκε και ψηφίζεται σήμερα, Πέμπτη, στη Βουλή  ήταν  ορατός ο κίνδυνος πολλά σωματεία να μην καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες διαδικασίες λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας   των αρμοδίων υπηρεσιών σε συνδυασμό με την ελλιπή στελέχωσή τους λόγω των θερινών διακοπών. Τώρα πλέον παρέχεται ο αναγκαίος χρόνος 17 επιπλέον ημερών για την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών. Και φυσικά για να μπορούν τα μέλη των σωματείων  να κάνουν χρήση των  παροχών  που δίδει η πολιτεία όπως τις προβλέπει ο σχετικός νόμος.

«Στηρίζουμε εμπράκτως τον αθλητισμό και στεκόμαστε δίπλα στην αθλητική οικογένεια» -δηλώνει η κα Αυγερινοπούλου. Ο Υφυπ. κος Λευτέρης Αυγενάκης δίνει πλέον εκ νέου την  δυνατότητα στους ανθρώπους των αθλητικών σωματείων σε όλη τη χώρα να συνεχίσουν να προάγουν τον αθλητισμό υπερβαίνοντας πρακτικά αδιέξοδα. Για να μπορούν να απολαμβάνουν τις παροχές που δίδει το κράτος, και για αυτό ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ. Αυγενάκη».

 

 

Please follow and like us:
Ομιλία της Δρος Αυγερινοπούλου στο Κοινοβούλιο, με θέμα την αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης

Ομιλία της Δρος Αυγερινοπούλου στο Κοινοβούλιο, με θέμα την αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

κατ’ αρχάς θα ήθελα να ευχηθώ καλή ανάρρωση στον Υπουργό μας και βεβαίως, θα ήθελα να τον ευχαριστήσω και προσωπικά, διότι βρέθηκε κοντά μας στον Νομό Ηλείας χθες λόγω των πολλαπλών εστιών των πυρκαγιών που σημειώθηκαν κατά τα τελευταία εικοσιτετράωρα.

Επίσης να ευχαριστήσω την Ελληνική Αστυνομία για τη συνδρομή της στην έρευνα αλλά και στη σύλληψη εμπρηστών στο Νομό Ηλείας και σε άλλες περιοχές της χώρας και να απευθύνω και μα έκκληση προς τους συμπολίτες μου εάν γνωρίζουν στοιχεία παραπάνω για τους εμπρησμούς, να βοηθήσουν προς αυτό την Ελληνική Αστυνομία, να συνδράμουν στο έργο της για να προχωρήσουμε στη σύλληψη των  εμπρηστών αυτού του απεχθούς εγκλήματος, το οποίου ταλανίζει τα τελευταία χρόνια την χώρα μας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα αναβαθμίζει ουσιαστικά τη μόρφωση και τα ακαδημαϊκά προσόντα των νέων αστυνομικών που εισέρχονται στο Αστυνομικό Σώμα. Αφορά όμως και σε κάθε πολίτη χωριστά, ο οποίος θα επωφελείται από τις αναβαθμισμένες και ποιοτικές υπηρεσίες. Η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός της εκπαίδευσης του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, η βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται προς τον πολίτη και η ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας αποτελούν μια δέσμη βασικών στόχων της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας που επιτυγχάνεται και μέσα από αυτό το νομοσχέδιο. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε  ότι η τελευταία φορά που έγινε αναβάθμιση της αστυνομικής εκπαίδευσης ήταν πάλι επί Νέας Δημοκρατίας από το 2014.

Η αναδιαμόρφωση και η αναβάθμιση της εκπαίδευσης του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και η πλήρη ένταξη της σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως ισότιμη σχολή, ήταν ένα αίτημα που περιμέναμε να γίνει από καιρό. Σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 2α, η Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των δοκίμων υπαστυνόμων και των αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας με στόχο την παραγωγή και τη μετάδοση της γνώσης στους  σπουδαστές της με την έρευνα και τη διδασκαλία, καθώς και την άρτια επιστημονική τους κατάρτιση και την εξοικείωση ιδίως με τις επιστήμες του δικαίου, των κοινωνικών, πολιτικών και ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και με γνωστικά αντικείμενα που ενισχύουν την κατανόηση του κανονιστικού και κοινωνικού πλαισίου και του περιβάλλοντος, στο οποίο ασκούν τα καθήκοντά τους.

Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερη έμφαση στο ότι σε αυτές τις γνώσεις θα πρέπει και πλέον μπορούν να προστεθούν όχι ένα, αλλά ακόμα  περισσότερα μαθήματα περιβάλλοντος και κλιματικής κρίσης, καθώς πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικά ζητήματα της εποχής μας, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα, θα πρότεινα να προστεθούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας μαθήματα διεθνούς, ευρωπαϊκού και εθνικού δικαίου περιβάλλοντος με ιδιαίτερη έμφαση και στο ποινικό δίκαιο περιβάλλοντος. Επίσης, ένα μάθημα  εισαγωγικό ως προς την επιστημονική εξήγηση και τις επιπτώσεις των σημαντικότερων περιβαλλοντικών ζητημάτων της εποχής μας, καθώς και μάθημα εμπειρικό με μελέτες περιπτώσεων περιβαλλοντικής υποβάθμισης.

Ακόμη, θα πρότεινα και ειδικότερα μαθήματα δημόσιας υγείας, αλλά και πολιτικής προστασίας σε περιπτώσεις πρόληψης και  αντιμετώπισης φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών. Βλέπουμε, άλλωστε, πόσο σημαντική είναι η αποτελεσματική συνεργασία  μεταξύ της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής στα ζητήματα των δασικών πυρκαγιών, κυρίως, όπως είπαμε, σε περιπτώσεις εμπρησμών.
Τα δε σχετικά μαθήματα θα πρέπει να περιέχουν, τόσο θεωρητική προσέγγιση, όσο και ασκήσεις επί του πεδίου.

Σχετικά, θα πρότεινα να υπάρξει και συνεργασία, τόσο με πανεπιστήμια που συμπεριλαμβάνουν στο διδακτικό τους αντικείμενο τις  σχετικές ειδικότητες -όπως άλλωστε προβλέπεται και από το παρόν νομοσχέδιο- και ακόμα στενότερη συνεργασία, εκτός από τον οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατάρτιση στον τομέα της επιβολής του νόμου, αλλά και την Europol -που, επίσης,  προβλέπεται από το νομοσχέδιο- να υπάρξει τέτοια συνεργασία και με την Interpol. Και αυτό, διότι η Interpol διαθέτει σχετικό υλικό για τη διδασκαλία του περιβαλλοντικού εγκλήματος, έχει δε και ιδιαίτερες γνώσεις για την αντιμετώπιση του διεθνούς και διακριτικού περιβαλλοντικού εγκλήματος, ενώ έχει βοηθήσει στην οργάνωση τμημάτων περιβαλλοντικής αστυνομίας σε τρίτες χώρες.

Και με αυτή την αφορμή θα ήθελα να επαναλάβω το αίτημα για την ουσιαστική ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Αστυνομίας που υπάρχει στη χώρα μας, αλλά πρέπει να δουλέψουμε ακόμα παραπάνω προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να οργανωθεί  καλύτερα το τμήμα αυτό που αφορά στην περιβαλλοντική εφαρμογή, στην εφαρμογή του περιβαλλοντικού νόμου. Θεωρώ ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο μπορεί να υπάρχει σε όλες τις σχολές και σε όλα τα τμήματα, το σύνολο του προσωπικού της Αστυνομίας μπορεί να διαθέτει πλέον τις βασικές και ζωτικής σημασίας γνώσεις.

Επίσης, πολύ σημαντική είναι και η πρόβλεψη μέσα στο νομοσχέδιο για την εξοικείωση με τη χρήση τεχνολογιών και με έμφαση στις  τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών. Οι νέες αυτές τεχνολογίες αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για την αποτελεσματική  εκπλήρωση των καθηκόντων των αστυνομικών μας, αλλά και για την προστασία του ίδιου του πολίτη, όπως, παραδείγματος χάριν, από την κακή χρήση που γίνεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Βεβαίως, είναι και ουσιώδης η δυνατότητα της Ελληνικής Αστυνομίας να προστατεύσει τους πολίτες και το κράτος από την περίπτωση του κυβερνο-εγκλήματος. Επίσης, πρέπει να προστεθούν και γνώσεις για τη χρήση εφαρμογών από τις δορυφορικές τεχνολογίες και από τις τεχνολογίες γεωπαρατήρησης, οι οποίες θα διευκολύνουν ιδιαίτερα την  εργασία της Ελληνικής Αστυνομίας.

Αυτά τα θέματα, βεβαίως, μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο, όπως είπαμε, όλου του νέου συστήματος της εκπαίδευσης, όπως και της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας. Μπορεί, επίσης, να είναι και αντικείμενο διδασκαλίας και για τη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας, καθώς η κλιματική κρίση, αλλά και η χρήση αυτών των νέων τεχνολογιών που σχετίζεται με την αντιμετώπισή της θεωρούνται πλέον ζητήματα εθνικής ασφάλειας. Το νομοσχέδιο μπορεί να αποτελέσει πράγματι μια τομή στην εκπαίδευση της Ελληνικής Αστυνομίας και πετυχαίνει τον στόχο του να θέσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης της Ελληνικής Αστυνομίας. Συνεπώς, δεν μπορώ παρά να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου, τόσο στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία, όσο και να ευχηθώ καλή επιτυχία στο νέο διδακτικό της έργο προς όφελος όλων μας.

Ευχαριστώ πολύ.

Please follow and like us:
Στη Βουλή η ενίσχυση του Κέντρου Υγείας Ανδρίτσαινας με αναφορά της Βουλευτού, Δ. Αυγερινοπούλου

Στη Βουλή η ενίσχυση του Κέντρου Υγείας Ανδρίτσαινας με αναφορά της Βουλευτού, Δ. Αυγερινοπούλου

Στο πλαίσιο της διαρκούς μέριμνάς της για τη δημόσια υγεία, η Βουλευτής Ν.
Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, κατέθεσε ως αναφορά στη
Βουλή την επιστολή του Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Ανδρίτσαινας, κ.
Θεόδωρου Τζίβα, για την ενίσχυση του Κέντρου Υγείας Ανδρίτσαινας.
Στην αναφορά της προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Θανάση Πλεύρη, η κα Βουλευτής
έθεσε την ανάγκη ενίσχυσης του Κέντρου Υγείας της Ανδρίτσαινας, τονίζοντας ότι
απαιτείται ενδυνάμωση τόσο με επιστημονικό προσωπικό όσο και με υλικοτεχνικό
εξοπλισμό, αλλά και με ασθενοφόρο. Λαμβάνοντας δε υπόψιν τα αυξημένα έκτακτα
περιστατικά, καθώς η περιοχή δέχεται μεγάλο αριθμό επισκεπτών, λόγω του
Επικουρείου Απόλλωνα, η κα Αυγερινοπούλου επισήμανε ότι οι ελλείψεις σε ιατρικό
και νοσηλευτικό προσωπικό, καθώς και σε εξοπλισμό, δημιουργούν σημαντική
δυσλειτουργία στην περίθαλψη των ασθενών από την στιγμή που το Κέντρο Υγείας
καλύπτει περισσότερα από 50 χωριά της περιοχής.

Please follow and like us:
Στη Βουλή «έφερε» για άλλη μία φορά η Δ. Αυγερινοπούλου την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας της επαρχιακής οδού Πύργου – Κατακόλου

Στη Βουλή «έφερε» για άλλη μία φορά η Δ. Αυγερινοπούλου την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας της επαρχιακής οδού Πύργου – Κατακόλου

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και της διαρκούς μέριμνάς της για την
ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία –
Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, κατέθεσε αναφορά στη Βουλή προς τον Υπουργό
Εσωτερικών, κ. Μ. Βορίδη, και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ.
Καραμανλή, σχετικά με την αύξηση των δυστυχημάτων στο οδικό δίκτυο του
Νομού, με αφορμή και το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα στην επαρχιακή οδό
Πύργου – Κατακόλου μετά τον Άγιο Ιωάννη. Η κα Αυγερινοπούλου επισήμανε την
ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για τον επαρκή ηλεκτροφωτισμό της
επαρχιακής οδού και την εν γένει ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ώστε να
προστατευτεί η ανθρώπινη ζωή μέσα από την πρόληψη των οδικών ατυχημάτων.

Please follow and like us:
Dr. Dionysia-Theodora Avgerinopoulou Address at the “Workshop on Ancient Wisdom for Modern Challenges”  Held at the Academy of Athens on July 8 2022

Dr. Dionysia-Theodora Avgerinopoulou Address at the “Workshop on Ancient Wisdom for Modern Challenges” Held at the Academy of Athens on July 8 2022

Title: “Reading West Virginia v. EPA with the Lenses of Plato”

Dear Professor Koundouri, Dear Professor Sachs,
Dear Ladies and Gentlemen,

It is an honor to address this very interesting workshop today on how the ancient wisdom could provide answers in contemporary issues, in relevance to climate change.
Let me begin with a very recent judicial decision, specifically a USA Supreme Court ruling, that it has been considered as capable to change the entire climate mitigation strategy, policy and laws that the US administration has adopted thus far and delay climate action. Only a few days ago, in West Virginia v. EPA, the Supreme Court of the USA ruled against the Environmental Protection Agency (EPA) by limiting its competence to regulate Greenhouse Gas (GHG) emissions. The Federal Government will now lose some of its power, when it comes to tackling the climate crisis, following a 6-3 decision that ruled against the Clean Power Act.
It is to be noted that West Virginia energy mix is based on coal power. The State has argued that given the EPA members are unelected, they should not be allowed to determine how the state runs its energy and economy. Other U.S. States too, such as Kentucky and Texas backed West Virginia.

The Supreme Court has sided with its argument, with Chief Justice of  the US, John Roberts, writing: “Capping carbon dioxide emissions at a level that will force a nationwide transition away from the use of coal to generate electricity may be a sensible ‘solution to the crisis of the day’. “But it is not plausible that Congress gave EPA the authority to adopt on its own such a regulatory scheme in Section 111(d). A decision of such magnitude and consequence rests with Congress itself, or an agency acting pursuant to a clear delegation from that representative body.”
There are fears that this decision could now dismantle the Federal Government – as states take power. Congress will now have to provide clear consent to the EPA for the agency to act on technical rules that implement the environmental policies, reducing the agency effectiveness. The UN Spokesperson Stéphane Dujarric said: “This is a setback in our fight against climate change, when we are already far off-track in meeting the goals of the Paris Agreement.

According to the Court, the Congress should provide an explicit delegation of the decision making to the EPA regarding this particular
matter. But is this explicit delegation of powers necessary? Was the EPA acting beyond its powers all these years, when it was deciding about the cap of the CO2 emissions on the federal level?
One of the Justices of the court did not agree to this judgment of the Supreme Court. More specifically, Associate Justice of the Supreme
Court, Elena Kagan, wrote: “First, members of Congress often don’t know enough – and know they don’t know enough – to regulate
sensibly on an issue…. Of course, members can and do provide overall direction. But then they rely, as all of us rely in our daily lives, on people with greater expertise and experience. Those people are found in agencies” such as EPA. This ruling will now place the regulatory power in the hands of those who are elected but not experts. Justice Kagan indirectly referred implicitly to Kelsen’s separation between the primary laws set by the law makers and the secondary legislation set by experts.

A vast majority of legal systems at both the domestic and the international level are based on this separation between the primary
legislation and the secondary legislation. This secondary legislation is being decided by experts, because in many cases it entails technical and scientific matters more or less important that only expert bodies could and should decide upon. The contemporary system of climate
change governance is built upon this assumption. The overall Technological Mechanism of the UNFCCC/Kyoto/Paris is built on this
assumption, as well. In general, the full body of environmental legislation is built upon this assumption.

It seems, however, that the debate on who should hold the legislative power is as old as the Socrates and the Plato philosophy. In this case, as in many other cases, the Greek philosophers have offered the answer from the very beginning, laying thus the foundations for the
contemporary thinking. Plato is among the very first philosophers to take up the debate on whether one should govern by technocracy or by democracy in many of his works, including “Gorgias” and, most prominently, “The Republic”. In “Gorgias”, written among his early works in 380 B.C., Plato at para 452e, notes that rhetoric is one of the main means to exercise democratic governance in Athens. At para. 455b Socrates comments: “…I cannot yet make up my mind what to think about it. When there is a public meeting in Athens to elect a doctor of a shipwright or any other professional, the purpose of the meeting is actually to choose the person with the greatest experience for each post. So, it is not going to be a rhetorian that advices them under these circumstances, is it? They are not going to use rhetorians to advise them when there are fortifications to be build or harbors or dockyards to be constructed: they will use master builders.”

Democratic regimes with the participation of democratically elected representatives, according to Plato, should not be run based upon arbitrary opinions, upon authority that has no solid foundation in knowledge. Democratic groups that have no knowledge regarding the topic upon which they have to vote, enjoy no solid foundation for decision-making. The “kings”, the rulers of a state, according to Plato, should be philosophers, too, namely very well educated (“philosopher-kings”). Lacking the basic foundation of knowledge, a  democratically elected representative would still not be very appropriate as a governor and a lawmaker. Supreme Court Justice,
Prof. Stephen Breyer, in his book “Breaking the vicious circle” has developed the theory that the appropriate regulator of environmental
law, by regulating basically a scientific matter rather than a social matter at heart, should hold expert knowledge.

Environment and climate legislation should be exercised commonly by institutions and processes that hold expert knowledge in parallel with the democratic rule. No lawmakers without any expertise could hold the decision-making powers in such matters.
From Plato’s years on, many other philosophers, such as Aristoteles, and even more modern ones, such as important philosophers even in the age Enlightment and the age of reason contributed to the formulation of the contemporary environmental governance institutions. In the 18 th century, E. C. Spary submits that the classifications used by naturalists “slipped between the natural world and the social… to establish not only the expertise of the naturalists over the natural, but also the dominance of the natural over the social.” The dominance of nature over the social structures is one other element that justifies the technocratic approaches in environmental law making. From Francis Bacon and the technocrats up to the 60s and the 70s and the Stockholm Conference in 1972 there is an emphasis on the need for the injection of more science in environmental legislation. Notions, such as “ecotechnocracy” had also been evolved, putting, however, a disproportionate emphasis on the expert knowledge.

Overtime, building on ancient wisdom, the contemporary system of lawmaking has been very well developed both in the USA and in
Europe and a better equilibrium between the democratic and the expert bodies has been developed. As a result, the democratic bodies, such as the Congress, decide about the primary, more general legislation, and the broad guidelines of the issues, whether they delegate the more technical issues to the more expert bodies, such as the agencies, as the EPA. This is the heritage regarding our environmental and climate governance structures that society has gained over the centuries, from more than 2,500 years now, from Ancient Greece to Washington, D.C. and Paris.

According to Plato, the ruling of the US Supreme Court in West Virginia
v. EPA is wrong.
Thank you very much.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου – Πέτσας: Επιχορήγηση του Δήμου Πηνειού με 126.532,77€ για την εξόφληση απλήρωτων υποχρεώσεων

Αυγερινοπούλου – Πέτσας: Επιχορήγηση του Δήμου Πηνειού με 126.532,77€ για την εξόφληση απλήρωτων υποχρεώσεων

Με 126.532,77€ ενισχύεται ο Δήμος Πηνειού για την εξόφληση απλήρωτων υποχρεώσεών
του, οι οποίες απορρέουν από διαταγές πληρωμής και δικαστικές αποφάσεις που έχουν
καταστεί τελεσίδικες έως την 24 η Μαρτίου 2022, με την υπ. αριθμ.’ 48874 απόφαση του
Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, κ. Πέτσα.
Η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, σε νεότερη
επικοινωνίας της με τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών, κ. Στέλιο Πέτσα, τον ευχαρίστησε θερμά για
την συνεχή ανταπόκρισή του στις ανάγκες των Δήμων.
Οι δικαστικές αποφάσεις και διαταγές πληρωμής αφορούν αποκλειστικά σε αξιώσεις από
προμήθειες αγαθών ή παροχή υπηρεσιών ή εκτέλεση έργων ή αποζημιώσεις από αδικοπραξία
αποκλειόμενης κάθε άλλου είδους αξίωσης.

Please follow and like us:
Σημαντική συνάντηση Αυγερινοπούλου – Χατζηδάκη για την αντιμετώπιση της ανεργίας: νέες θέσεις εργασίας και νέα προγράμματα κατάρτισης για την Ηλεία

Σημαντική συνάντηση Αυγερινοπούλου – Χατζηδάκη για την αντιμετώπιση της ανεργίας: νέες θέσεις εργασίας και νέα προγράμματα κατάρτισης για την Ηλεία

Η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, πραγματοποίησε
μια εκτεταμένη συνάντηση με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
και Αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κωστή Χατζηδάκη, κατά την οποία η κα
Βουλευτής αιτήθηκε πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ηλεία
και την Δυτική Ελλάδα, καθώς θεωρείται ένα από τα βασικά προβλήματα που
αντιμετωπίζουν οι πολίτες στον Νομό μας.

Ο κ. Χατζηδάκης, ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν άμεσα Νέα Προγράμματα για την
αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ηλεία! Συγκεκριμένα ο κ. Υπουργός ενημέρωσε
την κ. Αυγερινοπούλου ότι σύντομα θα ανοίξουν στην Δυτική Ελλάδα μέσω
Προγράμματος στο Ταμείο Ανάκαμψης 10.000 θέσεις εργασίας 18 μηνών για
μακροχρόνια ανέργους άνω των 45 ετών σε Δυτική Μακεδονία και Δυτική Ελλάδα
(προϋπολογισμός 120 εκατ. ευρώ), αριθμός θέσεων που μετά την ανάλογη
κατανομή τους στους νομούς θα απορροφήσει ένα πολύ σημαντικό αριθμό
ανέργων και στην Ηλεία.

Πέραν των γενικών θέσεων εργασίας, ο κ. Χατζηδάκης και η κα. Αυγερινοπούλου
είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και το νέο πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων σε
θέσεις εργασίας σχετικά με το περιβάλλον και την ενεργειακή μετάβαση. Άμεση θα
είναι η εκκίνηση της νέας γενιάς προγραμμάτων που εντάσσονται στο μεγαλύτερο
«πακέτο» που έχει υπάρξει ποτέ, για την κατάρτιση 500.000 εργαζομένων και
ανέργων με χρηματοδότηση 1 δις. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στις 27 Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το πρώτο από αυτά
τα νέου τύπου προγράμματα του Υπουργείου Εργασίας και της Δημόσιας Υπηρεσίας
Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ
και στοχεύει στην ανάπτυξη των ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων 80.000
ανέργων.

Από τα 100 εκατ. ευρώ, τα 50 εκατ. ευρώ –που θα καλύψουν 40.000 ανέργους-
διατίθενται για τα Κέντρα Εκπαίδευσης και δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) των 12 ΑΕΙ
που έχουν δηλώσει συμμετοχή και έχουν υποβάλλει σχετικά προγράμματα.
Τα υπόλοιπα 50 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε 179 ειδικώς αδειοδοτημένα Κέντρα
Δια Βίου Μάθησης που ανήκουν είτε σε ιδιώτες, είτε σε κοινωνικούς εταίρους,
μέσα από τα προγράμματα των οποίων θα καλυφθούν οι υπόλοιποι 40.000
άνεργοι.

Παραδείγματα Αντικειμένων Κατάρτισης στις «Πράσινες» Δεξιότητες

1. Στρατηγικός σχεδιασμός και διαχείριση πόρων προς την αειφόρο ανάπτυξη
2. Σχέδια δράσης, επιχειρηματικά σχέδια και διοίκηση επιχειρησιακών
μονάδων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας
3. Περιβαλλοντική Λογιστική, Χρηματοοικονομική και Διακυβέρνηση
4. Αναβάθμιση Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Υιοθέτηση Ψηφιακών Τεχνολογιών
στον Αγροτικό Τομέα
5. Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων για τον Μετασχηματισμό του Κτηριακού
Τομέα σε Μηδενικού Ενεργειακού Αποτυπώματος
6. Γεωπληροφορική και ψηφιακές γεωχωρικές τεχνολογίες στην άσκηση της
γεωργίας και στην προστασία του περιβάλλοντος
7. Αμπελουργία: εγκατάσταση και διαχείριση αμπελώνα
8. Έξυπνες και αειφόρες μετακινήσεις

Please follow and like us: