Δήλωση της δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου βουλευτή Ηλείας Ν.Δ «Στο νομοσχέδιο για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή με γενναίες κυβερνητικές αλλαγές διευρύνονται τα δικαιώματα των γυναικών».

Δήλωση της δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου βουλευτή Ηλείας Ν.Δ «Στο νομοσχέδιο για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή με γενναίες κυβερνητικές αλλαγές διευρύνονται τα δικαιώματα των γυναικών».

«Με όσα εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τα μέτρα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής , αποδεικνύεται μια σειρά σημαντικών  αλλαγών προς όφελος των γυναικών . Κι όλα αυτά αποδεικνύουν πως η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας  στέκεται ουσιαστικά στο πλευρό της γυναίκας. 

Με το νομοσχέδιο, διευρύνεται  ο χρόνος μέσα στον οποίο μια γυναίκα θα μπορεί να αποφασίσει να αποκτήσει ένα παιδί. Αυξάνεται κατά 4 χρόνια το όριο ηλικίας των γυναικών για να επιλέγουν την ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή από 50 στα 54 έτη.  

Καθορίζονται όλες οι διαδικασίες που θα διασφαλίσουν την υγεία της μητέρας και του εμβρύου.

Το νομοσχέδιο δίνει το δικαίωμα στη γυναίκα να διευρύνει το χρόνο κατάψυξης των ωαρίων της κι αλλάζει τις οπισθοδρομικές προϋποθέσεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

Εκσυγχρονίζεται η καθημερινότητα κι αντιμετωπίζεται το δημογραφικό πρόβλημα ενώ 100000 γυναίκες έχουν ήδη ενημερωθεί με sms ώστε να μπορούν να κάνουν δωρεάν μαστογραφία . Μέχρι σήμερα έχουν γίνει 4000 δωρεάν μαστογραφίες σε δημόσιες ή ιδιωτικές δομές».

Please follow and like us:
Εισηγήτρια στο Νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και το πλαίσιο φιλοξενίας των ασυνόδευτων ανηλίκων η Δ. Αυγερινοπούλου

Εισηγήτρια στο Νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και το πλαίσιο φιλοξενίας των ασυνόδευτων ανηλίκων η Δ. Αυγερινοπούλου

 

Εισηγήτρια στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου με τίτλο: «Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και Πλαίσιο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων» που συζητείται από σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης είναι από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η κα Αυγερινοπούλου στην σημερινή πρώτη συνεδρίαση, επί της Αρχής, αναφέρθηκε στους άξονες και τις βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου, σημειώνοντας ότι η προστασία των παιδιών μας είναι, ηθικά και νομικά, ένας εκ των υπέρτατων σκοπών της ίδιας μας της ύπαρξης. Το νομοσχέδιο επιδιώκει να θέσει τα θεμέλια για έναν ισχυρό θεσμό Επιτροπείας, ο οποίος θα διακρίνεται από  αποτελεσματικότητα, προσαρμοστικότητα και λογοδοσία και θέτει το πλαίσιο για τους κανόνες και τις διαδικασίες που διέπουν το σύστημα φιλοξενίας των ασυνόδευτων ανηλίκων, υιοθετώντας μια προσέγγιση βασισμένη στα δικαιώματα του παιδιού.

Παρατίθεται κάτωθι το κείμενο της παρέμβασής της:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Τα παιδιά είναι το μέλλον μας. Η προστασία των παιδιών μας είναι, ηθικά και νομικά, ένας εκ των υπέρτατων σκοπών της ίδιας μας της ύπαρξης. Όπως αντιμετωπίζουμε τα δικά μας παιδιά, έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμε όλα τα παιδιά, γιατί όλα μαζί είναι το μέλλον του κόσμου, το κοινό μας μέλλον.

Ειδική φροντίδα χρήζουν τα παιδιά τα οποία σε κάποιο σημείο της ζωής τους από τις συνθήκες βρέθηκαν χωρίς τους γονείς, τους συγγενείς ή έστω κάποιον κηδεμόνα τους. Για τα ασυνόδευτα παιδιά που δεν βρίσκονται υπό την προστασία κάποιου δικού τους προσώπου, σύμφωνα με τις γενικές αρχές του δικαίου μας, γονέας γίνεται το κράτος. Αυτή η ανάγκη σήμερα έχει ενταθεί ακόμα περισσότερο λόγω των διεθνών συνθηκών και τις συνεχώς αυξανόμενες μεταναστευτικές ροές. Τόσο για τους ανηλίκους που μπαίνουν στη χώρα μας από τρίτες χώρες και συγκεκριμένα εμπίπτουν στην περ. ιγ’ του άρθρου 1 του Κώδικα Νομοθεσίας για την υποδοχή, τη διεθνή προστασίας πολιτών  τρίτων χωρών και ανιθαγενών και την προσωρινή προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων  αλλοδαπών (ν. 4939/22), καθώς και για το πρόσωπο που είναι ανήλικος πολίτης τρίτης χώρας ή ανιθαγενής, που κατά την παραμονή του στην Ελλάδα εγκαταλείπεται, παραμελείται, ή κακοποιείται από τους γονείς του, είτε για  τους ανηλίκους που κατά την παραμονή τους στη χώρα μας εγκαταλείφθηκαν (άρθρο 3 εδα. δ) πρέπει να  δημιουργηθεί το κατάλληλο και επαρκώς προστατευτικό και παιδοκεντρικό νομικό και θεσμικό πλαίσιο για την προστασία τους και αυτό το στόχο έχει το παρόν νομοσχέδιο.

Κύριες και κύριοι συνάδελφοι, πριν προχωρήσουμε στην συζήτηση του προτεινόμενου νομοσχεδίου, θα ήθελα να σας ζητήσω να προσεγγίσουμε το νομοσχέδιο και να το κρίνουμε έχοντας ένα μόνο ερώτημα στο πίσω μέρος του μυαλού μας: αν το δικό μας παιδί, για λόγους που είναι υπεράνω από εμάς, βρισκόταν μόνο τους σε μια ξένη χώρα, και εμείς δεν μπορούσαμε να του προσφέρουμε καμία βοήθεια από μακριά, πώς θα θέλαμε να του φερθούν, πώς να το φροντίσουν; Να ρωτήσουμε τον εαυτό μας, πώς θα θέλαμε το ξένο κράτος να αντιμετωπίσει το δικό μας παιδί. Τι βαθμό προστασίας θα θέλαμε να του προσφέρουν; Και με αυτό το κριτήριο ας προσεγγίσουμε το προτεινόμενο κείμενο και ας κρίνουμε την καταλληλότητά του.

Δεν υπάρχει υφιστάμενο σύστημα προστασίας των ασυνόδευτων ανηλίκων στη χώρα μας; Ναι υπάρχει, το  ονομαζόμενο «εθνικό σύστημα επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων» το οποίο όμως, ως έχει σήμερα, δεν επαρκεί.  Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό θεσπίστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση με τον ν. 4554/2018, δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα, λόγω δομικών αδυναμιών του ρυθμιστικού πλαισίου και του επιχειρησιακού πλάνου.

Τα κύρια ζητήματα εντοπίζονται στη δυσκολία «σύγκλισης» των διαδικασιών του ΑΣΕΠ με τη φύση της εργασίας ενός επιτρόπου ασυνόδευτου παιδιού, στη μη συγκρότηση του προβλεπόμενου ως απαραίτητου για τη λειτουργία της επιτροπείας Εποπτικού Συμβουλίου, και την σύγχυση που προκάλεσαν οι προβλέψεις του νόμου ως προς την αρμοδιότητα των δικαστηρίων βάσει του Αστικού Κώδικα σε υποθέσεις επιτροπείας ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών.  Στην πράξη, μέχρι σήμερα εφαρμόζονται διατάξεις του ν. 4636/2019όπως κωδικοποιήθηκε με τον ν. 4939/2022, ο οποίος περιλαμβάνει γενικές ρυθμίσεις για την εκπροσώπηση των ανηλίκων στις διαδικασίες υποδοχής και ασύλου, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη μια ενιαία πρακτική ή μια συνολική εποπτεία της εφαρμογής του θεσμού της επιτροπείας.

To προτεινόμενο σχέδιο νόμου, αποπειράται να γεφυρώσει αυτό το κενό, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες που εντοπίστηκαν μέχρι σήμερα κατά την προσπάθεια εφαρμογής ενός συστήματος επιτροπείας για τους ασυνόδευτους ανηλίκους, αλλά και τα θετικά παραδείγματα που αναδείχτηκαν μέσα από την πράξη. Επιδιώκει να θέσει τα θεμέλια για να έναν ισχυρό θεσμό επιτροπείας, ο οποίος θα διακρίνεται από αποτελεσματικότητα, προσαρμοστικότητα και λογοδοσία και θέτει το πλαίσιο για τους κανόνες και τις διαδικασίες που διέπουν το σύστημα φιλοξενίας των ασυνόδευτων ανηλίκων, υιοθετώντας μια προσέγγιση βασισμένη στα δικαιώματα του παιδιού, λειτουργώντας  συμπληρωματικά και εξειδικεύοντας τη διάταξη 66 του ν. 4939/2022, που κωδικοποιεί την υπάρχουσα  νομοθεσία μέχρι σήμερα.

Επισημαίνεται ότι η χρόνια απουσία μίας οργανωμένης υλοποίησης του θεσμού, ως προς τα ασυνόδευτα ανήλικα έχει καταστήσει τη χώρα μας ευάλωτη σε καταγγελίες για λόγους μη συμμόρφωσης με το ευρωπαϊκό και διεθνές  Δίκαιο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ενημερώσει το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ότι έχει εκκινήσει νέα  διαδικασία επί παραβάσει» σε βάρος της χώρα μας εξαιτίας των ανωτέρω. Όποιοι εργάζονται ή ασχολούνται με το ευαίσθητο αυτό αντικείμενο, γνωρίζουν τις δυσκολίες, και τις επικίνδυνες συνθήκες που δημιουργούνται για την  ασφάλεια, τη σωματική και ψυχική υγεία, και την ανάπτυξη ενός ασυνόδευτού παιδιού, όταν οι κατάλληλοι θεσμοί δεν είναι εκεί να το προστατεύσουν. Οι φορείς θα έχουν να μας πουν πολλά επί τούτου. Για αυτό και καθίσταται απαραίτητη η προτεινόμενη αναμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου της επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων, ώστε (α) να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό σύστημα επιτροπείας και

(β) να τεθεί για πρώτη φορά το πλαίσιο για τους κανόνες και τις διαδικασίες που διέπουν το σύστημα φιλοξενίας των ασυνόδευτων ανηλίκων.

Ήδη, από το πρώτο άρθρο τίθεται αυτός ο σκοπός με γνώμονα «τη διασφάλιση του βέλτιστου συμφέροντος του ασυνόδευτου ανηλίκου και την προάσπιση των δικαιωμάτων και των εννόμων συμφερόντων του». Πρόκειται λοιπόν για ένα σύστημα παιδοκεντρικό που εγγυάται την «προστασία της παιδικής ηλικίας». Το αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι συγκεκριμένο και σαφές, καθώς κατά το άρθρο 2 ορίζεται ως σκοπός του η επιλογή και ο ορισμός των καταλληλότερων επιτρόπων ασυνόδευτων ανηλίκων. Γιατί όσο καλή να είναι μια νομοθεσία, ένα σύστημα, δεν αρκεί, πρέπει να είναι καλός και κατάλληλος και ο άνθρωπος που θα το εφαρμόσει.

Ο ανθρώπινος παράγοντας αναδεικνύεται ως πρωταρχικός ρυθμιστικός παράγοντας της επιτυχίας του νομοσχεδίου και ως τέτοιος αναφέρεται ξεκάθαρα ήδη από το προοίμιο του νομοσχεδίου. Στο άρθρο 3 ακολουθούν οι ορισμοί.  Εξ αυτών τρείς είναι πολύ σημαντικοί για να κατανοήσουμε το αντικειμενικό πεδίο εφαρμογής του νομοσχεδίου: τι σημαίνει «επιτροπεία ασυνόδευτου ανηλίκου» (άρθρο 3 εδ. ι) «ο θεσμός που αποβλέπει στην προστασία των προσωπικών και περιουσιακών συμφερόντων του ασυνόδευτου ανηλίκου μέσω της εγκαθίδρυσης οικογενειακής  σχέσης που αναπληρώνει τη γονική μέριμνα του ασυνόδευτου ανηλίκου, η οποία ελλείπει ή δεν ασκείται, για λόγους  πραγματικούς ή νομικούς».

Η επιτροπεία κατά το άρθρο 4 εφαρμόζεται είτε το αιτηθεί ο ανήλικος είτε όχι.  Στο άρθρο 5 αναφέρονται οι  γενικές αρχές στις οποίες βασίζεται το νομοσχέδιο, όπως τις προαναφέραμε, δηλαδή, η διασφάλιση του βέλτιστου συμφέροντος του ανηλίκου, στην προστασία των δικαιωμάτων του, στην προάσπιση των συμφερόντων του, και  αναλόγως της εκτίμησης να του βέλτιστου αυτού συμφέροντος για το οποίο ερωτάται και το ίδιο το παιδί, να  προκρίνονται δράσεις είτε κοινωνικής ένταξης, είτε οικογενειακής επανένωσης, είτε μετεγκατάστασης είτε  επαναπατρισμού.

Το Τρίτο Κεφάλαιο, ορίζει τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους εμπλεκόμενους φορείς. Ορίζεται (άρθρο 6) ο ρόλος της Μονάδας Θεσμικής Προστασίας της Ειδικής Γραμματείας Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και τα όργανα  της επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων ως εξής: ο Εισαγγελέας, ο Επίτροπος, ο εντεταλμένος επιτροπείας και το  Συμβούλιο Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων.

– Ο εισαγγελέας ως ανεξάρτητη θεσμική εγγύηση διορίζει τον επίτροπο, ο οποίος είναι νομικό πρόσωπο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με εξειδίκευση στην παιδική προστασία. 

Ο επίτροπος ασκεί τα καθήκοντά του δια των κατάλληλων φυσικών προσώπων που απασχολεί, τους «εντεταλμένους επιτροπείας». Ως ασφαλιστικές δικλείδες του συστήματος και για τον καλύτερο συντονισμό και επίβλεψη του έργου του επιτρόπου προβλέπεται ο ρόλος του συντονιστή, ενώ παράλληλα αναλόγως της φύσης των υποθέσεων εποπτεία ασκούν το Συμβούλιο Επιτροπείας στην Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και ο Εισαγγελέας,  οι οποίοι κατά περίπτωση αποφαίνονται επ’ αυτών.

Την συνολική εποπτεία της εφαρμογής του θεσμού και της θέσης των προδιαγραφών έχει η Μονάδα Θεσμικής Προστασίας της Ειδικής Γραμματείας. Ο νόμος δε καθορίζει τα προσόντα των προσώπων αυτών. Την έναρξή και τη  λήξη της επιτροπείας, βασικές άλλες έννοιες όπως η σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ του επιτρόπου και του ανηλίκου, την ευθύνη και τους λόγους παύσης του επιτρόπου και του εντεταλμένου επιτροπείας και τις διαδικασίες  εποπτείας και ελέγχου.

– Οι λειτουργίες της επιτροπείας είναι τρεις (άρθρο 12) και αφορούν την επιμέλεια του ανηλίκου, την εκπροσώπησή του σε διαδικασίες ενώπιον αρχών, και εφόσον χρειάζεται, τη συνδρομή του σε περιουσιακά ζητήματα. Η επιμέλεια του ανηλίκου σχετίζεται με (άρθρο 13) την παροχή στέγασης, ιατρικής φροντίδας συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας, η εκπαίδευση, η επαγγελματική του κατάρτιση, η εκμάθηση της ελληνικής ή και άλλων ξένων γλωσσών. Εδώ θα πρόσθετα και την ένδυση και την ψυχαγωγία. (+14, +15) Με το νομοσχέδιο τίθεται για πρώτη φορά το πλαίσιο φιλοξενίας  ασυνόδευτων ανηλίκων. 

Συγκεκριμένα,
– Τίθεται για πρώτη φορά το πλαίσιο κανόνων για τη λειτουργία των κέντρων φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων (ΚΦΑΑ) (άρθρο 28) και των εποπτευόμενων διαμερισμάτων ημιαυτόνομης διαβίωσης, για ανηλίκους που έχουν συμπληρώσει το 16 ο έτος της ηλικίας τους (άρθρο 29.)

– Θεσπίζεται το Εθνικό Μητρώο Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (άρθρο 30), για μια ολοκληρωμένη και συνολική καταγραφή των στοιχείων των ανηλίκων, και για την συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών για τις επιχειρησιακές ανάγκες της Ειδικής Γραμματείας στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της.

– Ορίζεται με διαφάνεια ποια είναι η διαδικασία διαχείρισης αιτημάτων στέγασης (άρθρο 31), την οποία  επιλαμβάνεται η Μονάδα Διαχείρισης Αιτημάτων Στέγασης και Μετεγκαταστάσεων.

– Θεσπίζεται ο Εθνικός Μηχανισμός Επείγουσας Ανταπόκρισης α 33 ως λειτουργία της Ειδικής Γραμματείας, για τον εντοπισμό και την άμεση παροχή προστασίας και φροντίδας των ασυνόδευτων ανηλίκων που βρίσκονται σε αστεγία ή επισφαλείς συνθήκες διαβίωσης.

– Τέλος, για πρώτη φορά θεσπίζεται και η δράση της συνοδείας ασυνόδευτων ανηλίκων, α 34 όπου εξειδικευμένο  προσωπικό θα αναλαμβάνει να συνοδεύει τους ανήλικους από ένα σημείο της χώρας σε άλλο. 

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο προσδιορίζει ακόμα τους πόρους χρηματοδότησης (άρθρο 9) των δράσεων αυτών.
Θεσπίζει, συνεπώς, ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο που έρχεται να καλύψει τα κενά τα οποία άφηνε το πρότερο  νομικό καθεστώς».

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου – Γεωργαντάς: Αποζημιώσεις ακόμη και για ζημίες στο προανθικό στάδιο από τον παγετό με τροπολογία του ΥπΑΑΤ

Αυγερινοπούλου – Γεωργαντάς: Αποζημιώσεις ακόμη και για ζημίες στο προανθικό στάδιο από τον παγετό με τροπολογία του ΥπΑΑΤ

Με αφορμή την υπερψήφιση από τη Βουλή της τροπολογίας του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γεωργαντά, με την οποία δίνεται η δυνατότητα αποζημιώσεως από τον ΕΛΓΑ για καλλιέργειες που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές του παγετού «Άνοιξη ‘21» που ευρίσκοντο στο προανθικό στάδιο, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ. και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, δήλωσε: 

«Αποζημιώσεις θα δοθούν ακόμη και για τις καλλιέργειες που επλήγησαν στο προανθικό στάδιο, λόγω του παγετού, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ΕΛΓΑ, κατόπιν της υπερψήφισης της σχετικής τροπολογίας του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γεώργιου Γεωργαντά. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική τροπολογία που ικανοποιεί τον αγροτικό κόσμο και «θωρακίζει» το αγροτικό εισόδημα έναντι των δυσμενών επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης και των αλλεπάλληλων και συχνών συμβάντων ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς και της διεθνούς ενεργειακής κρίσης. Το κόστος, μάλιστα, των αποζημιώσεων υπολογίζεται σε περίπου 23 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντική είναι και η δυνατότητα που δίνεται πλέον στο ΔΣ του ΕΛΓΑ με απόφασή του να καθορίζει το ύψος της προκαταβολής που θα καταβληθεί στους πληγέντες παραγωγούς. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όχι μόνο αφουγκράζεται τις ανάγκες των αγροτών, αλλά πράττει και τα δέοντα για να στηρίξει τον πρωτογενή τομέα. Βρίσκεται στο πλευρό των αγροτών με πράξεις και όχι με λόγια!» 

Please follow and like us:
Στο Πολιτικό Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη η Δρ. Αυγερινοπούλου

Στο Πολιτικό Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη η Δρ. Αυγερινοπούλου

Σε μια ιδιαίτερα σημαντική συνάντηση ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και με την συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, κ. Αντώνιο Γκουτέρες, Αρχηγών Κρατών και Υπουργών, αλλά και της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (I.P.U.), εκπροσώπησε η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., το Ελληνικό Κοινοβούλιο στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη στο  πλαίσιο του Πολιτικού Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου του Ο.Η.Ε. για την Βιώσιμη Ανάπτυξη (HLPF 2022).

Οι εργασίες του Πολιτικού Φόρουμ θα ολοκληρωθούν στις 16 Ιουλίου και το κύριο θέμα είναι η «Καλύτερη ανοικοδόμηση, μετά την πανδημία της COVID-19, προωθώντας παράλληλα την πλήρη εφαρμογή της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη». Το φετινό κοινοβουλευτικό φόρουμ που θα διεξαχθεί στις 13 Ιουλίου θα εστιάσει, ειδικότερα, στα ζητήματα της εταιρικής σχέσης και της αναπτυξιακής συνεργασίας, τα οποία αποτελούν ζητήματα κλειδιά για την υλοποίηση των Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), καθώς και στην χρηματοδότηση, ιδίως με την μορφή της ορθής και αποτελεσματικής φορολόγησης για την επίτευξη των Στόχων.

Η κα Αυγερινοπούλου δήλωσε με έμφαση την σπουδαιότητα αυτών των διεθνών συναντήσεων κατά τις οποίες διαμορφώνονται τα πλαίσια πολιτικής εντός των οποίων καλούνται οι κυβερνήσεις, εν συνεχεία, να νομοθετήσουν. Με μια πολύ δυναμική παρέμβαση, η Δρ. Αυγερινοπούλου δήλωσε στο υψηλότερο επίπεδο ότι: «Πρέπει να εκπληρώσουμε τις δεσμεύσεις μας προς τους πολίτες και να δημιουργήσουμε μια πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη που θα τους συμπεριλαμβάνει όλους. Οι Παγκόσμιοι Στόχοι Βιωσιμότητας είναι ένας εξαιρετικός οδηγός για να θυμόμαστε τις δεσμεύσεις μας προς τον άνθρωπο και τη φύση, για την καλυτέρευση της ποιότητας ζωής όλων, για ένα υγιέστερο περιβάλλον.  Έχουμε καθήκον, τώρα που έχουμε τη γνώση, τώρα που έχουμε τα μέσα, να συνεργαστούμε αποτελεσματικά. Το μεγαλύτερο μέρος της νομοθεσίας που μας χρειάζεται για να υλοποιήσουμε τους Παγκόσμιους Στόχους Βιωσιμότητας το έχουμε ήδη υιοθετήσει, τόσο σε εθνικό όσο και στο διεθνές επίπεδο. Αυτό στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούμε τώρα είναι η εφαρμογή της νομοθεσίας.  Η εφαρμογή της νομοθεσίας
προϋποθέτει τη θεσμική της εφαρμογή, όσο και την εξασφάλιση των μέσων εφαρμογής αυτής, όπως την χρηματοδότηση. Η κλιματική χρηματοδότηση, επί παραδείγματι, είναι ένας σημαντικός στόχος τον οποίο και πρέπει να υποστηρίξουμε, προς όφελος τόσο των αναπτυγμένων όσο και αναπτυσσόμενων κρατών».

Σημειώνεται, τέλος, η σημασία του φετινού Φόρουμ για την Ελλάδα, καθώς στις 12 Ιουλίου το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε την Εθνική Έκθεση Αξιολόγησης της χώρας, για την πορεία υλοποίησης και τα μέσα εφαρμογής των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ως προς την εκπλήρωση της Ατζέντας 2030 για τη  βιώσιμη Ανάπτυξη.

Please follow and like us:
Ομιλήτρια στην Ακαδημία Αθηνών η Δρ. Αυγερινοπούλου

Ομιλήτρια στην Ακαδημία Αθηνών η Δρ. Αυγερινοπούλου

Στο επιστημονικό συνέδριο για την «Αρχαία Σοφία για τις Σύγχρονες Προκλήσεις» που πραγματοποιήθηκε στην Ακαδημία Αθηνών με την υποστήριξη του «Δικτύου Λύσεων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ» (Sustainable Development Solution Network), ήταν ομιλήτρια η  Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Στόχος του τριήμερου επιστημονικού σεμιναρίου, με τον διεθνούς φήμης Αμερικανό οικονομολόγο Jeffrey Sachs, Καθηγητή και Διευθυντή του Κέντρου Βιώσιμης Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια και πρώην Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, και την Καθηγήτρια Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής στην Οικονομική
Σχολή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και συμπρόεδρο του Δικτύου Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών στην Ευρώπη (UN SDSN), κυρία Φοίβη Κουντούρη, ήταν η εξέταση του τρόπου με τον οποίον η αρχαία ελληνική σοφία, καθώς και αυτή της αρχαίας Κίνας, μπορεί να εφαρμοστεί στις σύγχρονες προκλήσεις και το πώς οι έννοιες της ευδαιμονίας, της αρετής και της πόλεως μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση του κόσμου σε ένα καλύτερο μέλλον στον 21ο  αιώνα.

Στην ειδικότερη συνεδρία με θέμα: «Κλιματική Αλλαγή, Ηθική και Εκπαίδευση» για την επανεξέταση της σχέσης της ανθρωπότητας με τη φύση και του τρόπου λειτουργίας των κοινωνιών για τη δίκαιη, χωρίς αποκλεισμούς, μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, η Δρ. Αυγερινοπούλου εκφώνησε ομιλία, αναλύοντας την επίδραση της αρχαίας Ελληνικής σκέψης στην επίλυση σύγχρονων ζητημάτων. Συγκεκριμένα η ομιλία της, στον σημαντικό τόπο του πνεύματος, την Ακαδημία, επικεντρώθηκε στα έργα του Πλάτωνα «Γοργίας» και «Πολιτεία», στον Αριστοτέλη, αλλά και σε σύγχρονους διανοητές, όπως ο Γερμανός νομικός Kelsen και ο Αμερικάνος Ανώτερος Δικαστής Stephen Breyer και την ερμηνεία των έργων τους και την εφαρμογή της ως προς την σύγχρονη περιβαλλοντική και κλιματική διακυβέρνηση.

Ειδική αναφορά πραγματοποίησε και στην πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου
των Ηνωμένων Πολιτειών σύμφωνα με την οποία η Υπηρεσία για την Προστασία του Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency) δεν μπορεί να εκδίδει γενικής ισχύος ρυθμίσεις για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις λιγνιτικές μονάδες, κάνοντας αναγωγή κυρίως στον Πλάτωνα, ο οποίος είναι από τους πρώτους Έλληνες φιλοσόφους που εισήγαγαν τη συζήτηση για το αν πρέπει να υπάρχει τεχνοκρατική ή
δημοκρατική διακυβέρνηση και η ορθή εξισορρόπηση αυτών των τάσεων όσον αφορά σε ζητήματα που χρήζουν επιστημονικών γνώσεων.

Το υψηλού επιπέδου επιστημονικό συνέδριο διοργανώθηκε από το Δίκτυο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών, την Ακαδημία Αθηνών, την πρωτοβουλία AE4RIA, το Κέντρο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Κολούμπια, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη και το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», ενώ ετέθη υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Στο πάνελ «Κλιματική Αλλαγή, Ηθική και Εκπαίδευση» συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες του πανεπιστημιακού χώρου, όπως ο Καθηγητής Χρήστος Ζερεφός, Γενικός Γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών, η κα Katja Vogt, Καθηγήτρια Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια, η Δρ. Yumi Suzuki, Ερευνήτρια του Πανεπιστημίου της Βέρνης, ο κ. Ram Fishman, Καθηγητής Δημόσιας Πολιτικής του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ, ο κ. Ζαχαρίας Σκούρας,  Καθηγητής του Τμήματος Βιολογίας του Α.Π.Θ., ο κ. Κωνσταντίνος Κατσιφαράκης, Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Α.Π.Θ. και η κα Αναστασία Ζαμπανιώτου, Καθηγήτρια στο Τμήμα Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ. Παρεμβάσεις έγιναν δε από σημαίνουσες προσωπικότητες το έργο των οποίων προβάλει την Ελλάδα διεθνώς, όπως η κα Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, Συνιδρύτρια και Πρόεδρος του World Human Forum.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ομιλία εδώ: https://bit.ly/3oteGcJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us:
Στο ΦΕΚ η απόφαση του Υπ. Μεταφορών για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου του Επιταλίου

Στο ΦΕΚ η απόφαση του Υπ. Μεταφορών για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου του Επιταλίου

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα
Καραμανλή, για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και επαναλειτουργίας, πεδίου προσγείωσης
ελαφρών αεροσκαφών στον χώρο του πρώην Κρατικού Αερολιμένα Επιταλίου, ενημερώνει
η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Αυγερινοπούλου, κατόπιν νεότερης επικοινωνίας της με
το Γραφείο του Υπουργού.
Με την υπ. αριθμ.΄ 3581 απόφαση (ΦΕΚ Β 3581/08.07.2022) ολοκληρώνεται η πολύμηνη
προσπάθεια αδειοδότησης και επαναλειτουργίας του αεροδρομίου του Επιταλίου, το
οποίο θα μπορεί να υποδέχεται, μετά από 12 χρόνια, και πάλι μικρά αεροσκάφη, δίνοντας
νέα πνοή ανάπτυξης στην Ηλεία, ενώ η χορηγούμενη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας είναι
αορίστου διάρκειας.
Περισσότερες λεπτομέρειες είναι διαθέσιμες στον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20220203581

Please follow and like us:
Εξετάζεται η ένταξη έργου έρευνας για την ανάδειξη της Αρμάτοβας μετά από ερώτηση της Δ. Αυγερινοπούλου στην αρμόδια Υπουργό

Εξετάζεται η ένταξη έργου έρευνας για την ανάδειξη της Αρμάτοβας μετά από ερώτηση της Δ. Αυγερινοπούλου στην αρμόδια Υπουργό

Εξετάζεται η μελλοντική ένταξη έργου επιφανειακής έρευνας του λόφου της
Αρμάτοβας από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας, κατόπιν ερωτήσεως της
Βουλευτού Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, στη
Βουλή για την ανάδειξη και προστασία της Ηλειακής Πύλου, ή όπως μεταγενέστερα
αποκαλείται Αρμάτοβας, καθώς πρόκειται για μια περιοχή μεγάλου αρχαιολογικού
ενδιαφέροντος και ιστορικής αξίας που συνδέεται με σημαντικά ιστορικά γεγονότα.
Στην ερώτησή της προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, κα Λίνα Μενδώνη,
η κα Βουλευτής είχε επισημάνει ότι η Αρμάτοβα φέρεται να αποτελούσε το σημείο
στο οποίο οι Αρχαίοι Έλληνες, πριν την συμμετοχή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες,
εναπόθεταν τον οπλισμό τους στο όνομα της εκεχειρίας, ενώ ήταν οικιστική και
αγροτική περιοχή με άμεση σύνδεση με την Αρχαία Ήλιδα. Είχε τονίσει δε ότι
σήμερα η περιοχή κινδυνεύει να υποστεί σημαντικές αλλοιώσεις από τη διάβρωση
του εδάφους, λόγω του περιβαλλοντικού υδάτινου πόρου της τεχνητής λίμνης και
εξ’ αυτού χρήζει άμεσης προστασίας.
Στην απάντησή της η Υπουργός Πολιτισμού, κα Λίνα Μενδώνη, ενημέρωσε ότι «από
την δεκαετία του 1970 δεν έχει επαναληφθεί στο χώρο οποιαδήποτε συστηματική
ανασκαφική έρευνα και ως εκ τούτου δεν είναι σαφής η έκταση, στην οποία
εκτείνονται τα αρχαία κατάλοιπα. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας εξετάζει το
ενδεχόμενο μελλοντικής ένταξης έργου επιφανειακής έρευνας του χώρου που θα
δώσει στοιχεία για την ύπαρξη, το εύρος και την κατάσταση διατήρησης
ενδεχόμενων σωζόμενων καταλοίπων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος».
Ο τομέας του πολιτισμού και δη η ανάδειξη του κεφαλαίου των αρχαιολογικών
τόπων του Νομού μας είναι μια από τις προτεραιότητες της Βουλευτού, η οποία
είναι και Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με αρμοδιότητα το
Υπουργείο Πολιτισμού.

Please follow and like us:
Δρ Αυγερινοπούλου: Κοντά στους αθλητές και πρωταθλητές της Ηλείας

Δρ Αυγερινοπούλου: Κοντά στους αθλητές και πρωταθλητές της Ηλείας


Την συνεχή στήριξή της στον αθλητικό κόσμο εκφράζει η Δρ Διονυσία- Θεοδώρα
Αυγερινοπούλου, βουλευτής Ηλείας της ΝΔ και μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών
Υποθέσεων της Βουλής, πραγματοποιώντας συναντήσεις με αθλητές και πρωταθλητές του
τόπου μας.
Συγκεκριμένα, υποδέχθηκε στο γραφείο της τους πρωταθλητές της Ομάδας Μηχανοκίνητου
Αθλητισμού Ηλείας, οι οποίοι διακρίθηκαν πρόσφατα στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Drift
Kings International Series, κατακτώντας την δεύτερη θέση, όπως και νέους αθλητές του
αθλητικού συλλόγου “Ολυμπιακή φλόγα” που ασκούνται στο καράτε.
Η κα βουλευτής συνεχάρη τους αθλητές για τις επιτυχίες τους και συζήτησε μαζί τους για
τα θέματα που απασχολούν τον αθλητισμό, ενώ ευχήθηκε να συνεχίσουν με την ίδια
αφοσίωση και αγάπη την ενασχόλησή τους με τα αγαπημένα τους αθλήματα.
Στο ίδιο πλαίσιο στήριξε την δράση του Ηλειακού Βαρθολομιού, δηλώνοντας ότι πάντα θα
βρίσκεται στο πλευρό των αθλητικών σωματείων που προσφέρουν σημαντικό έργο στην
νεολαία μας και προάγουν την σωματική, ψυχική και πνευματική υγεία, την ευεξία και την
ευζωία.

Please follow and like us:
Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για την σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τον οδικό άξονα «Πύργος – Καλό Νερό -Τσακώνα»

Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για την σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τον οδικό άξονα «Πύργος – Καλό Νερό -Τσακώνα»

«Πραγματοποιήσαμε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου μια πολύ σημαντική σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, με αντικείμενο την υλοποίηση του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα.

Η σύσκεψη αυτή ήρθε σε συνέχεια της επιτυχημένης πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την επανέναρξη της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού ως προς το τμήμα «Πάτρα – Πύργος».  Κατά την σύσκεψη συζητήσαμε όλες τις διαστάσεις της κατασκευής του έργου από τον Πύργο έως το Καλό Νερό και από το Καλό Νερό έως την Τσακώνα, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών θεμάτων, μεταφέραμε τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας και δόθηκαν από την Κυβέρνηση οι απαραίτητες κατευθύνσεις για να ξεκινήσει άμεσα η επικαιροποίηση των μελετών με τελικό στόχο τη χρηματοδότηση και την επανέναρξη του έργου.

Αναμένουμε την επόμενη συνάντηση κατά την οποία θα συζητήσουμε την εξέλιξη επί των μελετών αυτού του σημαντικού έργου με γνώμονα την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της Δυτικής Πελοποννήσου. Πρόκειται για έργο εθνικής και ευρωπαϊκής σημασίας, καθώς με την κατασκευή του Τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα θα ολοκληρωθεί το δι-ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών στην Πελοπόννησο.

Καθίσταται σαφές ότι ο Νομός Ηλείας βρίσκεται συνεχώς στο επίκεντρο του έργου της Κυβέρνησης για την ανάπτυξη των υποδομών του. Δεν μπορώ παρά να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά θερμά τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Υπουργό Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Άκη
Σκέρτσο, τον Υφυπουργό Μεταφορών, κ. Γιώργο Καραγιάννη, τον συνεργάτη του Πρωθυπουργού, κ. Θανάση Νέζη και τους Περιφερειάρχες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, κ.κ. Νεκτάριο Φαρμάκη και Παναγιώτη Νίκα αντιστοίχως, για το επισταμένο έργο το οποίο κάνουν για την ολοκλήρωση των υποδομών στον Νομό μας και την ιδιαίτερη βαρύτητα, την οποία αποδίδουν στην ισόρροπη ανάπτυξη της Ηλείας».

Please follow and like us:
Έως 15 Ιουλίου οι εγγραφές των επαγγελματιών αγροτών στο ΜΑΑΕ για να λάβουν αποζημίωση για τις πυρκαγιές του 2021

Έως 15 Ιουλίου οι εγγραφές των επαγγελματιών αγροτών στο ΜΑΑΕ για να λάβουν αποζημίωση για τις πυρκαγιές του 2021

Η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία
βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, κ.
Χρήστο Τριαντόπουλου, και τον Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ.
Γεωργαντά, για την αντιμετώπιση των μικρών θεμάτων που έχουν παρατηρηθεί στη
διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων των επαγγελματιών αγροτών για τις
ζημίες τους από τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού, αλλά και για την
ανασυγκρότηση της ευρύτερης περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας, ενημερώνει ότι έως
15 Ιουλίου είναι η προθεσμία για την εγγραφή των κατ’ επάγγελμα αγροτών στο
Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) για να λάβουν την
αποζημίωση.
Σύμφωνα και με την ανακοίνωση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και
Τροφίμων οι επαγγελματίες αγρότες, οι οποίοι επιθυμούν να εκδώσουν τη σχετική
βεβαίωση θα μπορούν να εξυπηρετούνται, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή ή
κινητού τηλεφώνου, ενώ για πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή στο ΜΑΑΕ
μπορούν να απευθύνονται στα κατά τόπους Τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης και
Ελέγχων (ΤΑΑΕ).
Η κα Βουλευτής δήλωσε:
«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των
πυρόπληκτων, τηρώντας τις κυβερνητικές της δεσμεύσεις. Με αυτή την απόφαση
τακτοποιούνται και οι τελευταίες εκκρεμότητες που έχουν παρατηρηθεί στη
διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων των επαγγελματιών αγροτών».

Please follow and like us: