Συγχαρητήρια Δ. Αυγερινοπούλου στον κ. Ορφέα Γεωργίου για την ανακήρυξή του ως Προέδρου της ΟΝΝΕΔ

Συγχαρητήρια Δ. Αυγερινοπούλου στον κ. Ορφέα Γεωργίου για την ανακήρυξή του ως Προέδρου της ΟΝΝΕΔ

Τα θερμά της συγχαρητήρια εξέφρασε η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ. και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, στον νέο Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ, κ. Ορφέα Γεωργίου, για την ανάληψη της σημαντικής αυτής θέσης, κατόπιν της συνεδρίασης της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής του 13ου Συνεδρίου της ΟΝΝΕΔ, καθώς η ΟΝΝΕΔ είναι η μεγαλύτερη και πιο δυναμική πολιτική νεολαία της Ελλάδας. Στην τηλεφωνική τους επικοινωνία, η κα Βουλευτής ευχήθηκε καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση της ότι με την έντονη πολιτική του δράση του θα συμβάλλει στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ΟΝΝΕΔ. Συζήτησαν, ακόμη, για περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα, εστιάζοντας στην δημιουργία «πράσινων» θέσεων εργασίας, μια ατζέντα που αγγίζει ιδιαιτέρα τη νέα γενιά.

 

Please follow and like us:
Δ. Αυγερινοπούλου: Tην αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Μουσείου Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία αιτήθηκε με ερώτησή της στη Βουλή

Δ. Αυγερινοπούλου: Tην αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Μουσείου Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία αιτήθηκε με ερώτησή της στη Βουλή

Τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Μουσείου Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία, αιτήθηκε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με ερώτησή της στη Βουλή προς τα συναρμόδια Υπουργεία, καθώς πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της Ελλάδας, το οποίο, όμως, έχει παύσει τη λειτουργία του από το 2009. 

Στην ερώτησή της προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ.  Στυλιανή Μενδώνη, και τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη, η κα Βουλευτής επισήμανε ότι το εν λόγω μουσείο διαθέτει σημαντικά εκθέματα, όπως αναμνηστικά και δάδες από τις διοργανώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, σπάνιες φωτογραφίες, μετάλλια και διπλώματα. Σημείωσε δε ότι παρά τη σπουδαιότητα του μουσείου, οι ζημίες που προκλήθηκαν από το σεισμό του 2008 δεν έχουν πλήρως αποκατασταθεί, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση της μελέτης ανακατασκευής και οι μουσειολογικές εργασίες για την επανέκθεση των εκθεμάτων. Η κα Αυγερινοπούλου τόνισε, τέλος, την επιτακτική ανάγκη επαναλειτουργίας του Μουσείου, δεδομένου των χιλιάδων επισκεπτών ετησίως και των εξαιρετικά σημαντικών εκθεμάτων που διαθέτει, ενώ ζήτησε να ενημερωθεί σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες προτίθενται να προβούν τα Υπουργεία, ώστε να επαναλειτουργήσει το Μουσείου Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.

Η ερώτησή της αυτή «έρχεται» να συμπληρώσει τη σειρά παρεμβάσεων που έχει πραγματοποιήσει στον τομέα του πολιτισμού και δη στην ανάδειξη του κεφαλαίου των αρχαιολογικών τόπων του Νομού μας, το οποίο και είναι μια από τις προτεραιότητες της Βουλευτού που είναι και Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με αρμοδιότητα το Υπουργείο Πολιτισμού.

 

Please follow and like us:
Χαιρετισμός Δ. Αυγερινοπούλου στην ημερίδα του Παν. Πειραιώς για την ενεργειακή απεξάρτηση και τις ΑΠΕ

Χαιρετισμός Δ. Αυγερινοπούλου στην ημερίδα του Παν. Πειραιώς για την ενεργειακή απεξάρτηση και τις ΑΠΕ

Χαιρετισμό απηύθυνε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην ημερίδα που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς με τη συμμετοχή του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και θέμα: «Ενεργειακή απεξάρτηση και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας: Η επόμενη μέρα», εστιάζοντας στον πρώτο Εθνικό Κλιματικό Νόμο και τις τεχνολογίες δέσμευσης, απορρόφησης και μετατροπής του άνθρακος. 

Η κα Αυγερινοπούλου σκιαγράφησε την τρέχουσα διεθνή συγκυρία και επισήμανε ότι σήμερα πρέπει, ακόμα πιο δυναμικά και αποφασιστικά, να προχωρήσουμε στην ενεργειακή μετάβαση και να επιταχύνουμε τις διαδικασίες απανθρακοποίησης του ενεργειακού μας μίγματος μέσω και της αύξησης της διείσδυσης των ΑΠΕ στο ενεργειακό ισοζύγιο. Ιδιαίτερη αναφορά πραγματοποίησε στο άρθρο 10 του Εθνικού Κλιματικού Νόμου, το οποίο θέτει βασικούς στόχους και πολιτικές, με συγκεκριμένη αναφορά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αλλά και στην κυκλική οικονομία άνθρακος, και τόνισε ότι αναφέρεται ευθέως σε μία από τις πλέον άμεσες λύσεις του φαινομένου της κλιματικής κρίσης, καθώς δύναται να απορροφήσουμε το υπερβάλλον διοξείδιο του άνθρακος από την ατμόσφαιρα και είτε να το δεσμεύσουμε σε φυσικούς σχηματισμούς είτε να το ανακυκλώσουμε μετατρέποντάς το σε άλλα υλικά (CCUS). Σημείωσε, τέλος, ότι ο πανεπιστημιακός χώρος, ο κατ’ εξοχήν χώρος έρευνας και καινοτομίας, αλλά και τα ερευνητικά ινστιτούτα, όπως το ΚΑΠΕ, μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρονται μέσα από το νέο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και από το συνολικό ευρωπαϊκό πλαίσιο για το περιβάλλον, την ενέργεια και το κλίμα, και από τις νέες και πρόσθετες πηγές της κλιματικής χρηματοδότησης, όπως το Repower EU, και να καινοτομήσουν.

Στην εκδήλωση συζητήθηκαν οι προοπτικές και οι δυνατότητες για ενεργειακή απεξάρτηση, υπό το πρίσμα και των πρόσφατων διεθνών γεωπολιτικών εξελίξεων, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν, ακόμη, ο Ειδικός Σύμβουλος στη Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, κ. Β. Παπαδόπουλος, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Καθ. Α. Κότιος, ο Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Καθ. Μ. Σφακιανάκης και ο Γενικός Διευθυντής ΚΑΠΕ, Δρ. Λ. Πυργιώτης.

Παρατίθεται κάτωθι το κείμενο του χαιρετισμού της κυρίας Αυγερινοπούλου:

«Είναι ιδιαίτερη τιμή και χαρά να βρίσκομαι μαζί σας σήμερα, στην πανεπιστημιακή οικογένεια, για να συζητήσουμε το ιδιαίτερα σημαντικό αντικείμενο για την χώρα μας και κυρίως για την νέα γενιά, το πώς δηλαδή πρέπει να διαμορφωθεί «η επόμενη ημέρα της ενεργειακής απεξάρτησης και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας».

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, λόγω τόσο της προϊούσας κλιματικής κρίσης, όσο και της κορυφούμενης ενεργειακής κρίσης, αλλά και της γεωπολιτικής κρίσης που προέκυψε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, όπου η παραγωγή και το εμπόριο ενέργειας από υδρογονάνθρακες είναι τόσο σκοπός όσο και μέσο πολέμου, αναδεικνύεται η ανάγκη της ανάπτυξης των ΑΠΕ.  

Η αύξηση του ποσοστού ΑΠΕ στο ενεργειακό μας ισοζύγιο και μέσω αυτής η επίτευξη της οικονομίας μηδενικού άνθρακος θα συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη της υγείας του πλανήτη, τον μετριασμό των εκπομπών και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, την ενεργειακή ασφάλεια και την ενεργειακή επάρκεια, καθώς και την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας. Πρέπει ακόμα πιο δυναμικά και αποφασιστικά, να προχωρήσουμε στην ενεργειακή μετάβαση και να επιταχύνουμε τις διαδικασίες απανθρακοποίησης του ενεργειακού μας μίγματος.

Παρά τις δύσκολες γεωπολιτικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί τον τελευταίο καιρό, ο πρόσφατος, πρώτος κλιματικός νόμος της χώρας, προχωράει με ακριβώς αυτό το πνεύμα. Δίνει την εντολή σε όλο το σύστημα της περιβαλλοντικής διακυβέρνησης να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση της χώρας και βεβαίως μέσω της αύξησης της χρήσης ΑΠΕ. Επαναλαμβάνει την δέσμευση για την πλήρη απολιγνιτοποίηση της χώρας έως το 2028 με ρήτρα επαναξιολόγησης το 2025 που προσφέρει την δυνατότητα της προγενέστερης απολιγνιτοποίησης. Ο νόμος παραπέμπει ευθέως  στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα ένα εθνικό και ταυτόχρονα ευρωπαϊκό εργαλείο πολιτικής, το οποίο η Ελλάδα έχει ήδη υιοθετήσει για την περίοδο από το 2020 έως το 2030. 

Ο Κλιματικός Νόμος περαιτέρω αναφέρεται σε γενικά μέτρα και πολιτικές τα οποία θα στοχεύουν στην μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας και την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, την μεγαλύτερη δυνατή διείσδυση των ΑΠΕ βάσει των βέλτιστων διαθέσιμων τεχνολογιών και πρακτικών αποφυγής επιπτώσεων στο περιβάλλον, τη βιοποικιλότητα και το τοπίο, τη σταδιακή εξάλειψη όλων των ορυκτών καυσίμων και την αντικατάστασή τους από ΑΠΕ με γνώμονα την ασφάλεια εφοδιασμού. Ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη διασύνδεση των μη διασυνδεδεμένων νησιών με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας και εγκατάστασης συστημάτων ΑΠΕ, καθώς και αποθήκευσης ενέργειας και την σταδιακή υποκατάσταση του φυσικού αερίου από ανανεώσιμα αέρια, όπως βιομεθάνιο και πράσινο υδρογόνο, με έμφαση στις μεταφορές και τη βιομηχανία. 

Το Άρθρο 10 του Κλιματικού Νόμου θέτει βασικούς στόχους και πολιτικές, με συγκεκριμένη αναφορά στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς, την βελτίωση του ανθρακικού αποτυπώματος των κτηρίων και των υποδομών των αστικών και περιαστικών περιοχών και των οικισμών, της διαχείρισης αποβλήτων και την προώθηση της κυκλικής οικονομίας. Συνδυάζει την προώθηση της μείωσης της εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου με την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ενός πολύ σημαντικού περιβαλλοντικού προβλήματος με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στην δημόσια υγεία. Προωθείται δε για πρώτη φορά η κυκλική οικονομία άνθρακος. 

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στο εδάφιο θ του της παρ. 1ου άρθρου 10, καθώς αναφέρει για πρώτη φορά ότι αναπόσπαστο μέρος τόσο του ΕΣΕΚ όσο και των γενικότερων πολιτικών και μέτρων της χώρας πρέπει να αποτελέσει και η κυκλική οικονομία άνθρακος, δηλαδή  πολιτικές και μέτρα για την αύξηση των απορροφήσεων αερίων του θερμοκηπίου από φυσικά οικοσυστήματα, όπως τα δάση μας ή μέσω αποθήκευσής τους σε γεωλογικούς σχηματισμούς ή με την επαναχρησιμοποίησή τους. Το εδάφιο αυτό αναφέρεται ευθέως σε μία από τις πλέον άμεσες λύσεις του φαινομένου της κλιματικής κρίσης, αφού είτε με φυσικές είτε με τεχνολογικές μεθόδους είτε με μεικτές μεθόδους, δηλαδή με συνέργειες μεταξύ φύσης και ανθρώπινης τεχνολογίας, μπορούμε πλέον να απορροφήσουμε το υπερβάλλον διοξείδιο του άνθρακος από την ατμόσφαιρα και είτε να το δεσμεύσουμε σε φυσικούς, π.χ. γεωλογικούς και άλλους σχηματισμούς είτε να το ανακυκλώσουμε μετατρέποντάς το σε άλλα υλικά, όπως μέταλλα, άλατα, ενέργεια και καύσιμα. Είναι δε εφικτό να απορροφηθεί το διοξείδιο του άνθρακος είτε από συγκεκριμένες πηγές εκπομπής του, όπως από τις εξορυκτικές εγκαταστάσεις, τη βιομηχανία εν γένει, από τις εξατμίσεις μαζικών μέσων μεταφοράς, την αεροπλοΐα και την ναυτιλία, όπως και απευθείας από την ατμόσφαιρα (Direct Air Capture – DAC.) 

Παρότι, οι συγκεκριμένες τεχνολογίες και πρακτικές αποτελούν άμεση λύση στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και η κεντρική φιλοσοφία τους είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες, οι εν λόγω λύσεις δεν έχουν ακόμα και σήμερα επαρκώς προωθηθεί εξαιτίας μιας σειράς λόγων, όπως συγκρουόμενα γεωπολιτικά συμφέροντα, το πρώιμο πολλών τέτοιων τεχνολογιών με την συνακόλουθη τις περισσότερες φορές μη συμφέρουσα ανάλυση κόστους-οφέλους κ.α.  Εν πάση περιπτώσει, λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης με το κλίμα, η εν λόγω προσέγγιση έχει βρει πάλι επικαιρότητα. Επιστήμονες σε Ελλάδα και εξωτερικό εργάζονται σε ανάλογα projects και εταιρίες έχουν αρχίσει να  αναπτύσσουν τα πρώτα projects για την δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακος. Η Ελλάδα πρέπει να εργαστεί εντός της ΕΕ και να ηγηθεί στην αναθεώρηση και επικαιροποίηση του σχετικού ευρωπαϊκού, αλλά και διεθνούς νομοθετικού πλαισίου και συνακολούθως και του εθνικού νομοθετικού πλαισίου. Επίσης, καθώς για τον τομέα αυτό έως τώρα δεν προβλέπονται, όπως θα έπρεπε, γενναίες χρηματοδοτήσεις, θα χρειαστεί μια γενναία χρηματοδότηση των εν λόγω τεχνολογιών και επιχειρήσεων, η οποία θα μπορούσε να προέλθει τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όσο και από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, από το Ταμείο Καινοτομίας της ΕΕ κ.λπ. Παράλληλα, θα μπορούσαμε να εισηγηθούμε και την δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Κέντρου Κυκλικής Οικονομίας Άνθρακος, για την προαγωγή της έρευνας και της ανάπτυξης όσον αφορά σε τεχνολογίες και επιχειρηματικές προσπάθειες σε σχέση με τη Δέσμευση,  την Αποθήκευση και την Επαναχρησιμοποίηση του Άνθρακα, με έδρα την Ελλάδα. Η ανάπτυξη των εν λόγω τεχνολογιών, στο εξωτερικό έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και τη συναίνεση πολλών πολιτικών χώρων, καθώς αφενός πρόκειται για φιλοπεριβαλλοντικές τεχνολογίες οι οποίες επιλύουν μέρους του κλιματικού προβλήματος και συμβάλλουν στην κυκλική οικονομία, αφ’ ετέρου δεν αποτελούν εμπόδιο στην βιώσιμη ανάπτυξη, αντιθέτως επιτρέπουν σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας να αναπτύσσονται βιώσιμα, πράσινα και καθαρά.

Θεωρώ, συνεπώς, ότι είναι πολύ σημαντικό ο πανεπιστημιακός χώρος, ο κατ’ εξοχήν χώρος έρευνας και καινοτομίας, αλλά και ερευνητικά ινστιτούτα, όπως το ΚΑΠΕ, να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρονται μέσα από το νέο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και από το συνολικό ευρωπαϊκό πλαίσιο για το περιβάλλον, την ενέργεια και το κλίμα, και από τις νέες και πρόσθετες πηγές της κλιματικής χρηματοδότησης, όπως το Repower EU, και να καινοτομήσουν στο έπακρο. Σε αυτό το ταξίδι της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, ας μην ξεχάσουν ότι το CCUS και το DAC ίσως είναι πράγματι τμήματα της λύσης του προβλήματος της κλιματικής κρίσης. Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να αναπτύξουμε αυτές τις τεχνολογίες, προς όφελος όλων μας και προς όφελος των μελλουσών γενεών.

Καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας!»

 

Please follow and like us:
«Την Ελλάδα θα την ακούσουμε πολύ προσεκτικά»   δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών, κα Adina Vălean, στην Δρ. Αυγερινοπούλου στη Βουλή 

«Την Ελλάδα θα την ακούσουμε πολύ προσεκτικά»  δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών, κα Adina Vălean, στην Δρ. Αυγερινοπούλου στη Βουλή 

Τους Βουλευτές – μέλη των Επιτροπών Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου ενημέρωσε σήμερα η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε., κα Adina Vălean και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής, στο πλαίσιο κοινής συνεδρίασης των εν λόγω Επιτροπών με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Τρέχουσες και μελλοντικές προτεραιότητες στις ευρωπαϊκές πολιτικές μεταφορών».

Η Επίτροπος Μεταφορών, κα Adina Vălean, παρουσίασε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Λωρίδες Αλληλεγγύης» για την υποστήριξη των ουκρανικών  εξαγωγών και την αποφυγή της επισιτιστικής κρίσης και επισήμανε την ανάγκη εκσυγχρονισμού των μεταφορών, προώθησης της ψηφιοποίησης και μείωσης των εκπομπών ρύπων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Η Επίτροπος αναφέρθηκε, ακόμη, στις πρωτοβουλίες για τη χρήση εναλλακτικών βιώσιμων καυσίμων στη ναυτιλία και τις αεροπορικές μεταφορές, καθώς και στην αναγκαιότητα υλοποίησης επενδύσεων για την προώθηση των συνδυασμένων ευρωπαϊκών μεταφορών.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής, παρουσίασε τις σημαντικές θέσεις της Ελλάδας και την εθνική πολιτική μεταφορών, ενώ τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση στις οδικές μεταφορές αποτελεί προτεραιότητα της Ε.Ε. και της Ελλάδας. Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ενισχύεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος με την υιοθέτηση του μεγαλύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ, με προϋπολογισμό άνω των 4,5 δισεκ. ευρώ, ενώ τόνισε ότι η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά στην αναθεώρηση του πλαισίου των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος Επιτροπής Περιβάλλοντος, κατά την τοποθέτησή της,  επισήμανε – τα εξής 3 σημεία- το νέο Πακέτο των Συνδυασμένων Μεταφορών της Ε.Ε. και τον κρίσιμο ρόλο της Ελλάδας λόγω γεωγραφικής θέσης, την πρότασή της για ίδρυση Ινστιτούτου Καινοτομίας για τη δέσμευση, αποθήκευση και ανακύκλωση του διοξειδίου του άνθρακα (CCUS), το οποίο θα αφορά σε projects και από τον τομέα των μεταφορών, ενώ επανέλαβε την κυβερνητική πρόταση για την ίδρυση ενός Ινστιτούτου Ενεργειακής Αναβάθμισης της Ναυτιλίας στην Ελλάδα.

Τόνισε δε ότι η Ελληνική Ναυτιλία επιθυμεί να συμβάλλει ενεργά στο «πρασίνισμα» της ναυτιλίας παγκοσμίως και στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, όπως έχει ήδη συμβάλλει σημαντικά στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.  Συνεπώς, είναι σημαντικό η Ελλάδα να έχει τη στήριξη της Ε.Ε. για τη δημιουργία στη χώρα μας αυτού του κέντρου καινοτομίας για την πράσινη ναυτιλία, καθώς με την συνεργασία των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι κατέχουν παγκόσμια την πρωτιά ως προς την πλοιοκτησία, θα μπορέσουμε να επιτύχουν από κοινού τον στόχο της «πράσινης» μετάβασης της ναυτιλίας. 

H δε κα Vălean απάντησε καταφατικά ως προς την εξέλιξη της συζήτησης αυτών των προτάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 

«Είναι ακόμα στο στάδιο της συζήτησης, αν κάτι χρήζει βελτίωσης και υπάρχουν, αν θέλετε, προτάσεις από μεριάς σας, μπορεί να υπάρξουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις. Tην Ελλάδα θα την ακούσουμε πάρα πολύ προσεκτικά, γιατί ξέρουμε, ότι ο τομέας της ναυτιλίας είναι πρωτοπόρος στην Ελλάδα και συμβάλλει πολύ σημαντικά στο ΑΕΠ της Ελλάδας και τη Ε.Ε», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Vălean.

 

Please follow and like us:
Συντονισμός Δ. Αυγερινοπούλου με τον Υφυπ. παρά τω Πρωθυπουργό, κ. Τριαντόπουλο, για την ανασυγκρότηση της Αρχαίας Ολυμπίας

Συντονισμός Δ. Αυγερινοπούλου με τον Υφυπ. παρά τω Πρωθυπουργό, κ. Τριαντόπουλο, για την ανασυγκρότηση της Αρχαίας Ολυμπίας

Με τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό, κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, επικοινώνησε εκ νέου η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για τον συντονισμό του σπουδαίου έργου της ανασυγκρότησης της ευρύτερης περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας, μετά τις πυρκαγιές του Αυγούστου.

Η κα Αυγερινοπούλου, μετά το πέρας της σημερινής συνάντησης εργασίας που συγκάλεσε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργό, κ. Χρ. Τριαντόπουλος, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), κ. Δ. Σκάλκου, του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος, κ. Ν. Φαρμάκη, του Δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Γ. Γεωργιόπουλου, του Γενικού Διευθυντή της διαΝΕΟσις, κ. Δ. Νικολάου, του Καθηγητή στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και επιστημονικού υπεύθυνου της μελέτης, κ. Γ. Πετράκου, των Βουλευτών, καθώς και του Προέδρου του Επιμελητηρίου Ηλείας, κ. Κ. Νικολούτσου, και λοιπών των παραγωγικών φορέων της Ηλείας και συνεργατών, δήλωσε:

«Πραγματοποιήσαμε, σήμερα, μια ακόμη σημαντική συνάντηση εργασίας, σε συνέχεια των τεχνικών και εσωτερικών συναντήσεων που έχουμε υλοποιήσει, ώστε να υπάρξει ο απαιτούμενος συντονισμός του σπουδαίου έργου της ανασυγκρότησης της Αρχαίας Ολυμπίας και της ευρύτερης περιοχής. Ενός έργου που γίνεται υπό την «ομπρέλα» της Κυβέρνησης και την εποπτεία του ίδιου του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, και με αρωγό τη διαΝΕΟσις, έναν ιδιωτικό φορέα με πλούσιο ερευνητικό έργο, αλλά και την ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Πρόκειται για μια εμβληματική πρωτοβουλία και το σχέδιο που καταρτίζεται – με σταθερά βήματα και συνεκτικά – θα αναμορφώσει ολιστικά την Αρχαία Ολυμπία, αλλά και την ευρύτερη περιοχή, τόσο περιβαλλοντικά όσο και κοινωνικά και οικονομικά, και θα αντανακλά το όραμα για την περιοχή μας την επόμενη δεκαετία. Θα επιτρέψει να συνδεθεί η Αρχαία Ολυμπία με την πραγματική οικονομία και να κεφαλαιοποιήσει τις αξίες και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού που πρεσβεύει διεθνώς. 

Στο υπό διαμόρφωση σχέδιο, έχω ήδη καταθέσει την πρότασή μου για την ίδρυση του Διεθνούς Κέντρου Ακαδημαϊκών Σπουδών με έδρα την Αρχαία Ολυμπία και σύνδεση με άλλους σημαντικούς αρχαιολογικούς τόπους της χώρας, ενώ εισηγήθηκα την ίδρυση Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων στην Ηλεία και τη δημιουργία κτιριακών υποδομών για το Κέντρο Εκπαίδευσης Αθλητικών Στελεχών, κάτι για το οποίο βρίσκομαι σε επικοινωνία και με τον Υφυπουργό Αθλητισμού, κ. Αυγενάκη. Προτεραιοποίησα, ακόμη, την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του Μουσείου Ολυμπιακών Αγώνων της Αρχαίας Ολυμπίας, αλλά και τη βελτίωση του αστικού ιστού και των οδικών συνδέσεων, από τις οποίες ξεχωρίζουν η σύνδεση της Αρχαίας Ολυμπίας με τη θάλασσα, καθώς και της Αρχαίας Ολυμπίας με τον Επικούριο Απόλλωνα. Κατέθεσε δε σειρά προτάσεων για τη θωράκιση της περιοχής έναντι των φυσικών καταστροφών και των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, αλλά και για την ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ της Αρχαίας Ολυμπίας και των Τοπικών Κοινοτήτων της.

Η ανασυγκρότηση της ευρύτερης περιοχής της Ολυμπίας αποτελεί μια πολυμερή διαδικασία που απαιτεί την αγαστή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, τις πολύτιμες γνώσεις και συμβουλές της επιστημονικής κοινότητας, αλλά και την ουσιαστική συμβολή της τοπικής κοινωνίας για να επιτευχθεί. Θα ακολουθήσουν επόμενες συναντήσεις εργασίας επί του θέματος και διαβούλευση με την τοπική κοινωνία». 

 

Please follow and like us:
Δ. Αυγερινοπούλου: Θερμά συγχαρητήρια στην ιστορική ομάδα του Πανηλειακού για την άνοδό της στη Γ´ Εθνική κατηγορία

Δ. Αυγερινοπούλου: Θερμά συγχαρητήρια στην ιστορική ομάδα του Πανηλειακού για την άνοδό της στη Γ´ Εθνική κατηγορία

Τα θερμά της συγχαρητήρια στην ιστορική ομάδα του Πανηλειακού για την άνοδό της στη Γ’ Εθνική κατηγορία εκφράζει η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ., Δρ. Διονυσία- Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Οι παίκτες απέδειξαν ότι η επιμονή όλων στην ομάδα, το κοινό όραμα, η αγαστή συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα, δε μπορούσαν παρά να οδηγήσουν σε αυτή την μεγάλη επιτυχία. 

«Η άνοδος της ομάδας στην Γ´ Εθνική κατηγορία τιμά το Νομό μας και μας κάνει όλους υπερήφανους! Συγχαίρω τους παίκτες, τον προπονητή, τη Διοίκηση, αλλά και όλους όσοι συνέβαλαν στη επίτευξη της πολυπόθητης από όλους μας νίκη και σας εύχομαι υγεία, δύναμη και πολλές διακρίσεις!» δήλωσε η κυρία Αυγερινοπούλου.

 

Please follow and like us:
Στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής το θέμα του μερικού επαναπλημμυρισμού της πρώην Λίμνης Μουριάς

Στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της Βουλής το θέμα του μερικού επαναπλημμυρισμού της πρώην Λίμνης Μουριάς

 

Το ειδικότερο ζήτημα του μερικού επαναπλημμυρισμού της πρώην Λίμνης Μουριάς συζητήθηκε στην Κοινή Συνεδρίαση της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων, υπό την προεδρία της Βουλευτού Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, και με την συμμετοχή του κυρίου Χρίστου Δήμα, Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και της κυρίας Κωνσταντίνας Μασίκα, Προϊσταμένης του Τμήματος Προστατευόμενων Περιοχών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

Ο Πρόεδρος του Φυσιολατρικού Συλλόγου Φίλων Λίμνης Μουριάς και Αλφειού Ποταμού, κ. Παναγιώτης Αποστολόπουλος, παρουσίασε το όραμα της τοπικής κοινωνίας για τον μερικό επαναπλημμυρισμό της πρώην λίμνης, ενώ η Πρόεδρος της Επιτροπής επισήμανε ότι είναι εντολή του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αλλά και προτροπή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η αποκατάσταση των υποβαθμισμένων οικοσυστημάτων, στο πλαίσιο της προστασίας της βιοποικιλότητας. Επί του ειδικότερου ζητήματος της πρώην Λίμνης Μουριάς, η κα Αυγερινοπούλου τόνισε ότι η αρωγή και η υποστήριξη της επιστημονικής κοινότητας σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι απαραίτητη, ώστε η αποκατάσταση του οικοσυστήματος της αποξηραμένης λίμνης να είναι επιτυχής, καθώς οι ανθρωπογενείς παρεμβάσεις έχουν οδηγήσει στην περιβαλλοντική υποβάθμιση του υγροτόπου. Η κα Αυγερινοπούλου ζήτησε, τέλος, την συνδρομή του Υπουργείου και των εξειδικευμένων επιστημόνων, προκειμένου να υπάρξει πρόσβαση στην πληροφόρηση και να ανευρεθεί η απαιτούμενη τεχνική βοήθεια για τον μερικό επαναπλημμυρισμό, ενώ η κα Μασίκα ενημέρωσε ότι η πρώην Λίμνη Μουριάς διαθέτει τις προϋποθέσεις ως προς τα οικολογικά της χαρακτηριστικά, ώστε να μπορεί να ανακάμψει. Θα ακολουθήσει σχετική συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

Please follow and like us:
Δήλωση Αυγερινοπούλου για την Ημέρα Περιβάλλοντος 2022 και τη δράση για την Πολιτική Προστασία

Δήλωση Αυγερινοπούλου για την Ημέρα Περιβάλλοντος 2022 και τη δράση για την Πολιτική Προστασία

«Με το σύνθημα «Μόνο Μία Γη (Υπάρχει)» γιόρτασαν τόσο το 1972 στην Πρώτη Παγκόσμια Συνέλευση για την προστασία της φύσης όσο και σήμερα, 50 χρόνια μετά, την Ημέρα Περιβάλλοντος. Η Γη μας είναι μόνο μία και πολύτιμη και πρέπει να την προστατεύσουμε, να την φροντίσουμε και να ζήσουμε σε αρμονία μαζί της. Από την υγεία της φύσης εξαρτάται άμεσα και η υγεία του ανθρώπου. Σήμερα, το μήνυμα της Στοκχόλμης «Έχουμε μόνο μια γη. Ας την φροντίσουμε» (We have #OnlyOneEarth. Let’s take care of it) είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. 

Καλωσορίζω σήμερα στην Ηλεία, η οποία είχε κατά το παρελθόν πληγεί από φυσικές καταστροφές, και δη πυρκαγιές, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την άσκηση ετοιμότητας στο χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας. Μαζί με την Αντιπεριφέρεια, τους Δήμους, τα Σώματα Ασφαλείας στο Νομό μας, το Δασαρχείο και όλους τους εθελοντές, θα κάνουμε την προσπάθεια να διαφυλάξουμε την φύση και να αποτρέψουμε την αποψίλωση των δασών μας.

Την Ημέρα Περιβάλλοντος, η πρόληψη και η προετοιμασία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών είναι η καλύτερη προσφορά, την οποία μπορούμε να κάνουμε.

Και καθώς η προστασία του περιβάλλοντος είναι καθήκον όλων μας, καλώ κάθε πολίτη προσωπικά να προσφέρει ενεργά σε αυτήν την προσπάθεια και να περιφρουρήσουμε τα δάση μας φέτος.

Σε αυτή την προσπάθεια, για την ΖΩΗ, θα είμαστε όλοι μαζί».

#OnlyΟneEarth #WorldEnvironmentDay

 

Please follow and like us:
Δρ. Αυγερινοπούλου στο Agribusiness Forum Peloponnese: Στην Ηλεία στοχεύουμε να κάνουμε το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα για τα αυτοανακυκλούμενα αγροτικά πλαστικά

Δρ. Αυγερινοπούλου στο Agribusiness Forum Peloponnese: Στην Ηλεία στοχεύουμε να κάνουμε το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα για τα αυτοανακυκλούμενα αγροτικά πλαστικά

Στα υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα του Ν. Ηλείας και στην ανάγκη προσαρμογή της αγροτικής παραγωγής στους περιβαλλοντικούς και κλιματικούς στόχους αναφέρθηκε από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου Αγροτεχνολογίας του «AgriBusiness Forum Peloponnese 2022», η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία ευχαρίστησε θερμά  τον κ. Μπαλακάκη και την οργανωτική ομάδα του Agribusiness Forum που ανταποκρίθηκαν από την πρώτη στιγμή τόσο θερμά στη πρόσκλησή της να οργανωθεί το Forum για πρώτη φορά στην Ηλεία.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μίλησε στο πάνελ με θέμα: «Ενέργεια, αγροπεριβαλλοντικά μέτρα, διαχείριση κινδύνων» για την αγροτική παραγωγή του Νομού και την κλιματική προσαρμογή, εστιάζοντας στις νέες τεχνολογίες και το συνδυασμό των νέων και παραδοσιακών πρακτικών αγροτικής παραγωγής που μπορούν να αυξήσουν ακόμη περισσότερο την ποιότητα και την ποσότητα της παραγωγής. Στην ομιλία της, η Δρ. Αυγερινοπούλου εξέφρασε την ανάγκη διατήρησης και αύξησης της αγροτικής παραγωγής στο Νομό και επισήμανε ότι η τυποποίηση των προϊόντων ως βιώσιμων, οικολογικών ή βιοδυναμικών θα αποτελέσει πηγή πρόσθετου εισοδήματος. Σημείωσε δε ότι η εξασφάλιση της διατροφικής ασφάλειας και η στήριξη της αγροτικής παραγωγής διεθνώς είναι τόσο κεντρικής σημασίας, που ο ΟΗΕ έχει κατατάξει αυτούς τους στόχους στο Ν. 2 ανάμεσα στους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιωσιμότητας, μετά ακριβώς από τον Ν.1 στόχο που είναι η εξάλειψη της φτώχιας. Σκιαγράφησε, ακόμη, την ευρωπαϊκή πολιτική και τα χρηματοδοτικά εργαλεία στήριξης των αγροτικών οικονομιών και κοινοτήτων και τόνισε ότι η χρηματοδότηση του πρωτογενούς τομέα είναι κεντρικός άξονας του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και ήδη υλοποιούνται τα πρώτα 5 έργα, συνολικής δαπάνης 510 εκατ. ευρώ. Τέλος, η κα Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στις δράσεις της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και ενημέρωσε ότι «στην Ηλεία στοχεύουμε να κάνουμε το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα για τα αυτοανακυκλούμενα αγροτικά πλαστικά».

Το AgriBusiness Peloponnese 2022 διεξήχθη στο Aldemar Olympia Village με θέμα «Αγροδιατροφικά συστήματα Πελοποννήσου 4.0», όπου συζητήθηκαν θέματα ανθεκτικότητας των αγροδιατροφικών συστημάτων, επισιτιστικής επάρκειας, εκσυγχρονισμού και ψηφιακού μετασχηματισμού της αγροδιατροφικής αλυσίδας και μεταποίησης των αγροτικών προϊόντων. Στο πάνελ για την «Ενέργεια, τα αγροπεριβαλλοντικά μέτρα και τη διαχείριση κινδύνων» συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διεθνών Σχέσεων του ΥΠΑΑΤ, Δρ. Κ. Μπαγινέτας, ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Δυτικής Ελλάδος και Αντιπεριφερειάρχης, κ. Θ. Βασιλόπουλος, ο Γενικός Διευθυντής της LKN Analysis, κ. Δ. Λιανός και ο Αντιπρόεδρος των Ελληνικών Ασφαλίσεων, κ. Ν. Δούκας, ενώ συντονιστής της συζήτησης ήταν ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Πατρών, Δρ. Π. Δημόπουλος.

 

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ομιλία πατώντας εδώ

#Agribusinessforum #davgerinopoulou

 

Please follow and like us:
Στη Στοκχόλμη η Πρόεδρος της Επ. Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Αυγερινοπούλου, για την Διεθνή Διάσκεψη «Stockholm+50» 

Στη Στοκχόλμη η Πρόεδρος της Επ. Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Αυγερινοπούλου, για την Διεθνή Διάσκεψη «Stockholm+50» 

Στη Στοκχόλμη βρίσκεται η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ. και Μέλος της Επιτροπής Ενέργειας και Περιβάλλοντος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για την υψηλού επιπέδου Διεθνή Διάσκεψη «Στοκχόλμη +50: ένας υγιής πλανήτης για την ευημερία όλων – η ευθύνη μας, η ευκαιρία μας», η οποία θα τιμήσει την επέτειο των πενήντα ετών από την πρώτη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Ανθρώπινο Περιβάλλον – τη Διάσκεψη της Στοκχόλμης το 1972, όπου ετέθησαν οι βάσεις για την πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος.

Η κα Αυγερινοπούλου μετέχει σε σειρά εκδηλώσεων, συναντήσεων και side events, όπως στη 4η Παγκόσμια Σύνοδο του Φόρουμ Επιστήμης – Πολιτικής – Επιχειρήσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (4th Global Session of UN Science-Policy-Business Forum, Stockholm+50), ενώ στις 2 και 3 Ιουνίου θα μετέχει στην υψηλού επιπέδου Διάσκεψη. Στόχος της Διεθνούς Διάσκεψης είναι η επιτάχυνση της μετάβασης σε βιώσιμες και πράσινες οικονομίες με περισσότερες θέσεις εργασίας και έναν υγιή πλανήτη, όπου κανείς δεν θα μείνει πίσω. 

#Stockholm50 #OnlyOneEarth 

 

 

 

Please follow and like us: