Στήριξη Αυγερινοπούλου στο αίτημα του Δ. Πύργου για λειτουργία νέου εμβολιαστικού κέντρου COVID-19

Στήριξη Αυγερινοπούλου στο αίτημα του Δ. Πύργου για λειτουργία νέου εμβολιαστικού κέντρου COVID-19

Την αμέριστη στήριξή της στο αίτημα του Δήμου Πύργου για λειτουργία και νέου εμβολιαστικού κέντρου για τον εμβολιασμό των δημοτών κατά της COVID1-9 εξέφρασε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου,  στην επικοινωνία της με τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, κ. Μάριο Θεμιστοκλέους.

Η κα Βουλευτής, σε συνέχεια της επικοινωνίας της με τον αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πρόνοιας, κ. Αντρέα Βγενόπουλο, ήλθε σε επαφή με το Γενικό Γραμματέα, κ. Θεμιστοκλέους, στον οποίο και έθεσε μετ’ επιτάσεως την ανάγκη λειτουργίας και νέου εμβολιαστικού κέντρου, όπως προτείνει ο Δήμος Πύργου. Τον ενημέρωσε δε λεπτομερώς για τις δυνατότητες που έχει ο Δήμος σε επίπεδο χώρου, προσωπικού και εξοπλισμού και αιτήθηκε την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος.

Please follow and like us:
Εισήγηση Αυγερινοπούλου για ενίσχυση των στόχων της περιβαλλοντικής και κλιματικής διπλωματίας στον νέο Κανονισμό Λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών Παρέμβαση στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής

Εισήγηση Αυγερινοπούλου για ενίσχυση των στόχων της περιβαλλοντικής και κλιματικής διπλωματίας στον νέο Κανονισμό Λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών Παρέμβαση στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής

Στη συζήτηση της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων για την επεξεργασία του σχεδίου νόμου του  Υπουργείου Εξωτερικών με τίτλο «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και ρύθμιση θεμάτων διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας και ανθρωπιστικής βοήθειας» μετείχε η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, κατά τη συζήτηση, πραγματοποίησε παρέμβαση και εισηγήθηκε αλλαγές στον Κανονισμό Λειτουργίας του ΥΠΕΞ με στόχο την ανάδειξη του ρόλου του Υπουργείου στην υλοποίηση βασικών εθνικών πολιτικών της χώρας με διεθνείς διαστάσεις και συγκεκριμένα στην πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος και της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης. Πρότεινε ουσιαστικές, ερμηνευτικές, αλλά και συμβολικού χαρακτήρα, αλλαγές στο προοίμιο (είτε στο άρθρο 3 είτε στο άρθρο 4), όπου περιγράφεται η αποστολή του Υπουργείου Εξωτερικών, και στα άρθρα για τις επιμέρους επιδιώξεις του Υπουργείου, ώστε να αναφέρεται ρητά η συστηματική ενασχόληση του Υπουργείου με τα περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα και τα ζητήματα βιωσίμου αναπτύξεως τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και ενεργούς συμμετοχής σε εργασίες διεθνών περιβαλλοντικών οργανισμών και συνθηκών και συναφών πρωτοβουλιών εκ μέρους της χώρας μας. Η κυρία Αυγερινοπούλου τόνισε ότι η παρούσα Κυβέρνηση θέτει τα περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα υψηλά ανάμεσα στις προτεραιότητές της και αυτό θα πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στα σχετικά οργανωτικά κείμενα.

Παρατίθεται κάτωθι απόσπασμα από το κείμενο της παρέμβασής της:

«Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

….Θα ήθελα, καταρχάς, να συγχαρώ το Υπουργείο και όλους τους παράγοντες για αυτό το πολύ σημαντικό νομοσχέδιο, το οποίο κατατίθεται και συζητούμε και σήμερα. Θεωρούμε ότι ήταν ένα απαραίτητο νομοσχέδιο, έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί ο Κανονισμός λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών και το Υπουργείο μας να είναι ακόμα περισσότερο ικανό, θα έλεγα, να ανταποκριθεί στα σύγχρονα ζητήματα τα οποία τίθενται και είναι πολύπλοκα, όπως η ενίσχυση της οικονομικής διπλωματίας και βεβαίως, το θέμα του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, τα οποία είναι ιδιαίτερης σπουδαιότητας.

Ωστόσο, ως Προέδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής θα περιοριστώ σε δύο ζητήματα περιβαλλοντικής φύσεως. Επ’ αυτών και εν συντομία, θέλω να επισημάνω, ότι αισθανόμαστε, αισθάνομαι εγώ και πιστεύω και άλλα μέλη της Επιτροπής, ότι θα ήταν χρήσιμο να αναβαθμιστεί και στο κείμενο του Κανονισμού Λειτουργίας, η προτεραιότητα την οποία δίνει, ούτως η άλλως, η κυβέρνησή μας, στα κλιματικά και περιβαλλοντικά θέματα. Μην ξεχνάμε ότι ήταν και η πρώτη φορά, μετά από πάρα πολλά χρόνια, που σε διεθνή περιβαλλοντική συνδιάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή, η Εθνική Αντιπροσωπεία, είχε ως επικεφαλής τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Η κυβέρνηση, αναμφίβολα, δίνει μεγάλη σημασία σε αυτά τα θέματα που είναι παγκόσμιας σπουδαιότητας. Αυτό καλό θα ήταν να φαίνεται εμφανώς και ρητά και στον Κανονισμό Λειτουργίας. Διαβάζοντας τα πρώτα άρθρα, στον προτεινόμενο κανονισμό λειτουργίας, που είναι και το προοίμιο αυτού του νομοθετήματος, δεν υπάρχει ευθεία αναφορά στα ζητήματα περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής. Γι’ αυτό το λόγο θα πρότεινα, εάν είναι δυνατόν, είτε  στο άρθρο 3 είτε στο άρθρο 4, να γίνει έστω και ονομαστική αναφορά. Επί παραδείγματι στο άρθρο 3, όπου αναφέρεται η αποστολή του Υπουργείου Εξωτερικών, είτε στην παράγραφο 2 για τις επιμέρους επιδιώξεις του Υπουργείου, μπορεί να προστεθεί μία φράση, είτε στο εδάφιο δ είτε ως ξεχωριστό εδάφιο, θα μπορούσαν να προστεθούν οι λέξεις και του φυσικού και πολιτιστικού, ενδεχομένως, περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων του κλίματος, και την βιώσιμη ανάπτυξη.

Επίσης στο άρθρο 4, όπου αναφέρονται οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών, θα μπορούσε να γραφεί σε ξεχωριστό εδάφιο,  ως εξής «η ενημέρωση σε σχέση με διμερή και παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της κλιματικής κρίσης και ζητήματα βιωσίμου αναπτύξεως, η συμμετοχή σε εργασίες διεθνών περιβαλλοντικών οργανισμών και συνθηκών και συναφών πρωτοβουλιών».

Δηλαδή, θα προτείναμε μία τέτοια αναφορά στο προοίμιο και συμβολικά, αλλά και ερμηνευτικά, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζουμε και οι νομικοί, ότι  αναφέρεται στο προοίμιο  ενός τέτοιου νομοθετήματος αποτελεί και ερμηνευτικό κανόνα, χρησιμοποιείται δηλαδή και στην ερμηνεία άλλων εφαρμογών και άρθρων.

Βέβαια, σε μια επόμενη συζήτηση για τον εκσυγχρονισμό του Υπουργείου Εξωτερικών σε σχέση με αυτά τα ζητήματα, θα θέταμε και την ανάγκη τα θέματα προστασίας περιβάλλοντος και αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής να αναχθούν, ενδεχομένως, και στην ατζέντα του αναπληρωτή Υπουργού ή και Υφυπουργού Εξωτερικών,  όπως είναι  και σε άλλα κράτη, αλλά και να υπάρχει γραπτή αναφορά στον τίτλο ενός γενικού γραμματέα, η επιμέλεια σε αυτά τα θέματα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και συμβολικό και ουσιαστικό.

Αυτό, όμως, το οποίο, εν προκειμένω, μπορεί να γίνει, μέσα από την επεξεργασία στο παρόν νομοσχέδιο του Κανονισμού Λειτουργίας του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι να δούμε τη Διεύθυνση στην οποία πρέπει να υπάγονται αυτά τα θέματα.

Η Δ5 Διεύθυνση του Υπουργείου Εξωτερικών έχει αυτή τη στιγμή επιφορτιστεί και με άλλα ζητήματα, καθώς βάσει του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, μαζί με τα περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα, θα πρέπει η ίδια ομάδα να συζητά θέματα κυβερνοασφάλειας, μεταναστευτικού, μειονοτήτων κ.α.. Από την εμπειρία, την οποία έχουμε ως τώρα, και από την Επιτροπή Περιβάλλοντος, όπου βρισκόμαστε πολύ συχνά μαζί με παράγοντες του Υπουργείου Εξωτερικών σε διεθνή φόρα, το έργο το οποίο έχει η παρούσα Δ5, είναι πραγματικά πάρα πολύ βαρύ.

Έχει πολύ μεγάλη ατζέντα θεμάτων, διότι το Περιβάλλον είναι και μια οριζόντια πολιτική, που αγγίζει μεγάλη πλειοψηφία ζητημάτων. Γι’ αυτό το λόγο εκφράζω μία επιφύλαξη, για το αν θα έπρεπε να υπάρχει μία Διεύθυνση που να επιφορτίζεται με όλα αυτά τα ζητήματα και να της προστεθούν και νέα ή αν θα έπρεπε να παραμείνει η Διεύθυνση ως έχει σήμερα, μόνο με την περιβαλλοντική και την κλιματική ατζέντα και να μην επιβαρυνθεί.

Προς τούτο, αγαπητέ Πρόεδρε, έχω ένα κείμενο το οποίο θα σας το υποβάλω και το οποίο περιλαμβάνει κάποιες αλλαγές στο άρθρο 113, όπου προτείνει, τα θέματα τα οποία δεν θα έχουν άμεση, αλλά μόνο άμεση, σχέση με τα περιβαλλοντικά και τα κλιματικά, να πάνε στις άλλες Διευθύνσεις και όχι στην Διεύθυνση αυτή, η οποία είναι Προστασίας Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και θα έλεγα εγώ, Βιώσιμου Αναπτύξεως. Θα σας υποβάλλω το κείμενο και ελπίζω να ληφθεί υπόψιν.

Σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μετάσχω στις εργασίες της Επιτροπής».

Please follow and like us:
Παρέμβαση Αυγερινοπούλου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα του Ν. Ηλείας

Παρέμβαση Αυγερινοπούλου στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα του Ν. Ηλείας

Στην 4η έκτακτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδος μετείχε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με θέμα την αναδιοργάνωση των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών. Η κα Βουλευτής έλαβε το λόγο και εξήρε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των δύο Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία λειτουργούν στον Ν. Ηλείας, δηλαδή του Τμήματος Μουσειολογίας στον Πύργο και του Τμήματος Γεωπονίας στην Αμαλιάδα. Δεν υπάρχει καλύτερος φυσικός χώρος φιλοξενίας τους από την Ηλεία, ενώ επιβεβαίωσε, για άλλη μια φορά, ότι από την πλευρά της κινεί κάθε θεσμική δυνατότητα για να συνεχίσουν τα Τμήματα αυτά τη λειτουργία τους στο Νομό. Πρότεινε, μάλιστα, για την ενίσχυση του Τμήματος Γεωπονίας τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πατρών, της Περιφέρειας και της κεντρικής κυβέρνησης μέσω του ΕΛΓΟ – Δήμητρα για την προσέλκυση νέων προγραμμάτων, ενώ για το Τμήμα Μουσειολογίας τη σύνδεση του με διεθνή Πανεπιστημιακά Προγράμματα. Την επόμενη εβδομάδα επίκειται συνάντηση της κα Βουλευτού με τον Περιφερειακή Δυτικής Ελλάδος, κ. Φαρμάκη.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου για το Τμήμα Μουσειολογίας: Έγκριση 9 θέσεων διδακτικού προσωπικού

Αυγερινοπούλου για το Τμήμα Μουσειολογίας: Έγκριση 9 θέσεων διδακτικού προσωπικού

Με 9 θέσεις απόκτησης ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας ενισχύεται το Τμήμα Μουσειολογίας για το τρέχον εαρινό εξάμηνο με σημερινή απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι θέσεις αυτές αφορούν σε διδάκτορες που μπορούν να πραγματοποιήσουν αυτοδύναμα μαθήματα. Η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία διεκδικεί αδιαλείπτως και δυναμικά την εύρυθμη λειτουργία και διατήρηση των πανεπιστημιακών τμημάτων στην Ηλεία και βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το Υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο Πατρών, ήλθε σε εκ νέου επικοινωνία με τις Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου προς αυτό τον σκοπό.

Θυμίζουμε ότι η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τα όσα είχε αναφέρει η κα Αυγερινοπούλου στην τηλεδιάσκεψη που είχε διοργανώσει ο Δήμος Πύργου για «Το μέλλον του Τμήματος Μουσειολογίας Πύργου και απαιτούμενες ενέργειες μας γι’ αυτό», όπου είχε ενημερώσει ότι έχει βρεθεί η χρηματοδότηση, προκειμένου να προσληφθεί προσωπικό.

Please follow and like us:
Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα του Ν. Ηλείας

Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα του Ν. Ηλείας

«Για την διατήρηση, αλλά και την ενίσχυση, των  δύο  τμημάτων  του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία λειτουργούν στον Ν. Ηλείας, δηλαδή του Τμήματος Μουσειολογίας στον Πύργο και του Τμήματος Γεωπονίας στην Αμαλιάδα, έχουμε απευθυνθεί κατ’ επανάληψη τόσο στο Υπουργείο Παιδείας, σε Υπουργό και Υφυπουργούς, όσο και στο ίδιο το Πανεπιστήμιο Πατρών. Μάλιστα και με νεότερο νόμο, με τον οποίο προσφάτως ετέθη η προϋπόθεση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, τα Πανεπιστήμια μπορούν να ορίζουν διαφορετικές βάσεις εισαγωγής στα Τμήματά τους, ώστε να βοηθήσουν τα περιφερειακά τμήματα να αναπτυχθούν. Το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει το αυτοδιοίκητο και την αρμοδιότητα να αποφασίσει το ίδιο για τα τμήματά του. Από την πλευρά μας αφενός παρέχουμε τις θεσμικές δυνατότητες να συνεχίσουν τα Τμήματα τη λειτουργία τους στο Νομό μας και από την άλλη εκτιμούμε ότι δεν υπάρχει καλύτερος φυσικός χώρος φιλοξενίας για τα δύο αυτά τμήματα από ότι στις περιοχές μας με τον υψηλό πολιτιστικό πλούτο και την άφθονη αγροτική παραγωγή για τα Τμήματα Μουσειολογίας και Γεωπονίας αντιστοίχως.

Άλλωστε, όπως ανακοίνωσα ήδη από τη Βουλή, με το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΚΥ, το Πανεπιστήμιο Πατρών και άλλους φορείς πανεπιστημιακούς και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης σύντομα θα λειτουργήσει στην Ηλεία Κέντρο Διεθνών Πανεπιστημιακών Προγραμμάτων, με έδρα στην Αρχαία Ολυμπία και εκπαιδευτικές και ερευνητικές δράσεις σε όλο τον Νομό, με στόχο την προσέλκυση διακρατικών και διαπανεπιστημιακών προγραμμάτων. Ο Νομός Ηλείας ήταν πάντα ένας τόπος γνώσης και διανόησης και αξίζει να αναδειχθεί, διεθνώς, ως τέτοιος».

Please follow and like us:
Η Δ. Αυγερινοπούλου με Λιβανό και Σκυλακάκη για αγροτικές επενδύσεις και αποζημιώσεις | Δεύτερη ευκαιρία στο Ν. Ηλείας από το Ταμείο Ανάκαμψης!

Η Δ. Αυγερινοπούλου με Λιβανό και Σκυλακάκη για αγροτικές επενδύσεις και αποζημιώσεις | Δεύτερη ευκαιρία στο Ν. Ηλείας από το Ταμείο Ανάκαμψης!

Διαδοχικές συναντήσεις με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Σπήλιο Λιβανό, και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, πραγματοποίησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για να προωθήσει με τον πλέον οργανωμένο και συστηματικό τρόπο δύο σπουδαία ζητήματα που αφορούν τον αγροτικό κόσμο του Ν. Ηλείας. Πρώτον, τις αποζημιώσεις των αγροτικών προϊόντων για τις ζημίες που είχαν υποστεί, λόγω της COVID-19 και των ισχυρών καιρικών φαινομένων, και δεύτερον τις επενδύσεις που πρέπει να προσελκύσουμε στην Ηλεία από το Ταμείο Ανάκαμψης, οι οποίες αφορούν στον αγροτικό τομέα, καθώς οι δύο Υπουργοί διαθέτουν συναρμοδιότητα επί των θεμάτων αυτών.

Αποζημιώσεις, λόγω COVID-19 και καιρικών φαινομένων, σε καρπούζια, εσπεριδοειδή κ.α. 

Καθώς βαίνει προς ολοκλήρωση η διαδικασία αποζημίωσης για τα πρώιμα καρπούζια, μπαίνει στο τραπέζι η διαδικασία για τα όψιμα καρπούζια. Ο φάκελος έχει ήδη αποσταλεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο Υπουργείο Οικονομικών και βρίσκεται στο Γραφείο του κ. Σκυλακάκη στον οποίο και έθεσε η κα Αυγερινοπούλου μετ’ επιτάσεως το θέμα της αποζημίωσης κατά δίκαιο τρόπο και των παραγωγών των όψιμων καρπουζιών, καθώς και των παραγωγών χειμερινών κηπευτικών και εσπεριδοειδών, τα οποία υπάρχουν στην περιοχή μας. Μετέφερε δε την ανάγκη περαιτέρω στήριξης των αγροτών με διαφορετικά χρηματοδοτικά εργαλεία, οι οποίοι έχουν δει τα εισοδήματά τους να περιορίζονται σημαντικά.

Αναφορικά με την αποζημίωση των αγροτών από τα ισχυρά καιρικά φαινόμενα που σημειώθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου 2021 στην ευρύτερη περιοχή της Ηλείας και έπληξαν τις καλλιέργειες εσπεριδοειδών και χειμερινών κηπευτικών, ο κ. Υπουργός απάντησε στην κα Βουλευτή, μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ότι το έργο των εξατομικευμένων εκτιμήσεων έχει ξεκινήσει για τις καλλιέργειες που βρίσκονται στο στάδιο της συγκομιδής και θα συνεχιστεί και για τις υπόλοιπες. Οι απαραίτητες επισημάνεις από τις γεωτεχνικές υπηρεσίες του ΕΛΓΑ έχουν διενεργηθεί και έγιναν 44 αναγγελίες. Οι εκτιμήσεις δε για τις απώλειες ζωικού κεφαλαίου (αιγοπρόβατα και μελισσοσμήνη) έχουν ολοκληρωθεί.

Αγροτικές επενδύσεις και υποδομές διαχείρισης αρδευτικού νερού 

Η κα Αυγερινοπούλου έθεσε στο τραπέζι της συζήτησης το θέμα της αξιοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης για επενδύσεις στην Ηλεία. Οι επενδύσεις που αφορούν στο δημόσιο τομέα μπορούν εν δυνάμει να συμπεριλάβουν έργα και στο Νομό μας επισήμανε η κα Βουλευτής, όπως για την ανακατασκευή των φραγμάτων Αλφειού και Πηνειού και τη δημιουργία υποδομών διαχείρισης του αρδευτικού νερού. Πέρα από τις επενδύσεις στο δημόσιο τομέα, ενεργειακές, ψηφιακές και άλλες επενδύσεις ιδιωτικού χαρακτήρα, κατά κύριο λόγο επιδοτούμενες (grants), σε συνδυασμό με άτοκη δανειοδότηση, θα αφιερωθούν στον αγροτικό τομέα.

Ακόμη, η κα Αυγερινοπούλου με τον κ. Σκυλακάκη συζήτησαν τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης ομάδες παραγωγών, αλλά και μεμονωμένοι αγρότες, οι οποίοι θα συνεταιριστούν με στόχο να δημιουργήσουν συσκευαστήρια και νέες μεταποιητικές μονάδες των αγροτικών προϊόντων του Ν. Ηλείας, καθώς και άλλου τύπου επενδύσεις, όπως αγροτουριστικές, εξαγωγικές και αγροπεριβαλλοντικές. Το Ταμείο Ανάκαμψης δίνει μια δεύτερη ευκαιρία στο Ν. Ηλείας να δημιουργήσει τις υποδομές και την ισχυρή επιχειρηματικότητα που απαιτούνται για να αποκτήσει την αγροτική παραγωγικότητα που της αξίζει.

Η κα Βουλευτής προσκάλεσε δε τον κ. Αν. Υπουργό, άμα της ολοκλήρωσης του σχεδίου του Ταμείου Ανάκαμψης, να πραγματοποιήσει στην Ηλεία παρουσίαση του σχεδίου σε παραγωγικούς φορείς του Νομού και τον αγροτικό κόσμο, ώστε να ενημερωθούν εγκαίρως όλοι οι ενδιαφερόμενοι και να αδράξουν τη δεύτερη αυτή ευκαιρία.

Please follow and like us:
Μήνυμα Αυγερινοπούλου για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου

Μήνυμα Αυγερινοπούλου για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου

Μήνυμα έστειλε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου, η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Φεβρουαρίου για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινωνικού περιβάλλοντος σχετικά με τις παιδικές νεοπλασίες και τις ανάγκες των παιδιών που νοσούν από καρκίνο σε όλο τον κόσμο.

«Κάθε χρόνο 300 με 350 παιδιά και έφηβοι διαγιγνώσκονται με καρκίνο στη χώρα μας. Επιτέλους, η χώρα μας με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, και της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, προχωράει στην έναρξη λειτουργίας του Εθνικού Μητρώου Ασθενών Παιδικής και Εφηβικής Ηλικίας με Νεοπλασματικά Νοσήματα, στηρίζοντας κατά προτεραιότητα τους μικρούς ασθενείς. Το εν λόγω Μητρώο θα συμβάλλει στην ορθή καταγραφή όλων των παθήσεων και στην συνακόλουθη βελτιωμένη αντιμετώπισή τους, καθώς και στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων, μεταξύ άλλων, σχετικά με τη γενετική προδιάθεση και την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων θεραπειών.

Είναι κοινωνικός και συλλογικός στόχος η αντιμετώπιση του καρκίνου της παιδικής και εφηβικής ηλικίας πάνω στον οποίο όλοι εργαζόμαστε, ο καθένας με τις δυνατότητές του, για την εύρεση των χρηματοδοτικών πόρων, την έρευνα, την έγκριση νέων θεραπειών, την αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τα παιδιατρικά φάρμακα, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την έγκαιρη διάγνωση και την ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη.

Πρώτιστης σημασίας είναι δε η παροχή αποτελεσματικής φροντίδας και μακροχρόνιας παρακολούθησης στα παιδιά και τους εφήβους που νοσούν και στις οικογένειές τους. Η πολιτεία θα πρέπει να δημιουργήσει οργανωμένες δομές αντιμετώπισης της νόσου και διαχρονικής υποστήριξης και παρακολούθησης των μικρών ασθενών με στόχο την ολιστική φροντίδα, ενώ εμείς θα πρέπει να στεκόμαστε πλάι, να είμαστε στο πλευρό τους και να στηρίζουμε και τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Σε αυτόν τον αγώνα δε θα πρέπει να ξεχάσουμε και τους εθελοντές και τους συλλόγους που σε Ελλάδα και εξωτερικό δίνουν την ψυχή τους για να βοηθήσουν τους πάσχοντες.»

Please follow and like us:
Δήλωση Αυγερινοπούλου για την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με τον Κυπαρισσιακό Κόλπο

Δήλωση Αυγερινοπούλου για την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με τον Κυπαρισσιακό Κόλπο

Με αφορμή την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ για το Προεδρικό Διάταγμα  του Κυπαρισσιακού Κόλπου, η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, δήλωσε:

«Η περιοχή μας υπάγεται, μεταξύ άλλων, στο Ευρωπαϊκό δίκτυο Natura 2000 για την προστασία της βιοποικιλότητας.

Για τις περιοχές Natura 2000 προβλέπεται η έκδοση προεδρικών διαταγμάτων, τα οποία αναθεωρούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα με βάση την κείμενη εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και αξιολογώντας την προϊούσα φυσική κατάσταση της κάθε προστατευόμενης περιοχής. Μια τέτοια διαδικασία, η οποία δεν σχετίζεται με δικαστικές αποφάσεις, έχει ήδη ξεκινήσει και εξελίσσεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον ΟΦΥΠΕΚΑ και  σύντομα θα καταλήξει σε νέες προτάσεις για το καθεστώς προστασίας της περιοχής μας με τις κατάλληλες τροποποιήσεις του υφισταμένου Προεδρικού Διατάγματος για τον Κυπαρισσιακό Κόλπο. Η πανέμορφη περιοχή στην οποία ζούμε μπορεί, με την κατάλληλη διαχείριση να στηρίξει τόσο την ιδιαίτερη βιοποικιλότητά της και το εξαιρετικό τοπίο της, όσο και φιλικές προς το περιβάλλον αναπτυξιακές δραστηριότητες που θα αποφέρουν ένα εισόδημα και θέσεις εργασίας στην περιοχή μας. Είναι καιρός να επανασχεδιάσουμε το μέλλον μας!»

Please follow and like us:
Ομιλία Αυγερινοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας | Προανήγγειλε την ίδρυση κέντρου διεθνούς πανεπιστημιακής συνεργασίας στην Αρχαία Ολυμπία

Ομιλία Αυγερινοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας | Προανήγγειλε την ίδρυση κέντρου διεθνούς πανεπιστημιακής συνεργασίας στην Αρχαία Ολυμπία

Παρέμβαση πραγματοποίησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής για την κύρωση του νομοσχέδιου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις». Η Δρ. Αυγερινοπούλου έλαβε το λόγο και επισήμανε ότι με το παρόν νομοσχέδιο εισάγεται εκ νέου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η ελάχιστη βάση εισαγωγής ως μια μορφή a priori αξιολόγησης και αυτό-αξιολόγησης των μελλοντικών φοιτητών, ενώ εξήρε τη δυνατότητα κατάρτισης του μηχανογραφικού δελτίου σε δύο φάσεις για την ορθότερη επιλογή της σχολής.

Προανήγγειλε δε την ίδρυση κέντρου διεθνούς πανεπιστημιακής συνεργασίας στην Αρχαία Ολυμπία, το οποίο θα υποστηρίζει όσα ελληνικά πανεπιστήμια και τα τμήματά τους, καθώς και ερευνητικά ιδρύματα επιθυμούν συνεργασίες με σημαντικά επίσης πανεπιστήμια της αλλοδαπής.

Παρατίθεται κάτωθι ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας της:

«Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,  συζητούμε σήμερα ένα νομοσχέδιο σημαντικό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

Με το νομοσχέδιο εισάγεται εκ νέου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα η ελάχιστη βάση εισαγωγής κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής διαφοροποιείται ανά σχολή, τμήμα, εισαγωγική κατεύθυνση, δίνοντας μεγαλύτερη αυτονομία στα πανεπιστήμια και περισσότερες ευκαιρίες στους φοιτητές.

Είναι σωστό να υπάρχει μια ελάχιστη βάση εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, όχι ως μια μορφή τιμωρίας ή αποκλεισμού σε όσους δεν μπόρεσαν να αποδώσουν καλά στις πανελλήνιες εξετάσεις, κάτι το οποίο μπορεί να είναι και ένα τυχαίο γεγονός ενίοτε, αλλά ως μια μορφή a priori  αξιολόγησης των μελλοντικών φοιτητών και παράλληλα -και ακόμα πιο σπουδαίο- μιας αυτό – αξιολόγησης του ίδιου του υποψηφίου, έτσι ώστε να μην οδηγείται σε σχολές που δεν του ταιριάζουν και στις οποίες ενδεχομένως δεν μπορεί να αποδώσει.

Επίσης, με τη δυνατότητα κατάρτισης του μηχανογραφικού δελτίου σε δύο φάσεις βοηθούμε στην ορθότερη επιλογή της σχολής. Με τη δυνατότητα υποβολής του παράλληλου μηχανογραφικού για τις δημόσιες σχολές ΙΕΚ  ανοίγονται στους νέους μας περισσότερες ευκαιρίες σταδιοδρομίας και κατάρτισης, συνδεδεμένες με την αγορά εργασίας.

Ως προς τις ρυθμίσεις για τη διεύρυνση των μέτρων ασφαλείας στον χώρο των ΑΕΙ, κρίνω πως κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία.

Είχα την ευκαιρία να σπουδάσω και να εργαστώ, παρότι παιδί χαμηλής οικονομικής στάθμης, αφού η οικογένειά μου δεν είχε πάρα πολλά χρήματα, σε τέσσερα σπουδαία πανεπιστήμια των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτά προσφέρουν ένα εξαιρετικό ακαδημαϊκό περιβάλλον, εξαιρετικές υπηρεσίες στους φοιτητές τους. Κανένα απ’ αυτά δεν είδα να παραμένει αφύλακτο και να μπορεί να μπει ο καθένας όποτε θέλει στους χώρους τους και τις κτιριακές υποδομές τους. Οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι ήμασταν πλήρως ασφαλείς και μάλιστα μέχρι και αυτοκίνητα της υπηρεσίας φύλαξης των πανεπιστημίων μάς πήγαιναν στο σπίτι μας, αν το ζητούσαμε, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες.

Αντιθέτως, όταν σπούδαζα στη Νομική Αθηνών θυμάμαι ότι ψάχναμε να βρούμε αίθουσες να κάνουμε μάθημα και δεν βρίσκαμε, τη στιγμή που οι αίθουσες διδασκαλίας ήταν μονίμως κατειλημμένες από φοιτητικές οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς, από αιώνιους φοιτητές, οι οποίοι το μόνο μάθημα που έκαναν ήταν η χημεία, όπου έψαχναν να βρουν πώς θα φτιάξουν καλά εκρηκτικά για το μέλλον.

Αυτή ήταν τότε η ζοφερή πραγματικότητα και αυτήν την πραγματικότητα την έχουμε ήδη βελτιώσει και προσπαθούμε με κάθε βήμα και κυρίως με αυτό το νομοσχέδιο να τη βελτιώσουμε σήμερα. Οφείλουμε να το κάνουμε στο όνομα της δημόσιας δωρεάν παιδείας, η οποία πρέπει όχι μόνο να είναι δωρεάν, αλλά να είναι και ποιοτική. Οφείλουμε να την αναβαθμίσουμε, να αναβαθμίσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο για τον μέσο Έλληνα φοιτητή, αυτόν που δεν μπορεί, εάν δεν του αρέσει όπως είναι το ελληνικό πανεπιστήμιο σήμερα, να πάει και να σπουδάσει αλλού. Οφείλουμε να το κάνουμε και για όλους τους εξαίρετους Έλληνες φοιτητές και καθηγητές, που δυσκολεύονται με τις παρούσες συνθήκες να αποδώσουν στην Ελλάδα και όταν πάνε στο εξωτερικό διαπρέπουν. Το λέμε οι περισσότεροι.

Γιατί διαπρέπουν οι Έλληνες φοιτητές και οι ερευνητές μας και οι καθηγητές στο εξωτερικό; Διότι εκεί οι υποδομές είναι καλύτερες και τα πανεπιστήμια είναι πολύ πιο οργανωμένα.

Η φύλαξη των πανεπιστημιακών κτιρίων, λοιπόν, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία σε κάποια τουλάχιστον από τα πανεπιστήμιά μας, καθώς υπάρχουν εκείνοι που δε σέβονται ούτε τον φοιτητή που θέλει να σπουδάσει ούτε τον καθηγητή που θέλει να διδάξει ούτε τον διοικητικό υπάλληλο που θέλει να πάει στη δουλειά του το πρωί στο πανεπιστήμιο και να φύγει σώος και αβλαβής το βράδυ.

Είναι απαραίτητο διδάσκοντες, διδασκόμενοι και εργαζόμενοι να προστατεύονται και να μεταβαίνουν στις σπουδές και τη δουλειά τους απαλλαγμένοι από το άγχος των εισβολέων στα πανεπιστήμια, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να προάγουμε τη γνώση και να μιλούμε για ακαδημαϊκή ελευθερία.

Το πανεπιστημιακό άσυλο στοχεύει να προστατεύσει την ελευθερία της σκέψης, της έρευνας και της διδασκαλίας και να μην εξυπηρετεί κανέναν άλλο σκοπό πέρα απ’ αυτά. Στη σκέψη μας και την συνείδηση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού αυτά πλέον τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και γι’ αυτόν τον λόγο το παρόν νομοσχέδιο δίνει ξεκάθαρες λύσεις.

Κλείνοντας, καθώς αναφερόμαστε σε θεσμούς υποστηρικτικούς προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ήθελα με τη σημερινή ευκαιρία να προαναγγείλω από το Βήμα της Βουλής κάτι για μένα ιδιαίτερα σημαντικό και ευχάριστο: Την ίδρυση στην αρχαία Ολυμπία, την κοιτίδα του ολυμπιακού πνεύματος, και την Ηλεία, την πατρίδα σπουδαίων διανοητών από την αρχαιότητα ως σήμερα, ενός κέντρου διεθνούς πανεπιστημιακής συνεργασίας, το οποίο θα υποστηρίζει όσα ελληνικά πανεπιστήμια και τα τμήματά τους, καθώς και ερευνητικά ιδρύματα επιθυμούν συνεργασίες με σημαντικά επίσης πανεπιστήμια της αλλοδαπής. Τα διακρατικά και διαπανεπιστημιακά αυτά προγράμματα θα φιλοξενηθούν στην παγκόσμια πόλη της αρχαίας Ολυμπίας.

Με τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως και με το παρόν νομοσχέδιο, μπορεί να εμπεδωθεί περαιτέρω η βιώσιμη εκπαίδευση και να προωθηθεί η ελληνική αριστεία.

Ευχαριστώ πολύ».

 

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Τηλεφωνική επικοινωνία για «θερμά συγχαρητήρια» στην αθλήτρια, Ελεάννα Χριστινάκη Στο επίκεντρο ο γυναικείος αθλητισμός

Αυγερινοπούλου: Τηλεφωνική επικοινωνία για «θερμά συγχαρητήρια» στην αθλήτρια, Ελεάννα Χριστινάκη Στο επίκεντρο ο γυναικείος αθλητισμός

Τα θερμά της συγχαρητήρια εξέφρασε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία- Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην διακεκριμένη αθλήτρια του μπάσκετ, Ελεάννα Χριστινάκη, της οποίας η οικογένεια συνδέεται στενά με τον αθλητισμό στην Ηλεία, με αφορμή την πρόσφατη επιτυχία της Εθνικής Ομάδας Γυναικών επί της Βουλγαρίας, που εξασφαλίζει τη συμμετοχή της στο Eurobasket 2021.

Κατά τη μακρά τηλεφωνική τους επικοινωνία, οι δύο γυναίκες συνομίλησαν για την πορεία της αθλήτριας, τις διακρίσεις της, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας νέος άνθρωπος στον χώρο του αθλητισμού. Συζήτησαν δε και για τον σπουδαίο ρόλο που διαδραματίζουν οι γυναίκες αθλήτριες στην κοινωνία, καθώς μπορούν να αποτελέσουν πρότυπο για όλες τις γυναίκες, ώστε να ασχοληθούν συστηματικά με τον αθλητισμό και να επιτύχουν την ευζωία. Τέλος, έδωσαν ραντεβού για μία δια ζώσης συνάντηση, όταν η αθλήτρια θα επιστέψει στην Ελλάδα από τη Μαδρίτη, όπου βρίσκεται αυτό το διάστημα, λόγω των αθλητικών της υποχρεώσεων.

 

Please follow and like us: