Αυγερινοπούλου στο Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων: Στήριξη των ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας

Αυγερινοπούλου στο Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων: Στήριξη των ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας

Συνάντηση εργασίας μέσω τηλεδιάσκεψης πραγματοποίησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με το Γραφείο της Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για δύο μείζονα ζητήματα του Ν. Ηλείας, σε συνέχεια της συνάντησής της με την Υφυπουργό, Δρ. Δόμνα Μιχαηλίδου, νωρίτερα μέσα στο έτος.

Η κα Βουλευτής, η οποία επιθυμώντας να σταθεί αρωγός  στο εξαίρετο, θεόπνευστο και κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, έθεσε εκ νέου ως πρωταρχικό ζήτημα την ενίσχυση των ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας, τα οποία επιτελούν σπουδαίο ανθρωπιστικό έργο, προκειμένου να είναι σε θέση να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες τους σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη. Υπό την σκέπη της Ιεράς Μητροπόλεως βρίσκονται το Άσυλο Ανιάτων των Λαστέϊκων Πύργου, το Ίδρυμα Χρονίως Πασχόντων και Κατάκοιτων Γερόντων στη Κ. Παναγιά Κυλλήνης, το Άσυλο Αναπήρων – Γηροκομείο Γαστούνης, το Ορφανοτροφείο στα Σπάτα, αλλά και ο Πρότυπος Βρεφονηπιακός Σταθμός στο Κέντρο του Δήμου Ήλιδας, τα οποία φιλοξενούν συνανθρώπους μας μάλιστα όχι μόνο από την Ηλεία, αλλά από όλη την Ελλάδα.

Από την πρώτη συνάντηση της κα Βουλευτού με την κα Υφυπουργό, η ανάγκη στήριξης των ιδρυμάτων με μέριμνα για τους ανασφάλιστους έχει ωριμάσει και το Υπουργείο εργάζεται άοκνα και με γοργούς ρυθμούς, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις αμέσως επόμενες εβδομάδες στις ανάγκες των ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπολέως.

Please follow and like us:
Άμεση επικοινωνία Αυγερινοπούλου με Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τους μαθητές Πεύκης

Άμεση επικοινωνία Αυγερινοπούλου με Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τους μαθητές Πεύκης

Άμεση ήταν η ανταπόκριση της Βουλευτού Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, άμα της ενημέρωσής της για τις συνθήκες υπό τις οποίες παρακολουθούν τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης οι μαθητές της Πεύκης του Δήμου Πύργου, λόγω της απουσίας διαδικτύου στο χωριό. Η κα Βουλευτής επικοινώνησε πάραυτα με τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας, κ. Ξουλέη, και εν συνεχεία με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Ζαριφόπουλο, στην ομάδα του οποίου και εξέθεσε το πρόβλημα του χωριού Πεύκη, καθώς και με το Υπουργείο Παιδείας, όπου επισήμανε την ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες χορήγησης των πρόσθετων «έξυπνων» συσκευών. Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης άμεσα θα αντιμετωπίσει την κατάσταση και ανέλαβε την πρωτοβουλία να επιλύσει το ζήτημα της κάλυψης της σύνδεσης στο χωριό. Σε επικοινωνία ήλθε δε η κα Βουλευτής και με το Δήμο Πύργου, όπου ενημερώθηκε για την πρόθεση του Δήμου να διαθέσει «έξυπνες» συσκευές. Αναμένουμε τις επόμενες ημέρες να έχει λυθεί το εν λόγω πρόβλημα.

Στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε η Δρ. Αυγερινοπούλου και την ανάγκη κάλυψης με παροχή internet όλου του Νομού Ηλείας και δη των ορεινών περιοχών.  Το Υπουργείο ήδη έχει ξεκινήσει πρόγραμμα για να καλυφθούν και τα υπόλοιπα «λευκά» σημεία. Η πλήρης κάλυψη από διαδίκτυο, άλλωστε, είναι μια εμβληματική πρωτοβουλία που είχε ξεκινήσει από προηγούμενες κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και συνεχίζεται από την τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τα ενδιάμεσα χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να αποτελούν «κενό» χρόνο.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Ευχές για ταχεία ανάρρωση στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο

Αυγερινοπούλου: Ευχές για ταχεία ανάρρωση στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο

Τις ολόψυχες ευχές της για ταχεία ανάρρωση έστειλε στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η κα Αυγερινοπούλου ευχήθηκε στον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό, να έχει μια πλήρη ανάρρωση και να αναλάβει άμεσα και πάλι τα καθήκοντά του υπέρ της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και των πιστών.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Τιτάνιος ο αγώνας του υγειονομικού προσωπικού – Έκκληση για στελέχωση των Νοσοκομείων της Ηλείας

Αυγερινοπούλου: Τιτάνιος ο αγώνας του υγειονομικού προσωπικού – Έκκληση για στελέχωση των Νοσοκομείων της Ηλείας

«Οι γιατροί, οι νοσηλευτές και το σύνολο του υγειονομικού προσωπικού της χώρας  βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του μετώπου κατά του κορονοϊού και, παρότι οι ίδιοι καθημερινά κινδυνεύουν από την Covid 19, επιτελούν τα καθήκοντά τους με επαγγελματισμό και αυτοθυσία για να κρατήσουν όλους εμάς υγιείς. Είμαστε κοντά τους και τους υποστηρίζουμε στον τιτάνιο αγώνα, ώστε να νικήσουμε τη μάχη με τον κοροναϊό και να βγούμε όλοι υγιείς από την πανδημία.

Το Υπουργείο Υγείας έχει προσφέρει ουσιαστική και πραγματική στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας και έχει ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες του, λόγω του κορονοϊού. Έχει δημιουργήσει δεκάδες Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ενώ έχει προβεί σε 6.113 προσλήψεις ιατρικού, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού για τη στελέχωση των νοσοκομείων της χώρας. Άμεσες θα είναι και πρόσθετες προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού για τη στελέχωση των ΜΕΘ.

Στην Ηλεία, παρά την προκήρυξη θέσεων μονίμων ιατρών τις οποίες όλοι υποστηρίξαμε, δεν υπάρχει η αντίστοιχη ανταπόκριση των ιδιωτών ιατρών για να προσληφθούν στο ΕΣΥ και κρίσιμη παραμένει η στελέχωση των νοσοκομείων της Ηλείας και των Κέντρων Υγείας, συμπεριλαμβανομένων και των ΜΕΘ. Είναι ένα ζήτημα που έχω θέσει μετ’ επιτάσεως από το Βήμα της Βουλής, με επιστολές μου στο Υπουργείο Υγείας, ενώ έχω πραγματοποιήσει σειρά συναντήσεων με την ηγεσία του Υπουργείου προς επίλυση του θέματος. Καλώ όποιον γιατρό σχετικής ειδικότητας επιθυμεί να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για να προσληφθεί στο ΕΣΥ και να έρθει στην Ηλεία. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αποδείξει στην πράξη τις αξίες στις οποίες στηρίζονται οι πολιτικές της και η προστασία της δημόσιας υγείας βρίσκεται ανάμεσα στις υψηλότερες προτεραιότητές της!»

Please follow and like us:
Συλλυπητήρια Αυγερινοπούλου για την απώλεια του Κλεάνθη Τσιρώνη

Συλλυπητήρια Αυγερινοπούλου για την απώλεια του Κλεάνθη Τσιρώνη

Τα θερμά της συλλυπητήρια απέστειλε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην οικογένεια του αγαπητού μας συμπολίτη Κλεάνθη Τσιρώνη για τον αδόκητο χαμό του. Ήταν εμβληματική μορφή της Βαρβακείου Αγοράς και το αποτύπωμά του θα παραμείνει ανεξίτηλο στην πιο ιστορική αγορά των Αθηνών. Η απώλειά του αγγίζει και τους Ηλείους συμπολίτες μας, καθώς η οικογένειά του κατάγεται από τον Ελαιώνα του Πύργου Ηλείας και ο ίδιος πάντοτε έτρεφε ιδιαίτερη αγάπη για τον τόπο μας.

Please follow and like us:
Συγκινητική επιστολή Αυγερινοπούλου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Πάτρα – Πύργος

Συγκινητική επιστολή Αυγερινοπούλου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Πάτρα – Πύργος

Εκ νέου επικοινωνία με τη Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (DG Grow) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πραγματοποίησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου με την ευκαιρία της θετικής απάντησης της DG Grow για την Ολυμπία Οδό.
Σε μια συγκινησιακά φορτισμένη επιστολή η κα Βουλευτής ευχαρίστησε για τη θετική αυτή εξέλιξη και επισήμανε την ανάγκη να δοθεί, το ταχύτερο δυνατόν, η τελική έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp), ώστε να ξεκινήσει το έργο. Ήδη από τον Φεβρουάριο που είχε επισκεφθεί η ίδια, εκ μέρους του Ηλειακού λαού, τις Βρυξέλλες και είχε πραγματοποιήσει συναντήσεις με τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε ζητήσει την επιτάχυνση της τελικής απόφασης, καθώς κάθε μέρα θρηνούμε θύματα.
Τη θλιβερή αυτή πραγματικότητα έθεσε εκ νέου στην επιστολή της, αναφερόμενη στα πολλά θανατηφόρα ατυχήματα που συνεχίζουν να συμβαίνουν στον υπάρχοντα δρόμο που συνδέει τις δύο Περιφέρειες, της Πάτρας και του Πύργου. Κάθε μέρα που περνάει χωρίς οι πολίτες της Περιφέρειάς της να μπορούν να χρησιμοποιήσουν έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο μπορεί να αποβεί μοιραία για τη ζωή τους, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Please follow and like us:
Στο Mediterranean Online Forum 2020 ομιλήτρια η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δρ. Αυγερινοπούλου

Στο Mediterranean Online Forum 2020 ομιλήτρια η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δρ. Αυγερινοπούλου

Στην ανάγκη ανάληψης περισσότερων δράσεων για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας και τη διάχυση των καλών πρακτικών αναφέρθηκε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην ομιλία της στο Διεθνές Συνέδριο Circle the Med – The Mediterranean Online Forum 2020, το οποίο οργανώνεται από τον Σύμβουλο του Πρωθυπουργού σε θέματα ενέργειας, κλίματος, περιβάλλοντος και κυκλικής οικονομίας, κ. Κρεμλή, και στηρίζεται από το EPLO.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μίλησε στο πάνελ με θέμα: «Διασφαλίζοντας ένα βιώσιμο μέλλον για τη Μεσόγειο», εστιάζοντας στις στρατηγικές για την κυκλική οικονομία και την υλοποίηση του Οδικού Χάρτη για την Κυκλική Οικονομία, ενώ τόνισε ότι η διεθνής και διασυνοριακή συνεργασία και η υιοθέτηση επιχειρηματικών μοντέλων «κυκλικής οικονομίας» είναι προαπαιτούμενα για την αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος. Η κυκλική οικονομία μπορεί να δράσει ως μοχλός επενδύσεων και ανάπτυξης για την Ελλάδα, όπως σημείωσε, που θα διευκολύνει την μετάβαση σε πιο βιώσιμα πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης.

Το Διεθνές Συνέδριο διοργανώνεται από το Υπουργείο Εσωτερικών και το Διεθνές Ινστιτούτο Circular Clima του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου (EPLO) με την υποστήριξη της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος (DG ENV), της Γενικής Διεύθυνσης Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας (DG MARE) και της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στο διαδικτυακό συνέδριο μετέχουν κορυφαίες προσωπικότητες των κεντρικών διοικήσεων των κρατών μελών, της  αυτοδιοίκησης, της επιστημονικής κοινότητας  και του επιχειρείν. Στο πάνελ για τη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τη Μεσόγειο συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Σύμβουλος του Πρωθυπουργού σε θέματα ενέργειας, κλιματικής αλλαγής και κυκλικής οικονομίας, κ. Κρεμλής, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κα Μενδώνη, ο Υπουργός Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκος, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Γεωργιάδης, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Θεοχάρης, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Καραμανλής, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μετανάστευσης, κ. Κουμουτσάκος, αλλά και ο Επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, κ. Καλτσάς.

Το συνέδριο μεταδίδεται σε live streaming τόσο από την ιστοσελίδα https://circlethemed.com/ όσο και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Forum και οι εργασίες ολοκληρώνονται την Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου.

 

Please follow and like us:
Δήλωση Αυγερινοπούλου για την εκλογή Μπάιντεν | Συγχαρητήρια Αυγερινοπούλου στην Κάμαλα Χάρις για την εκλογή της ως πρώτης γυναίκας Αντιπροέδρου ΗΠΑ

Δήλωση Αυγερινοπούλου για την εκλογή Μπάιντεν | Συγχαρητήρια Αυγερινοπούλου στην Κάμαλα Χάρις για την εκλογή της ως πρώτης γυναίκας Αντιπροέδρου ΗΠΑ

Με αφορμή την εκλογή του κ. Τζο Μπάιντεν, ως του 46ου Προέδρου των ΗΠΑ, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Άμα της εκλογής του νέου Προέδρου των ΗΠΑ, κ. Μπάιντεν, η σκέψη μας πηγαίνει κατ’ αρχάς στην Ελληνική Ομογένεια και την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία μας στις ΗΠΑ, τις οποίες προσδοκούμε να στηρίξει και ο νέος Πρόεδρος.

Οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις ήταν πάντα στενές. Αναμένουμε, έτι περαιτέρω, τη διεύρυνση των διμερών μας σχέσεων σε μια σειρά από τομείς, όπως την ευνοϊκότερη παρέμβαση υπέρ των διεθνών δικαιωμάτων της χώρας μας, την προώθηση της σταθερότητας της Μεσογείου βασισμένη στο Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, την ενδυνάμωση της συμμαχίας των κρατών για το κλίμα, την εμβάθυνση της συνεργασίας για τις «υπεύθυνες» και «πράσινες» επενδύσεις, αλλά και την ενίσχυση της επιστημονικής συνεργασίας, καθώς και την προώθηση της εγκατάστασης πανεπιστημιακών τμημάτων και ερευνητικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα. Ακόμα, η Ελλάδα και η Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της αναμένει με την εκλογή του Μπάιντεν έναν συνομιλητή στο προσφυγικό και το μεταναστευτικό ζήτημα που θα είναι ταυτόχρονα και συμμέτοχος στη λύση του ζητήματος».

Σημειωτέον ότι η Δρ. Αυγερινοπούλου απέστειλε συγχαρητήρια μέσω twitter στην κα Κάμαλα Χάρις για την εκλογή της ως πρώτης γυναίκας Αντιπροέδρου των ΗΠΑ, η οποία αποτελεί έμπνευση για όλες τις γυναίκες, οι οποίες και πρέπει να προωθούνται σε υψηλότερα αξιώματα.

Please follow and like us:
Επικοινωνία Αυγερινοπούλου – Διγαλάκη για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ηλείας – 350 πρόσθετες θέσεις μελών ΔΕΠ σε Πανεπιστήμια

Επικοινωνία Αυγερινοπούλου – Διγαλάκη για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ηλείας – 350 πρόσθετες θέσεις μελών ΔΕΠ σε Πανεπιστήμια

Στενά παρακολουθεί τις εξελίξεις για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα της Ηλείας, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, και από τις δύο πλευρές, τόσο του Υπουργείου Παιδείας όσο και της Πρυτανείας.

Η κα Βουλευτής επικοινώνησε με τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Διγαλάκη, για την ομαλή λειτουργία του συνόλου των Πανεπιστημιακών Τμημάτων της Ηλείας, με αφορμή και την υποστελέχωση που παρουσιάζει κυρίως το Τμήμα Μουσειολογίας Πύργου. Το Υπουργείο έχει ήδη ανταποκριθεί κατά μεγάλο βαθμό στις ελλείψεις που απαντώνται σε καθηγητές Πανεπιστημίων, καθώς έχει ήδη κατανείμει 200 θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) για την πλήρωση των κενωθεισών θέσεων μελών ΔΕΠ και τη κάλυψη των αυξημένων διδακτικών αναγκών των Ιδρυμάτων. Ο κ. Υφυπουργός ενημέρωσε την κα Βουλευτή ότι προγραμματίζεται να δοθούν δε άλλες 350 θέσεις μελών ΔΕΠ, οι οποίες θα κατανεμηθούν ανά Πανεπιστήμιο.

Σε συνέχεια της επικοινωνίας με τον κ. Υφυπουργό, η Δρ. Αυγερινοπούλου ενημέρωσε τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Καθηγητή, Χρήστο Ι. Μπούρα, για τις θετικές αυτές εξελίξεις και ζήτησε την αρωγή του, ώστε οι θέσεις μελών ΔΕΠ που θα κατανεμηθούν στο Πανεπιστήμιο Πατρών να διανεμηθούν και στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα που λειτουργούν στο Ν. Ηλείας.

 

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής: Ρύθμιση υψηλής ηθικής αξίας η αύξηση της ποινής για το βασανισμό και τη θανάτωση των ζώων

Αυγερινοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής: Ρύθμιση υψηλής ηθικής αξίας η αύξηση της ποινής για το βασανισμό και τη θανάτωση των ζώων

Παρέμβαση πραγματοποίησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων». Η Δρ. Αυγερινοπούλου έλαβε το λόγο και αναφέρθηκε στα κενά των γιατρών στα νοσοκομεία της Ηλείας, ενώ εξήρε τη σπουδαία τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με τίτλο «Προστασία των ζώων, ποινικές κυρώσεις», με την οποία εισάγεται η αύξηση της ποινής για τον βασανισμό και τη θανάτωση των ζώων και η μετατροπή των αδικημάτων αυτών από πλημμέλημα σε κακούργημα.

Παρατίθεται κάτωθι ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

καθώς βρισκόμαστε ενώπιον του δεύτερου καθολικού lockdown στη χώρα, ώστε εκ νέου να αποτρέψουμε μια επιδείνωση της επιδημιολογικής κατάστασης, θα ήθελα να επισημάνω την ανάγκη συνεργασίας όλων, τόσο των πολιτών, όσο και των φορέων σε αυτήν τη μάχη, ώστε να βγούμε από την αναμέτρηση με τον κορονοϊό νικητές, υγιείς.

Το Υπουργείο Υγείας έχει προβεί ήδη σε χιλιάδες προσλήψεις και σε νέες υποδομές σε όλη τη χώρα και συνεχίζει. Στην Ηλεία, επί παραδείγματι, έχουν προκηρυχθεί πολλές θέσεις μόνιμων και επικουρικών ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων, αλλά δεν έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι ίδιοι οι γιατροί. Απευθύνω έκκληση με αυτήν την ευκαιρία και από το Βήμα της Βουλής σε όσους γιατρούς επιθυμούν να προσληφθούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας να έρθουν και στην Ηλεία.

Αφού συγχαρώ τον Υπουργό Δικαιοσύνης για το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε σήμερα και το οποίο πράγματι θα διευκολύνει την οργάνωση και την απονομή δικαιοσύνης μέσα στο πνεύμα και το γράμμα της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, παίρνω τον λόγο για να εξάρω μια σπουδαία τροπολογία η οποία κατατέθηκε με τίτλο «Προστασία των ζώων, ποινικές κυρώσεις», με την οποία εισάγεται η αύξηση της ποινής για τον βασανισμό και τη θανάτωση των ζώων και η μετατροπή των αδικημάτων αυτών από πλημμέλημα σε κακούργημα.

Η υιοθέτηση αυτής της διάταξης αναδεικνύει τις αξίες και τον πολιτισμό που διέπουν τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία και ευελπιστούμε να λειτουργήσει αποτρεπτικά για αντίστοιχα φαινόμενα στο μέλλον. Αντανακλά δε στο εθνικό μας δίκαιο τις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου προστασίας των ζώων, αλλά και της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων των Παρισίων του 1978, ιδίως δε των άρθρων 3, 4 αλλά και 11 που αναφέρονται στην απαγόρευση της βιοκτονίας, όπως χαρακτηρίζεται κάθε πράξη που χωρίς δικαιολογημένη αιτία προκαλεί θανάτωση ενός ζώου και είναι έγκλημα κατά της ζωής.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πράγματι κατά τις τελευταίες εβδομάδες γίναμε μάρτυρες αισχρών περιστατικών βασανισμού ζώων συντροφιάς που μόνο λόγω της αξιέπαινης προσπάθειας κάποιων συμπολιτών μας δεν κατέληξαν στον θάνατό τους. Η αγριότητα των πράξεων αυτών χαρακτηρίζει περιορισμένα μεν περιστατικά, τα οποία δεν είναι μεμονωμένα. Ενίοτε έχουν εκθέσει και τη χώρα μας διεθνώς. Κατά το παρελθόν έχουμε γίνει μάρτυρες αντίστοιχων περιστατικών, ενώ βασανισμοί και θανατώσεις ζώων ενδέχεται να λαμβάνουν χώρα και να λανθάνουν της προσοχής μας καθημερινά.

Φαίνεται ότι δεν έχουμε ακόμη πλήρως συνειδητοποιήσει ότι δεν έχει μόνο ο άνθρωπος δικαίωμα στη ζωή, την υγεία, την κατοικία, την τροφή, αλλά και όλα τα άλλα πλάσματα του πλανήτη, τα οποία μπορούν να απολαμβάνουν – και πρέπει να απολαμβάνουν- αυτά τα θεμελιώδη δικαιώματα.

Η προτεινόμενη διάταξη εμπεδώνει και εκφράζει ακόμα περισσότερο τις έννοιες των δικαιωμάτων των ζώων και της οικολογικής δημοκρατίας, όπως τις εμπνεύστηκαν και τις οραματίστηκαν διαχρονικά μεγάλοι διανοητές, όπως ο John Locke, ο Jean Jack Rousseau, ο Bentham, ο Θωμάς Ακινάτης, έως τους σύγχρονους, τον Christopher Stone, τον Urlich Beck, τον John Dryzek, καθώς και πολλοί άλλοι οραματιστές σε όλο τον κόσμο.

Ως προς τις τεχνικές λεπτομέρειες, το άρθρο 2 της τροπολογίας τροποποιεί τον ν.1197/81 περί προστασίας των ζώων και τον ν.4039/12 για τα ζώα συντροφιάς. Εισάγεται διαφοροποίηση ως προς τις ποινές μεταξύ αφενός της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων, πράξεις οι οποίες εξακολουθούν να τιμωρούνται ως πλημμέλημα και αφετέρου της θανάτωσης ή του βασανισμού τους, πράξεις οι οποίες τιμωρούνται πλέον –επιτέλους- ως κακουργήματα με ποινή κάθειρξης έως δέκα έτη.

Ακόμα, η παράγραφος 5 της τροπολογίας τροποποιεί το άρθρο 19 του ν.4039/12 αποσαφηνίζοντας τη διαδικασία απομάκρυνσης του κακοποιημένου ζώου από τον κάτοχό του με εντολή εισαγγελέα, καθώς και τη δυνατότητα προσωρινής ή οριστικής αφαίρεσης του ζώου από την κατοχή του παραβάτη σε περίπτωση κακοποίησης του, η οποία θα κρίνεται πάντα με γνώμονα το συμφέρον του ίδιου του ζώου.

Είναι σημαντικό το ότι η τροπολογία διατηρεί το ανταποδοτικό σύστημα για την απόδοση των εσόδων από τα πρόστιμα σε έργα που ευθέως ωφελούν τα ζώα. Τα έσοδα αυτά θα εγγράφονται σε ειδικό κωδικό στον προϋπολογισμό των Δήμων και θα διατίθενται αποκλειστικά τόσο για τη διατήρηση των υπαρχόντων, όσο και για τη δημιουργία νέων δημοτικών καταφυγίων και δημοτικών κτηνιατρείων. Η αναβάθμιση των υπαρχόντων καταφυγίων είναι πολύ σημαντική, καθώς πολλά εξ αυτών δεν ανταποκρίνονται σήμερα στις ανάγκες της καλής διαβίωσης των ζώων, ενώ είναι απαραίτητη και η δημιουργία νέων καταφυγίων για την κάλυψη των αναγκών των αδέσποτων.

Ζητούμενο ακόμα παραμένει η δημιουργία επαρκών δημοσίων κτηνιατρείων, καθώς σήμερα την πρωτοβάθμια περίθαλψη των ζώων την έχουν ως επί το πλείστον άτυπα επιφορτιστεί οι ιδιώτες κτηνίατροι και μάλιστα με δικό τους κόστος. Για την άγρια ζωή το σύνολο της υγειονομικής φροντίδας το έχουν αναλάβει μη κυβερνητικοί οργανισμοί και μεμονωμένοι εθελοντές. Ακόμα μεγαλύτερο στοίχημα παραμένει, τόσο για τη χώρα μας όσο και διεθνώς, η παροχή δευτεροβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης με τη δημιουργία κατάλληλων νοσοκομειακών δομών με επαρκή διασπορά σε όλη τη χώρα. Θα αναμένουμε μάλιστα το επόμενο χρονικό διάστημα την κατάθεση νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του συστήματος δημόσιας υγείας των οικόσιτων και άγριων ζώων, καθώς έχει ήδη συσταθεί σχετική διυπουργική επιτροπή.

Επιπλέον, προτείνω την τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4039/12, ώστε να απαγορευθεί η κράτηση κητοειδών σε δελφινάρια, ενώ παράλληλα θα πρέπει να προβλεφθεί και η διαδικασία επανένταξής τους στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Αν η επανένταξη αυτή δεν είναι εφικτή τότε θα πρέπει να προβλέπεται η φιλοξενία των δελφινιών σε κατάλληλα καταφύγια θαλάσσιας ζωής. Η Ελλάδα με τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης διακρίθηκε διεθνώς για την πολιτική προστασίας των ζώων καθώς έχει ήδη τύχει θερμής υποδοχής από το διεθνή τύπο και την κοινωνία των πολιτών η νομοθετική εξίσωση των αλόγων με τα ζώα συντροφιάς και η απαγόρευση της σφαγής και βρώσης τους ή της χρήσης τους για άλλη παραγωγή προϊόντων.

Με τη μετατροπή του ποινικού χαρακτηρισμού των αδικημάτων του βασανισμού και της θανάτωσης ζώων από πλημμέλημα σε κακούργημα, η χώρα μας προχωρά σήμερα στην υιοθέτηση μιας ακόμα ρύθμισης υψηλής ηθικής αξίας την οποία όχι μόνο όλοι πρέπει να ψηφίσουμε, όπως πράγματι δεσμεύτηκαν τα κόμματα, αλλά και να βοηθήσουμε και όλοι για την εφαρμογή της στην πράξη.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Please follow and like us: