Δυναμική στήριξη της ανακαίνισης και ανάδειξης Φράγματος Πηνειού-Λίμνης Καραμανλή και έργων άρδευσης και ύδρευσης τ. δήμου Ωλένης

Δυναμική στήριξη της ανακαίνισης και ανάδειξης Φράγματος Πηνειού-Λίμνης Καραμανλή και έργων άρδευσης και ύδρευσης τ. δήμου Ωλένης

-Συνάντηση με εκπροσώπους της κοινοπραξίας των μελετητών

 

Διαρκές και ουσιαστικό είναι το ενδιαφέρον της Βουλευτού Ηλείας, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για το εθνικού επιπέδου, οραματικό έργο του εκσυγχρονισμού του Φράγματος Πηνειού και της Λίμνης Καραμανλή.  Η ριζική αναβάθμιση των υποδομών αποτέλεσε και αποτελεί προτεραιότητα για την Ηλεία Βουλευτή και μια προσωπική της στόχευση, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και τις ανάγκες των αγροτών.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους της κοινοπραξίας των εταιριών που έχουν αναλάβει την εκπόνηση των μελετών συμπληρωματικών έργων στο Φράγμα Πηνειού και την Λίμνη για την ανακαίνιση, την προσβασιμότητα, την ασφάλιση και την ανάδειξή τους και των έργων ταμίευσης άρδευσης και ύδρευσης τ. δήμου Ωλένης. Συγκεκριμένα, εξετάσθηκαν λεπτομερώς η περιβαλλοντική αναβάθμιση των παραλίμνιων περιοχών, η ανακαίνιση του Φράγματος, η αξιοποίηση της Λίμνης Καραμανλή, η αναβάθμιση και δημιουργία υπογειοποιημένου δικτύου υδάτων και ο σχεδιασμός νέων αρδευτικών δικτύων στη Μανωλάδα, συνολικής έκτασης 114.000 στρεμμάτων, η αξιοποίηση της αλιείας του ταμιευτήρα, η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των κατασκευασμένων δικτύων του ΤΟΕΒ Μυρτουντίων και ο σχεδιασμός νέων έργων άρδευσης του τ. Δήμου Ωλένης, με την κατασκευή λιμνοδεξαμενής και του φράγματος Βλαχαίικου.

Όπως τονίστηκε από την Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η μελετητικές εργασίες που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την διαχείριση των υδάτινων πόρων, την ασφάλεια και την λειτουργικότητα του Φράγματος και την αξιοποίηση της Λίμνης Καραμανλή, ενώ παράλληλα λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και την τουριστική ανάδειξη της περιοχής. Η κα. Αυγερινοπούλου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις υδρολογικές, περιβαλλοντικές, αλιευτικές, γεωργικές, υποστηρικτικές μελέτες, στις μελέτες επιπτώσεων κλιματικής αλλαγής και έκθεση ανθεκτικότητας σε αυτήν.

Ξεχωριστή ήταν η αναφορά της Βουλευτού Ηλείας στην ανάδειξη της Αρμάτοβας, σημείο στο οποίο θρυλείται πως οι Αρχαίοι Έλληνες εναπόθεταν τον οπλισμό τους, ώστε να εισέλθουν άοπλοι στον χώρο της Αρχαίας Ήλιδας και της Αρχαίας Ολυμπίας, στο όνομα της εκεχειρίας, πριν από τη συμμετοχή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς το οποίο θα πρέπει να διαφυλαχτεί και να αποκαλυφθεί πλήρως.

Οι εν λόγω μελέτες θα θέσουν όλες τις διαστάσεις και τα δεδομένα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και θα οδηγήσουν σε ένα εξαιρετικά σημαντικό αναπτυξιακό έργο για το Νομό, σε αρμονία με το αναπτυξιακό πλάνο και όραμα για το σύνολο της περιοχής, το οποίο θέτει σε προτεραιότητα την προστασία των φυσικών πόρων, της βιοποικιλότητας και των λιμνών, τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών αποθεμάτων, την ασφάλεια του φράγματος και την υποστήριξη των υποδομών, την περαιτέρω ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, αλλά και την τουριστική ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής της Πηνείας. Οι μελέτες θα αναδείξουν το περιβαλλοντικό και πολιτιστικό πλούτο της περιοχής, ενώ θα βελτιωθεί και το οδικό δίκτυο πλησίον της λίμνης.

Please follow and like us:
Δυναμική στήριξη της ανακαίνισης και ανάδειξης Φράγματος Πηνειού-Λίμνης Καραμανλή και έργων άρδευσης και ύδρευσης τ. δήμου Ωλένης

Δυναμική στήριξη της ανακαίνισης και ανάδειξης Φράγματος Πηνειού-Λίμνης Καραμανλή και έργων άρδευσης και ύδρευσης τ. δήμου Ωλένης

-Συνάντηση με εκπροσώπους της κοινοπραξίας των μελετητών

Διαρκές και ουσιαστικό είναι το ενδιαφέρον της Βουλευτού Ηλείας, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για το εθνικού επιπέδου, οραματικό έργο του εκσυγχρονισμού του Φράγματος Πηνειού και της Λίμνης Καραμανλή.  Η ριζική αναβάθμιση των υποδομών αποτέλεσε και αποτελεί προτεραιότητα για την Ηλεία Βουλευτή και μια προσωπική της στόχευση, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και τις ανάγκες των αγροτών.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους της κοινοπραξίας των εταιριών που έχουν αναλάβει την εκπόνηση των μελετών συμπληρωματικών έργων στο Φράγμα Πηνειού και την Λίμνη για την ανακαίνιση, την προσβασιμότητα, την ασφάλιση και την ανάδειξή τους και των έργων ταμίευσης άρδευσης και ύδρευσης τ. δήμου Ωλένης. Συγκεκριμένα, εξετάσθηκαν λεπτομερώς η περιβαλλοντική αναβάθμιση των παραλίμνιων περιοχών, η ανακαίνιση του Φράγματος, η αξιοποίηση της Λίμνης Καραμανλή, η αναβάθμιση και δημιουργία υπογειοποιημένου δικτύου υδάτων και ο σχεδιασμός νέων αρδευτικών δικτύων στη Μανωλάδα, συνολικής έκτασης 114.000 στρεμμάτων, η αξιοποίηση της αλιείας του ταμιευτήρα, η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των κατασκευασμένων δικτύων του ΤΟΕΒ Μυρτουντίων και ο σχεδιασμός νέων έργων άρδευσης του τ. Δήμου Ωλένης, με την κατασκευή λιμνοδεξαμενής και του φράγματος Βλαχαίικου.

Όπως τονίστηκε από την Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η μελετητικές εργασίες που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την διαχείριση των υδάτινων πόρων, την ασφάλεια και την λειτουργικότητα του Φράγματος και την αξιοποίηση της Λίμνης Καραμανλή, ενώ παράλληλα λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και την τουριστική ανάδειξη της περιοχής. Η κα. Αυγερινοπούλου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις υδρολογικές, περιβαλλοντικές, αλιευτικές, γεωργικές, υποστηρικτικές μελέτες, στις μελέτες επιπτώσεων κλιματικής αλλαγής και έκθεση ανθεκτικότητας σε αυτήν.

Ξεχωριστή ήταν η αναφορά της Βουλευτού Ηλείας στην ανάδειξη της Αρμάτοβας, σημείο στο οποίο θρυλείται πως οι Αρχαίοι Έλληνες εναπόθεταν τον οπλισμό τους, ώστε να εισέλθουν άοπλοι στον χώρο της Αρχαίας Ήλιδας και της Αρχαίας Ολυμπίας, στο όνομα της εκεχειρίας, πριν από τη συμμετοχή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς το οποίο θα πρέπει να διαφυλαχτεί και να αποκαλυφθεί πλήρως.

Οι εν λόγω μελέτες θα θέσουν όλες τις διαστάσεις και τα δεδομένα για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και θα οδηγήσουν σε ένα εξαιρετικά σημαντικό αναπτυξιακό έργο για το Νομό, σε αρμονία με το αναπτυξιακό πλάνο και όραμα για το σύνολο της περιοχής, το οποίο θέτει σε προτεραιότητα την προστασία των φυσικών πόρων, της βιοποικιλότητας και των λιμνών, τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών αποθεμάτων, την ασφάλεια του φράγματος και την υποστήριξη των υποδομών, την περαιτέρω ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, αλλά και την τουριστική ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής της Πηνείας. Οι μελέτες θα αναδείξουν το περιβαλλοντικό και πολιτιστικό πλούτο της περιοχής, ενώ θα βελτιωθεί και το οδικό δίκτυο πλησίον της λίμνης.

Please follow and like us:
Δ. Αυγερινοπούλου: «Επείγει η ενίσχυση των πυρόπληκτων κτηνοτρόφων της Ηλείας με ζωοτροφές»

Δ. Αυγερινοπούλου: «Επείγει η ενίσχυση των πυρόπληκτων κτηνοτρόφων της Ηλείας με ζωοτροφές»

-Ερώτηση στα αρμόδια υπουργεία κατέθεσε η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος

Την άμεση ενίσχυση των πυρόπληκτων κτηνοτρόφων στον δήμο Πύργου και στον δήμο Ήλιδας με ζωοτροφές ζητά με ερώτησή της προς τους αρμόδιους υπουργούς η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τονίζοντας ότι πυρκαγιά της 21ης Ιουνίου προκάλεσε τεράστια καταστροφή στο ζωικό και φυτικό κεφάλαιο της Πηνείας και της ζώνης Αλποχώρι-Χανάκια-Μυρτιά.

Όπως αναφέρει στο κείμενο της ερώτησής της, η πυρκαγιά έκαψε περίπου 10.000 στρέμματα γεωργικών εκτάσεων και δεκάδες σταβλικές εγκαταστάσεις, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στην ομαλή άσκηση της κτηνοτροφικής δραστηριότητας από τον τοπικό πληθυσμό.

Η Διονυσία Αυγερινοπούλου επισημαίνει ότι οι πληγέντες κτηνοτρόφοι της Ηλείας έχουν περιέλθει σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, καθώς δεν υπάρχουν πλέον βοσκήσιμες εκτάσεις για τα αιγοπρόβατά τους, με συνέπεια να σκέφτονται ακόμα και να εγκαταλείψουν τα κοπάδια τους, εξέλιξη που θα είναι καταστροφική για την περιοχή διότι θα επιφέρει οικονομική και δημογραφική συρρίκνωση.

Η βουλευτής Ηλείας σημειώνει ότι μέχρι τώρα η ενίσχυση με ζωοτροφές προέρχεται κυρίως από χορηγίες ιδιωτών και διαδημοτικών φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης (ΠΕ Δυτικής Ελλάδας), οι οποίες όμως δεν επαρκούν για να επιβιώσουν τα παραγωγικά ζώα της περιοχής, γεγονός που καθιστά επιβεβλημένη τη στήριξη των πυρόπληκτων κτηνοτρόφων από την πολιτεία.

Για τον λόγο αυτό, η Διονυσία Αυγερινοπούλου ζητά από τα αρμόδια υπουργεία να μεριμνήσουν για την άμεση χορήγηση ζωοτροφών στους πυρόπληκτους κτηνοτρόφους του δήμου Πύργου και του δήμου Ήλιδας, διαμορφώνοντας το σχετικό θεσμικό πλαίσιο με νομοθετική πρωτοβουλία, προκειμένου να συνεχιστεί ομαλά η κτηνοτροφική δραστηριότητα στην Ηλεία.

Please follow and like us:
Μήνυμα Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για τα 50 χρόνια από την Αποκατάσταση της Δημοκρατίας

Μήνυμα Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για τα 50 χρόνια από την Αποκατάσταση της Δημοκρατίας

Η Ελλάδα ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον

«Στις 24 Ιουλίου 1974, η Δημοκρατία επέστρεψε στην Ελλάδα. Σήμερα, 50 χρόνια μετά από εκείνη την ιστορική στιγμή για την χώρα μας, αποτίουμε φόρο τιμής σε όλους όσοι αγωνίστηκαν για μία ελεύθερη και δημοκρατική Ελλάδα, διαμορφώνοντας την νεότερη ιστορία της χώρας μας.

Με κορυφαίο παράγοντα της μετάβασης στον κοινοβουλευτισμό, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, σήμερα το Κοινοβούλιό μας αποτελεί το σύμβολο της πιο μακράς δημοκρατικής περιόδου στη σύγχρονη Ιστορία μας. Η φετινή επέτειος των 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας συμπίπτει και με την δημοσίευση της Ιδρυτικής Διακήρυξης της Νέας Δημοκρατίας, βασικού και σταθερού πυλώνα του πολιτικού συστήματος και του δημοκρατικού πολιτεύματος. Η κορυφαία στιγμή της ένταξης στην ευρωπαϊκή οικογένεια, είχε επίσης πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Η χώρα μας, με ισχυρές συμμαχίες, πιο στιβαρή οικονομία και με την κοινωνία πιο ενωμένη από όσο ήταν στο παρελθόν, με σταθερή πορεία, πλέον αναπτύσσεται ως μέλος της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας, αντιμετωπίζει τις πολλαπλές προκλήσεις, ανακάμπτει και αναπτύσσεται, ισχυροποιείται, κρατώντας ζωντανά τα ιδανικά της δημοκρατίας, δίνει βάρος στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος. Με ιδεολογία, αρχές και αξίες, η μεγάλη κεντροδεξιά παράταξη ενδυναμώνεται όλο και περισσότερο καθώς εγγυάται την Δημοκρατίας μας και στέκεται στη σωστή πλευρά της Ιστορίας.

Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ξεπεράσαμε διαδοχικά εμπόδια και η Ελλάδα μας πλέον είναι μια χώρα με σύγχρονη Δημοκρατία, με τα σύνορα προστατευμένα, τη διπλωματία της πλαισιωμένη από ισχυρές συμμαχίες, με την οικονομία πιο στιβαρή και με την κοινωνία πιο ενωμένη. Η χώρα μας ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και προχωρά σταθερά στη λεωφόρο των μεταρρυθμίσεων. Η πορεία προόδου που διαγράφεται, εγγυάται την πολιτική σταθερότητα, με προσήλωση στο ευρωπαϊκό όραμα και στο σύγχρονο κοινωνικό κράτος».

Please follow and like us:
Στις εκδηλώσεις για την επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, στον δήμο Πηνείου

Στις εκδηλώσεις για την επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, στον δήμο Πηνείου

Στις επετειακές εκδηλώσεις με αφορμή την 50η επέτειο από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, που διοργάνωσε ο Δήμος Πηνείου το πρωί του Σαββάτου, συμμετείχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η κα. Αυγερινοπούλου, τιμώντας την μνήμη των Ηλείων πεσόντων και των αγνοουμένων της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, παρακολούθησε την επιμνημόσυνη δέηση και κατέθεσε στεφάνι στο Μνημείο Αγνοουμένων και Φονευθέντων Κύπρου 1974, στην πλατεία του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Βαρθολομιού.

Με αφορμή την μαύρη επέτειο του «Αττίλα Ι», η Ηλεία Βουλευτής δήλωσε:

«Σήμερα συμπληρώνονται 50 χρόνια από την εισβολή των τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο. Είμαστε εδώ για να τιμήσουμε τους ήρωές μας, τους Κύπριους, τους Έλληνες, τους Ηλείους, που θυσίασαν τη ζωή τους, υπερασπιζόμενοι την Ελευθερία και το Ελληνικό Έθνος. Είμαστε εδώ, μαζί με τους συγγενείς, τις οικογένειες των ηρώων μας, αυτών που χάθηκαν και αυτών που ακόμη αγνοούνται, μέχρι την οριστική δικαίωση.

Πενήντα χρόνια μετά, η παράνομη κατοχή τμήματος της  Κύπρου  εξακολουθεί να είναι ένα διαρκές έγκλημα υπό το διεθνές δίκαιο. Η Ελλάδα και η Κύπρος συνεχίζουν την μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να βρεθεί οριστική και δίκαιη λύση, στη βάση των αποφάσεων των Ηνωμένων Εθνών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου».

Please follow and like us:
Συνάντηση εργασίας στη Βουλή με το Πανεπιστήμιο Purdue με πρωτοβουλία Αυγερινοπούλου

Συνάντηση εργασίας στη Βουλή με το Πανεπιστήμιο Purdue με πρωτοβουλία Αυγερινοπούλου

Συνάντηση εργασίας και πανεπιστημιακή συνεργασία μεταξύ εκπροσώπων της ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας που ασχολείται με τις επιστήμες του διαστήματος και τις εφαρμογές τους πραγματοποιήθηκε στην Βουλή με πρωτοβουλία της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Βουλευτού Ηλείας Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Στόχος της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων και η από κοινού ανάπτυξη ερευνητικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων μεταξύ Ελλάδος και Αμερικής καθώς και η χάραξη κοινής δράσης για την ενίσχυση της Έρευνας και Τεχνολογίας.
Η συνεργασία με το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο Purdue κρίνεται ως ιδιαίτερα στοχευμένη, καθώς είναι γνωστό ως «κοιτίδα των Αστροναυτών», διαθέτει εξειδικευμένα προγράμματα στον τομέα των διαστημικών εφαρμογών και της αεροναυπηγικής μηχανικής, έχει ήδη στείλει 27 και πλέον αποφοίτους του αστροναύτες στο διάστημα, ενώ συνεργάζεται στενά με τη NASA. Διαθέτει επίσης το Purdue Space Program (PSP), μια διεπιστημονική ομάδα φοιτητών που ασχολείται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την πτήση πειραματικών πυραύλων και μικροδορυφόρων.
Στην συνάντηση συμμετείχε ο κος Κ. Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Δρ. Π. Βλάχος, Αντιπρόεδρος του Πανεπιστημίου Purdue, εκπρόσωποι ελληνικών οργανισμών και επιχειρήσεων, καθώς και ερευνητές που δραστηριοποιούνται στο χώρο της αεροναυπηγικής, της διαστημικής τεχνολογίας και εφαρμογές αυτών. Μεταξύ αυτών, ο Δρ. Εμ. Πλειώνης, Πρόεδρος του Αστεροσκοπείου Αθηνών, ο Δρ. Σπ. Βασιλάκος, Διευθυντής Αστρονομίας του Αστεροσκοπείου, ο Δρ. Ν. Σέργης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Διαστήματος και ο Δρ. Δ. Μυλωνάς, Σύμβουλος του Κέντρου, οι κυρίες Μ. Κόκκορη και Ειρ. Τσίπη, εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Δικαίου, Επιστημών & Τεχνολογιών, οι εκπρόσωποι της Αμερικάνικης Πρεσβείας στην Αθήνα κα Heidi-Hakone Louise Jovanovic, Αναπληρώτρια Οικονομική Σύμβουλος, κ. Β. Ζωάκος, Οικονομικός Σύμβουλος και κα Μ. Γεωργούση, Εμπορικός Σύμβουλος της Πρεσβείας, ο κ. Αλ. Κωστόπουλος, εκπρόσωπος του Αμερικανικού Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, ο κ. Σ. Μπολλάνος, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Βιομηχανιών Διαστημικής Τεχνολογίας & Εφαρμογής, Διευθυντής της Planetek Hellas, ο κ. Τ. Μωραΐτης, Επικεφαλής Κυβερνητικών και Εταιρικών Υποθέσεων της Microsoft Ελλάδος, η Δρ. Κ. Δασύρα, ερευνήτρια Αστροφυσικός, η κα Μ. Γερασίμου, φοιτήτρια Νομικής με ειδίκευση στο Δίκαιο του Διαστήματος του ΕΚΠΑ, οι κ.κ Ευ. Κρητσιμάς, Ν. Ζαχαριουδάκης, Κ. Φαραζής ως εκπρόσωποι ελληνικών εταιριών που ασχολούνται με το διάστημα.

Επέτειος 20 χρόνων της συμμετοχής της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος

Αξίζει να σημειωθεί ότι αύριο, 19 Ιουλίου, συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από την υπογραφή στο Παρίσι της Συμφωνίας μεταξύ της Ελλάδας και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency – ESA), αναφορικά με την ένταξη της χώρας στον Οργανισμό. Μια Συμφωνία που άνοιξε τον δρόμο της χώρας μας, ως 16ο πλήρες μέλος του Οργανισμού.
Σημαντικός σταθμός της συνεργασίας αυτής υπήρξε η υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής της Ελλάδας για το Διάστημα, στην διαδικασία διαμόρφωσης της οποίας η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο, ενώ επί του παρόντος βρίσκεται υπό διαμόρφωση το νέο πλαισίου για την αναθεώρηση της εν λόγω στρατηγικής. Η επιστημονική έρευνα, η τεχνολογία, οι τηλεπικοινωνίες, η ασφάλεια, η οικονομία, το περιβάλλον, η αγροτική ανάπτυξη, οι μεταφορές, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και το εμπόριο, αποτελούν τομείς στους οποίους επενδύει η χώρα μας, στη βάση ενός ολοκληρωμένου νομικού, πολιτικού και στρατηγικού πλαισίου, που υποστηρίζει και διέπει τις εθνικές διαστημικές δραστηριότητες.
Η Δρ. Αυγερινοπούλου δήλωσε ότι η συμμετοχή της χώρας μας στην ESA αποτιμάται ιδιαιτέρως θετικά, καθώς αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα με δεδομένη την υποστήριξη του οργανισμού στη ανάπτυξη εθνικής διαστημικής βιομηχανίας και σε καινοτόμα ερευνητικά προγράμματα, ενώ η χώρα μας έχει συμβάλλει στην διαμόρφωση διαστημικών προγραμμάτων και εφαρμογών βαρύνουσας σημασίας και με ιδιαίτερα οφέλη για τους πολίτες της Ευρ. Ένωσης στους τομείς των τηλεπικοινωνιών, της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, όπως οι εφαρμογές γεωπαρατήρησης του Συστήματος Copernicus, αλλά και το νεότερο παγκόσμιας εμβέλειας πρόγραμμα «Digital Twin Earth/Destination Earth».

Please follow and like us:
Συνάντηση Αυγερινοπούλου-Κόλλια-Καννή για την παράκτια ζώνη του Δήμου Πύργου, στο Υπ. Οικονομικών

Συνάντηση Αυγερινοπούλου-Κόλλια-Καννή για την παράκτια ζώνη του Δήμου Πύργου, στο Υπ. Οικονομικών

-Συγκροτείται Επιτροπή Αιγιαλού Ν. Ηλείας

Χωροταξικά θέματα της παράκτιας ζώνη του Δήμου Πύργου, εξετάστηκαν κατά την διάρκεια της συνάντησης της Βουλευτού Ηλείας, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, με την Γενική Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών, κα Νάγια Κόλλια και τον Δήμαρχο Πύργου, κ. Στάθη Καννή. Στην συντονιστική συνάντηση αναδείχθηκε το σύνολο των θεμάτων που υπάρχουν σε όλη την έκταση της παράκτιας ζώνης του Δήμου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο μέτωπο του οικισμού Αλκυώνας Κατακόλου, ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλο το προηγούμενο διάστημα την κα. Αυγερινοπούλου και τον κ. Καννή και για οποίο βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με τους εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής.

Όπως τόνισε η κα. Κόλλια, μετά την αναλυτική ενημέρωση που είχε, το αμέσως επόμενο διάστημα, προχωρά η συγκρότηση επιτροπών οι οποίες θα εξετάσουν τα αιτήματα των κατοίκων ώστε να επιλυθούν με τον βέλτιστο τρόπο.

Τόσο η κα. Αυγερινοπούλου όσο και ο κ. Καννής έθεσαν το θέμα τακτοποίησης των οικισμών της παράκτιας ζώνης, έτσι όπως αυτή έχει αναπτυχθεί με το νέο σχεδιασμό και τη νομοθεσία ενώ ζήτησαν την οριστική διευθέτηση θεμάτων τα οποία εκκρεμούν επί μακρόν ως προς την τακτοποίηση των παράκτιων οικισμών, ώστε να τεθεί σε στέρεες βάσεις η βιώσιμη “γαλάζια ανάπτυξη”, στην οποία πρέπει να στηρίζονται οι εν λόγω περιοχές.

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα και μάλιστα σε μια χρονική περίοδο που είναι κομβική για την συνολική εξέλιξη, μετά και από την υιοθέτηση της πρόσφατης σχετικής νομοθεσίας και των Π.Δ..

Παράλληλα, επίκειται και νέα συντονιστική συνάντηση στην Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, με την συμμετοχή και της τοπικής κοινωνίας, προκειμένου να εξεταστούν αναλυτικά όλα τα αιτήματα.

Please follow and like us:
Στην φωτιά στο εργοστάσιο ανακύκλωσης και πλαστικών στο Γομοστό, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου

Στην φωτιά στο εργοστάσιο ανακύκλωσης και πλαστικών στο Γομοστό, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου

Στο Γομοστό Δυτικής Αχαΐας, όπου εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο εργοστάσιο ανακύκλωσης και πλαστικών που λειτουργεί στην περιοχή, βρέθηκε από τις πρώτες ώρες το απόγευμα της Τρίτης, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Στο σημείο επιχειρούσε μεγάλη δύναμη της πυροσβεστικής, ομάδες πεζοπόρων τμημάτων καθώς και εναέρια μέσα ενώ, λόγω της φύσης των υλικών που υπήρχαν στο σημείο και καίγονταν, η περιοχή καλύφθηκε από πυκνό μαύρο καπνό.

Η κα. Αυγερινοπούλου, κατά την διάρκεια της αυτοψίας από κοινού με τον Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας κ. Φωκίωνα Ζαΐμη, επεσήμανε ιδιαίτερα την ανάγκη της προστασίας των πολιτών και της δημόσιας υγείας στην ευρύτερη περιοχή καθώς και της ασφάλειας του περιβάλλοντος χώρου, τονίζοντας ότι θα πρέπει να γίνουν μετρήσεις τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει επιβάρυνση του ατμοσφαιρικού αέρα. Παράλληλα, συναντήθηκε με τον δήμαρχο Δυτικής Αχαΐας, κ. Γρηγόρη Αλεξόπουλο και τον Περιφερειακό Διοικητή της Πυροσβεστική Υπηρεσίας Δ. Ελλάδας, Αρχιπύρχο Βασίλη Σολδάτο, που συντόνισε το έργο της πυρόσβεσης, προκειμένου η φωτιά να τεθεί υπό έλεγχο.

Please follow and like us:
Συνάντηση Αυγερινοπούλου, Λέντζα, Κεκάτου με Γιάνναρη, Διευθ. Συμβ. ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε.  για σχολικά κτίρια του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης

Συνάντηση Αυγερινοπούλου, Λέντζα, Κεκάτου με Γιάνναρη, Διευθ. Συμβ. ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. για σχολικά κτίρια του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης

Συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Υπηρεσίας Κτιριακών Υποδομών ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε., κ. Αθανάσιο Γιάνναρη, πραγματοποίησε η Δρ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, με συμμετοχή του κ. Γιάννη  Λέντζα, Δημάρχου Ανδραβίδας – Κυλλήνης, του κ. Διονύση Κεκάτου, Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και του κ. Θεόδωρου Κυριαζόπουλου, Γενικού Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού της Υπηρεσίας.

Η συνάντηση εστιάστηκε στο θέμα της επιτακτικής ανάγκης έργων συντήρησης και κατασκευής των σχολικών κτιρίων Γυμνασίου Βάρδας και Λεχαινών, καθώς και την άμεση χρηματοδότηση για την επισκευή και τον εκσυγχρονισμό του Δημοτικού Σχολείου Ανδραβίδας, του οποίου η μελέτη ολοκληρώνεται άμεσα, όπου έχει δοθεί και κυβερνητική προτεραιότητα. Η ατζέντα είχε θετική εξέλιξη, καθώς τα σχετικά αιτήματα για τα σχολεία προωθήθηκαν αρμοδίως.

Η κα Αυγερινοπούλου είχε, δε, την ευκαιρία να συζητήσει τα κτιριακά ζητήματα των σχολείων όλων των δήμων του Ν. Ηλείας, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ανάγκη πρόσθετων κονδυλίων για τα σχολικά κτίρια του νομού, αλλά και στην αντισεισμική θωράκισή τους.

Please follow and like us:
Συνάντηση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου/ Αντιπεριφέρειας Καινοτομίας, Βιομηχανίας, Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Απόδημου Ελληνισμού με την Βουλευτή κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Βουλής των Ελλήνων.

Συνάντηση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου/ Αντιπεριφέρειας Καινοτομίας, Βιομηχανίας, Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Απόδημου Ελληνισμού με την Βουλευτή κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Βουλής των Ελλήνων.

Συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, κ. Παντελή Μπουρνιά, είχε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, την Παρασκευή 12 Ιουλίου, για θέματα που αφορούν την ανάδειξη και αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων αλλά και θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος αναφέρθηκε στην προστασία της βιοποικιλότητας στα νησιά καθώς και στην ανάγκη μετάβασης σε μια οικονομία φιλική στο περιβάλλον για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.  Ιδιαίτερη αναφορά έγινε κατά την διάρκεια της συνάντησης στην ποιότητα των υδάτων των νησιών του Βορείου Αιγαίου αλλά και σε θέματα ακτών.

Μιλώντας για την Γαλάζια Οικονομία, η Πρόεδρος της Επιτροπής τόνισε ότι η Ελλάδα με περισσότερα από 19.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, κατατάσσεται 13η στον κόσμο  κι αποτελεί μία χώρα με προοπτικές για οικονομικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη θάλασσα καθώς η κυβέρνηση έχει αφιερώσει περισσότερο από το 38% των εθνικών κονδυλίων του Ταμείου Ανθεκτικότητας και Ανάπτυξης σε έργα για την Πράσινη και τη Γαλάζια Οικονομία. Η χώρα μας, όπως υπογράμμισε, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην Πράσινη Ναυτιλία, την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης από πλαστικά και μικροπλαστικά και στον βιώσιμο παράκτιο και νησιωτικός τουρισμός, ο οποίος θα βασιστεί σε δράσεις ενεργειακής απεξάρτησης των περιοχών μας από τα ορυκτά καύσιμα και ορθής διαχείρισης των αποβλήτων, τις πράσινες μεταφορές, τις συνδυασμένες θαλάσσιες μεταφορές, τα έξυπνα λιμάνια, την υπεράκτια αιολική ενέργεια στο Αιγαίο και το Ιόνιο, την παραγωγή ενέργειας από τα κύματα και τον έλεγχο της ρύπανσης των θαλασσών και των λιμένων, τομείς που συγκεντρώνουν σημαντικότατο επενδυτικό ενδιαφέρον. Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να διαθέσει περί τα 2 δις Ευρώ στην απολιγνιτοποίηση των νησιών μας και την ηλεκτρική διασύνδεσή τους με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Εξάλλου, συζητήθηκαν οι προοπτικές αξιοποίησης της Χίου από την Περιφέρεια μέσω του προγράμματος ανάδειξης και προστασίας των υπεραιωνόβιων δέντρων, μια πρότασή της Δρ. Αυγερινοπούλου που έχει υιοθετηθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται για πρώτη φορά μια συστηματική καταγραφή όλων των υπεραιωνόβιων δέντρων και δημιουργείται ένα πλέγμα για την προστασία τους. Παράλληλα, δημιουργείται μία γεωχωρική πλατφόρμα και ένα χαρτογραφικό δίκτυο αιωνόβιων δέντρων, με πληροφορίες για τη βιολογική και πολιτισμική  τους ταυτότητα, τη θεσμική τους προστασία και την ανάδειξή τους ως σημαντικά στοιχεία φυσική κληρονομίας του τοπίου, στο οποίο βρίσκονται.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Παντελής Μπουρνιάς συμφώνησε με την Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος που αναφέρθηκε στην προστασία της βιοποικιλότητας στα νησιά καθώς και στην ανάγκη μετάβασης σε μια οικονομία φιλική στο περιβάλλον για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ο Αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι έχει ήδη ενεργοποιήσει την διαδικασία των υπεραιωνόβιων δέντρων της Χίου αφού έχει ήδη συζητήσει με υπεύθυνο για ερευνά και μελέτη από πανεπιστήμιο με ανάλογο  τμήμα δεντροκομίας. Συγχρόνως έκανε αναφορά ότι στα πλαίσια καινοτομίας, ενέργειας και περιβάλλοντος κατευθύνεται με χρηματοδοτήσεις η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου προς την πράσινη και γαλάζια οικονομία με πνεύμα ανάπτυξης που θα βοηθήσει την νησιωτικότητα στο σύνολο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και την προοπτική και εξέλιξη της μελλοντικής βιομηχανίας όπως και της οικονομίας. Ο Αντιπεριφερειάρχης Παντελής Μπουρνιάς μετέφερε ότι αναμένουμε ως Περιφέρεια την απολιγνιτοποίηση των νησιών  με την ηλεκτρική διασύνδεση των Νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα καθώς θα δώσει την άμεση δυνατότητα ιδιωτικών επενδύσεων σε καινοτόμες ανανεώσιμες πήγες ενέργειας και την συνολική αναβάθμιση της περιοχής.

Please follow and like us: