Αυγερινοπούλου για παράταση υποβολής αδειών χρήσης ύδατος για τα αρδευτικά

Αυγερινοπούλου για παράταση υποβολής αδειών χρήσης ύδατος για τα αρδευτικά

Μετά από επικοινωνία με το Γραφείο του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Γραφείο Προέδρου της ΔΕΗ, η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, ενημερώνει ότι αντί 30 Σεπτεμβρίου που ήταν η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων άδειας χρήσης ύδατος για τα αρδευτικά, θα δοθεί παράταση έως 31 Δεκεμβρίου 2019. Η παράταση αυτή, όπως επισήμανε η Βουλευτής Ηλείας, θα διευκολύνει σημαντικά την υποβολή φακέλων για τα αρδευτικά και θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των αγροτών.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου για ζημιές από θεομηνία : Άμεσα τα αντανακλαστικά της για την ενεργοποίηση της κρατικής μηχανής

Αυγερινοπούλου για ζημιές από θεομηνία : Άμεσα τα αντανακλαστικά της για την ενεργοποίηση της κρατικής μηχανής

Άμεση ήταν η αντίδραση της Βουλευτού Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου απέναντι στο ζήτημα των μεγάλων καταστροφών στις καλλιέργειες από τη θεομηνία που έπληξε την Ηλεία.  Δεν είχαν σταματήσει ακόμα τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όταν η Βουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ενημέρωνε δια τηλεφώνου τους αρμόδιους Υπουργούς Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκο και  Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Βορίδη και ζητούσε την παρέμβαση τους για τις καταστροφές στις αγροτικές καλλιέργειες της Ηλείας και σε υποδομές.

Ειδικότερα, μόλις πληροφορήθηκε το γεγονός και αφού σχημάτισε εικόνα για το σύνολο των καταστροφών που έπληξαν τις υποδομές, τις οικοσκευές και την αγροτική παραγωγή, ταχύτατα επικοινώνησε με τους αρμόδιους υπουργούς και ζήτησε να γίνουν από τον ΕΛΓΑ άμεσα οι εκτιμήσεις για το σύνολο των ζημιών και να αποζημιωθούν δίκαια και έγκαιρα οι αγροτοπαραγωγοί, καθώς και να δοθεί έκτακτη οικονομική βοήθεια στους πληγέντες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.  Παράλληλα, κάλεσε τους Δήμους της Ηλείας να υποβάλλουν στο ΥΠΕΣ τεχνικά δελτία για τυχόν βλάβες στις υποδομές κι επισήμανε την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης ώστε να αποφευχθούν τέτοια προβλήματα  την επόμενη φορά που η Ηλεία θα βρεθεί στο επίκεντρο εντόνων καιρικών φαινομένων .

«Η Ηλεία βρέθηκε αντιμέτωπη με πρωτοφανείς καταστάσεις, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που δυστυχώς άφησαν πίσω τους ένα νεκρό. Θυελλώδεις άνεμοι, ισχυρές καταιγίδες, κεραυνοί και ανεμοστρόβιλοι προκάλεσαν στο πέρασμά τους, σημαντικότατες ζημιές σε υποδομές αλλά και σε καλλιεργούμενες εκτάσεις. Μεγάλες είναι οι καταστροφές στο αγροτικό και επαρχιακό δίκτυο και σε δίκτυα άρδευσης αγροτικές εκμεταλλεύσεις σε ολόκληρο το Νομό. Οι εκτεταμένες πρωτοφανείς καταστροφές απαιτούν τον άμεσο συντονισμό όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών για την απογραφή χρηματοδότηση και αποκατάσταση των ζημιών και την επαναφορά στην κανονικότητα το συντομότερο δυνατόν», τόνισε η Ηλεία Βουλευτής.

 

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Διευκρινήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση των 120 δόσεων

Αυγερινοπούλου: Διευκρινήσεις για την υπαγωγή στη ρύθμιση των 120 δόσεων

Η υπαγωγή στη ρύθμιση των 120 δόσεων είναι ένα σημαντικό ζήτημα που απασχολεί μεγάλο μέρος των πολιτών. Ανταποκρινόμενη στις αιτήσεις σας και προς ενημέρωση πολλών συμπολιτών μας, σας αποστέλλω το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τις σχετικές διευκρινήσεις. Η υποβολή αιτήματος προσδιορισμού των οφειλών έως 30/9/2019 είναι απαραίτητη για την υπαγωγή στη ρύθμιση των 120 δόσεων, ώστε κανείς συμπολίτης μας να μη μείνει εκτός.

Παρατίθεται κάτωθι το δελτίο τύπου:

«‘Ένταξη Ασφαλισμένων και Συνταξιούχων στη ρύθμιση των 120 δόσεων (Ν.4611/19)

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και ο ΕΦΚΑ ανταποκρινόμενοι στα προβλήματα της χρόνιας έλλειψης και ποιότητας δεδομένων που εμποδίζουν τον ορθό προσδιορισμό –επανυπολογισμό των οφειλών των ασφαλισμένων και συνταξιούχων, προχώρησαν στον διαχωρισμό των σταδίων ένταξης στη ρύθμιση των 120 δόσεων.

Στο πλαίσιο αυτό η διαδικασία περιλαμβάνει τρία διακριτά βήματα ως εξής:

  • BΗΜΑ 1: είσοδος στην ηλεκτρονική εφαρμογή, επαλήθευση των στοιχείων του ασφαλισμένου /συνταξιούχου και υποβολή αιτήματος προσδιορισμού των οφειλών .

ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΕΩΣ 30/9/2019 ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

  • ΒΗΜΑ 2: Προσδιορισμός /επανυπολογισμός των οφειλών.

Στην ηλεκτρονική εφαρμογή απεικονίζονται οι οφειλές πριν και μετά τον επανυπολογισμό.

  • ΒΗΜΑ 3 : Οριστικοποίηση της ρύθμισης

Ο ασφαλισμένος /συνταξιούχος επιλέγει τον τρόπο υπολογισμού των οφειλών που επιθυμεί και αποδέχεται την προώθησή τους στο ΚΕΑΟ για ρύθμιση

Με την εισαγωγή των ανωτέρω διακριτών βημάτων οι ασφαλισμένοι /συνταξιούχοι αρκεί να ολοκληρώσουν το πρώτο εισαγωγικό βήμα μέχρι 30/9/2019 για να κατοχυρώσουν το δικαίωμα ρύθμισης και στη συνέχεια να ολοκληρώσουν τα 2 επόμενα βήματα μόλις εμφανιστούν στην εφαρμογή οι ορθές οφειλές τους και έως την 31/12/2019

Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία ένταξης στη ρύθμιση είναι διαθέσιμες στο διαδικτυακό τόπο του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr»

Please follow and like us:
Έναρξη εργασιών της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων: Βασικές Προτεραιότητες και Άνοιγμα προς τους Πολίτες για Υποβολή Αναφορών

Έναρξη εργασιών της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων: Βασικές Προτεραιότητες και Άνοιγμα προς τους Πολίτες για Υποβολή Αναφορών

Εργασίες ξεκίνησε η Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων ορίζοντας τη θεματολογία της. Η Πρόεδρος της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, παρουσίασε τους θεματικούς κύκλους εργασίας με βασικές προτεραιότητες τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης και των μικροπλαστικών για την προστασία του θαλάσσιου ύδατος και της δημόσιας υγείας, τη διαχείριση των πλημμυρών και των υγρών αποβλήτων, την ορθή χρήση του νερού σε σχέση με την αγροτική παραγωγή, τη διασύνδεση του νερού με τη διατροφική αλυσίδα και την παραγωγή ενέργειας, καθώς και τις λίμνες, ώστε να εξετασθεί η οικολογική τους κατάστασης. Ακολούθως, κατατέθηκαν σειρά προτάσεων από τους Βουλευτές αναφορικά με τη θεματολογία, θέτοντας σε προτεραιότητα τη διαχείριση των λιμνών και των ποταμιών.

Η Πρόεδρος σημείωσε, περαιτέρω, ότι η θεματολογία παραμένει ανοιχτή και θα διαμορφωθεί αντίστοιχα με θέματα επικαιρότητας, ενώ θα δεχθεί και καταγγελίες, τόσο από τα μέλη της Επιτροπής όσο και από  πολίτες σε σχέση με περιπτώσεις ρύπανσης υδάτων. Το «άνοιγμα» προς τους πολίτες μέσω καταγγελιών και αναφορών είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, καθώς έτσι δίνεται η δυνατότητα στα Μέλη της Επιτροπής να γίνονται άμεσα κοινωνοί των περιπτώσεων ρύπανσης των υδάτων. Το Προεδρείο της Επιτροπής θα δέχεται αναφορές στο  ακόλουθο email: d.avgerinopoulou@parliament.gr.

Η Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων θα εξετάσει, ακόμη, το ενδεχόμενο αξιοποίησης των μέσων κοινοβουλευτικού ελέγχου, όπως μέσω της από κοινού κατάθεσης κοινοβουλευτικών ερωτήσεων, για ορισμένες θεματικές που έχουν ήδη εξεταστεί σε προηγούμενες Συνεδριάσεις.

Please follow and like us:
Ερώτηση Αυγερινοπούλου για την ανάδειξη της Ακρόπολης στο Αίπυ

Ερώτηση Αυγερινοπούλου για την ανάδειξη της Ακρόπολης στο Αίπυ

Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, με θέμα την ανάδειξη της Ακρόπολης στο Αίπυ, κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Η ανάδειξη της Ακρόπολης στο Αίπυ και η συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών και μελετών μέσα και γύρω από το Αίπυ  είναι αναγκαία, όπως επισημαίνει η Βουλευτής, δεδομένου ότι το Αίπυ και η ακρόπολή του στις ανατολικές απολήξεις του όρους Λαπίθα διαθέτουν υψηλή αρχαιολογική αξία, η οποία μέσω της κατάλληλης αξιοποίησης και ανάδειξης θα προσείλκυε περισσότερους τουρίστες. Η Δρ. Αυγερινοπούλου σημείωσε ακόμη και την αρχαιολογική αξία του αρχαίου θέατρου στο Αίπυ, το οποίο χρήζει πρόσθετων κονδυλίων για την αποπεράτωση του έργου της αναστήλωσής του, καθώς το ποσό των 300.000 ευρώ που εγκρίθηκε από το πρόγραμμα Leader της Αναπτυξιακής Ολυμπίας δεν επαρκεί.

Η Βουλευτής ζήτησε να ενημερωθεί για τις ενέργειες στις οποίες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο για να αναδειχθεί το Αίπυ και η ακρόπολή του, για το αν θα συνεχιστούν οι ανασκαφές, καθώς και για τα διαθέσιμα κονδύλια για την αποπεράτωση του έργου της αναστήλωσης του αρχαίου θεάτρου στο Αίπυ.

Please follow and like us:
Στην αποκατάσταση της Ηλείας από τις πυρκαγιές του 2007 αναφέρθηκε η Δρ. Αυγερινοπούλου σε Ομιλία της στην Ολομέλεια

Στην αποκατάσταση της Ηλείας από τις πυρκαγιές του 2007 αναφέρθηκε η Δρ. Αυγερινοπούλου σε Ομιλία της στην Ολομέλεια

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, πραγματοποίησε παρέμβαση στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας για το Μάτι, εξαίροντας την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης να συστήσει την εταιρεία «Μάτι Ξανά» που θα επιμελείται έργα για την ασφάλεια των κατοίκων και την πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού της χώρας για απομάκρυνση της καύσιμης ύλης στο Μάτι. Κυρίως, όμως, άδραξε την ευκαιρία να θέσει το θέμα των λιμναζόντων κεφαλαίων στον Ειδικό Λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας για την αποκατάσταση της Πελοποννήσου και ειδικότερα της Ηλείας από τις πυρκαγιές του 2007. Η κα Αυγερινοπούλου ζήτησε:

-τη συγκρότηση μιας ολιγομελούς επιτροπής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της αποκατάστασης και των περιοχών που επλήγησαν το 2007

-την αξιοποίηση κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο των εναπομεινάντων κονδυλίων στον Ειδικό Λογαριασμό

-την κατάρτιση ειδικού σχεδίου προσαρμογής της περιοχής στην κλιματική αλλαγή και

-την κατάρτιση ειδικού χωρικού σχεδίου με στόχο την προστασία και αναγέννηση του φυσικού περιβάλλοντος για την βιώσιμη ανάπτυξη.

Παρατίθεται ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Στις 23 Ιουλίου 2018 βιώσαμε στη χώρα μας μια μεγάλη τραγωδία, καθώς παρακολουθούσαμε από τις οθόνες μας συμπολίτες μας να χάνουν τη ζωή τους λίγα χιλιόμετρα μακριά μας χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα για να τους βοηθήσουμε. Οι φονικές πυρκαγιές στο Μάτι ήταν από τις πιο πολύνεκρες περιπτώσεις πυρκαγιών κατά τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, αλλά και σε όλη την Ευρώπη.  Αποτελούν μια εθνική τραγωδία.

Ακόμα πιο θλιβερό γίνεται το γεγονός ότι η τραγωδία εντάθηκε, λόγω των πολλαπλών ανθρώπινων λαθών. Γίναμε μάρτυρες ενός κράτους ανοργάνωτου, ανίκανου και ενίοτε ανάλγητου.  Δεν υπήρξε ούτε συντονισμός ούτε έγκαιρη ειδοποίηση. Δεν τηρήθηκαν καν οι διαδικασίες ασφαλείας και κατά περίπτωση δε γνώριζαν κυβερνητικοί παράγοντες ούτε τις διαδικασίες εκκένωσης, αλλά ούτε και της διάσωσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση του τότε Υπουργού Άμυνας, ο οποίος ανέμενε «άδεια από το ΝΑΤΟ» για να στείλει πλοία προς διάσωση, με αποτέλεσμα την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών. Ούτε όμως και τις επόμενες ημέρες, εβδομάδες, μήνες τα σωστά μέτρα δεν ελήφθησαν.

Συνεπώς, για κανένα από τα αναγνωρισμένα τρία στάδια διαχείρισης των ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών – της πρόληψης, της αντιμετώπισης και της αποκατάστασης – δεν υπήρξε μέριμνα.  Κυρίως, σήμερα ακόμα δεν υπάρχει επαρκής μέριμνα για τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν από τα τραύματα, τα σωματικά και  τα ψυχικά, εκείνης της ημέρας. Οι τραυματίες ακόμα και σήμερα δεν λαμβάνουν ανεμπόδιστα τα φάρμακά τους. Μέχρι πρότινος, δεν είχαν ληφθεί μέτρα για την πλήρη απορρύπανση του χώρου. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, με φροντίδα του ίδιου του πρωθυπουργού της χώρας απομακρύνθηκε η καύσιμη ύλη από οικόπεδο στο Μάτι.  Για αυτό και αποτελεί  αδήριτη ανάγκη η άμεση κύρωση της από 24.7.2019 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τη «Λήψη Μέτρων για την Αντιμετώπιση άμεσων κινδύνων και αναγκών στις περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής που επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου 2018». Η δε σύσταση και λειτουργία της Μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας «Μάτι Ξανά», η οποία θα σχεδιάζει, θα εισηγείται και θα επιμελείται έργα για την ασφάλεια των κατοίκων και των περιοχών και την ανασυγκρότηση, αποκατάσταση και ανάπλαση των πληγεισών περιοχών και εν γένει θα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και θα συντονίζει την αποκατάσταση του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος, είναι απαραίτητη. Είναι δε σημαντική η υιοθέτηση του ειδικού χωρικού πλαισίου, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επανασχεδιαστεί οικιστικά η περιοχή, να ληφθεί μέριμνα αποφυγής νέων τέτοιων περιστατικών και να λυθούν και χρόνια οικιστικά ζητήματα.

Από την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει ως χώρα μετά από άλλες περιπτώσεις φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών μια τέτοια, κεντρική επιτροπή πρωτοβουλίας, συντονισμού και υλοποίησης είναι απαραίτητη. Αρκεί να αναφέρω ότι, εν ελλείψει αντίστοιχου φορέα για την αποκατάσταση της Πελοποννήσου και ειδικότερα της Ηλείας από τις πυρκαγιές του 2007 λιμνάζουν ακόμα και σήμερα χρήματα στον ειδικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος.

Ποτέ δεν υιοθετήθηκε μια τέτοια κεντρική πρωτοβουλία, όπως αυτή που υιοθετούμε σήμερα, παρά τις αλλεπάλληλες υποδείξεις και της Επιτροπήε Περιβάλλοντος της Βουλής, η οποία Επιτροπή να σχεδιάσει, να συντονίσει και να υλοποιήσει την αποκατάσταση των πληγεισών περιοχών. Τον πρώτο καιρό μετά τις φονικές πυρκαγιές υλοποιήθηκαν σημαντικά μέτρα και υπήρξε και κυβερνητικός συντονισμός το 2007 και 2008. Αντιθέτως όμως μεσοπρόθεσμα, η ανθρωπιστική βοήθεια που εστάλη από όλα τα μέρη του κόσμου έγινε αντικείμενο διαχείρισης από μεμονωμένους ΟΤΑ Ά Βαθμού ή τις Περιφέρειες, φορείς οι οποίοι αφ’ ενός δεν είχαν την σχετική εμπειρία, αφετέρου δεν είχαν την εντολή υλοποίησης ενός συγκεκριμένου σχεδίου με δράσεις αποκατάστασης. Δεν συνετάχθη ποτέ μεσοπρόθεσμο  σχέδιο παρακολούθησης ούτε συστήθηκε κάποιος αρμόδιος φορέας συνεστήθη για την παρακολούθηση της αποκατάστασης των περιοχών. Ως αποτέλεσμα, ακόμα και σήμερα το φυσικό περιβάλλον της περιοχής της Πελοποννήσου και δη της Ηλείας δεν έχει πλήρως αποκατασταθεί, παρατηρείται άνοδος της μέσης θερμοκρασίας τοπικά, η τοπική οικονομία δεν έχει αποκατασταθεί και μέριμνα επαρκής δεν έχει ληφθεί για την αποφυγή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον.

Με αφορμή, συνεπώς, την παρούσα συζήτηση, και με μεγάλο σεβασμό στα θύματα τόσο στη περίπτωση του Ματιού όσο όμως και στη περίπτωση της Ηλείας, θα ήθελα να θέσω στο τραπέζι έστω και τώρα, έστω και αργά την ανάγκη συγκρότησης μιας ολιγομελούς επιτροπής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση της αποκατάστασης και των περιοχών που επλήγησαν το 2007, την αξιοποίηση κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο των εναπομεινάντων κονδυλίων στον Ειδικό Λογαριασμό, την κατάρτιση ειδικού σχεδίου προσαρμογής της περιοχής στην κλιματική αλλαγή και την κατάρτιση ειδικού χωρικού σχεδίου στο Ν. Ηλείας με στόχο την προστασία και αναγέννηση του φυσικού περιβάλλοντος για την βιώσιμη ανάπτυξη. Για αυτόν τον τελευταίο στόχο πραγματοποιήσαμε ήδη χθες μια συνάντηση με τους δημάρχους της Ηλείας και τον Υφυπουργό κ. Οικονόμου, τον οποίο και ευχαριστώ ιδιαιτέρως για αυτό.

Εν γένει, προτρέπω την Κυβέρνηση να λάβει αντίστοιχη μέριμνα όπως η σημερινή και για άλλες περιπτώσεις πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, ώστε να αποφύγουμε μελλοντικές τραγωδίες στη χώρα μας. Θα πρέπει να διαχειριστούμε καλύτερα τα δάση μας και να ενισχύσουμε περισσότερο το Πυροσβεστικό Σώμα και τις δασικές υπηρεσίες. Θα πρέπει άμεσα και έγκαιρα και πριν ξεκινήσουν οι βροχοπτώσεις να υλοποιηθούν δράσεις για την περιοχή της Μάνδρας και για άλλες περιοχές επικινδύνων ποταμών και ρεμάτων, ενώ το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας των κτηρίων μας, προεχόντων των σχολικών κτηρίων, είναι σημαντικό.

Κλείνοντας, θα ήθελα να διαβεβαιώσω με την ιδιότητά μου ως Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής ότι θα παραμείνει ζωντανή η μνήμη των θυμάτων ανάμεσά μας.  Ως Επιτροπή θα παρακολουθήσουμε και την εξέλιξη των εργασιών της Επιτροπής «Μάτι Ξανά». Κλείνω την εισήγησή μου, ευχόμενη να μην αντιμετωπίσουμε παρόμοια τραγωδία στη χώρα μας ποτέ στο μέλλον!

Ευχαριστώ πολύ!»

Please follow and like us:
Δήλωση Αυγερινοπούλου για τη Παράταση Υποβολής Δηλώσεων Κτηματολογίου

Δήλωση Αυγερινοπούλου για τη Παράταση Υποβολής Δηλώσεων Κτηματολογίου

«Σε συνέχεια της συνάντησης που είχα πραγματοποιήσει με τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αρμόδιο για Θέματα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρη Οικονόμου, στην οποία έθεσα το ζήτημα της παράτασης υποβολής των δηλώσεων του κτηματολογίου ενημερώθηκα από τον κ. Υφυπουργό για την παράταση που δίνεται στο Ν. Ηλείας. Είναι ιδιαίτερη ικανοποίηση η παράταση μέχρι 31 Οκτωβρίου, καθώς διευκολύνεται σημαντικά η συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών και είναι κάτι που το θεωρούσα αναγκαίο, ώστε να προλάβουν να προβούν στη δήλωση των περιουσιών τους και αρκετοί συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσχέρειες».

Please follow and like us:
Στο πρόγραμμα CLLD-LEADER θα υποβληθεί ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Φιγαλείας μετά από ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Δρ. Αυγερινοπούλου

Στο πρόγραμμα CLLD-LEADER θα υποβληθεί ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Φιγαλείας μετά από ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Δρ. Αυγερινοπούλου

Σε σημαντική ανακοίνωση για το Ν. Ηλείας και την Αρχαία Φιγαλεία προέβη για πρώτη φορά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Φιγαλείας σε ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Η ερώτηση της Βουλευτού έδωσε το έναυσμα μόλις προκηρυχθεί το πρόγραμμα CLLD-LEADER να υποβληθεί προς ένταξη η Αρχαία Φιγαλεία για την ανάδειξή της και τη δημιουργία ενός επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου.

Η υπαγωγή του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Φιγαλείας στο πρόγραμμα CLLD-LEADER είναι ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς παρέχεται οικονομική ενίσχυση για μελέτες και επενδύσεις που συνδέονται με τη διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς των χωρών και των τόπων με υψηλή φυσική αξία. Ο συνολικός προϋπολογισμός των ενισχυόμενων παρεμβάσεων μπορεί να ανέλθει μέχρι 600.000 € και να καλύπτει έως και το 100% των επιλέξιμων δαπανών.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Ιδιαίτερα σημαντική για όλη την Ηλεία η συνάντηση των Δημάρχων με τον Υφυπουργό Χωροταξίας

Αυγερινοπούλου: Ιδιαίτερα σημαντική για όλη την Ηλεία η συνάντηση των Δημάρχων με τον Υφυπουργό Χωροταξίας

Σπουδαία συνάντηση για την ανάπτυξη ολόκληρου του Ν. Ηλείας πραγματοποιήθηκε χτες με πρωτοβουλία της Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, Βουλευτού Ν. Ηλείας, Ν.Δ. και Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, μεταξύ του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Δημήτρη Οικονόμου, και των Δημάρχων του Ν. Ηλείας με στόχο τον εκ νέου σχεδιασμό του χωροταξικού σχεδίου της Ηλείας και τη κατάργηση των χωροταξικών σχεδιασμών που εμποδίζουν την ανάπτυξη. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν, ο Δήμαρχος Ανδρίτσαινας – Κρεστένων, κ. Μπαλιούκος Διονύσιος, ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Γιώργος Γεωργιόπουλος, ο Δήμαρχος ΄Ηλιδας, κ. Λυμπέρης Ιωάννης, ο Δήμαρχος Ζαχάρως – Φιγαλείας, κ. Αλεξανδρόπουλος Κωνσταντίνος, ο Αντιδήμαρχος Πύργου, κ. Γιάννης Αργυρόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης, κ. Κεκάτος Διονύσιος, ο Αντιδήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Φλέσσας Παναγιώτης και ο κ. Βαγγέλης Καραχάλιος, Ειδικός Σύμβουλος του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς και κλιμάκιο συνεργατών του κ. Υφυπουργού.

Η συνάντηση ήταν ιδιαιτέρως παραγωγική και εκτεταμένη, καθώς τέθηκαν επί τάπητος χρόνια πολεοδομικά και χωροταξικά ζητήματα που ταλανίζουν το Ν. Ηλείας με πρώτιστο την ύπαρξη αλλεπάλληλων περιοριστικών ζωνών, όπως χωροταξικών, πολεοδομικών, περιβαλλοντικών και της ζώνης οικιστικού ελέγχου. Οι ζώνες αυτές δημιουργήθηκαν σε προηγούμενη ιστορική συνθήκη και δεν εξυπηρετούν τις σημερινές αναπτυξιακές ανάγκες, όπως επισήμανε η κα Αυγερινοπούλου, καθώς δεν συνάδουν με τη τουριστική και εν γένει βιώσιμη ανάπτυξη του Νομού.

Οι Δήμαρχοι ενημέρωσαν λεπτομερώς τον κ. Υφυπουργό για τα ειδικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε Δήμος με κοινό παρονομαστή την ανάγκη για τροποποίηση του χωροταξικού σχεδιασμού του Ν. Ηλείας για άρση των αναπτυξιακών εμποδίων και προσέλκυση επενδύσεων. Αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, το Προεδρικό Διάταγμα του Κυπαρισσιακού Κόλπου, η Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου και τα προβλήματα που «καρκινοβατούν» από το 1993, οι εκκρεμότητες στα Σχέδια Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ), η εκπόνηση των τοπικών χωρικών σχεδίων, η παράταση του κτηματολογίου, η ανάγκη ανάδειξης του φυσικού κάλλους του Νομού, η τουριστική ανάπτυξη στη παραλιακή ζώνη, η διάβρωση των ακτών, τα επιχειρηματικά πάρκα, καθώς και η διαχείριση και αξιοποίηση των υφιστάμενων, αποξηραμένων και τεχνητών λιμνών, των Λιμνών Καϊάφα, Αγουλινίτσας, Μουριάς και Καραμανλή αντίστοιχα. Ετέθη, ακόμη, το ζήτημα του σχεδιασμού των υποδομών του Νομού, όπως η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού, η δημιουργία μαρίνας και υδατοδρομίου, καθώς και η κατασκευή νέων οδών που θα συνδέουν τουριστικά σημεία της Ηλείας.

Στο ερώτημα πως θα επιτευχθεί ο ορθολογικός χωροταξικός σχεδιασμός του Ν. Ηλείας και στη μεγάλη απαίτηση για τροποποίηση της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου στο Νομό, ο κ. Υφυπουργός ενημέρωσε ότι ενεργοποιείται ο Ν. 4269 που είχε ψηφιστεί το 2014 και έτσι για πρώτη φορά ο Ν. 4447/2016 επιτρέπει τη τροποποίηση των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο της τροποποίησης, έχει ξεκινήσει και η διαδικασία αναθεώρησης των ειδικών περιβαλλοντικών μελετών και έτσι θα τεθεί εκ νέου υπό εξέταση το Προεδρικό Διάταγμα του Κυπαρισσιακού Κόλπου, ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή της βιώσιμης ανάπτυξης στις περιοχές που καλύπτει το Προεδρικό Διάταγμα.  Ο κ. Υφυπουργός πρότεινε ως εργαλείο επίλυσης των χωροταξικών ζητημάτων, την ανάπτυξη ενός ειδικού χωρικού σχεδίου που θα τροποποιεί τις υπάρχουσες χωροταξικές ζώνες, σε ένα πλαίσιο βιωσίμου αναπτύξεως, κάτι που είχε συζητήσει προηγουμένως με τη κα Βουλευτή.

Το πλέον ουσιαστικό βήμα μετά από πρόταση της κα Αυγερινοπούλου και του κ. Υφυπουργού είναι η συγκρότηση μιας άτυπης Επιτροπής Πρωτοβουλίας για την επεξεργασία του ειδικού χωρικού σχεδίου με τη συμμετοχή των Δημάρχων του Ν. Ηλείας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μετά το πέρα της συνάντησης δήλωσε:

«Η υιοθέτηση του ειδικού χωρικού σχεδίου που θα τροποποιεί τους υφιστάμενους περιορισμούς, είναι ένα έργο πνοής! Θα λύσει χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν το  Νομό Ηλείας και θα πρέπει να καταρτιστεί προσεκτικά και σε διαβούλευση με όλους τους φορείς. Είναι ένα βήμα ουσίας για τον ορθολογικό χωροταξικό σχεδιασμό και απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Νομού και για το οποίο θα εργαστώ επισταμένα. Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τον κ. Υφυπουργό, τους Δημάρχους και τους Αντιδημάρχους για αυτή τη σημαντική συνάντηση».

 

Please follow and like us:
Συνάντηση Αυγερινοπούλου με τον Έλληνα Επίτροπο, κ. Σχοινά Μαργαρίτη, για Ολυμπία Οδό

Συνάντηση Αυγερινοπούλου με τον Έλληνα Επίτροπο, κ. Σχοινά Μαργαρίτη, για Ολυμπία Οδό

Στο πλαίσιο της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., συναντήθηκε με τον Έλληνα Επίτροπο, κ. Μαργαρίτη Σχοινά, όπου του έθεσε μετ’ επιτάσεως το θέμα της ολοκλήρωσης της Ολυμπίας Οδού, της διασύνδεσης και επέκτασης με την Αρχαία Ολυμπία και τη διαπλάτυνση του δρόμου Πύργος – Καλό Νερό. Η Δρ. Αυγερινοπούλου τόνισε ότι παραμένει το μόνο τμήμα της Ελλάδας εκτός δι-ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και είναι επιτακτικό η Ευρωπαϊκή Ένωση να διαθέσει αφενός τα κονδύλια και αφετέρου να καλύψει το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα – Πύργος) είναι από τα θέματα που πρέπει να πάρει στη «βαλίτσα» του ο Έλληνας Επίτροπος ανεξάρτητα από το χαρτοφυλάκιο που θα αναλάβει, μιας και η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου είναι από τα θέματα προτεραιότητας της Ελληνικής Δημοκρατίας. Τον Έλληνα Επίτροπο είχε ήδη ενημερώσει για το μείζον αυτό ζήτημα και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα πραγματοποιηθούν σχετικές συναντήσεις με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες. Η δε κα Αυγερινοπούλου θα ξεκινήσει κύκλο ενημερώσεων με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές επί του θέματος.

Please follow and like us: