Η περιβαλλοντική διάσταση της νησιωτικής πολιτικής στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής

Η περιβαλλοντική διάσταση της νησιωτικής πολιτικής στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής

Η περιβαλλοντική διάσταση της νησιωτικής πολιτικής απασχόλησε την συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, υπό την συνεδρίαση της Δρος. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Τα μέλη της Επιτροπής ενημέρωσε ο κ. Στέφανος Γκίκας, Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ στην διάρκεια της συνεδρίασης έγινε έκτακτη ενημέρωση των μελών για την σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή της Σαντορίνης, από τον κ. Ευθύμιο Λέκκα, Καθηγητή Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) και  από τον κ. Κωνσταντίνο Συνολάκη, Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.

Ενισχυμένες χρηματοδοτήσεις και ταχύτερη υλοποίηση των δεσμεύσεων της Ελλάδας

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, αναφέρθηκε στην σημαντική και ουσιαστική πρόοδο που έχει σημειωθεί για τα ζητήματα νησιωτικότητας μέσα από την συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με άλλα συναρμόδια Υπουργεία, σε σχέση με το περιβάλλον, την κλιματική κρίση και την ενέργεια. Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, οι δεσμεύσεις της χώρας στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης «Our Ocean Conference» για την προστασία των Ωκεανών και των θαλασσών υλοποιούνται με ταχύτερους από τους προβλεπόμενους ρυθμούς και με ενισχυμένες χρηματοδοτήσεις, γεγονός που καταδεικνύει την βούληση της Κυβέρνησης αλλά και τον ηγετικό ρόλο της Ελλάδας σε αυτή την παγκόσμια προσπάθεια. Η Πρόεδρος της Επιτροπής αναφέρθηκε στο παράδειγμα της χρηματοδότησης της απανθρακοποίησης των πλοίων για τις άγονες γραμμές, η οποία  έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό, τονίζοντας ότι στην επικείμενη 10η Διάσκεψη στο Μπουσάν της Κορέας η χώρα μας θα δείξει πολλά περισσότερα βήματα για την υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβε το 2024, ενισχύοντας δυναμικά την διεθνή προσπάθεια για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος,

Μιλώντας για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα και μεγάλη πρόκληση όχι μόνο της επόμενης δεκαετίας, αλλά μέχρι το 2030 που έχει τεθεί ο Ευρωπαϊκός στόχος για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% (“Fit for 55”) και μέχρι το 2050, οπότε η χώρα μας καλείται να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων, ο Υφυπουργός  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι η ναυτιλία, αν και είναι υπεύθυνη για το 3% μόλις των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, πρωτοστατεί σε αυτή την προσπάθεια. Η Ελλάδα, η μεγαλύτερη δύναμη στον κόσμο στη ναυτιλία οφείλει, πρέπει και διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο θέμα αυτό, υπογράμμισε. Ως εκ τούτου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει θέσει ως προτεραιότητα την «πράσινη» μετάβαση με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των λιμένων και των πλοίων.

«Πράσινα πλοία» και λιμενικές υποδομές

Ήδη υλοποιείται και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης μελέτη ύψους 1,2 εκ. ευρώ για την κατάρτιση master plan για την ανανέωση του ελληνικού στόλου ακτοπλοϊκών πλοίων ώστε να είναι περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον. Παράλληλα, σχεδιάζεται, μέσω του ΕΣΠΑ  2021 – 2027, η κατασκευή νέων «πράσινων» πλοίων με τη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα τα οποία θα έχουν βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα εξυπηρετούν τις άγονες ενδονησιακές γραμμές σε Δωδεκάνησα, Κυκλάδες και Ιόνιο, με στόχο του Υπουργείου τις δωδεκαετείς συμβάσεις. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε για το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα, ύστερα από επιτυχή διαπραγμάτευση από τον Υπουργό, κ. Χρήστο Στυλιανίδη, ποσό 265 εκ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, στόχος του Υπουργείου αποτελεί η ανάπτυξη «πράσινων» λιμενικών υποδομών, σε 12 λιμένες της χώρας, για την σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με την χρήση του «cold ironing». Ήδη έχει εγκριθεί χρηματοδότηση ύψους 10 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για  τέσσερα λιμάνια, Λαυρίου, Ραφήνας, Καβάλας, Κέρκυρας. Παράλληλα, το Υπουργείο υποστηρίζει τις διατομεακές συνεργασίες, όπως το Clean Energy Marine Hubs, για τις προσπάθειες απανθρακοποίησης μεταξύ λιμένων, ναυτιλιακών εταιρειών, βιομηχανίας και ενεργειακών επιχειρήσεων.

Αντιμετώπιση της λειψυδρίας

Μιλώντας για το φαινόμενο της λειψυδρίας, ο κ. Γκίκας τόνισε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, υλοποιεί και σχεδιάζει παρεμβάσεις σε επίπεδο χρηματοδότησης, αλλά και τεχνικής υποστήριξης για περισσότερα  από 350 έργα μικρομεσαίας χρηματοδότησης σε πάνω από 70 νησιά.

Το 2024, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διατέθηκαν πάνω από 7 εκ. ευρώ για την υδροδότηση άνυδρων νησιών και για έργα βελτίωσης των υποδομών ύδρευσης των νησιών και πάνω από 9 εκ. για την πρότυπη διαχείριση νερού στα μικρά νησιά. Την ίδια περίοδο, επιχορηγήθηκαν νησιωτικοί δήμοι για μίσθωση μονάδων αφαλάτωσης για την κάλυψη έκτακτων αναγκών με το ποσό του 1,6 εκ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, και προκειμένου να υπάρξει ολιστική αντιμετώπιση της διαχείρισης των υδάτινων πόρων , υπεγράφησαν συμβάσεις με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος για επικουρική υποστήριξη των Νησιωτικών ΟΤΑ, με στόχο την ορθολογική αξιοποίηση και τον έγκαιρο σχεδιασμό σχετικών δράσεων, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί ενώ παράλληλα η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, επιχορηγεί την προμήθεια και εγκατάσταση μικρών αυτόνομων συστημάτων επεξεργασίας και διάθεσης πόσιμου ύδατος.

Διαχείριση υδάτινων πόρων

Η χώρα μας, εξάλλου, βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για παροχή δανείου 80 εκ. ευρώ, ώστε να ξεκινήσει η ένταξη και παρακολούθηση έργων στα νησιά, μεταξύ αυτών και η διαχείριση των υδάτινων πόρων, καθώς και η προετοιμασία και ωρίμανση έργων ΑΠΕ ως συμπληρωματικές δράσεις στις προγραμματισμένες παρεμβάσεις του Ταμείου Απανθρακοποίησης των Νησιών. Στο παραπάνω ποσό υπολογίζονται επιπλέον 80 εκ. ευρώ που προέρχονται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Πρόκειται για την ενεργοποίηση του Προγράμματος «Νέαρχος» για άμεσες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις μικρής κλίμακας στα νησιά.

Όπως υπογράμμισε, εξάλλου, ο κ. Γκίκας, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο αναμένεται να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή διερεύνησης μεθόδων αντιμετώπισης της έλλειψης υδάτινων πόρων σε 7 επιλεγμένα νησιά, την Θάσο, την Αμοργό, τους Παξούς, το Αγαθονήσι, τη Σίφνο, τη Σέριφο και η Κάσο, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και αλγορίθμων μηχανικής μάθησης. Περαιτέρω προβλέπεται η διενέργεια έρευνας μελέτης ανάλυσης του κινδύνου και εκτίμησης πιθανού ελλείμματος υδατικού ισοζυγίου στις νησιωτικές περιοχές με ιδιαίτερη έμφαση στο Νότιο Αιγαίο, το Βόρειο Αιγαίο, τα Ιόνια νησιά και την Κρήτη, καθώς και τα υπόλοιπα νησιά, με στόχο την αξιοποίηση των στοιχείων αυτών για τη χάραξη πολιτικών και την εφαρμογή μέτρων που θα διασφαλίσουν την επαρκή και βιώσιμη παροχή νερού.

Εξοικονόμηση ενέργειας

Επιπλέον, έχει υπογραφεί συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ωρίμανση έργων στα νησιά με έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας ύψους 65 εκ. ευρώ, το δεύτερο μεγαλύτερο πρόγραμμα στη χώρα. Παράλληλα, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής  και Αστικής Ανάπτυξης (DG REGIO), καταρτίζεται πρότυπη μελέτη ολιστικών αφαλατώσεων με διάθεση επιπλέον 60 εκ.ευρώ σε άλλα 10 νησιά.

Ο Υφυπουργός παρουσίασε στα μέλη της Επιτροπής και την πρωτοβουλία που υλοποιείται με χρηματοδότηση της Γενικής Διεύθυνσης Υποστήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (DG REFORM), την πρώτη κρίσιμη μελέτη για τη νησιωτική διακυβέρνηση και τη βελτίωση των πολιτικών για τα νησιά. Αφορά θέματα νησιωτικότητας και ανθεκτικότητας, όπου η Ελλάδα μαζί με την Κροατία και τη Σουηδία αναπτύσσουν τεκμηρίωση για την ενσωμάτωση του αναγκαίου Islands Impact Assessment στην πολυεπίπεδη διακυβέρνηση.

Προώθηση της Γαλάζιας Οικονομίας και βελτίωση της καθημερινότητας

Ο Υφυπουργός έκανε ξεχωριστή αναφορά στην  «Γαλάζια Οικονομία»  τονίζοντας πως η υιοθέτηση ενός βιώσιμου και αειφόρου μοντέλου ανάπτυξης, μπορεί να αποτελέσει κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης αειφορίας για τα ελληνικά νησιά, καθώς οι τομείς της οικονομίας που αφορούν τη θαλάσσια οικονομία και τον παράκτιο τουρισμό, ξεπερνούν το 25% του ΑΕΠ της χώρας. Η χώρα μας, όπως είπε, θα συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις για τη διαμόρφωση και ενσωμάτωση της νησιωτικότητας στην 3η Διακήρυξη για την βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία», ενώ στο θεσμικό πλαίσιο της ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής για τον νησιωτικό χώρο που περιλαμβάνει  ο ν. 4832/2021,  προβλέπεται η αξιοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων για την ανάπτυξη και προώθηση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στον τομέα της «Θαλάσσιας Οικονομίας» και της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», μέσω του ταμείου θαλάσσιας «Γαλάζιας Οικονομίας».

Προς ενίσχυση της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, το αμέσως επόμενο διάστημα και σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, θα εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τη δανειοδότηση νησιωτικών επιχειρήσεων, με χαμηλό επιτόκιο για να μπορούν να αντισταθμίσουν  τα κόστη σε σχέση με αντίστοιχες επιχειρήσεις του χερσαίου χώρου, πρόγραμμα το οποίο θα τεθεί πολύ γρήγορα σε εφαρμογή.

Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα «Greco Islands» που υλοποιείται μέσα από την συνεργασία των Υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Περιβάλλοντος και Οικονομικών και αφορά μικρά νησιά με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκων. Ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 157 εκ. ευρώ και με τη χρηματοδότηση των Περιφερειών, το ποσό μπορεί να ανέλθει στα 250 εκ. ευρώ για έργα βελτίωσης βασικών υποδομών, ύδρευσης, ενεργειακής απεξάρτησης, διαχείρισης των απορριμμάτων, έξυπνη κίνηση, ηλεκτροκίνηση και άλλες δράσεις.

 

 

Please follow and like us:
Συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, Α. Λυκουρέντζο, για τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα

Συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, Α. Λυκουρέντζο, για τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα

Το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας τέθηκαν στην διάρκεια της συνάντησης που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο. Όπως υπογράμμισε η Βουλευτής Ηλείας, η σημασία του πρωτογενούς τομέα για τη χώρα είναι αυτονόητη, με το Υπουργείο και την Κυβέρνηση να έχουν λάβει σειρά μέτρων προς ενίσχυσή του, αντιμετωπίζοντας δομικά ζητήματα. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, με τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης να είναι σε εξέλιξη, είναι αναγκαία περεταίρω μέριμνα τόσο από το Υπουργείο όσο και από τον ΕΛΓΑ, με σκοπό την επίλυση προβλημάτων.

Αποζημιώσεις πυροπλήκτων 2021

Η κα. Αυγερινοπούλου έθεσε στον  κ. Λυκουρέντζο το θέμα της ολοκλήρωσης των διαδικασιών καταβολής των αποζημιώσεων των παραγωγών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του 2021, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη ωστόσο θα πρέπει να επιταχυνθεί περαιτέρω, καθώς αντιμετωπίζουν σημαντικές ανάγκες λόγω των καταστροφών στο φυτικό τους κεφάλαιο.

Ο Πρόεδρος του ΕΛΓΑ τόνισε ότι το θέμα βρίσκεται σε απόλυτη προτεραιότητα για τον Οργανισμό και σε συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μέσα στο επόμενο δίμηνο, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ταυτόχρονα, έχει δοθεί παράταση ως τις 31 Μαρτίου 2025 για την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών σε εκείνους τους παραγωγούς που δεν ήταν ασφαλιστικά ενήμεροι το εν λόγω χρονικό διάστημα που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, με αποτέλεσμα να αποκλειστούν αρχικά από το δικαίωμα αποζημίωσης. Παράλληλα, εξετάζονται με εντατικούς ρυθμούς και οι ενστάσεις που υποβλήθηκαν επί των πορισμάτων.

Αποζημιώσεις για ελιά, σταφίδα, βιομηχανική τομάτα, καρπούζι και βιομηχανικά πιπέρια

Η κα. Αυγερινοπούλου μετέφερε, εξάλλου, στον κ. Λυκουρέντζο το αίτημα του αγροτικού κόσμου της Ηλείας για αποζημιώσεις των ζημιών που υφίστανται οι καλλιέργειες της ελιάς, της σταφίδας, της βιομηχανικής τομάτας, του καρπουζιού και των βιομηχανιών πιπεριών, μέσα από τα σχετικά αποζημιωτικά  εργαλεία που διαθέτει το Υπουργείο και ο Οργανισμός, προς κάλυψη της απώλειας εισοδήματος. Όπως μάλιστα επεσήμανε η Βουλευτής Ηλείας, τα προϊόντα πλήττονται από τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, με τις ζημιές συχνά να ξεπερνούν το κόστος παραγωγής και ασφάλισής τους και ζήτησε από τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ αυτές οι παράμετροι συνυπολογίζονται στα πορίσματα του Οργανισμού. Επιπρόσθετα, πρότεινε την άμεση κατάρτιση σχεδίου παρεμβάσεων, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, για να μειωθούν οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης.

Εισφορές προς τον ΕΛΓΑ

Η Βουλευτής Ηλείας αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί παραγωγοί του νομού Ηλείας οι οποίοι, λόγω των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών στο  αγροτικό χώρο, δεν κατάφεραν να καταβάλουν εμπρόθεσμα την ειδική ασφαλιστική εισφορά του ΕΛΓΑ για το έτος 2023, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καταστούν δικαιούχοι των αποζημιώσεων από τον οργανισμό. Η κα. Αυγερινοπούλου ζήτησε να εξετασθεί το πιο πάνω ζήτημα, ώστε να μπορέσουν να εισπράξουν την αποζημίωσή τους, να ανταπεξέλθουν στην νέα καλλιεργητική περίοδο και να είναι ασφαλιστικά ενήμεροι, μετά από δύο δύσκολες χρονιές, λόγω των καιρικών συνθηκών.

Ευνοϊκός για τους παραγωγούς η εκσυγχρονισμός του Κανονισμού του ΕΛΓΑ

Ο κ. Λυκουρέντζος τόνισε ότι η κλιματική κρίση οδηγεί στον  εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΕΛΓΑ. Η αναθεώρηση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ θα οδηγήσει στην πλέον έγκαιρη παροχή αποζημιώσεων,  ενώ θα λαμβάνει υπόψιν την κλιματική κρίση και τις συνακόλουθες επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή.

Επιπρόσθετα, ενισχύεται η δυνατότητα του ΕΛΓΑ για παροχή αποζημιώσεων σχετιζόμενων, σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως  υψηλές θερμοκρασίες, παρατεταμένος καύσωνας και ακραίες βροχοπτώσεις.

Please follow and like us:
Δήλωση της Βουλευτού Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, για την εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα

Δήλωση της Βουλευτού Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, για την εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα

«Χαιρετίζω την σημερινή εκλογή του κ. Κωνσταντίνου Τασούλα ως του 10ου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, μια προσωπικότητα με κύρος, ήθος και σεβασμό στους θεσμούς ενώ ταυτόχρονα διαθέτει βαθιά μόρφωση και μακρόχρονη κοινοβουλευτική εμπειρία. Υπηρέτησε το αξίωμα του Προέδρου της Βουλής από το 2019 με ηπιότητα και ενωτικό πνεύμα, συγκεντρώνοντας ευρύτατη συναίνεση και στις δύο διαδικασίες εκλογής του.

Είμαι βέβαιη ότι θα ασκήσει με τον ίδιο τρόπο, υποδειγματικά, τα νέα του καθήκοντα και θα ανταποκριθεί στον υψηλό ρόλο του ως σύμβολο της εθνικής μας ενότητας, αλλά και ως εγγυητής της δημοκρατικής ομαλότητας και της συνταγματικής σταθερότητας και θα συμβάλλει στην κοινωνική πρόοδο».

Please follow and like us:
Η αιολική ενέργεια αποτελεί αναγκαιότητα για την  αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Η αιολική ενέργεια αποτελεί αναγκαιότητα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

-Χαιρετισμός  της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής στην ετήσια εκδήλωση της ΕΛΕΤΑΕΝ

 

«Το 2024 σχεδόν το ένα τέταρτο του ηλεκτρισμού προήλθε από τα αιολικά πάρκα. Αυτή η επιτυχία οφείλεται όχι μόνο στην Κυβέρνηση αλλά πρώτα από όλα στον επιστημονικό κόσμο και τις επιχειρήσεις». Αυτό τόνισε στον χαιρετισμό της, το βράδυ της Παρασκευής 7 Φεβρουαρίου, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στην ετήσια εκδήλωση της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).

Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο Μουσείο Βορρέ στην Παιανία, με τη συμμετοχή της Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κα Αλεξάνδρας Σδούκου, του Γενικού Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών κ. Αριστοτέλη Αϊβαλιώτη,  και 500 στελεχών, εργαζομένων και φίλων της αιολικής ενέργειας.

Η κα Αυγερινοπούλου επεσήμανε την πρόοδο και την ανάπτυξη της ΕΛΕΤΑΕΝ την οποία διαπιστώνει διαρκώς εδώ και πολλά χρόνια που παρακολουθεί τις δράσεις της και προανήγγειλε ότι θα συγκαλέσει ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής για να συζητηθεί το μέλλον την αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα. «Ο δημόσιος λόγος σας, οι θέσεις και οι προτάσεις, οι δράσεις ενημέρωσης, τα συνέδρια σας αποτελούν μια σημαντική παράμετρο στο διάλογο. Η ΕΛΕΑΤΕΝ έχει μεγαλώσει και το ίδιο και η αιολική ενέργεια. Η αιολική ενέργεια, και γενικά οι ανανεώσιμες πηγές, είναι αναγκαιότητα. Χρειαζόμαστε την ενεργειακή μετάβαση ως απάντηση στην κλιματική κρίση. Αλλά ακόμα και αν η κλιματική κρίση δεν υπήρχε, εμείς στην Ελλάδα χρειαζόμαστε την αιολική ενέργεια για πολλούς και σημαντικούς άλλους. Αρχικά για λόγους οικονομίας το ρεύματος, με πρόσθετες μέριμνες, όπως έχει υποδείξει ο Πρωθυπουργός και όπως επισημαίνει και η ΕΛΕΤΑΕΝ, ώστε το οικονομικό όφελος που προσφέρει να φθάνει άμεσα και πιο αποτελεσματικά στην τσέπη του καταναλωτή. Επίσης, γιατί η αιολική ενέργεια συμβάλλει στην ενεργειακή αυτονομία, μειώνει τις εισαγωγές καυσίμων, αυξάνει τις εξαγωγές και βελτιώνει το εμπορικό ισοζύγιο» ενώ επεσήμανε την συμβολή των ΑΠΕ στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με σημαντικά οφέλη για τη δημόσια υγεία.

Ο Πρόεδρος της ΕΛΕΤΑΕΝ, κ. Παναγιώτης Λαδακάκος, επισήμανε την ανάγκη να ενισχύσουμε την ενεργειακή ανεξαρτησία, να διασφαλίσουμε χαμηλές και σταθερές τιμές ενέργειας για τον καταναλωτή και να μετριάσουμε την κλιματική κρίση. Σε όλα αυτά η αιολική ενέργεια είναι σημαντικό μέρος της λύσης.

Είχε προηγηθεί το καλωσόρισμα από τον κ. Παναγιώτη Παπασταματίου, Γενικό Διευθυντής της ΕΛΕΤΑΕΝ, ο οποίος αναφέρθηκε στις προσπάθειες των επιχειρήσεων και του επιστημονικού κόσμου της αιολικής ενέργειας, για την ανάπτυξη του κλάδου όλες αυτές τις δεκαετίες. Από την κα. Έφη Καρρά, Υπεύθυνη Βιωσιμότητας & Στρατηγικής Επικοινωνίας, ανακοινώθηκε ότι μέρος των εσόδων της εκδήλωσης θα διατεθούν στη Φλόγα, το Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια.

Please follow and like us:
ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Σε σημαντικό βαθμό προχωρούν οι συζητήσεις στην χώρα μας για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου, διαδικτυακή σύσκεψη εργασίας με την συμμετοχή του Προέδρου της ΕΕΝΜΑ (Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων), κ. Χαράλαμπου Σημαντώνη, της Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς, Δρος. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, του Διευθυντή Χρηματοδοτήσεων Ελλάδος και Κύπρου, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), κ. Ιωάννη Καλτσάς, και της Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στην Ελλάδα, κα. Μαριάννας Ναθαναήλ.
Όπως, μάλιστα, μαθαίνουμε εξετάζεται θετικά από την ΕΤΕπ η δυνατότητα εξεύρεσης πρόσθετων κονδυλίων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, καθώς ένας από τους στόχους της είναι η στήριξη δράσεων για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Η συνεργασία που αναπτύχθηκε είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς ήδη η Ελλάδα, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σημαντικός παίκτης στον τομέα της ναυτιλίας, έχει αναλάβει διάφορες πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση αυτή και για την προώθηση της βιωσιμότητας.
Η χώρα μας έχει υιοθετήσει τον κανονισμό της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία, συμμετέχει ενεργά στις στρατηγικές της ΕΕ για την επίτευξη του στόχου της πράσινης ναυτιλίας έως το 2050, υποστηρίζει την έρευνα και την ανάπτυξη καυσίμων με χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, όπως το LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και τα βιοκαύσιμα, συμμετέχει σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και καυσίμων, προωθούνται έργα που σχετίζονται με την ενσωμάτωση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις ναυτιλιακές δραστηριότητες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και οργανισμοί επενδύουν σε νέες τεχνολογίες για την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων,
Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της σύσκεψης, η Ελλάδα, ως ναυτιλιακή δύναμη με ισχυρή παράδοση στον τομέα της ναυτιλίας, έχει την ευκαιρία και την υποχρέωση να πρωτοστατήσει στην παγκόσμια προσπάθεια για τη μετάβαση σε μια πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία.
Please follow and like us:
Μήνυμα Δρος. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου Βουλευτού Ηλείας-Προέδρου Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής στην κοπή Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του Προσωπικού της Πυροσβεστικής Ν. Ηλείας

Μήνυμα Δρος. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου Βουλευτού Ηλείας-Προέδρου Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής στην κοπή Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του Προσωπικού της Πυροσβεστικής Ν. Ηλείας

Τόσο ως Βουλευτής Ηλείας όσο και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, σας απευθύνω τις θερμότερες ευχές μου για την νέα χρονιά. Με ιδιαίτερη χαρά έλαβα την πρόσκληση σας για την σημερινή εκδήλωση, ωστόσο δεν κατέστη δυνατό να παραβρεθώ λόγω ανειλημμένων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος αναγνωρίζει διαχρονικά και ουσιαστικά την καθοριστική συμβολή σας στην προστασία του δασικού πλούτου της χώρας μας, βρίσκεται πάντα στο πλευρό του Πυροσβεστικού Σώματος, υποστηρίζει και ενισχύει την υιοθέτηση πολιτικών προς ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της αποστολής σας. Καθημερινά δίνετε μάχες για την ασφάλεια και την προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών και του Κράτους, και του φυσικού περιβάλλοντος και, ιδίως, του δασικού πλούτου.

Βρισκόμαστε στο πλευρό της διοίκησης και του προσωπικού των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, ιδιαίτερα εδώ, στην Ηλεία, μια περιοχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης είναι ήδη αισθητές, για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση όχι μόνο των πυρκαγιών και των κινδύνων που απορρέουν από αυτές, αλλά και κάθε κινδύνου από φυσικές καταστροφές, θέματα που πολλές φορές έχουν απασχολήσει τις συνεδριάσεις μας.

Θα ήθελα να υπογραμμίσω την ιδιαίτερη ευαισθησία του ίδιου του Πρωθυπουργού σε θέματα περιβάλλοντος. Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έχει διατελέσει Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, ενισχύοντας την ιδιαίτερη μέριμνα για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Ειδικά, δε, την  ίδρυση της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων και τη λειτουργία της και στο Νομό μας, την έχουμε στηρίξει διαχρονικά μέσα από τις εργασίες αυτής της Επιτροπής.

Η προσπάθειά μας αυτή ενισχύεται πλέον με σημαντικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, κονδύλια μέσα από το προγράμματος AntiNero I, II και III., για δράσεις πρόληψης, αντιπυρικές ζώνες, δασικούς δρόμους, καθαρισμό αρχαιολογικών χώρων, επέκταση του συστήματος επιτήρησης μέσα από drones, περεταίρω αξιοποίηση του «112».

Ταυτόχρονα, η χώρα μας θα είναι η πρώτη η οποία το 2027  θα εντάξει στον στόλο της επτά καινούργια Canadair, καινούργια αμφίβια αεροσκάφη ενώ στο πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ» θα ενταχθεί και ένας σημαντικός αριθμός καινούργιων ελικοπτέρων μεσαίου τύπου καθώς και 1.200 καινούριων πυροσβεστικών οχημάτων για τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες. Η ενίσχυση του έμψυχου δυναμικού της Πυροσβεστικής συνεχίζεται ενώ φέτος το έργο σας θα συνδράμουν  300 νέοι δασοκομάντος σε τέσσερις μονάδες, μεταξύ αυτών και του Πύργου.

Θέλω πραγματικά να σας συγχαρώ που βρίσκεστε πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης και παρεμβαίνετε σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και να δεσμευθώ ότι θα συνεχίσω να βρίσκομαι κοντά σας, υποστηρίζοντας τις ανάγκες σας και το έργο σας, για την ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και κάθε υπηρεσίας ξεχωριστά, τόσο σε πολιτικό όσο και σε επίπεδο προσωπικής αρωγής, όποτε και αν χρειαστεί.

Ως Βουλευτής αλλά και ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος θα εξακολουθήσω να είμαι δίπλα σας έμπρακτα, στην κοινή προσπάθεια για να θωρακιστεί ο φυσικός πλούτος της χώρας μας και του τόπου μας.

 

Καλή χρονιά σε όλες και όλους!

Please follow and like us:
Προτεραιότητά μας, το Πανεπιστήμιο στην Ηλεία

Προτεραιότητά μας, το Πανεπιστήμιο στην Ηλεία

Η επανένταξη της Ηλείας στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με την λειτουργία αυτόνομης πανεπιστημιακής σχολής στο νομό, αποτελεί πολιτική προτεραιότητα της Βουλευτού Ηλείας της Ν.Δ, Δρος Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Αυτό τόνισε κατά την διάρκεια της ομιλίας της στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Σάββατο,8 Φεβρουαρίου, το Επιμελητήριο του νομού, στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας. Η Βουλευτής Ηλείας έχει αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών επί μακρόν προς αυτή την κατεύθυνση ενώ διαρκής είναι η επικοινωνία της με τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, για την ίδρυσή της.

Συνάντηση στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Σε αυτό το πλαίσιο, την Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, η Δρ. Αυγερινοπούλου πραγματοποίησε συνάντηση στο Πανεπιστήμιο Πατρών με τον Πρύτανη, κ. Χρήστο Μπούρα και τους Αντιπρυτάνεις, κ. Γιώργο Παναγιωτόπουλο, κ. Ιωάννη Βενέτη και κα. Ελένη Αλμπάνη, με τους οποίους συζήτησε την προτεραιοποίηση της ίδρυσης στην Ηλεία της 8ης αυτόνομης Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, με δύο τμήματα, σε συνάφεια με την απόφαση που έχει λάβει το εν λόγω εκπαιδευτικό ίδρυμα και η Σύγκλητος, με έδρα την Αρχαία Ολυμπία και με βάση το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη  μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν περαιτέρω οι δυνατότητες φιλοξενίας των εν λόγω τμημάτων στην Ηλεία, οι κτιριολογικές ανάγκες και πώς αυτές μπορούν να καλυφθούν από ανάλογες υποδομές, τα προγράμματα σπουδών, αλλά και την διαμόρφωση ειδικής γραμμής στήριξης για την στελέχωση με ανθρώπινο δυναμικό.

Η κα. Αυγερινοπούλου δεσμεύθηκε για εκ νέου επικοινωνία με τον  Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, και τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, για την ίδρυση της Σχολής ενώ το επόμενο διάστημα, με πρωτοβουλία της Βουλευτού, αναμένεται να συγκληθεί συντονιστική συνάντηση φορέων, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να υλοποιηθεί αυτός ο πρωταρχικός πολιτικός στόχος για την βιώσιμη ανάπτυξη του νομού που θα μπορέσει να δώσει νέα πνοή στην Ηλεία και την πανεπιστημιακή κοινότητα.

Please follow and like us:
Έργα εθνικής σημασίας, ύψους 270 εκατομμύρια ευρώ, για το Φράγμα Πηνειού και την ύδρευση στην Ωλένη

Έργα εθνικής σημασίας, ύψους 270 εκατομμύρια ευρώ, για το Φράγμα Πηνειού και την ύδρευση στην Ωλένη

-Ολοκληρώνονται οι προμελέτες στις αρχές Απριλίου

Μέχρι τις αρχές Απριλίου προβλέπεται να υποβληθεί προς έλεγχο στις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το σύνολο των προμελετών για το εθνικού επιπέδου έργο του εκσυγχρονισμού του Φράγματος – Λίμνης Πηνειού και τον σχεδιασμό νέων έργων άρδευσης και ύδρευσης του πρ. Δήμου Ωλένης. Ο προϋπολογισμός των κυριότερων μόνο τεχνικών έργων εκτιμώνται στα 270 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό τονίστηκε από τους μελετητές του έργου που επισκέφθηκαν το Σάββατο την Ηλεία, οι οποίοι ευχαρίστησαν την Βουλευτή της Ν.Δ, Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για την πρωτοβουλία αυτής της επίσκεψης και το διαρκές της ενδιαφέρον για την εξέλιξη των μελετών καθώς από την πρώτη στιγμή παρακολουθεί το έργο.

Αρχικά πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας της κας. Αυγερινοπούλου και της ομάδας των μελετητών, με επικεφαλής τον κ. Σπύρο Μίχα, εκπρόσωπο και συντονιστή του έργου, με τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Ανδρέα Φίλια, τον Δήμαρχο Ήλιδας, κ. Χρήστο Χριστοδοουλόπουλο, την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, κ. Θεώνη Γεωργοπούλου, αντιδημάρχους και υπηρεσιακά στελέχη του Δήμου, στο Συνεδριακό Κέντρο Αμαλιάδας, στην οποία συμμετείχε και η εκπρόσωπος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κα. Μαρία Τσάρα, προκειμένου να εξετασθεί η πορεία των μελετητικών εργασιών. Στην συνέχεια επισκέφθηκαν την περιοχή του Φράγματος με την συμμετοχή και του Δημάρχου Ανδραβίδας-Κυλλήνης, κ. Γιάννη Λέντζα ενώ ευρύς διάλογος αναπτύχθηκε με φορείς, προέδρους τοπικών κοινοτήτων και κατοίκους, στην συνάντηση που ακολούθησε στο Tzami Village, ώστε να κατατεθούν οι προτάσεις τους, προκειμένου να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο από τους μελετητές.

Όπως τόνισε η Βουλευτής Ηλείας, στόχος του οραματικού αυτού έργου, που αποτελούσε χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και σχεδιάζει και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, είναι η ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του Φράγματος και της Λίμνης Καραμανλή αλλά και δημιουργία καινούριων υποδομών για την  άρδευση και ύδρευση του Δήμου Ωλένης. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί προσωπική της, πολιτική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για έναν στόχο που έχει θέσει από κοινού με την τοπική κοινωνία της Πηνείας, της Βουπρασίας και της Ώλενας. Ευχαρίστησε μάλιστα τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον τότε Υπουργό, κ. Κώστα Καραμανλή και τον σημερινό Υπουργό, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, για την επιλογή να εντάξουν αυτό το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Όπως υπογράμμισε, το εμβληματικό έργο της ανακαίνισης του Φράγματος, της αξιοποίησης της Λίμνης Καραμανλή, ο σχεδιασμός νέων αρδευτικών δικτύων στη Μανωλάδα, η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των κατασκευασμένων δικτύων του ΤΟΕΒ Μυρτουντίων, ο σχεδιασμός νέων έργων άρδευσης και ύδρευσης του πρώην Δήμου Ωλένης, η περιβαλλοντική αναβάθμιση των παραλίμνιων περιοχών, η αξιοποίηση της αλιείας του ταμιευτήρα, η περαιτέρω ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα αλλά και η τουριστική ανάδειξη της Πηνείας, θα αναδείξουν τον περιβαλλοντικό και πολιτιστικό πλούτο της περιοχής ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί και το οδικό δίκτυο πλησίον της λίμνης, ώστε να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών.

Η κα. Αυγερινοπούλου χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικές τις αναπτυξιακές δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης και υποστήριξης της αγροτικής παραγωγής μέσα από ανάλογα προγράμματα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, στα οποία αναφέρθηκε η εκπρόσωπος του Υπ.ΑΑΤ. Υπογράμμισε παράλληλα ότι αυτές θα πρέπει να συνδυαστούν με πρωτοβουλίες τις οποίες έχει ήδη προωθήσει στο Υπουργείο Πολιτισμού για την ανάδειξη του ιδιαίτερου πολιτιστικού πλούτου της περιοχής, όπως την διαφύλαξη, πλήρη αποκάλυψη και ανάδειξη της Αρμάτοβας, σημείο στο οποίο θρυλείται πως οι Αρχαίοι Έλληνες εναπόθεταν τον οπλισμό τους, ώστε να εισέλθουν άοπλοι στον χώρο της Αρχαίας Ήλιδας και της Αρχαίας Ολυμπίας, στο όνομα της εκεχειρίας, πριν από τη συμμετοχή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ο κ. Μίχας μίλησε για την εξέλιξη των τεχνικών και υποστηρικτικών μελετών στο πλαίσιο της σύμβασης με το Υπ. Υποδομών, ύψους 3.015.900 ευρώ, οι οποίες εξελίσσονται σε δύο στάδια, για την πληρότητα τεκμηρίωσης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης των τεχνικών έργων, περιγράφοντας αναλυτικά το αντικείμενό τους, μεταξύ αυτών για το υδατικό ισοζύγιο, την ασφάλεια του Φράγματος, την διερεύνηση ενίσχυσης του ταμιευτήρα, την αλιευτική μελέτη. Τόνισε ότι παράλληλα διερευνώνται όλες οι παράμετροι και επί μέρους θέματα που εντοπίζονται, με σκοπό να συντονιστούν οι σχετικές απαραίτητες ενέργειες όλων των φορέων.

Βασικό σημείο στο οποίο αναφέρθηκε αποτελεί η Διαχειριστική μελέτη ισοζυγίου των έργων και την ιδιαίτερη σημασία της για το σύνολο προγραμματισμού των έργων, καθότι εξετάζει και καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η βέλτιστη χρήση των υδατικών πόρων του Πηνειού. Η μελέτη, όπως τόνισε, συντάσσεται με γνώμονα την κάλυψη υδρευτικών και αρδευτικών αναγκών, την άρτια εξυπηρέτηση της άρδευσης των καλλιεργειών, τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την εξοικονόμηση νερού αλλά και την περιβαλλοντική προστασία των υδατικών συστημάτων. Τα έργα θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα της άρδευσης σε μια κρίσιμη αγροτική περιοχή ενώ η χρήση νέων τεχνολογιών και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών θα μειώσει τις απώλειες νερού και το κόστος συντήρησης.

Στις συναντήσεις συμμετείχαν οι Αντιδήμαρχοι Ήλιδας κ.κ Κ. Αναγνωστόπουλος, Αλ. Γεωργούλης, Γ. Κράλλης, Κ. Τσεριώνης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος, κ. Θ. Φουντάς, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Αμαλιάδας, κ. Π. Γιαννόπουλος, οι Πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων Χαβαρίου, Κάμπου, Αγίου Ηλία, Αυγής, Ροδιάς, Κεραμιδιάς, Αρχαίας Ήλιδας, Μυρσίνης, Αετοράχης, Μπορσίου, Στρουσίου, Αμπελοκάμπου, Σαβαλίων, Καλυβακίων, οι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ Βασίλης Καραλής και Κωνσταντίνος Κουτρουμπής, ο Πρόεδρος του ΓΟΕΒ, κ. Π. Παρασκευόπουλος, οι Πρόεδροι των ΤΟΕΒ Μυρτουντίων και Σαβαλίων, κ.κ Χ. Παλαιολόγος και Γ. Τσακοπιάκος, ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Ήλιδας, κ. Α. Χουζούρης, ο ειδικός σύμβουλος του δήμου, κ. Ν. Μπατζαλής, εκπρόσωποι του Συλλόγου Φίλων Λίμνης Πηνειού και του Πολιτιστικού Συλλόγου Δαφνιώτισσας, κάτοικοι των περιοχών εφαρμογής των μελετών και εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και του επιχειρείν.

 

 

Please follow and like us:
Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας

Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας

Ζητήματα ζωτικής σημασίας που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας συζητήθηκαν στην συνάντηση που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα.