Κοινή Συνεδρίαση των Επιτροπών Προστασίας Περιβάλλοντος και Ισότητας, Νεολαίας & Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στη Βουλή των Ελλήνων

Κοινή Συνεδρίαση των Επιτροπών Προστασίας Περιβάλλοντος και Ισότητας, Νεολαίας & Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στη Βουλή των Ελλήνων

“Γυναικεία Ηγεσία & Περιβάλλον: Ο Δρόμος προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη”

Στην Αίθουσα Γερουσίας της Βουλής των Ελλήνων πραγματοποιήθηκε  κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με θέμα “Γυναικεία Ηγεσία στις Περιβαλλοντικές Υποθέσεις”.

 

Η συνεδρίαση, υπό την προεδρία της Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, κας Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο των γυναικών στην περιβαλλοντική πολιτική και διοίκηση, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ηγέτιδες στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης. “Οι γυναίκες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των αγώνων για το περιβάλλον και το κλίμα, παρότι υποεκπροσωπούνται στις θέσεις λήψης αποφάσεων. Μελέτες δείχνουν ότι η συμμετοχή τους μπορεί να κάνει τη διαφορά υπέρ της βιώσιμης ανάπτυξης. Είναι, επομένως, ζωτικής σημασίας η ενδυνάμωση των γυναικών στον τομέα αυτό.”

 

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, κα Άννα Αντωνίου, επεσήμανε ότι: “Η γυναίκα ηγέτης, ιδιαίτερα σε τομείς όπως η αγροτική ανάπτυξη, η διαχείριση των υδάτινων πόρων και η βιώσιμη ενέργεια, έχει αποδείξει ότι μπορεί να είναι καθοριστική για την εξεύρεση καινοτόμων λύσεων σε προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα. Η συμπερίληψη των γυναικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων μπορεί να διασφαλίσει ότι οι πολιτικές που αναπτύσσονται είναι, πραγματικά, προσανατολισμένες στην κοινωνική ανάγκη και στη βιώσιμη ανάπτυξη.”

 

Την Επιτροπή τίμησαν με την παρουσία και τις ομιλίες τους 11 διακεκριμένες γυναίκες-ηγέτιδες, οι οποίες ενημέρωσαν τους βουλευτές – μέλη των Επιτροπών, για τις προκλήσεις και τις προοπτικές της γυναικείας ηγεσίας στις περιβαλλοντικές υποθέσεις.

Συγκεκριμένα:

  • Μαρία Δαμανάκη, Σύμβουλος για το Κλίμα και τη Θαλάσσια Πολιτική, πρώην Ευρωπαία Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας.
  • Ρόδη Κράτσα, τέως Ευρωβουλευτής, Α’ Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ιδρύτρια του Women of Europe Award.
  • Γλυκερία Σιούτη, Καθηγήτρια Δημοσίου Δικαίου και Δικαίου Περιβάλλοντος, Νομική Σχολή ΕΚΠΑ.
  • Μαρία Λοϊζίδου, Καθηγήτρια Χημικών Μηχανικών, ΕΜΠ.
  • Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, Πρόεδρος και συνιδρύτρια του World Human Forum.
  • Μαρία Παπαδοπούλου, Πρόεδρος ΟΦΥΠΕΚΑ, Καθηγήτρια ΕΜΠ.
  • Κάτια Λαζαρίδη, Καθηγήτρια Τμήματος Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
  • Όλγα Σταυροπούλου, Γενική Διευθύντρια HELMEPA.
  • Βιβή Κολλιοπούλου, Πρόεδρος WISTA Hellas.
  • Λυδία Καρρά, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
  • Θεοδώρα Αντωνακάκη, Διευθύντρια Κέντρου Κλιματικής Αλλαγής και Βιωσιμότητας, Τράπεζα της Ελλάδος.

 

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσιάστηκαν ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν τη χαμηλή εκπροσώπηση των γυναικών στις ηγετικές θέσεις περιβαλλοντικής πολιτικής.

Σύμφωνα με έρευνα της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης και του ΟΗΕ, μόλις το 27,2% των γυναικών συμμετέχει στην ενεργό πολιτική και μόνο το 22,9% κατέχει κυβερνητικές θέσεις. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι χώρες με υψηλότερη εκπροσώπηση γυναικών σε κοινοβούλια έχουν πιο φιλόδοξες πολιτικές για το περιβάλλον. Οι χώρες όπου οι υπουργοί περιβάλλοντος είναι γυναίκες, έχουν υψηλότερες πιθανότητες να επικυρώσουν διεθνείς περιβαλλοντικές συμφωνίες, ενώ σύμφωνα με μέτρηση του House of Commons στην Μ. Βρετανία, οι γυναίκες βουλευτές αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις ομιλίες τους στα περιβαλλοντιικά θέματα.

Στην Ελλάδα, στο δικό μας κοινοβούλιο, μόλις το 23% των μελών είναι γυναίκες, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι στο 33%, ενώ μόλις το 25% των υπουργικών θέσεων καλύπτεται από γυναίκες, 10 μονάδες κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Σε επίπεδο κοινότητας έχει  καταγραφεί πως οι γυναικείες οργανώσεις είναι εκείνες που οδηγούν τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων, αλλά στην Ελλάδα είναι υποεκπροσωπούμενες τόσο οι γυναίκες επικεφαλής ΜΚΟ, όσο και οι γυναίκες που εκλέγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Σύμφωνα με μέτρηση της Metron Analysis στη χώρα μας, οι γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για το περιβάλλον. Διεθνώς υπολογίζεται ότι ενδιαφέρονται 1,5 φορά περισσότερο από τους άνδρες.

Στο Τόκυο σύμφωνα με το Sasakava Foundation, εταιρίες που έχουν τουλάχιστον το 30% των θέσεων τους αποδώσει σε γυναίκες, παρουσιάζουν υψηλότερο δίκτυ αειφορίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε μελέτη που έγινε στην Ινδία, όταν οι γυναίκες είχαν ηγετικό ρόλο στη διαχείριση των δασών, η δασική κάλυψη αυξήθηκε κατά 11%. Ακόμα και στις αλιευτικές κοινότητες, οι γυναίκες ήταν εκείνες που βελτίωσαν τις αλιευτικές πρακτικές, διασφαλίζοντας την αειφορία των θαλάσσιων πόρων, κι όμως αυτές οι γυναίκες αντιμετωπίζουν πολλαπλά εμπόδια.

Όμως, παρά την αποδεδειγμένη συμβολή τους, οι οργανώσεις τους λαμβάνουν μόλις το 3% της περιβαλλοντικής φιλανθρωπικής χρηματοδότησης, αφού μεγάλα επενδυτικά σχήματα παρακάμπτουν τις μικρές γυναικείες οργανώσεις, καθώς η πλειονότητα των χρηματοδοτήσεων απευθύνεται σε έργα ύψους άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων.

Παρόλο λοιπόν, που οι γυναίκες ενδιαφέρονται περισσότερο για την περιβαλλοντική προστασία και είναι πιο αποτελεσματικές στη διαχείρισή της, οι αποφάσεις εξακολουθούν να λαμβάνονται κυρίως από άνδρες.

Στην Ελλάδα είναι χιλιάδες γυναίκες που δίνουν τον αγώνα στην καθημερινότητά του και μέσω των επαγγελμάτων τους για να προστατεύσουν τη φύση, την πόλη τους, την γειτονιά, την οικογένειά τους. Πρέπει να τις στηρίξουμε.

Η συνεδρίαση κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις για τη βελτίωση της συμμετοχής των γυναικών στον τομέα της περιβαλλοντικής ηγεσίας.

Τονίστηκε η ανάγκη:

  • Ενίσχυσης της εκπαίδευσης και κατάρτισηςγια τις γυναίκες σε θέματα περιβάλλοντος και STEM
  • Δικτύωσης και συνεργασιώνμεταξύ γυναικών σε όλα τα επίπεδα και κυρίως σε θέσεις ευθύνης.
  • Στήριξης των γυναικών σε ηγετικούς ρόλους, μέσω στοχευμένων πολιτικών και μέτρων.
  • Χρηματοδότησης της γυναικείας επιχειρηματικότηταςσε πράσινους τομείς και επίτευξη στην πράξη της ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας.
  • Υιοθέτησης πρόσθετων μέτρων μητρότητας, ώστε οι γυναίκες να μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα χωρίς περιορισμούς.

Όπως επισημάνθηκε, η γυναικεία ηγεσία είναι καθοριστική για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.

 

Please follow and like us:
Συνέντευξη στο Ραδιόφωνο του Alpha, Talk Radio 98.9, στον δημοσιογράφο Γιώργο Ευγενίδη

Συνέντευξη στο Ραδιόφωνο του Alpha, Talk Radio 98.9, στον δημοσιογράφο Γιώργο Ευγενίδη

Η βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, Διονυσία Αυγερινοπούλου, μιλώντας στην εκπομπή του Γιώργου Ευγενίδη στο Talk Radio 98,9, την Παρασκευή 21 Μαρτίου, για το πολιτικό κλίμα και τις τελευταίες εξελίξεις, τόνισε ότι ήδη συζητείται η αναθεώρηση του άρθρου περί ευθύνης υπουργών, ώστε η δικαιοσύνη να λειτουργεί με ίδια μέτρα και ίδια σταθμά για όλους, μία θέση της Νέας Δημοκρατίας την οποία όλα τα κόμματα οφείλουν να στηρίξουν, ενώ δεν παρέλειψε να κάνει ειδική μνεία για την ολοκλήρωση ενός εκ των πλέον σημαντικών έργων του νομού της, την οδική αρτηρία Πάτρας-Πύργου.
Αναφερόμενη στα αποτελέσματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων, η κα. Αυγερινοπούλου σχολίασε ότι «Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν μια φωτογραφία της στιγμής. Η αξιολόγηση των κομμάτων από τους πολίτες πρέπει να γίνεται με μέτρο τόσο τις εσωτερικές πολιτικές, όσο και με τις  προτάσεις και στρατηγικές που ανταποκρίνονται σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η ευρωπαϊκή άμυνα, κάτι το οποίο απέδειξε άλλωστε και η πρόσφατη Ευρωπαϊκή Σύνοδος. Σε καιρούς γεωπολιτικών αναταράξεων που αφορούν και τη χώρα μας, είναι κρίσιμο να έχουμε ηγεσία που γνωρίζει και μπορεί να καθοδηγήσει την Ελλάδα με σταθερότητα.»
Τέλος, η κα Αυγερινοπούλου, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ενίσχυση της απασχόλησης. Σημείωσε πως η μείωση της ανεργίας είναι ορατή, καθώς νέα έργα και διεθνείς επενδύσεις στη χώρα δημιουργούν νέες και πρόσθετες θέσεις εργασίας.
Please follow and like us:
Έργα 552.000 ευρώ στον Ι.Ν Κοιμήσεως της Θεοτόκου Δαφνιώτισσας Ηλιδας και 685.000 ευρώ στον Ι. Ν Τιμίου Προδρόμου Σχίνων Ζαχάρως

Έργα 552.000 ευρώ στον Ι.Ν Κοιμήσεως της Θεοτόκου Δαφνιώτισσας Ηλιδας και 685.000 ευρώ στον Ι. Ν Τιμίου Προδρόμου Σχίνων Ζαχάρως

-Στηρίζουμε και προβάλουμε την θρησκευτική κληρονομία της Ηλείας

Την ικανοποίησή της για μια σειρά σημαντικών έργων που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ηλείας καθώς και τον θρησκευτικό τουρισμό και μπορούν να αναδείξουν τον μοναδικό πλούτο της περιοχής, εξέφρασε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη στην Ηλεία της Υπουργού Πολιτισμού, κα. Λίνας Μενδώνη, και την εξέταση της πορείας έργων στον τομέα του Πολιτισμού που εκτελούνται κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2021-27.

Μεταξύ των σημαντικών έργων που έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτική Ελλάδα 2021-2027, έχουν δημοπρατηθεί και συμβασιοποιηθεί, με φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Πολιτισμού, χρηματοδοτείται, με ποσό 552.000 ευρώ, το έργο της αποκατάστασης του Ι.Ν Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Δαφνιώτισσα Ήλιδας καθώς και η στερέωση και δομητική αποκατάσταση του Ιερού Ναού Τιμίου Προδρόμου Σχίνων, Δήμου Ζαχάρως-Φιγαλείας, με προϋπολογισμό 685.000 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά και στα δύο έργα η Δρ. Αυγερινοπούλου είχε συνεργαστεί τόσο με το Υπουργείο Πολιτισμού, όσο και με την Περιφέρεια, αλλά και με τους Προέδρους, τους πολιτιστικούς συλλόγους και τα εκκλησιαστικά συμβούλια και των δύο τοπικών κοινοτήτων, και εξέφρασε τόσο τις ευχαριστίες της, όσο και την ικανοποίησή της για τα θετικά αποτελέσματα της μεταξύ τους συνεργασίας, η οποία θα συνεχιστεί και για άλλα έργα που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ηλείας καθώς και τον θρησκευτικό τουρισμό και μπορούν να αναδείξουν τον μοναδικό πλούτο της περιοχής.

Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, «η διαφύλαξη και η διατήρηση της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς, συνδέεται άμεσα με ένα από τα πιο βασικά γνωρίσματα της εθνικής μας ταυτότητας, της ιστορίας και των παραδόσεων μας. Από κοινού με την Περιφέρεια, και τους Δήμους και τις τοπικές κοινότητες, αλλά και με την εκκλησία, και με την σημαντική στήριξη από το Υπουργείο Πολιτισμού, το επόμενο διάστημα θα αναληφθούν πρόσθετες πρωτοβουλίες με κοινό στόχο να επενδύσουμε στην θρησκευτική μας κληρονομία που είναι πλούσια. Είναι ανάγκη των τοπικών κοινωνιών και σημείο αναφοράς τους, ενώ παράλληλα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις προοπτικές που ανοίγονται μέσα από την ανάπτυξη δράσεων στο πλαίσιο του θρησκευτικού-πνευματικού τουρισμού. Η αποκατάσταση και συντήρηση ναών και θρησκευτικών μνημείων μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προσέλκυσης επισκεπτών από ολόκληρη την Ελλάδα και τον κόσμο».

 

Please follow and like us:
Διμερής Συνάντηση της Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με τον Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα

Διμερής Συνάντηση της Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου με τον Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα

Στο Ελληνικό Κοινοβούλιο πραγματοποιήθηκε διμερής συνάντηση μεταξύ της Προέδρου της Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, Ειδικής Απεσταλμένης του Πρωθυπουργού για την Προστασία των Ωκεανών και Συντονίστριας του Our Ocean 9, Δρος Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, και του αξιότιμου Πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα, κ. Τζου-σογκ Λιμ (Juseong Lim).

Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο της προετοιμασίας της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean 10, που θα πραγματοποιηθεί στο Μπουσάν της Κορέας τον Απρίλιο του 2025 και διοργανώνεται από την Κορέα με τη συμβολή της Ελλάδος. Η συν-προεδρία Ελλάδος – Κορέας στην Οργανωτική Επιτροπή του Our Ocean 10, προέκυψε μετά και από την πολύ πετυχημένη διοργάνωση του Our Ocean 9, που διεξήγαγε η χώρα μας με μεγάλη επιτυχία, τον Απρίλιο του 2024. Οι 469 δεσμεύσεις, ύψους 11,35 δις. $, για την προστασία των θαλασσών, που προέκυψαν από την Διάσκεψη, το καταδεικνύουν απόλυτα.

Στο πλαίσιο της συνάντησης, συζητήθηκαν οι στρατηγικές προτεραιότητες της Διάσκεψης και οι τρόποι ενίσχυσης της συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα της Γαλάζιας Οικονομίας, με έμφαση στη βιώσιμη ναυτιλία, την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και τις καινοτόμες πρακτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης στους ωκεανούς.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η Δρ. Αυγερινοπούλου και ο κ. Lim αντάλλαξαν αναμνηστικά δώρα, σε ένδειξη φιλίας και αμοιβαίας εκτίμησης μεταξύ των δύο χωρών. Επιπλέον, η Δρ. Αυγερινοπούλου προσκάλεσε τον Πρέσβη της Κορέας να επισκεφθεί την Αρχαία Ολυμπία, τόπο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ενίσχυσης των δεσμών μεταξύ των δύο χωρών μέσω του πολιτισμού και της περιβαλλοντικής συνεργασίας.

Η συνάντηση επιβεβαίωσε την κοινή δέσμευση Ελλάδας και Κορέας για την προώθηση της αειφορίας στις θαλάσσιες δραστηριότητες και την προστασία των ωκεανών, ενισχύοντας τη διπλωματική συνεργασία των δύο χωρών ενόψει του Our Ocean 10.

 

Please follow and like us:
Δήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Δήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού στις 22 Μαρτίου, η Δρ. Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, δήλωσε:

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Νερού είναι αφιερωμένη από τον ΟΗΕ στην διατήρηση των παγωμένων ορεινών υδατικών πόρων – στους «πύργους του νερού». Σχεδόν 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη βασίζονται στο ορεινό λιωμένο νερό και την απορροή του για τη γεωργία, την οικιακή κατανάλωση και την παραγωγή ενέργειας. Η ταχεία τήξη των παγετώνων προκαλεί αβεβαιότητα στις ροές νερού, με βαθιές επιπτώσεις στους ανθρώπους και τον πλανήτη, προκαλώντας πλημμύρες, ξηρασία, κατολισθήσεις και άνοδο της στάθμης της θάλασσας και βάζοντας σε κίνδυνο τα οικοσυστήματα. Και σε αυτές τις προκλήσεις, η επείγουσα ανάγκη δραστικής μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα προκύπτει εμφατικά.

Στην Ελλάδα, πρόσφατη μελέτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για την μεταβολή της χιονόπτωσης και χιονόστρωσης μεταξύ 1991 – 2020, έδειξε σημαντική πτωτική τάση στον αριθμό ημερών χιονοκάλυψης στο σύνολο της χώρας. Η τάση αυτή είναι εντονότερη κατά τους χειμερινούς μήνες, με μείωση τόσο στη διάρκεια χιονοκάλυψης όσο και στο πάχος του χιονιού. Το φθινόπωρο οι χιονοπτώσεις έχουν γίνει πιο σπάνιες από το παρελθόν, ξεκινώντας προς τα τέλη Νοεμβρίου στα ορεινά, ενώ την άνοιξη η τήξη χιονιού ξεκινά πιο νωρίς.

Είναι απαραίτητο να εργαστούμε από κοινού για να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ώστε να διατηρήσουμε την κρυόσφαιρά μας.

Περαιτέρω, παραμένει επίκαιρη η μελέτη του Παγκοσμίου Οικονομικού Φόρουμ σύμφωνα με την οποία διεθνώς υπολογίζεται ότι μέχρι το 2030, η παγκόσμια ζήτηση νερού αναμένεται να υπερβαίνει την αειφόρο προμήθεια κατά 40%, λόγω της κλιματικής αλλαγής, της αύξησης του πληθυσμού και των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Η συνεργασία είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσης του νερού, καθώς η ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών και των καινοτόμων, η οποία προωθεί αποτελεσματικές λύσεις. Είναι σημαντική η σύνδεση νεοφυών επιχειρήσεων με πόρους για την δημιουργία νέων τεχνολογιών με αντίκτυπο στο νερό, όπως εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για την αγροτική αποδοτικότητα και συστήματα ανακύκλωσης γκρίζων υδάτων. Τονίζεται η σημασία των δημόσιων-ιδιωτικών συνεργασιών για να εξασφαλιστεί ότι οι λύσεις που θα υιοθετηθούν θα αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά συγκεκριμένα προβλήματα, ενισχύοντας συνολικά το οικοσύστημα καινοτομίας στο νερό, αλλά και τις ανάγκες της φύσης, της κοινωνίας και, μεταξύ άλλων, της αγροτικής παραγωγής.

 

Please follow and like us:
Δήλωση της βουλευτή Ηλείας, Διονυσίας Αυγερινοπούλου, μετά την παρουσία της στην τελετή έναρξης συνόδου της ΔΟΕ

Δήλωση της βουλευτή Ηλείας, Διονυσίας Αυγερινοπούλου, μετά την παρουσία της στην τελετή έναρξης συνόδου της ΔΟΕ

«Στο πλαίσιο της σημερινής τελετής έναρξης της συνόδου της ΔΟΕ στην Αρχαία Ολυμπία, είχα την ευκαιρία να συγχαρώ τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο της ΕΟΕ, Ισίδωρο Κούβελο, για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του Ολυμπιακού κινήματος και τη διάδοση των ιδεωδών που πηγάζουν από αυτό, όπως το ευ αγωνίζεσθαι και η Εκεχειρία. Παράλληλα, ανέφερα ότι είναι σημαντικό να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την προβολή και την ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας ως παγκοσμίου σημείου αναφοράς στην παιδεία, στον πολιτισμό και στο περιβάλλον. Θεωρώ χρέος όλων μας να διαφυλάξουμε την πολυδιάστατη κληρονομιά του ιερού τόπου της Ολυμπίας και να τη μεταλαμπαδεύσουμε στις επόμενες γενιές».

Η κ. Αυγερινοπούλου είχε επίσης την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β’ του Μονακό, με τον οποίο τους συνδέει κοινή δράση για την προστασία των ωκεανών.

 

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Πρέπει να αποσοβήσουμε τον κίνδυνο από το λεοντόψαρο στη Μεσόγειο

Αυγερινοπούλου: Πρέπει να αποσοβήσουμε τον κίνδυνο από το λεοντόψαρο στη Μεσόγειο

-Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα σε εθνικό επίπεδο για την προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας αλλά και του εισοδήματος των αλιέων μας

 

 

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της  για την ανάδειξη των κινδύνων και την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του χωροκατακτητικού ψαριού λεοντόψαρου στις ελληνικές θάλασσες και τη Μεσόγειο γενικότερα, η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής των Ελλήνων, συμμετείχε ως ομιλήτρια στο διεθνές συνέδριο “Lionfish in the Mediterranean II Conference”.

Το συνέδριο αποτελεί πρωτοβουλία της οργάνωσης Elafonisos Eco, μιας περιβαλλοντικής ένωσης αφιερωμένης στην προστασία και διατήρηση του οικοσυστήματος μέσω καινοτόμων και ουσιαστικών δράσεων, και του ιδρυτή της, κ. Enrico Toja, υποστηριζόμενη από τον Πρίγκιπα Αλβέρτο ΙΙ του Μονακό. Το συνέδριο συγκέντρωσε επιστήμονες, ερευνητές, φορείς χάραξης πολιτικής και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών από πέντε χώρες, Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρο, Γαλλία και Μονακό, με στόχο την ανάλυση του φαινομένου και την ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης των πληθυσμών του λεοντόψαρου, το οποίο απειλεί τη θαλάσσια βιοποικιλότητα, την αλιεία και τις παράκτιες οικονομίες της περιοχής.

Στην ομιλία της, η κ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Ελλάδα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του λεοντόψαρου, συμπεριλαμβανομένων των νομοθετικών και πολιτικών παρεμβάσεων, των ερευνητικών προγραμμάτων και των δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, οι οποίες όμως πρέπει να εντατικοποιηθούν ώστε να είναι επαρκής για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου. Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η ειδική συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων, που συγκλήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων στις 4 Φεβρουαρίου 2025, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μεταξύ των οποίων ο Υφυπ. Αλιευτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Κέλλας, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), ερευνητές, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και ειδικοί επιστήμονες.

Η κ. Αυγερινοπούλου τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της έρευνας και της παρακολούθησης, της υποστήριξης της αλιείας και της εμπορικής αξιοποίησης του λεοντόψαρου, της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, καθώς και της περιφερειακής συνεργασίας μεταξύ των μεσογειακών χωρών για την αποτελεσματική διαχείριση του φαινομένου. Επιπλέον, πρότεινε τη λήψη περαιτέρω μέτρων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως η υιοθέτηση ενός ενιαίου κωδικού προϊόντος για το λεοντόψαρο και η απλοποίηση των διαδικασιών για την αλίευσή του.

Η Ελλάδα, με την εμπειρία και την επιστημονική της κατάρτιση, μπορεί να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στη διαχείριση του προβλήματος, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ των μεσογειακών χωρών και την ανάπτυξη κοινών στρατηγικών για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Με συντονισμένες δράσεις, επιστημονική γνώση, συνεργασία και πολιτική βούληση, μπορούμε να προστατεύσουμε αποτελεσματικά τη θαλάσσια βιοποικιλότητα της Μεσογείου και να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για τις παράκτιες κοινότητές μας.

 

Please follow and like us:
Στη Βέρνη της Ελβετίας η Δρ. Αυγερινοπούλου για την συνεδρίαση του Twelve Plus Group

Στη Βέρνη της Ελβετίας η Δρ. Αυγερινοπούλου για την συνεδρίαση του Twelve Plus Group

Στη συνάντηση της Διοικούσας Επιτροπής του Twelve Plus Group συμμετέχει η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής NΔ, η οποία σήμερα μεταβαίνει στη Βέρνη της Ελβετίας, προκειμένου να συμμετάσχει στη συντονιστική συνεδρίαση των εκπροσώπων της ομάδας Twelve Plus της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (Inter-Parliamentary Union – IPU). Η συνεδρίαση αυτή αποσκοπεί στον καθορισμό των θέσεων της Γεωπολιτικής Ομάδας που απαρτίζεται από τα 47 Κοινοβούλια των ευρωπαϊκών χωρών, του Καναδά, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και άλλων, ενόψει της 150ης Συνόδου που θα πραγματοποιηθεί στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν από τις 5 έως τις 9 Απριλίου 2025, με θεματική την κοινωνική ανάπτυξη και την δικαιοσύνη.

Η συνεδρίαση στη Βέρνη πραγματοποιείται σε κρίσιμο χρονικό ορόσημο, δεδομένων των σημαντικών εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις από την κοινοβουλευτική πλευρά σχετικά με το ζήτημα της Ουκρανίας, της Μέσης Ανατολής, καθώς και όσων συγκρούσεων απασχολούν την ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον, θα διαμορφωθεί η στάση του Group απέναντι στα νέα δεδομένα που προέκυψαν μετά την εκλογή του Τραμπ στις ΗΠΑ, ενόψει της διαμόρφωσης ενός νέου πολιτικού σκηνικού παγκοσμίως.

Η Διοικούσα Επιτροπή έχει την ευθύνη να διαμορφώσει την ατζέντα του Twelve Plus Group, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα κρίσιμα ζητήματα που αναφέρθηκαν, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθείται και η εξέλιξη άλλων σημαντικών θεμάτων, μεταξύ των οποίων η Ομάδα των Facilitators για το Κυπριακό της IPU, τα ζητήματα τεχνητής νοημοσύνης, η ατζέντα βιώσιμης ανάπτυξης κ.ά.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου διακρίνεται για τη μακρόχρονη πορεία της στην IPU και την επιδραστική της παρουσία, ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης, εκπροσωπώντας τα αναπτυγμένα κράτη-μέλη του Twelve Plus Group. Επιπρόσθετα, έχει διατελέσει Πρόεδρος της Επιτροπής της IPU για Θέματα ΟΗΕ και Αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της IPU.

Για περαιτέρω πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το γραφείο Τύπου του Twelve Plus Group, στο: Twelve Plus Group | Inter-Parliamentary Union.

Please follow and like us:
Συγχαρητήρια Δήλωση της Βουλευτού Δ. Αυγερινοπούλου στον ΠτΔ Κωνσταντίνο Τασούλα

Συγχαρητήρια Δήλωση της Βουλευτού Δ. Αυγερινοπούλου στον ΠτΔ Κωνσταντίνο Τασούλα

«Με την ευκαιρία της ορκωμοσίας του νέου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, στη Βουλή των Ελλήνων, του εξέφρασα τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια. Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για τη Δημοκρατία μας, καθώς στο ύπατο αξίωμα της χώρας αναλαμβάνει ένας άνθρωπος με κύρος, βαθιά γνώση των θεσμών και μακρόχρονη κοινοβουλευτική εμπειρία.

Η μέχρι σήμερα πορεία του ως Πρόεδρος της Βουλής υπήρξε υποδειγματική, με πνεύμα συναίνεσης και αφοσίωση στις δημοκρατικές αξίες. Είμαι βέβαιη ότι θα υπηρετήσει τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας με το ίδιο ήθος και αίσθημα ευθύνης, συμβάλλοντας στην εθνική ενότητα, τη δημοκρατική σταθερότητα και την πρόοδο της χώρας μας.»

Please follow and like us:
-Χρηματοδότηση 130.000€  από τον Υφυπ. Αθλητισμού Γ. Βρούτση Αθλητισμού μετά την πρόσφατη συνάντηση με τη βουλευτή Ηλείας, Δ. Αυγερινοπούλου και τον δήμαρχο Αρχ. Ολυμπίας, Άρη Παναγιωτόπουλο

-Χρηματοδότηση 130.000€ από τον Υφυπ. Αθλητισμού Γ. Βρούτση Αθλητισμού μετά την πρόσφατη συνάντηση με τη βουλευτή Ηλείας, Δ. Αυγερινοπούλου και τον δήμαρχο Αρχ. Ολυμπίας, Άρη Παναγιωτόπουλο

Άμεση ανταπόκριση από Βρούτση για την αναβάθμιση του γηπέδου Πελοπίου

 

Άμεσα απέδωσε καρπούς η πρόσφατη συνάντηση της βουλευτή Ηλείας, Διονυσίας Αυγερινοπούλου και του δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας, Άρη Παναγιωτόπουλου, με τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, καθώς το υπουργείο ανακοίνωσε επίσημα τη χρηματοδότηση του δήμου Αρχαίας Ολυμπίας με 130.000 ευρώ για την εγκατάσταση Προκατασκευασμένης Κερκίδας στο Γήπεδο της Τοπικής Κοινότητας Πελοπίου, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΤΠΑ ΥΠΑΙΘΑ – ΤΟΜΕΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2021-2025».

Στη δήλωση του ο κ. Βρούτσης ευχαρίστησε προσωπικά τη Διονυσία Αυγερινοπούλου και τον Άρη Παναγιωτόπουλο για τη συνεργασία, τονίζοντας ότι αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση η αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών στην περιφέρεια και ειδικά στις περιοχές που “χτυπά η καρδιά του αθλητισμού της Ελλάδας”.

«Αποτελεί προτεραιότητά μας η ενίσχυση των αθλητικών υποδομών σε όλη την περιφέρεια. Με νοικοκύρεμα, δίκαιο και αναλογικό τρόπο, αυτή την στιγμή εκτελούνται πάνω από 100 αθλητικά έργα σε Δήμους σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα προστέθηκαν τέσσερα νέα έργα στον στρατηγικό σχεδιασμό μας για την ανάπτυξη του αθλητισμού. Ευχαριστώ για τη συνεργασία, τους συναδέλφους μου στη Βουλή Διονυσία Αυγερινοπούλου, Ιωάννη Μπουγά, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, Χριστόδουλο Στεφανάδη και τους Δημάρχους Αρχαίας Ολυμπίας, Άρη Παναγιωτόπουλο, Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη, Ανατολικής Σάμου Παρασκευά Παπαγεωργίου, Δωρίδος Δημήτρη Γιαννόπουλο. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας αναβαθμίζοντας τις αθλητικές εγκαταστάσεις μας, εκεί που χτυπά η καρδιά του αθλητισμού της Ελλάδας».

Η βουλευτής Ηλείας ευχαρίστησε με τη σειρά της τον αναπλ. υπουργό Αθλητισμού για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα του δήμου και επισήμανε πως η κυβέρνηση στηρίζει έμπρακτα τον νομό για την ενίσχυση των υποδομών του.

«Η Αρχαία Ολυμπία είναι το παγκόσμιο σύμβολο του αθλητισμού και του Ολυμπισμού και με τις παρεμβάσεις μας οφείλουμε να την αναδείξουμε εθνικά και διεθνώς. Οφείλουμε να διασφαλίσουμε σύγχρονες και ασφαλείς αθλητικές εγκαταστάσεις που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των αθλητών, επαγγελματιών και ερασιτεχνών. Η εξασφάλιση αυτής της χρηματοδότησης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά  τον  Υπουργό κ. Βρούτση και τον Δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Παναγιωτόπουλο, για την αποτελεσματική συνεργασία μας, η οποία έφερε αποτελέσματα πολύ γρήγορα. Η στήριξη και η ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας και του Νομού μας παραμένει αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μου», δήλωσε η Διονυσία Αυγερινοπούλου.

Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αποδοχή του αιτήματός του και πρόσθεσε ότι στοχεύει στην αναβάθμιση όλων των αθλητικών υποδομών στον δήμο.

«Ως Δημοτική Αρχή συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις για την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων του Δήμου μας και να προχωράμε σε έργα ανάπτυξης. Στο Πελόπιο, όπου φιλοξενούνται Ακαδημίες από όλο το Νομό, αθλητές και αγώνες, η εγκατάσταση κερκίδας ήταν αναγκαία και ουσιαστική, τόσο για την ασφάλεια των επισκεπτών/θεατών όσο και για την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων. Ευχαριστώ τον Υπουργό, Γιάννη Βρούτση, για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας και τη χρηματοδότηση του έργου, καθώς και τη Βουλευτή μας, κα Διονυσία Αυγερινοπούλου, για την έμπρακτη στήριξή της. Το όραμά μας για πρόοδο και ανάπτυξη δεν σταματά εδώ. Συνεχίζουμε με πάθος και όρεξη να χτίζουμε τον Δήμο που μας αξίζει!», επισήμανε.

Please follow and like us: