-Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής από τη βουλευτή Ηλείας στο πλαίσιο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας

-Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής από τη βουλευτή Ηλείας στο πλαίσιο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας

Δ. Αυγερινοπούλου: «Μόνον η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διαθέτει σχέδιο για τη χώρα»

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε την Παρασκευή η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στο πλαίσιο της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσαν κόμματα της αντιπολίτευσης κατά της κυβέρνησης.

Η Δρ Αυγερινοπούλου, αφού συνεχάρη τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη για τη συμβολή του στην απόφαση ενισχυμένης κοινής άμυνας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρθηκε αναλυτικά στην τραγωδία των Τεμπών, τονίζοντας ότι το συνταρακτικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες μας, θλίβει άπαντες ακόμα και σήμερα.

Η βουλευτής Ηλείας επισήμανε ότι όλοι θέλουν να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπαίτιους του δυστυχήματος και να υπάρξει η ανάλογη τιμωρία, σημειώνοντας ότι αν προκύπτει ευθύνη πολιτικών προσώπων, θα το υποδείξει η δικαστική διαδικασία της προανακριτικής επιτροπής της Βουλής.

Επιπλέον, επανέλαβε την πρωθυπουργική δέσμευση για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου με τεχνογνωσία από το εξωτερικό και καταλόγισε στα κόμματα της αντιπολίτευσης απόπειρα καπήλευσης του αιτήματος των πολιτών να βρεθεί η αλήθεια και να απονεμηθεί δικαιοσύνη, προκειμένου να οδηγηθεί η χώρα σε αποσταθεροποίηση.

Η Δρ Αυγερινοπούλου υπογράμμισε πως η αντιπολίτευση εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών, ενδεχομένως για να προκαλέσει πρόωρες εκλογές, παρότι δεν διαθέτει σαφή και πειστική πρόταση διακυβέρνησης της χώρας με προγραμματικές θέσεις και προτάσεις, σε αντίθεση με την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, που από το 2019 εφαρμόζουν ολοκληρωμένη στρατηγική μετατρέποντας την Ελλάδα σε χώρα-πρότυπο με βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία.

Η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ολοκλήρωσε την ομιλία της υπενθυμίζοντας τα πεπραγμένα της κυβέρνησης στην Ηλεία, με κορυφαίο επίτευγμα τον σχεδόν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο της Πατρών-Πύργου, την ωρίμανση της επέκτασης ως την Τσακώνα, τη μελέτη ύψους 5 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του φράγματος Πηνειού, τη χρηματοδότηση με 2,8 εκατ ευρώ των λιμανιών Κατακόλου και Κυλλήνης για την ενίσχυση του εξοπλισμού τους και την αύξηση των πόρων για την προστασία των πολιτών από τιε φυσικές καταστροφές.

 

Δείτε αναλυτικά το κείμενο της ομιλίας

 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επιτρέψετε μου κατ’ αρχάς να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια προς τον Πρωθυπουργό της χώρας μας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για την ηγεσία του για την επίτευξη της απόφασης της ενισχυμένης κοινής άμυνας των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η απόφαση αυτή της Ένωσης ενισχύει τη διεθνή παρουσία της ως δύναμης σταθερότητας και ειρήνης.

Αγαπητοί συνάδελφοι, συζητούμε τη σημερινή πρόταση δυσπιστίας με την αφορμή ενός τραγικού περιστατικού, του δυστυχήματος στα Τέμπη τον Φλεβάρη του 2023, που στοίχισε τη ζωή σε πενήντα επτά συμπολίτες μας, ενός περιστατικού που μας συντάραξε βαθιά τότε, που μας θλίβει όλους βαθύτατα μέχρι και σήμερα και το οποίο θα παραμείνει για πάντα ανεξίτηλο στη μνήμη μας.

Το αν υπάρχουν πράγματι ευθύνες ή όχι σε πολιτικά πρόσωπα είναι ένα συμπέρασμα το οποίο θα το υποδείξει η δικαστική διαδικασία, καθώς πλέον και η προανακριτική επιτροπή για την οποία συμφωνήσαμε ήδη να γίνει. Όλοι θέλουμε να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει και να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι αυτού του πολύνεκρου δυστυχήματος, διότι είμαστε γονείς, μητέρες, πατέρες και θέλουμε μια χώρα πρωτίστως ασφαλή για τα παιδιά μας. Παράλληλα, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δεσμεύεται με την παροχή πρόσθετης τεχνογνωσίας από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ώστε να αναβαθμιστούν και να καταστούν ασφαλέστερα τα τρένα στη χώρα μας. 

Λέγοντας αυτά, είναι λυπηρό που τα κόμματα της Αντιπολίτευσης προσπαθούν με κάθε τρόπο να καπηλευτούν το αίτημα των πολιτών για την εύρεση της αλήθειας και την απονομή της δικαιοσύνης σε αυτή την υπόθεση, αίτημα που είπα ότι είναι αίτημα όλων μας. Προσπαθούν συστηματικά να εργαλειοποιήσουν και να διευρύνουν την υπόθεση με μόνο σκοπό την αποσταθεροποίηση της χώρας και ενδεχομένως την προσφυγή σε κάλπες. Και λέω «ενδεχομένως» και όχι σίγουρα, διότι δεν ξέρουμε αν επιδιώκουν εκλογές, διότι οι ίδιοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας, όπως είναι σήμερα τα πράγματα εντός των παρατάξεών τους. Δεν έχουν επαρκή στελέχωση και δεν έχουν και προγράμματα. Άλλωστε και το ΠΑΣΟΚ μέσω της Γραμματέως της Κοινοβουλευτικής του Ομάδας διευκρίνισε ότι δεν ζητάνε εκλογές. Αναρωτιόμαστε γιατί κάνατε την πρόταση μομφής.

Είναι δεδομένο ότι αυτήn τη στιγμή δεν μπορείτε να πείσετε τους πολίτες ότι είστε ικανοί να κυβερνήσετε τη χώρα, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχουμε ακούσει από κανένα από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης προγραμματικές θέσεις και προτάσεις για το τι θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερα από εμάς, αλλά και γενικώς τι θα μπορούσαν να κάνουν αν αναλάβουν τη διακυβέρνηση, κάτι που γνωρίζει και ο κόσμος.

Αντιθέτως, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από το 2019 αναπτύσσουν στρατηγικές, πολιτικές, νομοθεσία που έχουν φέρει βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα, αλλά και την έχουν αναδείξει ως χώρα πρότυπο σε πολλούς τομείς. 

Καθώς βρισκόμαστε ήδη στην τρίτη μέρα της συζήτησης της πρότασης δυσπιστίας και έχουν ήδη αναληφθεί οι θεωρητικές προσεγγίσεις από όλες τις πλευρές, επιτρέψτε μου να προσφέρω κάποια απτά παραδείγματα για τα πεπραγμένα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας μέχρι σήμερα προερχόμενα από τον Νομό μου, τον Νομό Ηλείας.

Κατ’ αρχάς με εντολή του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και την άοκνη εργασία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών στην Ηλεία έχει προχωρήσει η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού ως προς το τμήμα Πάτρα-Πύργος. Η κατασκευή του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου είναι ένα πάγιο αίτημα για ασφαλείς μεταφορές τεσσάρων νομών, οι κάτοικοι των οποίων χρησιμοποιούν αυτό τον δρόμο. Πρόκειται για τον Νομό Ηλείας, τον Νομό Αχαΐας, τον Νομό Ζακύνθου και τον Νομό Κεφαλληνίας.  

Το Τμήμα Πύργος – Αλισσός 65 χιλιομέτρων προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί σε χρήση ως τις 31 Ιουλίου του 2025, ενώ το τμήμα Αλισσός-Μιντιλόγλι 10 χιλιομέτρων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου του 2025. Το 2025, λοιπόν, θα είναι το έτος για το οποίο η Ηλεία θα υποδεχθεί για πρώτη φορά λειτουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου.

Επίσης, η Κυβέρνηση έχει εφαρμόσει επιπλέον μέτρα και υποδομές οδικής ασφάλειας στο υφιστάμενο εθνικό δίκτυο εξασφαλίζοντας την ασφαλή μετακίνηση και επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ σχεδιάζεται και η επέκταση του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.  

  

Ομοίως, το Υπουργείο Υποδομών διέθεσε σημαντικά κονδύλια, άνω των 5.000.000 ευρώ, για τη μελέτη για την ασφάλεια και την ανθεκτικότητα του φράγματος και της λίμνης Πηνειού στην Ηλεία, μία μελέτη που αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων. Είναι δε η πρώτη Κυβέρνηση, που έχει ανταποκριθεί σε αυτό το αίτημα, το οποίο αποτέλεσε αίτημα πολλών ετών. 

Επίσης, στο Νομό μας, καθώς και σε όλη τη χώρα, έχουμε αποτελεσματικότερα σχέδια προστασίας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Η Κυβέρνηση έχει θέσει στο προσκήνιο την αναβάθμιση των μέσων πυροπροστασίας ως κρίσιμο παράγοντα δημόσιας ασφάλειας και προστασίας των πολιτών, ενώ έχει προβλέψει ειδικές αρμοδιότητες, νέο Υπουργείο, καθώς επίσης και νέα τεχνολογία για την πρόληψη των πυρκαγιών, των πλημμυρών και άλλων φυσικών καταστροφών. 

Επίσης, πρόσφατα για την Ηλεία δεσμεύτηκαν χρήματα άνω των 2.800.000 ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού ασφαλούς διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων στα λιμάνια Κατακόλου και Κυλλήνης από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ η ενίσχυση των υποδομών των δύο λιμένων χαρακτηρίστηκαν ως έργα προτεραιότητας. 

Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες μας δημιουργούν τη δικαιολογημένη πεποίθηση πως πρόκειται για μία Κυβέρνηση, η οποία έχει προτεραιοποιήσει στην πράξη, σε όλο της το εύρος, έργα και υποδομές ασφαλείας. Αποτελεί σταθερή πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης η προστασία τόσο των κρίσιμων υποδομών της χώρας, όσο και του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Για αυτούς τους λόγους θεωρώ ότι η πρόταση δυσπιστίας που συζητείται σήμερα δεν θα κατατείνει σε καλύτερες λύσεις διακυβέρνησης. Αντίθετα, δίνει χώρο σε πολιτικές αντιπαραθέσεις, που τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντα των πολιτών. 

Η μόνη σωστή οδός είναι να στηρίξουμε το έργο της Κυβέρνησης που εμπιστευόμαστε και να εργαστούμε όλοι μαζί για την ευημερία της χώρας μας. Ας το πράξουμε, λοιπόν, αγαπητοί συνάδελφοι, καταψηφίζοντας τη σημερινή πρόταση δυσπιστίας. 

 

Please follow and like us:
Θετική απάντηση στη Διον. Αυγερινοπούλου για τον ΤΟΕΒ Επιταλίου

Θετική απάντηση στη Διον. Αυγερινοπούλου για τον ΤΟΕΒ Επιταλίου

-Τεχνική μελέτη για χρηματοδότηση από την ΚΑΠ 2023-2027 ζήτησε το ΥΠΑΑΤ στην απάντησή του προς τη βουλευτή Ηλείας

Εφικτή είναι η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού του αρδευτικού δικτύου του ΤΟΕΒ Επιταλίου από ευρωπαϊκούς πόρους, σύμφωνα με την απάντηση που έλαβε η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων σε πρόσφατη ερώτησή της, μετά τις πλημμύρες σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις στην πρώην λίμνη Αγουλινίτσας.

Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, ο ΤΟΕΒ Επιταλίου μπορεί να προχωρήσει σε τεχνική υδραυλική μελέτη για την αποκατάσταση του συνόλου του έργου με εκπόνηση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να την προωθήσει στη Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων & Εδαφοϋδατικών Πόρων του Υπουργείου, για να ελεγχθεί η δυνατότητα χρηματοδότησής της από το Στρατηγικό Σχέδιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027, το οποίο χρηματοδοτεί εγγειοβελτιωτικά έργα που περιλαμβάνουν εκσυγχρονισμούς και βελτιώσεις υφιστάμενων αρδευτικών δικτύων (παρέμβαση Π3-73-1.1 «Έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων» και ειδικότερα Δράση 2: «Έργα ταμίευσης και αρδευτικών δικτύων).

Παράλληλα, επισημαίνεται πως το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να συμμετέχει σε δαπάνες αποκατάστασης ζημιών με διάθεση πιστώσεων είτε από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είτε από τη Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων & Εδαφοϋδατικών Πόρων της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων & Υποδομών του, κατόπιν αιτήματος από τους εποπτεύοντες φορείς των ΤΟΕΒ.

Η Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου ενημέρωσε σχετικά τους εκπροσώπους του ΤΟΕΒ Επιταλίου και τους προέδρους των παραλίμνιων κοινοτήτων των δήμων Πύργου και Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, με τους οποίους είχε συναντηθεί στα γραφεία του Οργανισμού τον Φεβρουάριο, καταθέτοντας εν συνεχεία και τη σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Παράλληλα, η βουλευτής Ηλείας και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής τόνισε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να δρομολογηθεί με ώριμες μελέτες ο εκσυγχρονισμός του αρδευτικού δικτύου, για να θωρακιστούν σε μόνιμη βάση οι γεωργικές εκτάσεις στην πρώην λίμνη Αγουλινίτσας από νέες πλημμύρες η διαχείριση των διαθέσιμων υδάτων να είναι πιο ορθολογική και αποτελεσματική.

«Τον Φεβρουάριο συζήτησα αναλυτικά με τους παραγωγούς της περιοχής και τη διοίκηση του ΤΟΕΒ το πρόβλημα και προχώρησα σε σειρά θεσμικών παρεμβάσεων για τη διευθέτησή του. Η απάντηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων δίνει τη δυνατότητα στον Οργανισμό να βελτιώσει τις υποδομές άρδευσης στην αποξηραμένη λίμνης της Αγουλινίτσας μέσω της εκπόνησης μελέτης εγγειοβελτιωτικών έργων, που θα υποβληθούν για χρηματοδότηση σε πρόγραμμα του Υπουργείου», επισήμανε.

Please follow and like us:
Συνάντηση Υφυπ. Ναυτιλίας Στ. Γκίκα – Δ. Αυγερινοπούλου -Κ. Καννή, Γ. Λέντζα και Χρ. Χριστοδουλόπουλου

Συνάντηση Υφυπ. Ναυτιλίας Στ. Γκίκα – Δ. Αυγερινοπούλου -Κ. Καννή, Γ. Λέντζα και Χρ. Χριστοδουλόπουλου

2,8 εκατ. ευρώ για τoυς Λιμένες Κατάκολου και Κυλλήνης

Η Ηλεία στις Προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας

Συνάντηση εργασίας στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον Υφυπουργό, κ. Στέφανο Γκίκα, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Βουλευτού Νομού Ηλείας, Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου και με συμμετοχή του Δημάρχου Πύργου, κ. Στάθη  Καννή, του Δημάρχου Ανδραβίδας – Κυλλήνης, κ. Γιάννη Λέντζα, του Δημάρχου Ήλιδας, κ. Χρήστου Χριστοδουλόπουλο, του Πρόεδρου του Λιμενικού Ταμείου Κατάκολου, κ. Κώστα  Νικολούτσου και του Πρόεδρου του Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης, κ. Κωνσταντίνου Χαντζή, καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα την ενίσχυση των λιμενικών υποδομών του Νομού Ηλείας.

Ήταν δε πρώτη φορά που έλαβε χώρα τόσο διευρυμένη συνάντηση εργασίας με αντικείμενο την ανάπτυξη των λιμένων, των μαρινών και των λιμενικών υποδομών που εξυπηρετούν συνδυασμένα την τουριστική ανάπτυξη, τις ακτοπλοϊκές και εμπορικές ανάγκες θαλάσσιας μεταφοράς του Νομού, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες σχετικές συναντήσεις με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Τουρισμού και την συμμετοχή και των λοιπών δήμων της Ηλείας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι η βιώσιμη «γαλάζια ανάπτυξη»  και ο εκσυγχρονισμός των λιμένων και των παράκτιων υποδομών αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης, καθώς και του ιδίου του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

 

Χρηματοδότηση 2,8 εκατ. ευρώ για τα λιμάνια Κατάκολου και Κυλλήνης

Ο Υφυπουργός κ. Στέφανος Γκίκας ενημέρωσε κατά την συνάντηση, ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου, προβλέπει την διάθεση 2.801.600 ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού ασφαλούς διαχείρισης λιμενικών εγκαταστάσεων (ISPS) στα λιμάνια Κατακόλου (1.449.048 ευρώ) και Κυλλήνης (1.352.552 ευρώ), ενώ για το αλιευτικό καταφύγιο Παλουκίου Ήλιδος θα υπάρξει από το Υπουργείο περαιτέρω συντονισμός με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για εξασφάλιση πρόσθετων κονδυλίων.

Ο Υφυπουργός χαρακτήρισε ως έργο προτεραιότητας τις υποδομές των δύο λιμανιών και διαβεβαίωσε ότι η χρηματοδότηση των 2,8 εκατ. ευρώ είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2021-27 του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Παράλληλα, τόνισε ότι θα μπορούσαν ενδεχομένως να δεσμευτούν επιπλέον κονδύλια, τόσο από το Υπουργείο όσο και από τη Διαχειριστική Αρχή της οικείας Περιφέρειας, για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών, υπό την προϋπόθεση της κατάθεσης σχετικών μελετών.

Οι συμμετέχοντες φορείς στη σύσκεψη εξέφρασαν την ικανοποίηση τους από τη συνάντηση, τόσο για την τεχνική υποστήριξη που προσφέρθηκε από τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου και η οποία θα είναι συνεχής, όσο και για τη διασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ δεσμεύτηκαν αμοιβαίως για περαιτέρω συντονισμό, ώστε να προωθηθούν πρόσθετα έργα για τον Νομό Ηλείας.

 

Η Δρ. Αυγερινοπούλου δήλωσε:

«Η ενίσχυση των λιμένων μας είναι κρίσιμη για την βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας, τον τουρισμό, την μεταφορά των αγροτικών μας προϊόντων, την ακτοπλοΐα. Με τη συνεργασία όλων των φορέων και την υποστήριξη της Κυβέρνησης, υλοποιούμε σημαντικά έργα που θα βελτιώσουν τις υποδομές και θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των πολιτών και των επιχειρήσεων. Η γαλάζια ανάπτυξη, δηλαδή η οικονομία που βασίζεται στο θαλάσσιο και το παράκτιο μέτωπο είναι ουσιώδης για το μέλλον του Νομού Ηλείας. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Υφυπουργό, κ. Στέφανο Γκίκα, καθώς και όλους τους υπηρεσιακούς και επιτελικούς παράγοντες του Υπουργείου για την παροχή εμπεριστατομένης πληροφόρησης για τα θέματα του Νομού μας και για την αγαστή τους συνεργασία και βεβαίως για την πολύ γενναία χρηματοδότηση για τα δύο έργα που θα πραγματοποιηθούν στο λιμάνι του Κατάκολου και το λιμάνι της Κυλλήνης. Αυτή η συνάντηση σηματοδοτεί στενότερη συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου και των φορέων του Νομού μας και θα ακολουθήσει επόμενη συνάντηση με τη συμμετοχή εκπροσώπων και άλλων δήμων του Νομού Ηλείας τόσο με το Υπουργείο Ναυτιλίας όσο και με τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού, ώστε να αναδείξουμε την Ηλεία ως Πρότυπο Νομό Βιώσιμης Γαλάζιας Ανάπτυξης».

«Ο στόχος της Δημοτικής Αρχής για ένα ασφαλές λιμάνι έρχεται ακόμα πιο κοντά μετά την διασφάλιση της χρηματοδότησης από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εγκατάσταση συστήματος ISPS. Αξιοποιούμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό του Δήμου μας. Το ενδιαφέρον μας για την αναβάθμιση του λιμανιού παραμένει πρώτη προτεραιότητα για την εξυπηρέτηση του συμφέροντος της τοπικής μας κοινωνίας. Παρά τις οποιεσδήποτε συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα τους τελευταίους μήνες για την τύχη του λιμανιού, εμείς είμαστε παρόντες προετοιμάζοντας τις υποδομές μας για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μέλλοντος. Συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με τα σημαντικά και αφήνουμε τα ασήμαντα για τους υπόλοιπους που παραμένουν απλοί σχολιαστές της επικαιρότητας σε δευτερεύοντα και τριτεύοντα θέματα», τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Πύργου κ. Στάθης Καννής.

«Ήταν μία άκρως εποικοδομητική συνάντηση, στην οποία μαζί με τον Πρόεδρο του ΔΛΤ Κυλλήνης Κωνσταντίνο Χαντζή ενημερώσαμε τον κ. Γκίκα για όλα τα ζητήματα του λιμένα Κυλλήνης, καθώς και του αλιευτικού καταφυγίου Αγίου Παντελεήμονα. Τέθηκαν επί τάπητος τα απαραίτητα έργα υποδομών και εκβάθυνσης και φυσικά ο εξοπλισμός ISPS. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα Κυλλήνης και η μετατροπή του σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου, λόγω της στρατηγικής του θέσης, και με δεδομένες τις επερχόμενες τις γεωπολιτικές αλλαγές στον ορίζοντα», τόνισε ο Δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης, κ. Γιάννης Λέντζας.

Ο δε Δήμαρχος Ήλιδος, κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος δήλωσε τα εξής: «Η συνάντηση στο Υπουργείο ήταν ιδιαιτέρως χρήσιμη, καθώς είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τόσο με τον κ. Υφυπουργό, όσο και με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, τα θέματα του παράκτιου μετώπου της Ηλείας και δη του Δήμου Ήλιδος, ενώ θέσαμε ζητήματα διάβρωσης των ακτών αλλά και των λιμενικών και αλιευτικών εγκαταστάσεων και τις ανάγκες εύρεσης κονδυλίων προς αυτό το σκοπό, καθώς επίσης αιτηθήκαμε και λάβαμε την έμπρακτη υποστήριξη του Υπουργείου για περαιτέρεω συντονισμό και με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για την ενίσχυση των υποδομών του Αλιευτικού Καταφυγίου Παλουκίου του δήμου μας».

Please follow and like us:
Νέο, σύγχρονο, περιπολικό σκάφος στο Λιμεναρχείο Κυλλήνης

Νέο, σύγχρονο, περιπολικό σκάφος στο Λιμεναρχείο Κυλλήνης

Ενισχύθηκε εξοπλιστικά το Λιμενικό Σώμα στο λιμάνι της Κυλλήνης, με την αντικατάσταση του παλιού περιπολικού σκάφους με καινούριο, πνευστό περιπολικό κλειστού τύπου, αυξημένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων. Το θέμα είχε θέσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στηρίζοντας το αίτημα του Λιμενικού Σώματος. Πλέον παραδόθηκε στην υπηρεσία της Κυλλήνης ένα σκάφος Viking 12μετρο με 2 μηχανές και 50 κόμβους ταχύτητα, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας της υπηρεσίας.

Η κα. Αυγερινοπούλου ευχαρίστησε ιδιαίτερα την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, για την εξοπλιστική ενίσχυση του Λιμεναρχείου της Κυλλήνης σχετικά με την ασφάλειας της ναυσιπλοΐας καθώς και την επιτήρηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Όπως τόνισε σε δήλωσή της, «η θετική ανταπόκριση του Υπουργείου αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της επιχειρησιακής δυνατότητας του Λιμενικού Σώματος και τη βελτίωση της ασφάλειας στην περιοχή μας. Η αντικατάσταση του παλαιού σκάφους με ένα νέο και πιο σύγχρονο μέσο, που πληροί τις απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρησιακών αναγκών, θα επιτρέψει στο Λιμενικό Σώμα να ανταποκριθεί ακόμα πιο αποτελεσματικά στις καθημερινές προκλήσεις του, παρέχοντας ταυτόχρονα τη μέγιστη ασφάλεια στους πολίτες και τους επισκέπτες της περιοχής μας. Η απόφαση αυτή όχι μόνο ενισχύει τις δυνατότητες του Λιμενικού Σώματος αλλά και αποδεικνύει τη δέσμευση του Υπουργείου Ναυτιλίας να επενδύσει στην ασφάλεια και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, κάτι που έχει καθοριστική σημασία για την περιοχή μας και για την κοινωνία ευρύτερα».

 

Please follow and like us:
Διεθνής βράβευση της Δρος. Αυγερινοπούλου στο Women Leadership Award, στην Ινδία, για την παγκόσμια περιβαλλοντική και κλιματική της δράση

Διεθνής βράβευση της Δρος. Αυγερινοπούλου στο Women Leadership Award, στην Ινδία, για την παγκόσμια περιβαλλοντική και κλιματική της δράση

Την Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτή Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, επέλεξε να βραβεύσει για τον παγκόσμιο ρόλο της για περιβαλλοντικά και κλιματικά θέματα, το Women Leadership Award, που πραγματοποιήθηκε στη Βομβάη της Ινδίας. Μια σημαντική διοργάνωση-θεσμός που, από το 2013, επιβραβεύσει ηγετικά στελέχη στον τομέα των επιχειρήσεων, της πολιτικής, της εκπαίδευσης, των τεχνών, της επιστήμης, γυναίκες που διαπρέπουν στους τομείς της επιχειρηματικότητας, της κοινωνικής προσφοράς και της καινοτομίας και έχουν επηρεάσει θετικά τις κοινότητές τους μέσω των επιτευγμάτων τους.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου, που ήταν η μοναδική βραβευθείσα από την ευρωπαϊκή ήπειρο, τιμήθηκε για την διεθνή της δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και των θαλασσών, ως μια πολιτικός που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Είναι Ειδική Απεσταλμένη του Έλληνα Πρωθυπουργού για τους Ωκεανούς ενώ ήταν επικεφαλής της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης «Our Ocean Conference». Διατελεί Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής των Ελλήνων, καθώς και Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης στη Γενεύη της Ελβετίας. Έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υδάτων (Global Water Partnership Organization) στη Στοκχόλμη, Αντιπρόεδρος της Μεσογειακής Επιτροπής για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του UNEP/MAP και Πρόεδρος του Κύκλου Μεσογειακών Κοινοβουλευτικών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στην Αθήνα. Επίσης, υπήρξε Επικεφαλής του Τομέα Υδάτων της Επιτροπής Ενέργειας και Περιβάλλοντος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Παρίσι.

Η ίδια, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε την διοργάνωση για αυτή την ιδιαίτερα τιμητική διάκριση, αναφέρθηκε στην εμπνευσμένη ηγεσία της Ελλάδας αλλά και του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, σε αυτούς του τομείς ενώ στάθηκε ιδιαίτερα  στη συμμετοχή των γυναικών σε ηγετικούς ρόλους και την ενίσχυση της θέσης τους στην επιχειρηματικότητα, σε κυβερνητικούς και δημόσιους οργανισμούς και σε υψηλές θέσεις ευθύνης. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη να συνεχίσουν οι γυναίκες να συνεισφέρουν στην κοινωνία μέσω της κοινωνικής υπευθυνότητας, της περιβαλλοντικής συνείδησης και της προώθησης βιώσιμων πρακτικών, ενθαρρύνοντάς τες να διεκδικήσουν ηγετικούς ρόλους και να επιτύχουν σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. «Η αναγνώριση ηγετικών προσωπικοτήτων αποδεικνύει ότι οι γυναίκες μπορούν να καταφέρουν τα πάντα όταν έχουν τις κατάλληλες ευκαιρίες και υποστήριξη. Το Women Leadership Award αποτελεί μια σημαντική κίνηση για τη δημιουργία ενός πιο δίκαιου και ισχυρού μέλλοντος για όλες εμάς. Αναγνωρίζει και υπογραμμίζει την ανάγκη για ισχυρές γυναίκες ηγέτες που διαμορφώνουν τις κοινωνίες τους, προάγοντας την ισότητα, την βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία», υπογράμμισε.

Οι γυναίκες στην πρώτη γραμμή

Στην ομιλία της, η Δρ. Αυγερινοπούλου τόνισε τον ηγετικό ρόλο που διαδραματίζουν σήμερα οι γυναίκες, σε σημαντικούς τομείς που επηρεάζουν την κοινωνία συνολικά, περιλαμβανομένων της εκπαίδευσης, της καινοτομίας και της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και του κλίματος. «Αυτό είναι πιο αναγκαίο από ποτέ. Ο κόσμος μας αντιμετωπίζει πρωτοφανείς περιβαλλοντικές προκλήσεις – από την κλιματική αλλαγή και την υποβάθμιση των ωκεανών μέχρι τη ρύπανση από πλαστικά και την απώλεια βιοποικιλότητας – και η ηγεσία των γυναικών σε αυτούς τους τομείς έχει αποδειχθεί ότι είναι τόσο μεταμορφωτική όσο και αναγκαία. Αναγνωρίζοντας ότι οι γυναίκες συχνά φέρουν δυσανάλογο βάρος από τις περιβαλλοντικές και κλιματικές επιπτώσεις, πρέπει να λάβουμε δράση για να αντιστρέψουμε αυτά τα δεδομένα. Πράγματι, τις τελευταίες δεκαετίες, οι γυναίκες βρίσκονται στην πρωτοπορία της ηγεσίας για το κλίμα και το περιβάλλον, οδηγώντας την πρόοδο μέσα από τις γνώσεις τους, την αναλυτική σκέψη και την αποφασιστικότητά τους να επιτύχουν τον τελικό στόχο: να διαφυλάξουν τη ζωή στη Γη. Γυναίκες πολιτικοί ηγέτες, επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες, ανοίγουν τον δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Οι γυναίκες ηγέτες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των παγκόσμιων περιβαλλοντικών υποθέσεων, οδηγώντας καινοτόμες λύσεις και βιώσιμες πρακτικές που προστατεύουν τον πλανήτη μας. Η δουλειά τους στην προστασία των ωκεανών μας, στην μείωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και στην προώθηση της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης είναι μαρτυρία για τη δύναμη της περιεκτικής αυτής ηγεσίας», τόνισε.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η ενδυνάμωση των γυναικών μπορεί να αποτελέσει το μέσο για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς μελέτες της Παγκόσμιας Τράπεζας αποδεικνύουν ότι οι γυναίκες είναι και μπορούν να είναι πιο επιδραστικές και να κάνουν σημαντική διαφορά στον τομέα του περιβάλλοντος και του κλίματος, να προωθούν πολιτικές που ανταποκρίνονται στο φύλο και φέρνουν ποικιλία απόψεων στη νομοθέτηση και τη χάραξη πολιτικής για το κλίμα και το περιβάλλον. «Η γενιά μας έχει αντλήσει βαθιά έμπνευση από το ατρόμητο πνεύμα των γυναικών που άνοιξαν τον δρόμο για βιώσιμες αλλαγές στον κόσμο μας. Οραματιστές όπως η Wangari Maathai, η οποία με την ακούραστη υπεράσπισή της για την αναδάσωση και την περιβαλλοντική δικαιοσύνη άλλαξε τις κοινότητες στην Κένυα, η Sylvia Earle, των επαναστατικών εξερευνήσεων και της δέσμευσής της για τη διατήρηση των ωκεανών που βάθυναν την κατανόησή μας για τα θαλάσσια οικοσυστήματα, η Vandana Shiva, ισχυρή υπερασπιστής της βιοποικιλότητας και της βιώσιμης γεωργίας, η Christiana Figueres, η οποία διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της παγκόσμιας συμφωνίας Παρισιού για την κλιματική αλλαγή, η Inger Andersen, Διευθύντρια του Προγράμματος Περιβάλλοντος του ΟΗΕ, η Amina Mohammed, Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας του ΟΗΕ, και η Ursula Von Der Leyen που εισήγαγε τη Νέα Πράσινη Συμφωνία που αναμόρφωσε τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ένα πιο πράσινο μέλλον για την Ευρώπη και τον κόσμο, είναι φάροι ελπίδας και αντοχής. Εορτάζουμε επίσης εμβληματικές προσωπικότητες της περιβαλλοντικής επιστήμης, όπως η Jane Goodall, που με την αφοσίωσή της στη μελέτη και την προστασία του φυσικού κόσμου αναμόρφωσε τη σχέση μας με την άγρια ζωή, η Rachel Carson, του βιβλίου “Silent Spring” που έδωσε ώθηση στο σύγχρονο περιβαλλοντικό κίνημα, η Sunita Narain, η οποία με την έντονη υποστήριξή της για την περιβαλλοντική δικαιοσύνη στην Ινδία ενδυνάμωσε τις κοινότητες να προστατεύσουν τους φυσικούς τους πόρους, και η Severn Cullis-Suzuki, η οποία με τη δέσμευσή της για το περιβαλλοντικό ακτιβισμό μας θυμίζει ότι το μέλλον του πλανήτη μας βρίσκεται στα χέρια των τολμηρών και οραματιστών. Τα επιτεύγματά τους, καθώς και αυτά των λιγότερο γνωστών ηρωίδων, μας θυμίζουν ότι όταν το πάθος και ο σκοπός συναντώνται, η μεταμορφωτική ηγεσία αναδύεται, ενδυναμώνοντας τις γενιές να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή, να προστατεύσουν τους ωκεανούς μας και να καλλιεργήσουν έναν υγιέστερο πλανήτη για όλους».

Στρατηγική συνεργασία Ελλάδας-Ινδίας

Εξάλλου, η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην στενή συνεργασία της Ελλάδας και της Ινδίας σε θέματα βιωσιμότητας, περιβάλλοντος, κλίματος και ωκεανών. Μίλησε για την νέα Στρατηγική Συνεργασία των δύο χωρών, που συνδέονται με μακροχρόνιες σχέσεις και κοινά συμφέροντα στον σύγχρονο κόσμο, η οποία έγινε ισχυρότερη μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας, κ. Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα το 2023 και την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ελλάδας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ινδία, το 2024. Μέρος αυτής της συνεργασίας αποτελούν περιβαλλοντικές και κλιματικές πρωτοβουλίες που σχετίζονται με την ναυτιλιακή ασφάλεια, την οικολογία των θαλασσών, τους πόρους των ωκεανών, την μείωση και διαχείριση κινδύνου καταστροφών, την επιστήμη, την τεχνολογία και την ακαδημαϊκή συνεργασία, το εμπόριο, τη συνδεσιμότητα και τις ναυτιλιακές μεταφορές. «Έχουμε πολλές ευκαιρίες για συλλογική δράση στα υπάρχοντα πλαίσια συνεργασίας. Σας καλώ να αναλάβετε συλλογική δράση για το περιβάλλον, το κλίμα, για τις παρούσες και μελλοντικές γενιές. Ας κάνουμε αυτό το επόμενο βήμα, μαζί! Σας ευχαριστώ για το θάρρος σας, το όραμά σας και τη αμετακίνητη δέσμευσή σας για ένα μέλλον όπου κάθε γυναίκα μπορεί να ηγηθεί, να καινοτομήσει και να εμπνεύσει. Όταν οι γυναίκες αναδεικνύονται, οι κοινωνίες ευημερούν!», κατέληξε.

 

 

 

 

 

Η Δρ. Αυγερινοπούλου τιμήθηκε για την διεθνή της δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και των θαλασσών.

 

Στην ομιλία της αναφέρθηκε στην στενή συνεργασία της Ελλάδας και της Ινδίας σε θέματα βιωσιμότητας, περιβάλλοντος, κλίματος και ωκεανών.

Πριν την έναρξη του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι των πέντε ηπείρων άναψαν, ως είθισται, την τελετουργική λυχνία.

Please follow and like us:
Συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θ. Σκυλακάκη

Συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θ. Σκυλακάκη

-Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων, του παρέδωσε τις Εκθέσεις της προηγούμενης περιόδου

Τις Εκθέσεις της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της προηγούμενης περιόδου, παρέδωσε η Πρόεδρός τους, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις εργασίες της Επιτροπής και της Υποεπιτροπής, που αποτυπώνονται στις δύο Εκθέσεις, οι οποίες υιοθετήθηκαν και ψηφίστηκαν από τα μέλη τους, με στόχο τη χάραξη πολιτικών εθνικής εμβέλειας για το περιβάλλον και την ενέργεια και την αντιμετώπιση ζητημάτων περιβαλλοντικής και αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας.

Όπως τονίστηκε στο πλαίσιο της συνάντησης, οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας κίνητρα για περιβαλλοντικές επενδύσεις. Η Δρ. Αυγερινοπούλου επεσήμανε ότι  μεγάλο μέρος των εργασιών της Επιτροπής Περιβάλλοντος αφιερώθηκε σε ζητήματα, τα οποία αφορούν σε μεγάλης κλίμακας πολιτικές, στον στρατηγικό σχεδιασμό των περιβαλλοντικών και των αναπτυξιακών πολιτικών για μια σειρά κρίσιμων περιβαλλοντικών ζητημάτων, σε σύμπλευση με το διεθνές γίγνεσθαι, αλλά και ειδικότερα περιβαλλοντικά θέματα, ιδιαίτερα σημαντικά για τη χώρα μας.

Αναλόγως, η Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων, η οποία έχει συσταθεί ως διακριτή από την Επιτροπή Περιβάλλοντος για να συμβάλλει στην πιο ολοκληρωμένη λειτουργία της, ανέδειξε σειρά θεμάτων τα οποία είναι καίριας σημασίας για την ορθή διαχείριση των υδάτων.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου και ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας συζήτησαν, επίσης, για μια σειρά περιβαλλοντικών, ενεργειακών και κλιματικών ζητημάτων, όπως είναι η εθνική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου και οι εθνικές στρατηγικές για την ενέργεια και το κλίμα, η διαχείριση των αποβλήτων, η βιώσιμη ανάπτυξη, η προστασία των δασών, η πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, η αποτίμηση και αποκατάσταση του δασικού κεφαλαίου, η επικαιροποίηση του Εθνικού Σχεδίου Αναδάσωσης για τις πυρόπληκτες περιοχές και η εφαρμογή της νέας δασικής μεταρρύθμισης.

Σημαντικό μέρος της συνάντησης αφιερώθηκε στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ακόμη, εξετάσθηκαν πολιτικές εθνικής εμβέλειας για το περιβάλλον και την ενέργεια και ζητήματα περιβαλλοντικής και αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας, τα κίνητρα για περιβαλλοντικές επενδύσεις, οι προοπτικές της γαλάζιας οικονομίας και του βιώσιμου τουρισμού.

Παράλληλα, συζητήθηκαν οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας λόγω της κλιματικής κρίσης, την ποιότητα του πόσιμου ύδατος, τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στον αγροτικό τομέα και την προστασία της θαλάσσιας βιοποικιλότητας και των ωκεανών.

Ξεχωριστή αναφορά έγινε στην ανάπτυξη του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου του Ιονίου και στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων του, όπως αυτοί ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης «Our Ocean Conference» για την προστασία των Ωκεανών και των θαλασσών και την πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου για απελευθέρωση του «οικοπέδου Κατακόλου» από το πεδίο των ερευνών για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο Πέλαγος.

Η σχετική μελέτη πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της και αφορά στον θαλάσσιο χώρο που ξεκινά από τα Αντικύθηρα, καλύπτοντας μια συνεχή θαλάσσια ζώνη κατά μήκος των νότιων και δυτικών ακτών της Πελοποννήσου, έως τις Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη και Λευκάδα ενώ περικλείει και τις νήσους των Στροφάδων.

Όπως τόνισε η κυρία Αυγερινοπούλου, η χώρα μας διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην «μάχη» κατά της κλιματικής αλλαγής και στην αύξηση της κλιματικής φιλοδοξίας, έχει αποκτήσει αναγνωρισιμότητα σε σχέση με το περιβαλλοντικό της προφίλ, ενώ υπό την ηγεσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, και με τη διαρκή μέριμνα της ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Κυβέρνηση αναλαμβάνει κομβικές νομοθετικές πρωτοβουλίες και διαμορφώνει ορθολογικές και αποτελεσματικές πολιτικές και δράσεις για το περιβάλλον.

Please follow and like us:
Τα αποτελέσματα της Ελληνικής αποστολής στην Ανταρκτική στην συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασία Περιβάλλοντος της Βουλής

Τα αποτελέσματα της Ελληνικής αποστολής στην Ανταρκτική στην συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασία Περιβάλλοντος της Βουλής

-Η εξάρτηση της Ελλάδας από την σταθερότητα του παγκόσμιου κλιματικού συστήματος

 

 

Με θέμα «Η κρυόσφαιρα υπό πίεση: ανάλυση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στην Ανταρκτική και η σημασία της ελληνικής αποστολής», συνεδρίασε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος, υπό την προεδρία της Προέδρου της, Δρος. Διονυσίας – Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Ένα ζήτημα που, όπως τόνισε στην εισαγωγικής της ομιλία η κα. Αυγερινοπούλου, αν και φαίνεται μακρινό παρ’ όλα αυτά επηρεάζει άμεσα το μέλλον του πλανήτη και συνεπακόλουθα της χώρας μας, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της Ανταρκτικής και του κλίματος, όπως αυτό διαμορφώνεται από την προϊούσα κλιματική κρίση. Η συνεδρίαση είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, επ’ αφορμή και της επιστροφής της πλέον πρόσφατης επίσημης αποστολής της χώρας μας στην Ανταρκτική.

Τα μέλη της Επιτροπής ενημέρωσαν η κ. Ζωή Ράπτη, Υφυπουργός Ανάπτυξης, ο κ. Συμεών Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Πολικών Ζωνών που κράτησαν  ζωντανό το όνειρο για τη συμμετοχή της χώρας μας στην Ανταρκτική που αποτελεί το εφαλτήριο για μία πιο ενεργή συμμετοχή της χώρας μας για την προστασία του πολικού περιβάλλοντος, ο κ. Μιχάλης Ζερβάκη, Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης και ο κ . Κωνσταντίνος-Αλκέτας Ουγγρίνης, Αντιπρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης, μέσα από τους επιστημονικούς κόλπους το οποίου προήλθε αυτή η πρωτοβουλία και η πραγματοποίηση για την αποστολή στην Ανταρκτική.

Επίσης, συμμετείχαν ο κ. Αριστομένης Καραγεώργης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών και Διευθυντής του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας που ήδη έχουν πραγματοποιήσει αντίστοιχες αποστολές στην Ανταρκτική, ο κ . Βαγγέλης Παπαθανασίου, Βιολόγος και πρώην Διευθυντή Ερευνών του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, ο οποίος πραγματοποίησε μία από τις πρώτες επισκέψεις στην Ανταρκτική, ο Καθηγητής κ. Παντελής Καθάριος, Ερευνητής Ιχθυολόγος, ο οποίος είναι επίσης ένας από τους ερευνητές που επισκέφθηκαν την Ανταρκτική, η κα. Βανέσα Αρχοντίδου, Αλπινίστρια και Πρέσβειρα του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, οι δύο ερευνήτριες, γυναίκες ηγέτιδες στην έρευνα και στην πρωτοβουλία για την προστασία του κλίματος, κ.κ Εύχαρις Γουρουντή, Ερευνήτρια Αρχιτέκτονας Μηχανικός και  Χριστίνα Μπαλωμενάκη, Ερευνήτρια Αρχιτέκτονας Μηχανικός από το Πολυτεχνείο Κρήτης, η κα. Σουζάνα Λασκαρίδη, Πρόεδρος της LAVINIA CORP και της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λασκαρίδη που υποστήριξαν ενεργά και οικονομικά την πρόσφατη ελληνική αποστολή στην Ανταρκτική. Παρόντες ήταν ακόμη ο κ. Στυλιανός Πετράκης, Εντεταλμένος Σύμβουλος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λασκαρίδη, η κα. Κατερίνα Πρίφτη, Διευθύντρια Τμήματος Ασφαλείας Πλοίων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο κ. Γιώργος Χριστόπουλος, Εκτελεστικός Διευθυντής της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λασκαρίδη, η κα. Πελαγία Σπύρου, Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Πολικών Ζωνών και ο κ . Νίκος Χαραλαμπίδης, Γενικός Διευθυντής της Greenpeace Ελλάδος.

Ορόσημο για την Ελλάδα η αποστολή στην Ανταρκτική

Όπως τόνισε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η απομακρυσμένη αυτή ήπειρος, το πιο παγωμένο και αφιλόξενο μέρος της γης, δεν είναι πλέον ένας νέος τόπος γεωγραφικής εξερεύνησης αλλά, κατά τη σύγχρονη αντίληψη, πρόκειται για ένα οικοσύστημα που αποτελεί κρίσιμο ρυθμιστή του κλίματος και πολύτιμο τμήμα των αλληλένδετων οικοσυστημάτων του πλανήτη μας. Η Ανταρκτική είναι επίσης σύμβολο της διεθνούς συνεργασίας και της ειρήνης. Η Συνθήκη της Ανταρκτικής που υπεγράφη πριν από περισσότερα από εξήντα χρόνια, καθώς και τα συνοδά της πρωτόκολλα αποδεικνύουν ότι οι χώρες μπορούν να συνεργαστούν για ένα κοινό στόχο, εν προκειμένω τη διατήρηση της φύσης και την επιστημονική πρόοδο.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι η φετινή συμμετοχή της Ελλάδας σε αποστολή στην Ανταρκτική αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για τη χώρα μας, όπως και οι προηγούμενες αποστολές, καθώς δύο Ελληνίδες επιστήμονες συμμετείχαν σε μια διεθνή συνεργασία για τη μελέτη του παγωμένου, αλλά τόσο πολύτιμου αυτού οικοσυστήματος. «Οι αποστολές αυτές δεν παρουσιάζουν μόνο επιστημονικό ενδιαφέρον, αλλά αποτελούν πρωτίστως και μία δήλωση για τη θέση της Ελλάδας στη διεθνή κοινότητα. Είναι μια υπενθύμιση ότι η χώρα μας, ως ναυτική δύναμη, αλλά και περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένη χώρα, έχει ρόλο και ευθύνη στην παγκόσμια προσπάθεια για την προστασία των πολικών περιοχών και του κλίματος», τόνισε.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μίλησε για την αλληλεπίδραση των οικοσυστημάτων, καθώς η τήξη των πάγων της Ανταρκτικής προκαλεί την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, απειλώντας νησιά και παράκτιες περιοχές και στη χώρα μας, επισημαίνοντας ότι τα δεδομένα που συλλέγονται στην Ανταρκτική μας βοηθούν να κατανοήσουμε την κλιματική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και να προστατεύσουμε καλύτερα τη βιολογική ποικιλότητα του πλανήτη.

Ειδικό στρατηγικό ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Η Υφυπουργός, κα. Ζωή Ράπτη, χαρακτήρισε Πρόεδρο της Επιτροπή ψυχή της πολύ σημαντικής αποστολής των δύο ερευνητριών μας και του συντονισμού της, καθώς η Δρ. Αυγερινοπούλου ήταν αυτή που, πριν λίγους μήνες, την ενημέρωσε γι’ αυτήν και την σημασία της  όχι μόνο για την ανάδειξη των δυνατοτήτων της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας, αλλά και την ενίσχυσή της σε παγκόσμιο επίπεδο και τη στρατηγική, εθνική σημασία των ερευνών στην Ανταρκτική. Παράλληλα, υπογράμμισε την μεγάλη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνηση στην έρευνα αλλά και την καινοτομία, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια και πόρους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που διατίθενται από το Ταμείο Ανάκαμψης τόσο στην έρευνα, την ανάπτυξη και τις νέες τεχνολογίες.

 

Να υψώσουμε την σημαία της Ελλάδας, στην Ανταρκτική

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Πολικών Ζωνών (ΕΛ.Ε.ΠΟ.Ζ.), κ. Συμεών Κωνσταντινίδης, μίλησε για το πρωτοπόρο εγχείρημα, την πρώτη αποστολή που έφυγε 20 Δεκεμβρίου με τις δύο ερευνήτριες από το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων και Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Σημάτων και Εικόνας, τις συνέργειες που έχουν αναπτυχθεί και τα μνημόνια που έχουν υπογραφεί από την χώρα μας καθώς και την προετοιμασία της επόμενης αποστολής. Παράλληλα, πρότεινε τη δημιουργία κρατικού φορέα υπεύθυνο για την Ανταρκτική, την εκπροσώπηση της Ελλάδας από το Υπουργείο Εξωτερικών και την ΕΛΕΠΟΖ στα ετήσια συνέδρια τη συνθήκης Ανταρκτικής ενώ, σε σχέση με το επιστημονικό έργο, τόνισε ότι θα πρέπει να προβληθεί για να αξιολογηθεί στην Επιστημονικής Επιτροπής για την Έρευνα της Ανταρκτικής (SCAR). «Το μέλλον της Ανταρκτικής είναι λαμπρό και πρέπει να ασχοληθούμε και το κάνουμε για τις επόμενες γενιές, για την ανάδειξη του επιστημονικού δυναμικού που διαθέτει η Ελλάδα και τη μελέτη της κλιματικής κρίσης με τη δημιουργία επιστημονικής βάσης. Αυτό είναι το όραμα, να υψώσουμε τη σημαία μας που θα αποτελέσει εθνική υπερηφάνεια και στη συνέχεια να γίνουμε και συμβουλευτικό μέλος», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

 

Οι εμπειρία των μελών της αποστολής

Οι δύο ερευνήτριες που συμμετείχαν στην αποστολή, κ.κ Γουρουντή και Μπαλωμενάκη, μοιράστηκαν την εμπειρία τους και ευχαρίστησαν όλους όσοι συνέβαλαν καθοριστικά για την επιτυχία αυτής της αποστολής, αναφέρθηκαν στο αντικείμενο της έρευνας για την καταγραφή και ανάλυση των παραμέτρων που διαμορφώνουν την έννοια της κατοίκησης σε ακραίες συνθήκες, την ανθρώπινη δραστηριότητα και ψυχολογία, με έμφαση στη δημιουργία χώρων που υποστηρίζουν τη διαβίωση και την ευημερία. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς επιβεβαιώνουν την αρχική θεωρία, ότι ο άνθρωπος για να μπορεί να ζει καλά σε ακραία περιβάλλοντα έχει ανάγκη όχι μόνο από χώρους με εργονομικό σχεδιασμό, αλλά και από χώρους που αντανακλούν την έννοια της οικειότητας καθώς αποδεικνύεται καθοριστική για την ψυχική και συναισθηματική του ισορροπία.

Όπως υπογραμμίστηκε, η εφαρμογή των αποτελεσμάτων από την έρευνα σε αυτό το πεδίο δεν περιορίζεται μόνο στη διαχείριση των ακραίων συνθηκών, αλλά θέτει τα θεμέλια και το σχεδιασμό των υποδομών που ενισχύουν τη λειτουργικότητα και την ανθεκτικότητα των υποδομών σε ένα ευρύ φάσμα χρήσεων και περιβαλλόντων. Η επιστημονική έρευνα που πραγματοποιείται στην Ανταρκτική, όπως τόνισαν, μπορεί να βρει εφαρμογές σε όλες τις κοινωνίες και τα οφέλη της μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή των σύγχρονων ανθρώπων σε όλα τα περιβάλλοντα και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να συνεχιστεί.

Οι ομιλητές επικέντρωσαν στην διαπίστωση ότι κλιματική κρίση δεν είναι κάτι μακρινό, δεν γνωρίζει σύνορα, επηρεάζει όλους μας και οι συνέπειες που ξεκινούν από την Ανταρκτική φτάνουν στις ακτές της Ελλάδας, στις αγροτικές μας περιοχές, αλλά και στις θάλασσες μας. Η Ελλάδα, υπογράμμισαν, εξαρτάται άμεσα από τη σταθερότητα του παγκόσμιου κλιματικού συστήματος και γι’ αυτό είναι αναγκαία η αδιάληπτη στήριξη της ιδέας της δημιουργίας ελληνικών αποστολών στους Πόλους. Με την συμμετοχή των Ελλήνων επιστημόνων εκεί όπου χτυπά η καρδιά της κλιματικής αλλαγής, μπορεί να ενισχυθεί η επιστημονική γνώση, να προωθηθούν διεθνείς συνεργασίες και να αναδειχθεί η δέσμευση της Ελλάδας στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς, όπως υπογράμμισε η Δρ. Αυγερινοπούλου, οι Ελληνικές αποστολές στην Ανταρκτική, δεν είναι μόνο αποστολές εξερεύνησης και καινοτομίας, είναι αποστολές διάσωσης της ίδιας της ζωής στον πλανήτη.

 

Please follow and like us:
Συνάντηση με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, Σ. Γκίκα, για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Ηλείας και την γαλάζια οικονομία

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας, Σ. Γκίκα, για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Ηλείας και την γαλάζια οικονομία

Η ανάπτυξη του παράκτιου μετώπου της Ηλείας, η στρατηγική για την πράσινη ανάπτυξη της ναυτιλίας, η διασφάλιση της ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας των παράκτιων περιοχών καθώς και θέματα Γαλάζιας Οικονομίας, τέθηκαν κατά την διάρκεια της συνάντησης εργασίας που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανο Γκίκα.

Εστιάζοντας στην Γαλάζια Οικονομία και την βιώσιμη ανάπτυξη του παράκτιου χώρου, από την Βουλευτή Ηλείας τονίστηκε η ανάγκη για αναβάθμιση του παράκτιου μετώπου και των υποδομών για τις θαλάσσιες μεταφορές της Ηλείας, τομείς που αποτελούν για την ίδια ύψιστη προτεραιότητα και αναπτυξιακό στόχο της Κυβέρνησης.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην περαιτέρω τουριστική αξιοποίηση και ενίσχυση των δύο λιμένων της Ηλείας, του Κατακόλου και της Κυλλήνης, την αναβάθμιση και θωράκιση με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και εξυπηρέτησης των επιβατών, καθώς και τα δύο λιμάνια καλύπτουν τις ανάγκες θαλάσσιων μεταφορών, είτε αυτές αφορούν την κρουαζιέρα είτε την διασύνδεση με τα νησιά του Ιονίου. Παράλληλα, συζητήθηκαν όλα τα αναπτυξιακά προγράμματα και οι δυνατότητες χρηματοδότησης έργων για την ενίσχυση των λιμενικών υποδομών, την γαλάζια ανάπτυξη, την ανάπτυξη υποδομών και εξωστρέφειας αλλά και την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας, σε συνάφεια και με τα έργα που έχουν ήδη προγραμματιστεί.

Η κα. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στις αισθητικές και λειτουργικές βελτιώσεις στο Λιμάνι Κατακόλου, με τα έργα ανάπλασης στη χερσαία ζώνη και νέα μαρίνα, τα οποία θα προσδώσουν έναν πιο σύγχρονο και ασφαλή χαρακτήρα στο επίνειο του Πύργου, που αποτελεί πύλη εισόδου εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών από ολόκληρο τον κόσμο στη Δυτική Ελλάδα. Ήδη, από το Υπουργείο προτεραιοποίηθηκαν τα έργα που αφορούν τα συστήματα ασφαλείας, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2025.

Η Ηλεία Βουλευτής, αναφερόμενη στο Λιμάνι της Κυλλήνης, μίλησε για την δημιουργία τουριστικού καταφυγίου για σκάφη καθώς και το σχεδιαζόμενο υδατοδρόμιο, έργα που θα ενισχύσουν τις ήδη υπάρχουσες υποδομές θαλάσσιων μεταφορών, εξυπηρετώντας τις μετακινήσεις προς τα νησιά του Ιονίου και τις γύρω περιοχές και θα συνεισφέρουν σημαντικά στη βελτίωση της οικονομίας και την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης. Παράλληλα, κατά την διάρκεια της συνάντησης εξετάσθηκαν οι δυνατότητες χρηματοδότησης έργων για τα αλιευτικά καταφύγια σε Σκαφιδιά, Λεχαινά και Παλούκι.

Μάλιστα, στις 26 Φεβρουαρίου, με πρωτοβουλία της κα. Αυγερινοπούλου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση στο Υπουργείο Ναυτιλίας για την περαιτέρω ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της Ηλείας, με την συμμετοχή της ηγεσίας του Υπουργείου, εκπροσώπων των Δήμων Πύργου και Ανδραβίδας-Κυλλήνης και των Προέδρων της Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.

Please follow and like us:
Σημαντικά οφέλη για το Κατάκολο και την Ηλεία από την ανάπτυξη του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ιονίου

Σημαντικά οφέλη για το Κατάκολο και την Ηλεία από την ανάπτυξη του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ιονίου

-Συνάντηση της Βουλευτού Ηλείας και Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος, με τον Υπουργό Υ.Π.ΕΝ., Θ. Σκυλακάκη

 

Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτήρισε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, την απελευθέρωση του «οικοπέδου Κατακόλου» από το πεδίο των ερευνών για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο Πέλαγος, καθώς εκεί αναμένεται να αναπτυχθεί το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο του Ιονίου, που θα είναι από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο. Η Δρ. Αυγερινοπούλου είχε συνάντηση με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρο Σκυλακάκη, με τον οποίο συζήτησε για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων των δύο μεγάλων εθνικών θαλάσσιων πάρκων, Αιγαίου και Ιονίου, την δημιουργία των οποίων ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στην 9η Διεθνή Διάσκεψη «Our Ocean Conference». Η Βουλευτής Ηλείας χαιρέτισε την απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για την εξαίρεση του Κατακόλου από τις συγκεκριμένες έρευνες, προς επίτευξη των δεσμεύσεων και των στόχων που τέθηκαν από την χώρα μας στην εν λόγω Διάσκεψη.

Όπως τόνισε η Δρ. Αυγερινοπούλου, το Ιόνιο αποτελεί μια από τις δύο θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές για τις οποίες το Υπουργείο Περιβάλλοντος επιδεικνύει ιδιαίτερη μέριμνα. Το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ιονίου εφάπτεται με το παράκτιο μέτωπο της Ηλείας και έχει στόχο την προστασία της βιοποικιλότητας, την προστασία των θαλασσίων θηλαστικών στην τάφρο του Ιονίου και του θαλασσίου περιβάλλοντος, την προστασία των πληθυσμών της ποσειδωνίας που υπάρχουν στην περιοχή, αλλά και την ανάδειξη των ενάλιων αρχαιοτήτων, όπως αυτές της Αρχαίας Φειάς, στον Άγιο Ανδρέα Κατακόλου. Η σχετική μελέτη πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της και αφορά στον θαλάσσιο χώρο που ξεκινά από τα Αντικύθηρα, καλύπτοντας μια συνεχή θαλάσσια ζώνη κατά μήκος των νότιων και δυτικών ακτών της Πελοποννήσου, έως τις Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και τις νήσους των Στροφάδων.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Αυγερινοπούλου «η θεσμοθέτηση του Εθνικού Πάρκου εντάσσεται στην εθνική στρατηγική για την αυξημένη προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος. Η κομβική απόφαση της απελευθέρωσης της περιοχής του Κατακόλου γίνεται με παράλληλη φροντίδα από πλευράς περιβαλλοντικού αποτυπώματος, εγγυάται την ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής, ώστε να παράγεται μείζον περιβαλλοντικό όφελος. Η περιοχή του Κατακόλου θα διευρύνει χωρικά και θα καταστήσει συνεχές το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο του Ιονίου, για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων του», υπογράμμισε η κα. Αυγερινοπούλου.

Πρωτοβουλίες για την απορρύπανση του Κυλλήνιου Κόλπου

Σε αυτό το πλαίσιο, η Βουλευτής Ηλείας έθεσε στον κ. Υπουργό την ανάγκη ξεχωριστής μέριμνας για την προστασία του θαλάσσιου χώρου της Ηλείας από δραστηριότητες ρύπανσης που εξελίσσονται στην ξηρά, θέτοντας σε προτεραιότητα και την απορρύπανση και θωράκιση του Κυλλήνιου Κόλπου. Όπως επεσήμανε, «η Ηλεία είναι μια παράκτια κατά κύριο λόγο περιοχή, καθώς η γεωγραφία της συνδέει την τοπική οικονομία κυρίως με την Γαλάζια Ανάπτυξη και την Μπλε Οικονομία. Ο βιώσιμος παράκτιος τουρισμός, η αντιμετώπιση της διάβρωσης των ακτών και η θωράκιση και προστασία των παράκτιων και θαλάσσιων περιοχών αλλά και η βιώσιμη αλιεία, που αφορούν στην περιοχή μας, είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Άλλωστε, ο Κυλλήνιος Κόλπος εντάσσεται στο Εθνικό Πάρκο Ιονίου και η απορρύπανσή του θα ενισχύσει την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και θα θωρακίσει περιβαλλοντικά τις ακτές μας, μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο πολύ σημαντικών δράσεων». Μάλιστα, την Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου, η Δρ. Αυγερινοπούλου θα έχει συνάντηση με μέλη της επιστημονικής κοινότητας για το συγκεκριμένο θέμα.

Τον επόμενο μήνα σε διαβούλευση η μελέτη για τον Κυπαρισσιακό Κόλπο

Την συνάντηση απασχόλησε και η επικαιροποιημένη Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη για τον Κυπαρισσιακό Κόλπο η οποία τον επόμενο μήνα αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Με την ανάρτηση της επικαιροποιημένης, πλέον, μελέτης σε δημόσια διαβούλευση, που θα οδηγήσει στην αναθεώρηση του Π.Δ, θα αξιολογηθεί εκ νέου η προϊούσα φυσική κατάσταση της προστατευόμενης περιοχής, μέσα από νέες προτάσεις για το καθεστώς προστασίας και την κατάλληλη διαχείριση, που θα στηρίζει τόσο την ιδιαίτερη βιοποικιλότητά της και το εξαιρετικό τοπίο της, όσο και φιλικές προς το περιβάλλον αναπτυξιακές δραστηριότητες.

Μάλιστα, η κα. Αυγερινοπούλου, κάλεσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος να πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα και μόλις τεθεί σε διαβούλευση το σχέδιο, διευρυμένη σύσκεψη στην Ηλεία, ώστε να τεθούν προτεραιότητες και να διαμορφωθεί το σχέδιο των προτάσεων, με την συμμετοχή του συνόλου των φορέων του Νομού και της κοινωνίας των πολιτών.

Please follow and like us: