Συνέντευξη στο Al Jazeera

Συνέντευξη στο Al Jazeera

Στο Al Jazeera και στον καταξιωμένο δημοσιογράφο του δικτύου, Nick Clark, μίλησε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής,  Απεσταλμένη του Πρωθυπουργού για την Προστασία των Ωκεανών, Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η θεματολογία της συνέντευξης αφορούσε στην προστασία των θαλασσών, τις βλαβερές συνέπειες των μικροπλαστικών καθώς και την πρόοδο που κάνει η χώρα μας στον τομέα της ανακύκλωσης.

Όπως φαίνεται, η περιβαλλοντική δράση της Βουλευτού Ηλείας έχει σημαντικό αποτύπωμα και έχει ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας, καθώς αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος από μεγάλα, διεθνή ειδησεογραφικά δίκτυα και εξειδικευμένους δημοσιογράφους σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας. Ο Nick Clark, αρχισυντάκτης του Al Jazeera English στον συγκεκριμένο τομέα, καλύπτει σημαντικά θέματα της εποχής μας όπως η κλιματική αλλαγή και οι επιπτώσεις της και είναι παρουσιαστής της εκπομπής “Plan It Green”. Ως εκ τούτου, ήταν ιδανικός συνομιλητής για να σταλεί το μήνυμα ότι η χώρα μας ασκεί αποτελεσματική περιβαλλοντική πολιτική για την  προστασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων, τη μείωση των επιπτώσεων της ρύπανσης, την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις για τις επιπτώσεις της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής και την υιοθέτηση ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου.

Please follow and like us:
Η λειψυδρία στην συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής

Η λειψυδρία στην συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής

Η αντιμετώπιση της λειψυδρίας και η περιβαλλοντική κατάσταση της λίμνης Κάρλας σε σχέση με τα ιχθυοαποθέματα απασχόλησαν την συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής, που συνεδρίασε υπό την Προεδρία της Προέδρου της, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου. Τα μέλη της Υποεπιτροπής ενημέρωσαν οι κ.κ Β. Σπανάκης, Υφυπουργός Εσωτερικών, Δ. Σταμενίτης, Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σ. Χιονίδης, Γενικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης και Αποκέντρωσης του Υπουργείου Εσωτερικών, Π. Βαρελίδης, Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Μ. Σκούλλος, Καθηγητής-Πρόεδρος της Global Water Partnership – Mediterranean και Πρόεδρος του Μεσογειακού Γραφείου Πληροφόρησης για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη (MIO-ECSDE), Π. Γεωργίου, Καθηγητής του Τμήματος Γεωπονίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Η Δρ. Αυγερινοπούλου μίλησε τις μειωμένες βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις που χαρακτήρισαν την φετινή χρονιά, την οριακή κάλυψη των αναγκών ύδατος και την απειλή της λειψυδρίας καθώς και τα μέτρα που λαμβάνει η το υπουργείο Περιβάλλοντος, καθώς το θέμα αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα. Αναφέρθηκε εξάλλου στην αναγκαιότητα συμπληρωματικών έργων, με την χρήση νέων τεχνολογικών ακριβείας, ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της λειψυδρίας και της μείωσης επίσης του αρδευτικού νερού με συγκεκριμένο σχέδιο, τόσο άμεσα όσο και με μεσοπρόθεσμα μέτρα, ενώ, όπως υπογράμμισε, η συνδρομή της επιστημονικής κοινότητας είναι απαραίτητη καθώς και του κάθε πολίτη ξεχωριστά.

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών ανέπτυξε τις δράσεις του Υπουργείου που έχουν γίνει μέχρι σήμερα αλλά και αυτές που προγραμματίζονται για το επόμενο χρονικό διάστημα, υπογραμμίζοντας ότι από την πρώτη μέρα που ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανέλαβε το τιμόνι της χώρας, έχουν δαπανηθεί πάνω από 1,5 δις, σε 527 έργα για το θέμα της λειψυδρίας ενώ παράλληλα υπάρχει ένας συνολικός προγραμματισμός από τα  Υπουργεία Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας. Επίσης, χρηματοδοτήθηκαν σχέδια ασφάλειας νερού, μια προσέγγιση που σχετίζεται με την ποιοτική διαχείριση των υδάτων. Επιπλέον, το Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε πρόσκληση με τίτλο «Εκτέλεση εργασιών από τους ΟΤΑ της χώρας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας», για την υποβολή προτάσεων, έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ετών 2021 – 2025 ύψους 5 εκ. ευρώ ενώ έχει εκδοθεί νέα πρόσκληση με την οποία θα χρηματοδοτηθούν οι Δήμοι, ΔΕΥΑ και Σύνδεσμοι Ύδρευσης για την υλοποίηση έργων με σκοπό την αντιμετώπιση του φαινομένου της λειψυδρίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 11.250.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης αναφέρθηκε στη δραστηριότητα του ΥΠ.Α.Α.Τ. στον αρδευτικό και αντιπλημμυρικό τομέα. Το Υπουργείο υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα αρδευτικών έργων που έχει σχεδιαστεί τα τελευταία 50 χρόνια, με εντολή του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Πρόκειται για αρδευτικά έργα μεγάλης κλίμακας, μέσω των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης Ανθεκτικότητας, το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης των επόμενων χρηματοδοτικών περιόδων και το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ήδη τα έξι από τα συνολικά 18 έργα έχουν ενταχθεί και βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην «Δράση 4.3.1.» Υποδομές Εγγείων Βελτιώσεων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΥΠ.Α.Α.Τ.,  την «Παρέμβαση Π5-3-73-1.1. Έργα Υποδομών Εγγείων Βελτιώσεων» του στρατηγικού σχεδίου της νέας ΚΑΠ, με αρχικό προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση νέων έργων εξοικονόμησης νερού ενώ αναπτύσσεται το έργο της ευφυούς γεωργίας.

Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος

Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκαν οι επτά βασικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη λειψυδρία, στις οποίες εντάσσονται η υδροδότηση της πρωτεύουσας μέσα από τη διερεύνηση πρόσθετων πηγών τροφοδοσίας, έργα ύδρευσης, λυμάτων και αφαλάτωσης, έκτακτα έργα κατά της λειψυδρίας, έργα ταμιευτήρων πολλαπλού σκοπού, συνδυαζόμενα με έργα ΑΠΕ, η μεταρρύθμιση για Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ). Εξάλλου, υπό έκδοση είναι η ΚΥΑ κοστολόγησης – τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος καθώς και μελέτη για την καλύτερη πρόβλεψη των ακραίων υδρολογικών φαινομένων.

Η κατάσταση στην Ηλεία

Στην συνεδρίαση συμμετείχε, ύστερα από πρόσκληση της Δρος Αυγερινοπούλου, και ο κ. Π. Παρασκευόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Γενικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων Πηνειού- Αλφειού. Ο κ. Παρασκευόπουλος έθεσε το θέμα των μειωμένων αποθεμάτων νερού και τα προβλήματα που προκαλεί η λειψυδρία στον πρωτογενή τομέα.

Αναφέρθηκε στα προβλήματα που ο αντιμετώπισε ο Οργανισμός την φετινή χρονιά καθώς τον Μάιο και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η καλλιεργητή περίοδος, καταγράφηκε έλλειψη 50 εκατομμυρίων κυβικών νερού, του ενός τρίτου της συνολικής ποσότητας που απαιτεί το σύνολο της περιόδου. Οι λύσεις που εφαρμόστηκαν σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον αγροτικό κόσμο ήταν το κυκλικό πρόγραμμα άρδευσης, ο περιορισμός της παροχής και η αυστηροποίηση του κανονισμού ενώ ανάσα αποτέλεσαν και οι πρόσφατες βροχοπτώσεις του Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, στάθηκε ιδιαίτερα στην αναζήτηση λύσεων μελλοντικά καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι μεγάλες και παγκόσμιες και η κοινή προσπάθεια με τα αρμόδια Υπουργεία θα πρέπει να είναι εντατική ενώ ως προτεραιότητα, ο κ. Παρασκευόπουλος έθεσε τον εκσυγχρονισμό των εγγειοβελτιωτικών έργων.

Please follow and like us:
Συνεργασία με παγκόσμιες προσωπικότητες για την ανάδειξη της Ολυμπίας

Συνεργασία με παγκόσμιες προσωπικότητες για την ανάδειξη της Ολυμπίας

Συνάντηση εργασίας με τον Δήμαρχο, Αριστείδη Παναγιωτόπουλο, με πρωτοβουλία της Βουλευτού Ηλείας, Διονυσίας Αυγερινοπούλου

Με την δέσμευση για ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για την ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας και την αξιοποίηση του διαχρονικού της συμβολισμού, επισφραγίστηκε η επίσκεψη που πραγματοποίησαν στην Ηλεία και την Αρχαία Ολυμπία τα μέλη της αντιπροσωπείας της επιχειρηματικής συνάντησης διεθνούς εμβέλειας «Horasis India Meeting Athens 2024», το πρωί της Τρίτης. Ηγετικές, παγκοσμίου αναγνώρισης, προσωπικότητες της οικονομίας, των επιστημών, του αθλητισμού, της φιλοσοφίας και της τέχνης, ύστερα από πρόσκληση της Βουλευτού Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, είχαν συνάντηση με τον Δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Αριστείδη Παναγιωτόπουλο, την Αντιδήμαρχο Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Πολιτιστικών δράσεων, κα. Αθηνά Ηλιοπούλου και τον Προέδρο του Εμπορικού Συλλόγου Ολυμπίας και της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Ηλείας, κ. Νικόλαο Καρυώτη,  στην διάρκεια της οποίας τέθηκαν οι βάσεις για ένα ευρύ φάσμα συνεργασιών, με επίκεντρο τον τόπο που εκπέμπει αιώνια τη λάμψη της Ολυμπιακής φλόγας και αποτελεί επίκεντρο της ιστορίας και του πολιτισμού.

Τα μέλη της αντιπροσωπείας, με επικεφαλής τον συγγραφέα, φιλόσοφο φουτουριστή, κ. Benjamin Butler και με την συμμετοχή προσωπικοτήτων, ευχαρίστησαν την Ηλεία Βουλευτή για την δυνατότητα να κάνουν μέρος του ταξιδιού τους την περιοχή, εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για τις ιδέες, τις αρχές και τις πανανθρώπινες αξίες της Αρχαίας Ολυμπίας που παραμένουν αναλλοίωτες, για τις κορυφαίες διαχρονικές βάσεις του ανθρωπισμού και της αξιοπρέπειας των λαών της γης που απορρέουν από αυτήν και την παγκόσμια ακτινοβολία που εκπέμπει αβίαστα η διαχρονική δύναμή της, ως πηγή των αξιών του ανθρώπου, της δράσης απέναντι στην απειλή της κλιματικής αλλαγής αλλά και ως αφορμή αναστοχασμού. Κατά την διάρκεια της συνάντησης, ενημερώθηκαν για τις προσπάθειες που γίνονται ώστε η Ολυμπία να αποτελέσει κέντρο πολιτισμού και παιδείας αλλά και τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στην περιοχή, ώστε να μπορέσει να φιλοξενήσει τις παγκόσμιες προσπάθειες σε αυτές τις κατευθύνσεις, τονίζοντας ότι για αυτό το σκοπό θα διαθέσουν και τις δικές τους δυνάμεις. Μάλιστα, το επόμενο διάστημα αναμένεται η πρότασή τους για συγκεκριμένες δράσεις, σε συνεργασία με την δημοτική αρχή.

Όπως ανέφερε κατά την διάρκεια της συνάντησης η κα. Αυγερινοπούλου, είναι πολύ σημαντικός ο κοινός αυτός σκοπός, καθώς η Αρχαία Ολυμπία αποτελεί αέναο φάρο έμπνευσης και ελπίδας για την ανθρωπότητα. «Οι σημαντικές προσωπικότητες που φιλοξενούμε, αποτελούν πλέον δυναμικούς πρεσβευτές του τόπου μας ανά τον κόσμο. Αξιοποιώντας και τις δικές τους δυνάμεις υπέρ της Αρχαίας Ολυμπίας, σε επίπεδο διπλωματίας  αλλά και σε επιχειρηματικό, ακαδημαϊκό και καλλιτεχνικό επίπεδο, το επόμενο διάστημα θα αναπτυχθεί περαιτέρω συνεργασία στο πλαίσιο της πρότασης που θα διαμορφώσουν με συγκεκριμένες δράσεις και ιδέες. Είναι μεγάλη μου χαρά και μέλημά μου να προσκαλώ προσωπικότητες τέτοιου βεληνεκούς για την ανάδειξη της Ολυμπίας και της Ηλείας μας», υπογράμμισε η Ηλεία Βουλευτής.

Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, αφού παρουσίασε τα ισχυρά πλεονεκτήματα της Αρχαίας Ολυμπίας ως προς την προσέλκυση διεθνών επενδύσεων με υψηλό πολιτιστικό πρόσημο, τους ευχαρίστησε και τους προσέφερε αναμνηστικά δώρα που θα τους υπενθυμίζουν πάντα την απαρχή της φιλόδοξης αυτής συνεργασίας ενώ παράλληλα ευχαρίστησε την Βουλευτή Ηλείας που ανέλαβε αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία εξωστρέφειας αλλά και σχεδιασμού δράσεων. «Οι σπουδαίες αυτές προσωπικότητες της επιστήμης, του επιχειρείν, του αθλητισμού και τις τέχνης, με το άμεσο και θερμό ενδιαφέρον τους για την περιοχή, τόσο για την ανάπτυξη δράσεων αλλά και των απαραίτητων υποδομών, αποτελούν πλέον φίλους της Ολυμπίας και συνοδοιπόρους. Η στρατηγική μας συνεργασία θα αναπτυχθεί το επόμενο διάστημα και θεωρώ εκ των προτέρων ότι τα αποτελέσματα θα είναι προς την θετική κατεύθυνση», ανέφερε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της αντιπροσωπείας συμμετείχαν στις  15 και 16 Σεπτεμβρίου στην επιχειρηματική συνάντηση διεθνούς εμβέλειας «Horasis India Meeting Athens 2024», που συνδιοργάνωσαν στην Αθήνα το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Οικονομίας (HICCE), o Σύνδεσμος Βιομηχάνων της Ινδίας (Confederation of Indian Industry) και o ανεξάρτητος, διεθνώς αναγνωρισμένος οργανισμός HORASIS. Μια συνάντηση που συγκέντρωσε στην χώρα μας κρατικούς αξιωματούχους, θεσμικούς φορείς και διακεκριμένους εκπροσώπους της διεθνούς πολιτικής, επιχειρηματικής και επενδυτικής κοινότητας, με κοινό πεδίο δράσης την προβολή των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας και την προώθηση νέων συνεργασιών ανάπτυξης και καινοτομίας και την εμβάθυνση των σχέσεων Ελλάδας – Ινδίας. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Please follow and like us:
Η Δρ. Δ. Αυγερινοπούλου, ως κεντρική ομιλήτρια στο Δείπνο του Horasis India Meeting, προτάσσει την υλοποιήση της στρατηγικής συνεργασίας των δύο χωρών με σημαία την Βιώσιμη Ανάπτυξη και την Γαλάζια Οικονομία.

Η Δρ. Δ. Αυγερινοπούλου, ως κεντρική ομιλήτρια στο Δείπνο του Horasis India Meeting, προτάσσει την υλοποιήση της στρατηγικής συνεργασίας των δύο χωρών με σημαία την Βιώσιμη Ανάπτυξη και την Γαλάζια Οικονομία.

Το Horasis India Meeting πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Οικονομίας (HICCE), του Συνδέσμου Βιομηχάνων της Ινδίας (CII) καθώς και του οργανισμού HORASIS,  στην Αθήνα στις 15-16 Σεπτεμβρίου με στόχο την προώθηση της συνεργασίας, των επενδύσεων και της βιώσιμης ανάπτυξης των δύο χωρών, Ελλάδας – Ινδίας. Διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και βρίσκεται υπό την αιγίδα του του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στις εργασίες του Συνεδρίου δίνει το παρόν μια πληθώρα στελεχών, σε κυβερνητικό, επενδυτικό, και επιχειρηματικό επίπεδο και από τις δύο χώρες. Κεντρική ομιλία στο επίσημο δείπνο ηγετικών προσωπικοτήτων της ιδιωτικής οικονομίας και των δύο κρατών πραγματοποίησε η Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ηλείας της Ν. Δημοκρατίας, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Απεσταλμένη του Έλληνα Πρωθυπουργού για την Προστασία των Ωκεανών, η οποία τόνισε ότι: «Η Ελλάδα και η Ινδία γιορτάζουν 75 χρόνια διπλωματικών σχέσεων με την αμοιβαία επίσκεψη στα δύο κράτη των αργηγών κρατών και την υπογραφή Στρατηγικής Συμφωνίας Συνεργασίας. Έχει έρθει η ώρα να αναζητήσουμε δρόμους υλοποιήσης της διμερούς στρατηγικής συνεργασίας και να συσφίξουμε ακόμα περισσότερο τις διμερείς μας σχέσεις προς αμοιβαία ωφέλεια και των δύο λαών μας».

Αναφέρθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις όπως: κλιματική αλλαγή, φτώχεια και ασφάλεια τροφίμων και νερού, οικονομικά προσιτή ενέργεια, μετανάστευση, γεωπολιτικά ζητήματα που απειλούν την ειρήνη και πρότεινε συνεργασία για την αντιμετώπισή τους.

Ενώ υπογράμμισε τις νέες προοπτικές που δημιουργεί ο Οικονομικός Διάδρομος Ινδίας – Μέσης Ανατολής – Ευρώπης (IMEC), κυρίως στον Τομέα της Πράσινης Ενέργειας και της Γαλάζιας Οικονομίας. Όπως ανέφερε στην ομιλία της η Δρ. Αυγερινοπούλου, η Ελλάδα και η Ινδία έχουν ήδη υπογράψει μια σημαντική Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας, καθώς και Συμφωνία στον Αγροτικό Τομέα. Η IMEC θα συνδέσει λιμάνια στην Ινδία, όπως το Mundra, το Kandla και το Jawaharlal Nehru Port Trust με το λιμάνι του Πειραιά. Θα συνδέσει την Ινδία με την Ευρώπη μέσω Ελλάδας.

Πρόσθεσε δε, ότι: «η Ελλάδα είναι ένα καθιερωμένο κέντρο logistics και μια διεθνής πύλη, ανοιχτή για την υποστήριξη ακόμη περισσότερων έργων συνδεσιμότητας, εμπορίου, ναυτιλίας και πράσινης ενέργειας».

Ενώ επιβεβαίωσε τους παρευρισκομένους ότι: «η συνεργασία των δύο χωρών, στη βιώσιμη γαλάζια οικονομία, τα πράσινα καύσιμα, τις λιμενικές υποδομές, την ναυπηγοκατασκευαστική και τη ναυτιλία θα είναι μια προσέγγιση win-win και για τους δύο λαούς!»

Τέλος, δεν αμέλησε να αναφερθεί και στην ευκαιρία και τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στην πανεπιστημιακή συνεργασία.

Η Ινδία, με την ταχύτατη αναπτυσσόμενη οικονομία της και τον πληθυσμό της, αναδεικνύεται ως ένας σημαντικός παίκτης σε παγκόσμιο επίπεδο, και η Ελλάδα, ως πλέον αναπτυσσόμενη οικονομία εντός της ΕΕ, καθώς και λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, μπορεί να αποτελέσει τον πιο οικονομικό και σταθερό δρόμο για την είσοδό της Ινδίας και στην ευρωπαϊκή αγορά. Η στρατηγική συνεργασία που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο χώρες πρέπει να ξεκινήσει να υλοποιείται με γοργά βήματα.

Το Συνέδριο θα ολοκληρώσει τις εργασίες του με μια πρωτοβουλία της Δρ. Αυγερινοπούλου, την επίσκεψη επενδυτών και διανοητών Ινδών στους  Αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Ολυμπίας και των Δελφών.

Please follow and like us:
Με δύο τμήματα η λειτουργία του 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως

Με δύο τμήματα η λειτουργία του 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως

Με δύο τμήματα θα λειτουργήσει το 1ο Νηπιαγωγείο Ζαχάρως την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπως ενημερώνει η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Την απόφαση πρόσληψης, στο πλαίσιο της β΄φάσης, του απαραίτητου προσωπικού έλαβε σήμερα, Τρίτη, το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η κα. Αυγερινοπούλου, που είχε μεταφέρει το σχετικό αίτημα στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, ευχαριστεί την Διεύθυνση και το ΠΥΣΠΕ για την θετική ανταπόκριση τόσο στο συγκεκριμένο όσο και σε άλλα εκπαιδευτικά θέματα. Παράλληλα, ευχαριστεί τους γονείς και κηδεμόνες της περιοχής για την ουσιαστική συνεργασία, με κοινό στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εκπαίδευσης στα νήπια, την ολόπλευρη και ισότιμη ανάπτυξη των μικρών παιδιών, καθώς το νηπιαγωγείο, αμέσως μετά την οικογένεια, αποτελεί τον κύριο φορέα κοινωνικοποίησής τους, συναισθηματικής, νοητικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

Please follow and like us:
Κανονικά τα ολιγομελή και σε Λεχαινά και Καράτουλα

Κανονικά τα ολιγομελή και σε Λεχαινά και Καράτουλα

Συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τις συμπτύξεις τμημάτων

 

Μετά τα ΓΕΛ Κρεστένων και Βαρθλομιού, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε το «πράσινο φως» για την διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων της Γ’ τάξης ομάδας προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια Λεχαινών και Καράτουλα. Η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, είχε ζητήσει στην παρέμβασή της, τόσο στην υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Ζέττα Μακρή όσο και στον γενικό γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας, κ. Ιωάννη Κατσαρό, να συμπεριληφθούν επιπλέον σχολεία του Νομού, όπως των Λεχαινών και του Καράτουλα, στην απόφαση για την παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2024-25.

Η Ηλεία Βουλευτής, η οποία βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με την εκπαιδευτική και την μαθητική κοινότητα ώστε να συμβάλλει από την πλευρά της στην επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με την λειτουργία των σχολικών μονάδων του νομού, μετά το ζήτημα που είχε προκύψει με τις συμπτύξεις τμημάτων που θα ανάγκαζε τους μαθητές  να μετακινηθούν σε σχολεία άλλων περιοχών, βρισκόταν σε διαρκή επικοινωνία με την ηγεσία του υπουργείου, ώστε να εκδοθεί συμπληρωματική απόφαση.

Please follow and like us:
Παράταση για το Κτηματολόγιο στην Ηλεία

Παράταση για το Κτηματολόγιο στην Ηλεία

Θετικά ανταποκρίθηκε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο αίτημα για νέα παράταση της προθεσμίας για την υποβολή εκπρόθεσμων  δηλώσεων και αιτήσεων προδήλου σφάλματος στο Κτηματολόγιο, για περιοχές της Ηλείας, η οποία έληγε στις 13 Σεπτεμβρίου.

Το θέμα της αναγκαιότητας της παράτασης τέθηκε από την Βουλευτή Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στο υπουργείο και τον αρμόδιο υφυπουργό, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη ενώ σχετικά είχε ενημερωθεί και ο υπουργός, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου. Η απόφαση για παράταση της διαδικασίας ως τις 25 Σεπτεμβρίου ελήφθη σήμερα στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και υπεγράφη από τον Πρόεδρο, κ. Στυλιανό Σακαρέτσιο. Πλέον αναμένεται η δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Please follow and like us:
Επικοινωνία Δ. Αυγερινοπούλου με αν. Υπουργό Υγείας για να χαρακτηριστούν «Άγονα» τα Κ.Υ Ζαχάρως και Αρχαίας Ολυμπίας

Επικοινωνία Δ. Αυγερινοπούλου με αν. Υπουργό Υγείας για να χαρακτηριστούν «Άγονα» τα Κ.Υ Ζαχάρως και Αρχαίας Ολυμπίας

Την ένταξη των Κέντρων Υγείας Ζαχάρως και Αρχαίας Ολυμπίας στην κατηγορία των άγονων, ζήτησε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, σε επικοινωνία της με την Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας, κα. Ειρήνη Αγαπηδάκη. Τα συγκεκριμένα Κέντρα Υγείας, που δεν περιλαμβάνονται στην πρόσφατη, ιδιαίτερα θετική απόφαση του Υπουργείου Υγείας με την οποία πλέον περιελήφθησαν στην κατηγορία «Άγονο α’» το Νοσοκομείο Πύργου και το Κ.Υ Ανδρίτσαινας και «Άγονο β’» οι Ν.Μ Αμαλιάδας και Κρεστένων και τα Κ.Υ Σιμόπουλου, Γαστούνης και Βάρδας, καλύπτουν μια μεγάλη πληθυσμιακά περιοχή με υψηλό φόρτο εργασίας και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας εκτός από τον μόνιμο πληθυσμό, το Κ.Υ καλείται να καλύψει και τις ανάγκες των χιλιάδων επισκεπτών που υποδέχεται η περιοχή καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Στο Κ.Υ Ζαχάρως οι κενές θέσεις είναι πολλές, με αποτέλεσμα και λόγω των πρόσθετων εφημερίων των γιατρών του τόσο στο νοσοκομείο Πύργου όσο και στο Περιφερειακό Ιατρείο Κακοβάτου, η δομή να εφημερεύει μόλις 11 ημέρες τον μήνα.

Η Ηλεία Βουλευτής χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετική εξέλιξη την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης  με την οποία καθορίζονται αυξήσεις στα επιδόματα άγονων περιοχών, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις ιατρικού προσωπικού στα νοσοκομεία της περιφέρειας. Σε αυτό το πλαίσιο, με την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να συμβάλει καθοριστικά να δοθεί τέλος στα προβλήματα που υπήρξαν σε έναν νευραλγικό τομέα, όπως είναι η παροχή υπηρεσιών υγείας, ζήτησε την δυνατότητα ενίσχυσης των δύο Κ.Υ, μέσω των κινήτρων που δίνει ο καθορισμός των προβληματικών και άγονων περιοχών και η χορήγηση οικονομικών κινήτρων προσέλκυσης και παραμονής σε αυτά του απαιτούμενου, για την εύρυθμη και πλήρη λειτουργία τους, ιατρικού προσωπικού.

Please follow and like us:
Κανονικά θα λειτουργήσουν τα ολιγομελή τμήματα της Γ’ τάξης στα ΓΕΛ Κρεστένων και Βαρθολομιού

Κανονικά θα λειτουργήσουν τα ολιγομελή τμήματα της Γ’ τάξης στα ΓΕΛ Κρεστένων και Βαρθολομιού

Παρέμβαση Αυγερινοπούλου για τις συμπτύξεις τμημάτων

Την διατήρηση των ολιγομελών τμημάτων της Γ’ τάξης ομάδας προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια Κρεστένων και Βαρθολομιού αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την συμπληρωματική απόφαση που εξέδωσε για την κατά παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2024-25. Το θέμα είχε θέσει τις προηγούμενες ημέρες η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, τόσο στην υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα. Ζέττα Μακρή όσο και στον γενικό γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας, κ. Ιωάννη Κατσαρό, μετά το ζήτημα που είχε προκύψει με τις συμπτύξεις τμημάτων που θα ανάγκαζε τους μαθητές  να μετακινηθούν σε σχολείων άλλων περιοχών.

Η κα. Αυγερινοπούλου για το συγκεκριμένο θέμα βρισκόταν σε επικοινωνία με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας  και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, τον Δήμαρχο Ανδρίτσαινας-Κρεστένων, κ. Σάκη Μπαλιούκο, την διεύθυνση του ΓΕΛ Βαρθολομιού και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, καθώς ειδικά για τους μαθητές της Γ΄Λυκείου, που προετοιμάζονται να κάνουν το επόμενο βήμα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μια τέτοια αλλαγή θα μπορούσε να επηρεάσει την απρόσκοπτη αφοσίωση στον στόχο τους, να περιορίσει, λόγω μετακινήσεων, τον χρόνο της μελέτης τους αλλά και την ψυχολογία τους, καθώς θα καλούνταν να βρεθούν σε ένα ξένο προς αυτούς σχολικό περιβάλλον.

Το αίτημα της άρση συγχωνεύσεων τμημάτων έγινε κατανοητό από την ηγεσία του υπουργείου και έτσι οι μαθητές θα μπορέσουν να συνεχίσουν κανονικά την φοίτησή τους ενώ η Βουλευτής Ηλείας βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με την εκπαιδευτική και την μαθητική κοινότητα ώστε να συμβάλλει από την πλευρά της στην επίλυση και άλλων ζητημάτων που σχετίζονται με την λειτουργία των σχολικών μονάδων του νομού, με στόχο η σχολική χρονιά που μόλις ξεκινά να κυλήσει παραγωγικά και αποδοτικά στο μέγιστο βαθμό, για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Please follow and like us: