Με 2.600.000€ επιχορηγείται ο Δήμος Πηνειού για έργα οδικής ασφάλειας

Με 2.600.000€ επιχορηγείται ο Δήμος Πηνειού για έργα οδικής ασφάλειας

Με 2.600.000€ ενισχύεται ο Δήμος Πηνειού για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των υφιστάμενων υποδομών στο πλαίσιο της  Πρόσκλησης «Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας» της Δράσης 166631 «Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο» με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, κ. Πέτσα, και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών,  κ. Σκυλακάκη.

Η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, σε νεότερη επικοινωνίας της με τον Αν. Υπουργό Εσωτερικών,  κ. Στέλιο Πέτσα, αλλά και τον Αν. Υπουργό Οικονομικών, κ. Σκυλακάκη, τους ευχαρίστησε θερμά για τη διαρκή υποστήριξη των Υπουργείων και της Κυβέρνησης στις ανάγκες των Δήμων και την μέριμνα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με γνώμονα την  ασφάλεια των πολιτών και την εύκολη και ασφαλή προσπελασιμότητα στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, αλλά και για  την επιμέλεια που δείχνουν ως προς την απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων της Ε.Ε..

Οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο του Δήμου Πηνειού, οι οποίες χρηματοδοτούνται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και  Ανθεκτικότητας, αφορούν, μεταξύ άλλων, σε:

  •  κατασκευή αντιολισθηρών λεπτοτάπητων,
  •  κατασκευή ασφαλτοταπήτων,
  •  εφαρμογή έγχρωμων λεπτοτάπητων σε οδούς όπου απαιτείται μείωση ταχύτητας, σε συνδυασμό με κάθετη και οριζόντια σήμανση,
  •  δημιουργία έγχρωμων διαβάσεων, με ράμπες ΑΜΕΑ,
  •  οριζόντια σήμανση με διαγραμμίσεις (για μείωση ταχύτητας, δημιουργίας θέσεων παρκαρίσματος κ.λπ.),
  •  κατακόρυφη σήμανση,
  •  τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων πεζών, καθώς και
  •  δημιουργία / ανακατασκευή πεζοδρομίων για ασφαλή διάβαση πεζών.

Η ανάδειξη του αναδόχου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 30/6/2023, ενώ οι εργασίες των έργων προβλέπεται να έχουν  ολοκληρωθεί έως 30/09/2025.

«Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στο οδικό δίκτυο του Δήμου Πηνειού, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας,  είναι ιδιαίτερα σημαντικές τόσο για τους αγρότες όσο και για τους κατοίκους και δη των ορεινών περιοχών, καθώς θα  διευκολυνθεί η καθημερινότητά τους και συγχρόνως θα ενισχυθεί η οδική ασφάλεια» σημείωσε η κα Αυγερινοπούλου.

Please follow and like us:
Παρέμβαση της Δ. Αυγερινοπούλου στην σύσκεψη με τον ΥπΑΑΤ, κ. Γεωργαντά, για την σταφίδα

Παρέμβαση της Δ. Αυγερινοπούλου στην σύσκεψη με τον ΥπΑΑΤ, κ. Γεωργαντά, για την σταφίδα

Στην σημερινή συνάντηση εργασίας που συγκάλεσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γεώργιος Γεωργαντάς, με θέμα την σταφίδα, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, πραγματοποίησε την κάτωθι παρέμβαση:

«Κύριε Υπουργέ ευχαριστώ στο πρόσωπό σας την Κυβέρνηση για την ουσιαστική στήριξη που παρέχει στους σταφιδοπαραγωγούς μας.  Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Κυβέρνηση στηρίζει τους παραγωγούς σταφίδας, αυτού του σημαντικού, σε εθνικό επίπεδο, προϊόντος,  το οποίο είναι και το μοναδικό προϊόν που λαμβάνει τέτοιου είδους στήριξη. Η Κυβέρνηση στηρίζει τους παραγωγούς  σταφίδας με το ποσό των 4.700.000 ευρώ, ενώ χρειάζεται να στηρίξει περαιτέρω, μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, τα συλλογικά  σχήματα και όσους μετέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Πράγματι, και από την σημερινή σύσκεψη, είναι εμφανές ότι όλοι έχουμε εμπιστοσύνη στην σταφίδα, η οποία αποτελεί αφενός  υπερτροφή, έχοντας υψηλή διατροφική αξία, και αφετέρου σημαντικό εξαγωγικό προϊόν της χώρας. Πρόκειται για ένα σημαντικό προϊόν  τόσο αυτό καθαυτό όσο και μεταποιημένο, στις διάφορες μορφές του, όπως ανέφερε και ο Υπουργός, το οποίο και υποστηρίζεται.

Στον Ν. Ηλείας καλωσορίζουμε τα προγράμματα μεταποίησης της σταφίδας, αξιοποίησης της καινοτομίας για την παρασκευή  υποπροϊόντων, καθώς και διερεύνησης νέων αγορών για την πώληση της σταφίδας.
Ήδη, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής  Ανάπτυξης και
Τροφίμων και το Υπουργείο Εξωτερικών, έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την επανεκκίνηση της σταφίδας και έχουμε  συμμετάσχει σε διεθνείς συναντήσεις και forum για να δοθεί διέξοδος στους σταφιδοπαραγωγούς. Θεωρώ ότι η σταφίδα και τα προϊόντα  καινοτομίας της θα μπορούσαν να προωθηθούν περαιτέρω σε νέες αγορές μέσω της σύστασης Διυπουργικής Επιτροπής με την συμμετοχή του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων».

Please follow and like us:
Παράταση της προθεσμίας για την ολοκλήρωση των Σχεδίων Βελτίωσης

Παράταση της προθεσμίας για την ολοκλήρωση των Σχεδίων Βελτίωσης

Ρύθμιση για το ακαθάριστο ισοδύναμο επιχορήγησης

 

Ιδιαίτερα σημαντική χαρακτήρισε η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου την απόφαση του  Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Γιώργου Στύλιου για την εξάμηνη παράταση στην ολοκλήρωση των Σχεδίων Βελτίωσης.
Όπως υπογράμμισε η κα. Αυγερινοπούλου,

«Η παράταση για την ολοκλήρωση των Σχεδίων Βελτίωσης θα είναι εξάμηνη και αφορά το τελικό αίτημα πληρωμής των επενδυτών – αγροτών που είναι ήδη ενταγμένοι. Επειδή στις περισσότερες περιφέρειες τα σχέδια πρέπει να ολοκληρωθούν εντός της άνοιξης, δόθηκε  στους παραγωγούς μια παράταση της προθεσμίας για ακόμη έξι μήνες προκειμένου να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις επενδύσεις  τους».

Παράλληλα, όπως ανέφερε η κα. Αυγερινοπούλου, γίνεται μία ρύθμιση διευκόλυνσης σε όσους έχουν ολοκληρώσει την επένδυσή τους και  επιθυμούν να μειώσουν το ποσό τυπικής απόδοσης της μελλοντικής τους κατάστασης. Χωρίς την σημαντική αυτή ρύθμιση, μετά την  αποπληρωμή δεν υπήρχε δυνατότητα υποβολής επιπλέον τροποποίησης από τον δικαιούχο και όφειλε να διατηρήσει τη μελλοντική του  κατάσταση, σε όρους τυπικής απόδοσης, όπως αυτή είχε διαμορφωθεί μετά την τελευταία τροποποίηση του επιχειρηματικού του σχεδίου.

Με αυτή την τροποποίηση, δίνεται η δυνατότητα στους δικαιούχους να τροποποιήσουν την μελλοντική τους κατάσταση μετά την υποβολή  του τελικού αιτήματος πληρωμής, υπό την προϋπόθεση ότι δεν επηρεάζεται η επιλεξιμότητα των επενδύσεων.
Ταυτόχρονα, εξετάστηκε λύση για να αντιμετωπιστεί ένα θέμα που είχε προκύψει σχετικά με τις παρακρατήσεις από τα έργα.
Με μία  αλλαγή που έκανε το ΥΠΑΑΤ εξαντλεί το περιθώριο που έδινε συγκεκριμένος ευρωπαϊκός κανονισμός, προς όφελος των δικαιούχων. Έτσι, από το Υπουργείο ρυθμίζονται και τα θέµατα σχετικά µε την παρακράτηση του Ακαθάριστου Ισοδύναµου Επιχορήγησης (ΑΙΕ).
Όπως τόνισε σε δήλωσή της η Ηλεία Βουλευτής,

«Οι βελτιώσεις που γίνονται έχουν στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητας των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, την επενδυτική ενδυνάμωση  των αγροτών και την στήριξή των νέων αγροτών. Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο στέκονται αρωγοί στους ανθρώπους του πρωτογενούς  τομέα, δίνουν ευελιξία στις επενδύσεις τους, ανοίγουν τον ορίζοντα των επιλογών τους για βιώσιμες εκμεταλλεύσεις φιλικές στο  περιβάλλον ώστε να καταπολεμήσουμε την κλιματική κρίση και να μειώσουμε τα κόστη παραγωγής. Κοινό στόχο αποτελεί η  ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας και η βιωσιμότητα της παραγωγής, μέσα από την καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό».

Please follow and like us:
Συμμετοχή στην εθελοντική αναδάσωση στον λόφο Γαλανής

Συμμετοχή στην εθελοντική αναδάσωση στον λόφο Γαλανής

«Προστατεύουμε το δάσος, προστατεύουμε την ζωή»

 

Στην δράση υποβοήθησης της αναγέννησης στον πυρόπληκτο λόφο της Γαλανής στην Αρχαία Ολυμπία, που διοργανώθηκε από κοινού  από τον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, το Δασαρχείο Πύργου και την εθελοντική οργάνωση «Όλοι Μαζί Μπορούμε», συμμετείχε το πρωί της  Κυριακής, 12 Μαρτίου, η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσία  Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η εθελοντική δενδροφύτευση είχε στόχο την αναγέννηση καμένων δασικών περιοχών από την πυρκαγιά του  2021, με την φύτευση πλατύφυλλων, βραδύκαυστων δενδρυλλίων και σπόρων βελανιδιάς.
Όπως τόνισε σε δηλώσεις της η κα. Αυγερινοπούλου,

«Είναι πολύ σημαντική η συγκεκριμένη δράση γιατί ο λόφος της Γαλάνης είναι μία περιοχή η οποία έχει καεί τρεις
φορές κατά τα τελευταία χρόνια, μία περιοχή η οποία, χωρίς την μελέτη την οποία έκανε το Δασαρχείο για την τεχνητή  αναδάσωση, δεν θα μπορούσε εύκολα με την φυσική εξέλιξη των πραγμάτων να αναγεννηθεί. Για αυτό το λόγο είμαστε εδώ να  βοηθήσουμε τη φύση, να βοηθήσουμε το έδαφος και κυρίως να δώσουμε ένα μήνυμα, ότι η φύση είναι πολύτιμη και χρειάζεται την βοήθεια και την αγάπη όλων μας. Οφείλουμε να την προστατεύσουμε και να συμβάλλουμε στις προσπάθειες  αναδάσωσης, τις οποίες ούτως ή άλλως έχει ενισχύσει ιδιαίτερα η Κυβέρνηση κάνοντας το μεγαλύτερο πρόγραμμα  αναδάσωσης σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα όμως και κυρίως ενόψει και της έναρξης της νέας αντιπυρικής περιόδου, πρέπει όλοι μαζί να προστατέψουμε το  δάσος για να μην έχουμε φωτιές στη χώρα μας φέτος το καλοκαίρι. Όταν το δάσος καίγεται, καίγεται η ζωή, καίγεται το  μέλλον της χώρας μας, του πλανήτη, της νέας γενιάς. Πρέπει όλοι μαζί να προστατεύσουμε το δάσος, να προστατεύσουμε την ζωή».

 

Επισκέψεις σε πυρόπληκτα χωριά για την ευαισθητοποίηση εθελοντών και κατοίκων

Ακολούθως, η κα. Αυγερινοπούλου επισκέφθηκε πυρόπληκτα χωριά του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας και είχε συναντήσεις με τον  αντιδήμαρχο Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτικής Προστασίας κ. Βασίλη Αρβανίτη, προέδρους τοπικών κοινοτήτων και κατοίκους, εκπροσώπους του Κυνηγετικού Συλλόγου Ολυμπίας και εθελοντές, σε μια προσπάθειας ενίσχυσης της συνεργασία των τοπικών  κοινωνιών με τις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς, εν όψει της αντιπυρικής περιόδου. Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος  αναφέρθηκε στην ετοιμότητα που θα πρέπει να βρίσκονται οι τοπικές κοινωνίες σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό του Π.Σ για την  προστασία της φύσης και των δασών, προσπάθεια που μόνο αν γίνει συλλογικά μπορεί αν φέρει θετικά αποτελέσματα.

Στο πλαίσιο αυτό, από τον Πρόεδρο της Τ.Κ Χελιδονίου κ. Βασίλη Γκολφίνο τονίστηκε η ανάγκη τοποθέτησης υδατοδεξαμενής στην  είσοδο του χωριού, αίτημα που άκουσε με ενδιαφέρον η κα. Αυγερινοπούλου, η οποία ζήτησε να έχει πλήρη ενημέρωση για τις πιθανές  ελλείψεις που υπάρχουν σε εξίσου ευαίσθητες περιοχές, ώστε άμεσα να καλυφθούν σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Όπως  τόνισε χαρακτηριστικά

«Όλες οι συναρμόδιες υπηρεσίες και ο κάθε πολίτης ξεχωριστά πρέπει να μεριμνά, να φροντίζει και να προστατεύει το δάσος. Πρέπει να προλάβουμε και να περιορίσουμε δραστικά τις ανθρωπογενείς καταστροφές. Τα δάση είναι ο «πράσινος πνεύμονας» του πλανήτη, από αυτόν εξαρτάται η ζωή και η υγεία μας, και οφείλουμε να τον προστατεύσουμε.
Οι προληπτικές  δράσεις για την προστασία των δασών
μας, οι καθαρισμοί των δασικών μας οικοσυστημάτων, η συντήρηση και η  αποκατάσταση των δασικών δρόμων, η ενίσχυση του εξοπλισμού θα πρέπει απαραίτητα να συνδυαστούν με το σωστό  συντονισμό των εθελοντών μας, του κάθε πολίτη, καθώς έχει αποδειχθεί ότι στις περιοχές που οι τοπικές κοινωνίες έδρασαν  συλλογικά και συντονισμένα, τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με επιμέλεια
τόσο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας  όσο και του ίδιου του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στηρίζουν με τα καταλληλά κονδύλια την προστασία και  διαφύλαξη του δασικού μας πλούτου, τη θωράκιση των δασικών οικοσυστημάτων από πιθανές πυρκαγιές, προτεραιοποιώντας   δράσεις αντιπυρικής προστασίας.
Η έγκαιρη ολοκλήρωση του επιχειρησιακού σχεδιασμού, η στελέχωση και ο
εξοπλισμός του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και  η ανάπτυξη δράσεων για την ευαισθητοποίηση των εθελοντών κατοίκων της κάθε περιοχής, θα έχουν σαν αποτέλεσμα την αποτελεσματική προστασία του δασικού μας κεφαλαίου. Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και η λήψη μέτρων  πρόληψης αποτελούν πρώτιστη προτεραιότητα και ευχαριστούμε θερμά όσους προσφέρουν σε αυτή την προσπάθεια, όπως  τους εθελοντές.

Θα πρέπει όλοι μας να αγκαλιάσουμε, να φροντίσουμε και να προστατεύσουμε τα δάση μας. Είναι κάτι που δεν αφορά μόνο το  Υπουργείο και τις δασικές υπηρεσίες, οι οποίες επιτελούν ένα σπουδαίο και αξιόλογο έργο, αλλά την τοπική αυτοδιοίκηση  και κάθε πολίτη ξεχωριστά, καθώς κανείς δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος σε αυτή την προσπάθεια».

Φωτογραφίες:

1 Με τον Δασάρχη Πύργου κ. Παναγιώτη Λάττα

 

 

2 Με τον Αντιδήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας κ. Βασίλη Αρβανίτη και τους προέδρους των Τ.Κ. Αρχαίας Πίσας, Σοφιανό Σοφιανόπουλο και Κοσκινά, κ. Αντώνη Αποστολόπουλο.

 

Please follow and like us:
Ενημέρωση για το έργο του κοινού Βιολογικού Καθαρισμού των δήμων Πηνειού και Ανδραβίδας-Κυλλήνης

Ενημέρωση για το έργο του κοινού Βιολογικού Καθαρισμού των δήμων Πηνειού και Ανδραβίδας-Κυλλήνης

Συνάντηση με τους προέδρους των τοπικών κοινοτήτων Στρουσίου και Μυρσίνης είχε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της  Βουλής, Βουλευτής Ηλείας, Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου με σκοπό να τους ενημερώσει για την εξέλιξη του αιτήματος για την  συνέχιση της χρηματοδότησης του Συνδέσμου Ηρακλής για την πλήρη λειτουργία του έργου του κοινού Βιολογικού Καθαρισμού  Τραγανού, Ανδραβίδας, Λεχαινών.
Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, τις προηγούμενες ημέρες ήλθε σε επικοινωνία με τον αν. Υπουργό  Εσωτερικών κ. Στέλιο Πέτσα ο οποίος την διαβεβαίωσε ότι για μια ακόμη φορά η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται θετικά σε ένα  ιδιαίτερα σημαντικό αίτημα του νομού που αφορά την δεύτερη φάση έργων για τα Εσωτερικά Δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Δήμων Ανδραβίδας-Κυλλήνης και Πηνειού και την σύνδεσή τους με την υφιστάμενη Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων. Όπως την  ενημέρωσε ο κ. Πέτσας, την ερχόμενη εβδομάδα το θέμα περνά από την Οικονομική Επιτροπή από την οποία αναμένεται και η έγκριση  για την θετική έκβαση της υπόθεσης.

Η κα. Αυγερινοπούλου εδώ και μια δεκαετία υποστηρίζει τα έργα της ολοκλήρωσης κατασκευής και λειτουργίας Βιολογικών Καθαρισμών  που αποτελούσαν από τους βασικούς στόχους της για την Ηλεία, τόσο για την προστασία της δημόσιας υγείας όσο και για την ορθή  διαχείριση των λυμάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Επίσης, ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, διαρκές είναι το  ενδιαφέρον της και για την ολοκλήρωση, αναβάθμιση και επέκταση των εγκαταστάσεων όλων των Βιολογικών Καθαρισμών, τόσο στην  Ηλεία όσο και σε άλλες περιοχές της χώρας .

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια για  την ολοκλήρωση τόσο των ίδιων των Βιολογικών Καθαρισμών όσο και των συνδέσεων τους με όλες τις τοπικές κοινότητες που έχουν ανάγκη” τόνισε.

Please follow and like us:
Θετικές εξελίξεις για Παρά θιν’ Αλός, αξιοποίηση Καϊάφα και Π.Δ για τον Κυπαρισσιακό

Θετικές εξελίξεις για Παρά θιν’ Αλός, αξιοποίηση Καϊάφα και Π.Δ για τον Κυπαρισσιακό

Στο στάδιο της υλοποίησης μπαίνει το επόμενο διάστημα ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της Κpυβέρνησης που θα δώσει νέα προοπτική στην περιοχή του Καϊάφα μέσα από την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της. Μετά και την επίσκεψη του Εντεταλμένου  Συμβούλου, Εκτελεστικού Μέλους Δ.Σ., Εκτελώντα χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΤΑΔ, κ. Παναγιώτη Μπαλωμένου στην περιοχή,  ύστερα από πρόσκληση της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτού Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας κας.  Διονυσίας Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, ήδη καταγράφονται θετικές εξελίξεις για την ενοικίαση και επαναξιοποίηση του ακινήτου του  Παρά θιν’ Αλός μέσω δημόσιου διαγωνισμού το αμέσως επόμενο διάστημα, ώστε να ανακτήσει την παλιά του αίγλη και να γίνει ξανά  πόλος έλξης επισκεπτών στην περιοχή.

Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται από την ΕΤΑΔ η προετοιμασία του φακέλου για την διενέργεια διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού, εντός του  2023, για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και της Λίμνης Καϊάφα, καθώς ήδη έχει εκδηλωθεί σημαντικό δυνητικό ενδιαφέρον από  επενδυτές, μετά και την σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος. Η κα. Αυγερινοπούλου έχει εκδηλώσει διαρκές ενδιαφέρον για την  αξιοποίηση των ιαματικών πηγών, αναλαμβάνοντας σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, με στόχο την ανάπτυξη της  Λουτροπόλεως με σύγχρονες υποδομές, που θα σέβονται στο μοναδικό χαρακτήρα του περιβάλλοντος και θα αναδεικνύουν και θα  αξιοποιούν καινοτόμα και ποιοτικά τις πηγές, με την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που θα αναβαθμίσουν το ακίνητο και θα το καταστήσουν  σε πόλο υποδειγματικής πράσινης και ποιοτικής τουριστικής ανάπτυξης διεθνούς βεληνεκούς ενώ ταυτόχρονα θα  δημιουργήσουν θέσεις εργασίας για τους κατοίκους της περιοχής.

Παράλληλα, εντός της άνοιξης θα δημοσιοποιηθεί προς διαβούλευση η ειδική περιβαλλοντική μελέτη που εκπονείται επί του Προεδρικού  Διατάγματος για τον Κυπαρισσιακό Κόλπο ώστε φορείς και πολίτες να έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις και να  καταθέσουν τις προτάσεις τους, με στόχο να τεθεί σε νέα βάση η βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.
Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου,  από την διαδικασία που εξελίσσεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον ΟΦΥΠΕΚΑ, προκύπτουν νέες προτάσεις για  το καθεστώς προστασίας της περιοχής μας για τις κατάλληλες τροποποιήσεις του υφισταμένου Προεδρικού Διατάγματος για τον  Κυπαρισσιακό Κόλπο ενώ θα αξιοποιηθούν και οι προτάσεις που θα προκύψουν από την διαβούλευση ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο  κατάλληλο πλαίσιο προστασίας των περιοχών Natura 2000, το οποίο να στηρίζει τόσο την ιδιαίτερη βιοποικιλότητά και το εξαιρετικό  τοπίο, όσο και φιλικές προς το περιβάλλον αναπτυξιακές δραστηριότητες.

 

Φωτογραφία από την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Μπαλωμένου στην περιοχή, ύστερα από πρόσκληση της κας. Αυγερινοπούλου.

Please follow and like us:
Αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων και δράσεις για βιώσιμη ανάπτυξη περιοχών  Natura της Ηλείας

Αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων και δράσεις για βιώσιμη ανάπτυξη περιοχών Natura της Ηλείας

Αυτοψία από τον Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων κ. Π. Βαρελίδη

 

Περιοχές του δικτύου Natura 2000 και οικοτόπους στην Ηλεία επισκέφθηκε την Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου, ο Γενικός Γραμματέας  Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Πέτρος Βαρελίδης, ύστερα από πρόσκληση της  Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτού Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας κα. Διονυσίας Θεοδώρας  Αυγερινοπούλου.

Ο κ. Βαρελίδης και η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος πραγματοποίησαν αυτοψίες στη Λιμνοθάλασσα Κοτυχίου, τον Κυλλήνιο  Κόλπο και το Αλιευτικό Καταφύγιο Λεχαινών στον Δήμο Ανδραβίδας Κυλλήνης, στο δέλτα του ποταμού Αλφειού, στην αποξηραμένη Λίμνη Μουριάς και στο Ποτόκι στον Δήμο Πύργου, στην παραλιακή ζώνη Ζαχάρως – Κρεστένων και τον Καϊάφα. Στο πλαίσιο της  επίσκεψης, είχαν συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, της επιστημονικής κοινότητας, φορέων, περιβαλλοντικών  συλλόγων και πολίτες με τους οποίους συζητήθηκαν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στις ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές της Ηλείας  και οι δυνατότητες της βέλτιστης αξιοποίησης των χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως του νέου ΕΣΠΑ.

Η παρουσία του κ. Βαρελίδη στην Ηλεία-από την οποία έλκει την καταγωγή του- κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική καθώς το Υπουργείο  βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την Επιτροπή Περιβάλλοντος και έχει την πρόθεση να παρέχει κάθε δυνατή στήριξη στις τοπικές κοινωνίες που πραγματικά επιθυμούν να βελτιώσουν το περιβάλλον του τόπου τους.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να επισκεφθεί την περιοχή κλιμάκιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο πλαίσιο του  προγραμματισμού νέων δράσεων για την αποκατάσταση της οικολογικής ανισορροπίας, την αναβίωσης της βιοποικιλότητας, την προστασία του περιβάλλοντος, τη βελτίωση του μικροκλίματος της περιοχής.

Ο κ. Βαρελίδης στάθηκε ιδιαίτερα στις προοπτικές που ανοίγονται για την Ηλεία μέσα από το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να  προχωρήσουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις στις περιοχές Natura, τέτοιες που να προστατεύεται η φύση και ταυτόχρονα η προστασία της να είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο που θα δημιουργεί υπεραξία για αυτές τις περιοχές, είτε με την προσέλευση τουριστών, είτε με τη  δημιουργία ενός ισχυρού brand name.

Φωτογραφίες:

1. Από την συνάντηση με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, της επιστημονικής κοινότητας, φορέων, περιβαλλοντικών συλλόγων και πολίτες στην πόλη των Λεχαινών.

2-3-4. Από τις αυτοψίες σε Λιμνοθάλασσα Κοτυχίου, ποταμό Αλφειό και  Καϊάφα.

Please follow and like us:
Στην Ηλεία κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών για τον κόμβο Σαβαλίων

Στην Ηλεία κλιμάκιο του Υπουργείου Υποδομών για τον κόμβο Σαβαλίων

Στην Ηλεία, ύστερα από σχετική πρόσκληση της Βουλευτού Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσίας Θεοδώρας Αυγερινοπούλου  αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα κλιμάκιο υπηρεσιακών και επιστημονικών στελεχών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να διενεργήσει αυτοψία στους κόμβους που εξυπηρετούν την σύνδεση των Σαβαλίων με την Εθνική Οδό  Πατρών Πύργου, ώστε να εξετασθεί το θέμα στο πεδίο εφαρμογής και να μελετηθούν οι δυνατότητες που υπάρχουν και οι βέλτιστες λύσεις.

Το απόγευμα της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό συνάντηση εργασίας στο Υπουργείο στην οποία συμμετείχε η κα.  Αυγερινοπούλου, όπου εξετάσθηκαν τα δεδομένα που υπάρχουν μετά την εφαρμογή της νέας μελέτης καθώς οι διασταυρώσεις που προϋπήρχαν, στο σύνολό τους, ήταν σημαντικές για την πρόσβαση τόσο στη θάλασσα, στα πέριξ χωράφια και στις κτηνοτροφικές  μονάδες όσο και μεταξύ των δύο περιοχών που ανήκουν στην ίδια Τ.Κ. Σαβαλίων.
Στην συνάντηση στο Υπουργείο, στην οποία  συμμετείχαν η Γενική Γραμματέας Υποδομών, κα Γεράρδη, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υφυπουργού Υποδομών κ. Λέκκας, ο κ.  Αναγνωστόπουλος από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, ο μελετητής, ο Βουλευτής Ηλείας κ. Ανδρέας Νικολακόπουλος και τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Σαβαλίων κ.κ Γεώργιος Ντούζας και Γεράσιμος Λαδικος, συζητήθηκαν τα θέματα που έχουν  ανακύψει μετά την εφαρμογή της μελέτης.

Σε κλίμα κατανόησης, από την πλευρά του Υπουργείου υπογραμμίσθηκε ότι η επιλογή αυτή έγινε με γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών  και για να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη διατομή οδού για προσπέραση στην κατεύθυνση προς Πύργο.
Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίστηκε, το επόμενο διάστημα και σε εφαρμογή του δεύτερου σταδίου της μελέτης, θα γίνουν βελτιώσεις, όπου κριθούν αναγκαίες,  τόσο για την εξυπηρέτηση των τοπικών κοινωνιών όσο και την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου.

 

Please follow and like us:
Συνάντηση Δ. Αυγερινοπούλου – Α. Βεσυρόπουλου για τη δυνατότητα εξαγοράς κατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Συνάντηση Δ. Αυγερινοπούλου – Α. Βεσυρόπουλου για τη δυνατότητα εξαγοράς κατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου

Ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της Ηλείας

Με τον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Βεσυρόπουλο Απόστολο, συναντήθηκε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα  Αυγερινοπούλου, σχετικά με το σημαντικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή, το οποίο δίνει τη δυνατότητα εξαγοράς των  κατεχομένων ακινήτων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου.

Η κα Αυγερινοπούλου, μετά την συνάντησή τους, δήλωσε:

«Με τη ψήφιση του νομοσχεδίου προβλέπεται η τακτοποίηση των θεμάτων που εκκρεμούσαν επί μακρόν όσον αφορά στο  ιδιοκτησιακό καθεστώς των κατεχόμενων ακινήτων του Δημοσίου, με γνώμονα και την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου επιτρέπουν την επίλυση του σοβαρού διαχρονικού αυτού κοινωνικού  προβλήματος, δίνοντας, με το άρθρο 4, τη δυνατότητα εξαγοράς των ακινήτων του ελληνικού δημοσίου, τα οποία έχουν ιδιοποιηθεί για πάνω από 30 χρόνια με τα απαιτούμενα συνοδευτικά έγγραφα.
Πρόκειται για μια σημαντική ρύθμιση κοινωνικού χαρακτήρα, η οποία παράλληλα δημιουργεί και νέες προϋποθέσεις για την  αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της Ηλείας».

Please follow and like us:
Συνάντηση με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότη Μηταράκη

Συνάντηση με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότη Μηταράκη

Συνάντηση με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότη Μηταράκη, είχε στο Υπουργείο η Βουλευτής Ηλείας της Νέας  Δημοκρατίας Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στο πλαίσιο της επικοινωνίας τους για την εύρυθμη λειτουργία των δομών Φιλοξενίας  / Προσωρινής Υποδοχής προσφύγων στην Ηλεία, καθώς και για τους εργάτες γης.
Η Βουλευτής και ο Υπουργός συζήτησαν για τα νέα προγράμματα που προωθεί το Υπουργείο και αφορούν στην κτηριακή αναβάθμιση  των δύο δομών, αλλά και αυτά που αφορούν στην σίτιση και διαμονή των φιλοξενουμένων, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε σε εκείνα που  βρίσκονται σε ισχύ και που θα υλοποιηθούν ανταποδοτικά και αφορούν στην ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών στις περιοχές στα όρια  των οποίων λειτουργούσαν δομές φιλοξενίας καθώς, όπως τονίστηκε από τον Υπουργό, στόχο της Κυβέρνησης αποτελεί όχι μόνο η  ουσιαστική μείωση των ροών – που έχει επιτευχθεί σε πολύ σημαντικό βαθμό – αλλά και ο δραστικός περιορισμός των επιπτώσεων της  κρίσης στις τοπικές κοινωνίες.

Παράλληλα, συζητήθηκαν έργα αναβάθμισης των δομών τα οποία θα προσφέρουν ποιότητα ζωής στους διαμένοντες, αλλά και θέσεις  εργασίας στην τοπική κοινωνία. Είχε προηγηθεί επίσκεψη της κας. Αυγερινοπούλου στην δομή της Κυλλήνης, όπου συναντήθηκε με τον  Διοικητή κ. Ιωσήφ Ναμπίλ Μοράντ καθώς και επικοινωνία της με τον διοικητή της δομής του Πύργου, κ. Χρήστο Τσιάχρη, καθώς και με  τους εργαζομένους, προκειμένου να ενημερωθεί για την λειτουργία και τις ανάγκες των δομών.

Ρυθμίσεις και συμφωνίες για εργάτες γης από τρίτες χώρες.

Παράλληλα, στην διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε και το φλέγον για τον αγροτικό κόσμο της χώρας και της Ηλείας ζήτημα των  εργατών γης από τρίτες χώρες, προκειμένου να καλυφθεί η έλλειψη εργατικού δυναμικού στον πρωτογενή τομέα. Ζήτημα, για το οποίο το  Υπουργείο υιοθέτησε ρυθμίσεις και υπεγράφησαν συμφωνίες από τα συναρμόδια Υπουργεία που αναμορφώνουν το θεσμικό πλαίσιο το  οποίο διέπει την εποχική προσωρινή εργασία, με στόχο την ταχεία και ευέλικτη εισδοχή και διευκόλυνση της απασχόλησης πολιτών  τρίτων χωρών στην αγροτική οικονομία και τη διευκόλυνση των εργοδοτών. Μεταξύ αυτών των ενεργειών ήταν και η ψήφιση του ν/σ του  Υπουργείου Εξωτερικών για την «Κύρωση Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου για την απασχόληση εποχικών εργαζομένων στον γεωργικό τομέα», που αποτελεί ένα σημαντικό  βήμα στην επίλυση του μεγάλου αυτού προβλήματος και απαντά σε ένα δίκαιο και επίμονο αίτημα των εκπροσώπων του αγροτικού  κόσμου.

Please follow and like us: