Στην 51 η Επέτειο από την ενοποίηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων – Πρόσκληση Αυγερινοπούλου στον Πρέσβη  να επισκεφθεί την Ηλεία

Στην 51 η Επέτειο από την ενοποίηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων – Πρόσκληση Αυγερινοπούλου στον Πρέσβη να επισκεφθεί την Ηλεία

Πρόσκληση Αυγερινοπούλου στον Πρέσβη των ΗΑΕ να επισκεφθεί την Ηλεία

Επίσημη προσκεκλημένη στην εθνική επέτειο εορτασμού των 51 χρόνων από την ενοποίηση των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ήταν η  Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία  διατηρεί στενές πολιτικές σχέσεις με την Κυβέρνηση των ΗΑΕ.
Στη δεξίωση στο Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, η κα Αυγερινοπούλου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Πρέσβη των ΗΑΕ στην Ελλάδα κ.  Σουλεϊμάν Αλ Μαζρούι, μεταξύ άλλων, τόσο για  την ανάπτυξη κοινού προγράμματος για την προστασία της άγριας ζωής όσο και για την προώθηση των εξαγωγών των αγροδιατροφικών  προϊόντων της Ηλείας προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για τη διερεύνηση των προοπτικών εμβάθυνσης των εξαγωγικών σχέσεων για  τα αγροδιατροφικά προϊόντα της Ηλείας, η κα Βουλευτής προσκάλεσε τον κ. Πρέσβη να επισκεφθεί το Νόμο.

Κεντρική ομιλήτρια στο Webinar της Πρεσβείας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για την ισότητα των φύλων

Κεντρική ομιλήτρια στο Webinar που διοργάνωσε η Πρεσβεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων την Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου, για την  ισότητα των φύλων στην παιδεία, τον επιχειρηματικό χώρο και τη διακυβέρνηση ήταν η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της  Βουλής και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.
Το webinar χαιρέτισε η 1η Γραμματέας και  Επικεφαλής του Οικονομικού, Πολιτικού και ΜΜΕ της Πρεσβείας των ΗΑΕ, κα Eiman Alzeyoudi, ενώ ομιλήτρια ήταν και η Πρόεδρος  του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε), κα Αποστολίνα Τσαλταμπάση.
Η Δρ. Αυγερινοπούλου, κατά την ομιλία της,  τόνισε ότι τόσο τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όσο και η Ελλάδα είναι κράτη, τα οποία δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ατζέντα της  ισότητας των φύλων. Ανέφερε ειδικότερα ότι στην Ελλάδα από τους 300 Βουλευτές οι 61 είναι γυναίκες, ενώ η συμμετοχή των γυναικών  στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι χαμηλότερο από το 20%, επισημαίνοντας ότι για την τόνωση της γυναικείας συμμετοχής  στην πολιτική ζωή, ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, διόρισε την πρώτη γυναίκα Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Αναφερόμενη  στον επιχειρηματικό τομέα, η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε ότι το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025  περιλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες για την αύξηση της συμμετοχής των γυναικών σε θέσεις εξουσίας, ευθύνης και ηγεσίας.

Προσέθεσε, τέλος, ότι η Ελλάδα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομική ενδυνάμωση των γυναικών, στην ενεργό συμμετοχή των γυναικών στη λήψη αποφάσεων, αλλά και στην εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών, ενώ πρέπει να ενδυναμωθεί  περαιτέρω η σχέση φύλου – περιβάλλοντος στις εθνικές πολιτικές της χώρας.

Please follow and like us:
Ομιλία Δ. Αυγερινοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το σ/ν του Υπ. Δικαιοσύνης για τους δικαστικούς υπαλλήλους

Ομιλία Δ. Αυγερινοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής για το σ/ν του Υπ. Δικαιοσύνης για τους δικαστικούς υπαλλήλους

Ομιλία στη Βουλή πραγματοποίησε η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στη συζήτηση επί του  νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο: «Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή  Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποιήσεις στον ν. 4871/2021 και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».

Από το βήμα της Βουλής, η κα Αυγερινοπούλου εξήρε την ξεχωριστή θέση που κατέχουν οι δικαστικοί υπάλληλοι στο δικαιϊκό σύστημα  και επισήμανε ότι με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η βελτίωση του τρόπου επιλογής, της κατάρτισης και της επιμόρφωσης των δικαστικών  υπαλλήλων και συνακόλουθα επιδιώκεται η βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας της απονομής της δικαιοσύνης.
Ανέφερε, ακόμη,  ότι με το νομοσχέδιο η Εθνική Σχολή Δικαστών καθίσταται αρμόδια για την επιλογή, την κατάρτιση και την επιμόρφωση των δικαστικών  υπαλλήλων, ενώ ως σημαντικό χαρακτήρισε το γεγονός ότι προβλέπεται τόσο γραπτή όσο και προφορική διαδικασία για την πρόσληψη  των δικαστικών υπαλλήλων, η οποία δίνει τη δυνατότητα αξιολόγησης τόσο των γνώσεων όσο και της προσωπικότητας των υποψηφίων,  καθώς πρόκειται για πρόσωπα σε θέσεις κρίσιμες για την επιτυχή ολοκλήρωση μιας δίκης.

Ειδική αναφορά πραγματοποίησε, τέλος, και  στη δυνατότητα συνεργασίας της Εθνικής Σχολής Δικαστών με φορείς εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης τόσο στην Ελλάδα  όσο και στο εξωτερικό για την απόκτηση της σχετικής εμπειρίας και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, ενώ ως εξαιρετικά χρήσιμα σχολίασε  τα προγράμματα δια βίου μάθησης των δικαστικών υπαλλήλων αλλά και της εκπαίδευσης των ίδιων των εκπαιδευτικών τους.

Παρατίθεται κάτωθι το κείμενο της ομιλίας της:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
με το παρόν νομοσχέδιο επιδιώκεται η μεταρρύθμιση του τρόπου επιλογής, κατάρτισης και επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων της  χώρας μας οι οποίοι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος απονομής δικαιοσύνης. Οι δικαστικοί υπάλληλοι είναι αρωγοί και  φυσικοί συνεργάτες των δικαστικών λειτουργών και κατέχουν ειδική θέση στο ελληνικό δικαιϊκό σύστημα.
Συναποτελούν μαζί με τα  υπόλοιπα νομικά επαγγέλματα εχέγγυα του νομικού συστήματος. Η δε ξεχωριστή θέση των δικαστικών υπαλλήλων βρίσκεται υπό την εγγύηση των άρθρων 92 επόμενα του Συντάγματος. Εξ αυτού και κάθε νομοθετική αλλαγή στον τρόπο επιλογής, επιμόρφωσης και  υπηρεσιακής κατάστασης των δικαστικών υπαλλήλων αποτελεί ένα σημαντικό νομοθέτημα το οποίο χρήζει της προσοχής μας.

Εν προκειμένω, με το νομοσχέδιο που εισάγει το Υπουργείο Δικαιοσύνης σήμερα επιδιώκεται η βελτίωση του τρόπου της επιλογής και  των σπουδών των δικαστικών υπαλλήλων, η εύρυθμη λειτουργία της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών καθώς και η δια βίου  μάθηση των δικαστικών υπαλλήλων αλλά και των εκπαιδευτικών τους.
Επιδιώκεται μέσω αυτού η βελτίωση της ποιότητας και της  ταχύτητας της απονομής της δικαιοσύνης. Η επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης αποτελεί ένα ακόμα από τα στοιχήματα τα οποία  πρέπει να κερδίσουμε στη χώρα μας.
Οφείλω να συγχαρώ την ηγεσία του Υπουργείου για όλα τα βήματα που έχει κάνει ως προς αυτό τον  σκοπό σήμερα και για όλα τα νομοθετήματα που έχει φέρει.

Πράγματι, τα μέτρα τα οποία λαμβάνει η Κυβέρνηση για τη στήριξη του συστήματος απονομής δικαιοσύνης είναι ουσιώδη και  αποτελεσματικά.
Το εν λόγω νομοσχέδιο θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής δικαιοσύνης αλλά  και όλες τις συναφείς υπηρεσίες οι οποίες προσφέρονται προς τον πολίτη.
Ήδη με το παρόν νομοσχέδιο θεσπίζονται και μεταβατικές  διατάξεις που αφορούν στον χρόνο διενέργειας των εξετάσεων εντός τριών μηνών μόλις από τη δημοσίευση του νόμου με σκοπό την  άμεση κάλυψη των κενών που υπάρχουν σήμερα στις δικαστικές υπηρεσίες.

Με το νομοσχέδιο η Εθνική Σχολή Δικαστών καθίσταται αρμόδια για την επιλογή, την κατάρτιση και την επιμόρφωση των δικαστικών  υπαλλήλων και εναρμονίζεται η νομοθεσία μας ως προς αυτά τα θέματα και με τις νέες αρμοδιότητες της Εθνικής Σχολής Δικαστών.
Είναι  σημαντικό ότι ο διαγωνισμός που προβλέπεται για την πρόσληψη των δικαστικών υπαλλήλων έχει τόσο γραπτή όσο και προφορική  διαδικασία, η οποία δίνει τη δυνατότητα αξιολόγησης τόσο των γνώσεων όσο και της προσωπικότητας των υποψηφίων, ενώ  οι γνώσεις και η προσωπικότητα, το ήθος και η συμπεριφορά των υποψηφίων συνυπολογίζονται και κατά την αποφοίτησή τους και  ενόψει του διορισμού τους πλέον, διότι πρόκειται για πρόσωπα σε θέσεις κρίσιμες για την επιτυχή ολοκλήρωση μιας δίκης.

Η σχολή εκπαιδεύει τους υποψηφίους δικαστικούς λειτουργούς και τους δικαστικούς υπαλλήλους εν προκειμένω που προέρχονται από  όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, δηλαδή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την τεχνολογική εκπαίδευση και την πανεπιστημιακή.
Οι δε  εκπαιδευτικοί, ως ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί, καθηγητές πανεπιστημίου και εκπρόσωποι εγνωσμένου κύρους επιστημονικών  ενώσεων, παρέχουν όλα εκείνα τα εχέγγυα για την παροχή μιας υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης.
Υπάρχει δε και η δυνατότητα  συνεργασίας με φορείς εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό για την απόκτηση της  σχετικής εμπειρίας και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

Άλλωστε, κατά τα τελευταία χρόνια, τόσο στη χώρα μας όσο και σε επίπεδο άλλων  κρατών μελών Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουμε υιοθετήσει σειρά νέων νομοθεσιών για τη λειτουργία των δικαστηρίων και εν γένει των  φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως για παράδειγμα θα αναφέρω το πρόσφατο νομοθέτημα που υιοθετήσαμε  με την επέκταση του φυσικού αντικειμένου της κρίσης του ECRIS, του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ανταλλαγής Πληροφοριών  Μητρώου, έτσι ώστε όλοι οι δικαστικοί υπάλληλοι να μπορούν πλέον να διαθέτουν και νέες γνώσεις και νέες ικανότητες να  ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις της λειτουργίας, του χειρισμού αυτών των νέων συστημάτων, για παράδειγμα δεξιότητες ψηφιακές για  να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου συστήματος απονομής δικαιοσύνης.
Είναι, δηλαδή, απαραίτητο  πλέον αυτό το νομοσχέδιο και είναι απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του προγράμματος κατάρτισης των δικαστικών  υπαλλήλων.

Επίσης, είναι σημαντικό ότι προστίθεται και νομοθετικά η δυνατότητα εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε ευρωπαϊκά  δικαστήρια και ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Τα προγράμματα συμμετοχής στις διαδικασίες των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι πολύ  σημαντικά τόσο για την ίδια την κατάρτιση των δικαστικών υπαλλήλων όσο και μετέπειτα για την εύρυθμη συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την καλύτερη συνεργασία στο χώρο δικαιοσύνης και ασφάλειας που επιδιώκουμε από κοινού τα κράτη μέλη  εντός της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.

Επίσης, εξαιρετικά χρήσιμα είναι τα προγράμματα δια βίου μάθησης των δικαστικών υπαλλήλων αλλά και της εκπαίδευσης των ίδιων των  εκπαιδευτικών τους, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα τους, να εξοικειώνονται  -όπως είπαμε- με τις ψηφιακές δεξιότητες που πλέον επιβάλλεται να διαθέτει κάθε εκπαιδευτικός, αλλά και να μπορούν να αξιοποιούν τη διεθνή εμπειρία άλλων συναδέλφων.

Τέλος, θα υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης πολλών από αυτές τις δράσεις και από ευρωπαϊκά προγράμματα καθώς και από το  Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Όλη αυτή η θεσμική, η εκπαιδευτική και οικονομική ενίσχυση, αλλά κυρίως η ενίσχυση με  Ανθρώπινους πόρους του συστήματος απονομής δικαιοσύνης στη χώρα μας είναι πολύ σημαντική.
Εξ αυτού και υπερψηφίζω το νομοσχέδιο.

Ευχαριστώ πολύ».

Please follow and like us:
Μήνυμα για την σύσταση του Ιδρύματος «Αντώνης Κ. Σαμαράς»

Μήνυμα για την σύσταση του Ιδρύματος «Αντώνης Κ. Σαμαράς»

Στην ιδρυτική εκδήλωση του Ιδρύματος «Αντώνης Κ. Σαμαράς», παραβρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης η Βουλευτής Ηλείας της Νέας  Δημοκρατίας, Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, στο θέατρο Παλλάς.

Σε δήλωσή της, με αφορμή την ίδρυσή του, η Δρ. Αυγερινοπούλου, αναφέρθηκε στους σημαντικούς σκοπούς που θα υπηρετήσει. Χαρακτηριστικά, τόνισε:  «Λαός που ξεχνά την ιστορία του είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει».
Η γνωστή φράση του Ισπανού φιλόσοφου Σανταγιάνα καταδεικνύει την ανάγκη διαφύλαξης της ιστορίας μας ως θεμέλιο της συλλογικής  μας υπάρξεως.
Το ίδρυμα «Αντώνης Κ. Σαμαράς» έχει σκοπό προσανατολισμένο στην διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης, μέσα από  συστηματική μελέτη και έρευνα, την ανάδειξη γεγονότων της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, την προώθηση της ευρωπαϊκής ιδέας και  ολοκλήρωσης, την προαγωγή της πολιτικής κι επιστημονικής έρευνας και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της κοινωνίας και την  εκπλήρωση των εθνικών κι ευρωπαϊκών στόχων.

Ο Αντώνης Σαμαράς διετέλεσε Πρωθυπουργός σε σημαντικές στιγμές για τη χώρα, διαχειριζόμενος με επιτυχία σημαντικό τμήμα της  μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης της χώρας κατά τα πρόσφατα χρόνια και παράλληλα προασπίστηκε με τον πλέον ακέραιο τρόπο τα  εθνικά μας συμφέροντα.
Η ταυτόχρονη παρουσία των Πρόεδρων της παράταξής μας και Πρωθυπουργών της Ελλάδας εκφράζει την  συνέχεια της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, το παρελθόν και το μέλλον της χώρας. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει καταγραφή,  ψηφιοποίηση και αξιοποίηση του προσωπικού αρχείου του Αντώνη Σαμαρά, έκδοση βιβλίων και συγγραμμάτων που αφορούν στην  εκτίμηση πολιτικών και ιστορικών γεγονότων της πατρίδας μας, όπως επίσης και η δημιουργία πανεπιστημιακής έδρας πολιτικών  σπουδών σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.
Η μελέτη των εθνικών, οικονομικών, πολιτικών και πολιτιστικών  προβλημάτων της χώρας και η διαμόρφωση-επεξεργασία και παρουσίαση προτάσεων επ’ αυτών μπορούν να αποτελέσουν πυξίδα για τα  μεγάλα στοιχήματα της χώρας μας».

 

1 Με τον Αμερικανό Πρέσβη στην Ελληνική Δημοκρατία, Γιώργο Τζέιμς Τσούνη.

2 Με τον Υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.

3 Με τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Αμυρά.

Please follow and like us:
Δέσμευση του ΥπΑΑΤ για στήριξη στους σταφιδοπαραγωγούς και επανεκκίνηση του προϊόντος

Δέσμευση του ΥπΑΑΤ για στήριξη στους σταφιδοπαραγωγούς και επανεκκίνηση του προϊόντος

Απάντηση Γεωργαντά σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού

 

Συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσίας – Θεοδώρας  Αυγερινοπούλου, προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γεώργιο Γεωργαντά, στην οποία έθεσε το ζήτημα της  στήριξης της παραγωγής σταφίδας και των καλλιεργητών, αλλά και της ενδυνάμωσης της εξωστρέφειας και της εξαγωγής του προϊόντος.

Στην πρωτολογία της, η κα Βουλευτής σημείωσε ότι «η μαύρη σταφίδα είναι ένα προϊόν με μακρά και σημαντική ιστορία στην οικονομική  ανάπτυξη της Ελλάδας με την Ηλεία να έχει συνδέσει άρρηκτα την οικονομική ανάπτυξή της με την καλλιέργεια και την  εμπορία της». Επισήμανε ότι «σήμερα, η εικόνα είναι πλέον διαφορετική, καθώς οι άνθρωποι του πρωτογενούς τομέα που επιμένουν να στηρίζουν με προσωπικό τους κόπο αυτό το μοναδικό προϊόν, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που διαρκώς διογκώνονται.
Η  εξαγωγική δυναμική της σταφίδας κατά τα τελευταία χρόνια διαγράφεται ισχνή, ενώ την ίδια στιγμή η εγχώρια κατανάλωση  καταγράφεται μειωμένη
» και ζήτησε από τον Υπουργό την έμπρακτη στήριξη του Υπουργείου για την προβολή και προώθηση του  προϊόντος στην εσωτερική αγορά, αλλά και την στήριξη των σταφιδοπαραγωγών.
Με αφορμή την Επίκαιρη Ερώτηση της κυρίας  Αυγερινοπούλου, ο κ. Γεωργαντάς ανακοίνωσε ότι και για εφέτος θα υπάρξει στήριξη των παραγωγών μέσω deMinimis όπως και πέρσι  και υπενθύμισε τις σημαντικές ενισχύσεις που έχει καταβάλει το Υπουργείο προς τους σταφιδοπαραγωγούς, στο πλαίσιο του deMinimis,  όπου στην ΠΕ Ηλείας 1.226 δικαιούχοι σταφιδοπαραγωγοί έλαβαν το ποσό των 935.025,39 €.

Ανακοίνωσε δε, ότι το παραδοσιακό αυτό προϊόν παραμένει ενταγμένο στις συνδεδεμένες ενισχύσεις και στη νέα ΚΑΠ και άρα οι  παραγωγοί θα εξακολουθήσουν να λαμβάνουν την σχετική ενίσχυση.
Ο Υπουργός, απαντώντας στην Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού, επισήμανε ακόμη, την ανάγκη ενίσχυσης της προσπάθειας  επανεκκίνησης προώθησης της σταφίδας στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Η επανεκκίνηση προώθησης της σταφίδας στις  αγορές, όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς, μπορεί να στηριχθεί σε μια ισχυρή βάση.

Επιπλέον, πραγματοποίησε ειδική αναφορά στα προγράμματα του Υπουργείου που μπορούν να αξιοποιήσουν οι παραγωγοί, όπως τα  τριετή προγράμματα χρηματοδότησης ύψους 70%, τα αναπτυξιακά Προγράμματα ΠΑΑ και ειδικά το Υπομέτρο 4.2. καθώς και  προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Επισήμανε, τέλος, ότι και οι συνεταιρισμοί πρέπει να ακολουθήσουν σύγχρονους τρόπους προώθησης του προϊόντος, το οποίο  διακρίνεται και για την ποιότητά του και για την υψηλή διατροφική του αξία. Ο κ. Γεωργαντάς τόνισε ότι το ΥΠΑΑΤ είναι πάντα ανοικτό  σε συνεργασία σε τους συνεταιρισμούς και τους παραγωγούς για την εξεύρεση τρόπων ώστε το προϊόν να γίνει πιο ελκυστικό στο ευρύ  κοινό.

Η Βουλευτής Ηλείας, στη δευτερολογία της, ευχαρίστησε τον κ. Υπουργό και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «τα μέτρα στήριξης τα οποία  μας αναφέρατε, όπως η συνδεδεμένη ενίσχυση, η οικονομική ενίσχυση που είχε δοθεί κατά το παρελθόν, αλλά και τα σχέδια του  Υπουργείου για την προβολή και τη νεότερη ενίσχυση των παραγωγών είναι πάρα πολύ σημαντικά. Γνωρίζουμε πράγματι και για την επιμέλεια του ίδιου του Πρωθυπουργού σε αυτά τα θέματα και κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα». Συμπλήρωσε, ακόμη, ότι «στην  Ηλεία είμαστε αποφασισμένοι να κρατήσουμε ζωντανή την παραγωγή της μαύρης σταφίδας, διότι αυτή η παραγωγή μας αποτελεί  πλούτο για την Ηλεία και πλούτο για τη χώρα, καθώς στόχος μας είναι η διατροφική ασφάλεια τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο  Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ολοκληρώνοντας τη δευτερολογία της, η κα Αυγερινοπούλου τόνισε ότι «σας χρειαζόμαστε συνεχώς κοντά μας τόσο για τη στήριξή σας  προς τις νέες ομάδες παραγωγών που τώρα διαμορφώνονται όσο και για τη σύσταση μιας διεπαγγελματικής οργάνωσης. Σας  ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τη στήριξή σας και στο νέο εγχείρημα των εξαγωγών της σταφίδας στο νομό μας, αλλά και των άλλων αγροτικών προϊόντων. Η συμβολή σας είναι πολύτιμη. Το restart της σταφίδας για την Ηλεία θεωρούμε ότι ξεκινάει».

Έτσι, το ιστορικό προϊόν της Ηλείας, η σταφίδα, μπαίνει σε μια νέα εποχή, δικαιώνοντας την προσπάθεια των παραγωγών του Νομού και  της Βουλευτού Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσίας Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για την αναζήτηση μιας ρεαλιστικής και ταυτόχρονα  αισιόδοξης προοπτικής για την οργάνωση της παραγωγής της σταφίδας στην Ηλεία, αλλά και για την διεύρυνση των πεδίων που το προϊόν μπορεί να ισχυροποιήσει την θέση του στην αγοραστική αλυσίδα.

Η Ηλεία Βουλευτής, μετά την συζήτηση στην Βουλή, είχε και κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον κ. Γεωργαντά, και αντάλλαξαν απόψεις για τα  περιθώρια επανεκκίνησης του προϊόντος και της δυναμικής που μπορεί να ανακτήσει μέσα από στοχευμένη στρατηγική επεξεργασίας,  τυποποίησης, δυναμικών συνεργειών που θα ανοίξουν νέα εξαγωγικά μονοπάτια σε χώρες-εμπορικούς συμμάχους.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο εδώ

Please follow and like us:
Η συμμετοχή των γυναικών στον ενεργειακό τομέα είναι ζωτικής  σημασίας

Η συμμετοχή των γυναικών στον ενεργειακό τομέα είναι ζωτικής σημασίας

Πρόταση της Βουλευτού και Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής Διονυσίας Θεοδώρας Αυγερινοπούλου για δημιουργία δικτύου γυναικών στην πράσινη ενέργεια

 

Την δημιουργία δικτύου γυναικών στην πράσινη ενέργεια με το ICC Women Environment and Energy πρότεινε από την Αρχαία Ολυμπία,  τον παγκόσμιο τόπο καινοτομίας, η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας και Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, προτρέποντας όλες τις γυναίκες που δραστηριοποιούνται σε  αυτόν τον τομέα να δηλώσουν συμμετοχή.
Μια πρόταση που έγινε δεκτή με χειροκροτήματα από τους συμμετέχοντες στην ειδική ημερίδα με θέμα «Η Πράσινη Ενέργεια και η Επιχειρηματικότητα αυτής», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου στο Αμφιθέατρο της ΔΟΑ στην Αρχαία Ολυμπία από το γυναικείο παράρτημα του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου ICC Women και το  cluster Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από πρόσκληση της κας. Αυγερινοπούλου και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής  Ελλάδας, του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, του Επιμελητηρίου Ηλείας και του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Δικαίου, Επιστήμης και Τεχνολογίας Όπως τόνισε στην ομιλία της με θέμα “Προτεραιότητες της επιτροπής Περιβάλλοντος για την ενέργεια και το κλίμα” και ειδικά για  την ενεργειακή αναβάθμιση της Ναυτιλία, «ο ενεργειακός τομέας θεωρείται ευρέως ως ένας από τους τομείς της οικονομίας με τη μικρότερη ποικιλομορφία μεταξύ των φύλων.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Επιτροπής Δικαιωμάτων των Γυναικών και  Ισότητας των Φύλων (FEMM) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αλλά και του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, οι γυναίκες  αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 35% του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ)  και μόλις το 22% του δυναμικού στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Λιγότερες είναι και οι γυναίκες που αναλαμβάνουν  ανώτερους ρόλους στον ενεργειακό τομέα. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάτω από το 20% είναι οι γυναίκες που κατέχουν υψηλότερες θέσεις στους τομείς του νερού, της εξόρυξης μεταλλευμάτων και της κατασκευής χημικών.
Ωστόσο, παρότι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν  εμπόδια στην απασχόληση στον κλάδο της ενέργειας, ο αριθμός των γυναικών που πραγματοποιούν σπουδές στις επιστήμες, την  τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (κλάδοι STEM) ολοένα αυξάνεται.

Ιδιαίτερα ελπιδοφόρο είναι και το γεγονός ότι  περισσότερες γυναίκες εισέρχονται ως επαγγελματίες σε τεχνικούς τομείς στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ο οποίος έχει,  μάλιστα, καλύτερη εκπροσώπηση γυναικών εργαζομένων εν συγκρίσει με άλλους κλάδους στον ενεργειακό τομέα.
Επιπλέον, ολοένα  αυξάνεται και το ποσοστό των γυναικών που καταχωρούνται ως εφευρέτριες σε αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας, ιδίως στους τομείς  της υγείας και της χημείας, ενώ είναι πάνω από το 15% στις τεχνολογίες μετριασμού της κλιματικής κρίσης.
Η συμμετοχή των  γυναικών στον ενεργειακό τομέα είναι ζωτικής σημασίας για την υιοθέτηση πιο καινοτόμων και χωρίς αποκλεισμούς λύσεων για την  μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Οι γυναίκες είναι αυτές που φέρνουν προς συζήτηση την ατζέντα της πράσινης μετάβασης για ένα πιο  βιώσιμο μέλλον για όλους, ενώ κυριαρχούν και στο χώρο των πράσινων χρηματοδοτήσεων».

Η Δρ. Αυγερινοπούλου έκανε ξεχωριστή αναφορά στην ισχυρή συμμετοχή των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, όπως η Ursula von der Leyen  του τον Δεκέμβρη του 2019 έγινε η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Κριστίν Λαγκάρντ που ανέλαβε Επικεφαλής  της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας τον Νοέμβριο του 2019, η Margrethe Vestager Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής με ρόλο «Μια Ευρώπη έτοιμη για την ψηφιακή εποχή», ενώ ήταν αρμόδια και για την «Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία», η  Κάντρι Σίμσον, Επίτροπος Ενέργειας, η Ditte Juul Jorgensen, Γενική Διευθύντρια Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Patricia  Espinosa που ήταν Εκτελεστική Γραμματέας της Σύμβασης – Πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή από το 2016 έως  tο 2022, η Μαρία Σπυράκη, Ευρωβουλευτής και Αναπληρωματικό Μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και  Aσφάλειας των Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Εισηγήτρια της Έκθεσης σχετικά με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής  Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου, η Majda Dabaghi, Διευθύντρια στη χωρίς αποκλεισμούς πράσινη ανάπτυξη του Διεθνούς  Εμπορικού Επιμελητηρίου, η Sandra Hanni, Policy Manager – Climate του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, η Σοφία Κουνενάκη  Εφραίμογλου, Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, εμπνευσμένες γυναίκες που έδωσαν την ιδέα της ημερίδας, μαζί με το δραστήριο ICC Women Hellas.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ενασχόληση της Επιτροπής Περιβάλλοντος με τον Ευρωπαϊκό και τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, την  Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, το νέο ευρωπαϊκό νομοθετικό Πακέτο «Fit for 55», την στρατηγική μετάβασης σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, την καινοτομία, το χωροταξικό σχεδιασμό για τις ΑΠΕ, αλλά και τις «έξυπνες» πόλεις με έμφαση στις μεταφορές  που συνδέονται με τον τουρισμό, όπως τρένα, ηλεκτρικά οχήματα, πράσινα λιμάνια, κ.α.
Όπως υπογράμμισε, «η Επιτροπή  Περιβάλλοντος φέτος σχεδιάζεται να αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών της σε δύο πολύ σημαντικούς τομείς, όπου  αναζητείται σοβαρή πρόοδος και εξεύρεση οριστικών λύσεων και εφαρμογών της. Η πρώτη δέσμη ζητημάτων θα διερευνήσει ζητήματα  που αφορούν σε βιώσιμα μοντέλα παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας, με εστίαση στις ΑΠΕ, το ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας,  την πράσινη ενέργεια και τον κορεσμό του δικτύου της Πελοποννήσου, ενώ ο δεύτερος τομέας έχει να κάνει με την κυκλική οικονομία και  τη διαχείριση αποβλήτων» ενώ τα συμπεράσματα της ημερίδας αναμένεται να συζητηθούν και στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της  Βουλής.

Το ενεργειακό προφίλ της χώρας μας, τα βήματα που προωθούνται, οι νομικές διαστάσεις, οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις

Οι εργασίες της ημερίδας ξεκίνησαν με χαιρετισμούς από την Πρόεδρο του ICC Women Hellas, Άννα Καμαρίδη και την Επικεφαλής  Ομάδας Περιβάλλοντος και Ενέργειας – ICC Women Hellas, Αγγελική Μπούρα, η οποία και συντόνισε τους δύο κύκλους των τοποθετήσεων ενώ ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον του κοινού που συμμετείχε, σε μια διάδραση διαλόγου και επικοινωνίας προκειμένου να  λυθούν απορίες και να γίνουν στοχευμένες παρατηρήσεις από τους αξιόλογους ομιλητές. Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Πρόεδρος του  Επιμελητηρίου Ηλείας, Κώστας Νικολούτσος.

Στο πρώτο μέρος της ημερίδας, που αφορούσε στο επιχειρηματικό πλαίσιο, η Δρ. Ελένη Ζαφειράτου, Business Development Manager,  Interphoton Investment Group, που δεν μπόρεσε να ταξιδέψει ως την Αρχαία Ολυμπία αλλά έστειλε βίντεο με την τοποθέτησή της, μίλησε με θέμα ”Αναδιαμορφώνοντας το ενεργειακό μείγμα της Ελλάδας – προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις» ενώ αμέσως  mετά η Δρ. Ευγενία (Τζένη) Λειβαδάρου, Σύμβουλος Καινοτομίας και Ενεργειακής Μετάβασης, Μέλος ΔΣ Ομίλου Ελλάκτωρ αναφέρθηκε  sτον ρόλο των επιχειρήσεων στην ενεργειακή μετάβαση. Η Αντιγόνη Βαφείδου, Director of Operations and Legal for  Εurope, Advent Technologies μίλησε για την “Ευρωπαϊκή Στρατηγική για το Υδρογόνο και Διαμόρφωση του οικείου Νομικού Πλαισίου”  ενώ η Αλεξία Τροκούδη, Group Manager on Corporate Holdings and Energy Regulation με θέμα ”Η πορεία εφαρμογής του FIT FOR 55,  στη νέα ευρωπαϊκή συμφωνία για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος από την αυτοκίνηση και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες για  την ηλεκτροκίνηση”.  Η Βασιλική Κουμπλή, Δικηγόρος, Επιστ. Συνεργάτις του Ελληνικού Ινστιτούτου Ενεργειακής Ρύθμισης για το “Το  νέο θεσμικό πλαίσιο για τα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα” ενώ η Αλίς Κοροβέση, Γενική Διευθύντρια ΙΝΖΕΒ -Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής  Καμπάνιας Renovate Europe για το έτος 2022 αναφέρθηκε στις “Πτυχές και άξονες της μη κερδοσκοπικής επιχειρηματικότητας”.

Σε ό,τι αφορά στο θεσμικό πλαίσιο, που απασχόλησε την δεύτερη συνεδρία και μετά τον χαιρετισμό και το καλωσόρισμα που απηύθυνε ο  Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας Γιώργος Γεωργιόπουλος, η Θεοδώρα Βαρβαρίγου Πρόεδρος ΕΥΔΑΠ/Καθηγήτρια ΕΜΠ μίλησε με θέμα «Η  Τεχνητή Νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες ως καταλύτης στην Πράσινη Ενέργεια», η Φαίη Πάλλα, Νομική Υπηρεσία, ΡΑΕ για “Το νέο  θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ)”, η Μαρία Μπίλια, Προέδρος Περιφερειακού  Συμβουλίου ΠΔΕ και Πρόεδρος της ΥΔΡΗΛ, για την “Διαχείριση ενέργειας: Η περίπτωση των ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ”.

Χορηγοί της διοργάνωσης ήταν οι Sardelas Petsa Law Firm, Pema Corporation, C Solar Steel και Blink ενώ τα μέλη του Διεθνούς  Εμπορικού Επιμελητηρίου ICC Women το πρωί του Σαββάτου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν, ύστερα από πρόσκληση της Ηλείας Βουλευτού, μια ξενάγηση στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας και τον Αρχαιολογικό χώρο από τον αρχαιολόγο κ. Χρήστο  Λιάγκουρα, μεταφέροντας τους χαιρετισμούς της Προϊσταμένης της Εφ. Α. Ηλείας Δρ. Ερωφίλης Ίριδος Κόλλια.

 

 

PPCinematography_ICC
PPCinematography_ICC

 

PPCinematography_ICC
PPCinematography_ICC
PPCinematography_ICC

Please follow and like us:
Δημιουργία Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών στην  Ηλεία

Δημιουργία Μονάδας Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών στην Ηλεία

 

Για καρκινοπαθείς και άλλους χρόνιους ασθενείς

Ένα σημαντικό κενό έρχεται να καλύψει το Υπουργείο Υγείας, καθώς τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την  Aνακουφιστική Φροντίδα που προβλέπει τη σύσταση για πρώτη φορά συστήματος παροχής ανάλογων υπηρεσιών.
Oι δράσεις που περιλαμβάνει βάζουν σε προτεραιότητα την φροντίδα ασθενών με χρόνια προβλήματα υγείας, όπως είναι οι  καρκινοπαθείς, που σήμερα την αναλαμβάνουν οι λεγόμενοι φροντιστές τους, συνήθως μέλη της οικογένειας των ασθενών.

Όπως τονίζει η Βουλευτής Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου,

«στο πλαίσιο του νέου αυτού σχεδιασμού,  που αποτελεί στρατηγική επιλογή του Υπουργείου Υγείας ώστε να γίνει πράξη η Αρχή του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας «δεν αφήνουμε κανέναν πίσω», η “ανακουφιστική φροντίδα” αποτελεί μια  ολοκληρωμένη προσέγγιση και παροχή υπηρεσιών για την κάλυψη των αναγκών των ασθενών, που αντιμετωπίζουν  προβλήματα, τα οποία σχετίζονται με απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες ή με χρόνια εξελικτικές ασθένειες.

Η Ηλεία μπορεί μέσα από αυτό να αποκτήσει μια Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών (Μ.Α.Φ.Α.), στο πλαίσιο  λειτουργίας του Νοσοκομείου Αμαλιάδας, για να παρέχονται σε δευτεροβάθμιο επίπεδο φροντίδας υγείας υπηρεσίες ανάλογα  με τις ανάγκες των ασθενών που είναι πολλές.
Πρόκειται για εξειδικευμένη ανακουφιστική φροντίδα, για την ολιστική και  διεπιστημονική κάλυψη των αναγκών των ασθενών, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, τα οποία σχετίζονται με απειλητικές  για τη ζωή τους ασθένειες ή με χρόνια εξελικτικές ασθένειες, καθώς και για τη στήριξη των οικογενειών τους.

Επίσης, οι δομές  αυτές δεν αφορούν μόνο στη νοσηλεία, κάτι που γίνεται και σήμερα, αλλά κυρίως τη φροντίδα των ασθενών όταν δε  βρίσκονται σε νοσοκομείο αλλά στο σπίτι τους. Είναι σημαντικό να δημιουργηθούν μονάδες παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον εξειδικευμένης ανακουφιστικής φροντίδας σε εξωτερικούς ασθενείς, οι οποίες λειτουργούν σε επίπεδο πρωτοβάθμιας  φροντίδας υγείας, ειδικά εξωτερικά ιατρεία ή Κέντρα Ημερήσιας Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών (Κ.Η.Α.Φ.Α), τα οποία  θα λειτουργούν σε επίπεδο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας καθώς και Ξενώνες Ανακουφιστικής Φροντίδας Ασθενών  (Ξ.Α.Φ.Α). Μάλιστα, για όλα τα παραπάνω θα συγκροτηθεί μία διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών υγείας για την παροχή εξειδικευμένης ανακουφιστικής φροντίδας ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα επιμόρφωσης του συνόλου των επαγγελματιών  υγείας που παρέχουν υπηρεσίες ανακουφιστικής φροντίδας. Ταυτόχρονα, προβλέπεται η σύσταση εθνικού μητρώου ασθενών  ανακουφιστικής φροντίδας υγείας».

Υπενθυμίζεται ότι προς αυτή την κατεύθυνση είχε δρομολογήσει κινήσεις η κα Βουλευτής ήδη από το 2011, με την  πρωτοβουλία της για την υπογραφή μνημονίου μεταξύ του Νοσοκομείου Ηλείας και του Ιδρύματος Τζένη Καρέζη το οποίο  είναι σε ισχύ. Έτσι, τώρα είναι η καλύτερη ευκαιρία να ενεργοποιηθεί αυτό το μνημόνιο, καθώς και η πρότασή της για την  Ογκολογική Μονάδα Στήριξης ασθενών και των οικογενειών τους στο Νοσοκομείο Αμαλιάδας.

Please follow and like us:
Στο ελαιοτριβείο της οικογένειας Ξανθού με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς

Στο ελαιοτριβείο της οικογένειας Ξανθού με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς

Το μήνυμα της ενθάρρυνσης της προστασίας της ελιάς και των αξιών που αυτή ενσωματώνει, προκειμένου η διεθνής κοινή γνώμη να  εκτιμήσει τη σημαντική κοινωνική, πολιτιστική, οικονομική και περιβαλλοντική της σημασία για την ανθρωπότητα, έδωσε η Βουλευτής  Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς (World Olive Tree Day), που  γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Νοεμβρίου με πρωτοβουλία της ΟΥΝΕΣΚΟ, με την επίσκεψή της σε μια οικογενειακή επιχείρηση  που από το 1987 μέχρι σήμερα παράγει λάδι, τιμά και αναδεικνύει το μοναδικό αυτό προϊόν και τις αξίες της συνεργασίας.

Ο λόγος για το «Ελαιοτριβείο Ξανθός», στην Κάτω Παναγιά της Κυλλήνης και την οικογένεια Ξανθού, τα μέλη της οποίας με αγάπη,  μεράκι και εξωστρέφεια εδώ και 35 χρόνια, σε προσωπική επαφή και επικοινωνία με τους πελάτες τους, αναπτύσσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα με πίστη και αφοσίωση.

Η κα. Αυγερινοπούλου είχε την χαρά να ξεναγηθεί στους χώρους του ελαιοτριβείου, να συζητήσει μαζί τους τα προβλήματα αλλά και τις  προοπτικές του προϊόντος, υπογραμμίζοντας την αποδεδειγμένη θρεπτική αξία του ελαιόλαδου για την υγεία του ανθρώπου αλλά και το  άνοιγμα οριζόντων για απεριόριστες γαστρονομικές δυνατότητες, οι οποίες αναγνωρίζονται ολοένα και περισσότερο από τους πιο  φημισμένους σεφ ανά τον κόσμο όπως επίσης της ευρέως αναγνωρισμένες θεραπευτικές ιδιότητες των παραγώγων της ελιάς στην  πρόληψη αρκετών ασθενειών.

Εξάλλου, η Ηλείας Βουλευτής και ως Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής Προστασίας του Περιβάλλοντος, τόνισε ότι  ως παράγοντας για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, η ελαιοκαλλιέργεια έχει θετικό ισοζύγιο άνθρακα, καθώς, κατά  τον κύκλο ανάπτυξής του, το ελαιόδεντρο απορροφά περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα συγκριτικά µε τα αέρια θερμοκηπίου που  εκλύονται κατά τη διαδικασία παραγωγής του παρθένου και εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου.

Please follow and like us:
Συναντήσεις σταφιδοπαραγωγών στο ΥΠΕΞ και το ΥΠΑΑΤ για την προώθηση της σταφίδας

Συναντήσεις σταφιδοπαραγωγών στο ΥΠΕΞ και το ΥΠΑΑΤ για την προώθηση της σταφίδας

Με ισχυρή εκπροσώπηση των σταφιδοπαραγωγών του Ν. Ηλείας και τη Βουλευτή, Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα  Αυγερινοπούλου, πραγματοποιήθηκε σήμερα σειρά υψηλού επιπέδου συναντήσεων στο Υπουργείο Εξωτερικών και στο Υπουργείο  Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την προώθηση της σταφίδας του Νομού μας.
Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν: ο Πρόεδρος της  Τ.Κ. Βροχίτσας, κ. Α. Κατελούζος, ο Πρόεδρος της Τ.Κ. Ελαιώνα, κ. Κ. Μπαμπίλης, ο Πρόεδρος της Τ.Κ. Σωπίου, κ. Λ. Σταυρόπουλος, ο  Πρόεδρος της Τ.Κ. Καράτουλα, κ. Θ. Κλειδέρης, ο Πρόεδρος της Τ.Κ. Χειμαδιού, κ. Μπουλούμπασης Χρ., καθώς και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σταφίδας, κ. Η. Ανδρικόπουλος.

Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών με το Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και  Εξωστρέφειας, κ. Ιωάννη Σμυρλή, και τους συνεργάτες του, αφού είχε προηγηθεί η αποστολή αιτήματος από τη Βουλευτή Ηλείας, κα  Αυγερινοπούλου, για διερεύνηση μέσω του ΥΠΕΞ πιθανών αγοραστών στο εξωτερικό για την σταφίδα.
Ο Γενικός Γραμματέας ενημέρωσε  ότι, κατόπιν του αιτήματος, η διερεύνηση των αγορών έχει ήδη ξεκινήσει με προτεραιότητα τις χώρες που παραδοσιακά  εισήγαγαν τη κορινθιακή σταφίδα, ενώ, παράλληλα, γίνεται διερεύνηση και νέων αγορών.
Οι σταφιδοπαραγωγοί εξέφρασαν την  ικανοποίησή τους, καθώς η Κυβέρνηση μέσω του ΥΠΕΞ εντάσσει την σταφίδα στα προϊόντα προτεραιότητας για εξαγωγές. Η διερεύνηση  θα αποδώσει τα αποτελέσματά της την επόμενη εβδομάδα, ενώ εξετάστηκε και η πιθανότητα να ξεκινήσει μαζί με το  Enterprise Greece καμπάνια προώθησης του προϊόντος στο εξωτερικό.

Στο ίδιο υποστηρικτικό πνεύμα κινήθηκε και η συνάντηση με τη Γενική Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κα Χριστιάνα  Καλογήρου, η οποία, εκφράζοντας την πάγια πολιτική του Υπουργείου, υποστήριξε ενθέρμως τη δημιουργία ομάδων παραγωγών  σταφίδας, καθώς και άλλων συλλογικών σχημάτων, τα οποία είναι απαραίτητα, ώστε να είναι οι παραγωγοί δικαιούχοι ευρωπαϊκών και  εθνικών προγραμμάτων, όπως του σημαντικού προγράμματος της αναδιαρθώσεως της σταφίδας. Η κα Καλογήρου θέτει δε τις τεχνικές  διευθύνσεις του Υπουργείου στη διάθεση των παραγωγών, προκειμένου να ολοκληρώσουν με επιτυχία την συγκρότηση των συλλογικών  τους σχημάτων.

Τέλος, και επιστεγάζοντας τις συναντήσεις με το Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, κ. Ιωάννη Σμυρλή,  και τη Γενική Γραμματέα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κα Χριστιάνα Καλογήρου, η αντιπροσωπεία των  στραφιδοπαραγωγών συναντήθηκε και με τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Συμεών Κεδίκογλου, μετά από  πρόταση της κυρίας Βουλευτού, για την προώθηση και την αποστολή αγροδιατροφικών προϊόντων, μεταξύ των οποίων, και η σταφίδα  στη Σαουδική Αραβία.

Αύριο θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, κ. Αναγνωστόπουλου Σωτήριο, ενώ την επόμενη εβδομάδα  αναμένεται συνάντηση με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γεώργιο Γεωργαντά.

 

Please follow and like us:
Συνάντηση με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ για την ολοκληρωμένη ένταξη της Β’ ξένης γλώσσας στο εκπαιδευτικό σύστημα

Συνάντηση με το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ για την ολοκληρωμένη ένταξη της Β’ ξένης γλώσσας στο εκπαιδευτικό σύστημα

Συνάντηση με την Βουλευτή Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας είχαν στο γραφείο της στον Πύργο το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της  ΠΕΚΑΓΕΠΕ και εκπρόσωπος της Τοπικής Επιτροπής Ηλείας κυρία Εύη Κουτσιάφτη, στην οποία συζητήθηκαν όλα τα θέματα του κλάδου.
Μεταξύ αυτών η σύσταση νέων οργανικών θέσεων, ο ικανός αριθμός μόνιμων διορισμών, η τροποποίηση υπουργικών  αποφάσεων/ απόσυρση, η εισαγωγή του μαθήματος της Β ξένης γλώσσας από Δ’ Δημοτικού – κατάθεση σχετικού εγγράφου  με επιστημονική τεκμηρίωση – και συνέχεια έως Γ’ Λυκείου, όπως επίσης και το ιδιαίτερο θέμα των αναπληρωτών.

Εξάλλου, στο πλαίσιο της διαρκούς μέριμνας της Βουλευτού Ηλείας και μέλους της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η κα.  Αυγερινοπούλου, ασκώντας τα μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου, κατέθεσε αναφορά στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως, στηρίζοντας το σχετικό αίτημα της Τοπικής Επιτροπής Ν. Ηλείας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ (Πανελλήνιας  Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε.), σχετικά με την ανάγκη ολοκληρωμένης ένταξης της Β’ Ξένης Γλώσσας στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, ώστε να υπάρξει μία συνέχεια στην εκμάθηση της γλώσσας, εκκινώντας από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού  Σχολείου έως και την Γ’ Λυκείου.

Please follow and like us:
Ημερίδα στην ΔΟΑ στην Αρχαία Ολυμπία: “Η Πράσινη Ενέργεια και η Επιχειρηματικότητα αυτής”

Ημερίδα στην ΔΟΑ στην Αρχαία Ολυμπία: “Η Πράσινη Ενέργεια και η Επιχειρηματικότητα αυτής”

 

 

Η Πράσινη Ενέργεια και η Επιχειρηματικότητα αυτής θα βρεθούν στο επίκεντρο της ειδικής ημερίδας που πραγματοποιεί το Σάββατο, 3  Δεκεμβρίου από τις 14:00 μ.μ. έως τις 18:00 μ.μ. στο Αμφιθέατρο της ΔΟΑ στην Αρχαία Ολυμπία από το γυναικείο παράρτημα του  Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου ICC Women και το cluster Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από πρόσκληση της Προέδρου της  Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτού Ηλείας Διονυσίας Θεοδώρας Αυγερινοπούλου.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες επισημάνσεις αναμένονται από την Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ΥΠΕΝ  Αλεξάνδρα Σδούκου και την κα. Αυγερινοπούλου ενώ εκπρόσωποι του Ευρωκοινοβουλίου, των συναρμόδιων υπουργείων, διακεκριμένοι  ακαδημαϊκοί, επιστήμονες, επιστημονικοί συνεργάτες μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου αναμένεται να αναλύσουν το ενεργειακό  προφίλ της χώρας μας, τα βήματα που προωθούνται, τις νομικές διαστάσεις, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις.
Οι εργασίες της ημερίδας θα ξεκινήσουν με χαιρετισμούς από την Πρόεδρο του ICC Women Hellas, Άννα Καμαρίδη και την Επικεφαλής  Ομάδας Περιβάλλοντος και Ενέργειας – ICC Women Hellas, Αγγελική Μπούρα.

Για το επιχειρηματικό πλαίσιο, ομιλήτριες θα είναι η Δρ. Ελένη Ζαφειράτου, Business Development Manager, Interphoton Investment  Group, η Δρ. Ευγενία (Τζένη) Λειβαδάρου, Σύμβουλος Καινοτομίας και Ενεργειακής Μετάβασης, Μέλος ΔΣ Ομίλου Ελλάκτωρ, η  Αντιγόνη Βαφείδου, Director of Operations and Legal for Europe, Advent Technologies, η Αλεξία Τροκούδη, Διευθύντρια Νομικής  Υποστήριξης Ρυθμιστικού και Κανονιστικού Πλαισίου Ενέργειας, HELLENiQ Energy, η Βασιλική Κουμπλή Δικηγόρος, Επιστ. Συνεργάτις – Ελληνικό Ινστιτούτο Ενεργειακής Ρύθμισης, η Αλίς Κοροβέση, Γενική Διευθύντρια ΙΝΖΕΒ, Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Καμπάνιας  Renovate Europe για το έτος 2022 και η Έλενα Αθουσάκη, Υπεύθυνη ESG, Βιώσιμης Ανάπτυξής & Κλιματικής Αλλαγής, Όμιλος  Motor Oil.

Για το θεσμικό πλαίσιο θα μιλήσουν η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, η  Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, Βουλευτής Διονυσία Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η  Ευρωβουλευτής και Αναπληρωματικό Μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων του  Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Μαρία Σπυράκη, η Πρόεδρος ΕΥΔΑΠ/Καθηγήτρια ΕΜΠ, Θεοδώρα Βαρβαρίγου, η Φαίη Πάλλα από την Νομική Υπηρεσία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, , η Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Μαρία  Μπίλια και ο Υποδιοικητής  ΔΥΠΑ, υπεύθυνος για τις ενεργητικές και τις παθητικές πολιτικές της αγοράς εργασίας, την ψηφιακή διακυβέρνηση και τη διοικητική υποστήριξη της ΔΥΠΑ, Γιώργος Καραχάλιος.

Στην Γη της Ολυμπίας αναμένεται να βρεθούν τα μέλη του γυναικείου παραρτήματος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου ICC  Women , γυναίκες με διαφορετικά προφίλ που έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για έναν σκοπό, την ενθάρρυνση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, με την συμμετοχή περισσότερων γυναικών στην οικονομική ζωή της χώρας και στον δημόσιο διάλογο. Πρόκειται  για μια δυναμική ένωση διακεκριμένων ηγετικών στελεχών και καταξιωμένων γυναικών επαγγελματιών που επιδιώκουν την βελτίωση των συνθηκών και την ενδυνάμωση της θέσης των γυναικών στον επιχειρηματικό κλάδο της Ελλάδας.

Παράλληλα έχουν προσκληθεί εκπρόσωποι της Περιφέρειας, των Δήμων, του Επιμελητηρίου, επιχειρηματίες με τομέα δράσης την  Πράσινη Ενέργεια και τις ΑΠΕ, γυναίκες του επιχειρείν ενώ η ημερίδα θα είναι ανοιχτή για το κοινό και τους ενεργούς ευαισθητοποιημένους πολίτες σε θέματα περιβάλλοντος και ενέργειας, η παρουσία των οποίων είναι πολύ σημαντική.

Πρόγραμμα Ημερίδας 312 p1 (1)
Please follow and like us: