Ανανέωση της εντολής του Προεδρείου της Επ. Περιβάλλοντος της Βουλής Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής εξελέγη εκ νέου η Δ. Αυγερινοπούλου

Ανανέωση της εντολής του Προεδρείου της Επ. Περιβάλλοντος της Βουλής Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής εξελέγη εκ νέου η Δ. Αυγερινοπούλου

Για 7η φορά και με το σύνολο των ψηφισάντων (με 23 θετικές ψήφους υπέρ σε
σύνολο 23 ψηφισάντων) ανανέωσε την εντολή του το Προεδρείο της Επιτροπής
Περιβάλλοντος της Βουλής και για την τρέχουσα Σύνοδο.
Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής εξελέγη εκ νέου η Δρ.
Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Α’ Αντιπρόεδρος
η κα Χαρά Καφαντάρη και Β’ Αντιπρόεδρος ο κ. Γιώργος Αρβανιτίδης.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής, κα Αυγερινοπούλου, δήλωσε:

«Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής είναι μια ιδιαίτερα σημαντική Επιτροπή, η
οποία φέρνει προς συζήτηση και επισπεύδει τις εξελίξεις για μια σειρά κρίσιμων
περιβαλλοντικών ζητημάτων για τη χώρα μας, με γνώμονα την προστασία του
περιβάλλοντος και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, σε κρίσιμα
θέματα, όπως της δημόσιας υγείας. Προβάλλει δε καινοτόμες προσεγγίσεις και
τεχνολογίες, οι οποίες μπορούν να δώσουν λύσεις σε χρόνια περιβαλλοντικά
ζητήματα.
Η φετινή θεματολογία της Επιτροπής Περιβάλλοντος είναι υπό διαμόρφωση, αλλά
αναμένεται να αφιερώσει σημαντικό μέρος των εργασιών της σε δύο πολύ
σημαντικούς τομείς, όπου αναζητείται σοβαρή πρόοδος και εξεύρεση οριστικών
λύσεων και εφαρμογών της. Η πρώτη δέσμη ζητημάτων θα διερευνήσει ζητήματα
που αφορούν σε βιώσιμα μοντέλα παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας, με
εστίαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ ο δεύτερος τομέας έχει να κάνει με
την κυκλική οικονομία και τη διαχείριση αποβλήτων. Η Επιτροπή καλωσορίζει,
τέλος, την υποβολή αναφορών από τους πολίτες, ώστε να εξετάζονται σε
κοινοβουλευτικό επίπεδο σημαντικές περιπτώσεις περιβαλλοντικής υποβάθμισης».

Please follow and like us:
Ερώτηση στη Βουλή για την ανάγκη άμεσης πρόσληψης παιδιάτρου στο Νοσοκομείο – ΚΥ Κρεστένων

Ερώτηση στη Βουλή για την ανάγκη άμεσης πρόσληψης παιδιάτρου στο Νοσοκομείο – ΚΥ Κρεστένων

Την άμεση πρόσληψη παιδιάτρου στο Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Κρεστένων
αιτήθηκε, με ερώτηση της στη Βουλή, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία –
Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.
Στην ερώτησή της προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Θ. Πλεύρη, η κα Βουλευτής
επισήμανε την ανάγκη άμεσης πρόσληψης παιδιάτρου στο Νοσοκομείο, λόγω και
της έλλειψης παιδιάτρων στην ευρύτερη περιοχή, ενώ σημείωσε ότι το Νοσοκομείο
– ΚΥ Κρεστένων καλύπτει τις υγειονομικές ανάγκες μιας ιδιαίτερα εκτεταμένης
περιοχής, όπως είναι αυτή των Δήμων Ανδρίτσαινας – Κρεστένων και Ζαχάρως –
Φιγαλείας.
Τόνισε, ακόμη, ότι η υγεία των βρεφών, των νηπίων και των παιδιών είναι ακόμη
πιο ευάλωτη σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, ενώ ζήτησε να ενημερωθεί σχετικά
με τις ενέργειες, στις οποίες θα προβεί το Υπουργείο, προκειμένου να καλυφθεί
άμεσα η θέση παιδιάτρου.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Ερώτηση στη Βουλή για την στελέχωση της Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας

Αυγερινοπούλου: Ερώτηση στη Βουλή για την στελέχωση της Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας

Την στελέχωση της Ιστορικής Βιβλιοθήκης της Ανδρίτσαινας με προσωπικό και την αύξηση του ποσού επιχορήγησης του Τακτικού  Προϋπολογισμού της αιτήθηκε με ερώτηση της στη Βουλή η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, και  Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, αρμόδια επί θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας.

Στην ερώτησή της προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, η κα Βουλευτής αναφέρθηκε στην ιστορικότητα  και την σημασία της Βιβλιοθήκης της Ανδρίτσαινας και επισήμανε ότι αποτελεί μια από τις σημαντικότερες Βιβλιοθήκες της Ελλάδας, η  οποία συντελεί στην πνευματική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής ορεινής Ολυμπίας, καθώς υποδέχεται ετησίως  χιλιάδες Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

Τόνισε, ωστόσο, ότι η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Ανδρίτσαινας αντιμετωπίζει τόσο κτιριακά ζητήματα (όπως η προστασία εσωτερικού και  εξωτερικού χώρου από τον κίνδυνο πυρκαγιάς, εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος, κ.α.) όσο και στελέχωσης με πρόσθετο επιστημονικό  προσωπικό.
Η κα Αυγερινοπούλου, στην ερώτησή της, τόνισε την ανυπολόγιστη αξία των μοναδικών ιστοριών κειμηλίων, τα οποία οφείλουμε να  διασφαλίσουμε, και ζήτησε να ενημερωθεί για τις ενέργειες που προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας για την στελέχωση και την  κάλυψη των αναγκών της Βιβλιοθήκης.

Please follow and like us:
Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για τα εγκαίνια των Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης του Παραρτήματος ΑμεΑ Λεχαινών

Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για τα εγκαίνια των Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης του Παραρτήματος ΑμεΑ Λεχαινών

Με αφορμή τα εγκαίνια των Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης του Παραρτήματος ΑμεΑ Λεχαινών που πραγματοποιήθηκαν παρουσία  της Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κυρίας Δόμνας Μιχαηλίδου, και του Προέδρου του Κέντρου Κοινωνικής  Πρόνοιας Δυτικής Ελλάδος, κυρίου Ν. Σταθακόπουλου, η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, δήλωσε:

«Καλωσορίζουμε στο Νομό Ηλείας και το Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών  Υποθέσεων, κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου, για τα εγκαίνια των Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης του Παραρτήματος ΑμεΑ Λεχαινών.
Η αποϊδρυματοποίηση γίνεται πράξη στην Ηλεία, καθώς η χώρα μας εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την  αναπηρία. Μια στρατηγική που παρέχει το πλαίσιο για την ενίσχυση των ατόμων με αναπηρία, ώστε να συμμετέχουν πλήρως στην κοινωνία και να διασφαλίζεται ότι μπορούν να απολαμβάνουν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους. Πρόκειται για ένα  καθοριστικό βήμα για την μετάβαση από τις ιδρυματικές υπηρεσίες, στις υπηρεσίες σε επίπεδο τοπικής κοινότητας.
Η σημερινή Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός μας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, υλοποιούν με τον καλύτερο τρόπο την  στρατηγική προώθησης της συμμετοχής των ατόμων με αναπηρία στην απασχόληση, την εκπαίδευση, τις κοινωνικές και υγειονομικές υπηρεσίες, καθώς και τις ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
Κοινός στόχος είναι η μετάβαση από την ιδρυματική φροντίδα στη φροντίδα σε επίπεδο τοπικής κοινότητας, ώστε να χτίσουμε  όλοι μαζί μια νέα, φωτεινή και αισιόδοξη πραγματικότητα. Η πλήρης ένταξη απαιτεί την εξειδικευμένη στήριξη που παρέχει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ώστε να εξασφαλιστούν ανθρωποκεντρικές υπηρεσίες και η  κατάλληλη στήριξη.
Είμαστε όλοι εδώ, σύμμαχοι και υποστηρικτές, και κάνουμε πράξη το άρθρο 19 της UN CPRD που καθορίζει το δικαίωμα της  ανεξάρτητης διαβίωσης.
Τα εγκαίνια των δύο πρώτων Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης στην Ηλεία και τη Βάρδα αποδίδουν στην κοινωνία της  αλληλεγγύης και της ισότιμης αντιμετώπισης, τις σύγχρονες δομές που σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας θα αποτελέσουν πρότυπο αυτής της μεγάλης μεταρρύθμισης που έχει στον πυρήνα της τον άνθρωπο».

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Στη Βουλή η ανάγκη ενίσχυσης των ελαιοτριβείων έναντι της ενεργειακής κρίσης και η ανάγκη στελέχωσης των ΥΔΟΜ και των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων του Ν. Ηλείας

Αυγερινοπούλου: Στη Βουλή η ανάγκη ενίσχυσης των ελαιοτριβείων έναντι της ενεργειακής κρίσης και η ανάγκη στελέχωσης των ΥΔΟΜ και των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων του Ν. Ηλείας

Δύο σημαντικές αναφορές κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου.

Ανάγκη στελέχωσης των ΥΔΟΜ και Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων της Ηλείας

Αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή, και τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Βορίδη, κατέθεσε η Δρ.  Aυγερινοπούλου σχετικά με την ανάγκη ενίσχυσης με πρόσθετο προσωπικό της Υπηρεσίας Δόμησης- ΥΔΟΜ και των Διευθύνσεων  Tεχνικών Έργων των Δήμων του Νομού Ηλείας, ώστε οι Υπηρεσίες να είναι σε θέση να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο τους.
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η κα Αυγερινοπούλου συνόδευσε την αναφορά της με την επιστολή του Προέδρου της  Nομαρχιακής Επιτροπής Ηλείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) – Τμήμα Δυτικής Ελλάδας.

Ανάγκη ενίσχυσης των ελαιοτριβείων απέναντι στην ενεργειακή κρίση

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Αυγερινοπούλου, κατέθεσε αναφορά προς  τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωνσταντίνο Σκρέκα, καθώς και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Γεώργιο   Γεωργαντά, στην οποία έθεσε την ανάγκη άμεσης αύξησης της επιδότησης ηλεκτρικού ρεύματος για τα ελαιοτριβεία, ιδίως εντός της  ελαιοκομικής περιόδου.
Η κα Αυγερινοπούλου, ασκώντας τα μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου, υπερθεμάτισε για την ανάγκη αύξησης της επιδότησης,  καταθέτοντας τόσο την επιστολή των Επιμελητηρίων Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας, καθώς και την επιστολή του Περιφερειάρχη  Δυτικής Ελλάδος, κ. Φαρμάκη. Επί του θέματος έχει πραγματοποιήσει επικοινωνία τόσο με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κ. Σκρέκα όσο και με τον Πρόεδρο της ΔΕΗ, κ. Γ. Στάσση.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Στο 26ο Ετήσιο Συμπόσιο του Ευρω-Αμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών και την τελετή απονομής των Βραβείων της Θεάς Αρτέμιδος

Αυγερινοπούλου: Στο 26ο Ετήσιο Συμπόσιο του Ευρω-Αμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών και την τελετή απονομής των Βραβείων της Θεάς Αρτέμιδος

 

Στο 26ο Ετήσιο Παγκόσμιο Συμπόσιο του Ευρω-Αμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών (Euro American Women Council  EAWC) και την τελετή απονομής των Βραβείων της Θεάς Αρτέμιδος συμμετείχε η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής και Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η οποία καλωσόρισε τους διάσημους βραβευμένους από Ευρώπη και Αμερική στη χώρα μας και αναφέρθηκε στη διεθνή αναγνωσιμότητα και τις αξίες, εμπνευσμένες από τον ελληνικό πολιτισμό, τις οποίες συμβολίζουν τα Διεθνή Βραβεία «Θεάς Αρτέμιδος».   

Μεταξύ των βραβευθέντων ήταν: η κα Ντόρα Μπακογιάννη, ο κ. Eric Burdon, ο κ. Νίκος Χατζηνικολάου, ο κ. Stéphane Rolland, ο κ. Βασίλης Αποστολόπουλος ο κ. Βασίλειος Γεωργούντζος, ο κ. Μάριος Φραγκούλης, ο κ. Τεό Αλεξάντερ, ο κ. Γ. Αράπης, ενώ την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Τζόρτζ Τσούνης και η κα Κάρολιν Μαλόνι (Carolyn BMaloney), Αμερικανίδα Πολιτικός και Μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, επονομαζόμενη και «Μπουμπουλίνα της Νέας Υόρκης» για τα φιλελληνικά αισθήματά της. Οι βραβευόμενοι είναι προσωπικότητες που προσφέρουν στη χώρα και στην κοινωνία, γεφυρώνουν έθνη και κουλτούρες, έχουν επιρροή και απήχηση, λειτουργούν καινοτόμα.  

Το Ευρωαμερικανικό Συμβούλιο Γυναικών, ένας διεθνώς αναγνωρισμένος μη κερδοσκοπικός Οργανισμός με έδρα την Αθήνα και τη Νέα Υόρκη, διοργανώνει, επί σειρά ετών, διεθνούς κύρους εκδηλώσεις, με αποστολή την ενίσχυση της κοινωνικής θέσης της γυναίκας στην παγκόσμια αγορά, καθώς και την προβολή και βράβευση προσωπικοτήτων, οι οποίες έχουν διακριθεί για το επιχειρηματικό και κοινωνικό τους έργο.   

Σκοπός του EAWC ( Euro-American Women΄s Council) είναι να ενδυναμώνει το κύρος της Γυναίκας στη παγκόσμια αγορά χτίζοντας στρατηγικές και συμμαχίες ανάμεσα στις Γυναίκες του χώρου των επιχειρήσεων και τους επιφανείς ηγέτες στις ΗΠΑ, Ευρώπη, Μεξικό, Λατινική Αμερική Ασία και σε άλλα μέρη παγκοσμίως. Μέσω του EAWC γυναίκες από διαφορετικά περιβάλλοντα και με ποίκιλλα επιτεύγματα εργάζονται μαζί για να προωθήσουν την πορεία των Γυναικών σε θέσεις εξουσίας και υπευθυνότητας. Ψυχή του EAWC είναι η κα Λούλα Λόη – Αλαφογιάννη.


Please follow and like us:
Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για την επίσκεψη του Γραμματέα Αγροτικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας στις αγροδιατροφικές μονάδες της Ηλείας

Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για την επίσκεψη του Γραμματέα Αγροτικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας στις αγροδιατροφικές μονάδες της Ηλείας

Επισκεφθήκαμε σήμερα μαζί με το Γραμματέα Αγροτικών Φορέων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ανδρέα Καρασαρίνη, και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, σημαντικές αγροδιατροφικές μονάδες της Ηλείας, οι οποίες ξεχωρίζουν για τα ποιοτικά τους προϊόντα και συνεισφέρουν σημαντικά στο ΑΕΠ της χώρας.

Πραγματοποιήσαμε επισκέψεις σε αγροτικούς συνεταιρισμούς, ξεναγήσεις σε εγκαταστάσεις σημαντικών επιχειρήσεων και υποδομών του αγροδιατροφικού τομέα (φάρμες και ελαιοτριβεία), καθώς και συνάντηση με σταφιδοπαραγωγούς. Ενημερωθήκαμε για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν και συζητήσαμε για την στήριξη και τις προοπτικές του αγροδιατροφικού τομέα στην Ηλεία, προτάσσοντας την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Η στήριξη του πρωτογενή μας τομέα, της ραχοκοκαλιάς της οικονομίας μας, αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, και την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Ο συνεργατισμός, η μεταποίηση, ο αγροτουρισμός, η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία και η άμβλυνση φαινομένων, όπως η ερήμωση και η διάβρωση του εδάφους, είναι τομείς στους οποίους η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρεμβαίνει για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των αγροτικών προϊόντων και να κρατηθεί ισχυρή η αγροτική οικονομία. Βρισκόμαστε όλοι δίπλα σε κάθε παραγωγό.

 

Please follow and like us:
Συνάντηση Αυγερινοπούλου – Μπακογιάννη: Εντός τριμήνου θα συμβασιοποιηθεί το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο της Ηλείας

Συνάντηση Αυγερινοπούλου – Μπακογιάννη: Εντός τριμήνου θα συμβασιοποιηθεί το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το παραλιακό μέτωπο της Ηλείας

Εντός Νοεμβρίου θα ολοκληρωθεί τμήμα της διαδικασίας από το ΤΕΕ και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να συμβασιοποιηθεί το  ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για το παραλιακό μέτωπο της Π.Ε. Ηλείας (τμήματα των Δήμων Πύργου, Ήλιδας, Ανδραβίδας –  Κυλλήνης και Πηνειού) ενημερώνει η Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής,  Δρ.  Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, σε συνέχεια της συνάντησής της τόσο με το Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού  Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όσο και με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, κ. Στασινό.

Αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν η πορεία της σύμβασης ανάθεσης της μελέτης για το νέο ειδικό χωροταξικό σχέδιο για την Ηλεία.  Η εκπόνηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου για την παραλιακή ζώνη της Ηλείας, συνολικής εκτάσεως 357,6 τ.μ., είχε μάλιστα  ενταχθεί στον πρώτο διαγωνιστικό κύκλο για την σύνταξη μελετών που εντάσσονται στο χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης Πρόγραμμα Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης», ενώ το ΕΠΣ έχει ορίζοντα υλοποίησης τους 12 μήνες. Πρόκειται  για μελέτη μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη των περιοχών, καθώς θα μπορούν να λειτουργήσουν ως υποδοχείς  αναπτυξιακών σχεδίων και έργων, ενώ θα ενθαρρύνονται οι οικονομικές δραστηριότητες, έχοντας απαγκιστρωθεί από τις παλιές ΖΟΕ,  και συγχρόνως θα προστατεύεται το περιβάλλον.

Θυμίζουμε, ότι η κυρία Αυγερινοπούλου ήδη από τον Αύγουστο του 2019 είχε θέσει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο το αίτημα των  κατοίκων για ανάπτυξη και πολεοδομική αναδιάρθρωση του Νομού, αλλά και τη δυνατότητα νέων χρήσεων γης, με συνεχείς επί του  θέματος συναντήσεις τόσο στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όσο και σε όλους τους συναρμόδιους φορείς του Δημοσίου. Ήταν μάλιστα μια προτεραιότητα της Βουλευτού και ως Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, γνωρίζοντας εις βάθος τους  περιορισμούς που θέτουν στην ανάπτυξη οι αλλεπάλληλες ζωνοποιήσεις.

Please follow and like us:
Αυγερινοπούλου: Χρηματοδότηση 200.000 ευρώ για τη διαχείριση των ιστορικών αποβλήτων Κονιδέϊκων και πρόσθετη χρηματοδότηση για το Ποτόκι

Αυγερινοπούλου: Χρηματοδότηση 200.000 ευρώ για τη διαχείριση των ιστορικών αποβλήτων Κονιδέϊκων και πρόσθετη χρηματοδότηση για το Ποτόκι

Επίσκεψη Πέτσα στην Ηλεία και συνάντηση φορέων για τα ιστορικά απόβλητα εντός Νοεμβρίου με συντονισμό της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής

 

Μετά από συστηματικές συναντήσεις και την εισήγηση της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, κας Διονυσίας- Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, για τη διευθέτηση του σοβαρού περιβαλλοντικού ζητήματος των ιστορικών αποβλήτων στην περιοχή Ποτοκίου Αλφειού του Δήμου Πύργου και Κονιδέϊκών Δήμου Ήλιδος και σε συνέχεια διυπουργικής συνεννόησης, η οποία έλαβε χώρα  μεταξύ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υπουργείου Εσωτερικών, ήδη ανακοινώνονται τα πρώτα κονδύλια τα οποία η  Κυβέρνηση θέτει προς διάθεση για την επίλυση του ζητήματος. Το Υπουργείο Εσωτερικών θα διαθέσει το ποσό των 200.000 ευρώ για τη  μεταφορά των ιστορικών αποβλήτων από τη θέση Κονιδέϊκα Δήμου Ήλιδος στη μονάδα διαχείρισης αποβλήτων στην Τριανταφυλλιά,  ενώ πρόσθετα κονδύλια θα πρέπει να διατεθούν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το Υπουργείο Εσωτερικών, το Πράσινο  Ταμείο και την τοπική αυτοδιοίκηση για τη διαχείριση και την ολοκλήρωση της αποκατάστασης της υποβαθμισμένης μέχρι σήμερα  περιοχής του Ποτοκίου Αλφειού.
Τα δεματοποιημένα απόβλητα, τα οποία έχουν εναποτεθεί στις περιοχές Ποτοκίου και Κονιδέϊκων και παραμένουν χωρίς  αποτελεσματική περιβαλλοντική διαχείριση άνω της δεκαετίας, αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά ζητήματα του Νομού  μας.

Σύμφωνα με έρευνα της Προέδρου της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, κας Αυγερινοπούλου, ανάλογα ζητήματα διαχείρισης  δεματοποιημένων αποβλήτων παρουσιάζονται και σε άλλους δήμους της χώρας και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Εξ αυτών το  μεγαλύτερο ζήτημα αφορά στην περιοχή Ποτόκι, στο οποίο βρίσκονται εναποθημένα απόβλητα σε ποσότητα που αγγίζει τους 100.000  τόνους. Η δε μακρά ενάποθεσή τους και η έως σήμερα φθορά του πλαστικού τους περιτυλίγματος θέτει σε κίνδυνο τόσο την προστασία του περιβάλλοντος σε περιοχή που είναι ενταγμένη στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Προστασίας Natura 2000, ιδίως δε του θαλασσίου  περιβάλλοντος, καθώς γειτνιάζουν τόσο της κοίτης του ποταμού Αλφειού, όσο και του παραλιακού μετώπου, αλλά και εγείρει ζητήματα  προστασίας της δημόσιας υγείας.

Πρόκειται για μείζον περιβαλλοντικό ζήτημα την ανάγκη επίλυσης του οποίου η κα Αυγερινοπούλου έχει θέσει μετ’ επιτάσεως τόσο στο  Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώπιον του Υπουργού κ. Κ. Σκρέκα, του Υφυπ. κ. Γ. Αμυρά, του Γ. Γ. Αποβλήτων, κ. Μ. Γραφάκου, του Γ. Γ. Περιβάλλοντος κ. Π. Βαρελίδη, του τ. Γ.Γ. Περιβάλλοντος, κ. Κ. Αραβώση και του Προέδρου του Πρασίνου Ταμείου,  κ. Στ. Σταθόπουλου, όσο και στο Υπουργείο Εσωτερικών, ενώπιον του Υπ. Μ. Βορίδη και του Υφυπ. κ. Στ. Πέτσα, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις για την εύρεση της καταλληλότερης περιβαλλοντικής διαχείρισης με την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης  Στερεών Αποβλήτων (ΕΕΣΔΑ), τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Προστασίας Περιβάλλοντος, το Δήμο Στοκχόλμης στη Σουηδία,  το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και την Κοινοπραξία J.P. Άβαξ ΑΕ Μεσόγειος, με στόχο την ανεύρεση καλών πρακτικών και  χρηματοδότησης για την επίλυσή του ζητήματος.

Το εν λόγω ζήτημα μεταφέρθηκε στον Πρωθυπουργό και πρώην Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, γνωστό τόσο για τις  περιβαλλοντικές του ευαισθησίες όσο και γνώσεις περί του θέματος, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος έδωσε την ορθή κατεύθυνση και προτεραιοποίησε την επίλυσή του. Η κα Αυγερινοπούλου ευχαριστεί θερμά τον Πρωθυπουργό, κ. Μητσοτάκη, για την ανάληψη της  καίριας πρωτοβουλίας του, όσο και την πολιτική ηγεσία των δύο υπουργείων για τον επιτυχή συντονισμό τους ως προς την ως προς την  εύρεση λύσης για το μείζον αυτό περιβαλλοντικό ζήτημα. Αναμένεται και η σχετική συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της  Βουλής, αλλά και η διενέργεια σχετικού συνεδρίου στις 25 και 26 Νοεμβρίου στο Νομό Ηλείας με τη συμμετοχή των συναρμοδίων Υπουργείων και φορέων υπό την αιγίδα και της Επιτροπής.

 

Please follow and like us:
Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για την σημαντική ανακάλυψη στο Κλειδί Σαμικού Ηλείας – Αποκαλύφθηκε ναόσχημο κτίριο

Δήλωση Δ. Αυγερινοπούλου για την σημαντική ανακάλυψη στο Κλειδί Σαμικού Ηλείας – Αποκαλύφθηκε ναόσχημο κτίριο

Η Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., και Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής  με αρμοδιότητα το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας για την  σημαντική ανακάλυψη στο Κλειδί Σαμικού, δήλωσε:

«Συγχαίρω θερμά την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας, υπό τη διεύθυνση της Δρος Ερωφίλης Κόλλια, το Αυστριακό Αρχαιολογικό  Ινστιτούτο της Αυστριακής Ακαδημίας Επιστημών, υπό την διεύθυνση της Δρ. Birgitta Eder, καθώς και τα Πανεπιστήμια του Mάιντς  (Καθ. Andreas Vött) και του Kιέλου (Δρ. Dennis Wilken) για το εμπεριστατωμένο γεωαρχαιολογικό και ανασκαφικό έργο που έχουν κάνει στην περιοχή μας, το οποίο μας οδηγεί, μετά από χρόνια έρευνας, σε μια σημαντική ανακάλυψη, στη θέση Κλειδί, καθώς αποκαλύφθηκε  αρχαίο ναόσχημο κτήριο που μπορεί να αποδοθεί στο περίφημο ιερό του Ποσειδώνα.

Το αρχαίο ναόσχημο κτήριο βρίσκεται στις υπώρειες της αρχαίας ακρόπολης του Σαμικού, στην περιοχή βόρεια της λιμνοθάλασσας της  Καϊάφα, και φέρεται να αποτελούσε σημαντικό λατρευτικό κέντρο της αμφικτυονίας των πόλεων της Τριφυλίας και βρισκόταν κοντά  στην θάλασσα, κάτω από την ακρόπολη του Σαμικού.
Φέρεται δε ότι στην εν λόγω περιοχή διοργανώνονταν τα «Ποσείδια», θεσμός ο οποίος προσέλκυε όλες τις ναυτικές δυνάμεις της εποχής. Πρόκειται για μια σπουδαία ανακάλυψη, η οποία αναδεικνύει την ιστορική σπουδαιότητα της περιοχής μας και η οποία έρχεται να  συμπληρώσει τον κατάλογο των σπουδαίων αρχαιολογικών μνημείων του Νομού μας.

Έχω τη χαρά να βρίσκομαι ήδη από την αρχή της έρευνας και των ανασκαφικών εργασιών στο πλευρό των φορέων αυτών. Πρόκειται για  μια συναρπαστική διαδικασία ανακάλυψης της σημαντικής τοπικής μας ιστορίας, ενώ πρέπει όλοι να στηρίξουμε το ερευνητικό  πρόγραμμα ανασκαφής της περιοχής Κλειδί Σαμικού, το οποίο θα «τρέξει» έως το 2026».

 

Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο:
Αποτελέσματα της ανασκαφικής έρευνας στο Κλειδί Σαμικού Ηλείας

 

Please follow and like us: